Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997, Guvernul României hotărăşte: ART. 1 Se aprobă Normele pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele măsuri de protecţie pentru persoanele ale căror contracte individuale de munca vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective prin aplicarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare. ART. 2 Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Finanţelor, Fondul Proprietăţii de Stat, Secretariatul General al Guvernului şi Departamentul pentru Administraţie Publica Locală, ministerele de resort şi prefecturile vor lua măsurile necesare în vederea aplicării normelor menţionate la art. 1. PRIM-MINISTRU VICTOR CIORBEA Contrasemnează: Ministrul muncii şi protecţiei sociale, Alexandru Athanasiu Ministru de stat, ministrul reformei, Ulm Spineanu Ministru de stat, ministrul finanţelor, Mircea Ciumara p. Ministru delegat pe lângă primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului şi a Departamentului pentru Administraţie Publică Locală, Radu Stroe Bucureşti, 19 mai 1997. Nr. 203. ANEXĂ NORME pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele măsuri de protecţie pentru persoanele ale căror contracte individuale de munca vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective prin aplicarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare ART. 1 În conformitate cu art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997, denumita în continuare ordonanţa, beneficiază de măsurile de protecţie prevăzute în acest act normativ salariaţii societăţilor comerciale sau ai regiilor autonome care se afla în următoarele situaţii: - înregistrează pierderi evidenţiate în formularele de raportare privind "Situaţia patrimoniului" şi "Contul de profit şi pierderi", elaborate de Ministerul Finanţelor şi întocmite pe baza balanţei de verificare din luna anterioară aprobării programelor de restructurare, privatizare, lichidare; - înregistrează arierate - plati restante -, evidenţiate în formularul de raportare "Plati restante", elaborat de Ministerul Finanţelor şi întocmit pe baza balanţei de verificare din luna anterioară aprobării programelor de restructurare, privatizare, lichidare; - înregistrează fluxuri financiare negative, stabilite potrivit anexei nr. 1, pentru luna anterioară aprobării programelor de restructurare, privatizare, lichidare. ART. 2 Documentele prevăzute la art. 1, certificate de comisiile de cenzori şi avizate de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor însoţi programele de restructurare, privatizare, lichidare. ART. 3 Numărul persoanelor disponibilizate potrivit prevederilor art. 2 lit. a) din ordonanţa se calculează în funcţie de numărul efectiv de salariaţi existent la data aprobării programului de restructurare, privatizare, lichidare. ART. 4 Termenul de 60 de zile prevăzut la art. 2 lit. b) din ordonanţa curge, după caz, de la: a) data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii adunării generale a acţionarilor prin care s-a dispus dizolvarea şi lichidarea societăţii comerciale; b) data aprobării de către Consiliul de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat a programului de restructurare pentru societăţile comerciale având peste 300 de salariaţi; c) data hotărârii adunării generale a acţionarilor, în baza mandatului special dat reprezentantului Fondului Proprietăţii de Stat în adunarea generală a acţionarilor, de aprobare a programului de restructurare pentru societăţile comerciale având pînă la 300 de salariaţi inclusiv; d) data încheierii contractului de vânzare-cumpărare a societăţilor comerciale care se privatizează şi care cuprinde clauze referitoare la disponibilizări de personal; e) data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii Guvernului sau, după caz, a ordinului ministrului de resort privind aprobarea programului de restructurare, privatizare, lichidare pentru regiile autonome care funcţionează sub autoritatea ministerelor de resort; f) data publicării în monitorul oficial al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, a hotărârii consiliului judeţean sau local, după caz, privind aprobarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare, pentru regiile autonome de sub autoritatea acestora. ART. 5 Prin program de restructurare se înţelege ansamblul de măsuri de natura organizatorică, tehnica, tehnologică, managerială şi financiară, destinat sa asigure eliminarea pierderilor, a plăţilor restante şi a fluxurilor financiare negative şi care are ca efect micşorarea numărului de personal. ART. 6 În carnetul de munca al persoanei căreia i s-a desfăcut contractul individual de munca şi care beneficiază de plata compensatorie, societatea comercială sau regia autonomă, după caz, va face şi menţiunea "beneficiar de drepturi conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997". ART. 7 În aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din ordonanţa, în termen de 3 zile de la data aprobării programelor de restructurare, privatizare, lichidare, societăţile comerciale şi regiile autonome sunt obligate sa comunice, în scris, organizaţiilor sindicale sau reprezentanţilor salariaţilor măsurile de disponibilizare a personalului, precum şi informaţii privind numărul de salariaţi ce urmează a fi disponibilizaţi, motivele care determina aceste măsuri, precum şi perioada în care se vor efectua concedierile colective. ART. 8 În conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) din ordonanţa, pentru situaţia în care sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor nu sunt de acord cu răspunsul primit la obiecţiile formulate, se pot adresa, în termen de 3 zile de la data primirii răspunsului, organelor prevăzute la art. 3 din ordonanţa. Decizia acestor organe se comunica în scris, în termen de 5 zile şi este definitiva. ART. 9 (1) Listele cuprinzând salariaţii cărora li s-a desfăcut contractul individual de munca, prevăzute la art. 8 din ordonanţa, se vor întocmi potrivit anexelor nr. 2 a) şi 2 b) şi se vor transmite în termen de 3 zile direcţiilor generale de munca şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (2) Listele vor fi însoţite, după caz, de: a) adresa întocmită potrivit anexei nr. 3, în cazul societăţilor comerciale care se restructureaza: b) adresa întocmită potrivit anexei nr. 4, în cazul societăţilor comerciale care se dizolva şi se lichidează; c) adresa întocmită potrivit anexei nr. 5, în cazul societăţilor comerciale care se privatizează; d) adresa întocmită potrivit anexei nr. 6, în cazul regiilor autonome aflate sub autoritatea ministerelor de resort, care se restructureaza, se privatizează sau se lichidează; e) adresa întocmită potrivit anexei nr. 7, în cazul regiilor autonome de interes local, care se restructureaza, se privatizează sau se lichidează. ART. 10 (1) În sensul prevederilor art. 9 din ordonanţa, constituie servicii de preconcediere colectivă următoarele activităţi: - consiliere privind prevederile legale referitoare la protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională; - plasarea pe locurile de munca vacante existente pe plan local şi instruirea în modalităţi de căutare a unui loc de munca; - reorientare profesională în interiorul sau în afară societăţilor comerciale sau regiilor autonome, inclusiv prin cursuri de instruire de scurta durata (1-3 saptamini); - sondarea opiniei salariaţilor şi informarea acestora cu privire la măsurile active de combatere a somajului. (2) Serviciile de preconcediere colectivă sunt efectuate de direcţiile generale de munca şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi de grupurile de intervenţie rapida constituite în cadrul acestora. ART. 11 (1) Grupul de intervenţie rapida se va constitui, la nivel central, prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale, din specialişti în probleme de forta de munca şi şomaj, iar la nivel local, prin decizie a directorului general al direcţiei generale de munca şi protecţie socială judeţeana, respectiv a municipiului Bucureşti. (2) La nivel central şi local, grupul de intervenţie rapida, poate utiliza, în activitatea sa, servicii de specialitate, în conformitate cu prevederile art. 16 din ordonanţa. (3) Grupul de intervenţie rapida la nivel central are următoarele atribuţii: - coordonează activitatea grupurilor de intervenţie rapida la nivel local şi informează Comitetul Naţional de Coordonare a Măsurilor Active de Combatere a Somajului asupra activităţii desfăşurate; - elaborează metodologii şi proceduri de lucru destinate întocmirii programelor de măsuri active, în colaborare cu grupurile de intervenţie rapida organizate la nivel local; - dezvolta programe de formare a specialiştilor grupurilor de intervenţie rapida la nivel local. ART. 12 Grupurile de intervenţie rapida la nivel local au următoarele atribuţii: - asigura serviciile de preconcediere colectivă; - elaborează programele de măsuri active de protecţie a persoanelor cărora li s-au desfăcut contractul individual de munca ca urmare a concedierilor colective, în colaborare cu conducerile societăţilor comerciale sau ale regiilor autonome aflate în procesul de restructurare, privatizare, lichidare, cu organizaţiile sindicale şi patronale şi cu alte organizaţii şi instituţii care pot contribui la realizarea măsurilor active; - înaintează programele de măsuri active pentru combaterea somajului la comitetul de coordonare judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, şi identifica împreună cu acesta posibile resurse locale necesare acestora; - în perioada de aplicare a programului de măsuri active de combatere a somajului poate propune grupului de intervenţie rapida, la nivel central, modificarea programelor în funcţie de evoluţia situaţiei reale pe plan local, cu încadrarea în suma totală alocata şi cu respectarea indicatorilor din programul iniţial aprobat. ART. 13 (1) În vederea aplicării prevederilor art. 16 din ordonanţa, Comitetul Naţional de Coordonare a Măsurilor Active de Combatere a Somajului va propune Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale serviciile şi măsurile active pentru care vor fi organizate licitaţii în conformitate cu prevederile legale în vigoare. (2) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi direcţiile generale de munca şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor organiza licitaţii în vederea selectării furnizorilor de servicii şi măsuri active. (3) Realizarea măsurilor active pentru combaterea somajului include: a) activităţi pregătitoare pentru recrutarea şi instruirea de personal în vederea realizării măsurilor active; b) activităţi de furnizare a serviciilor şi a asistenţei specifice pentru beneficiarii măsurilor active; c) activităţi de evaluare a măsurilor active. ART. 14 (1) Prin salariul mediu net lunar pe economie, prevăzut la art. 19 alin. (1) din ordonanţa, se înţelege cîştigul salarial mediu net lunar, comunicat de Comisia Naţionala pentru Statistica. (2) Comisia Naţionala pentru Statistica va comunica, în scris, Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, până la data de 25 a lunii, nivelul cistigului salarial mediu net lunar pe economie pentru luna anterioară. ART. 15 (1) Direcţiile generale de munca şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor calcula iniţial sumele aferente plăţilor compensatorii pe baza cistigului salarial mediu net lunar pe economie la data desfacerii contractului individual de munca şi le vor vira Casei de Economii şi Consemnaţiuni. (2) Regularizarea sumelor aferente plăţilor compensatorii cuvenite se va face în termen de cel puţin 15 zile de la comunicarea de către Comisia Naţionala pentru Statistica a cistigului salarial mediu net pe economie pentru luna în care s-a stabilit dreptul la plata compensatorie. (3) În situaţiile în care beneficiarii plăţilor compensatorii solicita încasarea întregii sume într-o singura rata, eliberarea sumelor de bani din contul special se va face de către Casa de Economii şi Consemnaţiuni, numai după efectuarea regularizarilor prevăzute la alin. (2). ART. 16 Sumele aferente plăţilor compensatorii nu constituie sursa de venituri în sensul prevederilor art. 6 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 1/1991, republicată. ART. 17 (1) Pentru situaţiile prevăzute la art. 20 alin. (2) lit. a), b) şi c) din ordonanţa, o persoana nu poate primi suplimentar mai mult de 3 salarii medii nete pe economie. (2) În cazul în care beneficiarul de plati compensatorii se afla în una dintre situaţiile prevăzute la art. 20 alin. (2) lit. a), b) şi c) din ordonanţa, va primi suplimentar câte un salariu net pe economie. (3) Sumele primite suplimentar cu titlu de plata compensatorie se pot cumula până la nivelul menţionat la alin. (1). ART. 18 (1) În sensul celor prevăzute la art. 20 alin. (2) lit. a) din ordonanţa, prin zona geografică se înţelege judeţul în care beneficiarul are domiciliul. (2) Acordarea drepturilor cuvenite potrivit art. 20 alin. (2) lit. a) din ordonanţa se face luind în calcul rata somajului din luna în care s-a născut dreptul la plata compensatorie. (3) Modificarea sumei totale de bani prevăzute la art. 20 alin. (2) din ordonanţa se va face o data cu regularizarea prevăzută la art. 15 alin. (2) din prezentele norme, după cunoaşterea ratei somajului pentru luna în care s-a stabilit dreptul la plata compensatorie. ART. 19 În baza atribuţiilor prevăzute la art. 15 lit. b) şi c) din ordonanţa, comitetele de coordonare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, vor identifica zonele geografice unde numărul meseriilor, profesiilor sau ocupatiilor care se desfăşoară este limitat şi vor propune direcţiilor generale de munca şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, acordarea drepturilor cuvenite în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. b) din ordonanţa. ART. 20 În sensul prevederilor art. 20 alin. (2) lit. c) din ordonanţă, meseriile, profesiile sau ocupaţiile de strictă specialitate sunt prevăzute în anexa nr. 8. ART. 21 (1) Direcţiile generale de munca şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor vira la Casa de Economii şi Consemnaţiuni sumele de bani reprezentind plati compensatorii, în termen de cel mult 25 de zile de la data depunerii de către societăţile comerciale sau regiile autonome a documentelor prevăzute la art. 9 din prezentele norme. (2) Casa de Economii şi