Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 193 din 9 martie 2006 pentru aprobarea Regulamentului privind transferul si detasarea judecatorilor si procurorilor, delegarea judecatorilor, numirea judecatorilor si procurorilor in alte functii de conducere, precum si numirea judecatorilor in functia de procuror si a procurorilor in functia de judecator
EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 12 aprilie 2006
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã,
având în vedere dispoziţiile art. 48 alin. (9), ale art. 49 alin. (9) şi ale <>art. 57-61 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:
ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind transferul şi detaşarea judecãtorilor şi procurorilor, delegarea judecãtorilor, numirea judecãtorilor şi procurorilor în alte funcţii de conducere, precum şi numirea judecãtorilor în funcţia de procuror şi a procurorilor în funcţia de judecãtor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 484/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind transferul şi detaşarea judecãtorilor şi procurorilor, delegarea judecãtorilor, precum şi numirea judecãtorilor în funcţia de procuror şi a procurorilor în funcţia de judecãtor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 984 din 7 noiembrie 2005, se abrogã.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
Judecãtor Iulian Gîlcã
Bucureşti, 9 martie 2006.
Nr. 193.
ANEXĂ
REGULAMENT
privind transferul şi detaşarea judecãtorilor şi procurorilor, delegarea
judecãtorilor, numirea judecãtorilor şi procurorilor în alte funcţii
de conducere, precum şi numirea judecãtorilor în funcţia de
procuror şi a procurorilor în funcţia de judecãtor
CAP. I
Transferul judecãtorilor şi al procurorilor
ART. 1
(1) Transferul judecãtorilor de la o instanţã la altã instanţã şi transferul procurorilor de la un parchet la alt parchet se aprobã, la cererea celor în cauzã, de secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Transferul nu poate fi aprobat decât la o instanţã sau la un parchet la care judecãtorul sau procurorul are dreptul sã funcţioneze.
ART. 2
(1) Cererea de transfer se depune la Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte, în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii, un referat în care prezintã datele relevante privind cariera de judecãtor sau procuror a solicitantului, motivele pe care se întemeiazã cererea, situaţia posturilor ocupate şi a posturilor vacante la instanţa ori la parchetul de la care se solicitã transferul, precum şi la instanţa sau parchetul la care se solicitã transferul. Referatul va cuprinde, obligatoriu, datele statistice din anul precedent privind volumul de activitate şi încãrcãtura pe judecãtor sau procuror la instanţele sau parchetele implicate în procedura de transfer.
(3) Dacã apreciazã necesar, secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii solicitã punctele de vedere ale conducerilor instanţelor sau parchetelor de la care şi la care se solicitã transferul şi poate invita judecãtorul sau procurorul în cauzã sã îşi susţinã cererea.
ART. 3
La analizarea şi soluţionarea cererilor de transfer ale judecãtorilor şi procurorilor la alte instanţe sau parchete vor fi avute în vedere urmãtoarele criterii:
- volumul de activitate al instanţei sau parchetului de la care se solicitã şi la care se solicitã transferul, numãrul posturilor vacante şi posibilitãţile de ocupare a acestora;
- domiciliul solicitantului;
- locul de muncã al soţului sau soţiei;
- distanţa între domiciliu şi sediul instanţei sau parchetului la care funcţioneazã judecãtorul sau procurorul şi posibilitãţile reale de navetã, inclusiv timpul afectat acesteia;
- starea sãnãtãţii solicitantului, a soţului sau soţiei ori a copiilor minori şi pãrinţilor, aflaţi în întreţinerea acestuia, precum şi alte situaţii familiale deosebite.
ART. 4
(1) Transferul unui judecãtor sau procuror la o altã instituţie publicã decât o instanţã sau un parchet atrage eliberarea din funcţie în condiţiile <>art. 65 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(2) În termen de 15 zile de la depunerea la Consiliul Superior al Magistraturii a cererii de transfer la o altã instituţie publicã decât o instanţã sau un parchet, de cãtre un judecãtor sau procuror, Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte un referat cuprinzând datele relevante privind cariera solicitantului şi motivele pe care se întemeiazã cererea şi îl prezintã Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Dacã apreciazã necesar, Consiliul Superior al Magistraturii invitã solicitantul sã îşi susţinã cererea de transfer.
CAP. II
Detaşarea judecãtorilor şi procurorilor
ART. 5
(1) Detaşarea judecãtorilor la alte instanţe şi a procurorilor la alte parchete se dispune de secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, cu acordul scris al acestora, la cererea preşedintelui instanţei sau a conducãtorului parchetului la care se solicitã detaşarea.
(2) Detaşarea nu poate fi dispusã decât la o instanţã sau la un parchet la care judecãtorul sau procurorul are dreptul sã funcţioneze.
ART. 6
(1) Cererea de detaşare însoţitã de acordul scris al judecãtorului sau al procurorului a cãrui detaşare se solicitã se depune la Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Direcţia resurse umane şi organizare solicitã punctul de vedere al preşedintelui instanţei sau al conducãtorului parchetului la care funcţioneazã judecãtorul sau procurorul şi întocmeşte, în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii, un referat în care prezintã datele relevante privind cariera judecãtorului sau a procurorului, situaţia posturilor vacante şi a celor ocupate la cele douã instanţe, respectiv parchete, precum şi volumul de activitate şi încãrcãtura pe judecãtor sau procuror la instanţele sau parchetele implicate în procedura de detaşare.
ART. 7
(1) Detaşarea judecãtorilor şi a procurorilor la Consiliul Superior al Magistraturii, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţionalã de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unitãţile subordonate acestuia ori la alte autoritãţi publice se dispune de secţia corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Dispoziţiile art. 6 alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 8
Soluţionarea cererilor de prelungire a detaşãrii se realizeazã în conformitate cu dispoziţiile art. 5-7, care se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 9
Detaşarea judecãtorului sau a procurorului poate înceta anterior duratei pentru care a fost dispusã, prin hotãrârea secţiei corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii, la cererea celui care a solicitat detaşarea ori a judecãtorului sau procurorului detaşat. Detaşarea poate înceta şi la solicitarea motivatã a preşedintelui instanţei sau a conducãtorului parchetului la care funcţioneazã judecãtorul ori procurorul în cauzã.
CAP. III
Delegarea judecãtorilor
ART. 10
(1) Delegarea judecãtorilor de la judecãtorii, tribunale specializate şi tribunale în circumscripţia altei curţi de apel, pe funcţii de execuţie, se dispune, cu acordul scris al acestora, de Secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii, la solicitarea preşedintelui curţii de apel în circumscripţia cãreia se cere delegarea şi cu avizul preşedintelui curţii de apel unde aceştia funcţioneazã.
(2) Delegarea nu poate fi dispusã decât la o instanţã la care judecãtorul are dreptul sã funcţioneze.
ART. 11
(1) Solicitarea privind delegarea se depune la Consiliul Superior al Magistraturii, însoţitã de avizul prevãzut la art. 10 alin. (1) şi de acordul scris al judecãtorului.
(2) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, în termen de cel mult 15 zile de la primirea solicitãrii, un referat în care prezintã datele relevante privind cariera de judecãtor a solicitantului, motivele pe care se întemeiazã cererea de delegare, situaţia posturilor ocupate şi a posturilor vacante la instanţa de la care se solicitã delegarea, precum şi la instanţa la care se solicitã delegarea. Referatul va cuprinde, obligatoriu, datele statistice din anul precedent privind volumul de activitate şi încãrcãtura pe judecãtor la instanţele implicate în procedura delegãrii şi se prezintã Secţiei pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) În cazul în care solicitarea de delegare nu a fost însoţitã de avizul prevãzut la art. 10 alin. (1), acesta va fi cerut înainte de prezentarea lucrãrii Secţiei pentru judecãtori.
ART. 12
Delegarea judecãtorilor curţilor de apel, tribunalelor, tribunalelor specializate şi judecãtoriilor, pe funcţii de execuţie, la alte instanţe din circumscripţia aceleiaşi curţi de apel se dispune, cu acordul scris al acestora, de preşedintele curţii de apel.
ART. 13
Delegarea înceteazã:
a) la expirarea termenului pentru care a fost dispusã;
b) la data la care funcţia este ocupatã prin numire, în condiţiile <>Legii nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, dacã aceastã datã se situeazã în interiorul termenului prevãzut la lit. a).
CAP. IV
Delegarea judecãtorilor în funcţii de conducere
ART. 14
(1) Delegarea în funcţii de conducere a judecãtorilor de la judecãtorii, tribunale, tribunale specializate şi curţi de apel se dispune, cu acordul scris al acestora, de cãtre Secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii, pânã la ocuparea funcţiei prin numire în condiţiile <>Legii nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(2) Delegarea nu poate fi dispusã decât la o instanţã la care judecãtorul are dreptul sã funcţioneze.
(3) Propunerea de delegare se prezintã de cãtre preşedintele instanţei pentru vicepreşedinţii şi preşedinţii de secţie, de cãtre preşedintele tribunalului pentru preşedintele judecãtoriei, de cãtre preşedintele curţii de apel pentru preşedintele tribunalului şi al tribunalului specializat şi de cãtre colegiul de conducere al curţii de apel pentru preşedintele curţii respective.
(4) Propunerea de delegare fãcutã de preşedintele judecãtoriei se trimite preşedintelui tribunalului, care o prezintã, împreunã cu punctul sãu de vedere, preşedintelui curţii de apel. Preşedintele curţii de apel transmite propunerea Consiliului Superior al Magistraturii, însoţitã de propriul punct de vedere.
(5) Propunerea de delegare fãcutã de preşedintele tribunalului sau al tribunalului specializat se prezintã preşedintelui curţii de apel, care o transmite Consiliului Superior al Magistraturii, însoţitã de punctul sãu de vedere.
(6) Propunerile de delegare, cu excepţia propunerii de delegare în funcţia de preşedinte al curţii de apel, sunt însoţite de avizul consultativ al colegiului de conducere al instanţei la care este vacantã funcţia de conducere. La instanţele la care colegiul de conducere nu se poate constitui este necesar avizul instanţei ierarhic superioare.
ART. 15
(1) Propunerea de delegare formulatã cu respectarea cerinţelor art. 14 se transmite Consiliului Superior al Magistraturii, însoţitã de urmãtoarele:
a) acordul judecãtorului propus pentru delegarea într-o funcţie de conducere;
b) avizul colegiului de conducere al instanţei sau, dupã caz, al instanţei ierarhic superioare;
- declaraţiile prevãzute de <>art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(2) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, în cel mult 15 zile de la primirea propunerii, un referat în care prezintã pe scurt datele relevante privind cariera de judecãtor a celui propus a fi delegat şi situaţia funcţiei vacante pentru care se propune delegarea. Referatul va conţine menţiuni privind depunerea înscrisurilor prevãzute la alin. (1) şi conţinutul acestora.
(3) Judecãtorul a cãrui delegare se propune susţine un interviu în faţa Secţiei pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) În cazul în care se propune delegarea succesivã a aceluiaşi judecãtor în aceeaşi funcţie de conducere, susţinerea interviului nu mai este necesarã, cu excepţia cazului în care Secţia pentru judecãtori dispune altfel.
ART. 16
Delegarea înceteazã:
a) la expirarea termenului pentru care a fost dispusã;
b) la data la care funcţia este ocupatã prin numire, în condiţiile <>Legii nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, dacã aceastã datã se situeazã în interiorul termenului prevãzut la lit. a).
ART. 17
(1) La propunerea preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Secţia pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune delegarea judecãtorilor în funcţiile de conducere de la aceastã instanţã.
(2) Propunerea se trimite Consiliului Superior al Magistraturii, însoţitã de acordul scris al judecãtorului.
(3) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, în cel mult 15 zile de la primirea propunerii, un referat în care prezintã pe scurt datele relevante privind cariera de judecãtor a celui propus a fi delegat şi situaţia funcţiei vacante pentru care se propune delegarea. Referatul va conţine menţiuni privind depunerea declaraţiilor prevãzute de <>art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi acordul judecãtorului în cauzã.
(4) Dispoziţiile art. 15 alin. (3) şi (4) şi ale art. 16 se aplicã în mod corespunzãtor.
CAP. V
Numirea judecãtorilor şi a procurorilor în alte funcţii de conducere decât cele care se ocupã prin concurs sau examen
ART. 18
(1) Numirea judecãtorilor în funcţiile de preşedinte de secţie vacante se face la propunerea preşedintelui instanţei, pe baza candidaturilor depuse de judecãtori.
(2) Fiecare candidaturã este însoţitã de curriculum vitae, declaraţiile prevãzute de <>art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere şi de orice alte înscrisuri considerate relevante.
(3) Pe baza candidaturilor depuse, preşedintele instanţei consultã judecãtorii secţiei pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidenţialitãţii opţiunilor, şi consemneazã rezultatul într-un referat, semnat şi datat.
(4) Dupã consultarea judecãtorilor secţiei implicate, preşedintele instanţei solicitã avizul consultativ al colegiului de conducere al instanţei.
(5) În cazul în care pentru aceeaşi funcţie au fost depuse mai multe candidaturi, preşedintele instanţei, pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultãrii judecãtorilor secţiei şi a avizului colegiului de conducere, selecteazã o singurã candidaturã, indicând temeiurile care justificã selecţia.
(6) În cazul în care preşedintele instanţei este delegat el însuşi în funcţie, acesta nu poate face propuneri de numire, ci numai de delegare în funcţiile de preşedinte de secţie vacante.
(7) Prevederile art. 14 alin. (4) şi (5) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 19
(1) Propunerea selectatã potrivit art. 18 alin. (5), însoţitã de candidatura depusã şi de documentele prevãzute la art. 18 alin. (2), de hotãrârea colegiului de conducere şi de referatul privind consultarea judecãtorilor secţiei, se transmite Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Direcţia resurse umane şi organizare întocmeşte, pe baza propunerii formulate, în termen de cel mult 15 zile, un referat în care consemneazã:
a) evoluţia carierei profesionale a judecãtorului propus pentru numire, cu evidenţierea calificativului la ultima evaluare şi a menţiunii privind sancţiunile disciplinare aplicate în ultimii 3 ani;
b) îndeplinirea condiţiilor de vechime stabilite de lege pentru funcţia în care urmeazã a se dispune numirea;
c) depunerea declaraţiilor prevãzute de <>art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi a rezultatului verificãrii efectuate de Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii, dacã acesta s-a primit în termenul prevãzut de lege;
d) conţinutul avizului colegiului de conducere şi al consultãrii judecãtorilor secţiei la care s-a propus numirea în funcţie;
e) precizãri privind participarea la ultimul examen de numire sau promovare în funcţie şi rezultatele obţinute;
f) opţiunea motivatã a preşedintelui instanţei pentru unul dintre candidaţi, atunci când s-au depus mai multe candidaturi.
(3) Judecãtorul propus pentru numirea în funcţia de preşedinte de secţie va susţine un interviu în faţa Secţiei pentru judecãtori a Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 20
(1) Numirea procurorilor, în temeiul <>art. 49 alin. (9) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, în alte funcţii de conducere decât cele care se ocupã prin concurs sau examen, la parchete, se face la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu recomandarea conducãtorului parchetului unde urmeazã sã fie numit procurorul.
(2) Numirea procurorilor, în temeiul <>art. 55 din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, în alte funcţii de conducere în cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se face la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu recomandarea conducãtorului direcţiei sau, dupã caz, al secţiei din cadrul acestui parchet.
(3) Fiecare candidaturã este însoţitã de curriculum vitae, declaraţiile prevãzute de art. 49 alin. (11), raportat la <>art. 48 alin. (11) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere şi de orice alte înscrisuri considerate relevante.
