Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul Legii nr. 129/1996 privind transportul pe căile ferate române, Guvernul României hotărăşte: ART. 1 Se aprobă contractul de activitate a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române pe perioada 1997-2000, denumit în continuare contract de activitate, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Ministerul Transporturilor şi Societatea Naţionala a Căilor Ferate Române vor actualiza anual, în condiţiile legii, contractul de activitate prevăzut la alin. 1, după aprobarea bugetului de stat. ART. 2 Volumele anuale de transport marfa şi călători pentru anii 1997-2000, stabilite prin Programul de restructurare şi redresare financiară a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 259 din 11 aprilie 1996, se actualizează conform prevederilor din contractul de activitate prevăzut la art. 1. ART. 3 Societatea Naţionala a Căilor Ferate Române, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor vor lua măsuri de aplicare a contractului de activitate aprobat prin prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU VICTOR CIORBEA Contrasemnează: --------------- p. Ministrul transporturilor, Adrian Gheorghe Marinescu, secretar de stat Ministru de stat, ministrul finanţelor, Mircea Ciumara Bucureşti, 8 mai 1997. Nr. 190. ANEXĂ CONTRACT DE ACTIVITATE a Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române pe perioada 1997-2000 CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Părţile contractante Prezentul contract de activitate se încheie între Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant al Guvernului, şi Societatea Naţionala a Căilor Ferate Române (S.N.C.F.R.), în concordanta cu prevederile Legii nr. 129/1996 privind transportul pe căile ferate române. ART. 2 Durata şi obiectul contractului de activitate (1) Contractul de activitate se încheie pentru perioada 1997-2000. (2) Contractul de activitate are drept obiect crearea condiţiilor necesare pentru restructurarea pe baze comerciale a tuturor activităţilor S.N.C.F.R., echilibrarea bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia şi asigurarea lucrărilor de întreţinere, reparaţii şi investiţii pentru executarea transporturilor de marfa şi de călători în condiţii de siguranţa a traficului. CAP. II Măsuri generale de restructurare a S.N.C.F.R. ART. 3 Restructurarea în anul 1997 (1) S.N.C.F.R. se va reorganiza până la data de 1 mai 1997 şi va funcţiona în structuri care sa permită execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli pe sectoare cu activităţi specifice, şi anume: - infrastructura; - transport marfa; - transport călători; - leasing vagoane specializate; - patrimoniu. (2) S.N.C.F.R. va reduce numărul de personal în cursul anului 1997 cu 4.000-5.000 de salariaţi din activităţi care nu afectează siguranţa circulaţiei. (3) În fiecare sector de activitate se vor propune măsuri de restructurare, prin crearea de societăţi comerciale şi atragerea de capital privat. (4) Sectorul de infrastructura va fi finanţat de la bugetul de stat, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinaţie prin legea bugetului de stat, şi din venituri proprii realizate din exploatarea capacităţilor proprii. (5) Ministerul Transporturilor va iniţia si/sau va crea cadrul legislativ necesar aplicării măsurilor de restructurare a S.N.C.F.R., în concordanta cu strategia europeană de reforma a transporturilor feroviare. ART. 4 Restructurarea în anii 1998-2000 Măsurile concrete de restructurare vor fi stabilite prin acte adiţionale la prezentul contract de activitate. CAP. III Obligaţiile S.N.C.F.R. ART. 5 Principalii indicatori ai activităţii S.N.C.F.R. (1) Pe întreaga durata de valabilitate a prezentului contract de activitate, S.N.C.F.R. va acţiona pentru realizarea principalelor obiective tehnico-economice prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul contract de activitate. (2) În anul 1997 S.N.C.F.R. trebuie sa încheie fără pierderi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activităţile comerciale de transport de marfa şi de călători. ART. 6 Nivelul volumelor de transport (1) Sectoarele comerciale de transport de marfa şi de călători ale S.N.C.F.R. îşi vor dimensiona activităţile, pentru a realiza, în perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, următoarele volume anuale de transport:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Planificat
Obiectivul U.M. ─────────────────────────────────────
1997 1998 1999 2000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Călători miliarde călători km 16,7 16,7 16,7 16,7
Marfa miliarde tone nete km 24,6 24,6 24,6 24,6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(2) Volumele de transport pot fi revăzute anual, în funcţie de evoluţia cerinţelor pieţei. ART. 7 Administrarea infrastructurilor căilor ferate române (1) Sectorul de infrastructura administrat de S.N.C.F.R. va executa anual lucrările de întreţinere şi de reparaţii capitale cuprinse în anexa nr. 4 la prezentul contract de activitate, pentru menţinerea în stare de funcţionare a infrastructurii feroviare şi asigurarea condiţiilor de realizare a volumelor de transport conform art. 4, ceea ce reprezintă un efort financiar anual de 2.216,330 miliarde lei în preţuri februarie 1997. (2) Pentru anul 1997 se transfera de la bugetul de stat 687,075 miliarde lei, iar sectorul de infrastructura va realiza un nivel minim al veniturilor proprii de 1.048,931 miliarde lei, după cum urmează: - 193,281 miliarde lei din valorificari de produse reziduale (şina, traverse, materiale de cale etc.) şi din închirieri; - 855,281 miliarde lei din tarifele de utilizare a infrastructurii de către sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. (3) Bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru sectorul de infrastructura este de 1.736,006 miliarde lei şi va asigura minimul de lucrări de întreţinere şi reparaţii capitale conform anexei nr. 4 şi salarizarea propriilor angajaţi. (4) Lista lucrărilor finanţate de la bugetul de stat va fi aprobată anual de Ministerul Transporturilor, după adoptarea legii bugetului de stat. (5) Pentru anul 1997, pe baza bugetului prevăzut la alin. (3), S.N.C.F.R. va lua măsuri de desfăşurare a traficului feroviar, în condiţii de siguranţa, prin: - limitarea vitezelor de circulaţie a trenurilor pe porţiuni din liniile principale şi secundare; - reducerea tonajului trenurilor; - scoaterea din funcţiune a unor instalaţii de semnalizare feroviara şi introducerea altor sisteme de circulaţie comândate manual; - închiderea unor secţii de circulaţie şi folosirea unor rute ocolitoare. ART. 8 Calitatea serviciilor comerciale de transport a) În traficul de călători (1) Condiţiile minime obligatorii asigurate de S.N.C.F.R. privind viteza comercială, confortul şi serviciile la bord, în funcţie de categoria trenului, sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul contract de activitate. (2) Vagoanele S.N.C.F.R. din trafic internaţional vor îndeplini condiţiile de confort prevăzute în normele internaţionale. (3) Oferta de servicii se va restructura etapizat în perioada 1997-2000, pe următoarele categorii de trenuri: - conectarea la reţeaua internaţionala de trenuri EUROCITY şi EURONIGHT; - INTERCITY EXPRES (ICE) pentru legături de mare viteza între marile municipii din România, în condiţii de confort maxim, utilizând vagoanele noi sau modernizate (aer condiţionat, servicii la bord, toalete ecologice etc.); - INTERCITY (IC) pentru deplasări în trenuri rapide, de lung parcurs, cu un grad ridicat de confort, asigurând legăturile între resedintele de judeţ; - trenuri interregionale de tip accelerat, care vor asigura legăturile între localităţi mai mici cu reţeaua de trenuri ICE şi IC; - trenuri locale şi de navetisti, care vor prelua traficul afluent între marile aglomerări urbane şi localităţile apropiate acestora. b) În traficul de marfa S.N.C.F.R. va acţiona pentru creşterea competitivitatii transporturilor feroviare prin: - dezvoltarea traficului combinat pe rutele interne şi internaţionale; - realizarea unei societăţi comerciale cu participarea S.N.C.F.R. pentru trafic combinat de tip UIRR, după modelul societăţilor similare europene; - realizarea unei case de expeditii a S.N.C.F.R., organizată ca societate comercială cu participarea unor agenţi economici cu capital social privat, români sau străini; - crearea unei societăţi de leasing pentru exploatarea parcului de vagoane specializate (petrol, ciment, produse chimice), organizată ca societate comercială la care vor participa agenţi economici cu capital social privat, români şi străini. ART. 9 Tariful de utilizare a infrastructurii de către sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. (1) Sectorul de infrastructura încasează de la sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. şi de la persoanele juridice autorizate sa efectueze transporturi de marfa si/sau de călători tariful de utilizare a infrastructurii pentru capacităţile alocate, în condiţiile legii. (2) Tariful de utilizare a infrastructurii se calculează în anul 1997 după formula prevăzută în anexa nr. 5 la prezentul contract de activitate. CAP. IV Răspunderile Ministerului Transporturilor în calitate de reprezentant al Guvernului ART. 10 Contribuţia statului în sectorul de transport de marfa şi de călători (1) Ministerul Transporturilor va susţine S.N.C.F.R. în politica de echilibrare a bugetului sectorului de călători în perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate, prin