Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 207 din 17 martie 2005  privind stabilirea cerintelor esentiale de securitate ale explozivilor de uz civil si a conditiilor pentru introducerea lor pe piata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 207 din 17 martie 2005 privind stabilirea cerintelor esentiale de securitate ale explozivilor de uz civil si a conditiilor pentru introducerea lor pe piata

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 6 aprilie 2005
HOTĂ?RÂRE nr. 207 din 17 martie 2005
privind stabilirea cerinţelor esenţiale de securitate ale explozivilor de uz civil şi a condiţiilor pentru introducerea lor pe piata
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 6 aprilie 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 5 alin. (1) din Legea protecţiei muncii nr. 90/1996 , republicatã, şi al <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în aplicarea prevederilor art. 69 şi 70 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prevederile prezentei hotãrâri se aplica explozivilor, astfel cum sunt definiţi în art. 2 alin. (1) lit. a).
ART. 2
(1) În sensul prezentei hotãrâri, urmãtorii termeni şi expresii se definesc astfel:
a) explozivi - materii şi articole considerate ca fiind explozive în recomandãrile Naţiunilor Unite privind transportul produselor periculoase şi care se încadreazã în clasa 1 a acestor recomandãri;
b) recomandãrile Naţiunilor Unite - recomandãrile stabilite de Comitetul de experţi ai Naţiunilor Unite privind transportul produselor periculoase, asa cum au fost publicate de aceasta organizaţie (Cartea Portocalie) şi modificate pana la data adoptãrii prezentei hotãrâri;
c) securitate - prevenirea accidentelor şi, atunci când aceasta prevenire nu poate fi evitata, limitarea efectelor acestora;
d) siguranta - prevenirea utilizãrii explozivilor ce contravine reglementãrilor în vigoare şi ordinii publice;
e) armurier - orice persoana fizica sau juridicã a carei ocupaţie consta total ori parţial în fabricarea, comercializarea, schimbul, închirierea, repararea sau transformarea armelor de foc şi muniţiei;
f) transfer - orice deplasare fizica a explozivilor pe teritoriul României, precum şi dinspre statele membre ale Uniunii Europene cãtre România sau invers, cu excepţia deplasarilor în cadrul aceluiaşi amplasament;
g) autorizaţie de transfer - decizia luatã pentru a permite transferuri prevãzute de explozivi în/din România dintr-un/într-un stat membru al Uniunii Europene;
h) întreprindere/agent economic din sectorul explozivilor - orice persoana fizica sau juridicã ce poseda autorizaţie care o indreptateste sa se angajeze în fabricarea, depozitarea, utilizarea, transferul sau comercializarea explozivilor;
i) introducerea pe piata - acţiunea de a face disponibil, pentru prima data, contra cost sau gratuit, explozivii care intra sub incidenta prezentei hotãrâri, în vederea distribuirii şi/sau utilizãrii lor în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene.
(2) Termenii şi expresiile definite la alin. (1) se completeazã cu termenii definiţi la <>art. 4 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplica:
a) explozivilor, inclusiv muniţiilor, destinaţi utilizãrii de cãtre forţele armate şi poliţie;
b) articolelor pirotehnice;
c) muniţiilor de uz civil, cu excepţia prevederilor art. 26-34 şi art. 40-42.
(2) Articolele prevãzute în anexa nr. 1 sunt considerate explozivi şi intra sub incidenta prezentei hotãrâri.
ART. 4
Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei poate sa clasifice anumite materii sau substanţe, care nu intra sub incidenta prezentei hotãrâri, ca fiind explozivi, în temeiul unor acte normative sau reglementãri tehnice, cu condiţia ca acestea sa nu contravina prevederilor prezentei hotãrâri.

CAP. II
Condiţii de introducere pe piata

ART. 5
Nu poate fi interzisã, restrictionata sau împiedicatã introducerea pe piata a explozivilor care fac obiectul prezentei hotãrâri şi care sunt conformi cu prevederile acesteia.
ART. 6
Explozivii trebuie sa respecte cerinţele esenţiale de securitate prevãzute în anexa nr. 2, care le sunt aplicabile.
ART. 7
Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei ia toate mãsurile necesare pentru a se asigura ca explozivii de uz civil:
a) sunt introdusi pe piata numai dacã respecta toate prevederile prezentei hotãrâri;
b) poarta marcajul european de conformitate CE, denumit în continuare marcaj CE, prevãzut la art. 12;
c) au fost supuşi unei evaluãri de conformitate potrivit procedurilor prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 8
În cazul în care explozivilor le sunt aplicabile şi alte reglementãri care se referã la alte aspecte şi care prevãd aplicarea marcajului CE, acest marcaj semnifica şi conformitatea cu prevederile acelor reglementãri aplicabile acestora.
ART. 9
(1) Se considera ca fiind în conformitate cu cerinţele esenţiale de securitate prevãzute la art. 8 explozivii care fac obiectul prezentei hotãrâri şi care satisfac standardele romane şi/sau standardele naţionale ale statelor membre ale Uniunii Europene care adopta standarde europene armonizate ale cãror numere de referinta au fost publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(2) Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei va publica şi va actualiza periodic, în Monitorul Oficial al României, Partea I, lista standardelor romane care adopta standardele prevãzute la alin. (1), aprobatã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
(3) În situaţia în care se constata ca un standard prevãzut la alin. (1) nu satisface în totalitate cerinţele esenţiale de securitate prevãzute la art. 8, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei înştiinţeazã Comitetul Permanent de pe lângã Comisia Europeanã. Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei va duce la îndeplinire decizia adoptatã de Comitetul Permanent de pe lângã Comisia Europeanã, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.016/2004 privind mãsurile pentru organizarea şi realizarea schimbului de informaţii în domeniul standardelor şi reglementãrilor tehnice, precum şi al regulilor referitoare la serviciile societãţii informationale între România şi statele membre ale Uniunii Europene, precum şi Comisia Europeanã.
(4) Autoritãţile competente vor desemna câte un reprezentant pentru participare la Comitetul Permanent de pe lângã Comisia Europeanã pentru dezbaterea problemelor care pot aparea la implementarea Directivei 93/15/CEE privind armonizarea legislaţiei statelor membre referitoare la introducerea pe piata şi controlul explozivilor de uz civil.

CAP. III
Proceduri pentru evaluarea conformitatii

ART. 10
Evaluarea conformitatii explozivilor se face dupã una dintre urmãtoarele proceduri:
1. examinarea EC de tip (modulul B), prevãzutã în anexa nr. 3 pct. 1, la care se adauga, la alegerea producãtorului, una dintre urmãtoarele:
a) conformitatea cu tipul (modulul C), prevãzutã în anexa nr. 3 pct. 2;
b) procedura referitoare la asigurarea calitãţii producţiei (modulul D), prevãzutã în anexa nr. 3 pct. 3;
c) procedura referitoare la asigurarea calitãţii produsului (modulul E), prevãzutã în anexa nr. 3 pct. 4;
d) procedura referitoare la verificarea produsului (modulul F), prevãzutã în anexa nr. 3 pct. 5;
2. verificarea unitãţii de produs (modulul G), prevãzutã în anexa nr. 3 pct. 6.

CAP. IV
Organisme notificate

ART. 11
(1) Competenta organismelor care urmeazã a fi notificate este recunoscuta de cãtre Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei pe baza unei proceduri de evaluare, avându-se în vedere criteriile minime prevãzute în anexa nr. 4. Se considera ca organismele care îndeplinesc criteriile de evaluare prevãzute în standardele europene armonizate relevante îndeplinesc criteriile prevãzute în anexa nr. 4.
(2) Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei notifica statelor membre ale Uniunii Europene şi Comisiei Europene organismele desemnate pentru realizarea procedurilor de evaluare a conformitatii, prevãzute la art. 10, împreunã cu sarcinile specifice pe care aceste organisme au fost desemnate sa le îndeplineascã şi numãrul de identificare alocat acestora anterior de cãtre Comisia Europeanã.
(3) Lista organismelor notificate şi numãrul de identificare alocat acestora, precum şi sarcinile specifice pentru care au fost notificate se publica în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi se actualizeazã permanent.
(4) În condiţiile în care se constata ca un organism notificat nu mai întruneşte criteriile minime prevãzute în anexa nr. 4, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei retrage notificarea organismului şi informeazã Comisia Europeanã şi statele membre ale Uniunii Europene.

