Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 2.174 din 30 noiembrie 2004 privind modificarea si completarea anexelor nr. 1-3 la Hotararea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea conditiilor de inchiriere de catre Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. a unor parti din infrastructura feroviara neinteroperabila, precum si de gestionare a acestora
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.214 din 17 decembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. I
Anexele nr. 1-3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 28 ianuarie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
A. La anexa nr. 1 "Condiţii de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora":
1. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Pentru secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfãşoarã exclusiv transport de marfã, la care nu se pot încheia contracte de închiriere conform prevederilor art. 12, C.F.R. va informa în scris consiliile judeţene implicate despre necesitatea închiderii acestora din motive economice şi va acţiona în vederea închiderii lor pentru transport, în condiţiile legii."
2. Dupã articolul 13 se introduce un nou articol, articolul 13^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1. - Pentru secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care se desfãşoarã şi transport de cãlãtori, la care nu se pot încheia contracte de închiriere conform prevederilor art. 12, se va proceda în felul urmãtor:
a) C.F.R. va continua sã asigure administrarea secţiilor respective şi va relua lunar procedura de licitaţie;
b) Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori «C.F.R. Cãlãtori» - S.A. va continua sã asigure servicii de transport de cãlãtori;
c) serviciile de transport de marfã se vor asigura de cãtre orice operator feroviar licenţiat, în condiţiile legii, numai cu condiţia plãţii tarifului de utilizare a infrastructurii şi a celorlalte tarife stabilite de C.F.R. pentru operarea în condiţii comerciale a circulaţiei trenurilor de marfã pe secţia respectivã;
d) C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori «C.F.R. Cãlãtori» - S.A. vor analiza lunar veniturile şi cheltuielile generate de exploatarea secţiilor de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, care nu au fost adjudecate la licitaţie, şi vor lua mãsuri pentru reducerea pierderilor din exploatarea secţiilor de circulaţie respective prin modificarea pachetului minim obligatoriu, corespunzãtor condiţiilor pieţei;
e) pentru secţiile care dupã o perioadã de 6 luni de licitaţii succesive nu au putut fi închiriate, C.F.R. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori «C.F.R. Cãlãtori» - S.A. vor prezenta Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi consiliilor judeţene implicate condiţiile în care se poate continua exploatarea fãrã a se înregistra pierderi, în funcţie de specificul fiecãrei secţii de circulaţie;
f) pentru secţiile de circulaţie la care nu se poate asigura exploatarea fãrã a se înregistra pierderi pentru serviciile de transport de cãlãtori, C.F.R. va informa în scris consiliile judeţene implicate despre necesitatea închiderii acestora din motive economice şi va acţiona în vederea închiderii lor pentru transport, în condiţiile legii;
g) în situaţia în care, în timpul procedurilor de închidere a liniilor de cale feratã aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, pe care se executã transport de marfã sau transport de marfã şi cãlãtori, apar solicitãri pentru închiriere, aceste linii se pot închiria solicitanţilor, în condiţiile legii, la un nivel al chiriei cel puţin egal cu cel solicitat de C.F.R. la Bursa de Mãrfuri."
3. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Personalul de la C.F.R., Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori «C.F.R. Cãlãtori» - S.A. şi Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Marfã «C.F.R. Marfã» - S.A., care se disponibilizeazã ca urmare a închiderii unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile şi a încetãrii activitãţilor pe aceste secţii sau ca urmare a nepreluãrii acestuia de cãtre persoanele juridice care au închiriat secţiile de circulaţie şi opereazã servicii de transport public feroviar, va beneficia de mãsuri de protecţie socialã conform legislaţiei în vigoare."
4. Dupã articolul 16 se introduc douã noi articole, articolele 16^1 şi 16^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 16^1. - (1) C.F.R. poate încheia contracte de închiriere a unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile numai în condiţiile în care semnatarul contractului de închiriere îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) a fost declarat câştigãtorul unei proceduri de licitaţie organizatã în concordanţã cu prevederile prezentei hotãrâri;
b) se angajeazã ferm sã asigure gestionarea secţiei/ secţiilor respective în condiţii de siguranţã a traficului şi sã asigure activitãţile de conducere operativã a circulaţiei trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2);
c) se angajeazã ferm sã realizeze traficul de cãlãtori şi/sau de marfã, dupã caz, conform caietului de sarcini, începând cu data intrãrii în vigoare a contractului de închiriere, şi prezintã dovezi concludente cã are resursele necesare pentru preluarea traficului respectiv;
d) se angajeazã ca la data intrãrii în vigoare a contractului de închiriere sã preia integral obligaţiile asumate prin caietul de sarcini privind asigurarea serviciilor de transport de cãlãtori, conform prevederilor din pachetul minim;
e) în cazul în care preluarea/realizarea traficului de cãlãtori şi/sau de marfã se face prin intermediul altor persoane juridice, câştigãtorul procedurii de licitaţie prezintã, la semnarea contractului de închiriere, contractele încheiate cu persoanele juridice care vor prelua traficul de cãlãtori şi/sau de marfã pe secţia/secţiile respectivã/respective şi dovezile cã acestea îndeplinesc condiţiile legale pentru a desfãşura activitãţile respective;
f) se angajeazã sã fie unic rãspunzãtor în faţa C.F.R. şi/sau a Societãţii Naţionale de Transport Feroviar de Cãlãtori «C.F.R. Cãlãtori» - S.A. privind modul de exploatare a secţiei/secţiilor respective şi utilizarea materialului rulant preluat, indiferent dacã realizeazã aceste activitãţi în mod direct sau prin intermediul altor persoane juridice pe bazã de contract.
(2) Condiţiile prevãzute la alin. (1) lit. b)-f) constituie şi clauze obligatorii în contractul de închiriere care se încheie potrivit art. 12.
Art. 16^2. - Pentru perioada de valabilitate a contractului de închiriere, C.F.R. va transfera cãtre semnatarul contractului respectiv toate activele existente la data încheierii contractului de închiriere pe secţia/secţiile care face/fac obiectul contractului şi va proceda, în conformitate cu reglementãrile în vigoare, la cesionarea cãtre acesta a contractelor de închiriere a unor active sau activitãţi din cadrul secţiilor respective, pe care le-a semnat cu alte persoane juridice şi/sau fizice."
5. La articolul 19 alineatul (1), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera d), cu urmãtorul cuprins:
"d) locomotivele izolate folosite pentru remorcarea trenurilor complete prevãzute la lit. b) şi c)."
6. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Contractele privind preluarea unor secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile de cãtre agenţi economici, în regim de închiriere, vor conţine obligaţia asigurãrii de cãtre C.F.R. a activitãţilor de conducere operativã a circulaţiei trenurilor, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (1), iar tariful perceput de C.F.R. de la aceştia pentru plata serviciilor de conducere operativã a circulaţiei trenurilor se stabileşte în funcţie de nivelul costurilor variabile ale C.F.R. pentru asigurarea acestor servicii şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului."
B. La anexa nr. 2 "Secţiile de circulaţie ce alcãtuiesc infrastructura feroviarã interoperabilã":
1. Poziţia nr. 9 va avea urmãtorul cuprins:
"9. Gura Motrului-Turceni-Târgu Jiu".
2. Poziţia nr. 10 va avea urmãtorul cuprins:
"10. Turceni-Drãgoteşti".
C. La anexa nr. 3 "Secţiile de circulaţie ce alcãtuiesc infrastructura feroviarã neinteroperabilã":
1. Poziţia nr. 37 va avea urmãtorul cuprins:
"37. Timişoara BĂRBĂTENI-LUPENI Tehnic 4".
2. Poziţia nr. 64 va avea urmãtorul cuprins:
"64. Cluj BOTIZ-BIXAD 46".
3. Poziţia nr. 71 va avea urmãtorul cuprins:
"71. Braşov BARABANŢ-ZLATNA Cãlãtori 38".
4. Poziţia nr. 83 va avea urmãtorul cuprins:
"83. Braşov ŞERCAIA-ŞINCA 9".
5. Poziţia nr. 84 va avea urmãtorul cuprins:
"84. Braşov TÂRGU MUREŞ-BĂILE SOVATA 74".
6. Dupã poziţia nr. 84 se introduc poziţiile 84^1 şi 84^2 cu urmãtorul cuprins:
"84^1. Braşov TÂRGU MUREŞ Sud-BAND-LECHINŢA 90;
84^2. Braşov BAND-MIHEŞU DE CÂMPIE 28".
7. Poziţia nr. 87 va avea urmãtorul cuprins:
"87. Braşov CHILENI-VOŞLĂBENI 7".
8. Poziţia nr. 102 va avea urmãtorul cuprins:
"102. Iaşi CRASNA-HUŞI 33".
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 28 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Traian Panait,
secretar de stat
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucureşti, 30 noiembrie 2004.
Nr. 2.174.
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: