Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 2.100 din 24 noiembrie 2004  privind aprobarea Mecanismelor de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei si Comertului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 2.100 din 24 noiembrie 2004 privind aprobarea Mecanismelor de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei si Comertului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.147 din 3 decembrie 2004

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat, aprobatã prin <>Legea nr. 663/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Mecanismele de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului, administrat de Ministerul Economiei şi Comerţului, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) Suma alocatã de la bugetul de stat, anual, Ministerului Economiei şi Comerţului va fi utilizatã pentru acoperirea, parţialã sau totalã, a cheltuielilor necesare aplicãrii programului prevãzut la art. 1, pentru urmãtoarele acţiuni de promovare a exportului:
a) participarea la târguri şi expoziţii internaţionale organizate în strãinãtate, conform programului elaborat anual de Ministerul Economiei şi Comerţului;
b) organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în strãinãtate;
c) sprijinirea organizãrii şi funcţionãrii de reprezentanţe comerciale româneşti în strãinãtate, realizate prin parteneriat public-privat, pe pieţe de interes pentru exportul românesc;
d) realizarea de studii de piaţã şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe;
e) editarea şi distribuirea în strãinãtate şi la ambasadele strãine din România a buletinelor informative privind oferta de export;
f) realizarea de acţiuni de publicitate şi reclamã cu caracter general, pe produse şi grupe de produse, pe pieţe de interes pentru exportul românesc.
(2) Ministerul Economiei şi Comerţului administreazã şi coordoneazã acţiunile de promovare a exportului prevãzute la alin. (1).
(3) Acţiunile de promovare a exportului prevãzute la alin. (1) lit. a) şi b) se administreazã de Ministerul Economiei şi Comerţului împreunã cu Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, prin delegarea cãtre acesta a operaţiunilor de încheiere, finanţare şi derulare a contractelor de prestãri de servicii pentru realizarea acţiunilor respective.
ART. 3
(1) Repartizarea pe acţiunile de promovare a exportului prevãzute la art. 2 alin. (1) a sumei alocate anual de la bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului se face conform propunerilor ordonatorului principal de credite şi patronatelor de ramurã, aprobate de Consiliul de export.
(2) Sumele repartizate conform alin. (1) se pot redistribui în cursul anului pe acţiuni de promovare a exportului, în condiţiile prevãzute la alin. (1), în limita sumei alocate de la bugetul de stat pentru Programul de promovare a exportului.
ART. 4
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 64/2003 privind aprobarea Mecanismelor de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului, administrat de cãtre Departamentul de Comerţ Exterior, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 97 din 17 februarie 2003, se abrogã.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul de stat, ministrul economiei şi comerţului,
Andrei Grigorescu,
secretar de stat

p. Ministrul delegat pentru comerţ,
Adrian Mitu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 2.100.


ANEXĂ
MECANISME
de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de
stat pentru aplicarea Programului de promovare a exportului,
administrat de Ministerul Economiei şi Comerţului

CAP. I
Participarea la târguri şi expoziţii internaţionale
ART. 1
Participarea agenţilor economici la târguri şi expoziţii se realizeazã pe pieţe de interes, prin organizarea de pavilioane naţionale, standuri specializate pe produse sau miniexpoziţii, pe bazã de programe anuale elaborate de Ministerul Economiei şi Comerţului în consultare cu patronatele de ramurã, aprobate de Consiliul de export.
ART. 2
(1) Administrarea programului de participare la târguri şi expoziţii internaţionale se face de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului împreunã cu Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, prin delegarea cãtre acesta a operaţiunilor de încheiere, finanţare şi derulare a contractelor de prestãri de servicii pentru realizarea acţiunilor respective.
(2) Contractele de prestãri de servicii pentru organizarea participãrii la târguri şi expoziţii internaţionale se încheie de cãtre Centrul Român pentru Promovarea Comerţului cu agenţi economici specializaţi, denumiţi în continuare societate organizatoare, selectaţi în conformitate cu metodologia aprobatã în condiţiile legii de Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, pe baza caietelor de sarcini pentru selectarea societãţii organizatoare, elaborate de Ministerul Economiei şi Comerţului, Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi patronatele de ramurã sau asociaţiile profesionale.
(3) Programele promoţionale, cum sunt seminarii, mese rotunde, întâlniri de afaceri şi altele asemenea, de publicitate, reclamã comercialã şi de negocieri se realizeazã cu ocazia manifestãrilor expoziţionale prevãzute la art. 1 de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului în colaborare cu patronatele de ramurã sau asociaţiile profesionale şi Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, în limita cheltuielilor prevãzute în contract cu aceastã destinaţie.
ART. 3
(1) Beneficiarii programului de participare la târguri şi expoziţii internaţionale sunt agenţi economici, persoane juridice române, care îndeplinesc urmãtoarele condiţii de eligibilitate:
a) au în obiectul de activitate operaţiuni de export;
b) nomenclatorul de export corespunde cu profilul târgului la care se solicitã participarea;
c) produsele sunt de concepţie proprie, de calitate şi cu valoare adãugatã mare;
d) au realizãri la export în anii anteriori, cu excepţia firmelor nou-înfiinţate;
e) au rezultate pozitive privind eficienţa participãrii la târguri şi expoziţii cu sprijin de la bugetul de stat, în cazul prezenţei la astfel de acţiuni în anii anteriori.
(2) Selectarea agenţilor economici participanţi la târguri şi expoziţii internaţionale se face de cãtre o comisie numitã prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, formatã din reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Comerţului, ai patronatelor de ramurã şi ai Centrului Român pentru Promovarea Comerţului, în funcţie de suprafaţa de expunere disponibilã pentru fiecare acţiune şi de îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate prevãzute la alin. (1).
(3) Participanţii la târguri şi expoziţii internaţionale depun o garanţie în valoare de 10 milioane lei la societatea organizatoare, o datã cu depunerea formularului de contract de participare. Garanţia se restituie participanţilor dupã încheierea manifestãrii expoziţionale sau se executã în cazul neparticipãrii agentului economic la acţiunea respectivã. În situaţia în care valoarea cheltuielilor efectuate de societatea organizatoare pentru agentul economic neparticipant este mai mare comparativ cu valoarea garanţiei, agentul economic va plãti diferenţa pânã la acoperirea integralã a cheltuielilor ce îi revin.
ART. 4
Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea programului de participare la târguri şi expoziţii internaţionale se asigurã Centrului Român pentru Promovarea Comerţului de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului, în baza unui contract de finanţare încheiat în acest scop. Sumele astfel repartizate se utilizeazã pentru acoperirea parţialã sau totalã a unor categorii de cheltuieli, dupã cum urmeazã:
a) 50% din cheltuielile privind transportul extern şi cazarea pentru un participant de la fiecare expozant, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;
b) 100% din cheltuielile pentru: transportul şi manipularea exponatelor, mostrelor şi materialelor publicitare, formalitãţile vamale aferente acestora, depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfãşurãrii acţiunii promoţionale, închirierea, construirea şi/sau amenajarea spaţiului expoziţional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfãşurare a acţiunilor promoţionale, cheltuielile de reprezentare şi de protocol, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizeazã şi coordoneazã acţiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramurã sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare şi promovare cu caracter economic general şi pentru mediatizarea prezenţei româneşti la acţiunile promoţionale, cheltuielile aferente comisionului prevãzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate pe produse şi miniexpoziţiilor, precum şi alte cheltuieli care se justificã a fi alocate pentru realizarea târgurilor şi expoziţiilor internaţionale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
ART. 5
(1) Agenţii economici participanţi la târgurile şi expoziţiile internaţionale în cadrul programului administrat de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului împreunã cu Centrul Român pentru Promovarea Comerţului asigurã finanţarea în cotã de 50% a cheltuielilor prevãzute la art. 4 lit. a).
(2) Cota de 50% din cheltuielile de transport şi cazare pentru un delegat al unei firme participante se va deconta de cãtre Centrul Român pentru Promovarea Comerţului prin societatea organizatoare, pe bazã de documente justificative, dupã aprobarea decontului final al acţiunii. Cheltuielile pentru cazare vor fi decontate pentru numãrul de zile aferente perioadei oficiale de desfãşurare a manifestãrii expoziţionale, plus douã nopţi înainte de începerea acesteia.