CAP. V
Marcajul de conformitate CE

ART. 12
(1) Marcajul de conformitate CE se aplica direct pe explozivi, astfel încât sa fie vizibil, uşor de citit şi sa nu poatã fi sters sau, dacã acest lucru nu este posibil, pe o placa de identificare ataşatã la exploziv. În ultima instanta, dacã nici una dintre primele doua metode nu poate fi utilizata, marcajul de conformitate CE se aplica pe ambalaj.
(2) Placa de identificare trebuie realizatã în asa fel încât sa fie imposibila reutilizarea ei.
(3) Modelul ce trebuie folosit pentru marcajul de conformitate CE este prevãzut în anexa nr. 5.
ART. 13
(1) Aplicarea pe explozivi a marcajelor care pot induce în eroare terţii în ceea ce priveşte semnificatia şi forma marcajului CE este interzisã.
(2) Orice alt marcaj poate fi aplicat pe explozivi cu condiţia ca vizibilitatea şi lizibilitatea marcajului CE sa nu fie reduse.
ART. 14
(1) În cazul în care organul de control prevãzut la art. 43 alin. (3) stabileşte ca marcajul de conformitate CE a fost aplicat necorespunzãtor, producãtorul, reprezentantul sau autorizat ori persoana responsabilã pentru introducerea pe piata a explozivului în cauza, fãrã a aduce atingere prevederilor art. 15, este obligatã sa aducã produsul în stare de conformitate cu prevederile privind aplicarea marcajului şi sa înceteze încãlcarea prevederilor prezentei hotãrâri.
(2) În cazul în care organul de control prevãzut la art. 43 alin. (3) constata ca neconformitatea prevãzutã la alin. (1) persista, acesta dispune toate mãsurile necesare de restrictionare sau de interzicere a introducerii pe piata a produsului respectiv ori asigura retragerea acestuia de pe piata, în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1).
ART. 15
(1) În cazul în care organul de control prevãzut la art. 43 alin. (3) constata ca explozivii care poarta marcajul CE şi sunt utilizaţi în scopul pentru care au fost proiectati pot pune în pericol securitatea, acesta dispune mãsuri pentru a-i retrage de pe piata, pentru a interzice introducerea lor pe piata sau libera circulaţie.
(2) Organul de control prevãzut la art. 43 alin. (3) informeazã în scris Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei asupra mãsurilor luate, precizând motivele care au stat la baza deciziei şi în special dacã aceasta se datoreazã:
a) nerespectãrii cerinţelor esenţiale de securitate;
b) aplicãrii necorespunzãtoare a standardelor;
c) unei deficiente din cuprinsul standardelor.
(3) În cazul în care un exploziv care nu este conform poarta marcajul CE, organul de control prevãzut la art. 43 alin. (3) dispune mãsurile corespunzãtoare impotriva persoanei/persoanelor care a/au aplicat marcajul şi informeazã în scris Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei asupra deciziilor sale.
(4) Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei va informa Comisia Europeanã şi statele membre ale Uniunii Europene cu privire la mãsurile luate potrivit prevederilor alin. (2) şi (3).

CAP. VI
Supravegherea transferurilor de explozivi

ART. 16
Explozivii care fac obiectul prezentei hotãrâri pot fi transferati numai cu respectarea prevederilor art. 17-25.
ART. 17
În cazul transferurilor explozivilor reglementati de prezenta hotãrâre, controalele efectuate în conformitate cu normele de drept comunitar sau cu legislaţia nationala nu se mai efectueazã sub forma de controale în interiorul frontierelor, ci numai ca parte a procedurilor normale de control aplicate fãrã discriminare pe teritoriul Uniunii Europene.
ART. 18
(1) Autorizaţia pentru transferul explozivilor se obţine de cãtre destinatar de la Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau de la inspectoratul judeţean de poliţie de la locul de destinaţie.
(2) Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie verifica dacã destinatarul este autorizat legal sa primeascã explozivi şi dacã poseda autorizaţiile necesare.
(3) Persoana responsabilã pentru transfer informeazã Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti, inspectoratul judeţean de poliţie sau autoritãţile competente din statele membre ale Uniunii Europene cu privire la itinerarul de deplasare a transportului de explozivi, inclusiv al celor aflate în tranzit pe teritoriul României sau pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, solicitând autorizarea acestora.
ART. 19
Atunci când exista suspiciuni în ceea ce priveşte dreptul destinatarului de a primi explozivi, Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie transmite Comisiei Europene informaţiile deţinute în acest sens.
ART. 20
(1) Dacã Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie de la locul de destinaţie aproba un transfer, acesta emite destinatarului un document reprezentând autorizaţia de transfer, care trebuie sa cuprindã toate informaţiile prevãzute la art. 22.
(2) Acest document însoţeşte explozivii pana la destinaţia declarata şi este prezentat, la cerere, organelor de control.
(3) Destinatarul pãstreazã o copie a documentului, pe care o prezintã organelor de control din locul de destinaţie, la cererea acestora.
(4) Modelul documentului pentru transferul explozivilor este prezentat în anexa nr. 6.
(5) Documentul pentru transfer, conform modelului, este un document valabil pentru a însoţi explozivii transferati pana ajung la destinaţie.
(6) Documentul pentru transferul explozivilor nu este valabil şi pentru transferul muniţiilor.
(7) Documentul pentru transferul explozivilor, denumit în continuare document, se întocmeşte în trei exemplare, luându-se mãsurile necesare care sa includã mijloace de securizare sigure pentru a-l face de nefalsificat.
(8) Documentul se tipareste pe hârtie având minimum 80 g/mp care sa fie suficient de rezistenta pentru a nu se rupe şi a nu se sifona uşor în condiţii normale de utilizare.
ART. 21
(1) Dacã Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie considera ca nu sunt necesare mãsuri speciale de siguranta, cum ar fi cele prevãzute la art. 22, explozivii pot fi transferati pe teritoriul României sau pe o parte a teritoriului României fãrã furnizarea informaţiilor prevãzute în acelaşi articol.
(2) Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie de la locul de destinaţie emite atunci o autorizaţie de transfer pe durata determinata, care poate fi suspendatã sau retrasã în orice moment pe baza unei decizii motivate.
(3) Documentul menţionat la art. 20 se referã în acest caz doar la autorizaţia prevãzutã la alin. (2) şi însoţeşte explozivii pana la destinaţie.
ART. 22
Dacã transferul explozivilor necesita supraveghere specialã pentru a respecta cerinţele particulare de siguranta, destinatarul trebuie sa furnizeze înainte de transfer Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratului judeţean de poliţie de la locul de destinaţie urmãtoarele date:
a) numele şi adresele operatorilor implicaţi; aceste date trebuie sa fie suficient de detaliate pentru a permite contactarea operatorilor, iar pe de alta parte, pentru a stabili persoanele care sunt oficial abilitate de a receptiona transportul;
b) numãrul şi cantitatea explozivilor transferati;
c) o descriere completa a explozivilor în cauza şi a mijloacelor de identificare, inclusiv a numãrului de identificare al Naţiunilor Unite;
d) dacã explozivii urmeazã a fi introdusi pe piata, date şi informaţii cu privire la respectarea condiţiilor impuse pentru introducerea pe piata;
e) mijloacele de transport şi itinerarul;
f) data estimativã a plecãrii şi sosirii transportului;
g) dacã este necesar, punctul exact de intrare şi/sau de ieşire pe/de pe teritoriul României.
ART. 23
(1) Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie de la locul de destinaţie analizeazã toate condiţiile în care are loc transferul, acordand o atentie deosebita asigurãrii cerinţelor specifice de siguranta.
(2) Transferul este autorizat numai dacã cerinţele specifice de siguranta sunt respectate.
(3) În cazul tranzitului pe teritoriul României, Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie analizeazã şi aproba, în aceleaşi condiţii, informaţiile referitoare la transfer.
ART. 24
Fãrã a aduce atingere verificãrilor obişnuite realizate de statul membru al Uniunii Europene din care porneşte transportul, pe teritoriul sau, destinatarii şi operatorii implicaţi în sectorul explozivilor transmit autoritãţilor competente din statul membru al Uniunii Europene din care porneşte transportul, precum şi celor din statele membre ale Uniunii Europene tranzitate, la cererea acestora, toate datele şi informaţiile relevante pe care le poseda în legatura cu transferul de explozivi.
ART. 25
Transferul de explozivi se poate efectua numai atunci când destinatarul a obţinut toate aprobãrile necesare pentru transfer conform prevederilor art. 18 alin. (1) şi (3), art. 20 alin. (1)-(3), art. 21 şi 22.

CAP. VII
Supravegherea transferurilor de munitie

ART. 26
(1) Munitia poate fi transferata numai cu respectarea prevederilor stabilite în art. 27-31.
(2) Prevederile art. 27-31 se aplica şi în cazul transferului muniţiei care face obiectul unei vânzãri prin corespondenta.
ART. 27
În cazul transferului muniţiei cãtre un stat membru al Uniunii Europene, înainte de orice expediţie, persoana interesatã comunica Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratului judeţean de poliţie din locul unde se afla munitia urmãtoarele date:
a) numele şi adresa persoanelor care vand sau transfera munitia, ale persoanei care cumpara sau primeşte munitia şi, când este cazul, numele şi adresa proprietarului;
b) adresa la care va fi trimisa sau transportatã munitia;
c) cantitatea de munitie trimisa sau transportatã;
d) date care fac posibila identificarea muniţiei, precum şi o indicare a faptului ca munitia a fost verificata conform prevederilor Convenţiei din 1 iulie 1969 privind recunoaşterea reciprocã a marcarii armelor de foc mici;
e) mijloacele de transfer;
f) data plecãrii şi data estimatã pentru sosirea transportului.
ART. 28
(1) Datele prevãzute la art. 27 lit. e) şi f) nu trebuie comunicate în cazul transferului între armurieri.
(2) Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie analizeazã condiţiile în care are loc transferul, în special cele referitoare la siguranta.
(3) În cazul în care Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie autorizeaza un astfel de transfer, acesta emite o autorizaţie care cuprinde toate datele prevãzute la art. 27, autorizaţie care însoţeşte munitia pana la destinaţie.
(4) Autorizaţia trebuie prezentatã Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratului judeţean de poliţie din locul de destinaţie, la cerere.
ART. 29
(1) Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie poate acorda armurierilor dreptul de a efectua transferuri de munitie de pe teritoriul României cãtre armurieri dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau în tranzit pe teritoriul României, fãrã autorizarea prealabilã prevãzutã la art. 28 alin. (3), aceştia având obligaţia respectãrii actelor normative în vigoare.
(2) În cazul prevãzut la alin. (1) Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie emite o autorizaţie valabilã timp de 3 ani, care poate fi suspendatã sau anulatã în orice moment, prin decizie motivatã.
(3) Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie emite un document care face referire la autorizaţia prevãzutã la alin. (2), care însoţeşte munitia pana la destinaţie şi se prezintã autoritãţilor competente din România şi din statele membre ale Uniunii Europene, la cererea acestora.
(4) Înainte de efectuarea transferului, armurierul comunica autoritãţilor competente din statul membru al Uniunii Europene din care porneşte transferul toate datele prevãzute la art. 27.
ART. 30
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor trebuie sa furnizeze celorlalte state membre ale Uniunii Europene lista cu tipurile de munitie pentru care autorizarea transferului cãtre teritoriul României se poate face fãrã a fi nevoie de un acord prealabil.
(2) Listele cu tipurile de munitie se transmit armurierilor care au obţinut autorizaţii pentru transferuri de munitie fãrã autorizarea prealabilã conform art. 29.
ART. 31
(1) Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie trebuie sa transmitã datele şi informaţiile utile pe care le deţine în legatura cu transferurile definitive de munitie, autoritãţilor competente din statele membre ale Uniunii Europene spre teritoriul cãrora se efectueazã asemenea operaţiuni.
(2) Toate datele şi informaţiile primite în aplicarea art. 26-31 sunt comunicate cel târziu în momentul transferului autoritãţilor competente din statul membru al Uniunii Europene în care se afla punctul de destinaţie al transferului şi, dacã este cazul, celor din statele membre ale Uniunii Europene tranzitate.

CAP. VIII
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 32
(1) Prin derogare de la prevederile art. 18, 20-22 şi art. 26-31, în cazul unor ameninţãri grave sau atacuri asupra siguranţei prin deţinerea ori folosirea ilicitã a explozivilor sau muniţiilor reglementate de prezenta hotãrâre, Ministerul Administraţiei şi Internelor poate lua toate mãsurile necesare referitoare la transferul explozivilor ori muniţiei pentru a preveni aceasta deţinere sau folosire ilicitã.
(2) Aceste mãsuri trebuie sa respecte principiul proportionalitatii şi nu trebuie sa constituie un mijloc de discriminare arbitrarã sau o restrictie mascatã în comerţul cu explozivi ori muniţii.
(3) Dacã adopta mãsurile prevãzute la alin. (1), Ministerul Administraţiei şi Internelor trebuie sa le notifice imediat Comisiei Europene, care informeazã autoritãţile competente din statele membre ale Uniunii Europene despre aceasta.
ART. 33
(1) Autoritatea competenta pentru realizarea schimbului de informaţii pentru aplicarea prevederilor art. 16-31 este Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(2) Datele de identificare a autoritãţii competente pentru schimbul de informaţii şi pentru aplicarea regulilor prevãzute de art. 16-31 se comunica statelor membre ale Uniunii Europene şi Comisiei Europene.
ART. 34
În scopul aplicãrii prezentei hotãrâri, prevederile Regulamentului Comisiei (CE) nr. 515/97 privind asistenta reciprocã între autoritãţile administrative ale statelor membre şi cooperarea dintre acestea din urma şi Comisie în vederea asigurãrii aplicãrii corecte a legislaţiei din domeniul vamal şi agricol, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 028 din 22 martie 1997, în special cele referitoare la confidenţialitate, se aplica întocmai.
ART. 35
Ministerul Administraţiei şi Internelor pune la dispoziţie autoritãţilor competente din ţãrile Uniunii Europene informaţii actualizate referitoare la întreprinderile/agenţii economici din sectorul explozivilor care poseda autorizaţiile menţionate la art. 2 alin. (1).
ART. 36
Ministerul Administraţiei şi Internelor trebuie sa verifice dacã întreprinderile/agenţii economici din sectorul explozivilor poseda un sistem de urmãrire a explozivilor, astfel încât identificarea celor care deţin sau produc explozivi sa fie posibila în orice moment.
ART. 37
Întreprinderile/agenţii economici din sectorul explozivilor pãstreazã acele înregistrãri ale tranzacţiilor care sunt necesare pentru respectarea obligaţiilor prevãzute la art. 35 şi 36.
ART. 38
(1) Documentele prevãzute la art. 37 trebuie pãstrate cel puţin 3 ani de la sfârşitul anului calendaristic în care a fost efectuatã tranzacţia înregistratã, chiar dacã întreprinderea/agentul economic din sectorul explozivilor şi-a încetat activitatea.
(2) Aceste documente trebuie sa fie disponibile imediat pentru verificare, la cererea Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 39
Atunci când Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei emite o autorizaţie cu scopul de a permite exercitarea unei activitãţi de producere a explozivilor, verifica dacã persoanele responsabile sunt în mãsura sa respecte obligaţiile tehnice asumate.
ART. 40
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte şi se sancţioneazã astfel:
a) nerespectarea prevederilor art. 6 atrage sancţionarea producãtorului, reprezentantului sau autorizat sau a persoanei responsabile pentru introducerea pe piata cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei, retragerea de pe piata, interzicerea utilizãrii şi introducerii pe piata a explozivilor neconformi;
b) nerespectarea prevederilor art. 12 sau 14 atrage sancţionarea producãtorului, reprezentantului sau autorizat sau a persoanei responsabile pentru introducerea pe piata cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei, retragerea de pe piata şi/sau interzicerea introducerii pe piata a explozivilor fãrã marcajul de conformitate sau cu marcajul incorect;
c) nerespectarea prevederilor art. 18 alin. (1) şi (3), art. 22 ori 25, cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei şi interzicerea efectuãrii transferului de explozivi pana la obţinerea aprobãrilor şi informaţiilor solicitate;
d) nerespectarea prevederilor art. 27 ori art. 28 alin. (4), cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei şi interzicerea efectuãrii transferului de munitie, pana la obţinerea autorizaţiei şi a informaţiilor solicitate;
e) nerespectarea prevederilor art. 10, cu amenda de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei pentru neaplicarea sau aplicarea necorespunzãtoare a procedurilor pentru evaluarea conformitatilor explozivilor.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (1) lit. a), b) şi e) se fac de cãtre personalul împuternicit din cadrul Inspecţiei Muncii, iar cele prevãzute la alin. (1) lit. c) şi d), de cãtre personalul împuternicit din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Romane.
ART. 41
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 40 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 42
Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin organele împuternicite conform legislaţiei în vigoare, poate confisca orice produs care intra sub incidenta prezentei hotãrâri, atunci când exista suficiente probe care sa ateste ca acel produs va fi dobândit, utilizat sau traficat ilicit.
ART. 43
(1) Autoritãţile competente în sensul prezentei hotãrâri sunt Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(2) Organul de control care asigura supravegherea transferurilor de explozivi de uz civil şi muniţii este Inspectoratul General al Poliţiei Romane.
(3) Organul de control care asigura supravegherea pieţei explozivilor de uz civil şi muniţiei este Inspecţia Muncii, organ al administraţiei publice centrale în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 44
(1) Pana la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, se admite introducerea pe piata în România a explozivilor cu marcaj naţional de conformitate CS, denumit în continuare marcaj CS, aplicat conform prevederilor alin. (2). Elementele de identificare a marcajului CS sunt prevãzute în anexa nr. 2 la <>Legea nr. 608/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În situaţia în care evaluarea conformitatii explozivilor prevãzuţi la art. 1, destinaţi pieţei naţionale, se realizeazã de cãtre organisme recunoscute şi desemnate conform prevederilor alin. (5) prin utilizarea procedurilor prevãzute de prezenta hotãrâre, producãtorul sau reprezentantul sau autorizat trebuie sa aplice marcajul CS şi sa emita declaraţia CS de conformitate.
(3) Prevederile prezentei hotãrâri referitoare la marcajul CE se aplica identic şi pentru marcajul CS.
(4) Pe explozivii care fac obiectul prezentei hotãrâri nu se pot aplica simultan marcajul CE şi marcajul CS.
(5) Pana la împlinirea termenului prevãzut la alin. (1), pentru realizarea procedurilor de evaluare a conformitatii prevãzute de prezenta hotãrâre, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei recunoaşte şi desemneazã organisme la nivel naţional.
(6) Recunoaşterea şi desemnarea prevãzute la alin. (5) se realizeazã avându-se în vedere criteriile minime prevãzute în anexa nr. 4, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(7) Lista cuprinzând organismele prevãzute la alin. (5) şi sarcinile specifice pe care acestea trebuie sa le îndeplineascã se aproba şi se actualizeazã ori de câte ori este necesar prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I. În acest ordin se va mentiona pentru fiecare organism numãrul de identificare alocat anterior în Registrul organismelor recunoscute.
ART. 45
Responsabilitãţile producãtorului sau reprezentantului sau autorizat în legatura cu explozivii prevãzuţi la art. 1, introdusi pe piata cu marcaj CS, sunt aceleaşi cu cele prevãzute de prezenta hotãrâre pentru explozivii prevãzuţi la art. 1 cu marcaj CE.
ART. 46
Avizele acordate pentru explozivii prevãzuţi la art. 1 în baza legislaţiei în vigoare la data publicãrii prezentei hotãrâri îşi menţin valabilitatea pana la data expirãrii acestora, dar nu mai târziu de data aderãrii României la Uniunea Europeanã.
ART. 47
De la data aderãrii României la Uniunea Europeanã se admite introducerea pe piata numai a explozivilor care poarta marcajul CE.
ART. 48
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 49
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la data de 1 octombrie 2005, cu excepţia prevederilor art. 9 alin. (3), art. 11 alin. (2), (3), (4), art. 15 alin. (4), art. 17, art. 31 alin. (1), art. 32 alin. (3), art. 33 şi ale art. 34, care intra în vigoare la data aderãrii României la Uniunea Europeanã.
ART. 50
Prezenta hotãrâre transpune prevederile Directivei europene nr. 93/15/CEE privind armonizarea legislaţiei statelor membre referitoare la introducerea pe piata şi supravegherea explozivilor de uz civil, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 121 din 15 mai 1993, ale Directivei 2004/57/CE privind identificarea articolelor pirotehnice şi anumitor muniţii din Directiva 93/15/CEE privind armonizarea legislaţiei statelor membre referitoare la introducerea pe piata şi supravegherea explozivilor de uz civil, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 127 din 29 aprilie 2004, precum şi ale Deciziei 2004/388/CE privind documentul de transfer intracomunitar al explozivilor, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 120 din 24 aprilie 2004.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Nicolae Berechet,
secretar de stat

Ministrul economiei şi comerţului,
Codrut Ioan Seres

Bucureşti, 17 martie 2005.
Nr. 207.


ANEXA 1

ARTICOLE CONSIDERATE EXPLOZIVI


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãr Clasa/ Glosar
NU Denumirea şi descrierea Diviziune (numai pentru informare)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Grupa G
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0121 Aprinzatoare (dispozitive 1.1 G Aprinzatoare (dispozitive de aprindere)
de aprindere) Obiecte conţinând una sau mai multe
materii explozive, folosite pentru a
declansa o deflagratie într-un lant
pirotehnic. Ele pot fi acţionate
chimic, electric sau mecanic.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0314 Aprinzatoare 1.2 G Conform rubricii No NU 0121
(dispozitive de aprindere)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0315 Aprinzatoare 1.3 G Conform rubricii No NU 0121
(dispozitive de aprindere)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0325 Aprinzatoare 1.4 G Conform rubricii No NU 0121
(dispozitive de aprindere)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0353 Materii explozive n.s.a. 1.4 G
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0454 Aprinzatoare 1.4 S Conform rubricii No NU 0121
(dispozitive de aprindere)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0131 Aprinzatoare pentru fitile 1.4 S Aprinzatoare pentru fitile utilizate
utilizate în minerit în minerit
Obiecte de conceptie variata
funcţionând prin frictiune, soc sau
electric şi folosit pentru aprinderea
fitilului utilizat în minerit
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0349 Materii explozive n.s.a. 1.4 S
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

În prezenta anexa s-au folosit urmãtoarele abrevieri:
n.s.a. - nespecificat în alta parte
NU - Natiunile Unite
No - Numãrul de identificare



ANEXA 2

CERINŢE ESENŢIALE DE SECURITATE

I. Cerinţe generale
1. Fiecare exploziv trebuie proiectat, fabricat şi furnizat în asa fel încât sa prezinte un risc minim pentru securitatea vieţii şi sãnãtãţii oamenilor şi sa previnã deteriorarea proprietãţii şi mediului, în condiţii normale şi previzibile, în special cu privire la regulile de securitate şi practicile standard, inclusiv cele referitoare la perioada dinaintea utilizãrii.
2. Fiecare exploziv trebuie sa atinga performanţele specifice declarate de producãtor, pentru a asigura cel mai mare grad de securitate şi de fiabilitate posibil.
3. Fiecare exploziv trebuie sa fie proiectat şi fabricat în asa fel încât sa poatã fi neutralizat, folosindu-se tehnici corespunzãtoare, cu efecte minime asupra mediului înconjurãtor.
II. Cerinţe speciale
1. Cel puţin urmãtoarele informaţii şi proprietãţi trebuie sa fie luate în considerare, când este cazul:
a) date despre producere şi proprietãţi caracteristice, inclusiv compozitia chimica, gradul de amestecare şi, când este cazul, dimensiunile şi distribuţia mãrimii granulelor;
b) stabilitatea fizica şi chimica a explozivului în toate condiţiile mediului înconjurãtor în care acesta va fi expus;
c) sensibilitatea la impact şi la frecare;
d) compatibilitatea tuturor componentelor din punct de vedere al stabilitatii lor fizice şi chimice;
e) puritatea chimica a explozivului;
f) rezistenta explozivului la acţiunea apei, atunci când acesta este destinat utilizãrii în condiţii ude sau umede şi când siguranta sau fiabilitatea acestuia poate fi afectatã negativ de apa;
g) rezistenta la temperaturi joase şi înalte, atunci când explozivul este destinat pãstrãrii sau utilizãrii la astfel de temperaturi şi când siguranta sau fiabilitatea acestuia poate fi afectatã negativ de racirea sau încãlzirea unuia dintre componenţi sau a explozivului în întregime;
h) oportunitatea utilizãrii explozivului în medii cu risc (de exemplu, medii puse în pericol de atmosfere grizutoase, mase calde etc.), dacã explozivul este destinat utilizãrii în astfel de condiţii;
i) caracteristici de securitate pentru preîntâmpinarea initierii sau aprinderii neaşteptate ori neatente;
j) încãrcarea şi funcţionarea corecta a explozivului atunci când acesta este utilizat cu scopul pentru care a fost creat;
k) instrucţiuni corespunzãtoare şi, dacã este necesar, marcaje referitoare la manipularea în condiţii de securitate, depozitarea, utilizarea şi distrugerea explozivului, scrise în limba romana sau în limba/limbile oficialã/oficiale a/ale statelor membre ale Uniunii Europene destinatare;
l) capacitatea explozivului, a invelisului şi a tuturor componentelor de a rezista deteriorarilor ce pot aparea în timpul depozitarii pana la data expirãrii specificatã de producãtor;
m) specificarea tuturor dispozitivelor şi accesoriilor necesare pentru funcţionarea fiabila şi sigura a explozivilor.
Fiecare exploziv se testeaza în condiţii reale. Dacã nu este posibila testarea într-un laborator, testele se efectueazã în condiţiile în care urmeazã sa fie folosit explozivul.
2. Diferitele grupe de explozivi trebuie sa respecte cel puţin cerinţele urmãtoare:

A. Explozivi minieri
a) Metoda de iniţiere propusã trebuie sa asigure detonarea sigura, fiabila şi completa sau, dupã caz, deflagratia explozivului minier. În cazul particular al pulberii negre trebuie verificata capacitatea de deflagratie a acesteia.
b) Explozivii minieri sub forma de cartuse trebuie sa transmitã detonarea de la un capãt la celãlalt al lantului de cartuse în condiţii de siguranta şi fiabilitate.
c) Gazele produse de explozivii minieri destinaţi utilizãrii în subteran trebuie sa conţinã monoxid de carbon, gaze nitroase, alte gaze, vapori sau reziduuri solide în suspensie, în cantitãţi care, în condiţii normale de lucru, nu sunt dãunãtoare pentru sãnãtate.

B. Fitile detonante, fitile de siguranta, fitile de aprindere şi tuburi de soc
a) Invelisurile fitilelor detonante, fitilelor de siguranta şi cele ale fitilelor de aprindere trebuie sa aibã o rezistenta mecanicã adecvatã, care sa permitã protejarea umpluturii de exploziv în timpul expunerii la solicitãri mecanice obişnuite.
b) Parametrii timpilor de ardere ai fitilelor de siguranta trebuie indicaţi şi sa corespundã în condiţii de fiabilitate.
c) Fitilele detonante trebuie sa poatã fi iniţiate în condiţii fiabile, sa aibã o capacitate de iniţiere suficienta şi sa fie respectate cerinţele referitoare la depozitare în condiţii climatice speciale.

C. Detonatoare (inclusiv detonatoare cu întârziere) şi relee
a) Detonatoarele trebuie sa initieze fiabil detonarea explozivilor minieri destinaţi folosirii împreunã cu aceştia, în toate condiţiile de utilizare previzibile.
b) Releele trebuie sa poatã fi iniţiate fiabil.
c) Capacitatea de iniţiere nu trebuie sa fie afectatã negativ de umiditate.
d) Timpii de întârziere ai detonatorilor cu întârziere trebuie sa fie suficient de uniformi pentru a asigura ca probabilitatea suprapunerii timpilor de întârziere ai treptelor de timp apropiate sa fie nesemnificativa.
e) Caracteristicile electrice ale detonatorilor electrici trebuie sa fie indicate de ambalaj (de exemplu, curent minim de funcţionare, rezistenta etc.).
f) Reoforii detonatorilor electrici trebuie sa aibã izolatia electrica corespunzãtoare şi o rezistenta mecanicã suficient de mare, inclusiv soliditatea legãturii cu detonatorul, avându-se în vedere destinaţia acestora.

D. Propulsori şi carburanţi pentru rachete
a) Aceste materiale nu trebuie sa detoneze când sunt utilizate în scopul pentru care au fost destinate.
b) Când este necesar, propulsorii trebuie sa fie stabilizati impotriva descompunerii (de exemplu, cei bazati pe nitroceluloza).
c) Carburanţii solizi pentru rachete, când se afla în forma comprimata sau turnata, nu trebuie sa conţinã fisuri ori bule de gaz accidentale care afecteazã în mod periculos funcţionarea lor.


ANEXA 3

PROCEDURI PENTRU EVALUAREA CONFORMITATII

1. Modulul B: Examinarea EC de tip
1. Acest modul descrie acea parte din procedura prin care un organism notificat constata şi atesta faptul ca un exemplar reprezentativ din producţia avutã în vedere respecta prevederile prezentei hotãrâri.
2. Cererea pentru efectuarea examinãrii EC de tip se înainteazã de producãtor sau de reprezentantul sau autorizat unui organism notificat ales de acesta.
Cererea trebuie sa cuprindã:
- denumirea şi sediul producãtorului, precum şi denumirea şi sediul reprezentantului sau autorizat, dacã cererea este înaintatã de cãtre acesta din urma;
- o declaraţie scrisã în care se specifica faptul ca aceeaşi cerere nu a mai fost înaintatã la un alt organism notificat;
- documentaţia tehnica, conform specificarilor de la pct. 3.
Solicitantul pune la dispoziţie organismului notificat un exemplar reprezentativ din producţia consideratã, denumit în continuare tip. Organismul notificat poate solicita exemplare suplimentare dacã acestea îi sunt necesare în programul de examinare.
3. Documentaţia tehnica trebuie sa permitã evaluarea conformitatii produsului cu cerinţele esenţiale de securitate ale prezentei hotãrâri. Documentaţia trebuie sa respecte, în mãsura necesarã acestei evaluãri, proiectarea, fabricarea şi funcţionarea produsului şi trebuie sa conţinã, în mãsura relevantei pentru evaluare:
- o descriere generalã a tipului;
- desene de conceptie şi execuţie, precum şi desenele şi schemele componentelor, subansamblurilor, circuitelor etc.;
- descrierile şi explicaţiile necesare pentru înţelegerea desenelor şi schemelor şi a modului de funcţionare a produsului;
- o lista a standardelor prevãzute la art. 9 alin. (2) din hotãrâre, aplicate total sau parţial, precum şi descrieri ale soluţiilor adoptate pentru respectarea cerinţelor esenţiale de securitate menţionate în prezenta hotãrâre, atunci când nu au fost aplicate standardele prevãzute la art. 9 alin. (2) din hotãrâre;
- rezultatele calculelor de proiectare efectuate, rezultatele testelor etc.;
- rapoarte de încercare.
4. Organismul notificat:
4.1. examineazã documentaţia tehnica, verifica dacã tipul a fost fabricat în conformitate cu aceasta documentaţie şi identifica elementele proiectate conform dispoziţiilor relevante ale standardelor prevãzute la art. 9 alin. (2) din hotãrâre, precum şi componentele proiectate fãrã aplicarea dispoziţiilor relevante din aceste standarde;
4.2. efectueazã sau dispune efectuarea examinarilor corespunzãtoare şi testelor necesare pentru a verifica dacã au fost aplicate standardele prevãzute la art. 9 alin. (2) din hotãrâre şi dacã soluţiile adoptate de producãtor satisfac cerinţele esenţiale ale prezentei hotãrâri;
4.3. efectueazã sau dispune efectuarea examinarilor şi testelor necesare pentru a verifica dacã producãtorul a ales aplicarea standardelor relevante şi dacã acestea au fost efectiv aplicate;
4.4. ajunge la un acord cu solicitantul în privinta locului unde se efectueazã examinarile şi testele aplicate.
5. Când tipul de exploziv satisface dispoziţiile relevante ale prezentei hotãrâri, organismul notificat emite solicitantului un certificat de conformitate EC de tip. Acest certificat conţine numele şi adresa producãtorului, concluziile examinãrii şi datele necesare pentru identificarea tipului de exploziv aprobat.
O lista cu pãrţile relevante din documentaţia tehnica se anexeazã la certificat, o copie rãmânând la organismul notificat.
Dacã organismul notificat refuza sa emita un certificat de tip producãtorului sau reprezentantului sau, organismul notificat transmite motivele detaliate ale acestui refuz.
Se va prevedea o clauza privind o procedura de apel/recurs.
6. Solicitantul informeazã organismul notificat care deţine documentaţia tehnica referitoare la certificatul de examinare EC de tip cu privire la toate modificãrile asupra produsului aprobat, fiind necesare aprobãri suplimentare atunci când astfel de modificãri pot afecta respectarea cerinţelor esenţiale de securitate sau a condiţiilor specificate pentru folosirea produsului respectiv. Aprobarea suplimentarã se emite sub forma unei modificãri a certificatului original de conformitate EC de tip.
7. Fiecare organism notificat comunica celorlalte organisme notificate informaţiile relevante referitoare la certificatele de examinare EC de tip şi la modificãrile aprobate şi retrase.
8. Celelalte organisme notificate pot primi copii ale certificatelor EC de tip şi/sau ale modificãrilor. Anexele la certificate se pãstreazã la dispoziţia celorlalte organisme notificate.
9. Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat pãstreazã alãturi de documentaţia tehnica toate copiile certificatelor EC de tip şi ale modificãrilor acestora, pentru o perioada de cel puţin 10 ani de la data ultimei fabricari a produsului în cauza.
Când nici producãtorul, nici reprezentantul sau autorizat nu este stabilit pe teritoriul României sau al unui stat membru al Uniunii Europene, obligaţia de a pãstra documentaţia tehnica disponibilã revine persoanei care introduce produsul pe piata.

2. Modulul C: Conformitatea de tip
1. Acest modul descrie acea parte din procedura prin care producãtorul sau reprezentantul autorizat al acestuia asigura şi declara ca explozivii în cauza sunt în conformitate cu tipul descris în certificatul EC de tip şi satisfac cerinţele prezentei hotãrâri aplicabile acestora. Producãtorul ataşeazã marcajul CE pe fiecare exploziv şi redacteazã o declaraţie scrisã de conformitate.
2. Producãtorul aplica toate mãsurile necesare pentru a se asigura ca procesul de fabricaţie asigura conformitatea produsului fabricat cu tipul specificat în certificatul de conformitate EC de tip şi cu cerinţele esenţiale de securitate prevãzute de prezenta hotãrâre.
3. Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat pãstreazã o copie a declaraţiei de conformitate cel puţin 10 ani de la ultima data de fabricaţie a produsului în cauza. Dacã nici producãtorul, nici reprezentantul sau autorizat nu este stabilt pe teritoriul României sau pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, obligaţia de a pãstra documentaţia tehnica disponibilã revine persoanei care introduce produsul pe piata.
4. Un organism notificat ales de producãtor efectueazã sau dispune efectuarea examinarilor produsului la intervale de timp aleatorii. Se examineazã o mostra adecvatã de produs finit, prelevata pe loc de organismul notificat; se aplica testele corespunzãtoare definite în standardul sau în standardele prevãzute la art. 9 alin. (2) din hotãrâre, aplicabile, sau se efectueazã teste echivalente pentru verificarea conformitatii produsului cu cerinţele prezentei hotãrâri. În cazul în care una sau mai multe mostre nu sunt conforme, organismul notificat dispune mãsurile corespunzãtoare.
Pe rãspunderea organismului notificat, producãtorul ataşeazã simbolul de identificare al organismului notificat pe parcursul procesului de fabricaţie.

3. Modulul D: Asigurarea calitãţii producţiei
1. Acest modul prezintã procedura prin care producãtorul care îndeplineşte obligaţiile prevãzute la pct. 2 asigura şi declara ca explozivii în cauza sunt în conformitate cu tipul descris în certificatul de conformitate EC de tip şi satisfac cerinţele prezentei hotãrâri. Producãtorul ataşeazã marca CE pe fiecare exploziv şi întocmeşte o declaraţie scrisã de conformitate. Marca CE este însoţitã de simbolul de identificare al organismului notificat responsabil pentru verificãrile prevãzute la pct. 4.
2. Producãtorul aplica un sistem de calitate aprobat pentru producţie, control final şi testare, conform pct. 3, şi se supune controalelor prevãzute la pct. 4.
3. Sistemul de calitate
3.1. Producãtorul depune la organismul notificat ales de el o cerere de evaluare a sistemului sau de calitate pentru explozivii în cauza.
Cererea trebuie sa includã:
- toate informaţiile relevante pentru categoria de explozivi în cauza;
- documentele referitoare la sistemul de calitate;
- documentaţia tehnica în legatura cu tipul aprobat şi o copie a certificatului de conformitate EC de tip.
3.2. Sistemul de calitate asigura conformitatea explozivilor cu tipul descris în certificatul de examinare EC de tip şi cu cerinţele prezentei hotãrâri, care li se aplica.
Toate elementele, cerinţele şi dispoziţiile adoptate de fabricant trebuie sa fie documentate într-o maniera sistematica şi ordonatã, sub forma de mãsuri, proceduri şi instrucţiuni scrise. Documentele privind sistemul de calitate trebuie sa permitã o interpretare consecventa a programelor, planurilor, manualelor de calitate şi a dosarelor de calitate.
El trebuie sa conţinã în special o descriere adecvatã a:
- obiectivelor de calitate şi structurii organizatorice, a responabilitatilor şi atribuţiilor conducerii cu privire la calitatea explozivilor;
- tehnicilor de fabricaţie, de control şi de asigurare a calitãţii, a proceselor şi acţiunilor sistematice care vor fi utilizate;
- examinarilor şi testelor care vor fi efectuate înaintea, pe parcursul şi la sfârşitul fabricaţiei, precum şi a frecvenţei efectuãrii acestora;
- dosarelor de calitate, cum ar fi buletinele şi datele de control, datele de etalonare, rapoartele referitoare la calificarea personalului implicat etc.;
- mijloacelor de supraveghere a atingerii nivelului corespunzãtor de calitate al explozivilor şi a functionarii efective a sistemului de calitate.
3.3. Organismul notificat evalueaza sistemul de calitate pentru a determina dacã acesta satisface cerinţele prevãzute la pct. 3.2. El analizeazã conformitatea sistemului de calitate cu acele cerinţe care aplica standardele armonizate relevante. Echipa de audit trebuie sa aibã cel puţin un membru cu experienta în evaluarea respectivei tehnologii de produs.
Procedura de evaluare include o vizita de control în localul producãtorului. Decizia este comunicatã producãtorului. Înştiinţarea conţine concluziile examinãrii şi decizia de evaluare argumentata.
3.4. Producãtorul trebuie sa se angajeze ca respecta obligaţiile impuse de sistemul de calitate aprobat şi ca menţine sistemul de calitate la un nivel adecvat şi eficient.
Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat informeazã organismul notificat care a aprobat sistemul sau de calitate cu privire la orice modificare propusã în sistemul de calitate.
Organismul notificat trebuie sa evalueze modificãrile propuse şi sa hotãrascã dacã sistemul de calitate astfel modificat mai îndeplineşte cerinţele prevãzute la pct. 3.2 sau este necesarã o noua evaluare.
El înştiinţeazã producãtorul cu privire la hotãrârea sa. Înştiinţarea conţine concluziile examinãrii şi decizia de evaluare argumentata.
4. Supravegherea pe rãspunderea organismului notificat
4.1. Supravegherea are rolul de a asigura ca producãtorul îndeplineşte corect obligaţiile impuse de sistemul de calitate aprobat.
4.2. Producãtorul permite accesul organismului notificat în incintele în care au loc fabricatia, controlul, testarea şi depozitarea şi furnizeazã acestuia toate informaţiile necesare, în principal:
- documentaţia privind sistemul de calitate;
- dosarele de calitate, cum ar fi rapoartele inspectiilor şi datele încercãrilor, etalonarilor, rapoartele privind calificarea personalului implicat etc.
4.3. Organismul notificat efectueazã audituri periodice pentru a se asigura ca producãtorul menţine şi aplica sistemul de calitate şi trebuie sa furnizeze producãtorului buletine de audit.
4.4. Suplimentar, organismul notificat poate efectua vizite inopinate la producãtor. În timpul unor astfel de vizite organismul notificat poate efectua teste sau poate dispune efectuarea unor teste pentru a verifica dacã sistemul de calitate funcţioneazã corect; dacã este necesar, organismul notificat furnizeazã producãtorului un proces-verbal al vizitei şi, în cazul efectuãrii unui test, un buletin de analiza.
5. Producãtorul pãstreazã la dispoziţia organelor de control, timp de 10 ani de la ultima data de fabricaţie a produsului, urmãtoarele:
- documentaţia prevãzutã la pct. 3.1 a doua liniuta;
- adaptarile prevãzute la pct. 3.4 al doilea paragraf;
- hotãrârile şi procesele-verbale ale organismului notificat, prevãzute la pct. 3.4 ultimul paragraf şi la pct. 4.3 şi 4.4.
6. Fiecare organism notificat furnizeazã celorlalte organisme notificate informaţiile relevante cu privire la aprobãrile emise sau retrase pentru sistemul de calitate.

4. Modulul E: Asigurarea calitãţii produsului
1. Acest modul prezintã procedura prin care producãtorul care îndeplineşte obligaţiile prevãzute la pct. 2 asigura şi declara ca explozivii sunt în conformitate cu tipurile descrise în certificatul de examinare EC de tip. Producãtorul ataşeazã marcajul CE pe fiecare exploziv şi întocmeşte o declaraţie scrisã de conformitate. Marcajul CE este însoţit de simbolul de identificare al organismului notificat pentru verificãrile prevãzute la pct. 4.
2. Producãtorul aplica un sistem de calitate aprobat pentru producţie, control final şi testare, conform pct. 3. El se supune controalelor prevãzute la pct. 4.
3. Sistemul de calitate
3.1. Producãtorul depune la organismul notificat ales de el o cerere de evaluare a sistemului de calitate pentru explozivii pe care îi produce.
Cererea trebuie sa includã:
- toate informaţiile relevante pentru categoria de explozivi prevãzutã;
- documentaţia sistemului de calitate;
- documentaţia tehnica în legatura cu tipul aprobat şi o copie a certificatului de examinare EC de tip.
3.2. În cadrul sistemului de calitate este examinat fiecare exploziv şi se efectueazã testele corespunzãtoare definite de standardul/standardele relevant/relevante prevãzute la art. 9 alin. (2) din hotãrâre sau teste echivalente pentru verificarea conformitatii acestuia cu cerinţele prezentei hotãrâri. Toate elementele, cerinţele şi dispoziţiile adoptate de producãtor trebuie sa fie documentate sistematic şi ordonat, sub forma unor mãsuri, proceduri şi instrucţiuni scrise. Aceasta documentaţie a sistemului de calitate trebuie sa permitã interpretarea uniforma a programelor, planurilor, manualelor şi dosarelor de calitate.
Ea trebuie sa cuprindã, în principal, descrieri adecvate ale:
- obiectivelor de calitate şi structurii organizatorice, ale responsabilitãţilor şi atribuţiilor conducerii cu privire la calitatea explozivilor;
- examinarilor şi testelor care vor fi efectuate dupã fabricaţie;
- mijloacelor de verificare a functionarii efective a sistemului de calitate;
- dosarelor de calitate, cum ar fi rapoartele inspectiilor şi datele încercãrilor, etalonarilor, rapoartele referitoare la calificarea personalului implicat etc.
3.3. Organismul notificat evalueaza sistemul de calitate pentru a determina dacã acesta respecta cerinţele prevãzute la pct. 3.2. El prezuma conformitatea cu cerinţele prevãzute la pct. 3.2 pentru sistemele de calitate care aplica standardele armonizate relevante.
Echipa de audit trebuie sa conţinã cel puţin un membru cu experienta în evaluarea tehnologiei respectivului produs. Procedura de evaluare poate include o vizita de control în incintele producãtorului.
Decizia se comunica producãtorului. Aceasta decizie trebuie sa conţinã concluziile controlului şi decizia de evaluare motivatã.
3.4. Producãtorul se angajeazã sa respecte obligaţiile impuse de sistemul de calitate pe care l-a aprobat şi sa menţinã sistemul de calitate la un nivel adecvat şi eficient.
Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat informeazã organismul notificat care a aprobat sistemul sau de calitate cu privire la orice modificare propusã în sistemul de calitate.
Organismul notificat evalueaza modificãrile propuse şi decide dacã sistemul de calitate astfel modificat mai îndeplineşte cerinţele prevãzute la pct. 3.2 sau dacã este necesarã o noua evaluare.
El comunica producãtorului decizia sa. Comunicarea conţine concluziile controlului şi decizia de evaluare motivatã.
4. Supravegherea pe rãspunderea organismului notificat
4.1. Supravegherea are rolul de a asigura ca producãtorul îndeplineşte cum se cuvine obligaţiile impuse de sistemul de calitate aprobat.
4.2. Producãtorul trebuie sa permitã accesul organismului notificat în incintele în care au loc fabricatia, controlul, testarea şi depozitarea şi sa îi furnizeze acestuia toate informaţiile necesare, în special:
- documentaţia privind sistemul de calitate;
- documentaţia tehnica;
- dosarele de calitate, cum ar fi rapoartele inspectiilor şi datele încercãrilor, etalonarilor, rapoartele privind calificarea personalului implicat etc.
4.3. Organismul notificat realizeazã audituri periodice pentru a se asigura ca producãtorul menţine şi aplica sistemul de calitate şi transmite producãtorului buletine de audit.
4.4. Suplimentar, organismul notificat poate efectua vizite inopinate la producãtor. În timpul unor astfel de vizite organismul notificat poate efectua teste sau poate dispune efectuarea unor teste pentru a verifica dacã sistemul de calitate funcţioneazã corect; dacã este necesar, organismul notificat transmite producãtorului un proces-verbal al vizitei şi, în cazul efectuãrii unui test, un buletin de analiza.
5. Producãtorul pãstreazã la dispoziţia organelor de control, timp de 10 ani de la data de fabricaţie a ultimului produs, urmãtoarele:
- documentaţia prevãzutã la pct. 3.1 a doua liniuta;
- adaptarile prevãzute la pct. 3.4 al doilea paragraf;
- deciziile şi procesele-verbale ale organismului notificat, prevãzute la pct. 3.4 ultimul paragraf şi la pct. 4.3 şi 4.4.
6. Fiecare organism notificat comunica celorlalte organisme notificate informaţiile relevante cu privire la aprobãrile emise sau retrase pentru sistemele de calitate.

5. Modulul F: Verificarea produsului
1. Acest modul descrie procedura prin care producãtorul sau reprezentantul sau autorizat stabilit în România ori într-un alt stat membru al Uniunii Europene verifica şi confirma ca explozivii care fac obiectul dispoziţiilor pct. 3 sunt în conformitate cu tipurile descrise în certificatul de conformitate EC de tip şi satisfac cerinţele relevante ale prezentei hotãrâri.
2. Producãtorul ia toate mãsurile necesare pentru ca procesul de fabricaţie sa asigure conformitatea explozivilor cu tipul descris în certificatul de examinare EC de tip şi cu cerinţele prezentei hotãrâri, care li se aplica. El aplica marcajul EC pe fiecare exploziv şi întocmeşte o declaraţie de conformitate.
3. Organismul notificat efectueazã examinarile şi testele corespunzãtoare pentru a verifica dacã explozivii corespund cerinţelor relevante din prezenta hotãrâre, examinând şi testand fiecare exploziv, asa cum este prevãzut la pct. 4.
Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat pãstreazã o copie a declaraţiei de conformitate pentru o perioada de cel puţin 10 ani de la data de fabricaţie a ultimului exploziv.
4. Verificarea prin examinare şi testarea fiecãrui exploziv
4.1. Toţi explozivii sunt examinati individual şi se efectueazã testele corespunzãtoare stabilite de standardul/ standardele prevãzut/prevãzute la art. 9 alin. (2) sau se efectueazã teste echivalente pentru a verifica dacã aceştia sunt în conformitate cu tipul relevant şi cu cerinţele aplicabile ale prezentei hotãrâri.
4.2. Organismul notificat aplica sau determina aplicarea simbolului sau de identificare pe fiecare exploziv aprobat şi întocmeşte un certificat scris de conformitate referitor la testele efectuate.
4.3. Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat are capacitatea de a furniza, la cerere, certificatele de conformitate ale organismului notificat.

6. Modulul G: Verificare unitarã
1. Acest modul descrie procedura prin care un producãtor asigura şi declara ca explozivul care a obţinut certificatul prevãzut la pct. 2 respecta cerinţele relevante ale prezentei hotãrâri. Producãtorul aplica marcajul CE pe exploziv şi întocmeşte o declaraţie de conformitate.
2. Organismul notificat examineazã explozivul şi efectueazã testele corespunzãtoare stabilite în standardul/standarele prevãzut/prevãzute la art. 9 alin. (2) din hotãrâre sau teste echivalente, pentru a asigura conformitatea explozivului cu cerinţele corespunzãtoare ale prezentei hotãrâri.
Organismul notificat aplica sau determina aplicarea simbolului sau de identificare pe explozivul aprobat şi întocmeşte un certificat de conformitate privind testele efectuate.
3. Documentaţia tehnica are rolul de a permite evaluarea conformitatii cu cerinţele prezentei hotãrâri şi în înţelegerea proiectãrii, fabricãrii şi modului de funcţionare a explozivului.
Documentaţia trebuie sa cuprindã, în mãsura în care este necesar pentru evaluare:
- o descriere generalã a tipului;
- desenele de conceptie şi de execuţie, precum şi desenele şi schemele componentelor, subansamblurilor, circuitelor etc.;
- descrierile şi explicaţiile necesare pentru înţelegerea desenelor şi schemelor prevãzute şi a modului de funcţionare a explozivului sau a sistemului de protecţie;
- o lista a standardelor prevãzute la art. 9 alin. (2) din prezenta hotãrâre, aplicate total sau parţial, precum şi o descriere a soluţiilor adoptate pentru respectarea cerinţelor esenţiale de securitate menţionate în prezenta hotãrâre, atunci când nu au fost aplicate standardele prevãzute la art. 9 alin. (2) din prezenta hotãrâre;
- rezultatele calculelor de proiectare, ale testelor etc. efectuate;
- buletinele de analiza.


