Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2.137 din 30 noiembrie 2004  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Taberelor si Turismului Scolar si a agentiilor teritoriale ale taberelor si turismului scolar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2.137 din 30 noiembrie 2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Taberelor si Turismului Scolar si a agentiilor teritoriale ale taberelor si turismului scolar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.213 din 17 decembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã a Taberelor şi Turismului Şcolar se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Tineret.
(2) Agenţia Naţionalã a Taberelor şi Turismului Şcolar are sediul în municipiul Bucureşti, str. Eremia Grigorescu nr. 26, sectorul 1.
(3) Agenţia Naţionalã a Taberelor şi Turismului Şcolar va avea în coordonare agenţiile teritoriale ale taberelor şi turismului şcolar, care au personalitate juridicã.
(4) Agenţia Naţionalã a Taberelor şi Turismului Şcolar va fi denumitã în continuare Agenţia, iar agenţiile teritoriale ale taberelor şi turismului şcolar vor fi denumite în continuare agenţii teritoriale.
ART. 2
(1) Scopul Agenţiei este de a organiza activitãţi de interes public, cu caracter cultural-educativ pentru copii şi tineri şi cu caracter social pentru diverse categorii socioprofesionale.
(2) Pentru realizarea scopului sãu, Agenţia îndeplineşte urmãtoarele obiective:
a) aplicarea politicii Guvernului în domeniul turismului pentru copii şi tineri;
b) iniţierea, aplicarea şi sprijinirea activitãţilor cu caracter cultural-educativ pentru copii şi tineri şi/sau cu caracter social;
c) iniţierea, dezvoltarea şi sprijinirea parteneriatelor în domeniul turismului şi educaţiei pentru copii şi tineri şi a programelor sociale cu alte autoritãţi şi instituţii publice, precum şi cu alte persoane fizice sau juridice române sau strãine;
d) elaborarea, susţinerea şi implementarea legislaţiei în domeniul turismului şi educaţiei pentru copii şi tineri şi a programelor sociale;
e) autorizarea activitãţii instituţiilor publice, precum şi persoanelor fizice sau juridice române ori strãine care au activitate în domeniul turismului pentru copii şi tineri pe teme educativ-culturale, de vacanţã şi de timp liber;
f) menţinerea, îmbunãtãţirea şi dezvoltarea patrimoniului aflat în administrarea şi/sau în proprietatea sa.
(3) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Agenţia are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã activitãţi de profil prin: programe specializate pe discipline de învãţãmânt sau pe diferite domenii ale ştiinţei, tehnicii, artei şi culturii, tabere sportive, concursuri, competiţii, cluburi de vacanţã, excursii, expediţii, drumeţii, manifestãri cultural-artistice şi de educaţie, cu caracter naţional şi internaţional, asigurându-se în acest fel şi participarea directã sau pe bazã de reciprocitate la manifestãri similare peste hotare;
b) organizeazã şi amenajeazã în incinta taberelor şcolare cluburi, biblioteci, chioşcuri, gospodãrii-anexe şi poate desfãşura activitãţi specifice de prestãri de servicii, activitãţi de transport şi de valorificare a resurselor proprii, de pe urma cãrora realizeazã venituri pe care le utilizeazã şi le gestioneazã potrivit legii;
c) înfiinţeazã tabere şcolare, centre de vacanţã, turistice, sportive şi de agrement, prin amenajarea spaţiilor şi imobilelor neutilizate din domeniul public al statului, prin achiziţionarea sau prin construirea unor noi imobile; d) colaboreazã cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi cu alte instituţii şi autoritãţi privind organizarea de activitãţi de vacanţã şi timp liber pentru preşcolari şi elevi;
e) popularizeazã în instituţiile de învãţãmânt oferta turisticã şi educativã proprie pentru activitãţile interne şi externe;
f) aprobã schimburile de grupuri pentru activitãţile desfãşurate de agenţiile teritoriale, atât între acestea, cât şi între acestea şi alţi deţinãtori de baze de odihnã şi tratament, precum şi schimburile internaţionale la care agenţiile teritoriale participã;
g) coordoneazã, monitorizeazã şi controleazã modul de organizare a activitãţilor de vacanţã şi de timp liber, gestionarea resurselor umane şi financiare, administrarea şi utilizarea bazei materiale de cãtre agenţiile teritoriale;
h) elaboreazã şi propune spre aprobare Autoritãţii Naţionale pentru Tineret costuri medii orientative, pe categorii de activitãţi;
i) negociazã cu alţi deţinãtori de baze turistice costuri pentru activitãţile de vacanţã şi de timp liber, organizate în spaţiile acestora;