(4) Pe baza candidaturilor depuse, conducãtorul parchetului prevãzut la alin. (1) consultã procurorii secţiei sau, dupã caz, ai serviciului ori biroului pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidenţialitãţii opţiunilor, şi consemneazã rezultatul într-un referat, semnat şi datat.
(5) Pe baza candidaturilor depuse, conducãtorul direcţiei sau, dupã caz, al secţiei din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie consultã procurorii serviciului sau biroului pentru care s-a depus candidatura, cu respectarea confidenţialitãţii opţiunilor, şi consemneazã rezultatul într-un referat, semnat şi datat.
(6) Dupã consultarea procurorilor, potrivit prevederilor alin. (4), conducãtorul parchetului solicitã avizul colegiului de conducere al acestui parchet.
(7) Dupã consultarea procurorilor serviciului sau biroului, potrivit prevederilor alin. (5), conducãtorul direcţiei ori, dupã caz, al secţiei propune procurorului general solicitarea avizului colegiului de conducere al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(8) În cazul în care pentru aceeaşi funcţie au fost depuse mai multe candidaturi, conducãtorul parchetului (secţiei, direcţiei), pe baza aprecierilor proprii, a rezultatelor consultãrii procurorilor secţiei, serviciului sau biroului, dupã caz, şi a avizului colegiului de conducere, selecteazã o singurã candidaturã, indicând temeiurile care justificã selecţia, pe care o înainteazã procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
ART. 21
(1) Procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, dupã însuşirea recomandãrilor primite conform art. 20, formuleazã propuneri de numire în funcţie, pe care le transmite Consiliului Superior al Magistraturii, însoţite de candidatura depusã, materialele prevãzute la art. 20 alin. (3), hotãrârea colegiului de conducere şi de referatul privind consultarea procurorilor secţiei, serviciului sau biroului, dupã caz.
(2) Prevederile art. 19 alin. (2) şi (3) se aplicã în mod corespunzãtor.
CAP. VI
Numirea judecãtorilor în funcţia de procuror şi a procurorilor în funcţia de judecãtor
ART. 22
(1) Cererea de numire a judecãtorilor în funcţia de procuror şi a procurorilor în funcţia de judecãtor se reformuleazã în scris şi se depune la Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Direcţia resurse umane şi organizare solicitã punctul de vedere al preşedintelui instanţei sau al conducãtorului parchetului la care funcţioneazã judecãtorul ori procurorul care solicitã numirea în funcţia de judecãtor, respectiv de procuror, şi întocmeşte, în termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii, un referat în care prezintã datele relevante privind cariera judecãtorului sau a procurorului, situaţia posturilor vacante şi a celor ocupate la instanţa sau la parchetul la care funcţioneazã judecãtorul ori procurorul în cauzã şi la instanţa sau parchetul la care se solicitã transferul, precum şi volumul de activitate şi încãrcãtura pe judecãtor ori procuror la instanţa sau parchetul implicat în procedura de transfer.
(3) Referatul întocmit potrivit alineatului precedent va cuprinde date privind procedurile aflate în curs de derulare pentru numirea sau promovarea în funcţiile de judecãtor ori de procuror, precum şi numãrul cererilor de transfer formulate pentru instanţa sau parchetul la care se propune ocuparea funcţiei în condiţiile prezentului articol. De asemenea, în cuprinsul referatului vor fi inserate precizãri vizând dificultãţile de ocupare a posturilor vacante la instanţa sau parchetul la care se solicitã transferul şi durata vacanţelor posturilor la instanţa ori parchetul în cauzã.
ART. 23
(1) Judecãtorul sau procurorul care solicitã numirea în una dintre funcţiile prevãzute la art. 22 va fi invitat pentru a susţine un interviu în faţa secţiei corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Secţia corespunzãtoare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii adoptã o hotãrâre şi sesizeazã Plenul Consiliului.
(3) În cazul admiterii cererii, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii propune Preşedintelui României eliberarea din funcţia de judecãtor şi numirea ca procuror sau, dupã caz, eliberarea din funcţia de procuror şi numirea ca judecãtor.
(4) Dispoziţiile art. 1 alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: