Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 211 din 4 martie 2009 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al Guvernului
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 17/2009 privind desfiinţarea Cancelariei Primului-Ministru şi stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Secretariatul General al Guvernului funcţioneazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea primului-ministru, având rolul de a asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actului de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activitãţii Guvernului şi a primului-ministru, reprezentarea Guvernului şi a primului-ministru în faţa instanţelor judecãtoreşti."
2. La articolul 2, litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) funcţia de reprezentare - prin care se asigurã reprezentarea Guvernului, a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului sau, dupã caz, a altor structuri care funcţioneazã sub autoritatea sa, în relaţiile cu instituţiile şi autoritãţile publice din ţarã, precum şi cu organismele, organizaţiile sau instituţiile internaţionale;".
3. La articolul 3 alineatul (1), punctul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"7. asigurã reprezentarea Guvernului şi a primului-ministru în faţa instanţelor judecãtoreşti, împreunã cu ministerele care au obligaţia de a pune în executare actele Guvernului şi deciziile primului-ministru împotriva cãrora s-au formulat acţiuni în justiţie, precum şi a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului;".
4. La articolul 3 alineatul (1) punctul 10, literele a) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului;
.............................................................
c) executarea operaţiunilor financiare privind fondurile prevãzute în bugetul propriu şi destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului sau de alte structuri stabilite prin acte normative;".
5. La articolul 3 alineatul (1), punctul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"11. asigurã, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, organizarea sistemului pentru protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificãrile ulterioare;".
6. La articolul 3 alineatul (1), dupã punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 11^1, cu urmãtorul cuprins:
"11^1. asigurã administrarea sistemului informatic la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi al instituţiilor şi structurilor care funcţioneazã în sediul Guvernului. În acest sens:
a) aplicã Strategia naţionalã privind tehnologia informaţiei la nivelul aparatului de lucru al Guvernului;
b) implementeazã politicile privind tehnologia informaţiei şi design, pentru dezvoltarea coerentã şi unitarã de aplicaţii informatice;
c) administreazã domeniul gov.ro şi stabileşte criteriile şi procedurile necesare implementãrii acestuia;
d) defineşte necesitãţile în ceea ce priveşte achiziţiile publice de echipamente, servicii şi produse informatice şi cerinţele pentru acestea;
e) asigurã proiectarea, implementarea şi mentenanţa sistemului informatic, precum şi dezvoltarea şi configurarea echipamentelor de comunicaţii pentru buna funcţionare a serviciilor de tehnologie a informaţiei;
f) dezvoltã şi actualizeazã pagina de internet a Guvernului, precum şi paginile de internet ale structurilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului."
7. La articolul 3 alineatul (1), dupã punctul 12 se introduc trei noi puncte, punctele 12^1-12^3, cu urmãtorul cuprins:
"12^1. asigurã şi coordoneazã producerea integratã şi unitarã a mesajului public guvernamental şi coordoneazã rãspândirea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare. În acest sens:
a) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masã informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activitãţii Guvernului, prin informãri şi conferinţe de presã organizate sãptãmânal sau ori de câte ori este nevoie;
b) asigurã acreditarea jurnaliştilor români şi strãini la biroul de presã al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de acesta;
c) asigurã informaţiile necesare în vederea mediatizãrii corespunzãtoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în strãinãtate şi ale delegaţiilor strãine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al jurnaliştilor care însoţesc aceste delegaţii;
d) asigurã consultanţã tehnicã şi, dupã caz, coordoneazã, în limitele competenţelor, gestionarea crizelor şi a conflictelor de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legãturã cu programele şi acţiunile Guvernului;
e) coordoneazã şi asigurã activitatea de programare şi de acordare a interviurilor, pentru presa din ţarã şi din strãinãtate, de cãtre primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;
f) efectueazã informarea zilnicã a reprezentanţilor presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lângã Guvern;
12^2. asigurã monitorizarea, evaluarea şi derularea proiectelor şi programelor cu finanţare europeanã sau cu finanţare de la bugetul de stat;
12^3. asigurã realizarea activitãţilor referitoare la relaţiile internaţionale, înalţi reprezentanţi şi protocol."
8. La articolul 5, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Secretariatul General al Guvernului este condus de un secretar general, cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct, cu rang de secretar de stat, precum şi, dupã caz, de unul sau mai mulţi secretari de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru.
...........................................................
(3) Secretarul general al Guvernului este ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului."
9. La articolul 5, alineatul (5) se abrogã.
10. La articolul 6, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Prin bugetul Secretariatului General al Guvernului sunt finanţate structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice prevãzute în anexa nr. 2."
11. La articolul 7, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Structura organizatoricã şi numãrul maxim de posturi ale Secretariatului General al Guvernului se aprobã prin decizie a primului-ministru."
12. La articolul 7, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Direcţiile, serviciile, birourile şi compartimentele din structura Secretariatului General al Guvernului deservesc şi aparatul propriu de lucru al primului-ministru."
13. La articolul 7, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Statul de funcţii, statul de personal, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de muncã ale personalului din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi din cadrul structurilor, fãrã personalitate juridicã, ce funcţioneazã în aparatul de lucru al Guvernului se aprobã prin ordin al secretarului general al Guvernului. Statul de funcţii, statul de personal, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de muncã ale personalului din cadrul structurilor, cu personalitate juridicã, ce funcţioneazã în aparatul de lucru al Guvernului se aprobã prin ordin al conducãtorului acestora, cu avizul ordonatorului principal de credite."
14. Anexa nr. 2 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre.
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucureşti, 4 martie 2009.
Nr. 211.
ANEXĂ
(Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 405/2007 )
Structurile, organele de specialitate ale administraţiei
publice centrale şi instituţiile publice finanţate prin bugetul
Secretariatului General al Guvernului
1. Aparatul propriu de lucru al primului-ministru, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
2. Aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
3. Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
4. Departamentul pentru Afaceri Europene, structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
5. Corpul de Control al Primului-Ministru, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
6. Departamentul pentru Lupta Antifraudã - DLAF, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
7. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
8. Institutul Naţional de Statisticã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
9. Agenţia Naţionalã pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
10. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
11. Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
12. Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
13. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, organism cu activitate administrativ-jurisdicţionalã, cu personalitate juridicã
14. Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
15. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
16. Institutul pentru Studierea Problemelor Minoritãţilor Naţionale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice
17. Agenţia Naţionalã Anti-Doping, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
18. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului
19. Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor, instituţie publicã cu personalitate juridicã
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: