Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 22 din 6 martie 2007  pentru aprobarea   Normei nr. 4/2007 privind autorizarea fondului de pensii administrat privat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 22 din 6 martie 2007 pentru aprobarea Normei nr. 4/2007 privind autorizarea fondului de pensii administrat privat

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 182 din 16 martie 2007

În baza prevederilor art. 3 alin. (1), ale art. 16 şi ale <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile cap. II şi ale <>art. 17-20 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 6 martie 2007,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 4/2007 privind autorizarea fondului de pensii administrat privat, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Departamentul autorizare-reglementare împreunã cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Preşedintele Comisiei
de Supraveghere a Sistemului
de Pensii Private,
Mircea Oancea

Bucureşti, 6 martie 2007.
Nr. 22.

ANEXĂ

<>NORMA Nr. 4/2007
privind autorizarea fondului de pensii administrat privat

Având în vedere prevederile cap. II şi ale <>art. 17-20 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. a) şi f) şi ale <>art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta normã reglementeazã procesul de autorizare a fondului de pensii administrat privat.
ART. 2
Fondul de pensii administrat privat se înfiinţeazã în scopul punerii în practicã a unei scheme de pensii private al cãrei prospect a fost autorizat de Comisie.
ART. 3
Fondurile de pensii administrate privat pot funcţiona pe teritoriul României numai pe baza deciziei de autorizare emise de Comisie.
ART. 4
Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute în <>Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege.

CAP. II
Înfiinţarea fondului de pensii administrat privat

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 5
(1) Iniţiativa constituirii unui fond de pensii administrat privat aparţine fondatorilor acestuia, care trebuie sã aibã calitatea de participanţi.
(2) Numãrul fondatorilor necesar constituirii unui fond de pensii administrat privat este de minimum 5 (cinci) persoane fizice, care vor semna în acest sens un contract de societate civilã.
ART. 6
(1) Membrii fondatori vor semna un contract de administrare cu un administrator de fond de pensii administrat privat, denumit în continuare administrator, contract prin care fondul de pensii administrat privat îşi însuşeşte schema de pensii private al cãrei prospect a fost autorizat de Comisie.
(2) Pentru a avea calitatea de participanţi, membrii fondatori trebuie sã îndeplineascã toate condiţiile prevãzute în Lege şi în normele emise în aplicarea acesteia.
(3) Prin contractul de administrare, membrii fondatori ai fondului de pensii împuternicesc administratorul sã reprezinte fondul de pensii administrat privat în raporturile cu terţii, inclusiv în faţa instanţelor judecãtoreşti.

SECŢIUNEA a 2-a
Conţinutul minim al contractului de societate civilã

ART. 7
Contractul de societate civilã va avea urmãtorul conţinut minim:
1. pãrţile contractante;
2. denumirea fondului de pensii administrat privat;
3. fundamentarea legalã a constituirii fondului de pensii administrat privat;
4. durata fondului de pensii administrat privat;
5. obiectivele fondului de pensii administrat privat;
6. drepturile şi obligaţiile pãrţilor;
7. limitele mandatului acordat fondatorilor;
8. unitatea de fond - definiţia, descrierea, valoarea iniţialã;
9. forţa majorã - definire;
10. clauze privind încetarea contractului în condiţiile prevãzute de Codul civil şi de Lege, proceduri şi modalitãţi de protecţie a participanţilor în asemenea cazuri;
11. dispoziţii din care sã rezulte cã participanţii devin parte contractualã prin semnarea actului individual de aderare.

CAP. III
Autorizarea fondului de pensii administrat privat

SECŢIUNEA 1
Condiţii de autorizare

ART. 8
În vederea autorizãrii fondului de pensii administrat privat, acesta trebuie sã îndeplineascã cumulativ, la momentul depunerii cererii de autorizare, condiţiile prevãzute de Lege, precum şi urmãtoarele:
a) sã fie constituit prin contract de societate civilã, contract ce va respecta prevederile prezentei norme privind conţinutul minim;
b) administratorul sã fie autorizat de Comisie sau de autoritãţi similare dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European;
c) administratorul sã aibã prospectul schemei de pensii private autorizat de Comisie, în condiţiile Legii şi ale normelor emise în aplicarea acesteia;
d) depozitarul activelor fondului de pensii administrat privat sã fie avizat de Comisie, în condiţiile Legii şi ale normelor emise în aplicarea acesteia;
e) auditorul financiar al fondului de pensii administrat privat sã fie avizat de Comisie, în condiţiile Legii şi ale normelor emise în aplicarea acesteia;
f) membrii fondatori ai fondului de pensii administrat privat sã îndeplineascã condiţiile prevãzute de Lege şi de normele emise în aplicarea acesteia pentru a fi participanţi.

SECŢIUNEA a 2-a
Documentaţia necesarã pentru obţinerea autorizãrii fondului de pensii administrat privat

ART. 9
Decizia de autorizare a fondului de pensii administrat privat se elibereazã în baza unei cereri pentru autorizarea fondului de pensii administrat privat, întocmitã de cãtre administrator conform anexei la prezenta normã.
ART. 10
Cererea de autorizare a fondului de pensii administrat privat se depune la Comisie, însoţitã de documentele prevãzute de Lege, precum şi de urmãtoarele:
a) procurã specialã şi autenticã sau, dupã caz, delegaţie avocaţialã, prin care solicitantul împuterniceşte una ori mai multe persoane pentru a reprezenta administratorul în relaţia cu Comisia pe parcursul instrumentãrii cererii de autorizare a fondului de pensii administrat privat;
b) documentul care atestã autorizarea ca administrator de fonduri de pensii, eliberat de cãtre autoritãţi similare dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, dupã caz;
c) contractul de administrare încheiat între administrator şi fondul de pensii administrat privat, în copie;
d) contractul încheiat între administratorul fondului şi depozitar, contract încheiat sub condiţia autorizãrii fondului de pensii administrat privat şi care va intra în vigoare la data autorizãrii acestuia, în copie;
e) contractul încheiat între administratorul fondului şi auditorul financiar, contract încheiat sub condiţia autorizãrii fondului de pensii administrat privat şi care va intra în vigoare la data autorizãrii acestuia, în copie.

SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de acordare sau respingere a autorizãrii fondului de pensii administrat privat

ART. 11
(1) Comisia verificã dacã sunt întrunite condiţiile prevãzute în Lege şi în prezenta normã şi procedeazã, în termen de 30 de zile calendaristice, la aprobarea sau la respingerea motivatã a autorizãrii fondului de pensii administrat privat.
(2) Decizia de aprobare a cererii de autorizare a fondului de pensii administrat privat se comunicã administratorului în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptãrii acesteia de Comisie.
ART. 12
(1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 11, un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.
(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, dupã caz.
ART. 13
(1) Comisia respinge cererea de autorizare a fondului de pensii administrat privat, în condiţiile prevãzute de Lege.
(2) Decizia de respingere a cererii de autorizare a fondului de pensii administrat privat, scrisã şi motivatã, se comunicã în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptãrii acesteia.
(3) Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
ART. 14
O nouã cerere de autorizare poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 15
Toate documentele depuse la Comisie în scopul obţinerii autorizãrii fondului de pensii administrat privat vor fi numerotate şi semnate, pentru conformitate, de cãtre reprezentanţii legali ai solicitantului şi vor fi însoţite de un opis în care acestea vor fi menţionate.
ART. 16
Anexa face parte integrantã din prezenta normã.

ANEXĂ
------
la normã
--------


┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│ Pagina 1/1 │ │
│ DATE DE │ │
│ IDENTIFICARE │ CERERE PENTRU AUTORIZAREA FONDULUI │
│ ALE FONDULUI DE │ DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT │
│ PENSII ADMINISTRAT │ │
│ PRIVAT │ │
├────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Denumirea fondului:............................................. │
│ │
│2. Denumirea administratorului solicitant:......................... │
│ │
│3. Imputernicit:.............................. .................. │
│ (numele, prenumele si functia) (numarul de telefon) │
│ │
│4. Persoana de contact:....................... .................... │
│ (numele, prenumele si functia) (numarul de telefon) │
│ │
│5. Certificat de inregistrare al administratorului eliberat de │
│catre Oficiul National al Registrului Comertului: │
│ │
│ ................................................................... │
│ (seria, numarul si data emiterii) │
│ │
│6. Cod unic de Inregistrare al administratorului la Oficiul National │
│al Registrul Comertului: ........................................... │
│ │
│7. Decizia de autorizare de administrare emisa de catre Comisie sau de │
│catre autoritati similare dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau │
│apartinand Spatiului Economic European: │
│ ................................................................... │
│ (numarul si data emiterii) │
│ │
│8. Decizia de autorizare a prospectului schemei de pensii private emisa de│
│catre Comisie : │
│ ................................................................... │
│ (numarul si data emiterii) │
│ │
│ Semnatura imputernicit:........ │
│ │
│ │
│Data:.............. Stampila.............. │
│ │
│ │
│ │
│ FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE │
│ POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016