Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2 din 19 martie 2007  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Electorale Permanente    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2 din 19 martie 2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Electorale Permanente

EMITENT: BIROURILE PERMANENTE ALE CAMEREI DEPUTATILOR SI SENATULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 21 martie 2007

În temeiul dispoziţiilor <>art. 28 alin. (2) din Legea nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 51 din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activitãţii partidelor politice şi a campaniilor electorale,

Birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Electorale Permanente, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Electorale Permanente se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Aceastã hotãrâre a fost adoptatã în şedinţa comunã a Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului din 19 martie 2007.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 19 martie 2007.
Nr. 2.


ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Electorale Permanente

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Autoritatea Electoralã Permanentã este o instituţie publicã administrativã autonomã, cu personalitate juridicã.
(2) Autoritatea Electoralã Permanentã, denumitã în continuare Autoritate, are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Octavian Goga nr. 2, sectorul 3.
ART. 2
(1) Autoritatea are competenţã generalã şi exclusivã în domeniul electoral, în intervalul dintre douã perioade electorale. În perioadele electorale, sprijinã activitatea şi buna funcţionare a Biroului Electoral Central şi a celorlalte birouri electorale de circumscripţie.
(2) Autoritatea asigurã aplicarea unitarã, la nivel naţional, în intervalul dintre douã perioade electorale, a dispoziţiilor legale privind organizarea alegerilor şi a altor consultãri electorale cu caracter naţional sau local; urmãreşte şi sprijinã dotarea secţiilor de votare cu logisticã modernã, necesarã procesului electoral; pregãteşte specialişti în materie electoralã; sprijinã acţiunea de întocmire şi actualizare a listelor electorale permanente, precum şi întocmirea şi eliberarea cãrţilor de alegãtor; asigurã popularizarea şi cunoaşterea de cãtre alegãtori a procedurilor electorale specifice; stabileşte subvenţiile de la bugetul de stat, cuvenite partidelor politice; exercitã controlul cu privire la finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale.
ART. 3
Autoritatea, ca instituţie administrativã autonomã, îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigurã stabilirea obiectivelor sectoriale din domeniul sãu de activitate;
b) de reglementare, prin care se asigurã elaborarea şi supunerea spre aprobare a cadrului normativ necesar realizãrii atribuţiilor strategice în materie electoralã, precum şi elaborarea şi aprobarea de normative şi prescripţii tehnice, obligatorii pentru toate organismele şi autoritãţile cu atribuţii electorale;
c) de reprezentare, pe plan intern şi extern, a statului român, în materie electoralã;
d) de autoritate de stat, prin care se realizeazã urmãrirea şi asigurarea aplicãrii pe întreg cuprinsul ţãrii a reglementãrilor specifice sistemului electoral, precum şi a celor stabilite pentru modernizarea şi conectarea acestora la sistemele electorale din ţãrile Uniunii Europene;
e) de îndrumare, sprijin şi control al autoritãţilor administraţiei publice locale şi al aparatului propriu al acestora în domeniul organizãrii consultãrilor electorale.
ART. 4
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin potrivit legii, Autoritatea are un aparat propriu, care este organizat în compartimente de specialitate.
(2) Prin aparatul propriu, Autoritatea asigurã la nivel naţional:
a) aplicarea unitarã, între douã perioade electorale, a dispoziţiilor legale privind organizarea alegerilor;
b) sprijinirea autoritãţilor publice centrale şi locale în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în domeniul organizãrii procesului electoral;
c) sprijinirea autoritãţilor administraţiei publice locale în obţinerea de fonduri necesare asigurãrii logisticii specifice organizãrii proceselor electorale;
d) alocarea subvenţiei de stat pentru partidele politice;
e) controlul finanţãrii partidelor politice;
f) controlul finanţãrii campaniilor electorale.
(3) În perioadele electorale, o parte a aparatului de specialitate al Autoritãţii asigurã personalul tehnic auxiliar necesar desfãşurãrii activitãţii la Biroul Electoral Central şi la birourile electorale de circumscripţie.

CAP. II
Conducerea Autoritãţii

ART. 5
(1) Autoritatea este condusã de un preşedinte cu rang de ministru, ajutat de 2 vicepreşedinţi cu rang de secretar de stat, precum şi de un secretar general.
(2) Preşedintele împreunã cu vicepreşedinţii şi secretarul general formeazã Colegiul consultativ.
(3) Colegiul consultativ se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui.
(4) La lucrãrile Colegiului consultativ pot fi invitate persoane care deţin funcţii de conducere în cadrul aparatului propriu sau în cadrul filialelor regionale, precum şi alte persoane a cãror prezenţã este socotitã necesarã.
(5) Pentru ducerea la îndeplinire a atribuţiilor Autoritãţii, Colegiul consultativ dezbate hotãrâri, instrucţiuni şi decizii, care se semneazã de preşedinte şi se contrasemneazã de vicepreşedinţi.
(6) Colegiul consultativ poate dezbate şi alte probleme de importanţã deosebitã pentru sistemul electoral românesc şi pentru buna funcţionare a instituţiei.
ART. 6
Preşedintele Autoritãţii angajeazã patrimonial Autoritatea în relaţia cu Preşedinţia, Parlamentul, Guvernul, cu celelalte ministere, instituţii, organisme şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 7
Preşedintele Autoritãţii îşi exercitã autoritatea şi competenţa prevãzute de lege, având urmãtoarele atribuţii:
a) prezintã celor douã Camere ale Parlamentului rapoarte, anual sau la cererea acestora;
b) are calitatea de ordonator principal de credite;
c) aprobã bugetul anual al Autoritãţii;
d) aprobã planul anual de investiţii al Autoritãţii şi programul de achiziţii publice;
e) aprobã statul de funcţii şi fişa postului pentru personalul din instituţie;
f) aprobã organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul instituţiei;
g) numeşte, promoveazã şi elibereazã din funcţie personalul, potrivit dispoziţiilor legale;
h) aprobã trecerea personalului dintr-un compartiment în altul;
i) semneazã corespondenţa purtatã cu conducãtorii autoritãţilor similare din strãinãtate, precum şi ai altor instituţii sau organizaţii internaţionale;
j) aprobã deplasãrile personalului în strãinãtate;
k) aprobã, îndrumã şi coordoneazã programul de pregãtire şi formare profesionalã a personalului de specialitate;
l) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale;
m) aprobã planul de relaţii externe al Autoritãţii;
n) stabileşte şi aprobã programul de audienţe;
o) exercitã orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
ART. 8
În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea internã a autoritãţii, preşedintele emite ordine.
ART. 9
În lipsa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de unul dintre vicepreşedinţi, stabilit prin ordin.
ART. 10
Vicepreşedinţii coordoneazã domeniile de activitate stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii. Compartimentele aflate în coordonarea vicepreşedinţilor şi a secretarului general îşi desfãşoarã activitatea sub îndrumarea nemijlocitã a coordonatorilor.
ART. 11
(1) Secretarul general al Autoritãţii face parte din categoria înalţilor funcţionari publici. Secretarul general este numit în funcţie prin decizie a prim-ministrului şi este asimilat, inclusiv sub aspectul salarizãrii, secretarilor generali ai celor douã Camere ale Parlamentului.
(2) Secretarul general al Autoritãţii îndeplineşte atribuţiile stabilite de <>art. 49 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi urmãtoarele atribuţii specifice:
a) conduce aparatul de specialitate al Autoritãţii;
b) urmãreşte respectarea prevederilor legale cu privire la managementul resurselor umane;
c) organizeazã activitatea de dotare administrativã şi întreţinerea clãdirii şi a celorlalte bunuri aflate în dotarea Autoritãţii;
d) stabileşte mãsurile necesare pentru paza şi folosirea sediului instituţiei;
e) organizeazã activitãţi de prevenire şi stingere a incendiilor şi de protecţie a muncii;
f) dispune mãsurile necesare şi asigurã inventarierea anualã a bunurilor aflate în dotarea Autoritãţii; prezintã anual Colegiului consultativ un raport asupra situaţiei bunurilor din dotare;
g) asigurã elaborarea şi supunerea spre aprobare Colegiului consultativ a regulamentului de ordine interioarã, precum şi a altor regulamente necesare desfãşurãrii normale a activitãţii;
h) îndeplineşte atribuţiile de ordonator principal de credite, potrivit delegãrii date, prin ordin, de preşedinte.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea aparatului propriu al Autoritãţii

SECŢIUNEA 1
Structura organizatoricã a aparatului propriu

ART. 12
Aparatul propriu al Autoritãţii are urmãtoarea structurã organizatoricã:
a) în cadrul aparatului central:
1. cabinetele demnitarilor;
2. Biroul de audit public intern;
3. Secretariatul general (la nivel de serviciu);
4. Departamentul de control al finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale;
5. Direcţia logisticã electoralã;
6. Direcţia legislaţie şi legãtura cu Parlamentul;
7. Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral;
8. Direcţia îndrumare, control şi coordonarea filialelor regionale;
9. Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane;
10. Serviciul relaţii externe;
11. Serviciul informaticã;
12. Serviciul alocare subvenţii;
13. Serviciul comunicare şi relaţii publice;
14. Serviciul relaţii de protocol şi administrativ;
15. Biroul juridic-contencios.
b) în teritoriu:
- filiale regionale.
ART. 13
(1) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui, se pot înfiinţa servicii, birouri şi alte compartimente sau comisii cu activitate temporarã, stabilind numãrul posturilor şi atribuţiile, în raport cu necesarul şi competenţa Autoritãţii, potrivit legii.
(3) La stabilirea structurii organizatorice, în condiţiile alin. (2), nu se aplicã prevederile alin. (2) al <>art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Autoritatea poate avea filiale regionale în fiecare dintre regiunile de dezvoltare, potrivit <>Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la filialele regionale este prevãzutã în anexa nr. 2.
(5) La organizarea şi funcţionarea aparatului propriu, nu se aplicã prevederile <>art. XVI din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile compartimentelor din cadrul aparatului propriu

1. Cabinetele demnitarilor

ART. 14
(1) În cadrul Autoritãţii este organizat şi funcţioneazã cabinetul preşedintelui, care este format din cel mult 3 posturi. Cabinetul preşedintelui este încadrat cu personal angajat prin contract individual de muncã, pe duratã determinatã.
(2) Vicepreşedinţii vor avea câte un cabinet format din cel mult douã posturi.
(3) Angajarea personalului din cadrul cabinetelor, precum şi atribuţiile acestuia se fac, respectiv se stabilesc, de preşedinte, respectiv de cãtre vicepreşedinţi.

2. Biroul de audit public intern

ART. 15
(1) Activitatea de audit public intern este organizatã şi se desfãşoarã în directa subordonare a preşedintelui Autoritãţii, potrivit legii.
(2) Biroul de audit public intern funcţioneazã potrivit <>Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã norme metodologice specifice Autoritãţii, cu avizul UCAAPI;
b) elaboreazã proiectul planului anual de audit public intern, care este aprobat de preşedintele Autoritãţii;
c) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale Autoritãţii sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
d) elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern; în cazul identificãrii unor nereguli, acestea sunt aduse de îndatã la cunoştinţa preşedintelui Autoritãţii;
(3) Biroul de audit public intern îndeplineşte şi alte însãrcinãri stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autoritãţii.

3. Secretariatul general

ART. 16
Secretariatul general al Autoritãţii este organizat la nivel de serviciu şi este coordonat de secretarul general.
ART. 17
(1) Secretariatul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistreazã corespondenţa adresatã Autoritãţii;
b) predã, pe bazã de condicã, corespondenţa adresatã preşedintelui, vicepreşedinţilor şi compartimentelor Autoritãţii;
c) transmite, prin poştã sau curier, corespondenţa sau documentele adresate altor instituţii;
d) asigurã constituirea arhivei curente, potrivit legii;
e) primeşte şi pune la dispoziţia membrilor Colegiului consultativ al Autoritãţii documente necesare desfãşurãrii şedinţelor acestuia;
f) asigurã înregistrarea dezbaterilor din cadrul Colegiului consultativ.
(2) Secretariatul general îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de prezentul regulament ori încredinţate de secretarul general.

4. Biroul juridic - contencios

ART. 18
(1) Biroul juridic - contencios funcţioneazã în subordinea secretarului general al Autoritãţii şi îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã Autoritatea la instanţele judecãtoreşti, la organele de urmãrire penalã, precum şi la toate autoritãţile şi organele administrative cu atribuţii jurisdicţionale;
b) avizeazã, pentru legalitate, documentele interne, conform legii;
c) susţine drepturile şi interesele legitime ale Autoritãţii în faţa altor autoritãţi şi instituţii publice;
d) asigurã consultanţã şi asistenţã juridicã, la cerere, compartimentelor din cadrul Autoritãţii şi filialelor regionale;
e) soluţioneazã cereri cu caracter juridic.
(2) Biroul juridic - contencios îndeplineşte şi alte atribuţii şi însãrcinãri stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autoritãţii.

5. Departamentul de control al finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale

ART. 19
(1) Departamentul de control al finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã planul anual privind controlul finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale care este dezbãtut de Colegiul consultativ şi aprobat de preşedintele Autoritãţii;
b) realizeazã controale potrivit obiectivelor din planul anual de control;
c) realizeazã controale când existã suspiciuni de încãlcare a prevederilor legale privind finanţarea partidelor politice, pe baza sesizãrilor sau din oficiu;
d) publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Autoritãţii rezultatele fiecãrui control;
e) propune sancţiunile ce urmeazã sã fie aplicate în urma constatãrii unor încãlcãri ale legii, care se dezbat în Colegiul consultativ şi se aprobã de preşedintele Autoritãţii;
f) elaboreazã propuneri privind suspendarea temporarã a acordãrii subvenţiei de la bugetul de stat;
g) înregistreazã şi pãstreazã evidenţa mandatarilor financiari ai partidelor politice sau candidaţilor independenţi;
h) pãstreazã declaraţiile partidelor şi alianţelor politice, precum şi ale candidaţilor independenţi privind cheltuielile referitoare la realizarea materialelor de propagandã electorale produse, defalcate pe categorii;
i) pãstreazã declaraţiile conducerilor partidelor, ale organizaţiilor judeţene sau, dupã caz, ale candidaţilor independenţi referitoare la respectarea plafoanelor de cheltuieli pentru campania electoralã;
j) pãstreazã registrul fiscal al partidelor politice, al alianţelor politice şi al candidaţilor independenţi;
k) elaboreazã normele metodologice de aplicare a legii finanţãrii activitãţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, împreunã cu Direcţia buget-finanţe, contabilitate, alocarea subvenţiilor şi resurse umane;
l) elaboreazã propuneri privind îmbunãtãţirea activitãţii de control al finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale;
m) realizeazã acţiuni de îndrumare a partidelor politice sau a candidaţilor independenţi privind legalitatea finanţãrii.
(2) Departamentul de control al finanţãrii partidelor politice şi a campaniilor electorale îndeplineşte şi alte atribuţii şi însãrcinãri stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autoritãţii.

6. Direcţia logisticã electoralã

ART. 20
(1) Direcţia logisticã electoralã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã propuneri pentru asigurarea logisticii necesare desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor; urmãreşte modul de aplicare în teritoriu, de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, inclusiv de cãtre prefecţi, a mãsurilor stabilite în acest domeniu;
b) ţine evidenţa localurilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor electorale;
c) elaboreazã propuneri privind confecţionarea cabinelor de vot, a urnelor tipizate şi a recipientelor pentru transportul buletinelor de vot; urmãreşte şi controleazã modul de realizare a acestora de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi de pãstrare a acestora în condiţii corespunzãtoare pentru a putea fi utilizate în mod repetat;
d) asigurã elaborarea unor proiecte-tip pentru logistica necesarã derulãrii votãrii; urmãreşte aplicarea şi respectarea acestora de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale;
e) elaboreazã, împreunã cu serviciile specializate, sisteme moderne de protecţie a secţiilor de votare, a buletinelor de vot şi a celorlalte documente specifice;
f) realizeazã propunerile şi mãsurile de stabilire a locaţiilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor circumscripţiilor electorale;
g) urmãreşte asigurarea din timp a dotãrilor specifice secţiilor de votare: urne şi cabine tipizate, ştampile, tuşiere, recipiente pentru transportul buletinelor de vot şi altele asemenea;
h) centralizeazã necesarul cheltuielilor logistice şi de personal pentru proiectul de buget al procesului electoral şi le prezintã Direcţiei buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane;
i) urmãreşte modul de obţinere eşalonatã a fondurilor necesare pentru asigurarea logisticii;
j) elaboreazã şi deruleazã programe de formare în domeniul logisticii.
(2) Direcţia logisticã electoralã îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele instituţiei.

7. Direcţia legislaţie şi legãtura cu Parlamentul

ART. 21
(1) Direcţia legislaţie şi legãtura cu Parlamentul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) urmãreşte, în limita competenţelor sale, aplicarea unitarã a dispoziţiilor legale referitoare la organizarea şi desfãşurarea alegerilor şi a celorlalte consultãri electorale;
b) elaboreazã proiecte de acte normative pentru îmbunãtãţirea, perfecţionarea şi armonizarea cu acquis-ul comunitar, a cadrului legislativ electoral românesc;
c) asigurã transparenţa decizionalã în cadrul instituţiei, prin supunerea dezbaterii publice a proiectelor de acte normative;
d) urmãreşte transmiterea spre avizare şi avizarea de cãtre ministere şi alte autoritãţi a proiectelor de lege iniţiate de Autoritate şi trecerea acestora prin fazele procedurii legislative, pânã la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I;
e) asigurã avizarea proiectelor de acte normative elaborate de ministere şi alte organe centrale, precum şi iniţiativele legislative care sunt transmise spre consultare la Autoritate; întocmeşte proiectul de aviz cuprinzând observaţiile şi propunerile Autoritãţii şi urmãreşte transmiterea acestora şi, eventual, susţinerea lor în faţa iniţiatorilor;
f) asigurã consultarea structurilor asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale la elaborarea proiectelor de acte normative, când situaţia impune;
g) întocmeşte sau participã la efectuarea unor studii, evaluãri, lucrãri de sintezã, pentru îmbunãtãţirea sistemului electoral românesc, în concordanţã cu reglementãrile legale şi practicile existente în Uniunea Europeanã şi cu tradiţiile sistemului electoral românesc;
h) elaboreazã programe specifice de instruire în domeniul legislaţiei electorale pentru autoritãţile şi instituţiile administrativ-teritoriale, precum şi pentru persoanele care pot deveni membri ai birourilor electorale; în acest sens, menţine o permanentã legãturã cu Institutul Naţional de Administraţie;
i) colaboreazã cu structurile de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru elaborarea calendarului acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale şi a proiectelor de hotãrâri specifice bunei organizãri şi desfãşurãri a alegerilor;
j) ţine evidenţa comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti în care sunt vacante posturile de primar sau în care au fost dizolvate consiliile locale şi face propuneri pentru stabilirea datei de organizare şi desfãşurare a noilor alegeri;
k) sprijinã organizarea şi desfãşurarea alegerilor parţiale, organizeazã şi asigurã serviciul de permanenţã la nivelul direcţiei;
l) la solicitarea Guvernului, elaboreazã puncte de vedere pe marginea iniţiativelor legislative de modificare sau completare a legilor din domeniul electoral;
m) participã la prezentarea şi susţinerea proiectelor de legi în materie electoralã în comisiile de specialitate ale celor douã Camere ale Parlamentului, precum şi în plenul acestora, formuleazã proiectele de rãspuns la interpelãrile adresate preşedintelui Autoritãţii de cãtre parlamentari;
n) întocmeşte proiecte de hotãrâri, decizii şi ordine ale preşedintelui în domeniul electoral;
o) colaboreazã cu Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral în vederea transpunerii în propunerile de acte normative a aspectelor semnalate în urma monitorizãrii procesului electoral, în scopul îmbunãtãţirii legislaţiei electorale.
(2) Direcţia legislaţie şi legãtura cu Parlamentul îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament, de preşedintele instituţiei sau de vicepreşedintele care o coordoneazã.

8. Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral

ART. 22
(1) Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã, la încheierea alegerilor parlamentare, prezidenţiale, locale sau a referendumului naţional, un raport care va cuprinde analiza amãnunţitã a modului de organizare şi desfãşurare a consultãrii electorale, participarea cetãţenilor, cauzele absenteismului, dacã este cazul, abaterile constatate, propuneri pentru înlãturarea acestora în viitor, precum şi rezultatul alegerilor. Raportul va fi prezentat Parlamentului în termenul prevãzut de lege şi apoi dat publicitãţii sub forma unei Cãrţi Albe;
b) elaboreazã raportul anual, cu sprijinul direcţiilor şi filialelor Autoritãţii, ce va fi prezentat Parlamentului, cu privire la activitatea instituţiei;
c) elaboreazã studii şi materiale documentare în domeniul electoral în scopul informãrii alegãtorilor, a autoritãţilor şi instituţiilor publice, partidelor politice, precum şi a organizaţiilor neguvernamentale interesate;
d) editeazã şi difuzeazã materiale de informare publicã pentru campaniile de popularizare a sistemului electoral românesc;
e) elaboreazã şi deruleazã programe de formare în domeniul electoral cu sprijinul direcţiilor şi filialelor Autoritãţii, pentru perfecţionarea persoanelor implicate în procesul electoral;
f) elaboreazã şi deruleazã programe privind exercitarea dreptului de vot de cãtre persoanele neştiutoare de carte sau cu handicap;
g) stabileşte parteneriate cu mediul academic şi cu societatea civilã în vederea studierii şi dezbaterii propunerilor vizând perfecţionarea şi îmbunãtãţirea sistemului electoral românesc;
h) asigurã, cu aprobarea ordonatorului de credite, achiziţionarea la fondul de documentare ştiinţificã a actelor normative şi a publicaţiilor necesare activitãţii de documentare a instituţiei, editate în ţarã sau în strãinãtate;
i) ia mãsuri pentru organizarea şi funcţionarea bibliotecii Autoritãţii;
j) organizeazã şi asigurã funcţionarea Centrului de documentare şi informare al Autoritãţii;
k) ia mãsuri şi asigurã realizarea traducerilor în şi din limba românã, în şi din limbi de circulaţie internaţionalã a unor analize şi sinteze documentare privind diferite aspecte ale problematicii electorale ce urmeazã a fi utilizate în activitatea Autoritãţii;
l) participã la elaborarea de programe specifice de instruire în materie electoralã pentru primari şi secretarii unitãţilor administrativ-teritoriale cu privire la derularea corectã a procesului electoral şi cu îndeplinirea, în conformitate cu prevederile legale, a atribuţiilor ce le revin;
m) colaboreazã cu Direcţia pentru legislaţie şi legãtura cu Parlamentul pentru transpunerea în propunerile de acte normative a aspectelor semnalate în urma monitorizãrii procesului electoral, în scopul îmbunãtãţirii legislaţiei electorale.
(2) Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral îndeplineşte şi alte atribuţii şi însãrcinãri stabilite de lege, de prezentul regulament, de preşedinte şi de vicepreşedintele coordonator.

9. Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane

ART. 23
(1) Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi fundamenteazã proiectul bugetului propriu anual al Autoritãţii şi urmãreşte realizarea acestuia, în condiţiile legii;
b) face propuneri, împreunã cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, pentru proiectul de buget necesar alegerilor, altor tipuri de consultãri şi pentru acţiuni legate de acestea;
c) rãspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind utilizarea fondurilor cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli al Autoritãţii;
d) verificã şi avizeazã pentru controlul financiar preventiv, în faza de angajare, lichidare, ordonanţare şi de platã, toate documentele care cuprind sau din care derivã operaţiuni patrimoniale privind modul de constituire, administrare şi utilizare a fondurilor prevãzute în bugetul Autoritãţii, evoluţia şi modul de administrare a patrimoniului, utilizarea şi gospodãrirea mijloacelor materiale şi bãneşti, cele din care derivã drepturi şi obligaţii faţã de persoane juridice sau fizice, precum şi instrumente de platã întocmite ca urmare a efectuãrii operaţiunilor respective; rãspunde de legalitatea şi regularitatea proiectelor de operaţiuni supuse aprobãrii;
e) înregistreazã operaţiunile patrimoniale în evidenţa contabilã sinteticã şi analiticã privind cheltuielile curente şi de capital;
f) valorificã inventarierile periodice şi anuale prin stabilirea diferenţelor dintre situaţia fapticã şi cea scripticã; urmãreşte ducerea la îndeplinire a mãsurilor aprobate, potrivit competenţelor, privind valorificarea rezultatelor inventarierii;
g) întocmeşte bilanţul contabil şi contul anual de execuţie a bugetului Autoritãţii;
h) gestioneazã fondul de salarii aprobat; întocmeşte documentele necesare calculului şi acordãrii drepturilor legale;
i) calculeazã şi vireazã la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, la fondurile speciale sau la terţi sumele reţinute de la salariaţi, precum şi obligaţiile financiar-fiscale legale ale Autoritãţii;
j) organizeazã concursurile sau examenele pentru selecţionarea personalului şi ocuparea posturilor vacante;
k) întocmeşte proiectele de ordine pentru numirea ca funcţionari publici parlamentari a candidaţilor declaraţi admişi, precum şi pentru încadrarea şi încheierea contractelor individuale de muncã pentru salariaţi;
l) întocmeşte referate în baza propunerilor de avansare în funcţie, grad sau treaptã profesionalã a funcţionarilor publici, precum şi asupra avansãrii salariaţilor, conform legii;
m) programeazã şi organizeazã perfecţionarea profesionalã a funcţionarilor publici parlamentari şi a salariaţilor, pe care o supune aprobãrii preşedintelui;
n) efectueazã calculele privind stabilirea procentului sporurilor de vechime şi de stabilitate, precum şi al altor sporuri prevãzute de lege;
o) gestioneazã carnetele de muncã, registrul de evidenţã a salariaţilor, precum şi dosarele profesionale ale acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
p) urmãreşte aplicarea ordinelor preşedintelui Autoritãţii referitoare la organizarea activitãţii profesionale şi a evaluãrii profesionale anuale;
r) întocmeşte documentele necesare calculului salariilor de bazã, respectiv al majorãrilor salariale, conform normelor legale în vigoare;
s) întocmeşte dosarele de pensionare, asigurã eliberarea legitimaţiilor, precum şi orice alte lucrãri specifice, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
ş) gestioneazã fondul de salarii aprobat; întocmeşte documentele necesare calculului şi acordãrii drepturilor legale;
t) calculeazã şi vireazã la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, la fondurile speciale sau terţi sumele reţinute de la salariaţi, precum şi obligaţiile financiar-fiscale ale Autoritãţii;
ţ) urmãreşte aplicarea ordinelor preşedintelui Autoritãţii, precum şi a deciziilor şi hotãrârilor referitoare la organizarea activitãţii profesionale şi a evaluãrii profesionale anuale.
(2) Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autoritãţii.

10. Direcţia îndrumare, control şi coordonare a filialelor regionale

ART. 24
(1) Direcţia îndrumare, control şi coordonare a filialelor regionale are urmãtoarele atribuţii principale:
a) conduce, îndrumã şi rãspunde de activitatea filialelor din subordine şi asigurã comunicarea dintre preşedintele Autoritãţii şi acestea;
b) realizeazã, între perioadele electorale, acţiuni de îndrumare şi control la autoritãţile administraţiei publice locale şi la prefecturi, cu privire la actualizarea, la termenele legale, a listelor electorale permanente, efectuarea şi înregistrarea comunicãrilor specifice, întocmirea şi eliberarea cãrţilor de alegãtor şi pãstrarea documentelor de logisticã electoralã;
c) comunicã birourilor electorale de circumscripţie hotãrârile pronunţate de Biroul Electoral Central, la solicitarea acestuia;
d) asigurã evidenţa, la nivel de filialã şi la nivel naţional, a neajunsurilor privind dotarea cu logisticã;
e) monitorizeazã distribuirea buletinelor de vot, a ştampilelor de control şi a ştampilelor de vot;
f) centralizeazã, la nivel de filiale şi la nivel naţional, propunerile şi incidentele privitoare la funcţionarea logisticii informatizate, precum şi pe cele privitoare la o mai bunã organizare şi desfãşurare a alegerilor;
g) controleazã realizarea propunerilor şi mãsurilor de stabilire a locaţiilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor circumscripţiilor electorale;
h) urmãreşte asigurarea din timp a dotãrilor specifice secţiilor de votare: urne şi cabine tipizate, ştampile, tuşiere, recipiente pentru transportul buletinelor de vot şi altele asemenea;
i) urmãreşte, controleazã şi asigurã reactualizarea, la termenele şi în condiţiile stabilite de lege, a listelor electorale permanente, precum şi a concordanţei dintre exemplarul listei electorale permanente aflat la primar şi cel aflat la judecãtorie; dispune mãsurile necesare în acest sens;
j) controleazã modul de întocmire, actualizare şi pãstrare a registrelor cuprinzând listele electorale permanente, precum şi modul de efectuare a comunicãrilor prevãzute de lege;
k) sprijinã aplicarea unitarã a dispoziţiilor legale referitoare la organizarea alegerilor;
l) sprijinã implementarea regulilor privind dotãrile logistice şi compatibilizarea relaţiilor logistice la nivelul filialelor regionale;
m) sprijinã implementarea programelor specifice de instruire în materie de logisticã electoralã pentru primarii şi secretarii unitãţilor administrativ-teritoriale arondate filialelor regionale;
n) colaboreazã cu Direcţia pentru legislaţie şi legãtura cu Parlamentul pentru aplicarea unitarã a dispoziţiilor legale referitoare la organizarea alegerilor;
o) sprijinã punerea în practicã, la nivelul filialelor regionale, a programelor de instruire a personalului birourilor electorale cu privire la sistemul electoral românesc şi la deontologia electoralã;
p) realizeazã, pe durata perioadei electorale, împreunã cu alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, acţiuni de îndrumare şi control la autoritãţile administraţiei publice locale, inclusiv la prefecturi, cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor ce le revin potrivit legilor electorale;
r) urmãreşte acţiunea de întocmire şi eliberare a cãrţilor de alegãtor, a duplicatelor de pe acestea, acolo unde este cazul.
(2) Direcţia îndrumare, control şi coordonare a filialelor regionale îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autoritãţii.

11. Serviciul relaţii externe

ART. 25
(1) Serviciul relaţii externe are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi prezintã spre dezbatere Colegiului consultativ Planul anual de relaţii externe al Autoritãţii şi urmãreşte realizarea acestuia;
b) întocmeşte documentaţia pentru deplasãrile în interes de serviciu în strãinãtate ale delegaţiilor Autoritãţii;
c) întocmeşte varianta în limba englezã a paginii de internet a Autoritãţii şi asigurã actualizarea acesteia;
d) întocmeşte documentaţia, inclusiv programul, delegaţiilor strãine şi asigurã însoţirea acestora pe toatã perioada şederii lor în România, conform normelor legale, pe care le supune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii; e) informeazã preşedintele Autoritãţii şi Colegiul consultativ în legãturã cu evenimentele externe care privesc activitatea instituţiei;
f) prezintã propuneri de colaborare şi cooperare cu instituţiile similare din strãinãtate şi cu organizaţiile internaţionale cu activitate în domeniul electoral;
g) participã la activitãţi de monitorizare/observare a alegerilor din alte state, sub egida unor organizaţii internaţionale sau în nume propriu.
(2) Serviciul relaţii externe îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autoritãţii.

12. Serviciul alocare subvenţii

ART. 26
(1) Serviciul alocare subvenţii are urmãtoarele atribuţii principale:
a) calculeazã cuantumul subvenţiei de la bugetul de stat, pe baza dispoziţiilor legale în vigoare;
b) depune lunar subvenţia de la bugetul de stat în contul fiecãrui partid politic;
c) constatã nerespectarea dispoziţiilor art. 3 alin. (3), art. 4 alin. (4), art. 9, art. 11 alin. (3), art. 12 alin. (1), art. 13 alin. (4), art. 39 şi <>art. 40 alin. (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activitãţilor partidelor politice şi a campaniilor electorale şi propune mãsurile corespunzãtoare;
d) îndeplineşte atribuţiile specifice pe linie de subvenţii prevãzute de <>Legea nr. 334/2006 .
(2) Serviciul alocare subvenţii îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autoritãţii.

13. Serviciul informaticã

ART. 27
(1) Serviciul informaticã are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte din timp lista cu personalul de specialitate, atestat de Institutul Naţional de Statisticã, care va participa şi va sprijini birourile electorale de circumscripţii şi Biroul Electoral Central la centralizarea şi prelucrarea datelor votãrii, precum şi la constatarea rezultatului alegerilor;
b) rãspunde de organizarea şi de realizarea sistemului informatic general al Autoritãţii; sprijinã constituirea bazei materiale specifice sistemului informaţional la nivel naţional, necesar stabilirii rezultatului alegerilor prin realizarea programelor informatice necesare pentru procesul electoral şi pentru întocmirea evidenţelor şi statisticilor folosite în organizarea şi desfãşurarea alegerilor;
c) organizeazã licitaţiile în vederea selecţionãrii programelor de calculator ce vor fi utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votãrii;
d) analizeazã şi face propuneri pentru certificarea, spre neschimbare, a programelor de calculator selecţionate în urma licitaţiei organizate potrivit prevederilor legale şi le pune la dispoziţia partidelor înscrise în competiţia electoralã, dupã centralizare, în cazul în care acestea le solicitã;
e) gestioneazã actualizarea paginii oficiale de internet a Autoritãţii.
(2) Serviciul informaticã îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autoritãţii.

14. Serviciul comunicare şi relaţii publice

ART. 28
(1) Serviciul comunicare şi relaţii publice asigurã legãtura dintre cetãţeni, diferite organizaţii, asociaţii şi Autoritate.
(2) Serviciul comunicare şi relaţii publice are urmãtoarele atribuţii principale:
a) întocmeşte zilnic revista presei, pe care o prezintã preşedintelui şi vicepreşedinţilor Autoritãţii;
b) elaboreazã rapoarte pe baza opiniilor şi a punctelor de vedere exprimate în mass-media;
c) ia mãsuri de informare a redacţiilor şi de convocare a ziariştilor la activitãţile Autoritãţii;
d) pune la dispoziţia presei scrise şi audiovizuale materiale aferente activitãţii Autoritãţii;
e) asigurã condiţiile necesare pentru a pune la dispoziţia persoanelor informaţii de interes public, conform procedurilor stabilite de <>Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) asigurã transmiterea de informaţii, rapoarte şi analize pentru actualizarea paginii de internet a Autoritãţii;
g) organizeazã conferinţele de presã ale Autoritãţii, în colaborare cu celelalte compartimente.
(3) Serviciul comunicare şi relaţii publice îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament sau de preşedintele Autoritãţii.

15. Serviciul relaţii de protocol şi administrativ

ART. 29
(1) Serviciul relaţii de protocol şi administrativ are urmãtoarele atribuţii principale:
a) urmãreşte modul de executare a contractelor pentru asigurarea utilitãţilor şi a contractelor de achiziţii publice;
b) întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice pe care autoritatea intenţioneazã sã le achiziţioneze şi elaboreazã documentaţia standard pentru depunerea ofertelor;
c) organizeazã activitatea de dotare, de întreţinere a sediului instituţiei şi a bunurilor sale şi stabileşte mãsuri pentru folosirea şi paza acestora;
d) organizeazã activitatea de protecţie, de securitate a muncii, precum şi de prevenire şi stingere a incendiilor;
e) organizeazã activitatea de arhivã, potrivit legii;
f) asigurã activitatea de transport pentru conducerea şi compartimentele Autoritãţii;
g) asigurã procurarea documentelor de cãlãtorie pentru deplasãrile externe;
h) realizeazã evidenţa lunarã a consumului de carburanţi;
i) realizeazã evidenţa lunarã a consumului de hârtie şi rechizite;
j) realizeazã evidenţa lunarã a convorbirilor telefonice;
k) are în competenţã magazia Autoritãţii;
l) organizeazã activitatea de protocol la nivelul Autoritãţii.
(2) Serviciul relaţii de protocol şi administrativ îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de lege, de prezentul regulament şi de preşedintele Autoritãţii.

16. Filiale regionale

ART. 30
(1) Autoritatea are filiale regionale, fãrã personalitate juridicã, în fiecare dintre regiunile de dezvoltare.
(2) Filialele regionale sunt subordonate Autoritãţii şi se aflã în coordonarea vicepreşedintelui responsabil cu activitatea acestora.
ART. 31
Filialele regionale îşi desfãşoarã activitatea în judeţele arondate, potrivit anexei nr. 2.
ART. 32
(1) Filialele regionale duc la îndeplinire atribuţiile Autoritãţii în judeţele arondate şi sprijinã aparatul propriu al acesteia în îndeplinirea atribuţiilor stabilite prin lege, prin prezentul regulament şi de conducerea Autoritãţii.
(2) Pe seama filialelor pot fi deschise, la unitãţile Trezoreriei Statului din localitãţile de reşedinţã, conturi şi disponibilitãţi, cu respectarea normelor legale în vigoare.
ART. 33
În perioadele electorale, personalul filialelor regionale îşi desfãşoarã activitatea la birourile electorale de circumscripţie, în calitate de personal tehnic auxiliar, potrivit prevederilor legilor electorale şi repartizãrii fãcute prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 34
Fiecare filialã regionalã este condusã de câte un director, numit în funcţie de preşedintele Autoritãţii în urma unui concurs sau examen organizat potrivit normelor legale.

CAP. IV
Statutul personalului Autoritãţii

SECŢIUNEA 1
Selectarea personalului, numirea ţi eliberarea din funcţie; categorii de personal

ART. 35
Personalul din aparatul propriu al Autoritãţii are acelaşi statut cu personalul din structurile de specialitate ale Parlamentului, fiindu-i aplicabile, în mod corespunzãtor, prevederile <>Legii nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, precum şi, dupã caz, prevederile legislaţiei muncii.
ART. 36
(1) Numirea în funcţie a personalului se face prin ordin al preşedintelui, în urma susţinerii unui concurs sau examen organizat potrivit legii.
(2) Pentru a fi numitã într-o funcţie publicã în aparatul propriu al Autoritãţii, o persoanã trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la <>art. 11 alin. (1) din Legea nr. 7/2006 . Prin ordinul prevãzut la alin. (1) se pot stabili şi unele condiţii specifice.
ART. 37
Eliberarea din funcţie, promovarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale funcţionarilor publici se fac de cãtre preşedinte, în cazurile şi dupã procedura prevãzute la <>cap. V din Legea nr. 7/2006 , respectiv în legislaţia muncii, pentru personalul încadrat pe bazã de contract individual de muncã, ale cãror prevederi se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 38
(1) Personalul din aparatul propriu este format din funcţionari publici şi din personalul încadrat prin contract individual de muncã.
(2) Din categoria funcţiilor publice fac parte:
a) înalţii funcţionari publici;
b) funcţionarii publici de conducere;
c) funcţionarii publici de execuţie.
(3) Prevederile <>art. 6 şi 7 din Legea nr. 7/2006 , precum şi cele ale anexei la aceeaşi lege se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 39
(1) La momentul punerii în aplicare a prevederilor <>Legii nr. 7/2006 se procedeazã la echivalarea, prin ordin, a funcţiilor existente în statul de funcţii al Autoritãţii cu funcţiile publice parlamentare prevãzute în anexa la aceeaşi lege.
(2) Dupã realizarea echivalãrii prevãzute la alin. (1) se procedeazã la numirea personalului în funcţiile publice parlamentare, cu respectarea prevederilor art. 3 şi <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 7/2006 .
ART. 40
(1) Autoritatea are un numãr maxim de 160 de posturi, exclusiv demnitarii şi cabinetul preşedintelui şi vicepreşedinţilor, dintre care 96 sunt pentru aparatul central, iar 64 de posturi sunt destinate filialelor regionale.
(2) Repartizarea posturilor pe compartimentele Autoritãţii şi filialele regionale se face, prin ordin, de cãtre preşedintele Autoritãţii.
ART. 41
Prevederile <>cap. II din Legea nr. 7/2006 , privitoare la incompatibilitãţi, se aplicã în mod corespunzãtor şi funcţionarilor publici din cadrul aparatului propriu al Autoritãţii. Competenţa de a aplica mãsurile prevãzute de lege revine preşedintelui, iar procedura de constatare a stãrii de incompatibilitate se stabileşte prin ordin.

SECŢIUNEA a 2-a
Drepturile ţi obligaţiile personalului din aparatul propriu

ART. 42
(1) Prevederile <>Legii nr. 7/2006 , referitoare la drepturile şi obligaţiile funcţionarilor publici parlamentari, se aplicã în mod corespunzãtor şi funcţionarilor publici din aparatul propriu al Autoritãţii.
(2) Drepturile şi obligaţiile personalului Autoritãţii, angajat pe bazã de contract individual de muncã, sunt cele prevãzute de <>Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 43
Salarizarea, inclusiv indemnizaţiile, sporurile, tichetele de masã şi alte stimulente pecuniare cuvenite personalului cu funcţii de conducere şi de execuţie din aparatul propriu al Autoritãţii, se stabilesc în condiţiile şi la nivelul prevãzut de lege şi de hotãrârile date de cele douã Camere ale Parlamentului pentru funcţiile similare din structurile de specialitate ale celor douã Camere ale Parlamentului.
ART. 44
Concediul de odihnã şi celelalte concedii prevãzute de lege, precum şi modul de calcul şi acordare a indemnizaţiei cuvenite personalului din aparatul propriu al Autoritãţii se stabilesc în mod similar cu cele ale personalului din structurile de specialitate ale celor douã Camere ale Parlamentului.
ART. 45
Personalului Autoritãţii îi revin aceleaşi obligaţii şi îndatoriri, îi sunt aplicate aceleaşi interdicţii ca şi personalului din structurile de specialitate ale celor douã Camere ale Parlamentului, prevederile <>Legii nr. 7/2006 , ale <>Legii nr. 53/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale celorlalte regulamente specifice aplicându-se în mod corespunzãtor.

SECŢIUNEA a 3-a
Rãspunderea personalului

ART. 46
Personalul Autoritãţii rãspunde disciplinar, contravenţional, civil şi penal, în condiţiile legii.
ART. 47
Abaterile disciplinare care pot fi sãvârşite de funcţionarii publici din aparatul propriu al Autoritãţii, precum şi sancţiunile ce se pot aplica pentru acestea sunt cele prevãzute la <>art. 79 şi 80 din Legea nr. 7/2006 , ale cãror dispoziţii se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 48
(1) Sancţiunile disciplinare se aplicã de preşedinte, în termenele, în condiţiile şi dupã procedura prevãzute de <>Legea nr. 7/2006 , respectiv de legislaţia muncii.
(2) Sancţiunile disciplinare prevãzute de <>art. 80 lit. a) şi b) din Legea nr. 7/2006 se pot aplica direct de cãtre directorul general, de cãtre directori, precum şi de cãtre şefii serviciilor şi birourilor independente. Celelalte sancţiuni se aplicã de preşedinte.
ART. 49
Împotriva sancţiunilor disciplinare aplicate în condiţiile art. 48 persoana în cauzã se poate adresa preşedintelui, vicepreşedinţilor sau secretarului general, dupã caz, cu contestaţie.
ART. 50
În cadrul Autoritãţii se constituie o comisie de disciplinã ale cãrei componenţã, atribuţii, mod de sesizare şi procedurã de lucru se stabilesc prin ordin.
ART. 51
Persoana nemulţumitã de sancţiunea disciplinarã se poate plânge instanţei de judecatã competente.
ART. 52
Radierea sancţiunilor disciplinare se face în cazurile prevãzute la <>art. 85 din Legea nr. 7/2006 . Constatarea radierii se face prin ordin al preşedintelui.
ART. 53
Rãspunderea contravenţionalã, civilã sau penalã se angajeazã în cazurile şi în condiţiile prevãzute de <>art. 86, 87 şi 88 din Legea nr. 7/2006 , ale cãror prevederi se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 54
Personalul Autoritãţii angajat pe bazã de contract individual de muncã rãspunde disciplinar, contravenţional, civil şi penal pentru abaterile sãvârşite, în condiţiile prevãzute de titlul XI <>cap. II-V din Legea nr. 53/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

