Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 208 din 17 martie 2005  privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 208 din 17 martie 2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 269 din 31 martie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2005 privind stabilirea unor mãsuri de preluare a Gãrzii Financiare şi a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor în subordinea Ministerului Finanţelor Publice, precum şi a unor mãsuri de reorganizare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele obiective şi atribuţii

ART. 1
(1) Ministerul Finanţelor Publice se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care aplicã Strategia şi Programul de guvernare în domeniul finanţelor publice.
(2) Ministerul Finanţelor Publice este minister cu rol de sintezã, instituţie publicã cu personalitate juridicã.
(3) În subordinea Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã şi funcţioneazã Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã de la bugetul de stat.
(4) Sediul Ministerului Finanţelor Publice şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
ART. 2
(1) Ministerul Finanţelor Publice contribuie la elaborarea şi implementarea Strategiei şi a Programului de guvernare în domeniul finanţelor publice, în exercitarea administrãrii generale a finanţelor publice, asigurând utilizarea pârghiilor financiare şi valutare în concordanţã cu cerinţele economiei de piaţã şi pentru stimularea iniţiativei agenţilor economici.
(2) Prin atribuţiile încredinţate şi prin structura sa, Ministerul Finanţelor Publice îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigurã elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul finanţelor publice;
b) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul sãu de activitate;
c) de elaborare şi implementare a politicii bugetare şi a politicii fiscale a Guvernului;
d) de corelare a politicilor fiscale şi bugetare cu celelalte politici economico-sociale;
e) de administrare a veniturilor statului;
f) de contractare şi administrare a datoriei publice;
g) de administrare a resurselor derulate prin Trezoreria Statului;
h) de exercitare a controlului financiar public intern;
i) de asigurare a evidenţei centralizate a bunurilor ce constituie domeniul public al statului;
j) de elaborare şi supraveghere a cadrului legal în domeniul contabilitãţii;
k) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului român şi al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
l) de autoritate de stat, prin care se asigurã exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sãu de activitate, precum şi al funcţionãrii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa;
m) de autoritate a administraţiei publice centrale de specialitate, prin care se asigurã elaborarea şi implementarea politicii în domeniul sistemelor de management financiar şi control la instituţiile publice.
(3) Ministerul Finanţelor Publice urmãreşte îndeplinirea mãsurilor necesare în vederea realizãrii cerinţelor de aderare la Uniunea Europeanã în domeniul sãu de activitate.
(4) Principiile care stau la baza activitãţii Ministerului Finanţelor Publice sunt:
a) coerenţa, stabilitatea şi predictibilitatea finanţelor publice pe termen mediu;
b) armonizarea cadrului legislativ cu reglementãrile Uniunii Europene;
c) întãrirea autoritãţii instituţiei;
d) perfecţionarea managementului fondurilor publice;
e) transparenţa activitãţii în toate domeniile sale de activitate;
f) colaborarea cu partenerii sociali;
g) asigurarea unui mediu de afaceri concurenţial şi predictibil.
ART. 3
(1) În realizarea funcţiilor sale Ministerul Finanţelor Publice are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. propune strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung şi soluţii de reformã în domeniul finanţelor publice;
2. elaboreazã proiectul bugetului de stat, al legii bugetului de stat şi raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a bugetului de stat, operând rectificãrile corespunzãtoare;
3. stabileşte echilibrul bugetar în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat şi a rectificãrii acestuia;
4. stabileşte metodologii pentru elaborarea proiectelor bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, a bugetelor fondurilor speciale şi a proiectelor bugetelor locale;
5. analizeazã periodic modul de realizare a prevederilor bugetare, în corelare cu indicatorii macroeconomici, şi prezintã informãri Guvernului cu propuneri de îmbunãtãţire;
6. urmãreşte execuţia operativã a bugetului general consolidat; stabileşte mãsurile necesare pentru încasarea veniturilor şi limitarea cheltuielilor în vederea încadrãrii în deficitul bugetar aprobat;
7. elaboreazã şi aprobã clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice;
8. elaboreazã proiectul bugetului asigurãrilor sociale de stat, al legii bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a acestuia;
9. deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecãrui ordonator principal de credite în cadrul fiecãrui exerciţiu bugetar;
10. analizeazã şi avizeazã deschiderile de credite bugetare pentru stimularea producţiei de export şi a exporturilor;
11. monitorizeazã, în condiţiile legii, numãrul de posturi şi cheltuielile de personal din instituţiile publice;
12. aprobã, prin delegare de competenţe, modificãri în fişele de investiţii anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite bugetare;
13. aprobã repartizarea pe trimestre a veniturilor şi a cheltuielilor prevãzute în bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi în bugetele fondurilor speciale;
14. avizeazã proiectele de acte normative care genereazã influenţe financiare asupra bugetului general consolidat;
15. analizeazã, fundamenteazã, propune cadrul legislativ şi stabileşte mãsuri privind împrumuturile necesare în vederea acoperirii deficitului bugetar şi refinanţãrii datoriei publice sau pentru acţiuni şi lucrãri de interes public; administreazã datoria publicã, urmãreşte rambursarea acesteia şi achitarea dobânzilor aferente, în condiţiile legii;
16. elaboreazã proiecte de acte normative privind datoria publicã şi Trezoreria Statului;
17. administreazã şi gestioneazã datoria publicã guvernamentalã;
18. elaboreazã raportul privind datoria publicã internã şi externã a României, pe care îl prezintã semestrial Guvernului şi Parlamentului;
19. reîntregeşte, la propunerea ordonatorilor principali de credite, Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat, cu creditele bugetare anulate sau reduse;
20. elaboreazã şi actualizeazã metodologia privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice;
21. analizeazã programul de investiţii din punct de vedere al încadrãrii în limitele de cheltuieli stabilite, al respectãrii criteriilor de selecţie şi prioritizare şi al eşalonãrii creditelor bugetare în funcţie de durata de execuţie a obiectivelor;
22. coordoneazã monitorizarea întregului program de investiţii publice;
23. elaboreazã strategia în domeniul investiţiilor publice, pe baza propunerilor de programe de investiţii ale ordonatorilor principali de credite;
24. avizeazã programe de investiţii publice anuale şi multianuale, elaborate de ordonatorii principali de credite;
25. elaboreazã proiecte de acte normative cu privire la achiziţiile publice;
26. coordoneazã cadrul general referitor la efectuarea achiziţiilor publice şi asigurã transpunerea acquisului comunitar şi îndrumarea metodologicã unitarã în acest domeniu;
27. elaboreazã şi actualizeazã metodologia de aplicare a procedurilor pentru atribuirea contractelor de achiziţie publicã;
28. stabileşte modul de organizare şi funcţionare a sistemului de monitorizare a atribuirii contractelor de achiziţie publicã, precum şi sistemul de raportare referitor la atribuirea acestor contracte;
29. administreazã contul general al Trezoreriei Statului, deschis la Banca Naţionalã a României, scop în care încheie convenţii cu aceasta;
30. stabileşte sistemul de organizare şi funcţionare a Trezoreriei Statului, în vederea asigurãrii efectuãrii operaţiunilor de încasãri şi plãţi pentru sectorul public;
31. elaboreazã şi administreazã bugetul de venituri şi cheltuieli al Trezoreriei Statului;
32. colaboreazã cu Banca Naţionalã a României la elaborarea balanţei de plãţi externe, a balanţei creanţelor şi angajamentelor externe, a reglementãrilor din domeniul monetar şi valutar şi informeazã semestrial Guvernul asupra modului de realizare a acestora, cu propuneri de soluţii în acoperirea deficitului sau utilizãrii excedentului din contul curent al balanţei de plãţi externe;
33. contracteazã şi garanteazã împrumuturi de stat de pe piaţa financiarã internã şi externã, în scopul şi în limitele competenţelor stabilite de lege;
34. asigurã punerea în circulaţie prin Banca Naţionalã a României, pe bazã de convenţie, a unor instrumente financiare specifice;
35. elaboreazã lucrãrile privind contul general anual de execuţie a bugetului de stat, contul general al datoriei publice a statului şi, respectiv, a bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi conturile anuale de execuţie a bugetelor fondurilor speciale şi proiectele de legi referitoare la aceste conturi de execuţie, pe care le prezintã spre însuşire Guvernului, în vederea transmiterii pentru adoptare Parlamentului;
36. elaboreazã sau avizeazã proiecte de acte normative pentru aprobarea normelor şi normativelor de cheltuieli şi acordarea unor drepturi personalului din instituţiile publice;
37. colaboreazã cu alte autoritãţi publice în procesul elaborãrii de acte normative privind salarizarea personalului din sectorul bugetar;
38. elaboreazã proiecte de acte normative privind stabilirea impozitelor directe şi indirecte, urmãreşte perfecţionarea aşezãrii acestora şi armonizarea legislativã în acest domeniu;
39. elaboreazã, pe baza modelului-cadru al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã (O.C.D.E.), proiectul românesc de convenţie pentru evitarea dublei impuneri şi urmãreşte actualizarea acestuia în concordanţã cu recomandãrile adoptate de O.C.D.E.;
40. negociazã, pregãteşte parafarea, semnarea şi ratificarea convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri negociate;
41. elaboreazã strategii, studii comparative, prioritãţi şi proiecte de acte normative privind politica fiscalã a României în domeniul convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri;
42. urmãreşte realizarea unui management eficient şi coerent al sistemului fiscal românesc, având ca scop elaborarea şi menţinerea unui sistem fiscal unitar, stabil şi armonizat, în strânsã concordanţã cu indicatorii macroeconomici din Strategia de modernizare a administraţiei publice;
43. elaboreazã proiecte de acte normative în domeniul contabilitãţii financiare şi de gestiune şi urmãreşte perfecţionarea acestuia în corelaţie cu normele europene în domeniu;
44. exercitã, prin organele sale de specialitate, controlul utilizãrii creditelor bugetare de cãtre instituţiile publice;
45. deruleazã operaţiuni de încasãri şi plãţi, ca participant direct al Sistemului naţional de plãţi;
46. urmãreşte respectarea angajamentelor asumate prin acordurile încheiate cu organismele financiare internaţionale în domeniul datoriei publice;
47. elaboreazã politica vamalã în concordanţã cu cadrul legislativ existent, precum şi actele normative în realizarea acesteia;
48. elaboreazã proiecte de acte normative privind valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi asigurã valorificarea acestora în condiţiile legii;
49. asigurã administrarea monopolului de stat, în condiţiile legii;
50. reglementeazã controlul financiar preventiv şi exercitã controlul financiar preventiv delegat, în scopul constituirii şi utilizãrii legale şi eficiente a fondurilor publice;
51. îndrumã metodologic şi organizeazã activitatea de instruire şi pregãtire profesionalã în domeniul auditului intern şi al sistemelor de management financiar şi control;
52. realizeazã activitãţi de control operativ la instituţii publice şi soluţioneazã contestaţiile depuse de acestea;
53. exercitã calitatea de reprezentant al României la organismele internaţionale cu caracter financiar, în condiţiile legii;
54. negociazã, pregãteşte parafarea, semnarea şi ratificarea acordurilor guvernamentale bilaterale privind promovarea şi protejarea reciprocã a investiţiilor;
55. coordoneazã, negociazã şi încheie acorduri internaţionale în numele statului, în domeniul relaţiilor financiare şi valutare, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe;
56. reprezintã statul, ca subiect de drepturi şi obligaţii, în faţa instanţelor, precum şi în orice alte situaţii în care acesta participã nemijlocit, în nume propriu, în raporturi juridice, dacã legea nu stabileşte în acest scop un alt organ;
57. asigurã relaţia cu Parlamentul, Consiliul Economic şi Social, sindicatele, patronatele şi alţi exponenţi ai societãţii civile în problemele specifice activitãţii sale;
58. asigurã un dialog constructiv cu partenerii de dialog social, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurãrii eficienţei acivitãţii şi stabilitãţii sociale, şi susţine în Parlament proiectele de acte normative pe care le iniţiazã;
59. soluţioneazã petiţiile primite de la cetãţeni, care se înscriu în sfera sa de competenţã, în conformitate cu prevederile legale;
60. elaboreazã, implementeazã şi dezvoltã sistemul informatic în domeniul finanţelor publice;
61. asigurã, potrivit legii, tipãrirea hârtiilor de valoare de natura titlurilor de stat, bonurilor de tezaur, obligaţiunilor necesare finanţãrii datoriei publice, timbrelor fiscale, precum şi a formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în activitatea fiscalã şi financiar-contabilã;
62. elaboreazã, monitorizeazã şi implementeazã sistemul de comunicare internã şi externã şi cadrul comunicaţional în scopul susţinerii activitãţii sale;
63. aplicã legislaţia în domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a raporturilor de muncã/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa;
64. elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã a personalului din cadrul Ministerului Finanţelor Publice prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã şi alte organisme specializate în acest domeniu;
65. asigurã prin sistemul de management al performanţei şi dezvoltare profesionalã un corp al funcţionarilor publici profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creãrii unei organizaţii moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii;
66. iniţiazã mãsuri şi participã, împreunã cu instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite sã sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici în domeniul managementului fondurilor Uniunii Europene;
67. editeazã materiale de specialitate necesare pentru mediatizarea problematicii financiare, în vederea cunoaşterii sale de cãtre personalul propriu şi de cãtre contribuabili;
68. asigurã elaborarea, tipãrirea şi difuzarea publicaţiei "Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", activitate finanţatã integral din venituri proprii;
69. exercitã atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, asupra activitãţii companiilor naţionale aflate sub autoritatea sa;
70. urmãreşte constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului de contrapartidã rezultat din contravaloarea în lei a ajutoarelor economice, nerambursabile, acordate României de organisme internaţionale sau guvernele altor ţãri;
71. asigurã evidenţa statisticã a ajutoarelor externe nerambursabile;
72. gestioneazã asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã României de Uniunea Europeanã potrivit prevederilor memorandumurilor de înţelegere, memorandumurilor şi acordurilor de finanţare semnate de Guvernul României şi de Comisia Europeanã, precum şi asistenţa financiarã rambursabilã acordatã de instituţii financiare internaţionale;
73. asigurã fundamentarea, coordonarea şi realizarea activitãţilor specifice procesului de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã, pe domeniile din competenţa şi responsabilitatea sa;
74. elaboreazã strategia şi cadrul normativ general, coordoneazã şi evalueazã activitatea de audit public intern la nivel naţional, efectueazã misiuni de audit public intern de interes naţional cu implicaţii multisectoriale şi exercitã activitãţi de audit public intern la nivelul aparatului propriu;
75. efectueazã inspecţii privind respectarea legalitãţii, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la nivelul celorlalte instituţii publice, în domeniul sãu de activitate;
76. aplicã, în calitate de principal furnizor de ajutor de stat, legislaţia în domeniul ajutorului de stat;
77. aplicã dispoziţiile legale în domeniul preţurilor, pentru care legea abiliteazã Ministerul Finanţelor Publice;
78. urmãreşte evoluţia preţurilor în economie;
79. aplicã dispoziţiile legale în domeniul concurenţei neloiale şi al publicitãţii, pentru care legea abiliteazã Ministerul Finanţelor Publice;
80. participã la schimbul de informaţii şi experienţã în relaţiile cu organizaţiile şi instituţiile internaţionale, în domeniul sãu de activitate;
81. programeazã, coordoneazã şi monitorizeazã utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã şi statele membre ale acesteia şi îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei în relaţia cu Uniunea Europeanã;
82. asigurã managementul tehnic pentru proiectele din cadrul Acordului privind programul de cooperare economicã pe 5 ani, încheiat între Guvernul României şi Guvernul Republicii Elene;
83. coordoneazã programarea şi monitorizarea Instrumentului pentru politici structurale de preaderare (ISPA);
84. realizeazã activitãţile aferente procesului de ratificare şi/sau amendare a memorandumurilor de finanţare (PHARE şi ISPA), precum şi a acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistenţei financiare nerambursabile acordate de statele membre ale Uniunii Europene;
85. coordoneazã elaborarea Planului naţional de dezvoltare, document de planificare strategicã şi programare financiarã multianualã al României, elaborat pe baza strategiilor sectoriale şi a strategiei naţionale de dezvoltare regionalã şi care fundamenteazã fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeanã în perioada de preaderare şi instrumentele structurale dupã aderare;
86. coordoneazã pregãtirea şi implementarea cadrului legislativ, instituţional şi procedural pentru gestionarea instrumentelor structurale;
87. stabileşte, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raportãri periodice privind utilizarea fondurilor comunitare, pe care le supune analizei şi, dupã caz, aprobãrii Guvernului;
88. supune dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind modul de utilizare a asistenţei financiare nerambursabile;
89. coordoneazã participarea României şi îndeplineşte funcţia de punct naţional de contact la proiectele de înfrãţire instituţionalã cu statele care beneficiazã de finanţãri nerambursabile ale Uniunii Europene;
90. efectueazã verificãrile pe bazã de eşantion prevãzute de regulamentele Comisiei Europene privind fondurile ISPA şi instrumentele structurale;
91. centralizeazã şi prelucreazã datele necesare estimãrii nivelului tranzacţiilor financiare cu Uniunea Europeanã şi întocmirii rapoartelor premergãtoare estimãrilor respective şi a reflectãrii lor în bugetul comunitar;
92. deschide şi administreazã conturile necesare în vederea desfãşurãrii tranzacţiilor financiare cu Uniunea Europeanã şi comunicã acesteia operaţiunile şi înregistrãrile efectuate în conturile respective;
93. centralizeazã lunar datele aferente resurselor proprii a cãror constatare se efectueazã în ţara noastrã (taxe vamale, contribuţii agricole, taxa pe zahãr etc.), întocmeşte notele de raport în vederea determinãrii nivelului în lei al contribuţiilor aferente resursei V.N.B. şi taxei pe valoarea adãugatã şi emite dispoziţii de platã cãtre Banca Naţionalã a României în vederea virãrii la timp a obligaţiilor aferente resurselor şi contribuţiei statului român la bugetul comunitar.
(2) Ministerul Finanţelor Publice îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Finanţelor Publice colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale, cu alte instituţii publice şi cu alte organisme.
ART. 5
În îndeplinirea atribuţiilor sale Ministerul Finanţelor Publice este autorizat:
a) sã dea agenţilor economici, ca urmare a controlului, dispoziţii obligatorii pentru luarea mãsurilor de respectare a legii;
b) sã ia mãsuri pentru aplicarea sancţiunilor prevãzute de lege în competenţa sa;
c) sã aprobe înlesniri, restituiri, compensãri şi amânãri la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor vãrsãminte bugetare obligatorii, în condiţiile legii;
d) sã aplice, prin organele abilitate, modalitãţile de executare silitã şi mãsurile asigurãtorii, în condiţiile legii, pentru recuperarea creanţelor bugetare;
e) sã încheie protocoale de schimb de informaţii, documente şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
f) sã refuze cererile de finanţare de la bugetul de stat, de suplimentare şi de virare a creditelor bugetare în cazurile în care acestea nu îndeplinesc condiţiile legale sau se abat de la reglementãrile în vigoare;
g) sã revoce creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite, în cazurile în care se constatã cã acestea se utilizeazã în alte scopuri decât cele stabilite;
h) sã respingã situaţii financiar-contabile ale ordonatorilor de credite care nu îndeplinesc condiţiile stabilite de normele legale şi sã stabileascã noi termene pentru refacerea şi prezentarea acestora, cu aplicarea sancţiunilor prevãzute de legislaţia în vigoare;
i) sã emitã, sã anuleze, sã revoce, sã suspende, dupã caz, pentru domeniile pentru care este împuternicit, în condiţiile legii, acte administrative sub forma autorizaţiilor, licenţelor, atestatelor sau alte asemenea acte administrative prin care li se permite solicitanţilor organizarea şi/sau desfãşurarea unei anumite activitãţi;
j) sã stabileascã orice alte mãsuri, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 6
Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã au dreptul sã solicite de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţii publice şi agenţi economici, de la instituţii de credit şi de la alte persoane, în condiţiile legii, datele şi informaţiile necesare în vederea realizãrii atribuţiilor, cu pãstrarea confidenţialitãţii acestora.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Finanţelor Publice

ART. 7
(1) Ministerul Finanţelor Publice are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finanţelor publice, se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente şi se poate stabili numãrul posturilor, în condiţiile legii.
(2) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice este de 1.573, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului. Numãrul de posturi al aparatului propriu al Ministerului Finanţelor Publice poate fi modificat prin redistribuirea de posturi de la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, cu excepţia structurilor de administrare, prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(3) În numãrul total de posturi prevãzut la alin. (2) sunt cuprinse şi cele 30 de posturi aferente cabinetelor secretarilor de stat.
ART. 8
(1) În cadrul Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã Autoritatea de Platã, al cãrei nucleu este format din Direcţia generalã a Fondului Naţional de Preaderare şi o parte a activitãţii Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE. Structura organizatoricã şi numãrul de posturi vor fi definitivate la finalizarea contractului de asistenţã tehnicã din cadrul programului PHARE.
(2) Autoritatea de Platã devine operaţionalã în decembrie 2005.
(3) Numãrul de posturi al Autoritãţii de Platã se asigurã prin redistribuire din numãrul total de posturi aprobat pentru Ministerul Finanţelor Publice.
(4) Prin ordin al ministrului finanţelor publice se vor nominaliza, în funcţie de necesitãţile de pregãtire profesionalã sau de acţiuni specifice acestui domeniu, persoanele care vor fi implicate în activitãţile premergãtoare funcţionãrii Autoritãţii de Platã.
ART. 9
(1) În structura Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã, la nivel de direcţie generalã, Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar, având pânã la sfârşitul anului 2005 un numãr maxim de 94 de posturi, care se va asigura treptat prin redistribuire din numãrul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Finanţelor Publice. În cadrul acesteia se organizeazã, la nivel de direcţie, Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Asistenţã Tehnicã.
(2) În structura Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã, la nivel de direcţie generalã, Autoritatea de Management pentru Infrastructurã, având pânã la sfârşitul anului 2005 un numãr maxim de 66 de posturi, care se va asigura treptat prin redistribuire din numãrul maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Finanţelor Publice. În cadrul acesteia se organizeazã, la nivel de direcţie, Direcţia programare, evaluare şi scheme de finanţare.
ART. 10
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile unitãţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili şi pentru structurile din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu atribuţii de administrare a veniturilor bugetare, denumite în continuare structuri de administrare.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice, precum şi din unitãţile subordonate acestuia se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (1) şi (2), care se semneazã de salariat şi se aprobã în condiţiile legii.
(4) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice se aprobã de ministrul finanţelor publice.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Ministerului Finanţelor Publice

ART. 11
(1) Conducerea Ministerului Finanţelor Publice se exercitã de cãtre ministrul finanţelor publice.
(2) Ministrul finanţelor publice reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate. Prin ordin al ministrului finanţelor publice unele atribuţii pot fi delegate şi persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate.
(3) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul finanţelor publice emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(6) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite.
(7) Ministrul finanţelor publice este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat şi de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu rang de secretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(8) Personalului din cadrul cabinetelor demnitarilor nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
ART. 12
(1) Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor publice. Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã exercitã şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) În cazul în care ministrul finanţelor publice, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagã pe unul dintre secretarii de stat sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
ART. 13
(1) Secretarul general al ministerului este înalt funcţionar public, numit prin concurs sau prin examen, pe criterii de profesionalism, în condiţiile legii.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministru.
(4) În realizarea atribuţiilor ce îi revin secretarul general al ministerului este ajutat de un secretar general adjunct care este înalt funcţionar public, numit prin concurs sau prin examen, pe criterii de profesionalism, în condiţiile legii.
ART. 14
(1) Unitãţile aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice, dupã caz, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) La nivel de judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, numãrul maxim de posturi prevãzut la pct. I.4 din anexa nr. 2, pentru unitãţile subordonate, se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice, în condiţiile legii.
(3) Structura organizatoricã a direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru structurile de administrare şi pentru structura organizatoricã a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.
ART. 15
(1) Directorii executivi ai direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, exclusiv directorul executiv al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, se numesc în funcţie de cãtre ministrul finanţelor publice, la propunerea prefectului, în condiţiile legii.
(2) Prin ordin al ministrului finanţelor publice se numeşte comisarul general al Gãrzii Financiare, în condiţiile legii.
(3) Persoanele cu funcţii publice de conducere de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, de trezorier-şef adjunct din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum şi de şef administraţie adjunct - trezorerie şi contabilitate publicã din cadrul administraţiilor finanţelor publice municipale se numesc prin ordin al ministrului finanţelor publice, în condiţiile legii.
ART. 16
Ministerul Finanţelor Publice are în dotare un parc auto potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru activitãţi specifice numãrul de mijloace de transport şi consumul de carburanţi sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 17
(1) Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Garda Financiarã, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili pot închiria unor agenţi economici sau pot da în folosinţa gratuitã a altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintã;
b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci;
c) instalarea de mijloace de comunicaţii;
d) afişarea reclamelor de publicitate;
e) prestarea de servicii de copiere pentru contribuabili;
f) comercializarea timbrelor fiscale, a tipizatelor sau a presei;
g) pentru alte activitãţi care au legãturã cu activitatea Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Prin ordin al ministrului finanţelor publice vor fi stabilite condiţiile şi procedurile de închiriere şi de dare în folosinţã gratuitã a spaţiilor situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului. Închirierea spaţiilor situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului se realizeazã cu respectarea urmãtoarelor principii:
a) libera concurenţã;
b) transparenţa;
c) tratamentul egal;
d) confidenţialitatea.
(3) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Garda Financiarã, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili pot organiza, cu avizul prealabil al Ministerului Finanţelor Publice, procedurile legale pentru închirierea sau darea în folosinţã gratuitã a spaţiilor prevãzute la alin. (1).
ART. 18
Chiriile stabilite şi încasate ca urmare a închirierii spaţiilor prevãzute la art. 17 alin. (1) se vireazã integral la bugetul de stat.
ART. 19
(1) Spaţiile prevãzute la art. 17 alin. (1) se dau în folosinţã prin protocol încheiat între instituţiile abilitate care primesc spaţiile în folosinţã gratuitã şi Ministerul Finanţelor Publice, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Garda Financiarã, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, dupã caz.
(2) Utilitãţile şi cota-parte pentru cheltuielile de funcţionare aferente spaţiilor date în folosinţã gratuitã, în condiţiile art. 17 alin. (1), se suportã de cãtre instituţiile publice beneficiare şi se reglementeazã prin protocol.
ART. 20
Ministerul Finanţelor Publice este abilitat sã deţinã şi sã administreze prin unitãţile subordonate spaţii de cazare şi pentru instruirea personalului propriu ce urmeazã forme de pregãtire-instruire organizate de Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã.
ART. 21
Fondurile necesare procurãrii bunurilor ce echipeazã spaţiile de cazare-instruire, precum mobilier, cazarmament, obiecte de inventar specifice şi altele asemenea, şi pentru plata serviciilor necesare se prevãd şi se suportã din bugetul Ministerului Finanţelor Publice sau al unitãţilor subordonate.
ART. 22
Unitãţile din subordinea ministerului, care administreazã spaţii în care funcţioneazã centre zonale ale Şcolii de Finanţe Publice şi Vamã, pot angaja, cu avizul prealabil al ministerului, în condiţiile legii, servicii de tip hotelier, respectiv de curãţenie-întreţinere spaţii, spãlat-cãlcat lenjerie, servire masã şi alte servicii necesare pentru cursanţi cu agenţii economici specializaţi. Fondurile necesare se suportã din bugetul Ministerului Finanţelor Publice sau al unitãţilor subordonate.
ART. 23
(1) Prefecturile împreunã cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii unitãţilor din teritoriu subordonate Ministerului Finanţelor Publice.
(2) În localitãţile în care unitãţile teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice nu dispun de spaţii corespunzãtoare, consiliile locale vor sprijini aceste unitãţi prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

SECŢIUNEA 1
Principalele obiective şi atribuţii ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

ART. 24
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are ca obiective principale urmãtoarele:
a) colectarea veniturilor bugetului de stat, reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului de stat, conform competenţelor, precum şi a veniturilor bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetului asigurãrilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, reprezentând contribuţia de asigurãri sociale, contribuţia de asigurãri pentru şomaj, contribuţia pentru asigurãri sociale de sãnãtate, contribuţia de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, datorate de plãtitori, persoane juridice şi persoane fizice, care au calitatea de angajator sau asimilaţi ai acestora şi alte persoane care au obligaţii faţã de bugetul de stat;
b) aplicarea unitarã a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare în domeniul sãu de activitate;
c) exercitarea prerogativelor stabilite de lege prin aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor;
d) aplicarea în domeniul vamal a mãsurilor specifice rezultate din Programul de guvernare şi din legislaţia în domeniul vamal.
(2) În realizarea obiectivelor prevãzute la alin. (1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. asigurã aplicarea corectã, unitarã şi nediscriminatorie a legislaţiei fiscale;
2. elaboreazã şi/sau avizeazã proiectele de acte normative care conţin prevederi referitoare la administrarea veniturilor bugetare pentru care este competentã;
3. participã, împreunã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, la elaborarea de proiecte de acte normative privind stabilirea veniturilor bugetare;
4. acţioneazã prin mijloace specifice pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, în condiţiile legii;
5. exercitã controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricãror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal care au ca efect evaziunea fiscalã;
6. exercitã urmãrirea, supravegherea şi controlul fiscal, pe întreg teritoriul naţional, al respectãrii legislaţiei în domeniul impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi al celorlalte venituri bugetare pentru a cãror administrare este competentã potrivit legii;
7. desfãşoarã activitãţi de investigare fiscalã cu ocazia controlului;
8. exercitã activitatea de inspecţie vamalã, activitatea de control vamal ulterior şi orice altã formã de control specific în legãturã cu aplicarea şi respectarea reglementãrilor în vigoare în domeniul vamal;
9. are reprezentanţi permanenţi la Misiunea României pe lângã Uniunea Europeanã sau în cadrul altor organisme internaţionale, care asigurã legãturã operativã pe probleme vamale;
10. elaboreazã proceduri de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a celorlalte venituri bugetare;
11. administreazã depunerea de cãtre plãtitori a declaraţiilor de impunere la impozite, taxe, contribuţii sociale şi alte venituri bugetare potrivit legii, precum şi evidenţa plãţilor efectuate;
12. iniţiazã şi desfãşoarã acţiuni legale în cazul neconformãrii contribuabililor în îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de platã;
13. elaboreazã şi aplicã procedurile de impunere pentru persoanele juridice şi persoanele fizice, conform dispoziţiilor legale;
14. elaboreazã şi aplicã procedurile privind evidenţa contribuabililor, gestiunea dosarului fiscal şi a cazierului fiscal;
15. elaboreazã şi pune la dispoziţie personalului sãu materiale informative referitoare la aplicarea legislaţiei specifice fiecãrui domeniu propriu de activitate;
16. urmãreşte încurajarea conformãrii voluntare a contribuabililor prin dezvoltarea serviciilor oferite acestora, menite sã le faciliteze îndeplinirea obligaţiilor fiscale;
17. elaboreazã şi aplicã procedurile privind plata voluntarã şi stabilirea mijloacelor de platã, împreunã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
18. elaboreazã proceduri privind activitatea de îndrumare şi informare a contribuabililor şi asigurã implementarea unitarã a acestora la nivelul tuturor unitãţilor fiscale teritoriale;
19. asigurã, prin intermediul structurilor de administrare, îndrumarea prin mijloace specifice a contribuabililor în aplicarea legislaţiei fiscale şi a prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri;
20. elaboreazã şi editeazã materiale informative prin ghiduri, broşuri, pliante, afişe şi altele asemenea, în vederea cunoaşterii de cãtre contribuabili a problematicii fiscale de interes pentru aceştia;
21. elaboreazã, cu avizul direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, conţinutul şi modelele formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate pentru administrarea veniturilor, precum şi instrucţiunile de completare a acestora;
22. asigurã, potrivit legii, tipãrirea formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în domeniul sãu de activitate;
23. elaboreazã şi aplicã proceduri privind alte modalitãţi de stingere a obligaţiilor bugetare pentru care este competentã;
24. elaboreazã şi aplicã proceduri interne privind executarea silitã;
25. elaboreazã şi aplicã metodologii de gestiune a arieratelor bugetare;
26. coordoneazã, îndrumã şi verificã modul de respectare a procedurilor de administrare, a legislaţiei fiscale şi a legislaţiei contribuţiilor sociale de cãtre structurile de administrare;
27. participã la estimarea veniturilor bugetare pe care le administreazã şi face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili, pe baza datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a politicii fiscale şi a legislaţiei în vigoare privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare;
28. furnizeazã Ministerului Finanţelor Publice informaţii necesare fundamentãrii estimãrii veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili;
29. analizeazã periodic modul de realizare a veniturilor bugetare pentru care este competentã, stabilind mãsurile necesare pentru încadrarea acestora în nivelurile stabilite potrivit legii;
30. furnizeazã structurilor specializate ale Ministerului Finanţelor Publice informaţiile necesare fundamentãrii calculului contribuţiei României la bugetul Comunitãţii Europene;
31. soluţioneazã contestaţiile împotriva actelor administrative fiscale, în condiţiile legii;
32. propune şi elaboreazã strategii de dezvoltare, precum şi soluţii de reformã în domeniul administrãrii veniturilor bugetare pentru care este competentã potrivit legii;
33. urmãreşte realizarea unui management eficient şi coerent al administrãrii fiscale, având ca scop menţinerea unei administrãri fiscale unitare, stabile şi armonizate;
34. asigurã aplicarea prevederilor cu caracter fiscal din convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte;
35. încheie şi deruleazã convenţii şi proiecte de colaborare cu organisme şi instituţii internaţionale în domeniul sãu de activitate, conform mandatului acordat;
36. iniţiazã mãsuri pentru dezvoltarea cooperãrii internaţionale în domeniul sãu de activitate;
37. gestioneazã şi coordoneazã schimbul de informaţii intern şi intracomunitar privind taxa pe valoarea adãugatã şi accize;
38. colaboreazã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice pe linia integrãrii europene;
39. asigurã desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii de cooperare internaţionalã în domeniul sãu de activitate;
40. asigurã un dialog constructiv cu partenerii sociali, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurãrii eficienţei activitãţii, stabilitãţii şi solidaritãţii sociale;
41. elaboreazã, monitorizeazã şi implementeazã sistemul de comunicare internã şi externã şi cadrul comunicaţional în scopul susţinerii activitãţii sale;
42. reprezintã statul în faţa instanţelor, ca subiect de drepturi şi obligaţii privind raporturile juridice fiscale şi alte activitãţi ale agenţiei, direct sau prin unitãţile subordonate ale Ministerului Finanţelor Publice, în baza mandatelor transmise; renunţarea la drepturile statului în litigiile care au legãturã cu raporturile juridice fiscale poate fi formulatã de organele fiscale numai cu acordul Guvernului;
43. exercitã funcţia de audit public intern în condiţiile legii;
44. aplicã legislaţia în domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a raporturilor de muncã/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa;
45. elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã a personalului din cadrul agenţiei la nivel central şi la nivelul structurilor de administrare prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã şi alte organisme specializate în acest domeniu;
46. asigurã prin sistemul de management al performanţei şi dezvoltare profesionalã un corp al funcţionarilor publici profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creãrii unei organizaţii moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii;
47. exercitã controlul financiar preventiv propriu în scopul constituirii şi utilizãrii legale şi eficiente a fondurilor publice;
48. elaboreazã şi fundamenteazã proiectul bugetului de cheltuieli al agenţiei, precum şi programul de investiţii şi achiziţii publice, pe care le transmite Ministerului Finanţelor Publice în vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acestuia.
(3) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã îndeplineşte orice alte atribuţii şi are toate competenţele cu privire la activitatea de administrare a veniturilor bugetare, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel.
ART. 25
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã colaboreazã cu ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale, autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice şi alte entitãţi.
(2) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã coordoneazã din punct de vedere metodologic structurile de administrare din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum şi Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili.
ART. 26
În îndeplinirea atribuţiilor sale Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã este autorizatã:
1. sã exercite nemijlocit şi neîngrãdit inspecţia fiscalã, controlul financiar şi vamal, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
2. sã dea agenţilor economici, ca urmare a controlului, dispoziţii pentru luarea mãsurilor de respectare a legii;
3. sã aplice sancţiunile prevãzute de lege în competenţa sa;
4. sã aprobe înlesniri, în condiţiile legii, restituiri şi compensãri la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor venituri bugetare pentru care este competentã;
5. sã urmãreascã şi sã ia mãsuri în aplicarea legislaţiei în materie de ajutor de stat, în domeniul sãu de activitate, conform competenţelor;
6. sã aplice, prin organele abilitate, modalitãţile de executare silitã şi mãsurile asigurãtorii, în condiţiile legii, pentru a cãror realizare este competentã potrivit legii;
7. sã încheie protocoale de schimb de informaţii şi colaborare cu ministerele, instituţiile publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
8. sã soluţioneze plângerile prealabile şi petiţiile şi sã punã la dispoziţie solicitanţilor informaţiile publice, în condiţiile legii;
9. sã stabileascã orice alte mãsuri în condiţiile prevãzute de lege.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

ART. 27
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 4. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente şi se poate stabili numãrul posturilor, în condiţiile legii.
(2) Numãrul de posturi al aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã este de 447, exclusiv preşedintele, vicepreşedinţii şi posturile aferente cabinetului demnitarului. Numãrul de posturi al aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate fi modificat prin redistribuirea de posturi de la structurile de administrare din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de la Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 28
(1) În cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se organizeazã şi funcţioneazã Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, cu buget propriu.
(2) Organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi pentru unitãţile subordonate acesteia este de 4.589, inclusiv postul de demnitar.
ART. 29
(1) În cadrul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se organizeazã şi funcţioneazã Garda Financiarã, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, cu buget propriu.
(2) Organizarea şi funcţionarea Gãrzii Financiare se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru Garda Financiarã este de 1.005, din care 120 de posturi pentru Comisariatul general.
(4) Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se numesc comisarii generali adjuncţi ai Gãrzii Financiare.
(5) Structura organizatoricã a Gãrzii Financiare, numãrul de posturi, normele generale şi speciale de dotare, însemnele distinctive şi modelele de uniformã se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
(6) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gãrzii Financiare stabileşte competenţele şi atribuţiile personalului care ocupã funcţii publice de conducere şi de execuţie, precum şi ale personalului contractual şi se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 30
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 4, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile structurilor de administrare din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum şi ale Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare care se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, al structurilor de administrare şi al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (1) şi (2), care se semneazã de salariat şi se aprobã în condiţiile legii.
(4) Directorii generali, directorii generali adjuncţi, directorii şi directorii adjuncţi, şefii de servicii şi şefii de birouri, personalul de execuţie din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(5) Directorii executivi adjuncţi din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, care coordoneazã structurile de administrare, şefii de administraţie şi şefii de administraţie adjuncţi, cu excepţia celor prevãzuţi la art. 15 alin. (3), ai administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor, precum şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(6) Directorul executiv şi directorii executivi adjuncţi ai Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se numesc în funcţie prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(7) În cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti un director executiv adjunct are şi calitatea de administrator-şef care coordoneazã structurile de administrare, calitate stabilitã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 31
Ministerul Finanţelor Publice, în nume propriu, înscrie prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi structurile sale de administrare, în calitate de agenţi împuterniciţi, creanţele bugetare administrate de aceasta, la registrele de publicitate mobiliarã şi imobiliarã, în condiţiile legii.
ART. 32
(1) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate redistribui între structurile de administrare posturile repartizate prin ordin al ministrului finanţelor publice, prevãzute la art. 14 alin. (2).
(2) Structura organizatoricã a structurilor de administrare din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum şi a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, conform art. 14 alin. (3).
(3) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se aprobã de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu avizul ministrului finanţelor publice.
(4) Statele de funcţii pentru structurile de administrare fiscalã din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi pentru Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili se aprobã de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

ART. 33
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã rãspunde în faţa ministrului finanţelor publice pentru întreaga sa activitate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite ordine, în condiţiile legii.
(4) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã are calitatea de ordonator secundar de credite, exclusiv pentru Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi Garda Financiarã, şi exercitã atribuţiile legale în aceastã calitate pentru Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã - aparatul propriu, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti -, precum şi pentru Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili.
(5) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã este ajutat în activitatea sa de 3 vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(6) Rãspunderile şi atribuţiile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(7) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã reprezintã Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã în relaţia cu terţii. Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã unele atribuţii pot fi delegate vicepreşedinţilor şi persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate.
(8) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative.
(9) În cazul în care preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile prevãzute la actele normative în vigoare, îl deleagã prin ordin pe unul dintre cei 3 vicepreşedinţi sã exercite aceste atribuţii, cu informarea ministrului finanţelor publice.
ART. 34
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are în dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru activitãţi specifice numãrul de mijloace de transport şi consumul de carburanţi sunt prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 35
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are o siglã ale cãrei caracteristici se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 36
(1) Personalul din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi, respectiv, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care are calitatea de funcţionar public, beneficiazã de toate drepturile şi are obligaţiile prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(2) Salarizarea personalului Ministerului Finanţelor Publice se face potrivit reglementãrilor în vigoare referitoare la acordarea drepturilor de naturã salarialã pentru funcţionarii publici şi pentru personalul contractual.
(3) Salarizarea personalului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se face similar cu salarizarea personalului propriu al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 37
Actele normative emise în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, continuã sã îşi producã efectele în mãsura în care nu contravin prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 38
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 39
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2 din 5 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 159/2002 privind unele mãsuri pentru închirierea unor spaţii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 157 din 5 martie 2002, cu completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Bucureşti, 17 martie 2005.
Nr. 208.

ANEXA 1


Numãrul maxim de posturi = 1.573
(exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului)

STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Finantelor Publice

┌──────────┐
│ MINISTRU │
└────┬─────┘

┌─────────┐ │
│CORPUL DE│ ┌────────┴───────────┐
│ CONTROL ├──────────┤COLEGIUL MINISTRULUI│
└─────────┘ └────────┬───────────┘

│ ┌──────────────────────────────┐
│ ┌───┤DIRECTIA GENERALA JURIDICA │
│ │ └──────────────────────────────┘
│ │ ┌───────────────────────────────┐
├───┤ │UNITATEA CENTRALA DE ARMONIZARE│
│ ├───┤PENTRU AUDITUL PUBLIC INTERN*1)│
│ │ └───────────────────────────────┘
┌────────────────────────┐ │ │ ┌───────────────────────────────┐
│PURTATORUL DE CUVANT SI │ │ ├───┤DIRECTIA DE AUDIT PUBLIC INTERN│
│RELATII CU MASS MEDIA*2)├──────┤ │ └───────────────────────────────┘
└────────────────────────┘ │ │ ┌──────────────────────────────────┐
│ │ │DIRECTIA DE EVALUARE A VENITURILOR│
│ ├──┤ BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT │
│ │ └──────────────────────────────────┘
│ │ ┌──────────────────────────────────┐
│ │ │ DIRECTIA GENERALA A TEHNOLOGIEI │
│ ├──┤ INFORMATIEI │
│ │ └──────────────────────────────────┘
│ │ ┌────────────────────────────────┐
│ └───┤ DIRECTIA GENERALA DE AUTORIZARI│
│ └────────────────────────────────┘





┌───┴────┐| ┌───┴────┐ ┌───┴────┐│ ┌───┴────┐ ┌───┴────┐┌───────────┐ |
│SECRETAR│| │SECRETAR│ │SECRETAR││ │SECRETAR│ │SECRETAR││PRESEDINTE │ |
│ DE │| │ DE │ │ DE ││ │ DE │ │ DE │└─────┬─────┘ |
│ STAT │| │ STAT │ │ STAT ││ │ STAT │ │ STAT │ │ |
└───┬────┘| └───┬────┘ └───┬────┘└──┐ └──────┬─┘ └───┬────┘ │ |
│ | │ │ │ │ │ │ |
│ -- │ │ ┌┴───────┐ │ │ ┌────────┼────┐ |
├───────────┼──────────┼───────│SECRETAR├────┼────────┤┌─┴───┐┌───┴─┐┌─┴──┐|
│ | │ │ │GENERAL │-- │ ││Vice-││Vice-││Vice│|
│ | │ │ └──┬─────┘ | │ ││pre ││pre ││pre │|
│ | │ │ ┌──┴─────┐ | │ ││sedin││sedin││se │|
│ | │ │ │SECRETAR│ | │ ││te ││ te ││din │|
│ | │ │ │GENERAL │ | │ │└──┬──┘└─────┘│te │|
│ | │ │ │ADJUNCT │ | │ │ │ └──┬─┘|
│ | │ │ └───┬────┘ | │ │ └───────┬─────┘ |
│ | │ │ │ | | │ └─┐ │ |


│| | │| | │ │ │ | │| |│ |


┌─┬─┼─┬─┬─┐ ┌─┼─┐ ┌──┬┴─┬─┐ ┌─┬┴┐ ┌──┴──┐ ┌─┼─┬─┬─┐ ┌┴─┐ ┌──┐
A │ C D E F G H I J K L M N O P ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ S T U V X |Y | |Z |
┌┴┐ │ Q │ │ R │ └--┘ └--┘
│B│ └┬──┘ └┬──┘
└┬┘ ├q1 │
├b1 │ ├r1
│ ├q2 │
├b2 │ ├r2
│ ├q3 │
└b3 │ ├r3
└q4 │
└r4
LEGENDA:



A = DIRECTIA GENERALA DE SINTEZA A POLITICILOR BUGETARE

B = DIRECTIA GENERALA DE PROGRAMARE BUGETARA SI COORDONAREA POLITICILOR
PUBLICE SECTORIALE
b1 = DIRECTIA DE PROGR. BUGETARA SI POLITICI PUBLICE IN DOMENIILE ECONOMIC,
PROT. MEDIULUI SI LUCRARI PUBLICE
b2 = DIRECTIA DE PROGR. BUGETARA SI POLITICI PUBLICE IN DOMENIILE EDUCATIE,
SANATATE, CULTURA, SECURITATE SI PROTECTIE SOCIALA
b3 = DIRECTIA DE PROGR. BUGETARA SI POLITICI PUBLICE IN DOMENIILE APARARII
SI SECURITATII NATIONALE, JUSTITIE SI ADMINISTRATIE

C = UNITATEA DE COORDONARE A RELATIILOR BUGETARE CU UNIUNEA EUROPEANA*4)
D = DIRECTIA DE REGLEMENTARE SI MONITORIZARE A ACHIZITIILOR PUBLICE
E = DIRECTIA GENERALA A CONTABILITATII PUBLICE SI A SISTEMULUI DE DECONTARI
IN SECTORUL PUBLIC
F = UNITATEA CENTRALA DE ARMONIZARE A SISTEMELOR DE MANAGEMENT FINANCIAR
SI CONTROL*3)

G = UNITATEA DE MANAGEMENT A TREZORERIEI STATULUI*1)
H = DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE EXTERNE
I = DIRECTIA GENERALA PENTRU ACORDURI, COOPERARE INTERNATIONALA SI
DECONTARI EXTERNE

J = DIRECTIA GENERALA A FONDULUI NATIONAL DE PREADERARE
K = OFICIUL DE PLATI SI CONTRACTARE PHARE*4)
L = DIRECTIA GENERALA DE ARMONIZARE LEGISLATIVA SI INTEGRARE EUROPEANA
M = DIRECTIA GENERALA AJUTOR DE STAT, PRACTICI NELOIALE SI PRETURI
REGLEMENTATE

N = DIRECTIA GENERALA A POLITICILOR SI RESURSELOR UMANE*6)
O = DIRECTIA GENERALA DE BUGET SI CONTABILITATE INTERNA
P = DIRECTIA GENERALA A SERVICIILOR ADMINISTRATIVE, PATRIMONIU SI ARHIVARE

Q = AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU CADRUL DE SPRIJIN COMUNITAR*1)
q1= DIRECTIA DE ANALIZA SI PROGRAME
q2= COMPARTIMENT MONITORIZARE
q3= DIRECTIA ASISTENTA TEHNICA*7)
q3= COMPARTIMENT COORDONARE DE SISTEM SI EVALUARE

R = AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU INFRASTRUCTURA*5) *8)
r1= DIRECTIA PROGRAMARE EVALUARE SI SCHEME DE FINANTARE
r2= COMPARTIMENT MANAGEMENT FINANCIAR SI CONTROL
r3= COMPARTIMENT COORDONARE, MONITORIZARE SI RAPORTARE
r4= UNITATEA CENTRALA PENTRU COORDONAREA ACTIVITATII DE TIP PARTENERIAT
PUBLIC PRIVAT

S = DIRECTIA GENERALA LEGISLATIE IMPOZITE DIRECTE
T = DIRECTIA GENERALA LEGISLATIE IMPOZITE INDIRECTE
O = DIRECTIA DE REGLEMENTARI CONTABILE
V = DIRECTIA PENTRU RELATIA CU PARLAMENTUL, SINDICATELE SI PATRONATUL
X = DIRECTIA GENERALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ACTIVELOR STATULUI

Y = AGENTIA ANTIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

Z = AUTORITATEA DE PLATA
-------------
*1) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala
*2) Include si Serviciul de comunicare si relatii publice
*3) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala, cuprinzand
Corpul controlorilor delegati, asa cum a fost reglementat prin Ordonanta
Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar
preventiv, republicata.
*4) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie.
*5) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala
coordonatoare a Programului ISPA.
*6) Include si scoala de Finante Publice si Vama, care functioneaza la
nivel de directie.
*7) Indeplineste functia de Autoritate de Management pentru Programul
Operational Asistenta Tehnica.
*8) Indeplineste functia de Autoritate de Management pentru Fondul de
Coeziune, conform <>Hotararii Guvernului nr. 497/2004 .


ANEXA 2

UNITĂŢILE
aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice


Numãrul
de posturi

I. Instituţii publice şi unitãţi subordonate, finanţate
de la bugetul de stat
1. Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, inclusiv
preşedintele, vicepreşedinţii şi posturile aferente
cabinetului demnitarului 456
2. Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, inclusiv postul
de demnitar*) 4.589
3. Garda Financiarã - total, din care**): 1.005
3.1. Comisariatul general 120
3.2. Comisariatele regionale 885
4. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene în
subordinea cãrora funcţioneazã administraţiile finanţelor
publice municipale, administraţiile finanţelor publice
orãşeneşti şi administraţiile finanţelor publice comunale;
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti,
în subordinea cãreia funcţioneazã administraţiile finanţelor
publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti***); Direcţia
generalã de administrare a marilor contribuabili****) 25.633

II. Activitãţi care funcţioneazã pe lângã Ministerul
Finanţelor Publice
1. Tipãrirea şi difuzarea publicaţiei "Revista Finanţe Publice
şi Contabilitate"*****)

III. Companii naţionale la care Ministerul Finanţelor Publice
exercitã calitatea de reprezentant al statului ca acţionar
1. Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A.
2. Compania Naţionalã "Loteria Românã" - S.A.


*) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor funcţioneazã în subordinea Ministerului
Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, conform
<>Ordonanţei Guvernului nr. 8/2005 privind stabilirea unor mãsuri de
preluare a Gãrzii Financiare şi a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor în
subordinea Ministerului Finanţelor Publice.
**) Garda Financiarã funcţioneazã în subordinea Ministerului Finanţelor
Publice, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 8/2005 .
***) Include şi structurile de administrare din cadrul acestora.
****) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, Direcţia
Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi Direcţia
generalã de administrare a marilor contribuabili au personalitate
juridicã.
*****) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.515/2002 privind înfiinţarea pe
lângã Ministerul Finanţelor Publice a unei activitãţi finanţate integral
din venituri proprii.


ANEXA 3

MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI
pentru activitãţi specifice


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Tipul Numãrul maxim Consumul
crt. Unitatea mijlocului aprobat maxim de
de transport (bucãţi) carburant
pentru
un auto-
vehicul
(litri/
lunã)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aparatul propriu*):
a) pentru programe PHARE*1) - autoturism 2 450
- autoturism de teren 1 450
b) pentru transport marfã - autovehicule 7 500
şi persoane (delegaţii) - microbuz 1 500

2. Direcţiile generale ale - autoturism - câte 5 pentru 300
finanţelor publice judeţene; fiecare D.G.F.P.**)
Direcţia Generalã a - autoturism - 3 pentru
Finanţelor Publice a D.G.A.M.C.**) 300
Municipiului Bucureşti; - autoturism - câte unul
Direcţia generalã de pentru fiecare 450
administrare a marilor D.G.F.P. judeţeanã
contribuabili şi douã pentru
D.G.F.P. a Muni-
cipiului Bucureşti
- autovehicul - câte unul pentru 600
pentru transport fiecare D.G.F.P.
de valori judeţeanã şi douã
la trezorerie pentru D.G.F.P. a
Municipiului Bucureşti
- autovehicul - câte douã pentru 400
pentru transport fiecare D.G.F.P.
de marfã Arad, Bihor,
Constanţa, Timiş,
respectiv a
Municipiului Bucureşti
şi câte unul pentru
celelalte D.G.F.P.

3. Administraţiile finanţelor - autoturism - câte unul pentru 300
publice municipale şi fiecare unitate
orãşeneşti din municipiile - autoturism - câte unul pentru 450
şi oraşele cu peste 50.000 fiecare administraţie
de locuitori şi din a finanţelor publice
sectoarele municipiului de sector
Bucureşti
- autovehicul - câte unul pentru 600
pentru transport fiecare unitate care
de valori are în structurã
la trezorerie activitate de
trezorerie
- autovehicul - câte unul pentru 400
pentru transport fiecare unitate
de marfã

4. Administraţiile finanţelor - autoturism - câte unul pentru 450
publice municipale şi fiecare unitate care
orãşeneşti din municipii şi are în structurã
oraşe, altele decât cele activitate de
prevãzute la pct. 3 trezorerie
- autovehicul - câte unul pentru 600
pentru transport fiecare unitate care
de valori are în structurã
la trezorerie activitate de
trezorerie
5. Numãrul de mijloace de
transport şi consumul
de carburant pentru
Garda Financiarã şi
Autoritatea Naţionalã
a Vãmilor***)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*1) Autoturismele şi consumul de carburanţi se finanţeazã din fondurile
PHARE. Numãrul de autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului
finanţelor publice, în funcţie de dotãrile rezultate din protocoalele şi
memorandumurile încheiate cu organismele internaţionale.
*) Exclusiv numãrul autoturismelor reglementat prin Ordonanţa Guvernului
nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu
modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi
completãrile ulterioare.
**) D.G.F.P. - Direcţia generalã a finanţelor publice; D.G.A.M.C. -
Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili.
***) Se stabilesc prin hotãrârile Guvernului privind organizarea şi
funcţionarea acestor instituţii.


NOTĂ:
1. Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului Tulcea are în dotare o şalupã pentru control şi activitate curentã.
2. Nu se considerã depãşiri la consumul de carburanţi normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadreazã în limita combustibilului normat în raport cu numãrul de autovehicule aprobat fiecãrei unitãţi.

ANEXA 4


Numãrul de posturi = 447,
exclusiv preşedintele, vicepreşedinţii,
posturile aferente cabinetului demnitarului,
posturile ANV şi posturile GF

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

┌─────────────────────────────┐
│MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE │
└─────────────────────────────┘
|
┌──────────────┐ |
│ PRESEDINTE ├................




└─────┬────────┘ |
┌──────────────────┐ │ |
│CORPUL DE CONTROL ├────────┤ |
│AL PRESEDINTELUI*)│ │ |
└──────────────────┘ │ |
│ |
┌──────────────────────────┐ │ ┌──────────────────┐ |
│ PURTATOR DE CUVANT, │ │ ┌─┤DIRECTIA JURIDICA │ |
│ RELATII PUBLICE SI ├─┐ │ │ └──────────────────┘ |
│ MASS MEDIA**) │ │ │ │ ┌──────────────────────┐ |
└──────────────────────────┘ │ │ ├─┤DIRECTIA DE ORGANIZARE│ |
│ │ │ │ SI RESURSE UMANE │ |
┌──────────────────────────┐ │ │ │ └──────────────────────┘ |
│ SECRETARIATUL │ │ ├─┤ ┌──────────────────┐ |
│ PERMANENT PE LANGA ├─┤ │ ├──┤DIRECTIA ECONOMICA│ |
│COMITETUL INTERMINISTERIAL│ ├──┤ │ │SI ADMINISTRATIVA │ |
└──────────────────────────┘ │ │ │ └──────────────────┘ |
┌─────────────────────────┐ │ │ │ ┌───────────────────────────┐ |
│AUDIT PUBLIC INTERN***) ├──┤ │ │ │DIRECTIA GENERALA PENTRU │ |
└─────────────────────────┘ │ │ └─┤ REFORMA PRIVIND │ |
┌─────────────────────────┐ │ │ │ADMINISTRAREA VENITURILOR │ |
│ INSPECTIE PENTRU ├──┘ │ │SI COOPERARE INTERNATIONALA│ |
│ ACTIVITATEA INTERNA***) │ │ └───────────────────────────┘ |
└─────────────────────────┘ │ |
│ |
│ |
│ ─┐




│ │ │ │ | Directia | |Directiile|┘
│ │ │ │ | generala | |generale |


┌──────┴───────┐┌───────┴──────┐│┌──────┴───────┐| de | | ale |
│VICEPRESEDINTE││VICEPRESEDINTE│││VICEPRESEDINTE│|administrare | |finantelor|
└─────┬────────┘└─────┬────────┘│└───────┬──────┘|a marilor | |publice |
│ ┌──┴───┐ │ │ |contribuabili| |judetene |




┌──┴┐ ┌─┴┐ │ C │ ┌┴──┐ │ |cipiului |





| | ┌─┴┐ ┌─┴┐ ┌─┴─┐ │ |
| a | │c1│ │c2│ │ d │ ┌────┬─┴──┬────┐ |





| Birouri| |┘ |municipale,|┘
| vamale |─┘ |orasenesti,|
└--------┘ |comunale |
└-----------┘
LEGENDA

A = AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR****)
a = DIRECTII REGIONALE VAMALE
B = DIRECTIA DE CONTROL FINANCIAR
C = DIRECTIA GENERALA DE INSPECTIE FISCALA
c1= DIRECTIA DE CONTROL FISCAL
c2= DIRECTIA DE INVESTIGATII FISCALE
D = GARDA FINANCIARA****)
d = COMISARIATE REGIONALE
d1= SECTII JUDETENE
E = DIRECTIA GENERALA DE GESTIUNE A IMPOZITELOR SI CONTRIBUTIILOR
F = DIRECTIA GENERALA DE COLECTARE A CREANTELOR BUGETARE
G = DIRECTIA GENERALA DE SOLUTIONARE A CONTESTATIILOR
H = DIRECTIA DE INDRUMARE SI ASISTENTA A CONTRIBUABILILOR
-----------
*) functioneaza la nivel de compartiment
**) include si Serviciul de comunicare si relatii publice
***) functioneaza la nivel de serviciu
****) se organizeaza si functioneaza pe baza de hotarare a Guvernului


ANEXA 5

MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI
pentru Centrala Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul Numãrul maxim Consumul
Unitatea mijlocului aprobat maxim de
de transport (bucãţi) carburant
pentru
un auto-
vehicul
(litri/
lunã)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Aparatul propriu*):
- parc auto comun - autoturism**) 10 500
- autovehicul pentru 2 500
transport de marfã
şi persoane***)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Exclusiv numãrul autoturismelor reglementat prin Ordonanţa Guvernului
nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autoritãţile şi instituţiile publice.
**) Cele 10 autoturisme sunt destinate pentru activitatea de control şi
investigaţii fiscale şi vor fi conduse de inspectorii nominalizaţi prin
ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
***) Pentru celelalte activitãţi de la nivelul Centralei Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscalã.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016