Consemnaţiuni va efectua plata către beneficiarii de plati compensatorii în termen de cel mult 5 zile de la data intrării în cont a sumelor virate. ART. 22 (1) În vederea aplicării prevederilor art. 21 alin. (2) din ordonanţa, persoanele fizice vor depune la direcţiile generale de munca şi protecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, un angajament scris întocmit în conformitate cu anexa nr. 9. (2) Efectuarea plăţilor pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute la art. 21 alin. (2) din ordonanţa se va face de către Casa de Economii şi Consemnaţiuni direct beneficiarului sau prin virament în contul persoanei juridice indicate de titular. (3) Plata se va face direct beneficiarului, în cazul înfiinţării unei asociaţii familiale sau desfăşurării unei activităţi comerciale pe cont propriu pe baza de libera initiativa. Plata se efectuează prin virament, dacă beneficiarul se angajează sa înfiinţeze o societate comercială, sa achiziţioneze singur sau prin asociere utilaje de inventar agricol sau sa cumpere acţiuni. (4) În termen de 90 de zile de la efectuarea plăţii, beneficiarul va prezenta direcţiei generale de munca şi protecţie socială judeţeana, respectiv a municipiului Bucureşti: a) copie de pe certificatul de înmatriculare, de pe statutul societăţii comerciale înfiinţate şi codul fiscal; b) autorizaţia pentru desfăşurarea de activităţi pe cont propriu pe baza de libera iniţiativă; c) copie de pe autorizaţia de funcţionare a asociaţiei familiale; d) documentele din care sa rezulte utilizarea sumelor, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din ordonanţa. (5) În cazul în care persoanele care au primit sumele de bani aferente plăţilor compensatorii într-o singura rata nu prezintă documentele prevăzute la alin. (4), în termenul prevăzut la acel alineat, sumele acordate constituie plati nedatorate şi se recuperează în condiţiile legii. ART. 23 Pentru deschiderea de conturi curente personale speciale şi pentru operaţiunile efectuate în acestea, comisionul nu se percepe de la beneficiarii de plati compensatorii. ART. 24 Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezentele norme. ANEXA 1 la norme
FLUX FINANCIAR
┌───────────────────────┬────┬────┬──────┐
│ Corelaţii cu bilanţul │ S1 │ S2 │ S2-S1│
│ contabil 1996*) │ │ │ │
┌───┬───┬─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Profit sau pierderi │ F20 rd. 55 sau │ │ │ │
│ │ │ │ 56 col. 2 │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Amortizări şi provizioane │ F20 rd. 24 col. 2 │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ - │ Variatia stocurilor (+/-) │ F10 rd. 21 │ │ │ │
│ │ │ │ (col. 2 - col. 1) │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ - │ Variatia creanţelor (+/-) │ F10 rd. 22 la 25 │ │ │ │
│ │ │ │ (col. 2 - col. 1) │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Variatia furnizorilor şi │ F10 rd. 71 │ │ │ │
│ │ │ conturilor asimilate (+/-) │ (col. 2 - col. 1) │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Variatia clienţilor │ F10 rd. 72 │ │ │ │
│ │ │ creditori (+/-) │ (col. 2 - col. 1) │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Variatia altor datorii │ F10 rd. 73 │ │ │ │
│ │ │ (+/-) │ (col. 2 - col. 1) │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ + │ = │ Flux de numerar din │ │ │ │ │
│ │ │ activitatea de exploatare (A) │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Sume din vânzarea şi │ F27 rd. (15+16) │ │ │ │
│ │ │ valorificarea activelor şi │ col. 1 │ x │ │ │
│ │ │ mijloacelor fixe │ │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Alte surse, inclusiv taxa │ F27 rd. (17+18) │ │ │ │
│ │ │ de dezvoltare conform │ col. 1 │ x │ │ │
│ │ │ Ordonanţei Guvernului nr. │ │ │ │ │
│ │ │ 29/1994, aprobată prin │ │ │ │ │
│ │ │ Legea nr. 136/1994 │ │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ - │ Investiţii efectuate - │ F27 rd.(20+23) col.1+ │ │ │ │
│ │ │ Total, din care: │ F20 rd. 6 col. 2 │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ - Achiziţionate + alte │ F27 rd. (20+23) │ │ │ │
│ │ │ cheltuieli de investiţii │ col. 1 │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ - Executate în regie │ F20 rd. 6 col. 2 │ │ │ │
│ │ │ proprie │ │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ + │ = │ Flux de numerar din │ │ │ │ │
│ │ │ activitatea de investiţii (B│ │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Variatia creditelor şi a │ F10 rd. 70 │ │ │ │
│ │ │ împrumuturilor (+/-) │ (col. 2 - col. 1) │ │ │ │
│ │ │ - Total, din care: │ │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ + credite şi împrumuturi │ │ │ │ │
│ │ │ pentru activitatea curenta │ │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ - rambursări de credite şi │ │ │ │ │
│ │ │ împrumuturi pentru │ │ x │ │ │
│ │ │ activitatea curenta │ │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ + credite şi împrumuturi │ │ │ │ │
│ │ │ pentru investiţii │ │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ │ - rambursări de credite şi │ │ │ │ │
│ │ │ împrumuturi pentru investiti│ │ x │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ + │ = │ Flux de numerar din │ │ │ │ │
│ │ │ activitatea financiară (C) │ │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ - │ Variatia altor elemente de │ F10 rd. 43 (col. 2 - │ │ │ │
│ │ │ activ (+/-) │ col. 1) - F10 rd. 21 │ │ │ │
│ │ │ │ (col. 2-col. 1) - F10 │ │ │ │
│ │ │ │ rd. 22 la rd. 25 │ │ │ │
│ │ │ │ (col. 2-col. 1) - F10 │ │ │ │
│ │ │ │ rd. 26 la rd. 35 │ │ │ │
│ │ │ │ (col. 2-col. 1) - F27 │ │ │ │
│ │ │ │ rd.(20+23) col. 1 - │ │ │ │
│ │ │ │ F20 rd. 6 col. 2 │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Variatia altor elemente de │ F10 rd. 79 (col. 2 - │ │ │ │
│ │ │ pasiv (+/-) │ col. 1) - F20 rd. 55 │ │ │ │
│ │ │ │ sau 56 col. 2 - F20 │ │ │ │
│ │ │ │ rd. 24 col. 2 - F10 │ │ │ │
│ │ │ │ rd. (71+72+73) (col. 2│ │ │ │
│ │ │ │ - col. 1) - F27 │ │ │ │
│ │ │ │ rd. (15+16) col. 1 - │ │ │ │
│ │ │ │ F27 rd. (17+18) col. 1│ │ │ │
│ │ │ │ - F10 rd. 70 (col. 2 │ │ │ │
│ │ │ │ - col. 1) │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ + │ = │ Flux de numerar din │ │ │ │ │
│ │ │ alte activităţi (D) │ │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ + │ Disponibilităţi băneşti │ F10 rd. 26 la rd. 35 │ │ │ │
│ │ │ la începutul perioadei │ col. 1 │ │ x │ x │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ = │ + │ Flux de numerar net │ │ x │ x │ │
│ │ │ (A+B+C+D) │ │ │ │ │
├───┼───┼─────────────────────────────┼───────────────────────┼────┼────┼──────┤
│ │ = │ Disponibilităţi băneşti │ F10 rd. 26 la rd. 35 │ │ │ │
│ │ │ la sfîrşitul perioadei │ col. 2 │ x │ │ x │
└───┴───┴─────────────────────────────┴───────────────────────┴────┴────┴──────┘
----------
*) Pentru determinarea lunară a indicatorilor economico-financiari
prezentaţi în fluxul financiar, datele se vor prelua din conturile contabile,
cu respectarea stricta a conţinutului economic şi a corelaţiilor pe care
aceştia le-au avut cu bilanţul contabil la finele anului 1996.
NOTĂ: S1 = începutul perioadei; S2 = sfîrşitul perioadei. ANEXA 2a) la norme
F.P.S./MINISTERUL DE RESORT/CONSILIUL LOCAL
Unitatea ............................
Adresa ..............................
Telefonul ...........................
Codul fiscal ........................
Nr. efectiv de salariaţi ............
Nr. de salariaţi disponibilizaţi ....
LISTA
persoanelor care beneficiază de plati compensatorii ca urmare
a programului de restructurare/privatizare/lichidare aprobat
prin ........., din data de *) .............., conform
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997
Câştigul salarial mediu net lunar, cunoscut la data
stabilirii dreptului ......
┌─┬─────┬─────┬───────┬──────┬──────┬──────────┬────┬─────┬─────────────────────┐
│N│Nume-│Data │Buleti-│Domi- │Data │Nr. deci- │Ve- │Me- │ Suma plăţii │
│r│le si│ şi │nul de │ciliul│desfa-│ziei de │chi-│se- │ compensatorii***) │
│ │pre- │locul│identi-│sta- │cerii │desfacere │mea │ria │─────────────────────┤
│c│nu- │nas- │tate │bil**)│con- │a contrac-│în │(pro-│Con-│Supli- │T│Nr. │
│r│mele │terii│(seria,│ │trac- │tului in- │mun-│fe- │form│mentare │o│con- │
│t│ │ │nr.) │ │tului │dividual │ca │sia, │ve- ├──┬──┬──┤t│tu- │
│ │ │ │ │ │indi- │de munca │ │spe- │chi-│C │C │C │a│lui │
│ │ │ │ │ │vidu- │ │ │cia- │mii │r │r │r │l│per- │
│ │ │ │ │ │al de │ │ │lita-│în │i │i │i │ │so- │
│ │ │ │ │ │mun- │ │ │tea) │mun-│t │t │t │ │nal │
│ │ │ │ │ │ca │ │ │ │ca │e │e │e │ │****)│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │r │r │r │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │i │i │i │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │u │u │u │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │l │l │l │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │a)│b)│c)│ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────┼──┼──┼──┼─┼─────┤
└─┴─────┴─────┴───────┴──────┴──────┴──────────┴────┴─────┴────┴──┴──┴──┴─┴─────┘
------------------
*) Data prezentată la art. 4 din normele de aplicare a Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997.
**) Se va trece adresa de domiciliu completa (localitate, judeţ, ......).
***) Se va completa de către D.G.M.P.S.
****) Se va completa de către C.E.C.
NOTĂ:
Prezentul tabel a fost întocmit cu respectarea prevederilor art. 2 şi 7
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997.
Director, Reprezentanţii salariaţilor,
ANEXA 2b) la norme
F.P.S./MINISTERUL DE RESORT/CONSILIUL LOCAL
Unitatea ............................
Adresa ..............................
Telefonul ...........................
Codul fiscal ........................
Nr. efectiv de salariaţi ............
Nr. de salariaţi disponibilizaţi ....
LISTA
persoanelor disponibilizate ca urmare a programului de
restructurare/privatizare/lichidare, care se încadrează în
prevederile art. 19 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 9/1997
┌─┬─────┬─────┬───────┬──────┬──────┬──────────┬────┬─────┬────────────────────┐
│N│Nume-│Data │Buleti-│Domi- │Data │Nr. deci- │Ve- │Me- │Motivatia, conform │
│r│le si│ şi │nul de │ciliul│desfa-│ziei de │chi-│se- │prevederilor art. 7 │
│ │pre- │locul│identi-│sta- │cerii │desfacere │mea │ria │alin. (2) lit. a)-e)│
│c│nu- │nas- │tate │bil │con- │a contrac-│în │(pro-│din Ordonanţa de │
│r│mele │terii│(seria,│ │trac- │tului in- │mun-│fe- │urgenţă a Guvernului│
│t│ │ │nr.) │ │tului │dividual │ca │sia, │nr. 9/1997 │
│ │ │ │ │ │indi- │de munca │ │spe- │ │
│ │ │ │ │ │vidu- │ │ │cia- │ │
│ │ │ │ │ │al de │ │ │lita-│ │
│ │ │ │ │ │mun- │ │ │tea) │ │
│ │ │ │ │ │ a │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼──────────┼────┼─────┼────────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴─────┴─────┴───────┴──────┴──────┴──────────┴────┴─────┴────────────────────┘
NOTĂ: Prezentul tabel a fost întocmit cu respectarea prevederilor art. 2 şi 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997. Director, Reprezentanţii salariaţilor, ANEXA 3 la norme
ANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALE
D.G.M.P.S. .........
Prin prezenta va comunicăm ca pentru Societatea Comercială ....... a fost
aprobat programul de restructurare conform Hotărârii Consiliului de
administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat*) ......... din data de ....../
Hotărârii adunării generale a acţionarilor*) din data de ....., la care
reprezentantul Fondului Proprietăţii de Stat a avut mandatul special
nr. .... din data de .... .
Societatea comercială se încadrează în prevederile art. 1 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997:
- are o structura a acţionariatului în care statul (Fondul Proprietăţii
de Stat) deţine ...% din totalul drepturilor de vot în adunarea generală a
acţionarilor, la data aprobării programului de restructurare;
- societatea comercială se afla în următoarea situaţie**):
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
Numărul efectiv de salariaţi la data aprobării programului de restructurare
este de ........ .
Numărul total de personal disponibilizat în conformitate cu prevederile
art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997 este de ..... .
Manager,
s.s.
-------------
*) Se anexează în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadrează societatea comercială,
potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 9/1997.
ANEXA 4 la norme
ANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALE
D.G.M.P.S. .........
Prin prezenta va comunicăm ca pentru Societatea Comercială ....... a fost
aprobat programul de dizolvare şi lichidare, conform hotărârii adunării generale
a acţionarilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a*)
nr. ............... din data de ......
Societatea comercială se încadrează în prevederile art. 1 al Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 9/1997:
- are o structura a acţionariatului în care statul (Fondul Proprietăţii de
Stat) deţine ...% din totalul drepturilor de vot în adunarea generală a
acţionarilor la data publicării în Monitorul Oficial al României a hotărârii
adunării generale a acţionarilor de dizolvare şi lichidare a societăţii
comerciale;
- societatea comercială se afla în următoarea situaţie**):
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
Numărul efectiv de salariaţi la data publicării în Monitorul Oficial al
României a hotărârii adunării generale a acţionarilor de dizolvare şi lichidare
a societăţii comerciale este de .......... .
Numărul total de personal disponibilizat în conformitate cu prevederile
art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997 este de ..... .
Manager,
s.s.
------------------------
*) Se anexează în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadrează societatea comercială,
potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă
a Guvernului nr. 9/1997.
ANEXA 5 la norme
ANTETUL SOCIETĂŢII COMERCIALE
Vizat,
Fondul Proprietăţii de Stat,
D.G.M.P.S. .........
Prin prezenta va comunicăm ca pentru Societatea Comercială ...............
s-a încheiat contractul de vânzare-cumpărare nr. ........... din data
de ................. .
Societatea comercială se încadrează în prevederile art. 1 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997:
- are o structura a acţionariatului în care statul (Fondul Proprietăţii
de Stat) deţine ...% din totalul drepturilor de vot în adunarea generală a
acţionarilor la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
- societatea comercială se afla în următoarea situaţie*):
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
Numărul efectiv de salariaţi la data încheierii contractului de
vânzare-cumpărare este de ........ .
Numărul total de personal disponibilizat în termen de 60 de zile de la data
încheierii contractului de vânzare-cumpărare este de ..... .
Manager,
s.s.
------------------------
*) Se specifica situaţia în care se încadrează societatea comercială,
potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 9/1997.
ANEXA 6 la norme
ANTETUL REGIEI AUTONOME
D.G.M.P.S. .........
Prin prezenta va comunicăm ca pentru Regia Autonomă ....... a fost aprobat
programul de restructurare/privatizare/lichidare, conform Hotărârii Guvernului*)
nr. ..... din data de ...../ Ordinului ministrului*) nr. ... din data de ..... .
Regia autonomă se încadrează în prevederile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 9/1997:
- regia autonomă se afla în următoarea situaţie**):
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
Numărul efectiv de salariaţi la data aprobării programului de
restructurare/privatizare/lichidare este de ........ .
Numărul total de salariaţi disponibilizaţi în conformitate cu prevederile
art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997 este de ..... .
Manager,
s.s.
------------------------
*) Se anexează în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadrează regia autonomă, potrivit
prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 9/1997.
ANEXA 7 la norme
ANTETUL REGIEI AUTONOME
D.G.M.P.S. .........
Prin prezenta va comunicăm ca pentru Regia Autonomă ....... a fost aprobat
programul de restructurare/privatizare/lichidare, conform hotărârii consiliului
judeţean/local, publicată în monitorul oficial al judeţului sau al municipiului
Bucureşti*) cu nr. ....... din data de ..... .
Regia autonomă se încadrează în prevederile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 9/1997:
- regia autonomă se afla în următoarea situaţie**):
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
Numărul efectiv de salariaţi la data aprobării programului de
restructurare/privatizare/lichidare este de ........ .
Numărul total de salariaţi disponibilizaţi în conformitate cu prevederile
art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997 este de ..... .
Manager,
s.s.
------------------------
*) Se anexează în copie.
**) Se specifica situaţia în care se încadrează regia autonomă, potrivit
prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 9/1997.
ANEXA 8 la norme
MESERIILE, PROFESIILE SAU OCUPAŢIILE DE STRICTA SPECIALITATE,
în sensul art. 20 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 9/1997
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Meseria/profesia/ocupaţia
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cocsar
2. Furnalist
3. Otelar
4. Forjor
5. Trefilator
6. Turnator
7. Operator nuclear
8. Operator încărcător-descarcator combustibil nuclear
9. Operator tratare apa grea
10. Reparator instalaţii nucleare
11. Specialist radioprotectie
12. Artificier
13. Miner
14. Preparator cărbune
15. Preparator minereuri
16. Operator extracţie ţiţei, gaze, saramura
17. Operator prelucrare ţiţei
18. Sondor
19. Mecanic maşini de extracţie
20. Salvator miner
21. Combainier
22. Pregatitor lemn, stuf, paie
23. Preparator pasta şi soluţii
24. Fierbator, spalator celuloza şi hirtie
25. Albitor pasta de hirtie
26. Masinist la deshidratare pasta de hirtie
27. Finisor, hirtie, carton, mucava
28. Fasonator mecanic forestier
29. Drujbist
30. Cuptorar lianti
31. Morar lianti
32. Prelucrator topitura de sticla la presa
33. Prelucrator topitura de sticla la ţeava
34. Turnator produse ceramice
35. Fasonator produse ceramice
36. Modelator ceramica
37. Presator produse ceramice
38. Operator la fabricarea sticlei
39. Confectioner dispozitive semiconductoare
40. Confectioner circuite imprimate
41. Confectioner tub cinescop
42. Confectioner lampi cu descărcare
43. Confectioner lampi cu incandescenta
44. Confectioner cablaje
45. Emailator conductori electrici
46. Confectioner baterii şi pile electrice
47. Optician
48. Operator tabacitor mineral-argasitor
49. Operator chimist la producerea compusilor organici ai sulfului şi
îngrasamintelor fosfatice
50. Operator chimist la producerea diverselor produse anorganice
51. Operator chimist la fabricarea lacurilor, vopselelor şi uleiurilor
52. Operator chimist la fabricarea coloranţilor
53. Operator la obţinerea produselor din spume poliuretanice şi latex
54. Operator chimist la producerea compusilor anorganici ai azotului şi
îngrasamintelor azotoase
55. Operator chimist la chimizarea metanului
56. Operator chimist la chimizarea gazelor de rafinare
57. Rafinor
58. Distilator la prelucrarea ţiţeiului
59. Operator cracare, reformare şi fabricare bitum
60. Operator chimist la fabricarea altor produse organice
61. Producător de fire, fibre sintetice şi artificiale
62. Operator la fabricarea glicerinei şi acizilor grasi
63. Operator la fabricarea sapunurilor
64. Operator la produse odorante sintetice
65. Operator la fabricarea detergenţilor
66. Operator chimist la produsele farmaceutice şi chimice pure
67. Preparator benzi cauciucate şi compoziţii emplastre
68. Preparator la prepararea produselor cosmetice şi de parfumerie
69. Confectioner produse pirotehnice
70. Nitrator
71. Pregatitor hirtie fotosensibila
72. Operator la fabricarea filmelor fotografice
73. Operator la producerea sodei şi produselor clorosodice
74. Operator la fabricarea altor produse chimice
75. Operator la prelucrarea cauciucului
76. Calandror la finisarea cauciucului
77. Maistru pirotehnist
78. Trăgător
79. Pirotragator
80. Piroincarcator
81. Laborant substanţe pirotehnice
82. Operator unitate nucleara
83. Armurier
84. Gazogenist
85. Piroaratator
86. Artificier
87. Preparator substanţe pirotehnice
88. Laminator
89. Impiegat mişcare cai ferate
90. Mecanic locomotiva, mecanic ajutor locomotiva
91. Revizor puncte periculoase
92. Revizor tehnic vagoane
93. Montator electromecanic TTR, SCB, IFTE
94. Navigator aviaţie civilă
95. Navigator dirijare radar
96. Navigator dirijare zbor
97. Operator radionavigant aviaţie
98. Dragor
99. Scafandru
100. Pilot
101. Ofiţer portuar
102. Marinar
103. Timonier
104. Ofiţer maritim fluvial
105. Căpitan maritim fluvial
106. Tehnician meteorolog
107. Tehnician hidrolog
108. Tehnician hidrogeolog
109. Observator meteorolog
110. Observator hidrolog
111. Observator hidrogeolog
112. Agent hidrotehnic
113. Confectioner produse pirotehnice
114. Mecanic conductor maşini de lupta
115. Operator raze GAMA, Rx-2
116. Preparator produse explozive
117. Pregatitor produse explozive
118. Preparator pulberi
119. Recuperator metale vechi
120. Sinterizator
121. Navigator de bord
122. Inginer specialist aviaţie (tehnic de bord)
123. Subinginer specialist aviaţie
124. Mecanic specialist aviaţie
125. Tehnic de bord
126. Radiotelegrafist de bord
127. Agricultor - muncitor calificat cultura mare
128. Legumicultor - muncitor calificat
129. Pomicultor - muncitor calificat
130. Viticultor - muncitor calificat
131. Mecanic agricol
132. Crescător-îngrijitor taurine
133. Crescător-îngrijitor porcine
134. Crescător-îngrijitor ovine
135. Crescător-avicultor
136. Crescător-îngrijitor cabaline
137. Crescător-apicultor
138. Crescător-îngrijitor animale mici
139. Inginer agronom
140. Inginer zootehnist
141. Inginer horticol
142. Inginer mecanic agricol
143. Inginer hidroameliorator
144. Medic veterinar
145. Subinginer agronom
146. Subinginer horticol
147. Subinginer zootehnist
148. Subinginer mecanic agricol
149. Subinginer hidroameliorator
150. Tehnician agronom
151. Tehnician horticol
152. Tehnician mecanic agricol
153. Tehnician zootehnist
154. Tehnician veterinar
155. Tehnician hidroameliorator
156. Agent poştal
157. Factor poştal
158. Cartator poştal
159. Oficiant poştal
160. Manuitor de valori
161. Muncitor radioelectronist
162. Electromecanic de radioficare
163. Pilonist-antenist
164. Operator radioficare
165. Telefonist rural
166. Telegrafist rural
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 9 la norme
Dat în faţă noastră
───────────────────
Direcţia generală de muncă şi protecţie socială
...............................................
ANGAJAMENT
Subsemnatul ..................., domiciliat în localitatea .............,
str. ................ nr. ....., bl. ......, sectorul/judeţul ............,
posesor al buletinului de identitate seria .... nr. ...., eliberat de .........
la data de .............., titular al contului curent personal special, deschis
la unitatea C.E.C. ............., cunoscând prevederile art. 292 din Codul
penal cu privire la falsul în declaraţii, ma angajez ca suma de ....... lei să
o utilizez, în baza prevederilor art. 21 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 9/1997, în scopul*):
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
Ma oblig ca, în termen de 90 de zile de la data la care C.E.C. imi va
elibera suma de bani solicitată, sa prezint direcţiei generale de munca şi
protecţie socială judeţeana, respectiv a municipiului Bucureşti, copii de pe
actele doveditoare din care sa rezulte utilizarea sumei în scopul de mai sus.
Semnătura,
...................
Data .............
-------------------------
*) Se va trece una dintre situaţiile:
1. înfiinţarea unei societăţi comerciale;
2. înfiinţarea unei asociaţii familiale;
3. desfăşurarea unei activităţi comerciale pe cont propriu;
4. achiziţionarea sau asocierea în vederea achiziţionării de inventar
agricol;
5. cumpărarea de acţiuni.
-------