Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2 din 22 iunie 2006  pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2 din 22 iunie 2006 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie

EMITENT: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 580 din 5 iulie 2006
În temeiul <>art. 29 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, republicatã, cu modificãrile ulterioare, Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativã a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.076 din 30 noiembrie 2005, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 3^1. - (1) Distribuirea aleatorie a dosarelor se realizeazã prin sistemul ECRIS.
(2) La nivelul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se utilizeazã, prin sistemul ECRIS, numãrul unic de dosar la nivel naţional, format din numãrul din registrul general electronic al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, numãrul identificator al instanţei şi anul înregistrãrii dosarului.
(3) Numãrul identificator al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie este 1."
2. Alineatul (2) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie are calitatea de ordonator principal de credite, putând delega aceastã calitate vicepreşedintelui sau managerului economic."
3. La articolul 17, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) La şedinţele colegiului de conducere pot fi invitaţi şi reprezentanţi ai organizaţiilor sindicale din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie."
4. Alineatul (1) al articolului 71 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 71. - (1) Dosarele sunt puse la dispoziţie pãrţilor, reprezentanţilor acestora, avocaţilor, experţilor şi interpreţilor desemnaţi în cauzã pentru studiu, numai în arhivã, dupã identificarea şi notarea numelui şi a prenumelui solicitantului, verificându-se actele de identitate, procurile sau delegaţiile, precum şi integritatea dosarului la restituire, fiind interzisã scoaterea dosarelor din incinta Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie."
5. La articolul 71, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Dosarele şi evidenţele instanţei privitoare la activitatea de judecatã pot fi consultate de alte persoane decât cele prevãzute la alin. (1), care justificã un interes legitim, cu respectarea ordinii de solicitare şi a condiţiilor prevãzute la alin. (1). Cererile, cu datele de identificare a solicitantului, se aprobã de persoana care coordoneazã arhiva, iar cererile formulate de ziarişti se aprobã de purtãtorul de cuvânt sau, în lipsa acestuia, de persoana care coordoneazã arhiva."
6. Alineatul (2) al articolului 71 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Programul de acces la arhive pentru persoanele prevãzute la alin. (1) şi (1^1) se aprobã de preşedinţii de secţii, iar pentru Secţiile Unite şi Completul de 9 judecãtori, de vicepreşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi se afişeazã la loc vizibil."
7. Alineatul (1) al articolului 84 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 84. - (1) Biroul de informare şi relaţii publice este condus de un judecãtor desemnat de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu acordul prealabil al acestuia, care îndeplineşte şi rolul de purtãtor de cuvânt, sau de un absolvent al unei facultãţi de jurnalisticã ori specialist în comunicare, numit prin concurs sau examen. În funcţie de volumul de activitate al judecãtorului desemnat sã conducã Biroul de informare şi relaţii publice, preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu avizul Colegiului de conducere, poate dispune degrevarea parţialã sau totalã a acestuia de atribuţiile ce îi revin ca judecãtor."
8. La capitolul VIII "Compartimentele din structura Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie", dupã secţiunea 6 se introduce o nouã secţiune, secţiunea 6^1, cu urmãtorul cuprins:

"SECŢIUNEA 6^1
Compartimentul de protecţie a muncii

Art. 91^1. - În cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se organizeazã Compartimentul de protecţie a muncii, care cuprinde:
a) serviciul de securitate a muncii;
b) serviciul de medicinã a muncii.
Art. 91^2. - (1) Serviciul de securitate a muncii îndeplineşte funcţia de fundamentare a deciziilor în domeniul securitãţii muncii şi exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) evalueazã riscurile de accidentare şi îmbolnãvire profesionalã şi propune mãsurile de prevenire corespunzãtoare;
b) controleazã, pe baza programului de activitate, toate locurile de muncã, în scopul prevenirii accidentelor şi îmbolnãvirilor profesionale;
c) asigurã instruirea şi informarea personalului în probleme de protecţie a muncii;
d) colaboreazã cu serviciul de medicinã a muncii pentru cunoaşterea situaţiei îmbolnãvirilor profesionale, efectuarea de controale comune la locurile de muncã pentru stabilirea factorilor de risc de îmbolnãvire profesionalã şi propune mãsurile de securitate corespunzãtoare.
(2) Serviciul de securitate a muncii se încadreazã cu personal cu studii superioare tehnice şi cu personal cu studii medii tehnice.
Art. 91^3. - (1) Serviciul de medicinã a muncii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) participã la evaluarea, identificarea şi comunicarea riscurilor privind îmbolnãvirile profesionale;
b) monitorizeazã starea de sãnãtate a personalului încadrat, prin controale medicale periodice;
c) îl consiliazã pe preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în fundamentarea strategiei de securitate şi sãnãtate la locul de muncã.
(2) Prestarea serviciilor medicale de medicinã a muncii se realizeazã de un medic de medicina muncii, medic de întreprindere, ajutat de un asistent medical, încadraţi în statul de funcţii şi personal al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
Art. 91^4. - (1) La nivelul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se constituie Comitetul de securitate şi sãnãtate în muncã, care asigurã implicarea personalului în elaborarea şi aplicarea deciziilor în domeniul protecţiei muncii.
(2) Comitetul de securitate şi sãnãtate în muncã se compune din preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, conducãtorul Compartimentului de protecţie a muncii, reprezentantul Serviciului de medicinã a muncii şi 4 reprezentanţi ai personalului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, desemnaţi de preşedintele Curţii, dupã consultarea personalului acesteia.
(3) Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie este preşedintele comitetului de securitate şi sãnãtate în muncã.
(4) Conducãtorul Compartimentului de protecţie a muncii asigurã secretariatul Comitetului de securitate şi sãnãtate în muncã.
(5) Convocarea Comitetului de securitate şi sãnãtate în muncã se face, trimestrial şi ori de câte ori este nevoie, de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie sau de cel puţin o treime din numãrul membrilor sãi. Convocarea şi ordinea de zi a lucrãrilor se aduc la cunoştinţa membrilor Comitetului de securitate şi sãnãtate în muncã cu cel puţin 3 zile înainte.
(6) Comitetul de securitate şi sãnãtate în muncã este legal constituit în prezenţa majoritãţii membrilor sãi şi adoptã hotãrâri cu votul a douã treimi din numãrul membrilor prezenţi. Lucrãrile Comitetului de securitate şi sãnãtate în muncã se consemneazã într-un proces-verbal care se semneazã de membrii sãi.
(7) Hotãrârile Comitetului de securitate şi sãnãtate în muncã se aduc la cunoştinţa celor interesaţi.
Art. 91^5. - Comitetul de securitate şi sãnãtate în muncã exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã programul anual de securitate şi sãnãtate în muncã şi urmãreşte aplicarea acestuia, inclusiv alocarea mijloacelor necesare realizãrii mãsurilor cuprinse în program;
b) analizeazã propunerile personalului privind prevenirea accidentelor de muncã şi a îmbolnãvirilor profesionale şi verificã eficienţa mãsurilor luate pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de muncã;
c) efectueazã inspecţii proprii privind aplicarea şi respectarea normelor de securitate şi sãnãtate în muncã;
d) informeazã inspectoratele teritoriale de protecţie a muncii în legãturã cu starea protecţiei muncii în cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
e) asigurã participarea personalului la luarea unor hotãrâri în domeniul protecţiei muncii."
9. Dupã articolul 109 se introduce un nou articol, articolul 109^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 109^1. - Dispoziţiile prezentului regulament se completeazã cu prevederile Regulamentului de ordine interioarã al instanţelor judecãtoreşti, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 387/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în mãsura în care aceste prevederi nu sunt contrare celor cuprinse în prezentul regulament."
ART. II
Prevederile prezentei hotãrâri referitoare la Compartimentul de protecţie a muncii se aplicã în termen de 60 de zile de la data rectificãrii bugetului de stat, în scopul asigurãrii personalului necesar Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru constituirea Compartimentului de protecţie a muncii.
ART. III
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PREŞEDINTELE ÎNALTEI CURŢI DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA

Bucureşti, 22 iunie 2006.
Nr. 2.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016