Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 194 din 25 mai 2005 pentru modificarea Regulamentului Institutului National al Magistraturii
În temeiul art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, al art. 24 alin. (1) şi al <>art. 39 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, având în vedere dispoziţiile <>art. 106 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor, cu modificãrile ulterioare, vãzând Adresa nr. 1.045/2005 a Institutului Naţional al Magistraturii,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:
ART. I Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 160/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 27 septembrie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La capitolul VIII se introduce secţiunea I cu titlul "Personalul Institutului". 2. Articolul 38 alineatul (1) se abrogã, urmând ca celelalte alineate sã primeascã o nouã numerotare. Astfel, alineatul (2) devine alineatul (1), cu urmãtorul cuprins: "Personalul de specialitate juridicã asimilat magistraţilor îndeplineşte atribuţii specifice de organizare şi instruire în cadrul departamentelor de formare iniţialã, de formare profesionalã continuã şi de formare a formatorilor", alineatul (3) devine alineatul (2), alineatul (4) devine alineatul (3), iar alineatul (5) devine alineatul (4). 3. La capitolul VIII, dupã articolul 40 se introduce secţiunea a II-a cu titlul "Ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridicã asimilat magistraţilor", cu urmãtorul cuprins: "Art. 40^1. - (1) Poate ocupa un post de execuţie de personal de specialitate juridicã, asimilat magistraţilor, în departamentele de formare a magistraţilor din cadrul Institutului, persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute de <>art. 13 alin. (2) lit. a)-e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor, cu modificãrile ulterioare, şi a promovat concursul organizat de Institut. (2) Numirea pe posturi de personal de specialitate juridicã, asimilat magistraţilor, a persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1) se face prin decizie a directorului Institutului. Art. 40^2. - (1) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta: a) copie de pe actul de identitate; b) copie de pe certificatul de naştere şi certificatul de cãsãtorie; c) copie de pe diploma de licenţã şi foaia matricolã a anilor de studii; d) certificatul de cazier judiciar; e) certificatul de cazier fiscal; f) cerere-tip; g) curriculum vitae; h) copie de pe carnetul de muncã sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate; i) chitanţa de platã a taxei de înscriere; j) douã fotografii color tip buletin. (2) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncã. Candidaţii care nu au mai fost angajaţi anterior vor depune o recomandare de la ultima instituţie de învãţãmânt absolvitã. (3) Candidaţii sunt obligaţi sã depunã la dosar o adeverinţã medicalã eliberatã de medicul de familie, din care sã reiasã cã aceştia sunt apţi pentru exercitarea funcţiei de expert. Art. 40^3. - (1) Examinarea candidaţilor se face prin susţinerea unei probe scrise la o limbã strãinã, la alegere dintre englezã şi francezã, a unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice şi a unui interviu. (2) Tematica pentru probele de concurs şi, eventual, bibliografia, data şi locul susţinerii concursului, numirea comisiilor de concurs, numãrul de posturi scoase la concurs, precum şi cuantumul taxei de înscriere la concurs se propun de cãtre directorul Institutului şi se aprobã de consiliul ştiinţific. (3) Tematica pentru probele de concurs se aflã în permanenţã pe site-ul Institutului. (4) Data şi locul susţinerii concursului, tematica, numãrul posturilor vacante, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs şi cuantumul taxei de înscriere se aduc la cunoştinţã celor interesaţi prin afişare la sediul Institutului, prin intermediul mass-media şi prin publicarea pe pagina de Internet a Institutului, cu cel puţin 30 de zile înainte de data concursului. (5) Cererile pentru înscrierea la concurs se adreseazã directorului Institutului şi se depun cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului la serviciul resurse umane. (6) Pentru fiecare probã de concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor, consiliul ştiinţific al Institutului numeşte comisiile de examinare a lucrãrilor scrise la limba strãinã, respectiv de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice, comisiile de intervievare, precum şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor. Art. 40^4. - (1) Comisiile de examinare la limba strãinã şi de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice întocmesc 3 variante de subiecte pentru fiecare materie de concurs, care se depun în plicuri separate şi sigilate. (2) Prin tragere la sorţi, în ziua concursului, în prezenţa membrilor comisiilor de examinare şi a unui reprezentant al candidaţilor, se stabilesc subiectele pentru probele menţionate. (3) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii scrise la limba strãinã se stabileşte de comisiile de examinare şi se calculeazã din momentul finalizãrii acţiunii de comunicare a subiectelor. (4) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare salã şi a actului de identitate. Dupã verificarea identitãţii, fiecare candidat pãstreazã pe bancã actul de identitate, pânã la predarea lucrãrii scrise. Pe listã se menţioneazã prezenţa fiecãrui candidat. (5) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisã. (6) Înainte de a se dicta subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã a fi lipit, dupã care se aplicã ştampila Institutului. (7) Plicul cu subiectele de concurs se desface de un candidat, care semneazã şi procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise. (8) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise la limba strãinã, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare, persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei şi persoanele desemnate cu aplicarea ştampilei pe colţul îndoit al colilor destinate probei scrise. (9) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Institutului. Se poate folosi numai cernealã de culoare albastrã sau pix cu pastã de culoare albastrã. La cerere, se pun la dispoziţie în mod suplimentar coli de hârtie, iar dacã este necesar, cernealã sau pixuri. (10) La expirarea timpului prevãzut la alin. (3), delegatul care a supravegheat desfãşurarea probei strânge toate lucrãrile în ordinea predãrii lor de cãtre candidaţi, sub semnãturã, dupã care le predã comisiei de corectare a lucrãrilor, care le înscrie într-un borderou. (11) Dacã examinarea se face în mai multe sãli, se întocmeşte câte un borderou pentru lucrãrile din fiecare salã. (12) Lucrarea se considerã predatã de candidat dupã verificarea stãrii acesteia de cãtre delegatul care a supravegheat desfãşurarea probei şi dupã semnarea borderoului de cãtre candidat. (13) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se poate face numai cu însoţitor. (14) Orice fraudã sau tentativã de fraudã doveditã se sancţioneazã cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri, delegaţii care supravegheazã lucrãrile sesizeazã de îndatã comisia de examinare, care întocmeşte un proces-verbal despre constatãrile fãcute şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea «fraudã». (15) Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã la limba strãinã, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin nota 7. (16) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba scrisã la limba strãinã pot depune contestaţie la serviciul resurse umane din cadrul Institutului în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor. (17) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, colţurile lucrãrii se lipesc din nou. (18) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor, prevãzutã la art. 40^3 alin. (6). Art. 40^5. - (1) Candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 la proba scrisã la limba strãinã susţin o lucrare scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice la unele dintre urmãtoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual penal, organizare judiciarã, statutul magistraţilor, organizarea şi funcţionarea Institutului, drept internaţional public şi privat, drept şi instituţii comunitare europene, drepturile omului. (2) Disciplinele la care candidaţii susţin lucrarea scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice se aprobã, pentru fiecare post vacant, de consiliul ştiinţific al Institutului, la propunerea directorului acestuia. (3) Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice se stabileşte de comisia de examinare şi se calculeazã din momentul finalizãrii acţiunii de comunicare a subiectelor. (4) Dispoziţiile art. 40^4 alin. (4)-(14) se aplicã în mod corespunzãtor. Art. 40^6. - (1) Corectarea lucrãrilor scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice se face pe baza unui punctaj stabilit de membrii comisiei de elaborare a subiectelor. (2) Lucrarea scrisã la fiecare dintre materiile de concurs se noteazã cu note de la 1 la 10. (3) Nota lucrãrii scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice o reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la fiecare dintre materiile de concurs. (4) Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice, candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin media 7, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare materie de concurs. (5) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate pot depune contestaţie la serviciul resurse umane din cadrul Institutului, în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor. (6) Dispoziţiile art. 40^4 alin. (17)-(18) se aplicã în mod corespunzãtor. Art. 40^7. - (1) Candidaţii care au fost declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice vor susţine un interviu. (2) Din comisia de intervievare fac parte şi conducãtorii compartimentelor în care sunt posturile vacante scoase la concurs. (3) Interviul se noteazã cu note de la 1 la 10 de cãtre fiecare membru al comisiei. (4) Nota finalã la interviu o reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare membru al comisiei. (5) Nu se admit contestaţii cu privire la notele obţinute la interviu. Art. 40^8. - (1) Media generalã de promovare a concursului este cel puţin nota 7. (2) Media generalã a concursului reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la proba scrisã la limba strãinã, proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice şi la interviu. Art. 40^9. - (1) În termen de cel mult 5 zile de la data finalizãrii concursului, comisiile de corectare a lucrãrilor predau întregul material de concurs serviciului resurse umane din cadrul Institutului, care va lua mãsuri pentru afişarea rezultatelor concursului la sediul Institutului. (2) Repartizarea candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face în ordinea descrescãtoare a mediilor generale obţinute, în limita posturilor vacante pentru care s-a organizat concursul şi în funcţie de opţiunea candidaţilor şi de probele de concurs susţinute. Art. 40^10. - (1) Lucrãrile scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexeazã la dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi. (2) Dosarele, lucrãrile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice. (3) Taxa de înscriere se restituie candidaţilor care îşi anunţã retragerea cu cel puţin 15 zile înainte de prima probã de concurs." ART. II Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii. ART. III Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 160/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 27 septembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, judecãtor dr. Dan Lupaşcu
Bucureşti, 25 mai 2005. Nr. 194. ______________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email