Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 22 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 22 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 10 ianuarie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Dispoziţii generale privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei
ART. 1
(1) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, Str. Ministerului, nr. 1-3, sectorul 1, prin reorganizarea Ministerului Sãnãtãţii.
(2) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei preia în subordine Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
ART. 2
(1) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei aplica strategia şi politica Guvernului în domeniul asigurãrii sãnãtãţii populaţiei şi rãspunde de realizarea procesului de reforma în sectorul sanitar şi al politicilor familiale.
(2) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei organizeazã, coordoneazã şi urmãreşte activitãţile de asistenta socialã pentru asigurarea sãnãtãţii populaţiei, sprijinirea sãnãtãţii familiilor şi categoriilor de populaţie defavorizate, realizeazã coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţii de protecţie a persoanelor cu handicap; coordoneazã şi acţioneazã pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dauneaza sãnãtãţii.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei colaboreazã cu celelalte ministere şi organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
ART. 3
În realizarea obiectului sau de activitate Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
1. asigura, rãspunde, coordoneazã şi controleazã, dupã caz, organizarea activitãţii de: asistenta de sãnãtate publica, promovarea sãnãtãţii şi medicinei preventive, asistenta de urgenta, curativã, de recuperare medicalã, asistenta medicalã la domiciliu, care se acorda prin unitãţile sanitare publice sau private, precum şi asistenta de medicina legalã;
2. stabileşte principalele obiective de etapa şi pe termen mediu şi lung în domeniul sãnãtãţii populaţiei şi al reformei în sectorul sanitar;
3. are obligaţia sa asigure supravegherea şi controlul aplicãrii legislaţiei de cãtre instituţiile şi organismele care au responsabilitãţi în domeniul sãnãtãţii publice, inclusiv de cãtre sistemele de asigurãri de sãnãtate şi de unitãţile sanitare din sectorul privat de asistenta medicalã, colaborand în acest scop cu Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmacistilor din România, autoritãţile publice locale şi cu alte instituţii abilitate;
4. elaboreazã, organizeazã, coordoneazã şi implementeaza programele naţionale de sãnãtate publica, aproba şi stabileşte modul de finanţare a acestora;
5. aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, normele tehnice în domeniul asistenţei de sãnãtate publica;
6. aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, normele tehnice de organizare şi funcţionare a unitãţilor care asigura asistenta de sãnãtate publica;
7. elaboreazã norme privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei sanitare de stat şi împuterniceşte personalul sanitar care efectueazã inspecţia sanitarã de stat;
8. participa la acreditarea unitãţilor sanitare care presteazã servicii medicale pentru autoritãţile din domeniul asistenţei de sãnãtate publica;
9. organizeazã sistemul informaţional din domeniul asistenţei de sãnãtate publica şi modul de raportare a datelor de cãtre unitãţile sanitare, pentru stabilirea stãrii de sãnãtate a populaţiei; analizeazã şi evalueaza periodic indicatorii stãrii de sãnãtate a populaţiei şi criteriile de performanta a unitãţilor sanitare;
10. prezintã rapoarte periodice pentru informarea Guvernului privind starea de sãnãtate a populaţiei;
11. fundamenteazã necesarul de resurse financiare pentru asigurarea asistenţei de sãnãtate a populaţiei;
12. indruma şi controleazã modul de aplicare a normelor de igiena şi sanitar-antiepidemice în mediul de viata al populaţiei şi la locul de munca;
13. stabileşte şi urmãreşte, împreunã cu organele competente, folosirea energiei nucleare în scopuri medicale;
14. organizeazã, coordoneazã şi controleazã, dupã caz, activitatea unitãţilor de ocrotire şi asistenta medicalã a mamei şi copilului, asistenta medicalã de urgenta şi asistenta medicalã la locul de munca;
15. elaboreazã, coordoneazã şi indruma elaborarea politicilor de sãnãtate familialã;
16. colaboreazã cu Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale în domeniul coordonãrii metodologice a activitãţii instituţiilor specializate care asigura servicii de asistenta socialã;
17. colaboreazã la utilizarea raţionalã a factorilor naturali de mediu; coordoneazã şi controleazã activitatea de asistenta medicalã în staţiunile balneoclimaterice, activitatea de medicina a culturii fizice şi de medicina sportiva;
18. aproba Contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate, elaborat de Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi de Colegiul Medicilor din România;
19. elaboreazã anual împreunã cu Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, cu avizul Colegiul Medicilor din România şi al Colegiului Farmacistilor din România, în baza contractului-cadru menţionat la pct. 18, lista cu medicamentele din Nomenclatorul de produse medicamentoase de uz uman de care beneficiazã asiguraţii pe baza de prescripţie medicalã, cu sau fãrã contribuţie personalã;
20. emite avize şi autorizaţii sanitare de funcţionare, abilitari şi acorduri scrise pentru importul deşeurilor şi reziduurilor de orice natura, precum şi al altor mãrfuri periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi a mediului înconjurãtor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
21. percepe tarife pentru actele pe care este abilitat sa le elibereze în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
22. emite reglementãri privind regimul substanţelor stupefiante şi toxice, precum şi autorizaţii pentru culturile de mac;
23. emite autorizaţii de funcţionare şi norme tehnice pentru organizarea şi funcţionarea unitãţilor farmaceutice publice şi private, indruma şi controleazã activitatea în reţeaua farmaceutica;
24. aproba preţul produselor medicamentoase din ţara şi din import; emite reglementãri privind termenii, condiţiile, modul de calculare şi de avizare a preţurilor produselor medicamentoase şi limitele de profit;
25. autorizeaza furnizorii de dispozitive medicale şi asigura certificarea şi inspecţia aparaturii şi echipamentelor medicale;
26. organizeazã în situaţii deosebite asistenta medicalã, asigurând rezerva de mobilizare cu medicamente, aparatura medicalã, dispozitive medicale şi materiale sanitare;
27. elaboreazã şi organizeazã împreunã cu Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti strategia activitãţii de cercetare ştiinţificã medicalã şi asigura resursele materiale şi financiare pentru buna funcţionare a acestei activitãţi;
28. elaboreazã sau, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative din domeniul sau de activitate, armonizate cu reglementãrile Uniunii Europene; urmãreşte şi rãspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european de asociere şi din Strategia nationala de pregãtire pentru aderarea României la Uniunea Europeanã;
29. iniţiazã, negociaza şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internationala în domeniul ocrotirii sãnãtãţii şi asistenţei sociale şi reprezintã statul roman în relaţiile cu organismele internaţionale din domeniul sãnãtãţii publice;
30. sprijinã informarea şi documentarea personalului sanitar în probleme de specialitate, precum şi organizarea manifestãrilor ştiinţifice;
31. aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, metodologia privind angajarea, transferarea şi detasarea medicilor, farmacistilor, biochimistilor şi chimistilor, precum şi a altui personal cu studii superioare din unitãţile sanitare publice;
32. asigura, potrivit legii, numirea, transferarea, detasarea, promovarea, eliberarea şi evidenta personalului propriu şi emite norme privind personalul din unitãţile subordonate;
33. aproba, prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei, Nomenclatorul de specialitãţi medicale şi farmaceutice şi normele cu privire la specialitatile medico-sanitare şi paramedicale, supraspecializarile şi competentele pentru reţeaua de asistenta medicalã; organizeazã, potrivit legii, concursuri şi examene pentru obţinerea specialitatii medicale sau farmaceutice, precum şi ocuparea posturilor vacante pentru unitãţile subordonate;
34. pentru activitatea desfasurata de cadrele didactice din învãţãmântul superior de stat şi privat în spitalele clinice spitalele pot încheia contracte individuale de munca pe perioada determinata cu cadrele didactice, cu respectarea unui contract-cadru încheiat între Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
35. stabileşte anual numãrul optim pe ţara de medici rezidenţi şi specialişti;
36. stabileşte strategiile şi asigura desfãşurarea programelor pentru formarea şi pregãtirea profesionalã a personalului medico-sanitar, în colaborare cu instituţii sau organizaţii profesionale, guvernamentale sau neguvernamentale, ale medicilor, farmacistilor şi asistentilor medicali;
37. stabileşte structura organizatoricã, normele de organizare şi funcţionare, precum şi procedurile de încadrare a personalului unitãţilor sanitare din subordinea sa;
38. avizeazã înfiinţarea, reorganizarea sau desfiinţarea spitalelor şi aproba schimbarea sediului, a profilului sau a structurii spitalelor; întocmeşte planul naţional de paturi şi elaboreazã norme privind încadrarea spitalelor publice şi private cu personal;
39. avizeazã funcţionarea şi supravegheazã activitatea tuturor formelor de prestare a serviciilor medicale private pe întreg teritoriul tarii conform dispoziţiilor legale;
40. aproba înfiinţarea, reorganizarea şi desfiinţarea unitãţilor din subordinea sa sau a direcţiilor de sãnãtate publica ca unitãţi cu personalitate juridicã;
41. înfiinţeazã sau desfiinţeazã, în condiţiile legii, filiale ale institutelor din domeniul asistenţei de sãnãtate publica de interes naţional sau local;
42. avizeazã şi aproba, dupã caz, proiectarea şi realizarea investiţiilor în domeniul sanitar, în unitãţile din subordinea sa;
43. avizeazã activitãţile bazate pe libera initiativa în domeniul sanitar şi farmaceutic şi vegheazã asupra climatului de concurenta loiala;
44. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare specifice;
45. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sau de activitate.
ART. 4
(1) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei este condus de un ministru ajutat de 4 secretari de stat. Pe lângã ministru funcţioneazã Colegiul ministerului, ca organ consultativ. Componenta Colegiului ministerului se stabileşte prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
(2) Ministrul sãnãtãţii şi familiei conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţara sau din strãinãtate. În cazul în care ministrul sãnãtãţii şi familiei, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile acesta deleagã unui secretar de stat exercitarea acestor atribuţii.
(3) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat şi ale secretarului general se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei. Secretarul general este funcţionar public şi este numit în funcţie de ministrul sãnãtãţii şi familiei, potrivit legii.
(4) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului şi se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
(5) Structura organizatoricã a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei este prezentatã în anexa nr. 1.
ART. 5
(1) În structura organizatoricã a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 175, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) Încadrarea în posturile aprobate se va realiza în termen de maximum 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) În structurile administrative ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cat şi în structurile sale subordonate nu pot fi angajaţi şi nu pot funcţiona medici rezidenţi.
ART. 6
(1) Unitãţile din subordinea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã a unitãţilor şi compartimentelor din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
(3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statelor de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
(4) Pentru unitãţile sanitare cu paturi modificarea profilului şi a numãrului de paturi se va face la propunerea direcţiilor de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 7
(1) Pentru realizarea obiectivelor sale Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei poate constitui, de asemenea, comisii de specialitate prin ordin al ministrului.
(2) Pentru realizarea obiectivelor sale Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei poate constitui un consiliu de experţi sau comisii de specialitate în domeniul sanitar, precum şi colective de lucru formate din specialişti, pe perioade determinate, pentru elaborarea unor proiecte specifice.
ART. 8
Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
ART. 9
