Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 224 din 4 martie 2009 privind modelul timbrului autocolant, conditiile de tiparire, de gestionare si de utilizare a acestuia la alegerile pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2009
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 146 din 9 martie 2009
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 23^1 alin. (1) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
(1) La alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2009, cetãţenilor care îşi exercitã dreptul de vot în baza cãrţii de identitate li se aplicã pe aceasta, dupã exercitarea votului, un timbru autocolant cu menţiunea "VOTAT" şi data scrutinului. Timbrul autocolant se aplicã pe versoul cãrţii de identitate de cãtre preşedintele biroului electoral al secţiei de votare sau, dupã caz, de cãtre membrul biroului electoral al secţiei de votare desemnat de acesta.
(2) Forma şi conţinutul timbrului autocolant sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(3) Timbrul autocolant trebuie sã asigure aderarea perfectã pe cartea de identitate, astfel încât sã nu se poatã detaşa fãrã a se produce deteriorarea acestui document.
ART. 2
(1) Achiziţionarea timbrelor autocolante se asigurã de Ministerul Administraţiei şi Internelor în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 216/2009 privind stabilirea zilei de referinţã pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European din anul 2009. Achiziţia se face potrivit prevederilor legale în vigoare.
(2) Timbrele autocolante se predau de Ministerul Administraţiei şi Internelor prefecţilor, pe bazã de proces-verbal, cu cel puţin 15 zile înainte de ziua de referinţã a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.
(3) Timbrele autocolante se predau de Ministerul Administraţiei şi Internelor, pentru secţiile de votare organizate în strãinãtate, Ministerului Afacerilor Externe, pe bazã de proces-verbal, cu cel puţin 15 zile înainte de ziua de referinţã a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.
(4) Preşedintele biroului electoral pentru secţiile de votare din strãinãtate, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Externe, predã, pe bazã de proces-verbal, timbrele autocolante secţiilor de votare din strãinãtate, cu cel puţin douã zile înainte de ziua de referinţã a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European.
(5) Prefecţii, împreunã cu primarii, predau, pe bazã de proces-verbal, timbrele autocolante preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare, pânã cel târziu în preziua alegerilor.
(6) Dupã încheierea votãrii, preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare predau primarilor timbrele autocolante neutilizate. Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare din strãinãtate predau timbrele autocolante neutilizate şefilor reprezentanţelor diplomatice.
ART. 3
Timbrele autocolante au acelaşi format pentru întreaga circumscripţie electoralã, se imprimã cu litere de aceeaşi mãrime, cu aceleaşi caractere şi cu aceeaşi cernealã, într-un numãr mai mare cu 10% decât cel al alegãtorilor posesori de cãrţi de identitate şi al alegãtorilor înscrişi în listele electorale speciale.
ART. 4
În vederea distribuirii timbrelor autocolante, structurile teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor comunicã prefecţilor, cel târziu cu 15 zile înainte de ziua de referinţã, numãrul alegãtorilor care deţin cãrţi de identitate, înscrişi în copiile de pe listele electorale permanente, pe fiecare secţie de votare.
ART. 5
Ministerul Administraţiei şi Internelor furnizeazã datele menţionate la art. 4 în mod gratuit, în condiţiile prevãzute la <>art. 10 alin. (6) lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetãţenilor români, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 290/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica
p. Preşedintele Autoritãţii
Electorale Permanente,
Marian Muhuleţ
p. Ministrul afacerilor externe,
Bogdan Lucian Aurescu,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucureşti, 4 martie 2009.
Nr. 224.
ANEXĂ
MODELUL
timbrului autocolant
--------------
NOTĂ(CTCE)
Modelul - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 146 din 9 martie 2009, la pagina 31 (a se vedea imaginea asociatã).
NOTĂ:
Pãtratul în care este încadrat cercul cu înscrisul "Votat P.E." şi "7 iunie 2009" are o laturã de 15 mm.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: