Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2.408 din 21 decembrie 2004  privind metodologia de acordare de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale a diferentei dintre tarife si costuri in transportul feroviar public de calatori    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2.408 din 21 decembrie 2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale a diferentei dintre tarife si costuri in transportul feroviar public de calatori

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 5 ianuarie 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Volumele de transport public de cãlãtori ce trebuie realizate pe calea feratã românã pentru a se asigura libera circulaţie a persoanelor constituie pachetul minim pentru serviciul public social în transportul feroviar, denumit în continuare pachet minim social, se stabilesc de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, la propunerea Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." S.A., şi se aprobã anual prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Pachetul minim social cuprinde numãrul de perechi de trenuri pentru fiecare categorie de tren, care vor circula zilnic pe fiecare secţie de circulaţie deschisã traficului feroviar public de cãlãtori, precum şi volumul anual de tren-km pentru fiecare secţie de circulaţie şi pentru toatã reţeaua feroviarã.
ART. 2
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului stabileşte condiţiile minimale privind calitatea serviciilor de transport feroviar public de cãlãtori pentru fiecare categorie de tren, care se aprobã prin ordin al ministrului şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Pachetul minim social se determinã de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pânã la data de 1 iulie a fiecãrui an pentru anul urmãtor, pentru întreaga reţea de cale feratã.
ART. 4
(1) Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., denumitã în continuare C.F.R. - S.A., în calitatea sa de administrator al infrastructurii feroviare, va asigura anual colectarea datelor privind pachetul minim social, în vederea transmiterii acestora la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în urmãtoarele condiţii:
a) pânã la data de 1 aprilie a fiecãrui an calendaristic, C.F.R. - S.A. va înainta propuneri în scris la consiliile judeţene implicate, privind pachetul minim social ce urmeazã sã fie executat în anul urmãtor; propunerile se vor baza pe pachetul minim social în execuţie în anul curent, corectat în funcţie de capacitãţile de transport disponibile şi de volumele de cãlãtori transportaţi;
b) pânã la data de 1 mai a fiecãrui an calendaristic, consiliile judeţene vor transmite în scris la C.F.R. - S.A. propunerile proprii privind pachetul minim social; pentru orice solicitãri care impun creşteri ale volumului de tren-km faţã de pachetul minim social existent se vor anexa documentaţii şi fundamentãri detaliate privind creşterea volumului de cãlãtori; consiliile judeţene vor înainta, de asemenea, la C.F.R. - S.A. şi la Ministerul Finanţelor Publice date privind eventuale contribuţii din bugetul local pentru subvenţionarea totalã sau parţialã a pachetului minim social solicitat;
c) pânã la data de 10 iunie a fiecãrui an calendaristic, C.F.R. - S.A. va analiza propunerile consiliilor judeţene în funcţie de capacitãţile de transport existente pe reţeaua de cale şi va transmite la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului descrierea completã a pachetului minim social pentru anul urmãtor, menţionând inclusiv propunerile consiliilor judeţene privind acordarea unor subvenţii prin bugetele locale, în vederea elaborãrii propunerilor pentru proiectul legii bugetare pe anul urmãtor.
(2) Pãrţile implicate în stabilirea pachetului minim social vor avea în vedere, pentru fiecare secţie de circulaţie, preluarea cu prioritate a cerinţelor de transport feroviar de cãlãtori la orele de trafic maxim, pentru a rãspunde solicitãrilor majoritãţii publicului cãlãtor.
ART. 5
Anual, pânã la data de 1 iulie, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va evalua nivelul subvenţiilor necesare pentru pachetul minim social, care urmeazã sã fie asigurate din bugetul de stat şi/sau din bugetele locale astfel:
a) stabileşte pe baza datelor de bilanţ şi a altor date statistice privind activitatea operatorilor feroviari pe ultimele 12 luni calendaristice, transmise de aceştia în formatul solicitat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, nivelul costului mediu la nivelul reţelei feroviare pe un tren-km pentru pachetul minim social şi nivelul venitului mediu la nivelul reţelei feroviare pe un tren-km pentru pachetul minim social, exclusiv valoarea subvenţiei pentru pachetul minim social primit pentru perioada analizatã;
b) diferenţa dintre valoarea costului mediu pentru un tren-km şi valoarea venitului mediu pentru un tren-km din pachetul minim social, la care se adaugã cota de profit în limitele stabilite de lege, devine baza de evaluare a subvenţiei propuse pentru anul calendaristic urmãtor pentru pachetul minim social.
ART. 6
Fondurile necesare subvenţiilor pentru serviciile cuprinse în pachetul minim social în transportul feroviar se vor aloca din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi/sau bugetele locale.
ART. 7
Dupã aprobarea bugetului de stat, repartizarea subvenţiei pe fiecare operator feroviar se realizeazã de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului proporţional cu volumul de tren-km realizat în cadrul pachetului minim social contractat de aceştia.
ART. 8
Aprobarea de cãtre Guvern a bugetului anual de venituri şi cheltuieli al C.F.R. - S.A. va cuprinde şi aprobarea pachetului minim social pe anul respectiv, pentru care s-au aprobat subvenţii prin legea bugetului de stat.
ART. 9
Serviciile de transport feroviar public din pachetul minim social se menţioneazã în mod distinct în contractul de acces pe infrastructura feroviarã interoperabilã sau în contractul de închiriere a infrastructurii feroviare neinteroperabile, semnat de operatorii de transport feroviar cu C.F.R. - S.A., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 10
Acordarea subvenţiei de la bugetul de stat şi/sau bugetele locale, dupã caz, pentru serviciile de transport din cadrul pachetului minim social se face pe baza înregistrãrii la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi/sau la autoritatea localã, dupã caz, a unui exemplar al contractului de acces pe infrastructura feroviarã sau a contractului de închiriere a infrastructurii feroviare neinteroperabile, semnat de operatorul de transport feroviar cu C.F.R. - S.A., conform prevederilor art. 9.
ART. 11
(1) Operatorii de transport feroviar licenţiaţi pentru servicii de transport de cãlãtori pot semna cu C.F.R. S.A. contracte de acces pe infrastructura feroviarã interoperabilã pentru orice alte servicii de transport feroviar de cãlãtori, în afara celor stabilite prin pachetul minim social, cu plata tarifului corespunzãtor de utilizare a infrastructurii.
(2) Operatorii de transport feroviar licenţiaţi pentru servicii de transport de cãlãtori pot semna cu C.F.R. S.A. contracte de închiriere a infrastructurii feroviare neinteroperabile pentru orice alte servicii de transport feroviar de cãlãtori, în afara celor stabilite prin pachetul minim social.
(3) Pentru serviciile de transport feroviar public de cãlãtori desfãşurate conform prevederilor alin. (1) şi (2), operatorii de transport feroviar nu au dreptul de a primi subvenţie de la bugetul de stat.
ART. 12
Operatorii de transport feroviar licenţiaţi în condiţiile legii pot primi subvenţii de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale numai în condiţiile în care încheie bilanţ contabil exclusiv pentru activitãţile feroviare necesare pentru asigurarea transportului de cãlãtori din pachetul minim social vizat de organele financiare competente, conform prevederilor legale.
ART. 13
Acordarea subvenţiei de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale, dupã caz, pentru serviciile de transport din cadrul pachetului minim social se face lunar, pentru activitatea aferentã lunii anterioare, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate.
ART. 14
Pentru solicitarea subvenţiei de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale operatorul de transport feroviar trebuie sã prezinte la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi/sau la autoritatea localã, dupã caz, urmãtoarele documente:
a) cerere de subvenţionare a serviciilor de transport efectuate în luna anterioarã, cu menţiunea cã subvenţia solicitatã asigurã un nivel de rentabilitate de maximum 5%;
b) o declaraţie pe propria rãspundere privind volumul de tren-km din pachetul minim social realizat în luna anterioarã, confirmatã de C.F.R. - S.A.;
c) dovada plãţii la zi a tuturor obligaţiilor la bugetul de stat şi/sau la bugetele locale, dupã caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
d) dovada plãţii la zi a tarifului de acces pe infrastructura feroviarã, dacã este cazul, şi/sau dovada plãţii oricãror alte eventuale chirii datorate C.F.R. - S.A., confirmate de C.F.R. - S.A.;
e) balanţa lunarã avizatã de organele financiare teritoriale, în condiţiile legii.
ART. 15
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va acorda subvenţia lunarã pentru realizarea de servicii de transport feroviar de cãlãtori din pachetul minim social fiecãrui operator feroviar care a solicitat aceasta, în condiţiile stabilite de prezenta hotãrâre, proporţional cu activitatea desfãşuratã, prin înmulţirea subvenţiei unitare pe tren-km cu volumul de tren-km realizat, fãrã a se depãşi, dupã acordarea subvenţiei, un nivel de rentabilitate de maximum 5%, conform prevederilor legale.
ART. 16
Modificarea în cursul anului a pachetului minim social aprobat se poate face în funcţie de cerinţele pieţei de transport, fãrã depãşirea volumului anual aprobat de tren-km, în urmãtoarele condiţii:
a) pentru trenurile programate sã circule pe linii interoperabile, la propunerea operatorului de transport de cãlãtori interesat, cu avizul C.F.R. - S.A. privind capacitãţile disponibile şi cu aprobarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
b) pentru trenurile programate sã circule pe liniile neinteroperabile, la propunerea persoanei juridice care a preluat prin contract de închiriere cu C.F.R. - S.A. serviciile de transport de cãlãtori pe liniile respective, cu aprobarea consiliilor judeţene implicate şi a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 17
Operatorii de transport feroviar de cãlãtori vor utiliza tarife de transport maximale prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 149/2001 privind instituirea Tarifului intern de cãlãtori în transportul feroviar, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 299/2002 , cu modificãrile ulterioare, şi care pot fi ajustate cu aprobarea Consiliului Concurenţei, în condiţiile legii.
ART. 18
Facilitãţile de cãlãtorie pe calea feratã, acordate prin acte normative unor anumite categorii de cãlãtori, se plãtesc de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului cãtre operatorii de transport feroviar de cãlãtori în conformitate cu normele metodologice în vigoare şi în limita sumelor prevãzute cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 19
Dispoziţiile prezentei hotãrâri se aplicã începând cu anul 2005.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Traian Panait,
secretar de stat

p. Ministrul de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

p. Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Ilie Ştefan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 21 decembrie 2004.
Nr. 2.408.
-----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016