j) aprobã utilizarea taberelor, a centrelor de vacanţã, turistice, sportive şi de agrement pentru procesul de învãţãmânt de cãtre copiii şi tinerii care necesitã cure de recuperare a sãnãtãţii;
k) asigurã, contra cost sau cu titlu gratuit, transportul copiilor şi tinerilor în tabere, potrivit programului de transport întocmit împreunã cu Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A. sau cu alte societãţi comerciale de transport;
l) avizeazã unitãţile turistice în care se organizeazã tabere, excursii şi expediţii cu preşcolari şi şcolari şi totodatã avizeazã agenţi economici, asociaţii, alte persoane juridice şi persoane fizice care organizeazã astfel de activitãţi;
m) organizeazã centre metodologice de pregãtire, perfecţionare şi formare;
n) instruieşte personalul angajat din domeniul serviciilor de cazare, alimentaţie şi turism, a formatorilor de animatori, a animatorilor de vacanţã şi de timp liber, precum şi a elevilor din liceele de profil;
o) elaboreazã şi implementeazã norme în domeniu pentru activitãţile organizate cu preşcolari şi elevi de cãtre terţi;
p) organizeazã programe cu caracter social;
q) organizeazã activitãţi cu caracter european pentru copii şi tineri;
r) controleazã activitatea agenţiilor teritoriale şi a agenţilor economici, asociaţiilor, altor persoane juridice şi persoanelor fizice care organizeazã activitãţi ce necesitã avizul Agenţiei şi aplicã sancţiuni în cazul nerespectãrii de cãtre aceştia a normelor şi dispoziţiilor legale;
s) elaboreazã şi aplicã politica guvernamentalã în domeniu;
t) alte atribuţii expres prevãzute în lege.
ART. 3
Regulamentul intern al Agenţiei privind organizarea şi funcţionarea sa se aprobã de preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Tineret.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia colaboreazã cu ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice, române ori strãine.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Agenţia are dreptul sã solicite în condiţiile legii informaţii de la ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii publice.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a aparatului propriu al Agenţiei este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Încadrarea personalului din aparatul propriu, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncã se aprobã prin decizie a directorului general. Personalului Agenţiei, respectiv al agenţiilor teritoriale, nu i se aplicã prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
ART. 6
Numãrul maxim de posturi ale Agenţiei este de 1.038, din care 50 de posturi sunt în aparatul propriu, iar 988 de posturi se distribuie agenţiilor teritoriale.
ART. 7
(1) Agenţia este condusã de un director general numit de cãtre preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Tineret, în condiţiile legii.
(2) Directorul general rãspunde de întreaga activitate a Agenţiei.
(3) Directorul general îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator terţiar de credite pentru bugetul Agenţiei.
ART. 8
Directorul general îndeplineşte, în principal, urmãtoarele atribuţii specifice:
a) reprezintã Agenţia în raport cu alte autoritãţi şi instituţii publice, cu persoane fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate;
b) conduce aparatul propriu al Agenţiei, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acesteia;
c) stabileşte statul de funcţii al Agenţiei, în limita numãrului de posturi aprobate prin prezenta hotãrâre;
d) asigurã coordonarea activitãţii agenţiilor teritoriale, propune preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Tineret numirea şi eliberarea din funcţie a conducãtorilor acestor instituţii;
e) avizeazã şi propune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Tineret structura organizatoricã, statele de funcţii, precum şi criteriile de constituire a compartimentelor agenţiilor teritoriale.
ART. 9
În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii, dispoziţii şi instrucţiuni, obligatorii pentru aparatul propriu şi cel al agenţiilor teritoriale.
ART. 10
(1) Se constituie Consiliul director al Agenţiei, condus de directorul general al Agenţiei şi format din reprezentanţi ai Agenţiei şi din reprezentanţi ai agenţiilor teritoriale.
(2) Consiliul director are rol de decizie în domeniul administrativ şi economico-financiar asupra activitãţii agenţiilor teritoriale, organizarea şi funcţionarea sa fiind stabilite prin Regulamentul intern al Agenţiei.
ART. 11
(1) Finanţarea activitãţii Agenţiei se face din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile curente şi de capital ale Agenţiei se acoperã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(3) Agenţiile teritoriale aflate în coordonarea Agenţiei se finanţeazã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
ART. 12
(1) Veniturile proprii pot proveni din:
a) contribuţii de la persoane fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, donaţii, sponsorizãri;
b) veniturile obţinute din desfãşurarea celorlalte activitãţi prevãzute de lege şi din alte colaborãri.
(2) Criteriile de calcul privind stabilirea costului mediu orientativ, pe categorii de activitãţi, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Subvenţiile de la bugetul de stat vor acoperi şi facilitãţile acordate unor categorii de beneficiari, conform anexei nr. 3.
ART. 13
Stabilirea numãrului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 14
În vederea îndeplinirii funcţiilor sale specifice, Agenţia poate încheia, în condiţiile legii, contracte cu persoane fizice sau juridice, române ori strãine, având ca obiect prestarea de servicii de consultanţã în materie fiscalã, juridicã, de resurse umane, precum şi orice alte servicii necesare realizãrii obiectivelor din domeniul sãu de activitate.
ART. 15
(1) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Agenţiei se va face potrivit prevederilor anexelor nr. I şi nr. V/2 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Salarizarea personalului din cadrul agenţiilor teritoriale se va face potrivit prevederilor anexelor nr. V/1 şi nr. V/2 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 , aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 16
(1) Bunurile mobile şi imobile destinate taberelor, centrelor de vacanţã, turistice, sportive şi de agrement, aflate în administrarea agenţiilor teritoriale la data preluãrii în subordine de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Tineret, rãmân în administrarea acestora.
(2) Agenţia are în administrare ca centre metodologice pentru pregãtire, perfecţionare şi formare Complexul restaurant-hotel, compus din subsol, parter, plus etajele 5 şi 6, situat în municipiul Bucureşti, Şos. Viilor nr. 38, sectorul 5, şi Şcoala generalã din Predeal, judeţul Braşov.
(3) Toate bunurile imobile, construcţii şi terenuri, aferente taberelor, satelor de vacanţã, bazelor turistice sportive şi de agrement, aflate în administrarea Agenţiei, respectiv a agenţiilor teritoriale, sunt destinate activitãţilor de interes public, cu caracter cultural-educativ pentru copii şi tineri şi cu caracter social pentru diverse categorii socioprofesionale, şi nu pot fi divizate, înstrãinate, realocate sau nu pot primi altã destinaţie fãrã acordul Consiliului director al Agenţiei.
ART. 17
Preşcolarii şi elevii care se deplaseazã în mod organizat în tabere, excursii, expediţii şi pentru alte activitãţi de vacanţã şi de timp liber beneficiazã de reducerea tarifelor de transport numai pe baza listelor nominale aprobate de agenţiile teritoriale.
ART. 18
(1) Personalul care asigurã însoţirea preşcolarilor şi elevilor, conducerea, îndrumarea, precum şi ocrotirea lor în timpul participãrii la activitãţile de vacanţã şi de timp liber este prevãzut în anexa nr. 4. Recrutarea şi selecţionarea personalului însoţitor se asigurã de cãtre Agenţie, respectiv de agenţiile teritoriale.
(2) Personalul medico-sanitar necesar pentru tabere, excursii şi alte activitãţi de vacanţã şi de timp liber este numit de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, la solicitarea agenţiilor teritoriale, potrivit anexei nr. 4. Pentru perioada în care participã la aceste activitãţi personalul medico-sanitar beneficiazã de drepturile prevãzute în anexa nr. 5.
(3) Personalul însoţitor, precum şi cel medico-sanitar din tabere, centre de vacanţã, turistice, sportive şi de agrement nu beneficiazã de diurnã sau de indemnizaţie de detaşare.
(4) Personalul administrativ-gospodãresc, angajat permanent, nu beneficiazã de diurnã sau de indemnizaţie de conducere.
ART. 19
(1) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, Agenţia va elabora regulamentul intern.
(2) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, Agenţia va elabora metodologia de avizare, control şi sancţionare a activitãţii în domeniul turismului pentru copii şi tineri pe teme cultural-educative, de vacanţã şi de timp liber.
(3) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 86/1999 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale a Taberelor şi Turismului Şcolar din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 69 din 18 februarie 1999.
ART. 20
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
-------------
p. Preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Tineret,
Iavor Ionuţ Sebastian

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Alin Teodorescu

p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Radu Damian,
secretar de stat

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 30 noiembrie 2004.
Nr. 2.137.


ANEXA 1



Numãrul maxim de posturi = 50


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale a Taberelor şi Turismului Şcolar

┌──────────────────┐
│ Director general │
└─────────┬────────┘
┌───────────┬────────────┬─────────┴────┬───────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │ │
┌───┴─────┐┌────┴────┐┌──────┴──────┐┌──────┴───┐┌──────┴────┐┌───────┴─────┐
│Serviciul││Serviciul││ Serviciul ││Serviciul ││Serviciul ││ Direcţia │
│economic ││ juridic ││ patrimoniu, ││ resurse ││ programe, ││ formare şi │
│ ││ audit şi││investiţii şi││ umane - ││parteneriat││perfecţionare│
│ ││ control ││administrativ││salarizare││ extern ││ Centrul │
│ ││ ││ ││ ││ ││ metodologic │
└─────────┘└─────────┘└─────────────┘└──────────┘└───────────┘└─────────────┘




ANEXA 2

CRITERIILE DE CALCUL
privind stabilirea costului mediu orientativ pentru tabere,
excursii şi expediţii şcolare şi pentru celelalte activitãţi
prevãzute la art. 2 din hotãrâre


1. Cheltuielile pentru hrana copiilor şi tinerilor
2. Cheltuielile pentru hrana personalului însoţitor şi a celui sanitar, care îşi desfãşoarã activitatea în tabere, centre de vacanţã, turistice, sportive şi de agrement
3. Cheltuielile aferente personalului angajat temporar în tabere, centre de vacanţã, turistice, sportive şi de agrement
4. Cheltuielile reprezentând 50% din costul hranei personalului administrativ-gospodãresc angajat temporar sau permanent în tabere, centre de vacanţã, turistice, sportive şi de agrement, în cazul în care pe perioada desfãşurãrii activitãţii acesta este obligat sã locuiascã în unitatea respectivã
5. Cheltuielile legate de aprovizionare, întreţinere şi funcţionare: materiale de întreţinere şi curãţenie, substanţe dezinfectante, materiale sanitare şi instrumentar pentru cabinetele medicale din incinta taberelor, apã-canal, combustibil, energie electricã, spãlat lenjerie, cazarmament, transport, materiale pentru activitãţile tehnico-ştiinţifice, cultural-artistice, sportive, turistice, de educaţie şi de agrement
6. Cheltuielile pentru transportul dus-întors al preşcolarilor, elevilor şi al personalului însoţitor, de la domiciliu la tabãrã
7. Cheltuielile privind plata chiriilor pentru sãli, a membrilor juriilor, cele pentru rechizite, materiale consumabile şi publicitare, precum şi cheltuielile de publicitate pentru tabere şi pentru alte activitãţi şi manifestãri menţionate la art. 2 din hotãrâre
8. Cheltuielile de transport intern şi internaţional dusîntors pentru copiii participanţi la tabere interne şi internaţionale sau la alte manifestãri, precum şi contravaloarea costurilor vizitelor la muzee, al participãrii la excursii şi la alte activitãţi care se desfãşoarã în perioada respectivã
9. Costurile se stabilesc de cãtre Agenţie şi se aprobã de cãtre ordonatorul principal de credite.
10. Cheltuielile privind asigurarea pentru accidente, risc şi deces, pentru deplasãri interne şi internaţionale
11. Cheltuieli indirecte.


ANEXA 3

MODUL
de suportare a cheltuielilor pentru copiii şi tinerii
participanţi la tabere, excursii şi expediţii şcolare
şi la celelalte activitãţi prevãzute la art. 2 din hotãrâre

1. Sunt scutiţi de la plata cheltuielilor, o singurã datã într-un an şcolar, copiii participanţi la activitãţile prevãzute la art. 2 din hotãrâre, organizate prin agenţiile teritoriale de tabere şi turism educativ, proveniţi din familii al cãror venit mediu lunar pe membru de familie este de pânã la 50% din salariul minim brut pe ţarã, beneficiari de burse sociale, cei orfani, care nu sunt încredinţaţi spre creştere şi educare prin hotãrâre judecãtoreascã.
2. Suportã integral costul taberei, al excursiei sau expediţiei pãrinţii sau susţinãtorii legali ai elevilor care nu se încadreazã în prevederile pct. 1.
3. Drepturile prevãzute la pct. 1 se acordã în ordinea crescãtoare a veniturilor, având prioritate elevii din învãţãmântul de stat, curs de zi, care frecventeazã şcoala potrivit regulamentului şcolar şi cu rezultate bune şi foarte bune la învãţãturã.
4. Din alocaţiile bugetare se pot suporta:
a) costul integral pentru categoriile prevãzute la pct. 1;
b) costul integral pentru elevii (echipele) clasaţi (clasate) pe locurile I-III la faza naţionalã a olimpiadelor şcolare, pe discipline de învãţãmânt şi meserii, la competiţii sportive sau la diferite manifestãri naţionale şi internaţionale;
c) costul integral pentru formaţiile artistice care prezintã şi susţin programe în tabere, centre de vacanţã, turistice, sportive şi de agrement;
d) costul integral, pe durata unei serii, pentru copiii personalului însoţitor şi ai celui medical, care conduc grupurile de preşcolari şi elevi sau care îşi desfãşoarã activitatea în tabere, precum şi pentru cei ai personalului administrativ-gospodãresc angajat permanent în aceste tabere. Cheltuielile de transport se suportã de cãtre beneficiar;
e) taxa de vizã, de participare, cazare, masã şi costul transportului internaţional pentru copiii, tinerii şi însoţitorii acestora, participanţi cu acordul ordonatorului de credite la tabere, excursii, schimburi şcolare, manifestãri, competiţii şi concursuri pe discipline de învãţãmânt, ştiinţifice tehnicoaplicative, cultural-artistice şi sportiv-turistice care se desfãşoarã peste hotare.


ANEXA 4

PERSONALUL ÎNSOŢITOR ŞI SANITAR
necesar pentru tabere, excursii şi expediţii, care se
asigurã de cãtre Agenţie şi de cãtre agenţiile teritoriale