ANEXA 4

CRITERII MINIME
care trebuie luate în considerare pentru notificarea organismelor

1. Organismul, directorul acestuia sau personalul responsabil cu efectuarea operaţiunilor de verificare nu trebuie sa fie proiectantul, producãtorul, furnizorul sau utilizatorul explozivilor verificaţi şi nici reprezentant autorizat al acestora. Ei nu pot interveni, nici direct şi nici ca reprezentanţi autorizaţi, în proiectarea, fabricarea, comercializarea sau mentenanta acestor explozivi. Aceasta nu exclude posibilitatea unui schimb de informaţii tehnice între producãtor şi organism.
2. Organismul şi personalul responsabil cu realizarea controlului trebuie sa efectueze testele de verificare cu cel mai înalt grad de integritate profesionalã şi competenta tehnica şi sa nu fie supuşi presiunilor şi stimulentelor, în special financiare, care pot influenta decizia sau rezultatele inspecţiei, în special din partea persoanelor ori grupurilor de persoane care au un interes în rezultatul verificãrilor.
3. Organismul trebuie sa dispunã de personalul şi de mijloacele necesare pentru a-i permite sa-şi îndeplineascã adecvat sarcinile administrative şi tehnice legate de verificare; de asemenea, el trebuie sa aibã acces la materialele necesare pentru verificãri speciale.
4. Personalul responsabil cu realizarea controlului trebuie sa aibã:
- formare temeinica tehnica şi profesionalã;
- cunoştinţe satisfãcãtoare ale reglementãrilor privind verificãrile pe care le efectueazã şi o experienta adecvatã pentru astfel de verificãri;
- capacitatea de a redacta certificatele, rapoartele şi procesele-verbale care reprezintã materializarea verificãrilor efectuate.
5. Independenta personalului responsabil cu realizarea controlului este garantatã. Remunerarea acestuia nu trebuie sa depindã de numãrul controalelor efectuate sau de rezultatele unor asemenea teste.
6. Organismul trebuie sa încheie o asigurare de rãspundere civilã, cu excepţia cazului în care aceasta este asumatã de stat, în conformitate cu legislaţia nationala, sau în care statul este direct rãspunzãtor de controalele efectuate.
7. Personalul organismului este obligat sa pãstreze secretul profesional referitor la toate informaţiile obţinute în efectuarea sarcinilor prevãzute de prezenta hotãrâre, mai puţin fata de autoritãţile competente prevãzute la art. 43 alin. (1) din prezenta hotãrâre.


ANEXA 5

MARCAJUL DE CONFORMITATE CE

NOTA(CTCE)
----------
Forma Marcajului de conformitate CE, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 6 aprilie 2005, la pagina 13. (a se vedea imaginea asociata)


Diversele elemente ale marcajului de conformitate CE trebuie sa aibã aceleaşi dimensiuni pe verticala, care nu pot sa fie mai mici de 5 mm.
În situaţia micsorarii sau maririi marcajului de conformitate CE, trebuie respectate proportiile din reprezentarea grafica de mai sus.


ANEXA 6

MODELUL
documentului pentru transferul explozivilor


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Transfer de explozivi pe teritoriul României şi/sau al unui │
│ stat membru al Uniunii Europene (cu excepţia muniţiilor) (art. 16-25 │
│ din Hotãrârea de Guvern*1)) │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. Tipul autorizaţiei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Data expirãrii*): │
├──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤
│ Transfer unic (art. 20 din │Transferuri multiple-durata determinata│
│ Hotãrârea de Guvern*1)) │(art. 21 din Hotãrârea de Guvern*1)) │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 2. Informaţii asupra operatorilor │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ 2.1. Destinatar*) 𗈖.2. Furnizor │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ Denumirea: │Denumirea: │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ Adresa (sediu social): │Adresa (sediu social): │
│ │ │
│ Nr. telefon: │Nr. telefon: │
│ │ │
│ Fax: │Fax: │
│ │ │
│ E-mail: │E-mail: │
│ │ │
│ Semnatura: │Semnatura: │
├──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┤
│ │
│ │
│ 2.3. Transportator/transportatori │
├─────────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ Denumirea: │ Denumirea: │ Denumirea: │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Adresa (sediu social): │ Adresa (sediu social): │ Adresa (sediu social): │
│ │ │ │
│ Nr. telefon: │ Nr. telefon: │ Nr. telefon: │
│ │ │ │
│ Fax: │ Fax: │ Fax: │
│ │ │ │
│ E-mail: │ E-mail: │ E-mail: │
│ │ │ │
│ Semnatura: │ Semnatura: │ Semnatura: │
└─────────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────────┘


*1) În documentul pentru transferul explozivilor pe teritoriul României
şi/sau al unui stat membru al Uniunii Europene se vor indica întocmai
numãrul şi anul intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 3. Descrierea completa a explozivilor │
├─────┬──────────┬────────────┬───────┬─────────────────┬──────────┬───────────┤
│Numãr│ │ Denumirea │ Marcaj│ Adresa │ │ Alte │
│ NU*)│ Clasa/ │comercialã*)│ CE │ întreprinderii/ │Cantitatea│ informaţii│
│ │Diviziune │ │(Da/Nu)│ agent economic │ │ utile │
├─────┼──────────┼────────────┼───────┼─────────────────┼──────────┼───────────┤
├─────┼──────────┼────────────┼───────┼─────────────────┼──────────┼───────────┤
├─────┼──────────┼────────────┼───────┼─────────────────┼──────────┼───────────┤
├─────┴──────────┴────────────┴───────┴─────────────────┴──────────┴───────────┤
│ │
│ │
│ 4. Informaţii asupra transferului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.1. Localizare şi calendar │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul de plecare: Data plecãrii: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Locul de livrare: Data estimativã a sosirii: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4.2. Particularitãţile generale ale itinerarului │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────────┤
│ Statul │ Punctul │ Punctul │ Mijloacele │
│ │ de intrare │ de ieşire │ de transport │
├────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┤
├────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┤
├────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┤
├────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┤
├────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────────┤
│ │
│ │
│ 5. Autorizaţii de tranzit eliberate de cãtre autoritãţile romane şi/sau │
│ ale statelor membre ale Uniunii Europene, incluzând identificarea de │
│ siguranta (de exemplu, ştampila) │
├────────────┬────────────┬──────────────┬───────────┬─────────────────────────┤
│ Ţara │ Data │ Numãrul │ Data │ │
│ de origine │autorizãrii │autorizaţiei │ expirãrii │ │
├────────────┼────────────┼──────────────┼───────────┤ │
├────────────┼────────────┼──────────────┼───────────┤ │
├────────────┼────────────┼──────────────┼───────────┤ │
│ Ţara │ Data │ Numãrul │ Data │ L.S. │
│ de tranzit │autorizãrii │autorizaţiei │ expirãrii │ │
├────────────┼────────────┼──────────────┼───────────┤ │
├────────────┼────────────┼──────────────┼───────────┤ │
├────────────┼────────────┼──────────────┼───────────┤ │
├────────────┼────────────┼──────────────┼───────────┤ │
├────────────┼────────────┼──────────────┼───────────┤ │
├────────────┴────────────┴──────────────┴───────────┴─────────────────────────┤
│ 6. Autorizaţia eliberata de cãtre autoritãţile romane şi/sau ale statelor │
│ membre ale Uniunii Europene din locul de destinaţie (cu identificarea │
│ de siguranta) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ │
│ Data: │
│ │
│ │
│ Funcţia semnatarului: │
│ L.S. │
│ │
│ │
│ Semnatura │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Note explicative:

1. Destinatarul explozivilor completeazã rubricile de la pct. 1-4 ale documentului pentru transferul explozivilor pe teritoriul României şi/sau al unui stat membru al Uniunii Europene şi transmite acest document autoritãţii competente din locul de destinaţie, pentru autorizare.
2. În paralel cu obţinerea autorizaţiei de la autoritatea competenta din locul de destinaţie (rubrica 6), persoana responsabilã pentru transfer trebuie sa îl notifice autoritãţilor competente din statele tranzitate şi din statul de origine, a cãror autorizare este, în egala mãsura, necesarã (rubrica 5). Autorizarea poate fi prezentatã pe acelaşi document sau pe documente diferite. În toate cazurile autorizarea trebuie sa facã obiectul unei identificari de siguranta.
3. Atunci când Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau inspectoratul judeţean de poliţie şi/sau autoritãţile competente ale unui stat membru al Uniunii Europene considera ca exigenţele particulare de siguranta sunt necesare, toate informaţiile cerute în document trebuie sa fie comunicate în prealabil. Dacã autoritãţile menţionate mai sus nu apreciazã ca exigente particulare de siguranta trebuie respectate, numai cererile de informaţii prevãzute cu asterisc (*) trebuie sa fie completate.
4. În toate cazurile documentul trebuie sa însoţeascã explozivii pana la destinaţie.
5. "Descrierea completa a explozivilor" cuprinde denumirea comercialã şi/sau numãrul NU (Natiunile Unite) corect, precum şi toate celelalte informaţii pertinente care permit identificarea elementelor. În cazul în care explozivii nu dispun de marcajul CE, acest lucru trebuie indicat clar.
6. "Cantitatea" înseamnã, dupã caz, numãrul articolelor sau masa neta a explozivilor.
-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016