SECŢIUNEA a 4-a
Alte dispoziţii

ART. 55
(1) Personalul din aparatul propriu al Autoritãţii are dreptul şi obligaţia de a-şi perfecţiona pregãtirea profesionalã şi de a urma cursuri de perfecţionare organizate în acest scop.
(2) Formele de perfecţionare, condiţiile de participare şi drepturile cuvenite pe perioada de perfecţionare pentru funcţionarii publici din aparatul Autoritãţii sunt cele prevãzute la <>art. 26, 28 şi 29 din Legea nr. 7/2006 , ale cãror prevederi se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Perfecţionarea profesionalã a personalului Autoritãţii angajat pe bazã de contract individual de muncã se face în condiţiile <>Legii nr. 53/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 56
Preşedintele Autoritãţii poate aproba, prin ordin, în limita numãrului maxim de funcţii publice şi de posturi prevãzute în statele de funcţii, cu încadrarea la nivelul alocaţiilor bugetare pentru cheltuielile cu salariile, numai pentru funcţiile publice şi posturile vacante, utilizarea unui numãr mai mare de funcţii publice şi de posturi prin reducerea corespunzãtoare a unui numãr de funcţii şi de posturi de un nivel superior, precum şi modificarea în ceea ce priveşte calitatea acestora.

CAP. VI
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 57
Autoritatea are relaţii cu instituţii şi autoritãţi similare din alte state şi poate participa la activitatea unor organizaţii internaţionale din domeniul sãu de activitate. Autoritatea poate sã devinã membru al acestora. Autoritatea este autorizatã sã achite cotizaţiile din bugetul propriu.
ART. 58
(1) Autoritatea are în dotare un parc auto compus din:
a) 4 autoturisme pentru conducerea Autoritãţii: preşedinte, vicepreşedinţi şi secretarul general;
b) 5 autoturisme în parcul comun, a cãror utilizare se face potrivit unui regulament aprobat prin ordin;
c) câte un autoturism pentru fiecare filialã regionalã.
(2) Consumul lunar de carburanţi este de 500 de litri/autoturism.
ART. 59
La solicitarea Autoritãţii, prefecţii pot sprijini acţiunea de asigurare de cãtre primari a spaţiilor necesare pentru funcţionarea filialelor regionale.
ART. 60
Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 61
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii Electorale permanente

Numãrul maxim de posturi = 160
(exclusiv demnitarii)



┌─────────────────┐
┌──────────────────────────┤ PREŞEDINTE │
│ └───────┬─────────┘
│ │
│ ┌────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐
│ │ Cabinetul │<───────────┼────────>│ Biroul │
│ │ preşedintelui │ │ │ de audit public intern│
│ └────────────────┘ │ └───────────────────────┘
│ ┌──────────────────────────┼────────────────────────────┐
│ │ │ │
│ V │ V
│┌──────────────────┐ │ ┌────────────────┐
││VICEPREŞEDINTE │ │ │ VICEPREŞEDINTE │
│└───────┬──────────┘ │ └───────┬────────┘
│┌───────┴─────────┐ │ ┌────────┴─────────┐
││ Cabinetul │ ┌───────┴──────────┐ │ Cabinetul │
││vicepreşedintelui│ │ SECRETAR GENERAL │ │vicepreşedintelui │
│└─────────────────┘ └───────┬──────────┘ └──────────────────┘
│ │
│ │
│ │
│ ┌──────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────┐
│ │ Secretariatul General│<───────┼──────>│Biroul juridic-contencios│
│ └──────────────────────┘ │ └─────────────────────────┘
│ ┌───────┬─────┬─────┬─────┬──────┼─────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
v v v v v v v v v v v v
┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐ ┌───┐
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F │ │ G │ │ H │ │ I │ │ J │ │ K │
└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘

LEGENDA


A = Departamentul de control al finanţãrii partidelor politice şi
a campaniilor electorale
B = Direcţia logisticã electoralã
C = Direcţia legislaţie şi legãtura cu Parlamentul
D = Direcţia studii, documentare şi monitorizarea procesului electoral
E = Direcţia buget-finanţe, contabilitate şi resurse umane
F = Serviciul relaţii externe
G = Serviciul alocare subvenţii
H = Serviciul comunicare şi relaţii publice
I = Serviciul informaticã electoralã
J = Serviciul relaţii de protocol şi administrativ
K = Direcţia îndrumare, control şi coordonare filiale


ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

FILIALE REGIONALE
- arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la filialele regionale -
- sediile fiecãrei filiale regionale -

I. FILIALA NORD-EST
1. Bacãu
2. Botoşani
3. Iaşi Sediul - municipiul Bacãu
4. Neamţ
5. Suceava
6. Vaslui

II. FILIALA SUD-EST
1. Brãila
2. Buzãu
3. Constanţa
4. Galaţi Sediul - municipiul Galaţi
5. Vrancea
6. Tulcea

III. FILIALA SUD-MUNTENIA
1. Argeş
2. Cãlãraşi
3. Dâmboviţa
4. Giurgiu Sediul - municipiul Târgovişte
5. Ialomiţa
6. Prahova
7. Teleorman

IV. FILIALA SUD-VEST OLTENIA
1. Dolj
2. Gorj
3. Mehedinţi Sediul - municipiul Râmnicu Vâlcea
4. Olt
5. Vâlcea

V. FILIALA VEST
1. Arad
2. Caraş-Severin
3. Hunedoara Sediul - municipiul Reşiţa
4. Timiş

VI. FILIALA NORD-VEST
1. Bihor
2. Bistriţa-Nãsãud
3. Cluj Sediul - municipiul Cluj-Napoca
4. Sãlaj
5. Satu Mare
6. Maramureş

VII. FILIALA CENTRU
1. Alba
2. Braşov
3. Covasna Sediul - municipiul Braşov
4. Harghita
5. Mureş
6. Sibiu

VIII. FILIALA BUCUREŞTI-ILFOV
1. Municipiul Bucureşti
2. Ilfov Sediul - municipiul Bucureşti

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016