aplicarea unei politici de actualizare a tarifelor, într-un ritm superior ratei inflaţiei, până la echilibrarea cu nivelul costurilor reale. (2) Ministrul Transporturilor va sprijini S.N.C.F.R. în actualizarea tarifelor pentru transportul de marfa şi de călători începând de la 1 mai 1997, pentru asigurarea veniturilor sectorului de infrastructura ca urmare a utilizării capacităţilor acesteia. (3) Ministerul Transporturilor va facilita încheierea de către S.N.C.F.R. de convenţii cu autorităţile administraţiei publice locale, pentru susţinerea traficului cu trenuri locale şi de navetisti, solicitate de acestea, cu obligaţia de acoperire de către solicitantul transportului a diferenţei de cost, în cazul în care veniturile provenite din efectuarea transportului nu acoperă costurile. (4) Pentru serviciile sociale efectuate conform actelor normative cuprinse în anexa nr. 3 la prezentul contract de activitate, S.N.C.F.R. va primi compensaţii corespunzătoare, potrivit legii. ART. 11 Contribuţia statului în sectorul de infrastructura (1) Ministerul Transporturilor va acţiona pentru a asigura o competiţie loiala între tipurile de transport, în special între transportul feroviar şi auto, implicindu-se nediscriminatoriu în susţinerea infrastructurilor de transport. (2) Pentru acoperirea bugetului minim al sectorului de infrastructura pe anul 1997, în valoare de 1.736.006 miliarde lei, se aloca S.N.C.F.R., de la bugetul de stat, suma de 687,075 miliarde lei. (3) Având în vedere bugetul S.N.C.F.R. pe anul 1997 pentru infrastructura, Ministerul Transporturilor accepta programul valoric şi fizic, diminuat, de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, conform prevederilor anexei nr. 4 la prezentul contract de activitate. (4) În condiţiile insuficienţei transferurilor de la bugetul de stat pentru infrastructura feroviara, Ministerul Transporturilor susţine finanţarea acestor lucrări prin obţinerea de linii de credite pe termen mediu şi lung, garantate şi rambursate conform legii. ART. 12 Contribuţia statului pentru activităţile de învăţământ şi asistenta medico-sanitară În cazul în care S.N.C.F.R. va desfăşura activităţi proprii de învăţământ şi medico-sanitare, în conformitate cu art. 45 lit. e) din Legea nr. 129/1996, se vor asigura transferurile necesare de la bugetul de stat, în condiţiile legii. ART. 13 Contribuţia statului cu cheltuieli de capital (1) Necesarul de investiţii în anul 1997 pentru continuarea proiectelor aflate în execuţie, cu finanţare de la bugetul de stat, conform prevederilor art. 3 alin. (2) din Legea nr. 129/1996, este de 354,549 miliarde lei, conform anexei nr. 6 la prezentul contract de activitate. (2) Se aloca suma de 17,255 miliarde lei din bugetul de stat pe anul 1997 pentru continuarea lucrărilor de investiţii începute şi nu se va începe nici o lucrare noua în anul 1997. (3) Alocarea bugetului pe lucrări se va face confom anexei nr. 6 la prezentul contract de activitate, iar toate celelalte lucrări se sisteaza. (4) La elaborarea proiectelor bugetelor de stat pe anii 1998-2000, Ministerul Transporturilor va acţiona pentru alocarea sumelor necesare acoperirii cheltuielilor de capital aferente efectuării lucrărilor cuprinse în anexa nr. 6. (5) În condiţiile insuficienţei alocaţiilor de la bugetul de stat pentru cheltuieli de capital, Ministerul Transporturilor va susţine finanţarea lucrărilor sistate, prevăzute în anexa nr. 6, prin linii de credit pe termen mediu şi lung, garantate şi rambursate conform legii. CAP. V Prevederi finale ART. 14 Neexecutarea unor prevederi ale contractului de activitate Părţile semnatare se vor intilni pentru a examina motivele neexecutării, în vederea stabilirii măsurilor de remediere si, în mod special, dacă: - S.N.C.F.R. nu poate realiza, în cursul unui an, oricare dintre obiectivele prevăzute în prezentul contract de activitate, în special execuţia unui buget de venituri şi cheltuieli echilibrat; - volumele anuale de transport scad sub valorile estimate cu mai mult de 4% la călători si/sau de 3% la marfa; - Guvernul nu poate executa una dintre obligaţiile din prezentul contract de activitate. ART. 15 Alte prevederi (1) S.N.C.F.R. poate acorda reduceri de tarife în scop comercial, în vederea menţinerii, sporirii sau creării unui anumit trafic în transporturile de marfa şi de călători. (2) În situaţii deosebite, care nu au putut fi avute în vedere în cadrul prezentului contract de activitate, de natura a afecta executarea acestuia, Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant al Guvernului, şi S.N.C.F.R. vor analiza împreună aspectele rezultate din asemenea situaţii şi vor face propuneri de soluţionare sau, după caz, de modificare corespunzătoare a contractului de activitate. (3) S.N.C.F.R. va prezenta anual, o data cu bilanţul contabil, datele necesare care sa permită stabilirea modului de realizare efectivă a obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate şi evoluţia indicatorilor tehnico-economici şi financiari. Totodată, S.N.C.F.R. va prezenta documentaţia justificativă cu privire la costurile efective ale transportului feroviar de călători şi de marfa, în vederea acoperirii diferenţelor dintre acestea şi tarifele practicate în cursul anului respectiv, conform art. 45 alin. (3) din Legea nr. 129/1996. (4) Prevederile prezentului contract de activitate vor fi actualizate anual, prin act adiţional, corespunzător prevederilor bugetului de stat, precum şi ori de câte ori se impune modificarea si/sau completarea contractului în funcţie de necesitatea infaptuirii reformei în domeniul transportului pe căile ferate române. p. Ministrul transporturilor, Adrian Gheorghe Marinescu, secretar de stat Preşedintele Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, Virgil Leancu ANEXA 1 la contractul de activitate
OBIECTIVELE TEHNICO-ECONOMICE
în perioada 1997-2000
┌────────────────────┬─────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Planificat │
│ Obiectivele │ U.M. ├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤
│ │ │ 1997 │ 1998 │ 1999 │ 2000 │
├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 1.0. Infrastructura│ │ │ │ │ │
│ Reţea (lungimea │ │ │ │ │ │
│ reţelei) │ linii-km │ 10.180 │ 10.180 │ 10.180 │ 10.180 │
│ Lungimea desfăşura-│ │ │ │ │ │
│ ta a liniilor │ linii-km │ 20.100 │ 20.000 │ 19.500 │ 19.500 │
│ Staţii şi halte │ număr │ 1.000 │ 900 │ 800 │ 700 │
├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 2.0. Personal │ │ │ │ │ │
│ Total personal - │ │ │ │ │ │
│ mii angajaţi │ număr │ 137,2 │ 132,7 │ 127 │ 115 │
│ Angajaţi in: │ │ │ │ │ │
│ 2.1. Infrastructura│ mii │ 43,15│ 41,74│ 39,94│ 36,17│
│ 2.2. Exploatare │ mii │ 89,2 │ 86,3 │ 82,6 │ 74,8 │
│ 2.3. Alte sectoare │ mii │ 4,9 │ 4,7 │ 4,5 │ 4,1 │
├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 3.0. Trafic │ │ │ │ │ │
│ 3.1. Călători │ miliarde │ │ │ │ │
│ │ călători km │ 16,7 │ 16,7 │ 16,7 │ 16,7 │
│ 3.2. Marfa │ miliarde │ │ │ │ │
│ │ tone nete km│ 24,6 │ 24,6 │ 24,6 │ 24,6 │
│ 3.3. TOTAL TRAFIC │ miliarde │ │ │ │ │
│ │ tone km │ │ │ │ │
│ │ conv. │ 41,3 │ 41,3 │ 41,3 │ 41,3 │
├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 4.0. Tren km-Total │ milioane │ │ │ │ │
│ │ tren km │ 110,2 │ 109,2 │ 108,2 │ 107,6 │
│ 4.1. Călători │ milioane │ │ │ │ │
│ │ tren km │ 70,4 │ 68,8 │ 67,2 │ 65,6 │
│ 4.2. Marfa │ milioane │ │ │ │ │
│ │ tren km │ 39,8 │ 40,4 │ 41 │ 42 │
├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 5.0. Material │ │ │ │ │ │
│ rulant necesar │ │ │ │ │ │
│ - ecartament │ │ │ │ │ │
│ normal - │ │ │ │ │ │
│ 5.1. Locomotive cu │ │ │ │ │ │
│ abur │ buc. │ 300 │ 300 │ 300 │ 300 │
│ 5.2. Locomotive │ │ │ │ │ │
│ electrice │ buc. │ 800 │ 740 │ 720 │ 695 │
│ 5.3. Locomotive │ │ │ │ │ │
│ Diesel │ buc. │ 1.522 │ 1.382 │ 1.242 │ 1.102 │
│ 5.3.1. Locomotive │ │ │ │ │ │
│ Diesel electrice │ buc. │ 1.000 │ 902 │ 812 │ 738 │
│ 5.3.2. Locomotive │ │ │ │ │ │
│ Diesel hidraulice │ buc. │ 522 │ 480 │ 430 │ 364 │
│ 5.4. Vagoane de │ │ │ │ │ │
│ călători │ buc. │ 6.055 │ 5.904 │ 5.752 │ 5.600 │
│ 5.5. Rame Diesel si│ │ │ │ │ │
│ automotoare │ buc. │ 100 │ 100 │ 100 │ 100 │
│ 5.6. Vagoane de │ │ │ │ │ │
│ marfa │ buc. │ 86.340 │ 73.600 │ 66.800 │ 56.200 │
├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 6.0. Utilizarea │ │ │ │ │ │
│ locomotivelor │ │ │ │ │ │
│ 6.1. Performanta │ │ │ │ │ │
│ medie zilnica a │ │ │ │ │ │
│ locomotivelor │ │ │ │ │ │
│ disponibile │ │ │ │ │ │
│ a) Traficul de │ │ │ │ │ │
│ călători: │ │ │ │ │ │
│ - locomotive │ │ │ │ │ │
│ electrice │ km/zi │ 491 │ 504 │ 517 │ 530 │
│ - locomotive Diesel│ km/zi │ 345 │ 360 │ 375 │ 400 │
│ b) Traficul de │ │ │ │ │ │
│ marfa: │ │ │ │ │ │
│ - locomotive │ │ │ │ │ │
│ electrice │ km/zi │ 360 │ 375 │ 390 │ 410 │
│ - locomotive Diesel│ km/zi │ 240 │ 260 │ 280 │ 300 │
│ 6.2. Disponibili- │ │ │ │ │ │
│ tatea*) de: │ │ │ │ │ │
│ - locomotive │ │ │ │ │ │
│ electrice │ % │ 81 │ 83 │ 85 │ 87 │
│ - locomotive Diesel│ % │ 78 │ 79 │ 80 │ 82 │
├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 7.0. Utilizarea │ │ │ │ │ │
│ vagoanelor │ │ │ │ │ │
│ Călători - km/loc │ 1.000 │ │ │ │ │
│ │ călători │ │ │ │ │
│ │ km/loc │ 46,1 │ 47,4 │ 48,7 │ 50 │
│ Marfa - tone nete/ │ 1.000 tone │ │ │ │ │
│ vagon de marfa │ nete km/ │ │ │ │ │
│ │ vagon de │ │ │ │ │
│ │ marfa │ 284,9 │ 334,2 │ 368,3 │ 437,7 │
│ Rulajul vagoanelor │ │ │ │ │ │
│ de marfa │ zile │ 9,5 │ 9 │ 8,5 │ 8 │
└────────────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
*) Procentul de disponibilitate a parcului de locomotive.
Formula de calcul = timp calendaristic/timp efectiv lucrat x 100.
┌────────────────────┬─────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Planificat │
│ Obiectivele │ U.M. ├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤
│ │ │ 1997 │ 1998 │ 1999 │ 2000 │
├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 8.0. Măsuri privind│ │ │ │ │ │
│ performanţele │ │ │ │ │ │
│ activităţii │ │ │ │ │ │
│ - productivitatea/ │ 1.000 tone │ │ │ │ │
│ salariat - total │ km conv./ │ │ │ │ │
│ │ salariat │ 301,0 │ 311,2 │ 352,2 │ 359,1 │
│ - angajaţi/km │ salariat/km │ 13,5 │ 13,0 │ 12,5 │ 11,3 │
│ - tone marfa km/km │ 1.000 tone │ │ │ │ │
│ │ nete km/km │ 2.417 │ 2.417 │ 2.417 │ 2.417 │
│ - călători km/km │ 1.000 │ │ │ │ │
│ │ călători │ │ │ │ │
│ │ km/km │ 1.640 │ 1.640 │ 1.640 │ 1.640 │
├────────────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 9.0. Obiectiv │ │ │ │ │ │
│ financiar │ │ │ │ │ │
│ 9.1. Ponderea │ │ │ │ │ │
│ costurilor în │ │ │ │ │ │
│ venituri*) │ % │ 110 │ 110 │ 100 │ 100 │
└────────────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
---------
*) Definiţie:
Venituri = Venituri totale - Transferuri bugetare.
Costuri = Cheltuieli pentru: reparaţii capitale externe + întreţinere +
administrative + energie + munca vie + materiale.
ANEXA 2 la contractul de activitate
CONDIŢIILE MINIME DE CONFORT
în funcţie de categoria trenului
┌─────┬───────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Categoria trenului │
│ │ ├───────────┬────────────┬───────────┬───────────│
│ Nr. │ │ Intercity │Rapid/Expres│ Accelerat │ Persoane │
│ crt.│ Elementele de confort ├─────┬─────┼─────┬──────┼─────┬─────┼─────┬─────┤
│ │ │cl.I │cl. a│cl.I │cl. a │cl.I │cl. a│cl.I │cl. a│
│ │ │ │ II-a│ │ II-a │ │ II-a│ │ II-a│
├─────┼───────────────────────┼─────┴─────┼─────┴──────┼─────┴─────┼─────┴─────┤
│ 1. │ Viteza comercială │ │ │ │ │
│ │ minima │ 70 km/h │ 60 km/h │ 50 km/h │ <50 km/h │
├─────┼───────────────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┤
│ 2. │ Vagon de bagaje în │ │ │ │ │
│ │ compunere │ ** │ * │ * │ * │
├─────┼───────────────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┤
│ 3. │ Vagon restaurant în │ │ │ │ │
│ │ compunere │ ** │ * │ * │ * │
├─────┼───────────────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┤
│ 4. │ Vagon bar în compunere│ │ * │ * │ │
├─────┼───────────────────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┤
│ 5. │ Video şi TV color în │ │ │ │ │
│ │ vagonul restaurant │ ** │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┬─────┼─────┬──────┼─────┬─────┼─────┬─────┤
│ 6. │ Servicii în tren: ├─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ - servire la cerere cu│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ produse de la vagonul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ restaurant │ ** │ ** │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ - anunţarea opririlor │ ** │ ** │ * │ * │ │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 7. │ Fotolii tapitate cu │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ stofa │ ** │ │ ** │ │ ** │ │ ** │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 8. │ Idem, la vagoanele │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ seria 21.80 │ │ ** │ │ ** │ │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 9. │ Canapele tapitate cu │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ vinilin │ │ ** │ │ ** │ │ ** │ │ * │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 10. │ Huse pentru fotolii │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ şi canapele │**(1)│**(1)│**(1)│ * │ * │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 11. │ Tetiere │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ * │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 12. │ Mocheta în comparţi- │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ mente │ ** │ ** │**(2)│**(2) │ * │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 13. │ Mocheta pe culoar │ ** │ ** │ *(3)│ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 14. │ Perdele în comparţi- │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ mente │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ * │ * │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 15. │ Perdele pe culoar │**(4)│**(4)│ * │ * │ * │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 16. │ Iluminat fluorescent │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ * │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 17. │ Iluminat incandescent │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 18. │ Iluminat liziera │ * │ * │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 19. │ Ventilaţie │ ** │ ** │ * │ * │ * │ * │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 20. │ Sonorizare │ ** │ ** │ * │ * │ │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ 21. │ Cabina de toaleta, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ dotată cu: │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ - hirtie igienica │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ - sapun │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │ ** │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ - servetele │ ** │ ** │**(3)│**(3) │ │ │ │ │
├─────┼───────────────────────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ - odorizante │ ** │ ** │ ** │ ** │ │ │ │ │
└─────┴───────────────────────┴─────┴─────┴─────┴──────┴─────┴─────┴─────┴─────┘
---------
*) Condiţii minime de confort, cu caracter facultativ.
**) Condiţii minime de confort, cu caracter obligatoriu.
(1) Cu excepţia vagoanelor noi şi modernizate.
(2) Mocheta la trenurile internaţionale.
Mocheta sau linoleum de rezistenta, la trenurile din trafic intern.
(3) La trenurile internaţionale.
(4) Cu excepţia vagoanelor care, din construcţie, nu sunt dotate cu
suporturi pentru perdele pe culoar.
ANEXA 3 la contractul de activitate ACTELE NORMATIVE în baza cărora S.N.C.F.R. executa servicii cu caracter social, pentru care i se acordă compensaţii corespunzătoare - Decretul-lege nr. 118/1990, în care se prevede acordarea a 6 călătorii gratuite, simple, la tren de persoane clasa I, pentru foştii deţinuţi politici. - Legea nr. 42/1990, republicată, în care se prevede acordarea a 6 călătorii gratuite, dus-întors, la tren de persoane clasa I, pentru eroii Revoluţiei din decembrie 1989 şi urmaşii acestora. - Legea nr. 53/1992, în care se prevede acordarea a 6 călătorii gratuite, dus-întors, la tren de persoane clasa a II-a, pentru persoanele handicapate. Invalizii de gradul I, care au dreptul la insotitor, primesc, pentru acesta, acelaşi număr de călătorii gratuite. - Legea nr. 44/1994, în care se prevede acordarea de călătorii gratuite pentru veteranii şi văduvele de război, astfel: * 24 de călătorii simple, la tren de persoane clasa I - pentru marii mutilati, invalizii şi veteranii de război decorati cu ordine şi medalii; * 12 călătorii simple, la tren de persoane clasa I - pentru generali şi ofiţeri şi la tren de persoane clasa a II-a - pentru veteranii nedecorati şi vaduve de război. În cadrul numărului de călătorii stabilit pentru titulari, aceştia le pot folosi şi pentru insotitori; însoţitorii marilor mutilati şi ai invalizilor de război gradul I beneficiază de aceleaşi drepturi la transportul gratuit şi la aceeaşi clasa ca şi titularii pe care îi însoţesc. - Hotărârea Guvernului nr. 1.468/1996 pentru prelungirea în anul 1997 a aplicării Hotărârii Guvernului nr. 414/1993 privind acordarea unor facilităţi la călătoria pe calea ferată pentru pensionari, prin care se acorda 6 călătorii simple pe an cu 50% reducere a tarifului la tren de persoane clasa a II-a, pentru pensionari. - Hotărârea Guvernului nr. 309/1996 privind acordarea de reduceri cu 50% ale tarifelor pentru transportul local în comun, de suprafaţa şi subteran, precum şi pentru transportul intern auto, feroviar şi naval, de care beneficiază elevii şi studenţii din învăţământul de stat şi din învăţământul particular acreditat, elaborata în aplicarea prevederilor art. 174 alin. (1) şi (2) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, în care sunt prevăzute următoarele: * Elevii şi studenţii din învăţământul de stat şi din învăţământul particular acreditat beneficiază de o reducere de 50% din tariful trenurilor de persoane clasa a II-a, în tot timpul anului calendaristic; * Elevii şi studenţii orfani sau proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru aceasta categorie de transport. ANEXA 4 la contractul de activitate
CHELTUIELILE
cu întreţinerea şi reparaţiile capitale la infrastructura căii ferate
- milioane lei -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori Anual din care:
pentru anul 1997
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL CHELTUIELI 2.216.330 1.736.006
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Reparaţii capitale la infrastructura - Total, 785.990 305.666
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care:
1. Reparaţii capitale linii 397.010 169.666
1.1 lungimea liniilor pe care se executa
reparaţii capitale - km 500 300
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Reparaţii capitale poduri-podeţe 200.180 52.000
2.1 lungimea podurilor şi podetelor - m 4.105 2.000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Reparaţii capitale tuneluri 41.800 18.000
3.1 lungimea tunelurilor - m 614 500
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Reparaţii capitale terasamente 81.900 36.000
4.1 lungimea terasamentelor - km 20 19
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Reparaţii capitale instalaţii 33.500 15.000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Alte reparaţii capitale de construcţii-montaj 7.350 4.000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Reparaţii capitale maşini grele şi utilaje 24.250 11.000
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Cheltuieli de întreţinere - Total,
din care: 1.353.690 1.353.690
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cheltuieli materiale, 304.759 304.759
din care:
- linii 167.544 167.544
- instalaţii 129.856 129.856
- trafic 7.359 7.359
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Cheltuieli cu munca vie, 1.048.931 1.048.931
din care:
- linii 577.276 577.276
- instalaţii 225.679 225.679
- trafic 245.976 245.976
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C. Componenţa locală - credite B.I.R.D., B.E.R.D. 76.650 76.650
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 5 la contractul de activitate TARIFUL DE UTILIZARE a infrastructurii căii ferate Tariful de utilizare a infrastructurii căii ferate exprima în mod sintetic gradul de ocupare a capacităţilor infrastructurii căii ferate de către operatorii autorizaţi sa efectueze transport de marfa si/sau de călători. Citeva concepte sunt convenite: - entitatea cu care operează infrastructura este trenul, pentru care se aloca, spre utilizare, capacităţile disponibile; - fiecare tren ocupa capacităţi de infrastructura diferite, în funcţie de distanta pe care circula; - celelalte caracteristici ale trenului (perioada de circulaţie, tonaj, lungime, de marfa, de călători, profilul sectiei ocupate etc.), deşi pot constitui elemente de calcul al utilizării infrastructurii, sunt mai puţin relevante în etapa actuala. Luarea lor în considerare poate fi avută în vedere în etapele următoare, atunci când vor exista pe infrastructura feroviara din România mai mulţi operatori, ca factori de încurajare a unui anumit trafic, pe anumite tronsoane ale infrastructurii, pentru un anumit volum de trafic etc. Având în vedere aceste elemente, tariful pentru anul 1997 de utilizare a infrastructurii se va măsura după volumul de tren km realizaţi. Indicatorul tren km este un indicator de baza în activitatea oricărei căi ferate, cu un sistem bine pus la punct de măsurare şi urmărire, cu o baza statistica pe zeci de ani în urma. Indicatorul tren km se calculează prin însumarea kilometrilor parcursi de toate trenurile care au circulat într-o anumită perioada. În acest fel se obţine o informaţie sintetică despre numărul de trenuri şi distanta parcursă de acestea în intervalul de timp dat, deci despre utilizarea infrastructurii. Formula de calcul al tarifului de utilizare a infrastructurii căii ferate pe anul 1997 este următoarea:
Ci - (Tb + Av)
Tui = --------------,
Tkm
în care: Tui = tariful de utilizare a infrastructurii; Ci = costurile anuale de funcţionare a infrastructurii (întreţinere, reparaţii capitale, costuri credite, salarii etc.) pentru realizarea unui volum de trafic prognozat; Tb = transferuri de la bugetul de stat pentru infrastructura; Av = alte venituri ale sectorului de infrastructura; Tkm = volumul anual prognozat de trenuri km, conform anexei nr. 1 la contractul de activitate al S.N.C.F.R., pentru realizarea volumelor de transport prevăzute la art. 4 alin. (1). Introducând în formula valorile prognozate pe acest an: Ci = 1.736,006 miliarde lei (conform anexei nr. 4) Tb = 687,075 miliarde lei Av = 193,281 miliarde lei Tkm = 110,2 milioane tren km (conform anexei nr. 1), rezulta: Tui = 7.765 lei/tren km, în condiţiile preţurilor din februarie 1997, utilizate pentru stabilirea costurilor anuale de funcţionare a infrastructurii. Tariful de utilizare a infrastructurii căii ferate se va ajusta lunar, potrivit legii. Sectoarele comerciale ale S.N.C.F.R. vor transfera lunar sectorului de infrastructura sumele datorate pentru fiecare tren km circulat, pe baza valorii unitare astfel stabilite. ANEXA 6 la contractul de activitate
LISTA
obiectivelor de investiţii pe anul 1997 cu
finanţare de la bugetul de stat
Investiţii
──────────────────
Construcţii-montaj - mii lei -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nominalizarea pe obiective de
investiţii, dotări şi alte Valoarea
Nr. cheltuieli de investiţii alocata Observaţii
crt. (data începerii - an/trimestru; pentru anul
numărul şi data aprobării 1997
documentaţiei de investiţii)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL CHELTUIELI, 17.254.506
din care: ----------
12.496.900
A. Obiective de investiţii în continuare 12.901.000
----------
12.496.900
B. Obiective de investiţii noi
C. Achiziţii de bunuri şi alte cheltuieli 4.353.506
de investiţii ---------
0
A. Lucrări în continuare, 12.901.000
din care: ----------
12.496.900
1. Linie noua de cale ferată Vâlcele-Râmnicu 300.000 Se sisteaza din data
Vâlcea ------- de 13 februarie 1997
275.000
Trim. II. 1979
Decretul Consiliului de Stat nr. 544/1978
2. Linie noua de cale ferată Albeni-Seciuri- 200.000 Se sisteaza din data
Alunu ------- de 13 februarie 1997
190.000
Trim. II. 1986
Decretul Consiliului de Stat nr. 316/1988
3. Electrificarea liniei de cale ferată 500.000 Se sisteaza din data
Doaga-Tecuci-Barbosi ------- de 13 februarie 1997
495.000
Trim. IV. 1989
Decretul Consiliului de Stat nr. 87/1989
4. Electrificarea liniei de cale ferată 50.000 Se sisteaza din data
Suceava-Ilva Mică- Beclean pe Someş ------- de 13 februarie 1997
49.400
Trim. IV. 1987
Decretul Consiliului de Stat nr. 336/1986
5. Linie noua de cale ferată Dângeni-Săveni- 800.000 Se sisteaza din data
Dărăbani ------- de 13 februarie 1997
800.000
Trim. IV. 1988
Decretul Consiliului de Stat nr. 319/1988
6. Linie noua de cale ferată Hârlău- 2.000.000 Se sistează din data
Flămânzi --------- de 13 februarie 1997
1.950.000
Trim. IV. 1988
Decretul Consiliului de Stat nr. 319/1988
7. Suprainaltare şi consolidare terasamente 8.600.000 În continuare
în zona SHN Porţile de Fier I ---------
8.300.000
Trim. III. 1988
Decretul Consiliului de Stat nr. 289/1987
8. Dublarea şi electrificarea liniei de 36.000 Se sisteaza din data
cale ferată Gura-Motrului-Turceni- ------ de 13 februarie 1997
Târgu Jiu 35.000
Trim. III. 1985
Decretul Consiliului de Stat nr. 405/1984
9. Restabilirea legăturilor determinate 100.000 Se sisteaza din data
de construcţia Canalului Siret- ------- de 13 februarie 1997
Bărăgan 191.000
Trim. IV. 1987
Decretul Consiliului de Stat nr. 394/1986
10. Finalizare CED în triajul Adjud 15.000 Se sisteaza din data
Trim. IV. 1989 ------- de 13 februarie 1997
Decretul Consiliului de Stat nr. 87/1989 14.900
11. Locuinţe de intervenţie Galaţi 100.000 Se sisteaza din data
(Str. Movilei) ------- de 13 februarie 1997
98.900
Trim. III. 1991
Decretul Consiliului de Stat nr. 27/1989
12. Locuinţe de intervenţie Tulcea 100.000 Se sisteaza din data
Trim. II. 1991 ------- de 13 februarie 1997
Protocolul nr. 1 din 12 august 1991 97.700
între R.A.G.C.L. Tulcea şi R.C.F. Constanta
13. Modernizare instalaţii CED în staţia de 0 Se sisteaza din data
cale ferată Ploieşti-Sud - de 13 februarie 1997
0
Trim. III. 1996
Hotărârea Guvernului nr. 927/1995
C. Achiziţii de bunuri şi alte cheltuieli
de investiţii, 4.353.506
din care:
1. Dotări independente, 4.353.506*)
din care:
- Vagoane călători trafic internaţional 4.353.506*)
- Modernizări vagoane călători Nu se promovează
- Modernizări LDE 2100 CP Nu se promovează
- Modernizare vagoane marfa Nu se promovează
- Vagon tip furgon pentru transport
autoturisme în trenuri de călători Nu se promovează
- Vagon pentru transport bitum Nu se promovează
- Automotor Diesel (avans 15%) Nu se promovează
- Modernizare LDH 1.250 C.P. (avans 15%) Nu se promovează
- Dotări pentru infrastructura Nu se promovează
2. Consolidări pentru punerea în siguranţa a
fondului construit existent, potrivit
Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 Nu se promovează
3. Cheltuieli de proiectare pentru
elaborarea studiilor de prefezabilitate
şi a studiilor de fezabilitate aferente
obiectivelor de investiţii Nu se promovează
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
---------
*) Valoarea reprezintă diferenţa de plata pentru lotul de 6 vagoane
realizate în 1996.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.