Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2.450 din 6 august 2011  privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 5/2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2.450 din 6 august 2011 privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 5/2007

EMITENT: CONSILIUL DE MEDIERE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 634 din 6 septembrie 2011

    În temeiul art. 17 alin. (2) şi al art. 71 alin. (1) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Consiliul de mediere adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotãrârea Consiliului de mediere nr. 5/2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 27 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 5, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) Consiliul îşi exercitã mandatul pânã la preluarea mandatului de cãtre noul Consiliu, prin procesul-verbal de şedinţã care are loc în maximum 30 de zile de la data validãrii rezultatelor alegerilor.
    (5) Mandatul membrilor Consiliului este de 2 ani şi începe la data preluãrii acestuia în condiţiile alin. (4). Preluarea mandatului se finalizeazã prin semnarea documentelor de cãtre fiecare membru al Consiliului, prin care aceştia fac dovada cã au luat cunoştinţã de şi se angajeazã sã respecte Codul de eticã al membrilor Consiliului de mediere şi Regulamentul privind Normele de organizare a Consiliului de mediere pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu legislaţia în vigoare şi reglementãrile în domeniul medierii, prevãzute în anexele nr. 9 şi 10."
    2. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 6. - (1) Activitatea executivã a Consiliului este coordonatã de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret dintre membrii sãi, pe durata prevãzutã la art. 17 alin. (4) din Lege.
    (2) Pentru activitatea depusã, preşedintele şi vicepreşedintele au dreptul la o indemnizaţie lunarã de conducere, în cuantum stabilit prin hotãrâre a Consiliului."
    3. La articolul 8, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 8. - (1) În structura Consiliului prevãzutã în anexa nr. 1 funcţioneazã un secretariat tehnic, a cãrui organigramã este propusã de preşedinte şi aprobatã de membrii Consiliului reuniţi în şedinţã."
    4. La articolul 8, dupã alineatul (3) se introduc 9 noi alineate, alineatele (4)-(12), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, Consiliul constituie cel puţin urmãtoarele comisii consultative cu caracter permanent:
    a) Comisia consultativã a corpului profesional;
    b) Comisia consultativã pentru calitatea formãrii;
    c) Comisia consultativã pentru calitatea serviciului de mediere;
    d) Comisia pentru promovarea medierii;
    e) Senatul;
    f) Comisia pentru relaţia cu autoritãţile şi alte organisme reprezentative;
    g) Comisia legislativã.
    (5) a) În maximum 3 luni de la constituire, comisiile consultative cu caracter permanent elaboreazã şi adoptã regulamente proprii de organizare şi funcţionare, cu respectarea atribuţiilor stabilite de Consiliu, şi le supun aprobãrii membrilor Consiliului, reuniţi în şedinţã.
    b) Consiliul poate face recomandãri motivate cãtre fiecare comisie consultativã, pentru a solicita modificarea sau completarea regulamentelor proprii.
    c) Regulamentele comisiilor consultative sunt publice şi intrã în vigoare de la data de la care se afişeazã pe site-ul Consiliului.
    d) Hotãrârile Consiliului cu privire la constituirea şi la regulamentele comisiilor consultative pot fi modificate doar cu acordul acestora.
    (6) Comisia consultativã a corpului profesional este constituitã din reprezentanţii asociaţiilor profesionale care au un numãr minim de 30 de membri mediatori autorizaţi înscrişi în Tabloul mediatorilor, având rolul de a formula propuneri privind organizarea profesiei şi de a aviza proiecte de hotãrâri ce vizeazã exercitarea profesiei de mediator.
    (7) Comisia consultativã pentru calitatea formãrii este constituitã din reprezentanţi, cel puţin de nivel formator, ai furnizorilor de formare înscrişi în Lista furnizorilor de formare autorizaţi de Consiliu şi are ca rol formularea de propuneri şi recomandãri privind îmbunãtãţirea calitãţii formãrii iniţiale şi continue a mediatorilor, precum şi avizarea proiectelor de hotãrâri ale Consiliului referitoare la sistemul de formare iniţialã şi continuã, cu excepţia standardelor de formare.
    (8) Comisia consultativã pentru calitatea serviciului de mediere este constituitã din reprezentanţi ai organizaţiilor care oferã servicii de mediere şi are rolul de a formula propuneri şi recomandãri cu privire la modul de organizare, monitorizare şi control al acestor servicii.
    (9) Comisia pentru promovarea medierii este constituitã din mediatori autorizaţi, la propunerea membrilor Consiliului, şi are rolul de a propune strategii de promovare a profesiei şi de a elabora programe şi proiecte care sã contribuie la informarea publicului larg şi a unor grupuri-ţintã specializate cu privire la mediere şi la activitatea Consiliului.
    (10) a) Senatul este constituit din câte un reprezentant, înscris de Consiliu în Lista experţilor evaluatori, din partea fiecãrei organizaţii care a contribuit direct şi nemijlocit la dezvoltarea cadrului legal şi operaţional al profesiei de mediator şi furnizeazã programe de formare iniţialã a mediatorilor, având rolul de a elabora standarde de formare şi de a propune Consiliului recomandãri cu privire la formarea în mediere, precum şi de a analiza cererile cu privire la programe de formare, formatori şi evaluatori şi de a formula propuneri cãtre Consiliul de mediere.
    b) Senatul se înfiinţeazã prin desemnarea a câte unui reprezentant înscris de Consiliu pe lista experţilor evaluatori al fiecãrei organizaţii care a fãcut parte din primul Consiliu numit de Ministerul Justiţiei.
    c) Membrii Senatului pot coopta şi alţi membri, cu respectarea condiţiilor prevãzute la alin. 10 lit. a) şi ale Regulamentului.
    (11) Comisia pentru relaţia cu autoritãţile şi alte organisme reprezentative este constituitã din mediatori autorizaţi, la propunerea membrilor Consiliului, şi are rolul de a propune strategii şi acţiuni în relaţia cu fiecare autoritate publicã şi organism reprezentativ cu care Consiliul a încheiat un protocol de colaborare.
    (12) Comisia legislativã este constituitã din mediatori autorizaţi, la propunerea membrilor Consiliului, şi are rolul de a identifica nevoia unor corelãri legislative şi de a face propuneri pentru abordarea unitarã a medierii, în sensul legii."
    5. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 9. - Consiliul îşi acoperã cheltuielile de organizare şi funcţionare din urmãtoarele tipuri de venituri:
    a) taxe provenind din autorizarea mediatorilor;
    b) taxe provenind din activitatea depusã pentru administrarea Tabloului mediatorilor;
    c) taxe provenind din avizarea modificãrii formei de exercitare a profesiei de mediator;
    d) taxe provenind din avizarea înfiinţãrii de sedii profesionale secundare ale formelor de exercitare a profesiei de mediator;
    e) taxe provenind din avizarea programelor postuniversitare de nivel master în domeniul medierii;
    f) taxe provenind din autorizarea cursurilor şi a programelor de formare profesionalã iniţialã a mediatorilor;
    g) taxe provenind din autorizarea cursurilor şi a programelor de formare profesionalã continuã a mediatorilor;
    h) taxe provenind din analiza programelor de formare în vederea echivalãrii pregãtirii profesionale ca mediator;
    i) taxe de înscriere şi menţinere în lista furnizorilor autorizaţi de formare profesionalã a mediatorilor;
    j) donaţii, sponsorizãri, alte surse de finanţare, dobândite în condiţiile legii;
    k) resurse obţinute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale;
    l) încasãri din vânzarea materialelor proprii;
    m) sume provenite din amenzile aplicate ca sancţiuni disciplinare;
    n) alte venituri stabilite prin hotãrâri ale Consiliului."
    6. La articolul 10 alineatul (1), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "d) prin absenţa nemotivatã la mai mult de 3 şedinţe ordinare într-un an;".
    7. La articolul 10 alineatul (1), dupã litera d) se introduc douã noi litere, literele e) şi f), cu urmãtorul cuprins:
    "e) prin suspendarea din calitatea de mediator, la cerere;
    f) prin aplicarea unei sancţiuni disciplinare rãmase definitivã."
    8. La articolul 10, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Absenţele se considerã a fi motivate în caz de boalã, din motive familiale (deces, cãsãtorie, botez, boala unui membru din familie), concedii, participãri la evenimente ca şi reprezentant al Consiliului şi în alte situaţii aprobate de Consiliu în şedinţa în care se absenteazã."
    9. La articolul 10, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
    "(4) În caz de încetare a mandatului de membru al Consiliului, membrii supleanţi aleşi vor completa Consiliul în ordinea listei, pentru perioada de mandat rãmasã vacantã."
    10. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 11. - (1) Revocarea unui membru al Consiliului de mediere poate avea loc în condiţiile prevãzute la art. 17 alin. (4^1) din lege.
    (2) Consiliul de mediere asigurã organizarea şi desfãşurarea procedurii de revocare a membrilor sãi."
    11. La articolul 13, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 13. - (1) Coordonarea activitãţii executive a Consiliului este asiguratã de un preşedinte şi un vicepreşedinte aleşi în condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (1)."
    12. La articolul 13, dupã alineatul (6) se introduc 3 noi alineate, alineatele (7)-(9), cu urmãtorul cuprins:
    "(7) Mandatul preşedintelui sau al vicepreşedintelui începe de la data semnãrii procesului-verbal de predare-preluare a gestiunii Consiliului, întocmit de preşedintele sau de vicepreşedintele care predã mandatul, dupã caz.
    (8) Predarea mandatului de preşedinte sau de vicepreşedinte se face pe bazã de proces-verbal la care se anexeazã documentele privind bunurile mobile şi imobile, situaţia financiarã a conturilor bancare şi arhivele predate, respectiv preluate în gestiune.
    (9) Perioada de predare a mandatului poate dura cel mult 3 luni calendaristice."
    13. La articolul 14 alineatul (1), literele d) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "d) absenţa nemotivatã pe o perioadã mai mare de 3 luni consecutiv;
    e) la împlinirea termenului mandatului prevãzut la art. 6 alin. (1)."
    14. La articolul 15, alineatele (2) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Consiliul se întruneşte lunar în şedinţã ordinarã fixatã prin hotãrâre a Consiliului valabilã pe durata mandatului şi ori de câte ori este necesar în şedinţã extraordinarã, la convocarea preşedintelui, cu propunerea ordinii de zi a şedinţei.
    ......................................................................
    (4) Ordinea de zi pentru şedinţele ordinare se afişeazã pe portalul web al Consiliului cu minimum 10 zile înainte de data şedinţei, cu indicarea orei şi locului desfãşurãrii şedinţei, iar pentru şedinţele extraordinare se afişeazã cu minimum 3 zile înainte."
    15. La articolul 15, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(5^1) Ordinea de zi va conţine şi specificarea caracterului public sau nepublic al şedinţei sau al unor puncte de pe ordinea de zi."
    16. La articolul 15, alineatele (6)-(9) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(6) Lucrãrile Consiliului se desfãşoarã în prezenţa a cel puţin 5 membri.
    (7) a) În exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul adoptã hotãrâri cu votul majoritãţii membrilor care îl compun, exprimat direct sau prin mandat scris.
    b) Voturile împotrivã şi cele de abţinere se motiveazã şi se consemneazã separat în cuprinsul procesului-verbal de şedinţã şi fac parte integrantã din hotãrârea adoptatã.
    (8) Hotãrârile Consiliului care se referã la profesia de mediator sunt obligatorii pentru toţi mediatorii, se publicã pe portalul web al Consiliului în maximum 5 zile de la data adoptãrii lor şi, dupã ce conţinutul acestora a fost avizat de membrii consiliului, dupã caz, se trimit spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (9) Consiliul adoptã hotãrâri referitor la organizarea profesiei, sistemul de formare şi calitatea formãrii mediatorilor, precum şi referitor la avizarea programelor de formare, dupã consultarea comisiilor cu atribuţii în domeniu constituite conform art. 8 alin. (4), ale cãror regulamente proprii au fost aprobate prin hotãrâre a Consiliului."
    17. La articolul 20 alineatul (1), literele a), c) şi h) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "a) asigurã ducerea la îndeplinire a hotãrârilor Consiliului şi desfãşurarea activitãţii permanente a instituţiei, sub coordonarea preşedintelui, iar în lipsa acestuia, a vicepreşedintelui Consiliului;
    ......................................................................
    c) pregãteşte şedinţele consiliului şi stabileşte prioritãţile de pe ordinea de zi pe baza propunerilor membrilor Consiliului, transmise în scris şi însoţite de documentaţia necesarã, acolo unde este cazul, depuse pânã la începerea şedinţei comisiei;
    ......................................................................
    h) verificã îndeplinirea condiţiilor privind autorizarea mediatorilor sau avizarea formei de exercitare, solicitate prin cereri, analizeazã cererile şi documentele anexate privind recunoaşterea pregãtirii ca mediator şi înainteazã Consiliului rezoluţia de aprobare sau respingere a cererilor analizate;".
    18. La articolul 21, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(4) Calitatea de membru în Comisia permanentã înceteazã în condiţiile prevãzute la art. 10, care se aplicã şi membrilor Comisiei permanente."
    19. La articolul 22 alineatul (1), partea introductivã şi literele a), i), k) şi l) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 22. - (1) Preşedintele coordoneazã întreaga activitate executivã a Consiliului, având urmãtoarele atribuţii:
    a) supravegheazã şi rãspunde de ducerea la îndeplinire a hotãrârilor Consiliului;
    ......................................................................
    i) propune membrilor Consiliului spre aprobare organigrama Secretariatului tehnic, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli şi raportul execuţiei bugetare anuale;
    ......................................................................
    k) prezintã Consiliului periodic un raport de activitate si informeazã Consiliul cu privire la activitatea instituţiei şi a Comisiei permanente desfãşuratã între şedinţele acestuia;
    l) rãspunde de organizarea şi buna funcţionarea a Secretariatului tehnic al Consiliului;".
    20. La articolul 22 alineatul (1), dupã litera l) se introduce o nouã literã, litera m), cu urmãtorul cuprins:
    "m) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de Lege, prezentul regulament şi de hotãrârile Consiliului."
    21. La articolul 22 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
    "(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale preşedintele emite decizii."
    22. Articolul 24 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 24. - (1) Secretariatul tehnic este structura de lucru executivã a Consiliului şi este condus de un director executiv, angajat permanent, conform Legii nr. 53/2003 - Codului muncii, republicatã.
    (2) Secretariatul tehnic funcţioneazã conform unei organigrame proprii, propusã de preşedinte şi aprobatã de membrii Consiliului, reuniţi în şedinţã.
    (3) Secretariatul tehnic duce la îndeplinire hotãrârile Consiliului şi deciziile preşedintelui Consiliului şi are urmãtoarele atribuţii:
    a) primeşte, ia în evidenţã şi distribuie corespondenţa adresatã Consiliului;
    b) elibereazã actele emise de Consiliu, precum şi copii şi duplicate ale acestora, pe baza unei cereri motivate şi aprobate de preşedinte;
    c) asigurã suportul tehnic necesar desfãşurãrii activitãţilor specifice Consiliului, preşedintelui şi vicepreşedintelui, precum şi membrilor Comisiei permanente;
    d) asigurã consilierea şi reprezentarea juridicã a Consiliului printr-un serviciu juridic înfiinţat în cadrul Secretariatului;
    e) redacteazã, înregistreazã, arhiveazã şi ţine evidenţa documentelor Consiliului;
    f) pregãteşte şi desfãşoarã activitãţi de relaţii publice pe plan intern şi extern, în limitele stabilite de Consiliu;
    g) pregãteşte şi asigurã suportul tehnic şi logistic pentru organizarea şi desfãşurarea conferinţei anuale a mediatorilor;
    h) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masã, a diferitelor instituţii, organizaţii sau a cetãţenilor, în mod oportun şi complet, informaţiile solicitate, în mãsura în care acestea au fost aprobate de cãtre Consiliu ca fiind publice;
    i) rãspunde de realizarea şi actualizarea site-ului web al Consiliului şi asigurã informatizarea în condiţii optime a activitãţii acestuia;
    j) asigurã activitatea de primire, depozitare, conservare, întreţinere şi exploatare a materialelor, inventarului propriu şi a mijloacelor fixe;
    k) rãspunde de realizarea materialelor publicitare şi a publicaţiilor proprii ale Consiliului, precum şi de distribuirea acestora;
    l) rãspunde de întreţinerea clãdirii şi a bunurilor din dotare, de buna funcţionare a instalaţiilor, întocmeşte documentaţiile tehnice pentru executarea lucrãrilor de reparaţii curente;
    m) rãspunde de respectarea normelor legale privind securitatea şi sãnãtatea în muncã, precum şi în cazul situaţiilor de urgenţã;
    n) ţine evidenţa contabilã a cheltuielilor efectuate de Consiliu şi rãspunde de respectarea prevederilor legale financiar-contabile;
    o) întocmeşte raportul anual de execuţie bugetarã al Consiliului şi face propuneri privind bugetul de venituri şi cheltuieli.
    (4) Directorul executiv al Secretariatului tehnic se subordoneazã preşedintelui şi colaboreazã în îndeplinirea atribuţiilor sale cu vicepreşedintele, membrii Consiliului, comisiile consultative cu caracter permanent şi alte comisii speciale înfiinţate de Consiliu.
    (5) Directorul executiv duce la îndeplinire hotãrârile Consiliului, deciziile preşedintelui sau, dupã caz, ale vicepreşedintelui şi rãspunde de modul de îndeplinire a atribuţiilor Secretariatului tehnic prevãzute prin prezentul regulament şi prin fişele de post.
    (6) Directorul executiv al Secretariatului tehnic mai are urmãtoarele atribuţii:
    a) rãspunde de siguranţa din punctul de vedere al securitãţii în muncã şi al situaţiilor de urgenţã, conform legislaţiei în vigoare;
    b) rãspunde de dotarea cu echipamentul necesar şi de efectuarea instructajului tuturor angajaţilor cu privire la modul de aplicare a mãsurilor de prevenire şi combatere a accidentelor ce pot surveni în sediul unde îşi desfãşoarã activitatea Secretariatul tehnic;
    c) rãspunde de organizarea acordãrii primului ajutor în situaţiile de urgenţã, prin constituirea unor echipe speciale în acest sens;
    d) rãspunde de adaptarea regulilor generale stabilite prin lege pentru securitatea şi sãnãtatea în muncã şi în situaţii de urgenţã la condiţiile locurilor de muncã existente;
    e) rãspunde de respectarea şi aplicarea normelor de securitate şi sãnãtate în muncã şi pentru situaţii de urgenţã de cãtre toţi angajaţii;
    f) rãspunde de urmãrirea modului în care se pun în practicã mãsurile stabilite de inspectorii de muncã cu prilejul controalelor şi al cercetãrii accidentelor de muncã."
    23. Dupã capitolul VI se introduce un nou capitol, capitolul VI^1 "Asociaţiile profesionale ale mediatorilor şi organizaţii în domeniul medierii", cuprinzând articolele 83^1-83^9, cu urmãtorul cuprins:
    "CAPITOLUL VI^1
    Asociaţiile profesionale ale mediatorilor şi organizaţii în domeniul medierii
    Art. 83^1. - În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin şi în scopul informãrii publice, Consiliul înfiinţeazã Registrul de evidenţã a asociaţiilor profesionale ale mediatorilor (REAPM), Registrul de evidenţã a asociaţiilor profesionale specializate ale mediatorilor (REAPS), precum şi Registrul de evidenţã a organizaţiilor din domeniul medierii (REODM), pe care le actualizeazã periodic.

