Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 195 din 25 februarie 2012  privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 5/2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 195 din 25 februarie 2012 privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotararea Consiliului de mediere nr. 5/2007

EMITENT: CONSILIUL DE MEDIERE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 224 din 4 aprilie 2012

    În temeiul art. 17 alin. (2) şi al art. 71 alin. (1) din Legea nr. 192/2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Consiliul de mediere adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotãrârea Consiliului de mediere nr. 5/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 27 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 3, alineatul (1^1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Mediatorul autorizat este înscris în Tabloul mediatorilor în condiţiile prevãzute la art. 12 din Lege, dupã ce face dovada înscrierii într-o asociaţie profesionalã, conform obligaţiei prevãzute la art. 24 din Lege.

    2. La articolul 9, literele a), b) şi i) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    a) taxe provenind din autorizarea mediatorilor, acreditarea formatorilor, examinatorilor şi experţilor şi taxe privind reacreditarea formatorilor, examinatorilor şi experţilor;
    b) taxe profesionale pentru exercitarea profesiei de mediator;
    ...............................................................................................
    i) taxe de înscriere în lista furnizorilor autorizaţi de formare profesionalã a mediatorilor şi taxe de menţinere în lista formatorilor şi experţilor;"

    3. La articolul 16, litera r) se abrogã.
    4. La articolul 39 alineatul (2), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "d) se face dovada îndeplinirii condiţiei art. 24 din Lege."

    5. La articolul 39, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Pe baza documentelor depuse conform art. 40 alin. (1), Consiliul constatã cã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la alin. (2) lit. a) - c) şi emite o hotãrâre şi autorizaţia de mediator.
    (4) În vederea înscrierii în Tabloul mediatorilor, persoanele pentru care s-a emis hotãrârea conform alin. (3) depun o cerere însoţitã de documentele prevãzute la art. 40 alin. (9)."

    6. La articolul 40 alineatul (1), litera e.1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "e.1) certificatul de absolvire a cursului de formare ca mediator obţinut în condiţiile Legii, emis de Consiliu şi completat de furnizorul de formare autorizat; sau".

    7. La articolul 40, partea introductivã a alineatului (9) şi literele a) - c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(9) În vederea înscrierii în Tabloul mediatorilor, persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 39 alin. (4) pot depune odatã cu documentaţia de autorizare şi o cerere, conform anexei nr. 2B, însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) declaraţie pe propria rãspundere cu privire la înregistrarea în evidenţele fiscale a activitãţii de mediere şi a formei de exercitare a profesiei de mediator, conform anexei nr. 2C - în original;
    b) dovada înscrierii sau a solicitãrii de înscriere într-o asociaţie profesionalã înscrisã în Registrul naţional de evidenţã a organizaţiilor din domeniul medierii (RNEODM) - în copie;
    c) declaraţia pe propria rãspundere privind datele de înscriere în Tabloul mediatorilor, conform anexei nr. 2A - în original;"

    8. La articolul 40 alineatul 9, litera d) se abrogã.
    9. La articolul 40, dupã alineatul (9) se introduce un nou alineat, alineatul (9^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(9^1) În situaţia în care existã mediatori care nu doresc sã se afilieze, se va depune cererea prin care persoana neafiliatã şia exprimat opţiunea pentru a fi luatã în evidenţa unei asociaţii profesionale - în copie."

    10. La articolul 40, alineatul (10) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(10) Odatã cu constatarea îndeplinirii condiţiilor de autorizare ca mediator şi a avizãrii unei forme de exercitare a profesiei conform prezentului regulament, pentru solicitanţii care au depus şi documentaţia de la alin. (9), Consiliul dispune prin aceeaşi hotãrâre şi la înscrierea în Tabloul mediatorilor, în termen de 30 de zile."

    11. Articolul 40^1 se abrogã.
    12. La articolul 44, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 44. - (1) Consiliul întocmeşte Tabloul mediatorilor pe mai multe secţiuni în care sunt înscrişi mediatorii autorizaţi cu forma de exercitare a profesiei şi mediatorii inactivi."

    13. La articolul 44, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Este mediator inactiv persoana care nu a solicitat avizarea formei de exercitare a profesiei, mediatorul cu forma de exercitare a profesiei dar care nu a fãcut dovada înregistrãrii fiscale în termen de un an de la autorizare şi mediatorii suspendaţi."

    14. La articolul 44, alineatele (3) - (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Mediatorii autorizaţi sunt obligaţi sã îşi înregistreze fiscal forma de exercitare a profesiei în termen de 30 de zile de la comunicarea hotãrârii de autorizare şi a autorizaţiei şi sã comunice dovada înregistrãrii fiscale Consiliului, comunicarea dovezii înregistrãrii fiscale fãcându-se prin orice mijloc care asigurã confirmarea de primire.
    (4) Menţinerea mediatorilor autorizaţi în Tabloul mediatorilor, începând cu anul urmãtor autorizãrii, este condiţionatã de depunerea dovezii înregistrãrii fiscale la Consiliu. În cazul nedepunerii dovezii, persoanele în cauzã vor fi înscrise în Tabloul mediatorilor la secţiunea de mediatori inactivi.
    (5) Tabloul mediatorilor se publicã anual în Monitorul Oficial al României, Partea I, actualizat pânã la data de 31 mai, şi pe portalul web al Consiliului, actualizat lunar.
    (6) Tabloul mediatorilor, actualizat pânã la 31 mai şi, respectiv, pânã la 30 noiembrie a fiecãrui an, se publicã defalcat pe judeţe şi se transmite autoritãţilor prevãzute la art. 12 alin. (3) din Lege sub formã de afiş sau broşurã, dupã caz.
    (7) Consiliul poate decide publicarea unor forme ale Tabloului mediatorilor pe domenii de practicã, la solicitarea motivatã a unor grupuri de beneficiari şi cu respectarea Legii şi a prezentului regulament."

    15. La articolul 45, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 45. - (1) Înscrierea în Tabloul mediatorilor se face pe baza unei cereri adresate Consiliului, în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (9), cererea de înscriere în Tabloul mediatorilor putând fi fãcutã concomitent cu solicitarea de avizare a formei de exercitare a profesiei sau ulterior pe cale separatã. În toate cazurile sunt aplicabile prevederile art. 40 alin. (9).
    ................................................................................................
    (3) Pentru mediatorii autorizaţi înscrişi în Tabloul mediatorilor, Consiliul emite Legitimaţia de mediator, conform modelului publicat pe portalul web al Consiliului, şi aplicã o vizã anualã care certificã faptul cã aceştia au achitat taxa anualã profesionalã. În cazul achitãrii în tranşe a taxei profesionale, Consiliul vizeazã legitimaţia. În cazul în care, dupã vizarea legitimaţiei, tranşele din taxã nu mai sunt achitate, vizarea pe anul urmãtor a legitimaţiei se va face numai dupã achitarea la zi a taxei profesionale pe anul anterior."

    16. La articolul 52^12, litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "e) sã achite taxa anualã profesionalã pânã la 31 decembrie a anului fiscal pentru care aceastã taxã se datoreazã."

    17. Articolul 52^16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 52^16. - (1) Mediatorul are obligaţia de a-şi viza anual legitimaţia de mediator. Vizarea legitimaţiei este condiţionatã de achitarea taxei profesionale pentru anul anterior.
    (2) Mediatorul are obligaţia de a se înscrie sau de a solicita înscrierea într-o asociaţie profesionalã a mediatorilor înainte de a solicita înscrierea în Tabloul mediatorilor."

    18. La articolul 52^17 alineatul (2), litera q) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "q) nerespectarea de cãtre mediator a obligaţiei de a achita taxa profesionalã pânã la 31 decembrie a anului fiscal pentru care se datoreazã [art. 52^12 lit. e)], pentru care se aplicã sancţiunea prevãzutã de art. 39 alin. (1) lit. a) sau b) din Lege, respectiv observaţie scrisã sau amendã de la 50 lei la 500 lei, dupã caz;"

    19. Articolul 82 se abrogã.
    20. Articolul 83^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 83^1. - În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin şi în scopul informãrii publice, Consiliul înfiinţeazã RNEODM pe care îl actualizeazã lunar. RNEODM cuprinde 3 secţiuni distincte: asociaţii profesionale, organizaţii din domeniul medierii şi alte organisme."

    21. La articolul 83^3 alineatul (1), literele b), c), e), f) şi g) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "b) cel puţin jumãtate plus unu din membri sunt mediatori autorizaţi în condiţiile legii, iar diferenţa este formatã din absolvenţi ai cursurilor de formare ca mediator;
    c) denumirea asociaţiei cuprinde cuvinte precum «mediere», «mediator», «conflict» şi «amiabil» sau sinonime ale acestora ori combinaţii ale acestora cu alte cuvinte;
    ...............................................................................................
    e) obiectivele şi activitãţile asociaţiei respectã prevederile legale şi regulamentare în materia medierii, nu sunt filiale ale unor asociaţii înscrise în RNEODM, nu sunt uniuni sau federaţii ale unor asociaţii înscrise în RNEODM, nu au clauze de exclusivitate;
    f) activitãţile statutare nu cuprind furnizarea de servicii de mediere cãtre terţi;
    g) sunt înscrise în secţiunea 1 din RNEODM întocmit de Consiliu şi nu sunt filiale ale unor asociaţii înscrise în RNEODM."

    22. La articolul 83^3 alineatul (1), litera h) şi alineatul (3) se abrogã.
    23. La articolul 83^4, alineatele (1), (2), partea introductivã a alineatului (4) şi alineatele (6) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 83^4. - (1) În scopul informãrii publice şi a mediatorilor, Consiliul ţine evidenţa asociaţiilor profesionale în RNEODM.
    (2) Înscrierea asociaţiilor profesionale în RNEODM se face la cerere, prin decizie a preşedintelui Consiliului, dupã verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 833 alin. (1) lit. a) - g).
    ...............................................................................................
    (4) Cererea de înscriere în RNEODM va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
    ...............................................................................................
    (6) Decizia sau hotãrârea privind înscrierea asociaţiei profesionale în RNEODM se comunicã solicitantului în termen de 45 de zile de la data înregistrãrii cererii. În cazul în care hotãrârea este de respingere a înscrierii, aceasta se motiveazã şi se comunicã solicitantului şi se publicã pe site-ul Consiliului.
    (7) În cazul în care cererea de înscriere a asociaţiei profesionale se aprobã, aceasta va fi înscrisã în RNEODM în termen de 3 zile de la data aprobãrii."

    24. Articolul 83^5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 83^5. - (1) Mediatorii autorizaţi pot înfiinţa şi alte tipuri de asociaţii, pe domenii de aplicare a medierii.
    (2) Asociaţiile înfiinţate de mediatori pe domenii de aplicare a medierii pot fi înscrise la cerere în secţiunea I din RNEODM, având precizat la rubrica «Menţiuni» din registru domeniul de specializare."

    25. La articolul 83^7, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 83^7.(1) Un mediator autorizat poate fi membru numai într-o singurã asociaţie profesionalã, astfel cum aceasta este definitã în prezentul regulament.
    (2) Un mediator autorizat poate fi membru în una sau mai multe asociaţii specializate, astfel cum acestea sunt definite în prezentul regulament."

    26. La articolul 83^8, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 83^8. - (1) Servicii de mediere pot fi organizate în colaborare cu formele de exercitare a profesiei de mediator de cãtre orice persoanã juridicã doar dupã obţinerea unui aviz din partea Consiliului, care certificã astfel faptul cã se respectã principiile de neutralitate, imparţialitate şi confidenţialitate de cãtre mediator, iar pãrţilor le este respectat dreptul de a decide cu privire la alegerea mediatorului şi a soluţiei privind disputa supusã medierii. Serviciile de mediere sunt organizate numai de cãtre organizaţiile prevãzute la art. 22 din Lege."

    27. La articolul 83^9, alineatul (1) şi partea introductivã a alineatului (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 83^9. - (1) Organizaţiile care au în obiectul de activitate servicii de mediere pot fi înscrise la cerere în secţiunea a II-a din RNEODM.
    (2) Cererea de înscriere în RNEODM se depune la Consiliu, însoţitã de copii certificate pentru conformitate dupã urmãtoarele documente:".

    28. La articolul 83^9 alineatul (2), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
    "e) denumirea organizaţiei face referire concretã la termenii de «mediere», «mediator», «conflict», «amiabil» sau este o combinaţie a acestor cuvinte cu altele."

    29. La articolul 83^9, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Organizaţiile care au solicitat şi au obţinut avizul Consiliului pentru organizarea serviciului de mediere vor fi incluse în RNEODM în maximum 15 zile de la adoptarea hotãrârii de avizare."

    30. Dupã secţiunea a 3-a se introduce o nouã secţiune, secţiunea a 4-a - Alte organizaţii, cuprinzând articolul 83^10, cu urmãtorul cuprins:

    "Secţiunea a 4-a
    Alte organizaţii

    "Art. 83^10. - (1) În RNEODM se pot înscrie la cerere şi alte organizaţii care nu îndeplinesc condiţiile pentru a fi declarate asociaţii profesionale sau organizaţii conform art. 22 din Lege, în sensul definiţiilor din prezentul regulament.
    (2) Aceste organizaţii vor fi înscrise în secţiunea a III-a din RNEODM.
    (3) În secţiunea a III-a din RNEODM se înscriu federaţiile, fundaţiile, asociaţiile, filiale ale acestora sau alte organizaţii.
    (4) Pentru a fi înscrise în RNEODM, organizaţiile precizate la alin. (3) formuleazã o cerere adresatã Consiliului însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) statutul şi actul de constituire din care rezultã cã obiectul de activitate vizeazã domeniul medierii sau, dupã caz, actul în baza cãruia a fost înfiinţatã;
    b) hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare, dacã este cazul;
    c) certificat fiscal;
    d) scurtã descriere a activitãţii desfãşurate sau care intenţioneazã sã o desfãşoare în domeniul medierii.
    (5) Organizaţiile care au solicitat Consiliului înscrierea în RNEODM vor fi incluse în registru, în maximum 15 zile de la adoptarea hotãrârii."

    31. Dupã anexa nr. 2A se introduc douã noi anexe, anexele nr. 2B şi 2C, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                      Preşedintele Consiliului de mediere,
                            Dorin Valeriu Bãdulescu

    Bucureşti, 25 februarie 2012.
    Nr. 195.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 2B la regulament)

                CERERE PENTRU ÎNSCRIEREA ÎN TABLOUL MEDIATORILOR

    Domnule Preşedinte,
    Subsemnatul(a), ............................................, domiciliat(ã) în .............................................................., identificat(ã) cu CI/BI seria ........ nr. ........................., având CNP .............................................., adresa de e-mail ......................................................., tel. ......................................, cetãţean .........................., vã rog sã îmi aprobaţi prezenta cerere prin care solicit înscrierea în Tabloul mediatorilor, conform art. 40 alin. (9) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de mediere, aprobat prin Hotãrârea Consiliului de mediere nr. 5/2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    În vederea înscrierii în Tabloul mediatorilor depun prezenta cerere, însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) Declaraţia-tip pe propria rãspundere privind înregistrarea în evidenţele fiscale a activitãţii de mediere şi a formei de exercitare a profesiei de mediator - în original sau certificatul de înregistrare fiscalã - în copie;
    b) dovada înscrierii (adeverinţa sau cererea de înscriere) într-o asociaţie profesionalã, înscrisã în Registrul naţional de evidenţã a organizaţiilor din domeniul medierii - în copie;
    c) declaraţia-tip pe propria rãspundere (anexa nr. 2A) privind datele de înscriere în Tabloul mediatorilor - în original.

    Mã oblig sã înştiinţez Consiliul de mediere cu privire la orice modificare intervenitã în datele de contact sau referitoare la forma de exercitare a profesiei.

          Data Semnãtura
     ............... ................


    Domnului preşedinte al Consiliului de mediere

    IMPORTANT!
    Cererea, însoţitã de documentele solicitate, în ordinea specificatã mai sus, se depune în dosar de carton alb cu şinã.
    Toate documentele, depuse în copie, trebuie sã fie certificate "conform cu originalul" şi semnate de titular.
    Actele, depuse şi înregistrate la Consiliul de mediere, nu se returneazã.


    ANEXA 2
   (Anexa nr. 2C la regulament)


                                   DECLARAŢIE
    pe propria rãspundere cu privire la înregistrarea în evidenţele fiscale a
    activitãţii de mediere şi a formei de exercitare a profesiei de mediator

    Domnule Preşedinte,
    Subsemnatul(a), ............................................, domiciliat(ã) în .............................................................., identificat(ã) cu CI/BI seria ........ nr. ........................., având CNP ..............................................., adresa de e-mail ......................................................., tel. ......................................, cetãţean .........................., în calitate de mediator, mã angajez sã depun toate diligenţele pentru a-mi declara activitatea de mediere la Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi sã înştiinţez Consiliul de mediere despre obţinerea certificatului de înregistrare fiscalã (CIF), în cel mai scurt timp, în vederea menţinerii în Tabloul mediatorilor.

          Data Semnãtura
     ............... ................


    Domnului preşedinte al Consiliului de mediere

                                   -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016