1. Taberele pentru preşcolari vor fi asigurate cu personal însoţitor şi sanitar astfel:
a) la fiecare grupã de preşcolari formatã din câte 15-20 de copii - douã educatoare şi câte o supraveghetoare de noapte;
b) la fiecare tabãrã - un cadru sanitar mediu. Taberele cu un efectiv mai mare de 100 de preşcolari vor fi asigurate cu câte încã un cadru sanitar mediu la fiecare 100 de copii;
c) la taberele cu peste 100 de preşcolari - un medic, numãrul medicilor crescând la fiecare 300 de copii;
d) la taberele cu efectiv mai mic de 100 de preşcolari asistenţa medicalã se asigurã de cãtre medicul dispensarului teritorial;
e) la taberele cu efective mici, grupate pe o razã de 2,5 km şi care totalizeazã 200 de preşcolari - un medic pentru toate aceste unitãţi, cu excepţia taberelor izolate.
2. Taberele pentru elevi vor fi asigurate cu personal însoţitor şi personal sanitar astfel:
a) la fiecare 10 elevi - un însoţitor;
b) la fiecare tabãrã - câte un animator şi un profesor de educaţie fizicã. Taberele cu efective mai mari de copii şi tineri se vor încadra cu câte un animator mai mult la fiecare 200 de elevi şi un profesor de educaţie fizicã la fiecare 100 de elevi în plus;
c) în taberele de pregãtire sportivã va fi asigurat un profesor de educaţie fizicã la un grup de minimum 12 elevi;
d) pânã la 300 de elevi - un cadru sanitar mediu, numãrul cadrelor sanitare medii crescând la fiecare 300 de elevi în plus;
e) la taberele izolate, cu efectiv mai mic de 100 de elevi - un cadru sanitar mediu;
f) la 300-500 de elevi - un medic, numãrul medicilor crescând la fiecare 300 de elevi în plus peste efectivul de 500;
g) pentru taberele cu efectiv mai mic de 300 de elevi asistenţa medicalã se asigurã prin dispensarul medical pe teritoriul cãruia funcţioneazã tabãra, iar dacã sunt situate la peste 5 km de sediul dispensarului medical, de cãtre un medic;
h) la taberele cu efective mici, grupate pe o razã de 2,5 km şi care totalizeazã 300 de elevi - un medic pentru asistenţa medicalã a tuturor acestor unitãţi;
i) la taberele de pregãtire sportivã - un medic pentru fiecare tabãrã şi personal sanitar în proporţie de 1 la 100 de elevi;
j) pentru taberele de elevi organizate numai cu copiii din centrele de plasament (foste case de copii) şi cu elevii din învãţãmântul special, personalul însoţitor va fi compus dintr-un medic şi un cadru mediu sanitar încadrate în aceste instituţii.
3. Excursiile vor fi asigurate cu personal însoţitor şi sanitar astfel:
a) la 10 elevi - câte un însoţitor;
b) la 100-200 de elevi - un cadru sanitar mediu, în excursiile cu peste 200 de elevi - câte un cadru sanitar mediu la fiecare 200 de elevi;
c) grupurile compuse din mai puţin de 100 de elevi vor fi dotate cu truse de prim ajutor.
4. Expediţiile şi drumeţiile vor fi asigurate cu personal însoţitor şi sanitar astfel:
a) expediţiile vor fi însoţite de un însoţitor la minimum 10 elevi;
b) drumeţiile se organizeazã, de regulã, pe grupe de preşcolari sau de elevi şi sunt conduse de educatoare, învãţãtorul, animatorul sau profesorul care lucreazã cu grupa sau cu clasa respectivã, de salvamar sau salvamontist;
c) grupurile vor fi conduse de salvamar, ghid montan sau animator specializat şi trebuie sã fie dotate cu truse de prim ajutor.
5. Pentru celelalte activitãţi prevãzute la art. 2 din hotãrâre numãrul însoţitorilor se stabileşte de cãtre Agenţie.


ANEXA 5

DREPTURILE
cadrelor didactice, ale însoţitorilor, ale
personalului medico-sanitar şi ale personalului angajat permanent,
temporar sau detaşat în tabere, centre de
vacanţã, turistice, sportive şi de agrement

1. Cadrele didactice, personalul însoţitor şi personalul medico-sanitar, care conduc preşcolarii şi elevii în activitãţile prevãzute la art. 2 din hotãrâre, beneficiazã în mod gratuit de transport, cazare şi hranã, în limita drepturilor prevãzute pentru elevi. Personalul prevãzut mai sus beneficiazã şi de gratuitate, pe durata unei serii de tabãrã, pentru copiii proprii de vârsta preşcolarã şi şcolarã.
2. Personalul administrativ-gospodãresc angajat permanent, temporar sau detaşat în taberele şcolare, satele de vacanţã, bazele turistice, sportive şi de agrement beneficiazã pe perioada de funcţionare de o reducere de 50% din costul hranei, de scutire de la plata regiei de cantinã şi de la plata cheltuielilor de cazare, în cazul în care este obligat sã locuiascã în unitatea respectivã, şi de gratuitate, pe durata unei serii pentru copiii proprii de vârstã preşcolarã şi şcolarã.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016