(3) Transportul exponatelor va fi efectuat de cãtre o firmã de specialitate, selectatã pe baze concurenţiale de cãtre societatea organizatoare. Volumul exponatelor aferent fiecãrui expozant va fi corelat cu suprafaţa de expunere repartizatã în cadrul pavilionului expoziţional. Agenţii economici vor efectua plata integralã a transportului exponatelor cãtre firma transportatoare selectatã, urmând ca decontarea sã se facã de cãtre societatea organizatoare în baza documentelor vamale de încheiere a operaţiunii de export temporar şi a documentelor de platã a transportului exponatelor, dupã aprobarea decontului final al acţiunii de cãtre Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, cu excepţia exponatelor şi mostrelor fãrã valoarea comercialã care se oferã cu titlu gratuit partenerilor externi, pentru care decontarea se va face pe baza documentelor vamale de expediţie şi a documentelor de platã a transportului pânã în standul expoziţional.
(4) Decontarea cheltuielilor în valutã efectuate de agentul economic şi societatea organizatoare se face de cãtre Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, în lei, la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil la data efectuãrii plãţilor de cãtre aceştia, conform documentelor financiar-contabile prezentate.
ART. 6
Cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizeazã pentru oferirea unor trataţii în limita echivalentului în lei al sumei de 500 euro/acţiune. În situaţii justificate suma poate fi majoratã, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Cheltuielile se referã la achiziţionarea de produse alimentare pentru trataţii curente şi pentru cocteil, apã mineralã, bãuturi rãcoritoare şi slab alcoolizate, produse de patiserie şi cofetãrie şi altele asemenea. Bãuturile alcoolice se achiziţioneazã numai în cazul organizãrii de cocteiluri.
ART. 7
Ministerul Economiei şi Comerţului poate modifica sau completa programul anual de participare la târguri şi expoziţii cu alte acţiuni de interes pentru promovarea exporturilor româneşti, în baza consultãrii cu patronatele de ramurã şi cu Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, cu aprobarea Consiliului de export, în limita plafonului de cheltuieli alocat cu aceastã destinaţie.

CAP. II
Organizarea de misiuni economice şi acţiuni de promovare a exportului în strãinãtate
ART. 8
(1) Misiunile economice sunt acţiuni organizate în scopul explorãrii, consolidãrii, valorificãrii şi dezvoltãrii oportunitãţilor de afaceri pe pieţe externe cu potenţial de import.
(2) Acţiunile de promovare a exportului se referã la prezentãri de produse, miniexpoziţii, reuniuni de afaceri, seminarii economice şi zile economice.
(3) Misiunile economice şi acţiunile de promovare a exportului se organizeazã în ţãri de interes pentru exportatorii români şi se stabilesc în baza consultãrii Ministerului Economiei şi Comerţului cu patronatele de ramurã sau asociaţiile profesionale şi cu Centrul Român pentru Promovarea Comerţului.
(4) Misiunile economice şi acţiunile de promovare a exportului se administreazã şi se coordoneazã de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului împreunã cu Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, prin delegarea cãtre acesta a operaţiunilor de încheiere, finanţare şi derulare a contractelor de prestãri de servicii pentru realizarea acţiunilor respective.
(5) Contractele de prestãri de servicii pentru organizarea misiunilor economice şi a acţiunilor de promovare a exportului se încheie de cãtre Centrul Român pentru Promovarea Comerţului cu agenţi economici specializaţi, denumiţi în continuare societate organizatoare, selectaţi în conformitate cu metodologia aprobatã în condiţiile legii de Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, pe baza caietelor de sarcini pentru selectarea societãţii organizatoare, elaborate de Ministerul Economiei şi Comerţului, de Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi de patronatele de ramurã sau asociaţiile profesionale pentru fiecare acţiune în parte.
(6) Programe promoţionale, cum sunt seminarii, mese rotunde, întâlniri de afaceri şi altele asemenea, de publicitate şi reclamã comercialã şi de negocieri se realizeazã cu ocazia misiunilor economice de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului în colaborare cu patronatele de ramurã sau asociaţiile profesionale şi Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, în limita cheltuielilor prevãzute în contract cu aceastã destinaţie.
ART. 9
Participarea agenţilor economici la aceste manifestãri promoţionale se face în baza urmãtoarelor criterii:
a) au prevãzut în obiectul de activitate operaţiuni de export;
b) nomenclatorul de export corespunde domeniilor prevãzute în tematica misiunii economice sau a acţiunii de promovare;
c) produsele sunt de concepţie proprie, de calitate şi cu valoare adãugatã cât mai mare;
d) au realizãri la export în anii anteriori, cu excepţia firmelor nou-înfiinţate;
e) au înregistrat rezultate concrete ca urmare a participãrii la astfel de acţiuni în anii anteriori.
ART. 10
Fondurile bugetare repartizate anual pentru realizarea misiunilor economice şi a acţiunilor de promovare a exportului se asigurã Centrului Român pentru Promovarea Comerţului de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului, în baza contractului de finanţare încheiat în acest scop. Sumele astfel repartizate se utilizeazã pentru acoperirea parţialã sau totalã a unor categorii de cheltuieli, dupã cum urmeazã:
a) 50% din cheltuielile de transport extern şi cazare pentru un participant de la fiecare firmã, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice;
b) 100% din cheltuielile privind transportul în interiorul ţãrii de destinaţie pentru persoanele care participã la acţiunile respective, a cheltuielilor de deplasare pentru persoanele care organizeazã şi coordoneazã acţiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramurã sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, a cheltuielilor pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi a dotãrilor necesare desfãşurãrii acestora, cum sunt: TV, video, retroproiector, computer şi altele asemenea, a cheltuielilor de reprezentare şi protocol, a cheltuielilor pentru elaborarea şi transportul materialelor de promovare şi de prezentare, cum sunt cataloage, pliante, ecusoane şi altele asemenea, a cheltuielilor pentru transportul mostrelor, a cheltuielilor pentru formalitãţile vamale aferente materialelor de promovare şi de prezentare, precum şi mostrelor, a cheltuielilor pentru mediatizarea acţiunii pe plan local, a cheltuielilor aferente comisionului prevãzut în contractul încheiat cu societatea organizatoare a misiunilor economice şi acţiunilor de promovare, precum şi a altor cheltuieli care se justificã a fi alocate pentru realizarea acţiunilor respective, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
ART. 11
(1) Agenţii economici participanţi la misiuni economice şi la acţiuni de promovare a exportului asigurã finanţarea cotei de 50% din cheltuielile prevãzute la art. 10 lit. a).
(2) Cota de 50% din cheltuielile de transport şi cazare pentru un delegat al firmei participante se va deconta de cãtre Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, pe bazã de documente justificative, dupã aprobarea de cãtre acesta a decontului final, prezentat de societatea organizatoare a acţiunii. Cota de 50% din cheltuielile pentru cazare va fi decontatã pentru perioada de desfãşurare a manifestãrii promoţionale, stabilitã prin contractul cu societatea organizatoare.
(3) Decontarea cheltuielilor în valutã efectuate de agentul economic şi societatea organizatoare se face de cãtre Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, în lei, la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României, valabil la data efectuãrii plãţilor de cãtre aceştia, conform documentelor financiar-contabile prezentate.
ART. 12
Cheltuielile de reprezentare şi protocol se realizeazã pentru oferirea unor trataţii în limita echivalentului în lei al sumei de 500 euro/acţiune. În situaţii justificate suma poate fi majoratã, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Cheltuielile se referã la achiziţionarea de produse alimentare pentru trataţii curente şi pentru cocteil, apã mineralã, bãuturi rãcoritoare şi slab alcoolizate, produse de patiserie şi cofetãrie şi altele asemenea. Bãuturile alcoolice se achiziţioneazã numai în cazul organizãrii de cocteiluri.

CAP. III
Finanţarea parţialã a cheltuielilor de organizare şi funcţionare a reprezentanţelor comerciale româneşti în strãinãtate, realizate prin parteneriat public-privat, pe pieţe de interes pentru exportul românesc
ART. 13
Înfiinţarea de reprezentanţe comerciale în strãinãtate, cu prioritate în ţãri de interes pentru exportul românesc, se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Economiei şi Comerţului, cu recomandarea Consiliului de export.
ART. 14
Selectarea cererilor privind înfiinţarea de reprezentanţe comerciale în strãinãtate se face de o comisie numitã prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, în baza Notei de fundamentare prezentate de patronatul de ramurã, asociaţia profesionalã sau societatea comercialã care urmeazã sã înfiinţeze reprezentanţa comercialã, şi va avea în vedere urmãtoarele:
a) existenţa potenţialului de export pentru produsele sau grupele de produse care vor fi promovate;
b) capacitatea de absorbţie a pieţei respective pentru produsele româneşti;
c) perspectiva creşterii şi diversificãrii exportului pe piaţa respectivã;
d) deschiderea unei noi pieţe.
