Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 194 din 9 martie 2006  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor si procurorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 194 din 9 martie 2006 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare a judecatorilor si procurorilor

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 23 martie 2006
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã,
având în vedere dispoziţiile art. 43-47 şi ale <>art. 106 lit. f) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului de promovare a judecãtorilor şi procurorilor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 323/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului de promovare a judecãtorilor şi procurorilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 815 din 8 septembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului Superior
al Magistraturii,
Iulian Gîlcã

Bucureşti, 9 martie 2006.
Nr. 194.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind organizarea şi desfãşurarea concursului de promovare a judecãtorilor şi procurorilor

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Promovarea judecãtorilor şi procurorilor în funcţii de execuţie, efectivã sau pe loc, la tribunale, tribunale specializate, curţi de apel, parchetele de pe lângã aceste instanţe, precum şi la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se face numai prin concurs, organizat la nivel naţional, în limita posturilor vacante existente, respectiv a numãrului de locuri aprobat anual de Consiliul Superior al Magistraturii pentru promovarea pe loc.
ART. 2
Concursul de promovare în funcţii de execuţie se organizeazã pe baza unor criterii obiective de apreciere a performanţelor profesionale ale judecãtorilor şi procurorilor.
ART. 3
Concursul de promovare prevãzut la art. 1 se organizeazã anual sau ori de câte ori este nevoie de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii.
ART. 4
(1) Consiliul Superior al Magistraturii stabileşte pentru fiecare concurs de promovare în funcţii de execuţie numãrul de posturi pentru care acesta se organizeazã. Posturile se stabilesc distinct pentru promovare efectivã şi, respectiv, pentru promovare pe loc, pentru fiecare instanţã şi parchet şi, la nivelul curţilor de apel, pentru fiecare secţie.
(2) Promovarea judecãtorilor şi procurorilor în funcţii de execuţie, efectivã sau pe loc, se face în gradul imediat superior celui pe care îl deţine judecãtorul ori procurorul, pânã la nivelul curţii de apel, pentru judecãtori, respectiv pânã la nivelul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru procurori.
(3) Judecãtorii şi procurorii pot candida pentru promovare efectivã, cu respectarea dispoziţiilor alin. (2), la oricare dintre instanţele şi, respectiv, parchetele pentru care s-au stabilit posturi vacante, indiferent de instanţa sau de parchetul la care funcţioneazã.

CAP. II
Condiţii pentru înscrierea la concurs

ART. 5
Pot participa la concursul de promovare în funcţii de execuţie vacante sau pe loc judecãtorii şi procurorii care îndeplinesc condiţiile minime de vechime prevãzute la <>art. 44 alin. (1) lit. a), b) şi c) şi alin. (2) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare, care la ultima evaluare au avut calificativul "foarte bine" şi nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani.
ART. 6
(1) Data şi locul organizãrii concursului, posturile stabilite pentru concurs, modul de desfãşurare a concursului, calendarul de desfãşurare, precum şi tematica şi bibliografia de concurs se aprobã prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii şi a Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, dupã caz, şi se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu cel puţin 60 de zile înainte de data stabilitã pentru concurs. În acelaşi termen, aceste date se comunicã tuturor curţilor de apel şi parchetelor de pe lângã acestea, care le vor transmite de îndatã instanţelor şi parchetelor din circumscripţia lor pentru a fi afişate la sediile acestora şi aduse la cunoştinţã tuturor judecãtorilor şi procurorilor.
(2) Data şi locul organizãrii concursului, posturile stabilite pentru concurs, precum şi modul de desfãşurare a concursului se publicã şi în 3 cotidiene centrale, în termenul prevãzut la alin. (1).
(3) Cu cel puţin 45 de zile înainte de data concursului, cei interesaţi pot depune cereri de înscriere la concurs la Consiliul Superior al Magistraturii, în care se menţioneazã felul promovãrii, efectivã sau pe loc, instanţa ori parchetul la care se solicitã promovarea, specializarea şi, pentru promovarea la curţile de apel, secţia pentru care opteazã.
(4) Fiecare candidat poate formula o singurã opţiune cu privire la felul promovãrii, instanţa ori parchetul la care solicitã promovarea, respectiv secţia pentru care opteazã în cazul promovãrii la curţile de apel, precum şi specializarea pentru care opteazã, în vederea stabilirii materiilor de examen.

CAP. III
Organizarea şi desfãşurarea concursului

SECŢIUNEA 1
Comisiile de concurs

ART. 7
(1) Comisia de organizare a concursului şi comisiile de elaborare a subiectelor, de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor sunt numite de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Institutului Naţional al Magistraturii, dupã caz.
(2) Nu pot fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini pânã la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor completeazã declaraţii în acest sens. Dacã incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, persoana în cauzã are obligaţia sã se retragã şi sã comunice de îndatã aceastã situaţie preşedintelui comisiei în vederea înlocuirii sale.
ART. 8
Comisia de organizare a concursului se compune din:
● preşedinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorul Direcţiei resurse umane şi organizare;
● vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare;
● membri: directori, şefi de servicii, personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 9
Comisia de organizare a concursului are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. centralizeazã cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verificã îndeplinirea de cãtre candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi afişeazã lista finalã a candidaţilor;
2. controleazã şi îndrumã acţiunile privind organizarea şi desfãşurarea concursului, constând, în principal, în: identificarea şi, dupã caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfãşurãrii concursului şi a pazei necesare pentru pãstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi de evaluare, asigurarea cheltuielilor de cazare şi masã pentru membrii comisiilor;
3. asigurã paza subiectelor şi a lucrãrilor scrise la sediul sãu şi în timpul transportului acestora, precum şi pãstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi de evaluare;
4. asigurã confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs, numerotate;
5. instruieşte, cu 24-48 de ore înaintea datei concursului, persoanele care asigurã supravegherea în sãlile de concurs, respectiv responsabilii de salã şi supraveghetorii, numite prin hotãrâre a preşedintelui comisiei;
6. repartizeazã candidaţii pe sãli pentru probele scrise, în ordine alfabeticã, şi dispune afişarea listelor pe uşile sãlilor în care se desfãşoarã probele, precum şi publicarea acestora pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probelor scrise;
7. preia de la comisiile de elaborare a subiectelor subiectele pentru probele scrise şi baremele de evaluare şi notare, pe discipline de concurs, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
8. pãstreazã în condiţii de deplinã siguranţã subiectele şi baremele de evaluare şi notare;
9. coordoneazã multiplicarea subiectelor pentru probele scrise, imediat dupã extragerea variantei de concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor, sigilând apoi plicurile care conţin necesarul de subiecte pentru fiecare salã;
10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru probele scrise;
11. afişeazã baremele de evaluare şi notare la centrele de concurs, cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise, şi asigurã publicarea acestora, precum şi a subiectelor de concurs pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
12. organizeazã transportul lucrãrilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare şi rãspunde de securitatea acestora;
13. predã comisiilor de corectare, în ziua desfãşurãrii concursului, lucrãrile scrise, precum şi subiectele şi baremele de evaluare şi notare;
14. ia mãsuri pentru ca în spaţiile în care îşi desfãşoarã activitatea comisiile de corectare sau de soluţionare a contestaţiilor ori se desfãşoarã probele scrise de concurs sã nu pãtrundã persoane strãine, neautorizate de comisie sau neprevãzute de prezentul regulament;
15. primeşte de la comisiile de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor lucrãrile scrise printr-un borderou în care se menţioneazã numãrul de ordine al lucrãrilor şi disciplina de concurs, borderourile de notare şi procesele-verbale cuprinzând deciziile acestor comisii;
16. asigurã respectarea procedurii de evaluare şi notare;
17. asigurã transmiterea cãtre curţile de apel, tribunale, judecãtorii şi cãtre parchete, în vederea afişãrii, precum şi publicarea simultanã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a listelor cu rezultatele concursului;
18. calculeazã mediile generale şi întocmeşte listele finale;
19. analizeazã desfãşurarea şi rezultatele concursului şi prezintã concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
20. informeazã de îndatã Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
21. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificãri în modul de organizare şi desfãşurare a concursului;
22. îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfãşurãri a concursului.
ART. 10
(1) Preşedintele comisiei de organizare a concursului ia toate mãsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevãzute la art. 9.
(2) În acest scop, preşedintele comisiei de organizare a concursului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii, membrii comisiei şi pentru persoanele care asigurã supravegherea în sãlile de concurs, precum şi sarcinile ce revin curţilor de apel, tribunalelor şi judecãtoriilor, respectiv parchetelor, în vederea bunei desfãşurãri a concursului.
(3) Preşedinţii instanţelor, precum şi procurorii generali sau, dupã caz, prim-procurorii parchetelor rãspund de ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prevãzute mai sus, sub coordonarea preşedintelui comisiei de organizare a concursului.
ART. 11
(1) Comisiile de elaborare a subiectelor, de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor sunt numite prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, distinct pentru judecãtori, respectiv procurori.
(2) Fiecare comisie pentru judecãtori este alcãtuitã din judecãtori de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, judecãtori de la curţile de apel şi formatori de la Institutul Naţional al Magistraturii.
(3) Fiecare comisie pentru procurori este alcãtuitã din procurori de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurori de la parchetele de pe lângã curţile de apel şi formatori de la Institutul Naţional al Magistraturii.
(4) Pentru jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, respectiv pentru jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene, se numeşte câte o comisie de elaborare a subiectelor, de corectare şi, respectiv, de soluţionare a contestaţiilor, comune pentru judecãtori şi procurori, din care fac parte judecãtori de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurori de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi formatori de la Institutul Naţional al Magistraturii.
(5) În componenţa comisiilor sunt numiţi şi membri supleanţi.
(6) Numãrul membrilor comisiilor se stabileşte de Consiliul Superior al Magistraturii pentru fiecare concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor şi de materiile pentru care aceştia au optat.
ART. 12
(1) Comisiile de elaborare a subiectelor, de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor au un preşedinte comun, membru al comisiei de elaborare a subiectelor. Preşedintele vegheazã la respectarea regulilor enumerate la art. 13 pct. 1 şi coordoneazã activitatea comisiilor. Preşedintele nu poate corecta lucrãri şi nici nu poate soluţiona contestaţii.
(2) Aceeaşi persoanã, cu excepţia preşedintelui comisiilor, nu poate face parte din mai mult de o comisie.
(3) Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţãmântului scris, exprimat anterior.
(4) Membrii comisiilor sunt numiţi, de regulã, dintre persoanele care au fost înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi au urmat cursurile acestuia privind metodele şi tehnicile de evaluare.
(5) Numirea membrilor comisiilor are loc cu cel puţin 5 zile înaintea datei de desfãşurare a concursului.
(6) Contractele de participare a membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor, de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor, prin care se stabilesc modalitãţile de platã şi atribuţiile ce le revin, se încheie între aceştia şi un reprezentant al Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
(7) Declaraţiile şi contractele de participare în comisii se centralizeazã de comisia de organizare a concursului şi se pãstreazã alãturi de celelalte documente de concurs.
ART. 13
Comisiile de elaborare a subiectelor au, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. elaborarea subiectelor de concurs, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) sã fie în concordanţã cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul Naţional al Magistraturii;
b) sã evidenţieze operaţiile gândirii - analizã, sintezã, generalizare - în trãsãturi ale procesului de gândire, cum ar fi flexibilitatea, dimensiunea criticã;
c) sã fie astfel formulate încât tratarea lor sã angajeze cât mai multe posibilitãţi de analizã, de sintezã şi de generalizare din partea candidaţilor;
d) sã asigure o cuprindere echilibratã a materiei studiate, sã aibã grad de complexitate corespunzãtor conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
e) sã se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
f) timpul necesar rezolvãrii subiectelor sã nu depãşeascã timpul alocat desfãşurãrii probei de concurs;
g) sã anunţe/sã indice pentru fiecare subiect atât punctajul prevãzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;
h) sã se evite, pe cât posibil, subiectele ce conţin probleme controversate în doctrinã şi în practicã sau, în cazul unor astfel de situaţii, sã se puncteze toate soluţiile a cãror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentatã logic şi coerent;
i) sã se punã accentul în notarea lucrãrilor pe motivarea soluţiei alese de candidat; în barem pot sã fie punctate modalitãţi alternative de motivare a soluţiei alese de candidat;
j) sã se asigure unitatea de evaluare la nivel naţional;
2. predarea cãtre comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfãşurarea probelor scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi notare, pe discipline de concurs, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
3. elaborarea pentru probele scrise a câte 3 variante de subiecte pentru fiecare materie;
4. predarea cãtre comisiile de corectare, cel târziu la momentul începerii corectãrii lucrãrilor, a ghidurilor de corectare.
ART. 14
(1) Comisiile de corectare evalueazã şi noteazã lucrãrile conform baremelor de evaluare şi notare şi ghidurilor de corectare.
(2) Comisia de corectare constituitã pentru disciplina de concurs examineazã, sub coordonarea preşedintelui comisiilor, contestaţiile la bareme şi adoptã baremele definitive, care se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(3) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor reevalueazã lucrãrile ale cãror note iniţiale au fost contestate şi acordã note conform baremelor de evaluare şi notare şi ghidurilor de corectare.
(4) Instruirea corectorilor se efectueazã de cãtre preşedinţii comisiilor.

SECŢIUNEA a 2-a
Desfãşurarea concursului

ART. 15
(1) Centralizarea cererilor de înscriere la concurs ale judecãtorilor şi procurorilor şi verificarea îndeplinirii condiţiilor legale de participare la concurs se realizeazã de comisia de organizare a concursului.
(2) Cu cel puţin 25 de zile înainte de data desfãşurãrii concursului, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi o transmite în vederea afişãrii la sediile curţilor de apel, tribunalelor, judecãtoriilor şi ale parchetelor. Lista candidaţilor se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(3) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişarea listelor prevãzute la alin. (2).
(4) Contestaţiile se depun la sediile curţilor de apel, respectiv ale parchetelor de pe lângã curţile de apel, ori, dupã caz, la sediul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se înainteazã de îndatã, pe fax, comisiei de organizare a concursului.
(5) Contestaţiile vor fi soluţionate de Secţia pentru judecãtori, respectiv Secţia pentru procurori, a Consiliului Superior al Magistraturii.
(6) Hotãrârile prevãzute la alin. (5) pot fi atacate la Plen în termen de 48 de ore de la comunicare.
(7) Comisia de organizare a concursului întocmeşte, de îndatã dupã pronunţarea hotãrârii Plenului, lista finalã a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, care se afişeazã la sediile curţilor de apel, tribunalelor şi judecãtoriilor şi la sediile parchetelor şi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
ART. 16
(1) Concursul constã în susţinerea unor probe scrise cu caracter teoretic şi practic.
(2) Probele scrise cu caracter teoretic şi practic se susţin la una dintre urmãtoarele materii, în funcţie de specializarea pentru care opteazã judecãtorul sau procurorul: drept civil, drept penal, drept comercial, drept administrativ, drept financiar şi fiscal, dreptul muncii, dreptul familiei, drept internaţional privat, drept procesual civil sau drept procesual penal, precum şi, indiferent de specializare, jurisprudenţa Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi jurisprudenţa Curţii Constituţionale, jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene.
ART. 17
(1) Probele scrise constau în:
a) subiecte cu caracter teoretic şi practic din materia de specialitate;
b) subiecte cu caracter teoretic şi practic din dreptul procesual civil sau, dupã caz, din dreptul procesual penal;
c) subiecte privind jurisprudenţa Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi jurisprudenţa Curţii Constituţionale;
d) subiecte privind jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene.
(2) Pe durata desfãşurãrii concursului este permisã consultarea legislaţiei indicate în tematicã şi bibliografie.
ART. 18
(1) Cu 24 de ore înainte de desfãşurarea probelor scrise, comisiile de elaborare a subiectelor stabilesc câte 3 variante de subiecte pentru fiecare materie.
(2) Subiectele şi baremele de evaluare şi notare, pe discipline de concurs, se predau în plicuri distincte, închise şi sigilate, de comisiile de elaborare a subiectelor cãtre comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de data şi ora susţinerii probelor scrise. Plicurile se deschid în ziua concursului, în prezenţa reprezentanţilor candidaţilor, dupã expirarea termenului de acces în sãlile de concurs.
ART. 19
(1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de probele scrise, comisia de organizare a concursului repartizeazã candidaţii pe sãli, în ordine alfabeticã, şi dispune publicarea listelor candidaţilor pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi afişarea acestora pe uşile sãlilor în care se desfãşoarã probele scrise.
(2) Accesul candidaţilor în sãli este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probelor. În mod excepţional, pot fi admişi candidaţi în salã şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu şi dupã deschiderea plicului cu subiecte.
(3) Înainte de aducerea subiectelor în sãli, supraveghetorii aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfãşurare a probelor şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizatã.
ART. 20
(1) Se interzice candidaţilor sã deţinã asupra lor pe timpul desfãşurãrii probelor scrise orice fel de lucrãri care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaţii pot folosi în timpul concursului acele materiale a cãror posibilitate de utilizare este menţionatã explicit în tematica şi bibliografia de concurs. Supraveghetorii verificã respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în sãli. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din salã a candidatului, indiferent dacã materialele interzise au fost folosite sau nu.
(2) Candidaţii se aşazã în ordine alfabeticã, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completeazã citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmeazã sã fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampileazã la momentul predãrii lucrãrii, numai dupã ce persoanele care supravegheazã în salã au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectã a tututor datelor prevãzute şi dupã ce responsabilii de salã semneazã în interiorul porţiunii din paginã care urmeazã sã fie sigilatã.
(4) Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigileazã şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrãrii atrag anularea lucrãrii scrise respective.
(5) Frauda doveditã atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considerã fraudã şi încãlcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã într-un proces-verbal faptele constatate şi mãsurile luate, iar lucrarea scrisã se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv.
ART. 21
(1) Prin tragere la sorţi un reprezentant al candidaţilor alege varianta de subiecte, pentru fiecare materie, dintre cele 3 variante stabilite de comisiile de elaborare a subiectelor.
(2) Dupã extragerea variantei de subiecte, preşedintele comisiei de organizare a concursului şi persoana care a efectuat extragerea semneazã pe versoul plicului ce conţine varianta extrasã.
(3) Subiectele se multiplicã în numãr egal cu numãrul candidaţilor, dupã care se introduc în plicuri care se sigileazã şi se distribuie în sãli. Comisia de organizare a concursului ia toate mãsurile pentru a pregãti în mod corespunzãtor multiplicarea subiectelor.
(4) Nici un membru al comisiei nu poate pãrãsi centrul de concurs şi nu poate comunica în exterior conţinutul subiectelor de concurs pânã la încheierea probelor scrise.
(5) Responsabilii de sãli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte, vicepreşedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verificã integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecãrui candidat.
(6) Pe parcursul desfãşurãrii probelor scrise membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de sãli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificãri ale subiectelor sau baremelor. Orice nelãmurire legatã de subiecte se discutã direct cu comisiile de elaborare a subiectelor.
(7) Punctajul acordat şi timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, stabilite de comisiile de elaborare a subiectelor, se transmit candidaţilor odatã cu subiectele, iar baremele de evaluare şi notare se afişeazã la centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. În termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se soluţioneazã în 24 de ore potrivit art. 14 alin. (2). Baremele definitive stabilite în urma soluţionãrii contestaţiilor se publicã de îndatã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 22
(1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra în salã şi nici un candidat nu poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea scrisã şi semneazã de predarea acesteia. Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine probele scrise.
(2) În cazuri excepţionale, dacã un candidat solicitã pãrãsirea temporarã a sãlii, el este însoţit de una dintre persoanele care supravegheazã, pânã la înapoierea în sala de concurs.
(3) Timpul destinat elaborãrii lucrãrii scrise, stabilit de comisiile de elaborare a subiectelor, se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
(4) Pentru elaborarea lucrãrii scrise candidaţii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare neagrã. Nu se foloseşte altã hârtie decât cea distribuitã candidaţilor de cãtre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizatã, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
(5) Candidaţii care doresc sã corecteze o greşealã taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontalã. În cazul în care unii candidaţi, din diferite motive, cum ar fi corectãri numeroase şi greşeli care ar putea fi interpretate drept semne de recunoaştere, doresc sã îşi transcrie lucrarea, fãrã sã depãşeascã timpul stabilit, aceştia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de cãtre supraveghetori în procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor scrise. Colile folosite iniţial se anuleazã pe loc de cãtre supraveghetori, menţionându-se pe ele "anulat", se semneazã de cei 2 supraveghetori şi se pãstreazã în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.
(6) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornã câte îi sunt necesare.
ART. 23
(1) Pe mãsurã ce îşi încheie lucrãrile candidaţii le predau supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrãrile în faza în care se aflã, sub semnãturã, fiind interzisã depãşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
(3) La predarea lucrãrilor supraveghetorii bareazã spaţiile nescrise, verificã numãrul de pagini şi îl trec în procesele-verbale de predare-primire de salã, pe care le semneazã candidaţii, precum şi în rubrica prevãzutã pe prima paginã a lucrãrii.
(4) Pentru fiecare salã se întocmeşte un proces-verbal.
(5) Ciornele şi lucrãrile anulate se strâng separat şi se pãstreazã de comisia de organizare a concursului alãturi de celelalte documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrãrile scrise, sub semnãturã, preşedintelui şi unui membru al comisiei de organizare a concursului.
ART. 24
(1) La încheierea susţinerii probelor scrise, toate lucrãrile scrise se predau spre a fi evaluate preşedintelui comisiilor, pe bazã de proces-verbal de predare-primire, de cãtre preşedintele comisiei de organizare a concursului.
(2) Evaluarea şi notarea lucrãrilor scrise se efectueazã de cel puţin 2 corectori. Fiecare lucrare se corecteazã şi se apreciazã de fiecare corector, separat, cu note de la 10 la 0, cu douã zecimale, respectându-se baremele de evaluare şi notare şi ghidurile de corectare stabilite de comisiile de elaborare a subiectelor sau modificate în conformitate cu dispoziţiile art. 21 alin. (7). Corectarea şi notarea pe baza baremului se înregistreazã în borderouri de notare separate, de cãtre fiecare corector, semnate de aceştia pe fiecare paginã.
(3) Nota lucrãrilor care au primit, în urma corectãrilor succesive, notãri între 0 şi 1 va fi 1.
(4) Dupã încheierea corectãrii şi notãrii de cãtre toţi corectorii, borderourile de notare întocmite şi semnate de fiecare corector sunt predate cu proces-verbal comisiei de oganizare a concursului, odatã cu lucrãrile evaluate.
(5) În cazul în care se constatã o diferenţã mai mare de 1 punct între notele corectorilor, nota finalã se stabileşte de o comisie formatã din aceştia şi un arbitru desemnat de cãtre preşedintele comisiilor prin tragere la sorţi dintre ceilalţi corectori. Nota datã la reevaluare se consemneazã într-un borderou de notare distinct, sub semnãturile tuturor membrilor comisiei de reevaluare, şi se scrie pe lucrare, cu cernealã neagrã, în rubrica specialã a foii de concurs, sub semnãturã, de cãtre comisia de organizare a concursului.
(6) Dupã ce preşedintele comisiilor se asigurã cã între notele acordate de corectori nu este o diferenţã mai mare de 1 punct, el verificã media finalã, ca medie aritmeticã cu douã zecimale a notelor acordate de evaluatori, fãrã rotunjire. Notele finale se scriu pe fiecare lucrare, în rubrica specialã a foii de concurs, cu cernealã neagrã, sub semnãturã, de cãtre comisia de organizare a concursului.
ART. 25
(1) Dupã ce toate lucrãrile scrise au fost corectate şi notate, iar notele au fost scrise pe lucrãri, acestea se deschid în prezenţa preşedintelui comisiei de organizare a concursului, iar notele finale se înregistreazã imediat în borderourile de concurs.
(2) Borderourile de concurs, completate cu notele de la fiecare dintre probele de concurs menţionate la art. 17 alin. (1) lit. a)-d) şi media generalã a acestora, se trimit în vederea afişãrii la sediile curţilor de apel, tribunalelor şi judecãtoriilor şi ale parchetelor şi se publicã simultan, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, de cãtre comisia de organizare a concursului.
ART. 26
(1) Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrãri.
(2) Cererile candidaţilor care contestã notele obţinute la evaluarea iniţialã se depun la sediile curţilor de apel, respectiv parchetelor de pe lângã acestea, ori, dupã caz, la sediul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor, şi se trimit de îndatã, pe fax, comisiei de organizare a concursului.
(3) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, lucrãrile scrise se renumeroteazã şi se sigileazã, fiind înscrise într-un borderou separat.
(4) Lucrãrile se predau comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, însoţite de borderourile de notare şi de un borderou de predare-primire în care se menţioneazã numãrul de ordine al lucrãrilor şi disciplina de concurs.
ART. 27
(1) Fiecare lucrare a cãrei notã iniţialã a fost contestatã se recorecteazã de 2 membri ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(2) În cazul în care se constatã o diferenţã mai mare de 1 punct între notele acordate de cei 2 corectori sau dacã diferenţa dintre media stabilitã de comisia de corectare şi cea stabilitã de comisia de soluţionare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, nota finalã se stabileşte de o comisie formatã din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat dintre ceilalţi corectori prin tragere la sorţi de cãtre preşedintele comisiilor.
(3) Nota obţinutã în urma admiterii contestaţiei se scrie pe lucrare, în rubrica specialã a foii de concurs, cu cernealã neagrã, sub semnãturã, de cãtre comisia de organizare a concursului.
(4) Nota acordatã de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivã şi nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(5) Dupã primirea rezultatelor de la comisiile de soluţionare a contestaţiilor, comisia de organizare a concursului recalculeazã, dupã caz, mediile generale ale candidaţilor.
ART. 28
(1) În urma calculãrii mediilor generale ale candidaţilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte listele finale.
(2) Rezultatele finale ale concursului se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi se transmit în vederea afişãrii la sediile curţilor de apel, tribunalelor şi judecãtoriilor şi ale parchetelor.
ART. 29
Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie sã obţinã cel puţin media generalã 7 şi nu mai puţin de 5 la fiecare dintre probele de concurs menţionate la art. 17 alin. (1) lit. a)-d).
ART. 30
(1) Rezultatele finale se prezintã Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) În termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii dispune, prin hotãrâre, promovarea judecãtorilor şi a procurorilor declaraţi admişi.
(3) Promovarea în funcţii de execuţie vacante sau pe loc a candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face în ordinea mediilor obţinute, în limita numãrului de posturi aprobate.
(4) Promovarea efectivã se face în raport de opţiunea candidatului, cu respectarea dispoziţiilor alin. (3).
ART. 31
La medii egale au prioritate, în urmãtoarea ordine: candidaţii care au titlul ştiinţific de doctor în drept, cei care au calitatea de doctorand, care au vechime mai mare în funcţia de judecãtor sau de procuror, candidaţii care au absolvit cursuri de masterat sau care au absolvit cursuri postuniversitare ori candidaţii care au activitate publicisticã în specialitate.
ART. 32
(1) Judecãtorii şi procurorii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 29, dar care, ca urmare a lipsei posturilor vacante, nu au fost promovaţi pot fi numiţi în posturile ce se vacanteazã la instanţele şi parchetele pentru care au optat la înscriere, în termen de 6 luni de la data comunicãrii rezultatelor finale ale concursului.
(2) Dispoziţiile art. 30 alin. (3) şi ale art. 31 se aplicã în mod corespunzãtor.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 33
Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculeazã potrivit art. 101 şi urmãtoarele din Codul de procedurã civilã.
ART. 34
(1) Pentru cazurile în care în prezentul regulament se prevede afişarea la sediile curţilor de apel, tribunalelor şi judecãtoriilor şi ale parchetelor, anunţul respectiv se afişeazã de îndatã pe sau lângã uşa de intrare a instanţei sau parchetului.
(2) Preşedinţii instanţelor, precum şi procurorii generali sau, dupã caz, prim-procurorii parchetelor transmit documentele primului-grefier sau, dupã caz, grefierului-şef ori grefierului însãrcinat cu activitatea de registraturã, pentru a fi afişate, indicând perioada pentru care vor fi afişate. În momentul afişãrii, precum şi al retragerii documentului, grefierul noteazã ora şi data afişãrii sau a retragerii pe document, sub semnãtura sa, transmiţând de îndatã documentul retras preşedintelui sau procurorului general ori, dupã caz, prim-procurorului.
ART. 35
(1) Toate documentele întocmite pentru concurs se pãstreazã în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.
(2) Lucrãrile de concurs se pãstreazã în original la dosarele profesionale ale candidaţilor.
(3) Originalele documentelor în privinţa cãrora prezentul regulament dispune cã se înainteazã prin fax cãtre Direcţia resurse umane şi organizare se transmit în cel mai scurt timp de cãtre curţile de apel, tribunale şi judecãtorii şi de cãtre parchete, prin grija preşedinţilor instanţelor şi a procurorilor generali sau, dupã caz, a prim-procurorilor parchetelor, şi se arhiveazã la mapele de concurs.
ART. 36
Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã în mod corespunzãtor judecãtorilor şi procurorilor militari.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016