    SECŢIUNEA 1
    Asociaţiile profesionale ale mediatorilor

    Art. 83^2. - (1) Corpul profesional al mediatorilor se compune din toţi mediatorii autorizaţi, înscrişi în Tabloul mediatorilor, care exercitã profesia în una dintre formele de exercitare a profesiei de mediator prevãzute de lege şi care sunt organizaţi în asociaţii profesionale locale sau naţionale, conform art. 24 din Lege şi în condiţiile art. 83^3 din prezentul regulament.
    (2) Mediatorii se constituie în asociaţii profesionale locale şi naţionale, având drept scop reprezentarea intereselor profesionale şi protejarea statutului lor, conform art. 24 din Lege.
    Art. 83^3. - (1) Sunt asociaţii profesionale ale mediatorilor persoanele juridice care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) sunt înfiinţate în conformitate cu dispoziţiile Legii coroborate cu cele ale Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 246/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) toţi membrii asociaţi sunt mediatori autorizaţi în condiţiile Legii;
    c) denumirea asociaţiei cuprinde cuvântul «mediere», «mediator» sau «mediatori»;
    d) scopul asociaţiei este conform cu prevederile art. 24 din Lege, respectiv reprezentarea intereselor profesionale ale membrilor, protejarea statutului lor şi apãrarea drepturilor şi intereselor acestora;
    e) obiectivele şi activitãţile asociaţiei respectã prevederile legale şi regulamentare în materia medierii, iar statutele lor nu conţin clauze de exclusivitate;
    f) activitãţile statutare nu cuprind furnizarea de servicii de mediere cãtre terţi şi nici furnizarea de servicii de formare iniţialã a mediatorilor, dar pot include organizarea de activitãţi de formare continuã a mediatorilor;
    g) nu sunt filiale ale unor asociaţii înscrise în REAPM, nu sunt uniuni sau federaţii ale unor asociaţii înscrise în REAPM;
    h) sunt înscrise în REAPM întocmit de Consiliu.
    (2) Asociaţiile profesionale ale mediatorilor prevãzute la art. 24 din Lege nu se încadreazã în categoria organizaţiilor neguvernamentale prevãzute la art. 22 din Lege.
    (3) Asociaţiile profesionale prevãzute la art. 24 din Lege nu se încadreazã în categoria furnizorilor de formare profesionalã prevãzuţi la art. 9 din Lege.
    Art. 83^4. - (1) În scopul informãrii publice şi a mediatorilor, Consiliul ţine evidenţa asociaţiilor profesionale sub forma unui REAPM.
    (2) Înscrierea asociaţiilor profesionale în REAPM se face la cerere, prin decizie/hotãrâre a preşedintelui Consiliului, dupã verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 83^3 alin. (1) lit. a)-g).
    (3) În cazul contestãrii deciziei preşedintelui de respingere a înscrierii, Consiliul adoptã o hotãrâre privind soluţionarea contestaţiei.
    (4) Cererea de înscriere în REAPM va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) actul constitutiv;
    b) statutul;
    c) hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare, precum şi hotãrârile judecãtoreşti ulterioare, dacã este cazul;
    d) certificatul fiscal;
    e) certificatul de înregistrare a persoanei juridice;
    f) lista membrilor asociaţiei profesionale.
    (5) Documentele prevãzute la alin. (4) lit. a)-e) se depun în copie, certificatã pentru conformitate cu originalul, pe fiecare paginã, prin semnãtura reprezentantului legal al asociaţiei profesionale şi aplicarea ştampilei acesteia.
    (6) Decizia sau hotãrârea privind înscrierea asociaţiei profesionale în REAPM se comunicã solicitantului în termen de maximum 45 de zile de la data înregistrãrii cererii. În cazul în care hotãrârea este de respingere a înscrierii, aceasta se motiveazã, se comunicã solicitantului şi se publicã pe site-ul Consiliului.
    (7) În cazul în care cererea de înscriere se aprobã, asociaţia profesionalã va fi înscrisã în REAPM în termen de maximum 3 zile de la data emiterii deciziei/hotãrârii preşedintelui.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Asociaţiile profesionale specializate