ART. 15
Categoriile de cheltuieli pentru organizarea şi funcţionarea reprezentanţelor comerciale, care pot fi suportate parţial din fonduri de la bugetul de stat, sunt:
a) cheltuieli pentru operaţiunile de înregistrare în ţara de reşedinţã;
b) cheltuieli pentru dotarea cu inventar de birou;
c) cheltuieli pentru chiria şi utilitãţile (energia electricã şi termicã, apã, gaze naturale) aferente sediului reprezentanţei comerciale;
d) cheltuieli pentru telefon, fax şi Internet;
e) cheltuieli pentru primul transport al personalului român angajat al reprezentanţei comerciale;
f) alte cheltuieli care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului privind înfiinţarea fiecãrei reprezentanţe comerciale.
ART. 16
Participarea cu fonduri bugetare pentru acoperirea categoriilor de cheltuieli prevãzute la art. 15 se face în proporţie de 50% din valoarea cheltuielilor prevãzute în devizul aprobat prin hotãrâre a Guvernului privind înfiinţarea reprezentanţei comerciale.
ART. 17
Decontarea cheltuielilor aferente cotei de 50% se face de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului, în lei, la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României valabil la data efectuãrii plãţilor, trimestrial, pe baza contractului de finanţare încheiat între Ministerul Economiei şi Comerţului şi beneficiarul reprezentanţei comerciale, a documentelor justificative prezentate de beneficiar şi a facturii emise de acesta.

CAP. IV
Realizarea de studii de piaţã şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe, pe baze concurenţiale, în conformitate cu legislaţia în vigoare, cu finanţare în cotã de 50% din cheltuielile aferente
ART. 18
Mecanismul şi etapele de realizare şi finanţare a studiilor de piaţã şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe, pentru promovarea şi consolidarea exportului pe pieţe de interes şi pentru produse cu potenţial de export, sunt:
a) prezentarea la Ministerul Economiei şi Comerţului de cãtre patronatul de ramurã sau asociaţia profesionalã, în calitate de beneficiar, de propuneri pentru realizarea de studii de piaţã sau pe produse, însoţite de conţinutul tematicii aferente acestora;
b) selectarea propunerilor se face de cãtre o comisie numitã prin ordin al ministrului economiei şi comerţului, în funcţie de:
- existenţa potenţialului de absorbţie a pieţei respective pentru produsele româneşti;
- potenţialul de export al produselor pentru care se solicitã realizarea studiului;
- capacitatea beneficiarului de a susţine financiar realizarea studiului;
c) încheierea protocolului de cofinanţare pentru realizarea studiului de piaţã între Ministerul Economiei şi Comerţului şi beneficiarul studiului selectat, cu privire la modalitãţile de finanţare, organizarea concursului de oferte, încheierea contractului de servicii şi efectuarea plãţilor cãtre prestatorul de servicii selectat;
d) elaborarea de cãtre beneficiar împreunã cu Ministerul Economiei şi Comerţului a caietului de sarcini;
e) organizarea concursului de oferte pentru selectarea prestatorului de servicii pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei şi comerţului;
f) încheierea contractului pentru realizarea studiului între Ministerul Economiei şi Comerţului, beneficiar şi prestatorul de servicii;
g) efectuarea plãţii contravalorii studiului de cãtre beneficiar şi Ministerul Economiei şi Comerţului.
ART. 19
Decontarea cheltuielilor pentru realizarea de studii de piaţã şi pe produs, inclusiv pentru obiective complexe, se face de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului în proporţie de 50% din cheltuielile totale, în contul prestatorului de servicii, în baza urmãtoarelor documente:
a) contractul pentru realizarea studiului, încheiat între Ministerul Economiei şi Comerţului, beneficiar şi prestatorul de servicii;
b) procesul-verbal încheiat între beneficiar şi prestatorul de servicii privind recepţia şi acceptarea studiului;
c) copia ordinului de platã emis de beneficiar cãtre prestatorul de servicii pentru plata cotei sale de 50% din valoarea studiului;
d) factura emisã de prestatorul de servicii pentru cota de 50% aferentã Ministerului Economiei şi Comerţului.

CAP. V
Realizarea pe baze concurenţiale a buletinelor informative privind oferta de export şi distribuirea acestora în strãinãtate şi la ambasadele strãine din România, cu suportarea integralã a cheltuielilor din fonduri bugetare
ART. 20
Mecanismul de realizare şi finanţare a buletinelor informative privind oferta de export cuprinde urmãtoarele:
a) prezentarea de cãtre patronatele de ramurã şi asociaţiile profesionale la Ministerul Economiei şi Comerţului a cererilor pentru realizarea buletinelor informative privind oferta de export, care pot fi elaborate sub formã de: cataloage, broşuri, CD-ROM, site/portal şi altele asemenea;
b) selectarea proiectelor care se finanţeazã din fonduri bugetare şi stabilirea numãrului minim de firme pentru elaborarea buletinelor informative privind oferta de export se fac de cãtre o comisie numitã prin ordin al ministrului economiei şi comerţului;
c) elaborarea de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului, în colaborare cu patronatele de ramurã sau asociaţiile profesionale solicitante, a caietului de sarcini privind conţinutul, structura şi condiţiile tehnice de realizare a buletinelor informative privind oferta de export;
d) organizarea concursului de oferte pentru selectarea prestatorului de servicii pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului economiei şi comerţului;
e) încheierea contractului între Ministerul Economiei şi Comerţului şi prestatorul de servicii selectat, referitor la condiţiile tehnico-economice şi financiare de realizare a buletinelor informative privind oferta de export şi distribuirea acestora în strãinãtate şi la ambasadele strãine din România;
f) încheierea procesului-verbal pentru bun de tipar între Ministerul Economiei şi Comerţului, patronatele de ramurã sau asociaţiile profesionale beneficiare şi prestatorul de servicii pentru recepţia machetei buletinului informativ privind oferta de export;
g) încheierea procesului-verbal între Ministerul Economiei şi Comerţului, patronatele de ramurã sau asociaţiile profesionale beneficiare şi prestatorul de servicii pentru recepţia finalã a buletinelor informative privind oferta de export, în vederea distribuirii acestora;
h) decontarea cheltuielilor aferente realizãrii şi distribuirii buletinelor informative privind oferta de export se face de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului, pe baza contractului pentru realizarea proiectului, a facturii emise de prestatorul de servicii şi a procesului-verbal de recepţie prevãzut la lit. g).
ART. 21
Distribuirea în strãinãtate şi la ambasadele strãine din România a buletinelor informative privind oferta de export se face de prestatorul de servicii cãtre reprezentanţele diplomatice şi comerciale ale României în strãinãtate, instituţiile şi organizaţiile cu atribuţii în promovarea schimburilor comerciale internaţionale, partenerii externi, delegaţiile participante la manifestãri promoţionale organizate în strãinãtate, precum şi la instituţii guvernamentale, patronate de ramurã şi asociaţii profesionale, pentru a fi utilizate în cadrul întâlnirilor cu reprezentanţii mediului de afaceri din strãinãtate, pe baza repartiţiei stabilite de Ministerul Economiei şi Comerţului şi beneficiar.

CAP. VI
Realizarea de acţiuni de publicitate şi reclamã cu caracter general, pe produse şi grupe de produse, pe pieţe de interes pentru exportul românesc, pe baze concurenţiale, cu suportarea totalã a cheltuielilor, inclusiv a cheltuielilor pentru distribuirea materialelor de publicitate şi reclamã cu caracter general în strãinãtate şi la ambasadele strãine din România
ART. 22
Acţiunile de publicitate şi reclamã cu caracter general constau în realizarea de cataloage, broşuri, CD-uri, expoziţii virtuale etc., pe produse sau grupe de produse, având ca destinaţie mediul de afaceri din ţãri de interes pentru exportul românesc.
ART. 23
Mecanismul de realizare şi finanţare a materialelor de publicitate şi reclamã comercialã este cel prevãzut la art. 20.
ART. 24
Distribuirea în strãinãtate şi la ambasadele strãine din România a materialelor de publicitate şi reclamã comercialã se face folosind metodologia prevãzutã la art. 21.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016