Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 217 din 10 aprilie 1995  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Privatizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 217 din 10 aprilie 1995 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Privatizare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 19 aprilie 1995

    În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României şi al altor reglementări legale,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Agenţia Naţională pentru Privatizare este organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Guvernului, care realizează, în conformitate cu legea, administrarea programelor în domeniul privatizării.
    ART. 2
    Agenţia Naţională pentru Privatizare, în condiţiile prevăzute de lege şi ale strategiei guvernamentale de reformă economică, are următoarele atribuţii:
    1. coordonează, îndrumă şi controlează întregul proces de privatizare;
    2. urmăreşte funcţionarea mecanismului procesului de privatizare în toate sectoarele economiei naţionale şi ia măsuri pentru buna desfăşurare a acestuia şi pentru crearea condiţiilor optime societăţilor comerciale ce urmează a fi privatizate;
    3. prezintă Guvernului propuneri privind strategia şi mecanismele de dezvoltare a sectorului privat;
    4. stabileşte listele cu societăţile comerciale ce urmează a fi supuse procesului de privatizare;
    5. participă cu rol de mediator, în numele Guvernului, pentru rezolvarea eventualelor divergenţe dintre Fondul Proprietăţii de Stat şi Fondurile Proprietăţii Private, pe linia privatizării societăţilor comerciale;
    6. aprobă privatizarea societăţilor comerciale în situaţia când Fondul Proprietăţii de Stat îşi pierde calitatea de acţionar cu rol de control în cadrul respectivelor societăţi comerciale;
    7. asigură realizarea cadrului legal şi instituţional pentru crearea fondurilor mutuale;
    8. asigură introducerea, în forma standard, a evidenţei acţionarilor la nivelul fiecărei societăţi comerciale, realizând şi evidenţa mişcărilor acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, prin Registrul unic al acţionarilor;
    9. avizează propunerile de acordare de concesiuni şi de organizare de licitaţii pentru încheierea de contracte de concesiune pentru activităţi economice, servicii publice şi unităţi de producţie ale unor regii autonome şi terenuri proprietate de stat;
    10. controlează respectarea de către concesionari a obligaţiilor asumate prin contractul de concesiune;
    11. propune Guvernului, spre aprobare, încheierea de contracte de subconcesiune;
    12. elaborează şi prezintă Guvernului spre aprobare norme metodologice privind condiţiile de organizare şi desfăşurare a vânzărilor de acţiuni şi active, de schimbare a certificatelor de proprietate în acţiuni la societăţile comerciale ce urmează a fi privatizate;
    13. rezolvă, în condiţiile legii, contestaţiile formulate de deţinătorii certificatelor de proprietate împotriva soluţiilor date de Fondurile Proprietăţii Private, în exercitarea dreptului de control şi iniţiativă a deţinătorilor certificatelor de proprietate;
    14. aprobă încheierea de contracte de asistenţă de specialitate cu firme de consultanţă străine;
    15. urmăreşte realizarea programului de asistenţă tehnică din străinătate şi asigură organizarea de forme de pregătire a personalului în domeniile evaluării societăţilor comerciale, organizării de licitaţii, vânzării de acţiuni, brokeraj şi alte activităţi legate de procesul de privatizare;
    16. realizează activităţi de comunicaţie, pe plan intern şi extern, în vederea promovării procesului de privatizare;
    17. efectuează, ţinând seama de practica internaţională, analize şi studii în domeniul privatizării societăţilor comerciale cu capital de stat;
    18. controlează respectarea de către instituţiile cu sarcini şi atribuţii în domeniul privatizării a prevederilor Legii nr. 58/1991, precum şi a celorlalte acte normative din acest domeniu;
    19. prestează, pe baza de contract, servicii de asistenţă tehnică şi consultanţă pe linia realizării procesului de privatizare în domeniile: economic, financiar, comercial şi juridic;
    20. editează periodic Buletinul informativ privind desfăşurarea procesului de privatizare;
    21. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate.
    ART. 3
    (1) Agenţia Naţională pentru Privatizare este condusă de un preşedinte, asimilat ca salarizare cu funcţia de secretar de stat, numit prin decizia primului-ministru. Pe lângă preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Privatizare funcţionează, ca organ consultativ, Colegiul de conducere a agenţiei. Componenţa colegiului se aprobă prin ordinul preşedintelui, cu avizul membrului din guvern care coordonează aceasta activitate. Preşedintele agenţiei îndeplineşte şi funcţia de preşedinte al colegiului de conducere.
    (2) Preşedintele conduce întreaga activitate a Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi o reprezintă în raporturile cu ministerele, alte autorităţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţară sau străinătate.
    (3) În realizarea atribuţiilor Agenţiei Naţionale pentru Privatizare preşedintele emite, potrivit legii, ordine şi instrucţiuni.
    ART. 4
    (1) Numărul maxim de posturi este de 130, exclusiv demnitarul.
    (2) Structura organizatorică a Agenţiei Naţionale pentru Privatizare este prevăzută în anexa la prezenta hotărâre. Salarizarea personalului agenţiei se face conform anexei nr. 8 la Legea nr. 40/1991, republicată. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui agenţiei, se pot organiza servicii şi birouri, precum şi colective temporare.
    (3) În cadrul numărului maxim de posturi aprobat, Agenţia Naţională pentru Privatizare va include în statul de funcţii personal de specialitate pentru coordonare în profil teritorial, care îşi va desfăşura activitatea cu sprijinul prefecturilor.
    (4) Atribuţiile concrete ale direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor şi birourilor din structura organizatorică se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Privatizare.
    ART. 5
    (1) Agenţia Naţională pentru Privatizare poate să presteze pe bază contractuală activităţi lucrative ca: servicii de asistenţă tehnică şi consultanţă, brokeraj, evaluări de societăţi comerciale, studii de fezabilitate, caiete de sarcini şi altele asemenea.
    (2) Pentru realizarea unor asemenea activităţi, Agenţia Naţională pentru Privatizare are în subordine Oficiul de Prestări Servicii şi Buletin Informativ, organizat la nivel de direcţie generală, cu personalitate juridică, ale cărui cheltuieli de funcţionare şi investiţii se acoperă, în condiţiile legii, din veniturile extrabugetare realizate. Numărul de posturi şi structura organizatorică se aprobă prin ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Privatizare.
    (3) Nivelurile de salarizare pentru personalul Oficiului de Prestări Servicii şi Buletin Informativ sunt cele prevăzute în anexa nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr. 281/1993.
    ART. 6
    (1) În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia Naţională pentru Privatizare colaborează cu ministerele, organele centrale de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale.
     (2) Prefecturile vor asigura spaţiul necesar desfăşurării activităţii în teritoriu a salariaţilor Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi vor suporta din bugetul propriu cheltuielile materiale, de întreţinere şi comunicaţii.
    ART. 7
    Agenţia Naţională pentru Privatizare are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit potrivit prevederilor legale.
    ART. 8
    Ministerul Finanţelor va introduce modificările corespunzătoare în bugetul Agenţiei Naţionale pentru Privatizare pe anul 1995.
    ART. 9
    (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României.
    (2) La aceeaşi dată se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 4/1993 privind organizarea Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 24 din 10 februarie 1993.


                   PRIM-MINISTRU
                  NICOLAE VĂCĂROIU

                   Contrasemnează:
                 -----------------
                Ministru de stat,
             preşedintele Consiliului
                pentru Coordonare,
          Strategie şi Reformă Economică,
                   Mircea Coşea

         Ministru de stat, ministrul muncii
               şi protecţiei sociale,
                 Dan Mircea Popescu

                  Ministru de stat,
                ministrul finanţelor,
                  Florin Georgescu


    Bucureşti, 10 aprilie 1995.
    Nr. 217.



    ANEXA 1
    -------

    Număr maxim de posturi = 130 (exclusiv demnitarul şi Oficiul de Prestări
                                  Servicii şi Buletin Informativ)

                    AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PRIVATIZARE

                             ┌────────────┐
                             │ PREŞEDINTE │
                             └─────┬──────┘ ┌───────────────────────────┐
                                   ├───────────┤ SERVICIUL LEGISLAŢIE ŞI │
        ┌───────────┐ │ │ CONTENCIOS │
        │ CONSILIER ├──────────────┤ └───────────────────────────┘
        └───────────┘ │ ┌───────────────────────────┐
                                   ├───────────┤ CONTROL FINANCIAR PROPRIU │
                                   │ └───────────────────────────┘
                                   ├─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ┐
      ┌────────────┬────────────┬──┴────────┬────────────┐ |
┌─────┴─────┐┌─────┴──────┐┌────┴─────┐┌────┴───────┐┌───┴─────┐ |
│ ││ DIRECŢIA ││ ││ DIRECŢIA ││ │ |
│ DIRECŢIA ││ GENERALĂ ││ DIRECŢIA ││ ASISTENŢĂ ││ │ |
│ GENERALĂ ││PRIVATIZĂRI ││COORDONARE││ DIN ││DIRECŢIA │ ┌─────┴──────┐
│METODOLOGII││ ŞI ││ÎN PROFIL ││STRĂINATATE ││ECONOMICĂ│ │ OFICIUL DE │
│ŞI CONTROL ││CONCESIONARI││TERITORIAL││ ŞI ││ │ │ PRESTĂRI │
│ ││ ││ ││COMUNICAŢII ││ │ │ SERVICII │
└───────────┘└────────────┘└──────────┘└────────────┘└─────────┘ │ ŞI BULETIN │
                                                                  │ INFORMATIV │
                                                                  └────────────┘



                                          -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016