    Art. 83^5. - (1) Mediatorii autorizaţi pot înfiinţa şi asociaţii specializate pe domenii de aplicare a medierii.
    (2) Asociaţiile înfiinţate de mediatori pe domenii de aplicare a medierii pot fi înscrise la cerere în REAPS.
    Art. 83^6. - Sunt asociaţii profesionale specializate pe domenii de aplicare a medierii acele persoane juridice care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
    a) sunt înfiinţate cu respectarea condiţiilor prevãzute la art. 83^3 alin. (1) lit. a), b), d), e) şi f);
    b) denumirea, scopul, obiectivele asociaţiei precizeazã domeniile de aplicare a medierii pentru care membrii asociaţiei au interes profesional;
    c) membrii asociaţiei au o specializare recunoscutã de Consiliu, în cazul în care pentru practica într-un anumit domeniu de aplicare a medierii Consiliul reglementeazã necesitatea specializãrii.
    Art. 83^7. - (1) Un mediator autorizat poate avea calitatea de membru numai într-o singurã asociaţie profesionalã, astfel cum aceasta este definitã la art. 83^3.
    (2) Un mediator autorizat poate avea calitatea de membru în una sau mai multe asociaţii specializate, astfel cum acestea sunt definite la art. 83^6.
    (3) Un mediator autorizat poate avea concomitent calitatea de membru într-o asociaţie profesionalã, astfel cum aceasta este definitã la art. 83^3, dar şi calitatea de membru în una sau mai multe asociaţii profesionale specializate, astfel cum acestea sunt definite la art. 83^6.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Organizarea de servicii de mediere

    Art. 83^8. - (1) Orice persoanã juridicã poate organiza servicii de mediere în colaborare cu formele de exercitare a profesiei de mediator doar dupã obţinerea unui aviz din partea Consiliului, prin care se certificã faptul cã sunt respectate principiile de neutralitate, imparţialitate şi confidenţialitate de cãtre mediator, iar pãrţilor le este respectat dreptul de a decide cu privire la alegerea mediatorului şi a soluţiei privind disputa supusã medierii.
    (2) Serviciile de mediere pot fi organizate doar de persoanele juridice care au în obiectul de activitate organizarea sau oferirea unor astfel de servicii, denumite în continuare organizaţii din domeniul medierii.
    (3) În cazul unui serviciu de mediere organizat de o organizaţie din domeniul medierii, contractul de mediere se încheie exclusiv între mediator şi pãrţi, conform art. 45 şi 46 din Lege.
    (4) Cererea de avizare a modului de organizare a serviciului de mediere va fi însoţitã de o descriere a modului de organizare a serviciului de mediere, în condiţiile legii. Comisia permanentã analizeazã cererea şi face o propunere argumentatã Consiliului, care hotãrãşte cu privire la admiterea sau respingerea cererii.
    (5) Hotãrârea Consiliului se comunicã solicitantului în termen de 45 de zile de la data înregistrãrii cererii şi se publicã pe portalul web al Consiliului.
    (6) Mediatorii autorizaţi pot colabora în vederea furnizãrii serviciului de mediere cu orice persoanã juridicã dintre cele menţionate la alin. (1), dupã obţinerea de cãtre acesta a avizului prealabil emis de Consiliu.
    Art. 83^9. - (1) Organizaţiile care au în obiectul de activitate servicii de mediere pot fi înscrise la cerere în REODM, întocmit şi actualizat de Consiliu.
    (2) Cererea de înscriere în REODM se depune la Consiliu, însoţitã de copii certificate pentru conformitate dupã urmãtoarele documente:
    a) statutul şi actul de constituire din care rezultã cã are în obiectul de activitate servicii de mediere sau, dupã caz, actul în baza cãruia a fost înfiinţatã;
    b) hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare, dacã este cazul;
    c) certificatul fiscal;
    d) o scurtã descriere a activitãţii desfãşurate sau pe care intenţioneazã sã o desfãşoare în domeniul medierii.
    (3) Organizaţiile care au solicitat şi au obţinut avizul Consiliului pentru organizarea serviciului de mediere vor fi incluse în REODM în maximum 15 zile de la adoptarea hotãrârii de avizare."
    24. Articolul 85 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 85. - Fondurile Consiliului constituite conform Legii şi prezentului regulament acoperã cel puţin urmãtoarele categorii de cheltuieli:
    a) cheltuielile de întreţinere: cheltuieli efectuate pentru plata utilitãţilor la sediul Consiliului, cheltuieli de reparaţie curentã pentru sediu etc.;
    b) cheltuielile de funcţionare: cheltuieli cu chiria pentru sediu, cheltuieli efectuate cu transportul, cazarea şi diurna membrilor Consiliului, ai comisiilor de specialitate, comisiilor de disciplinã şi comisiilor consultative permanente pentru deplasarea la Bucureşti, care este localitatea unde Consiliul îşi are sediul, cheltuieli de transport, cazare şi diurnã în alte localitãţi ale ţãrii, cheltuieli pentru procurarea de bunuri pentru mobilarea sediului, dotarea cu tehnicã de calcul, aparaturã de comunicare, biroticã, consumabile, literaturã de specialitate, cheltuieli ocazionate de realizarea portalului web, a bazelor de date electronice şi a unor programe soft specializate, actualizarea şi întreţinerea acestora, servicii pentru întreţinerea calculatoarelor, servicii de contabilitate, servicii de consultanţã financiarã şi specialitate, alte tipuri de servicii de consultanţã, dupã caz, cheltuieli cu arhivarea, alte servicii care sã sprijine şi sã îmbunãtãţeascã activitatea Consiliului etc.;
    c) cheltuieli de personal: salariile angajaţilor în cadrul Secretariatului tehnic, indemnizaţiile membrilor, ale Comisiei permanente şi ale preşedintelui şi vicepreşedintelui, alte cheltuieli de personal, conform legii;
    d) cheltuieli de editare: editarea de tipizate, broşuri, publicaţii în Monitorul Oficial al României, Partea I, pliante şi afişe de promovare a medierii şi Tabloului mediatorilor, alte publicaţii proprii;
    e) cheltuieli cu organizarea de evenimente, precum conferinţa naţionalã a mediatorilor şi alte conferinţe, organizate direct şi în parteneriat;
    f) cheltuieli pentru achiziţii, conform hotãrârilor Consiliului;
    g) alte tipuri de cheltuieli prevãzute de lege, aprobate prin bugetul anual al Consiliului."
    25. Articolul 89 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 89. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezentul regulament."
    26. Dupã anexa nr. 8 se introduc douã noi anexe, anexele nr. 9 şi 10, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. II
    (1) În termen de 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotãrâri, asociaţiile înscrise în Registrul naţional al asociaţiilor profesionale ale mediatorilor, înfiinţat prin Hotãrârea Consiliului de mediere nr. 1.374/2009 cu privire la înfiinţarea Registrului naţional al asociaţiilor profesionale ale mediatorilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, vor fi notificate cu privire la îndeplinirea sau neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 83^3 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotãrârea Consiliului de mediere nr. 5/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, solicitându-se acestora sã precizeze în scris, prin adresã depusã la Consiliul de mediere în termen de maximum 15 zile de la primirea notificãrii, dacã opteazã sau nu pentru menţinerea statutului de asociaţie profesionalã şi modificarea propriilor statute în sensul îndeplinirii condiţiilor prevãzute de Legea nr. 192/2006 privind organizarea şi exercitarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de regulamentul sus-menţionat pentru asociaţiile profesionale ale mediatorilor.
    (2) Consiliul de mediere va publica pe portalul web propriu rãspunsurile asociaţiilor transmise conform alin. (1) şi va notifica mediatorii membri ai asociaţiilor care nu opteazã pentru menţinerea statutului de asociaţie profesionalã cã au la dispoziţie maximum 6 luni pentru înscrierea într-o altã asociaţie profesionalã înscrisã în Registrul de evidenţã a asociaţiilor profesionale ale mediatorilor.
    (3) La data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotãrâri începe înscrierea în registrele prevãzute la art. 83^1 din regulamentul prevãzut la alin. (1).


         Preşedintele Consiliului de mediere,
                Anca Elisabeta Ciucã


    Bucureşti, 6 august 2011.
    Nr. 2.450.


    ANEXA 1


    ───────
(Anexa nr. 9 la regulament)
───────────────────────────


                               CODUL DE ETICĂ
                     al membrilor Consiliului de mediere

    Preambul
    ● Consiliul de mediere, denumit în continuare Consiliul, este forul care îşi exercitã atribuţiile conform cadrului legal stabilit prin Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Legea, precum şi prin directivele Uniunii Europene, în interes public, asigurând calitatea serviciului de mediere prin organizarea şi administrarea activitãţii de mediere.
    ● Membrii Consiliului îşi desfãşoarã activitatea cu respectarea normelor de eticã profesionalã prevãzute în cuprinsul prezentului cod.
    ● În cuprinsul prezentului cod, activitatea membrilor Consiliului trebuie înţeleasã în sensul activitãţii desfãşurate în cadrul Consiliului de mediere ca organ de conducere, precum şi în sensul activitãţii desfãşurate în comisiile în care membrii Consiliului sunt desemnaţi conform legii (Legea, Regulamentul de organizare şi funcţionare, hotãrârile Consiliului), care pot fi: Comisia permanentã, Comisia de disciplinã, precum şi orice alte comisii care pot fi înfiinţate de Consiliu în limitele reglementãrilor cadrului legal.

    CAP. I
    Libertatea de decizie şi opinie în exercitarea atribuţiilor legale

    ART. 1
    Libertatea de decizie
    (1) Libertatea de decizie în îndeplinirea atribuţiilor conferite membrilor Consiliului de cadrul legal în vigoare trebuie exprimatã în limitele prevãzute de lege şi cu bunã-credinţã.
    (2) În exercitarea dreptului la libera decizie, membrii Consiliului vor avea în vedere interesele tuturor celor cãrora decizia le este aplicabilã, în sensul de a produce efecte, precum şi prevenirea situaţiilor de discriminare, tratament inegal sau/şi concurenţã neloialã.
    ART. 2
    Libertatea de opinie
    (1) Libertatea de opinie în luarea deciziilor se exercitã de cãtre membrii Consiliului numai în cadrul dezbaterilor şi discuţiilor ce au loc în Consiliu şi în comisii, fãrã a fi înţeleasã de cãtre aceştia ca un drept de a externaliza dezbaterile contradictorii ce ar putea avea loc în cadrul Consiliului.
    (2) Membrii Consiliului vor exprima în afara şedinţelor Consiliului numai opiniile proprii, fãrã a face referiri la opiniile personale ale altor membri ai Consiliului.
    (3) Membrii Consiliului se vor abţine de la calificative sau de la judecarea opiniilor ori a activitãţilor celorlalţi membri ai Consiliului, atât în cadrul, cât şi în afara activitãţii din Consiliu.
    ART. 3
    Exprimarea publicã a opiniilor
    (1) În lipsa unui mandat expres dat de Consiliu, membrii acestuia nu pot desfãşura activitãţi în numele şi pentru Consiliu. În cazul în care membrii Consiliului sunt mandataţi de Consiliu sã participe la o acţiune în calitate de reprezentanţi ai acestuia, ei vor face publicã numai poziţia Consiliului sau deciziile acestuia, dupã caz, abţinându-se sã îşi exprime opiniile personale.
    (2) În cazul în care membrii Consiliului doresc sã facã publicã opinia personalã în legãturã cu atribuţiile sau activitatea Consiliului, aceştia sunt obligaţi sã facã precizarea expresã cã este o opinie personalã şi cã nu reprezintã poziţia oficialã a Consiliului.
    (3) În cazul hotãrârilor luate în cadrul Consiliului în conformitate cu art. 19 alin. (4) din Lege, opiniile diferite se motiveazã şi se consemneazã separat în cuprinsul hotãrârilor.
    (4) Membrii Consiliului pot preciza dacã opiniile personale sunt susţinute de organizaţiile din care fac parte sau de cãtre mediatorii care i-au votat.
    (5) În lipsa unui mandat expres, membrii Consiliului trebuie sã se abţinã de la afirmarea unei opinii personale ca fiind o opinie a unui grup de mediatori.
    (6) În lipsa unui mandat expres, membrii Consiliului trebuie sã se abţinã de la afirmarea unei opinii personale sau a unui grup de mediatori ca fiind o opinie a mediatorilor din România.

    CAP. II
    Nediscriminarea

    ART. 4
    (1) În activitatea lor, membrii Consiliului se vor abţine sã producã orice fel de discriminare şi vor acţiona în sensul combaterii oricãrei discriminãri pe motiv de rasã, religie, orientare sexualã sau apartenenţã la o organizaţie.
    (2) Membrii Consiliului vor acţiona în toatã activitatea pe care o desfãşoarã pe durata mandatului în conformitate cu principiile prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, acţionând în sensul asigurãrii unui tratament egal, nediscriminatoriu şi al egalitãţii de şanse faţã de orice persoanã care se adreseazã acestuia.
    (3) În aplicarea legii, membrii Consiliului vor acţiona folosind aceeaşi mãsurã şi aceleaşi criterii faţã de toate persoanele, constituindu-se astfel în garanţii nediscriminãrii.

    CAP. III
    Conflictul de interese

    ART. 5
    (1) Membrii Consiliului îşi vor declara apartenenţa la asociaţii profesionale în momentul preluãrii mandatului şi oricând pe parcursul mandatului atunci când dobândesc calitatea de membru în cadrul unor astfel organizaţii.
    (2) Membrii Consiliului vor preciza asociaţiile şi/sau grupurile de mediatori pe care le reprezintã în sensul precizat la art. 3 alin. (1).
    (3) În toate cazurile în care participã la luarea unei hotãrâri în exercitarea atribuţiilor ce le revin în calitate de membrii ai Consiliului, aceştia vor declara orice situaţie în care se aflã în conflict de interese şi se vor abţine de la vot.
    (4) Potrivit principiului responsabilitãţii, membrii Consiliului nu vor abuza de dreptul de a se abţine de la vot, fiind responsabili în luarea deciziilor, în asigurarea funcţionãrii Consiliului şi în îndeplinirea atribuţiunilor conferite prin lege.
    (5) În cazul blocãrii luãrii unei decizii prin lipsa cvorumului prevãzut de lege, blocaj cauzat de abţinerea membrilor Consiliului de la vot, aceştia vor motiva abţinerea care va fi consemnatã în procesul-verbal.
    (6) Persoana care are calitatea de membru al Consiliului se va abţine de la vot dacã hotãrârile Consiliului sau ale comisiilor:
    a) soluţioneazã o cerere adresatã Consiliului al cãrui petent este el, soţul sãu, rudã sau afin al sãu pânã la gradul IV inclusiv;
    b) soluţioneazã o cerere adresatã Consiliului referitoare la acte şi fapte ce privesc forma de exercitare a profesiei de mediator, asociaţia profesionalã sau furnizorul de formare în care membrul Consiliului îşi desfãşoarã activitatea, iar decizia se ia pe baza opiniilor subiective ale membrilor Consiliului, şi nu în baza unor criterii obiective stabilite prin hotãrâri ale Consiliului;
    c) au ca obiect acte sau fapte ce privesc raporturi patrimoniale ale Consiliului cu entitãţi economice în care membrul Consiliului, rudele acestuia pânã la gradul IV inclusiv sau afinii sunt asociaţi sau salariaţi ori deţin funcţii de conducere administrative sau executive. De la prezenta clauzã sunt exceptate donaţiile şi legatele fãcute în favoarea Consiliului şi în beneficiul acestuia.
    (7) De la situaţiile prevãzute la alin. (6) lit. a) şi b) fac excepţie actele pur administrative ale Consiliului în care îndeplinirea condiţiilor de fond şi formã a cererii naşte obligaţia legalã a Consiliului de a avea o anumitã conduitã şi, implicit, de a emite o anumitã hotãrâre (de exemplu: autorizarea mediatorului, avizarea formei de exercitare a profesiei, acreditarea formatorilor, examinatorilor, evaluatorilor etc.).
    (8) Membrii Consiliului nu sunt în conflict de interese atunci când iau decizii ca instanţã disciplinarã, conform legii, cu privire la o plângere în care petentul sau mediatorul învinuit este membru al unei asociaţii profesionale în care sunt înscrişi ca membri şi membrul/membrii Consiliului. În acest caz, principiul responsabilitãţii prevãzut în Regulamentul de organizare şi funcţionare şi cel al nediscriminãrii prevãzut în prezentul cod guverneazã activitatea membrilor Consiliului în exercitarea atribuţiilor de instanţã disciplinarã şi de asigurarea calitãţii serviciului de mediere în interes public şi în spiritul legii.

    CAP. IV
    Comportamentul loial şi civilizat faţã de colegii mediatori şi faţã de colegii membri în Consiliu

    ART. 6
    (1) Membrii Consiliului îşi datoreazã unii altora respect şi sunt garanţii folosirii unui limbaj şi unei atitudini civilizate pe care o vor promova atât în cadrul Consiliului, cât şi în cadrul organizaţiilor din care fac parte.
    (2) Membrii Consiliului nu vor iniţia, nu vor susţine, nu vor instiga şi nu vor participa direct sau indirect la acţiuni de denigrare a celorlalţi membri ori a Consiliului ca instituţie.
    (3) Membrii Consiliului nu vor iniţia, nu vor susţine şi nu vor instiga direct sau indirect la acţiuni de revocare din Consiliu a unui alt membru al acestuia.
    (4) Membrii Consiliului au obligaţia eticã sã acţioneze astfel încât acţiunile de revocare a unui membru sã fie iniţiate numai de cãtre asociaţiile profesionale din care acel membru al Consiliului face parte sau de cãtre una dintre asociaţiile profesionale care au susţinut prin vot desemnarea ca membru în Consiliu.
    (5) Membrii Consiliului nu se vor implica în iniţierea şi/sau în susţinerea unor modificãri legislative care nu au fost comunicate în prealabil Consiliului şi nici nu au susţinere din partea acestuia. În cazul în care orice membru al Consiliului are cunoştinţã despre iniţiative legislative în domeniul medierii, care nu au fost comunicate Consiliului, acesta are obligaţia de a notifica Consiliului respectiva iniţiativã legislativã.

    CAP. V
    Confidenţialitatea şi comunicarea

    ART. 7
    (1) Membrii Consiliului se vor abţine sã dea publicitãţii luãrile de poziţii ale celorlalţi membri, cu excepţia celor comunicate oficial de Consiliu.
    (2) Consiliul va comunica oficial deciziile şi hotãrârile sale prin publicarea pe site-ul propriu a hotãrârilor adoptate.
    (3) Membrii Consiliului se vor folosi de canalele de comunicare de care dispun doar în scopul de a-şi comunica propriile opinii sau decizii ori pentru a publica poziţia oficialã a Consiliului în scopul corectei informãri a celor interesaţi.
    (4) Membrilor Consiliului le este interzisã crearea unor beneficii de imagine în profesie în virtutea calitãţii pe care o deţin în Consiliu, prin raportarea la poziţiile exprimate în Consiliu sau în comisii de cãtre alţi membri ai Consiliului.
    (5) În activitatea desfãşuratã în cadrul Consiliului, membrii acestuia vor respecta toate procedurile şi mãsurile instituite pentru protecţia datelor cu caracter personal de cãtre Consiliu, în calitatea sa de operator de date cu caracter personal conform dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (6) Membrii Consiliului nu vor înregistra sau transmite şedinţele Consiliului, transparenţa acestora fiind reglementatã prin hotãrâri ale Consiliului.

    CAP. VI
    Promovarea intereselor generale în domeniul medierii

    ART. 8
    (1) Consiliul îşi exercitã atribuţiile legale promovând interesul public şi al mediatorilor privind calitatea serviciului de mediere şi apãrarea prestigiului profesiei de mediator.
    (2) Membrii Consiliului se vor abţine de la a promova interese personale şi de grup, rezultate în baza apartenenţei la structuri profesionale şi la alte structuri asociative, în cazul în care acestea nu converg sau nu sunt prioritare interesului general în profesie.

    CAP. VII
    Transparenţa decizionalã

    ART. 9
    (1) Activitatea membrilor Consiliului se desfãşoarã în baza principiului transparenţei, iar în aplicarea acestui principiu, membrii Consiliului, cu respectarea mandatului dat, vor informa persoanele interesate asupra acţiunilor întreprinse, poziţiei şi deciziilor Consiliului.
    (2) Principiul enunţat la alin. (1) nu vine în contradicţie cu posibilitatea Consiliului de a decide ca anumite şedinţe sã nu fie publice. În acest context luãrile de poziţie ale membrilor nu pot fi fãcute publice decât de cãtre fiecare membru pentru sine, în sensul art. 7.
    (3) În niciun caz membrii Consiliului nu vor dezvãlui poziţiile celorlalţi membri anterior luãrii unei decizii de cãtre Consiliu, respectiv de cãtre comisia din care fac parte.

    CAP. VIII
    Rãspunderea disciplinarã

    ART. 10
    (1) În toate cazurile în care membrii Consiliului de mediere încalcã oricare dintre obligaţiile stipulate în prezentul cod, aceştia vor rãspunde disciplinar.
    (2) Se considerã abatere disciplinarã încãlcarea cu intenţie, în mod repetat şi neîntemeiat, de cãtre membrii Consiliului, a oricãrei obligaţii prevãzute în sarcina acestora de Lege, de hotãrârile Consiliului şi de prezentul cod.
    (3) Orice membru al Consiliului poate sesiza Consiliul cu o plângere împotriva unui alt membru al acestuia în termen de 6 luni de la data sãvârşirii abaterii disciplinare.
    (4) Sancţiunile disciplinare se aplicã în funcţie de gravitatea abaterii, precum şi în funcţie de starea de recidivã în sãvârşirea abaterilor şi constau în:
    a) observaţia scrisã;
    b) amendã de la 100 la 1.000 lei;
    c) suspendarea calitãţii de membru al Consiliului pe o duratã de pânã la maximum 6 luni;
    d) excluderea din Consiliu.
    (5) Cuantumul amenzii poate fi actualizat anual de cãtre Consiliu cu indicele de inflaţie.
    (6) Plângerile formulate împotriva unui membru al Consiliului referitoare la nerespectarea unor obligaţii prevãzute în sarcina acestuia de lege, regulamente şi de prezentul cod sunt analizate de Senat, înfiinţat prin hotãrâre a Consiliului.
    (7) Consiliul, prin preşedinte, convoacã Senatul în termen de 5 zile lucrãtoare de la înregistrarea plângerii. Convocarea se poate face prin e-mail, fax sau scrisoare recomandatã. Data convocãrii Senatului va fi stabilitã astfel încât de la transmiterea convocãrii cãtre membrii Senatului şi pânã la întrunirea acestuia sã curgã un termen de cel puţin 7 zile lucrãtoare, dar nu mai mult de 14 zile lucrãtoare. Senatul va decide în termen de 30 de zile de la data întrunirii sale dacã plângerea împotriva unui membru al Consiliului este admisibilã.
    (8) Pentru a fi admisibilã, plângerea trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) sã fie formulatã în scris şi înregistratã la Consiliu în original;
    b) sã cuprindã numele, prenumele şi domiciliul petentului sau adresa aleasã pentru comunicarea cu Consiliul şi calitatea în care petentul a formulat plângerea;
    c) sã cuprindã numele şi prenumele membrului/membrilor împotriva cãruia/cãrora este formulatã plângerea;
    d) sã precizeze care sunt acţiunile sau inacţiunile pe care petentul le considerã ca fiind fapte prin care membrul Consiliului a sãvârşit o abatere disciplinarã;
    e) faptele menţionate de petent sã fi fost sãvârşite de membrul/membrii Consiliului în aceastã calitate, astfel cum a fost definitã în preambulul prezentului cod.
    (9) Membrii Senatului pot administra orice probe pe care le considerã necesare pentru a decide asupra admisibilitãţii plângerii.
    (10) Senatul decide asupra admisibilitãţii plângerii prin vot, lucrãrile Senatului se desfãşoarã în prezenţa a 2/3 din membrii sãi, iar deciziile se iau cu o majoritate calificatã de 2/3 din membrii prezenţi. Opiniile separate vor fi consemnate la cerere, iar decizia Senatului se înainteazã Consiliului în scris, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii acesteia.
    (11) Decizia Senatului este act emis de Consiliu şi poate fi contestat conform dispoziţiilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (12) În cazul în care plângerea este inadmisibilã, Consiliul va comunica petentului decizia motivatã a Senatului.
    (13) În cazul în care plângerea este admisibilã, Consiliul numeşte în prima şedinţã ordinarã o comisie de disciplinã, conform art. 40 din Lege.
    (14) Dispoziţiile art. 40 şi 41 din Lege se aplicã corespunzãtor şi în cazul abaterilor sãvârşite de cãtre membrii Consiliului.
    (15) Dispoziţiile prezentului capitol referitoare la rãspunderea disciplinarã a membrilor Consiliului se completeazã cu dispoziţiile legii, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare în materia rãspunderii disciplinare, precum şi cu Procedurile de lucru ale Consiliului şi ale comisiei de disciplinã privind rãspunderea disciplinarã a mediatorilor.
    (16) În cazul în care abaterea disciplinarã a membrilor Consiliului cauzeazã prejudicii acestui organism, persoana sancţionatã disciplinar poate rãspunde şi material pentru prejudiciul cauzat, conform legii române în vigoare.

    CAP. IX
    Dispoziţii tranzitorii

    ART. 11
    Pânã la constituirea Senatului, analiza admisibilitãţii plângerii formulate împotriva unui membru al Consiliului va fi fãcutã în şedinţã de Consiliu de cãtre membrii acestuia.


    ANEXA 2
    ───────
(Anexa nr. 10 la regulament)
────────────────────────────

                                      REGULAMENT
         privind normele de organizare a Consiliului de mediere pentru
          prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu
          legislaţia în domeniu şi reglementãrile în domeniul medierii

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentul regulament stabileşte normele de organizare a activitãţii Consiliului de mediere, denumit în continuare Consiliul, pentru garantarea şi protejarea drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale persoanelor fizice, în special a dreptului la viaţa intimã, familialã şi privatã, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu Constituţia României şi Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Adoptarea prezentului regulament a fost impusã de calitatea de "operator de date cu caracter personal" [art. 2 alin. (2) lit. a) şi alin. (4) din Legea nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare], acordatã Consiliului de mediere de cãtre Autoritatea Naţionalã de Supraveghere şi Protecţie a Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) prin Notificarea nr. 10.723/2009 şi Regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal aprobat de Consiliu prin hotãrâre în data de 29 ianuarie 2010.
    ART. 2
    Regulile instituite prin prezentul regulament se aplicã tuturor membrilor Consiliului, indiferent de poziţia ocupatã şi de atribuţiile pe care le îndeplinesc, precum şi mediatorilor sau altor persoane care sunt desemnate sã facã parte din comisii sau grupuri de lucru înfiinţate de Consiliu prin hotãrâri ale acestuia şi care, prin natura activitãţii, au acces la date cu caracter personal.
    ART. 3
    Toţi mediatorii sunt obligaţi sã cunoascã dispoziţiile prezentului regulament.

    CAP. II
    Reguli generale privind prelucrarea datelor cu caracter personal

    ART. 4
    Prelucrarea datelor cu caracter personal este necesarã, în conformitate cu Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru îndeplinirea atribuţiilor Consiliului ca organism de interes public, respectiv:
    a) formarea mediatorilor;
    b) autorizarea şi avizarea mediatorilor;
    c) asigurarea respectãrii legislaţiei în materia medierii şi, în special, a codului de eticã al membrilor Consiliului de mediere de cãtre membrii corpului profesional;
    d) autorizarea furnizorilor de formare, formatorilor şi evaluatorilor/examinatorilor în domeniul medierii şi supravegherea calitãţii formãrii;
    e) asigurarea calitãţii serviciului de mediere;
    f) publicitatea Tabloului de mediatori, a furnizorilor de formare, formatorilor, examinatorilor/evaluatorilor;
    g) asigurarea transparenţei decizionale, a participãrii la activitatea desfãşuratã de Consiliu, publicitãţii şedinţelor Consiliului cu excepţiile prevãzute de hotãrârile Consiliului;
    h) orice alte atribuţii care revin Consiliului în baza legii pentru organizarea profesiei şi a serviciului de mediere în România.
    ART. 5
    (1) Accesul la date cu caracter personal al membrilor Consiliului, secretariatului tehnic şi terţilor se face în condiţiile prezentului regulament, condiţii care vor fi comunicate public pentru ca orice solicitant sã fie informat asupra drepturilor pe care le are în privinţa accesului la datele cu caracter personal prelucrate de Consiliu.
    (2) Informarea este asiguratã de Consiliu:
    a) prin afişare pe site-ul Consiliului;
    b) prin afişare la sediul Consiliului (secretariat);
    c) prin serviciul sau angajatul responsabil pentru exercitarea drepturilor prevãzute de Legea nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 6
    Categoriile de date prelucrate de Consiliu sunt:
    1. date de identificare:
    a) numele şi prenumele;
    b) sexul;
    c) data şi locul naşterii;
    d) cetãţenia;
    e) semnãtura;
    f) date din acte de stare civilã;
    g) numãr de telefon;
    h) adresa personalã;
    i) adresa de e-mail;
    j) profesia;
    k) locul de muncã;
    l) formarea profesionalã;
    m) apartenenţa la asociaţii profesionale;
    n) orice alte date necesare îndeplinirii atribuţiilor legale ale Consiliului;
    2. date cu caracter special, respectiv:
    a) codul numeric personal;
    b) seria şi numãrul actului de identitate;
    c) date privind starea de sãnãtate;
    d) date privind sancţiuni disciplinare;
    e) date privind cazierul judiciar;
    f) date statistice despre activitatea desfãşuratã în mediere;
    g) alte date cu caracter personal stabilite de Consiliu prin hotãrâri date în aplicarea legislaţiei în domeniu.
    ART. 7
    Surse de colectare a datelor cu caracter personal
    Datele cu caracter personal vor fi colectate de Consiliu în exercitarea atribuţiilor legale:
    a) de la persoanele vizate;
    b) de la reprezentanţi legali, împuterniciţi ai persoanelor vizate;
    c) de la alte persoane care îşi exercitã drepturile sau, respectiv, îşi îndeplinesc obligaţiile în conformitate cu dispoziţiile legale în materia medierii.
    ART. 8
    Persoanele care gestioneazã datele
    Urmãtoarele categorii de persoane sunt îndrituite sã prelucreze date cu caracter personal colectate de Consiliu:
    a) angajaţii Consiliului;
    b) membrii Comisiei permanente;
    c) membrii Comisiei de disciplinã;
    d) membrii Consiliului;
    e) membrii comisiilor de specialitate înfiinţate de Consiliu prin hotãrâri.
    ART. 9
    Categorii de destinatari
    Urmãtoarele categorii de persoane pot fi destinatari legali ai datelor cu caracter personal prelucrate de Consiliu:
    a) persoana vizatã;
    b) reprezentanţi legali ai persoanei vizate;
    c) autoritãţi judecãtoreşti;
    d) autoritãţi publice;
    e) poliţie;
    f) terţi care sunt persoane interesate în a obţine date cu caracter personal prelucrate de Consiliu şi care justificã un interes legitim în a avea acces la acest tip de informaţii.
    ART. 10
    Garantarea protecţiei datelor cu caracter personal
    (1) Datele cu caracter personal sunt prevãzute la art. 6.
    (2) Confidenţialitatea acestor date este asiguratã de Consiliu, cu urmãtoarele excepţii:
    a) date personale, care sunt necesare sã devinã publice pentru îndeplinirea atribuţiilor Consiliului conform legii, Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere şi hotãrârilor Consiliului;
    b) date personale pentru care persoana în cauzã îşi dã consimţãmântul de a se face publice;
    c) date personale necesare a fi fãcute publice în situaţia unei suspiciuni de fraudare a legii. Aceste situaţii sunt apreciate de Consiliu prin decizie. Hotãrârea Consiliului va menţiona motivaţia necesitãţii de a se face excepţie de la regula confidenţialitãţii pentru fiecare situaţie particularã;
    d) date personale de notorietate a cãror publicitate este asiguratã chiar de persoana titularã a acestora (deţinãtorul de drept) sau de un terţ cu consimţãmântul persoanei titulare. În acest caz, Consiliul nu are nevoie de consimţãmântul persoanei. Notorietatea este apreciatã de Consiliu, ca organism de decizie format din 9 membri conform legii.
    (3) Încãlcarea prevederilor cu caracter confidenţial se sancţioneazã disciplinar, administrativ, material sau penal, dupã caz, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
    ART. 11
    Arhivarea datelor prelucrate
    Consiliul va arhiva datele cu caracter personal prelucrate pe o perioadã de 3 ani, dupã care acestea sunt distruse. Termenul de 3 ani curge de la momentul colectãrii acestor date la Consiliu, operaţiunea de colectare fiind prima operaţiune de prelucrare a datelor cu caracter personal conform Legii nr. 677/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 12
    Transfer de date în strãinãtate
    Transferul datelor cu caracter personal în strãinãtate se va efectua de Consiliu în conformitate cu legile interne şi cu legislaţia comunitarã aplicabilã statelor membre.

    CAP. III
    Reguli generale privind prelucrarea datelor cu caracter personal

    ART. 13
    Prelucrarea datelor cu caracter personal
    (1) Prelucrarea datelor cu caracter personal presupune: colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvãluirea cãtre terţi prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alãturarea ori combinarea, blocarea, ştergerea sau distrugerea.
    (2) Prelucrarea datelor cu caracter personal se face prin mijloace neautomate sau automate.
    (3) Prelucrarea neautomatã presupune:
    a) înregistrarea documentelor în registrul de intrãri;
    b) constituirea unei mape a persoanei, care are trecute pe copertã documentele conţinute;
    c) analiza de cãtre Secretariatul tehnic a conformitãţii documentelor prezentate cu cerinţele legale, cererea de completare, dupã caz;
    d) supunerea documentelor analizei Comisiei permanente;
    e) emiterea deciziei şi stocarea documentelor;
    f) documentele sunt stocate în dulapuri metalice închise cu cheie şi sigilate;
    g) stocarea se face într-un sistem care sã permitã identificarea rapidã a unei persoane în vederea actualizãrii datelor sau, dupã caz, accesul individual la datele personale;
    h) analizarea documentelor sau a unor situaţii în care Consiliul se autosesizeazã în cadrul şedinţelor ordinare şi menţionarea acestora în procesele-verbale scrise în caiete numerotate şi înregistrate;
    i) documentele persoanelor care înceteazã raporturile cu Consiliul se returneazã sau, dupã caz, se arhiveazã pentru o perioadã de 3 ani, fiind apoi distruse;
    j) transmiterea datelor prevãzute de lege cãtre terţi;
    k) hotãrâri ale Consiliului sau ale comisiilor înfiinţate de acesta cu privire la persoane.
    (4) Prelucrarea automatã a datelor presupune:
    a) existenţa unui soft care sã permitã introducerea datelor pentru formarea bazei de date sau actualizarea acesteia de cãtre cei interesaţi, prin internet;
    b) extragerea datelor statistice necesare;
    c) restricţionarea prin parolare a accesului la datele privind persoana;
    d) accesul fiecãrei persoane la propriile date, cu posibilitatea de a le corecta şi actualiza;
    e) necesitatea prelucrãrii codului numeric personal sau a altor date cu caracter personal având o funcţie de identificare de aplicabilitate generalã pentru evitarea dublei înregistrãri.

    CAP. IV
    Descrierea generalã a mãsurilor luate pentru asigurarea securitãţii prelucrãrii

    ART. 14
    Identificarea şi autentificarea utilizatorului
    (1) Procedura de prelucrare a datelor cu caracter personal de cãtre persoanele care au acces la date cu caracter personal se face conform regulamentelor adoptate de Consiliu şi, dacã este cazul, ordinelor interne ale preşedintelui Consiliului emise în aplicarea acestora.
    (2) Toate persoanele care au acces la date cu caracter personal prelucrate de Consiliu vor semna un angajament de confidenţialitate. Excepţie fac situaţiile în care se solicitã acces la propriile date cu caracter personal.
    ART. 15
    Procedura de acces în arhiva Consiliului
    În cazul accesului la date cu caracter personal arhivate de Consiliu, persoana îndrituitã va solicita în scris accesul în arhiva Consiliului, care va fi asigurat dupã urmãtoarea procedurã de lucru:
    a) solicitarea este adresatã Consiliului şi înscrisã de Secretariatul tehnic în registrul de intrãri al Consiliului;
    b) solicitarea este înaintatã de Secretariatul tehnic preşedintelui sau vicepreşedintelui Consiliului. Acesta din urmã va pune rezoluţie pe cerere şi o va înainta persoanei având ca atribuţii de serviciu, conform fişei de post, arhivarea şi accesul la datele cu caracter personal - denumit în continuare arhivar- sau serviciului juridic, dupã caz, pentru formularea unui rãspuns cãtre solicitant;
    c) arhivarul va comunica solicitantului rãspunsul Consiliului, invitându-l sã se prezinte la sediul Consiliului în vederea consultãrii documentelor solicitate şi arhivate.
    d) arhivarul va înregistra într-un registru special numãrul şi data solicitãrii, persoana care solicitã accesul, datele personale la care se solicitã accesul, data la care a prezentat solicitantului documentele solicitate. Solicitantul va semna în registru primirea documentelor solicitate;
    e) documentele originale din arhivã vor fi consultate de solicitant în prezenţa arhivarului, care rãspunde de integritatea arhivei.
    ART. 16
    Prelucrare automatã
    (1) Prelucrarea automatã a datelor personale se efectueazã de personalul cu atribuţii conform fişei de post prin accesarea fişierelor utilizând parola individualã.
    (2) Schimbarea parolei la intervale de timp determinate se face prin grija preşedintelui Consiliului.
    (3) Blocarea accesului dupã introducerea greşitã a parolei este o mãsurã de siguranţã care asigurã protecţia datelor personale în cazul accesului neautorizat.
                  ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016