(1) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, care realizeazã coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţii de protecţie a persoanelor cu handicap, precum şi integrarea socialã a acestora.
(2) Sediul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap este în Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1.
(3) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap este organ de specialitate în subordinea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, cu personalitate juridicã.
ART. 10
(1) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap are în structura sa organizatoricã direcţii generale şi direcţii; în cadrul direcţiilor generale şi al direcţiilor se pot organiza servicii şi birouri.
(2) Atribuţiile compartimentelor Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia, aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
(3) Structura organizatoricã, statul de funcţii şi atribuţiile personalului din instituţiile subordonate Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
ART. 11
(1) În îndeplinirea rolului sau Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi supune aprobãrii ministrului sãnãtãţii şi familiei strategia guvernamentalã în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap, adulti şi minori, în conformitate cu principiile şi normele internaţionale;
b) organizeazã, coordoneazã şi controleazã realizarea mãsurilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi a programelor privind strategia guvernamentalã în domeniul respectiv;
c) iniţiazã, elaboreazã şi avizeazã actele normative din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
d) evalueaza, prin propriile comisii de expertiza medicalã, persoanele cu handicap, stabilind programe individuale de protecţie specialã, recuperare şi integrare în munca;
e) acţioneazã, pentru promovarea alternativelor de tip familial, la protecţia institutionalizata a persoanelor cu handicap, prin dezvoltarea şi diversificarea serviciilor de recuperare şi reintegrare ambulatorii;
f) analizeazã factorii carentiali, generatori ai handicapului, şi stabileşte mãsurile adecvate de prevenire a apariţiei acestora; realizeazã studii medico-psihosociale privind evoluţia fenomenelor sociale; analizeazã factorii generatori de handicap, în vederea diversificãrii şi actualizãrii direcţiilor de acţiune pentru protecţia socialã a persoanelor cu handicap;
g) autorizeaza organizaţiile private romane şi strãine, precum şi specialiştii independenţi sa desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap; indruma şi controleazã activitatea acestor organizaţii;
h) monitorizeazã respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, întocmeşte analize şi studii referitoare la acest aspect, în vederea stabilirii mãsurilor ce se impun pentru ameliorarea situaţiei în domeniu;
i) întocmeşte studii în vederea propunerii unor mãsuri de diversificare a resurselor economico-financiare, destinate sustinerii acţiunilor de protecţie a persoanelor cu handicap şi creşterii eficientei în gestionarea acestor resurse;
j) colecteazã şi administreazã bugetul Fondului special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap, controleazã şi dispune aplicarea prevederilor legale privind plata sumelor datorate fondului de cãtre persoanele juridice;
k) realizeazã îndrumarea şi controlul în aplicarea şi respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale şi în desfãşurarea activitãţii economico-financiare a instituţiilor ce asigura protecţia socialã;
l) organizeazã activitatea de selecţionare a personalului pentru aparatul propriu şi pentru unitãţile subordonate, de evaluare periodicã, precum şi de perfecţionare a pregãtirii profesionale a acestuia;
m) propune proiecte de programe de colaborare cu organismele guvernamentale şi nonguvernamentale din ţara şi din strãinãtate şi urmãreşte realizarea programelor aprobate; finanţeazã sau cofinanteaza proiecte care pun în practica strategia guvernamentalã în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
n) colaboreazã cu organele administraţiei publice centrale, locale şi cu organizaţiile nonguvernamentale interesate, în acţiuni sociale comune de educaţie şi protecţie specialã a persoanelor cu handicap, în vederea atenuarii, limitãrii sau eliminãrii consecinţelor handicapului, precum şi pentru abilitarea şi reabilitarea profesionalã şi integrarea lor în societate.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap colaboreazã cu autoritãţile publice romane şi strãine sau cu organizaţiile nonguvernamentale romane şi internaţionale, precum şi cu alte persoane juridice care desfãşoarã activitãţi autorizate în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, în orice problema de interes reciproc.
ART. 12
(1) În subordinea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap funcţioneazã inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap şi Institutul Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap.
(2) Comisiile de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap înfiinţate la nivel judeţean şi la nivelul sectoarelor municipiului Bucureşti funcţioneazã în structura inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap.
(3) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap coordoneazã unitãţile prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 13
(1) Numãrul de posturi pentru aparatul propriu al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap este de 50, din care: 34 de posturi sunt finanţate de la bugetul de stat şi 16 posturi sunt finanţate din bugetul Fondului special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap.
(2) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, care funcţioneazã în structura Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, este condus de un secretar de stat.
(3) Numãrul de posturi din inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap este de 328, din care: 150 de posturi sunt finanţate de la bugetul de stat şi 178 de posturi sunt finanţate de la bugetul Fondului special de solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap.
(4) Asociaţia Nevazatorilor din România şi Asociaţia Surzilor din România pot primi, potrivit legilor bugetare anuale, subvenţii de la bugetul de stat prin Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 14
Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap utilizeazã un parc propriu de mijloace de transport, format din: 2 autoturisme pentru aparatul propriu şi 43 de autoturisme repartizate instituţiilor subordonate.

CAP. 2
Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 15
(1) Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt servicii publice descentralizate cu personalitate juridicã ale Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, în subordinea cãrora funcţioneazã alte unitãţi cu sau fãrã personalitate juridicã, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare, precum şi organigrama direcţiilor de sãnãtate publica şi a inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei.
ART. 16
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 17
Personalul rezultat în urma reorganizãrii Ministerului Sãnãtãţii va fi preluat de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei în limita posturilor disponibile, cu respectarea condiţiilor de pregãtire în specialitate.
ART. 18
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga: <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.332/2000 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 27 decembrie 2000; <>Hotãrârea Guvernului nr. 740/1997 cu privire la organizarea învãţãmântului postuniversitar medical şi farmaceutic uman, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 321 din 20 noiembrie 1997; <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.377/2000 privind înfiinţarea Institutului Clinic de Psihiatrie şi Sãnãtate Mintalã Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 696 din 27 decembrie 2000; <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.376/2000 privind înfiinţarea Institutului Clinic Medical Targu Mures, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 696 din 27 decembrie 2000; <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.147/2000 privind înfiinţarea Institutului Clinic de Urologie "Prof. dr. Th. Burghele" Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 587 din 21 noiembrie 2000; <>Hotãrârea Guvernului nr. 939/1997 privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului de Stat pentru Handicapati, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 5 din 9 ianuarie 1998, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu



ANEXA 1*)



Numãrul maxim de posturi = 175,
exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului

ORGANIGRAMA
MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII ŞI FAMILIEI



┌────────┐ ┌────────────────────────┐
│SECRETAR├──────────┐ ┌─┤ PURTĂTOR DE CUVÂNT ŞI │
│GENERAL │ │ │ │ RELAŢII MASS-MEDIA │
└┬─┬───┬┬┘ │ ┌────────┐ │ └────────────────────────┘
┌────────┴┐│ │├──────────┐└──────┤MINISTRU├─────┐ │ ┌────────────────────────┐
│DIRECŢIA ││ ││DIRECŢIA │ └───┬────┘ └─┼─┤ CONSILIER DIPLOMATIC │
│RELAŢII ││ ││LEGISLAŢIE│ ┌───┴────┐ │ └────────────────────────┘
│PUBLICE ││ ││ ŞI │ │CABINET │ │ ┌────────────────────────┐
└─────────┘│ ││CONTENCIOS│ │MINISTRU│ │ │ CORPUL DE CONTROL │
┌────────┴──┐│└──────────┘ └───┬────┘ ├─┤ AL MINISTRULUI │
│ DIRECŢIA │└──────┐ │ │ └────────────────────────┘
│ GENERALĂ │ ┌─────┴───────────┐ │ │ ┌────────────────────────┐
│MANAGEMENT,│ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ └─┤ COLEGIUL MINISTERULUI │
│ RESURSE │ │ PERFECŢIONARE │ │ └────────────────────────┘
│ UMANE ŞI │ │POSTUNIVERSITARĂ │ │
│CONCURSURI │ │ A MEDICILOR, │ │
└───────────┘ │FARMACISTILOR ŞI │ │
│ CADRELOR MEDII │ │
└─────────────────┘ │

┌────────────────┬────────────┴───────────┬───────────────────┐
│ │ │ │
┌────────┴────────┐┌──────┴─────────┐ ┌─────────┴───────┐ ┌─────────┴───────┐
│ SECRETAR DE STAT││SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT │ │SECRETAR DE STAT │
│ PENTRU RELAŢIA ││ INTEGRARE │ │ ASISTENTA │ │ PENTRU │
│ CU PARLAMENTUL ││ EUROPEANĂ ŞI │ │ MEDICALĂ │ │ PERSOANELE CU │
│ ││RELAŢII EXTERNE │ │ │ │ HANDICAP │
└──────┬──────────┘└──────┬─────────┘ └───────┬─────────┘ └─────────┬───────┘
│ │ │ .
│ ┌──┐ │ ┌──┐ │ ┌──┐ .
├─┤ B│ │ │G ├──┼──┤K │ .
│ └──┘ │ └──┘ │ └──┘ .
│ ┌┘ │ .
┌───┴───┐ ┌─────┼─────┐ ┌──────┼───────┐ ┌─────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │SECRETARIATUL│
┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ │ DE STAT │
│ A │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F │ │ H │ │ I │ │ J │ │ PENTRU │
└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ │PERSOANELE CU│
│ HANDICAP │
└─────────────┘


A = DIRECŢIA RELAŢII CU PARLAMENTUL
B = DIRECŢIA PENTRU PROBLEME SPECIALE
C = DIRECŢIA RELAŢII CU SINDICATE ŞI PATRONAT

D = DIRECŢIA INTEGRARE EUROPEANĂ ŞI ARMONIZARE LEGISLATIVĂ
E = DIRECŢIA PENTRU PRIVATIZARE ŞI RELAŢII CU INVESTITORI STRĂINI ŞI AUTOHTONI
F = DIRECŢIA RELAŢII EXTERNE

G = DIRECŢIA ASISTENTA FAMILIALĂ ŞI SOCIALĂ
H = DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENTA MEDICALĂ ŞI FARMACEUTICA
I = DIRECŢIA GENERALĂ A BUGETULUI SĂNĂTĂŢII
J = DIRECŢIA GENERALĂ DE PROMOVARE A SĂNĂTĂŢII ŞI SĂNĂTATE PUBLICA
K = INSPECŢIA SANITARĂ DE STAT
--------------
*) Anexa este reprodusa în facsimil.



ANEXA 2

LISTA
cuprinzând unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea şi
în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei

A. Unitãţi aflate în subordinea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Unitãţi finanţate de la bugetul de stat şi din Fondul special de
solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap

- Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, în subordinea cãruia
funcţioneazã inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu
handicap
● Numãrul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat - 184
● Numãrul maxim de posturi finanţate de la bugetul Fondului special de
solidaritate socialã pentru persoanele cu handicap - 194

II. Unitãţi finanţate integral de la bugetul de stat sau, dupã caz, din
Fondul special pentru sãnãtate publica

1. Direcţiile de sãnãtate publica judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti
2. Institutul de Sãnãtate Publica Bucureşti
3. Institutul de Sãnãtate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan" Cluj-Napoca
4. Institutul de Sãnãtate Publica Iaşi
5. Institutul de Sãnãtate Publica "Prof. dr. Leonida Georgescu" Timişoara
6. Centrul de Sãnãtate Publica Targu Mures
7. Centrul de Sãnãtate Publica Sibiu
8. Institutul de Management al Serviciilor de Sãnãtate Bucureşti
9. Institutul de Medicina Legalã "Prof. dr. Mina Minovici" Bucureşti
10. Institutul de Medicina Legalã Iaşi
11. Institutul de Medicina Legalã Cluj-Napoca
12. Institutul de Medicina Legalã Timişoara
13. Institutul de Medicina Legalã Craiova
14. Institutul de Medicina Legalã Targu Mures
15. Institutul Naţional de Medicina Sportiva Bucureşti
16. Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã
"Prof. dr. C. T. Nicolau" Bucureşti
17. Centrul de Calcul, Statistica Sanitarã şi Documentare Medicalã Bucureşti
18. Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti
19. Oficiul Central de Stocare Bucureşti
20. Centrul de Informare şi Consultanţa pentru Familie
21. Centrul-Pilot de Asistenta şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie
- Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la poziţiile 1-19
este de 8.797.
- Încadrarea în numãrul maxim de posturi se realizeazã în termen de 45
de zile de la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial
al României, Partea I.

III. Unitãţi finanţate din venituri extrabugetare prin sistemul de asigurãri
sociale de sãnãtate şi din transferuri de la bugetul de stat

1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu" Bucureşti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
3. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie "Ana Aslan" Bucureşti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu"
Bucureşti
6. Institutul Naţional de Recuperare, Medicina Fizica şi Balneoclimatologie
Bucureşti
7. Institutul de Fiziologie Normalã şi Patologica "D. Danielopolu" Bucureşti
8. Institutul de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucureşti
9. Institutul de Diabet, Nutritie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu"
Bucureşti
10. Institutul de Boli Cerebrovasculare Bucureşti
11. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C. C. Iliescu" Bucureşti
12. Institutul Inimii "Prof. dr. Niculae Stancioiu" Cluj-Napoca
13. Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals" Bucureşti
14. Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţionalã O.R.L.
"Prof. dr. Dorin Hociota" Bucureşti
15. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara
16. Institutul Clinic Fundeni Bucureşti
17. Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca
18. Institutul Clinic de Gastroenterologie "Octavian Fodor" Cluj-Napoca
19. Centrul de Cardiologie Iaşi
20. Centrul de Boli Cardiovasculare Targu Mures
21. Centrul Naţional de Acupunctura şi Homeopatie Bucureşti
22. Statia Centrala de Salvare Bucureşti
23. Institutul "Cantacuzino" Bucureşti

IV. Unitãţi finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la
bugetul de stat

1. Agenţia Nationala a Medicamentului Bucureşti
2. Statia de Verificare şi Întreţinere a Aparaturii Medicale Bucureşti

B. Unitãţile sub autoritatea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei
1. Compania Nationala "Unifarm" - S.A. Bucureşti

C. Unitãţi aflate în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei
1. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei şi
Stiintelor Biomedicale "Victor Babes" Bucureşti



ANEXA 3

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în coordonarea metodologicã a Secretariatului de Stat
pentru Persoanele cu Handicap

1. Asociaţia Nevazatorilor din România
2. Asociaţia Surzilor din România
3. Unitãţile prevãzute în anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999
-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016