Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 19 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 19 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Industriei si Resurselor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 10 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Ministerul Industriei şi Resurselor este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care înfãptuieşte politica Guvernului în domeniile: energie electrica, termica, nucleara, petrol, gaze, mine, geologie, fabricarea produselor industriale şi a bunurilor de consum din metalurgie, construcţii de maşini, electrotehnica, electronica, chimie, petrochimie, textile, pielarie, lemn, sticla, ceramica, materiale de construcţii şi alte activitãţi ale industriei, serviciile aferente acestor activitãţi, precum şi relaţiile economice internaţionale, relaţiile cu organisme internaţionale şi integrarea României în Uniunea Europeanã, specifice industriei şi resurselor.
ART. 2
Sediul principal al Ministerului Industriei şi Resurselor este situat în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1.
ART. 3
Ministerul Industriei şi Resurselor exercita urmãtoarele funcţii:
a) de autoritate de stat în sectorul industriei şi al resurselor, prin care se asigura urmãrirea şi controlul respectãrii reglementãrilor în domeniile de activitate;
b) elaboreazã strategiile şi politicile industriale privind:
- evoluţia sectorului energetic pentru toţi purtatorii şi formele de energie de la surse pana la consumatorii finali;
- dezvoltarea în plan regional în sectorul de activitate, precum şi cooperarea în domeniul economico-industrial, pentru atragerea de investitori strãini;
- restructurarea şi, dupã caz, privatizarea societãţilor comerciale şi a regiilor autonome care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Industriei şi Resurselor;
- integrarea europeanã şi armonizarea legislaţiei cu cea comunitara pentru activitãţile din domeniile specifice;
- participarea la elaborarea politicii comerciale în domeniul produselor industriale şi la negocierile bilaterale, regionale sau multilaterale privind accesul acestora pe pieţele internaţionale;
- acreditarea, infrastructura calitãţii produselor industriale;
c) de sinteza la nivel naţional şi regional pentru domeniile specifice şi pentru celelalte domenii conexe: recuperarea şi conservarea energiei, securitatea instalaţiilor, reciclarea materialelor şi a altor domenii specifice sau conexe;
d) de stimulare a cooperãrii şi a dialogului cu parteneri sociali şi cu operatori economici, în conformitate cu Programul Guvernului şi cu tendintele existente pe plan european şi mondial;
e) de reglementare în domeniile industriei şi resurselor, asigurând elaborarea cadrului juridic corespunzãtor pentru activitãţile din domeniile specifice;
f) de reprezentare, asigurând în numele Guvernului României reprezentarea în organismele internaţionale ca autoritate de stat pentru domeniile industriei şi resurselor şi stabilind legãturi cu celelalte ministere, alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice din ţara sau din strãinãtate;
g) de administrare a proprietãţii publice din domeniul resurselor minerale, al transportului energiei, al transportului şi stocãrii ţiţeiului şi gazelor naturale sau din alte domenii stabilite de lege ca bunuri proprietate publica - prin agenţii economici şi instituţiile publice care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Industriei şi Resurselor;
h) exercita toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar al statului privind restructurarea, privatizarea, reorganizarea şi, dupã caz, lichidarea în societãţile comerciale cu capital de stat şi în regiile autonome din domeniile coordonate;
i) fundamenteazã şi elaboreazã necesarul de fonduri de la bugetul de stat pentru domeniile sale de activitate; gestioneazã resursele financiare alocate prin bugetul de stat, resursele din fondurile speciale şi din creditele externe, în domeniile sale de activitate şi controleazã folosirea acestora;
j) asigura organizarea şi dezvoltarea cercetãrii ştiinţifice în domeniile industriei şi resurselor, prin corelare cu programele naţionale de cercetare pe domenii;
k) organizeazã activitatea pentru constituirea fondului propriu de date statistice din domeniile industriei şi resurselor;
l) elaboreazã şi promoveazã cadrul legal în vederea stimulãrii investiţiilor cu capital autohton şi strãin în domeniile sale de activitate;
m) sprijinã realizarea de activitãţi privind asigurãri de sãnãtate pentru personalul propriu, pentru personalul instituţiilor publice din subordine, companiilor naţionale, societãţilor naţionale şi al regiilor autonome de sub autoritatea sa;
n) stabileşte, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale care au atribuţii în domeniu, mãsuri pentru protejarea zonelor cu valoare istorica, arhitecturala sau peisagistica, în situaţia dezvoltãrii proiectelor de dezvoltare industriala;
o) colaboreazã cu consiliile judeţene şi locale la elaborarea studiilor şi programelor referitoare la dezvoltarea urbana şi ruralã în vederea realizãrii politicilor sectoriale din domeniile industriei şi resurselor;
p) sprijinã administraţia publica localã prin activitãţi ce privesc strategia şi monitorizarea programelor de investiţii în infrastructura legatã de mediu, prin reglementãri specifice şi prin politici sectoriale în domeniile coordonate;
q) sprijinã organizarea şi desfãşurarea activitãţii de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor din domeniile coordonate;
r) îndeplineşte alte funcţii stabilite prin lege.
ART. 4
(1) Conducerea Ministerului Industriei şi Resurselor se exercita de cãtre ministrul industriei şi resurselor, denumit în continuare ministru.
(2) Ministrul reprezintã Ministerul Industriei şi Resurselor în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(4) Ministrul este ajutat în activitatea de conducere a Ministerului Industriei şi Resurselor de 5 secretari de stat.
(5) Ministrul îndeplineşte în domeniul sau de activitate şi alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative.
(6) Ministrul conduce aparatul propriu al Ministerului Industriei şi Resurselor, stabilit prin prezenta hotãrâre, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acestuia.
(7) În cazul în care ministrul, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile, unul dintre secretarii de stat nominalizat prin ordin al ministrului exercita aceste atribuţii, instiintand primul-ministru despre aceasta.
(8) Pe lângã ministru funcţioneazã Colegiul ministerului. Competentele şi regulamentul de funcţionare a Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului.
(9) Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea şi sub preşedinţia ministrului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea Ministerului Industriei şi Resurselor .
(10) Ministrul numeşte şi elibereazã din funcţie conducãtorii organelor de specialitate din subordinea, coordonarea şi de sub autoritatea Ministerului Industriei şi Resurselor.
(11) Atribuţiile personalului din compartimentele Ministerului Industriei şi Resurselor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 5
(1) Ministerul Industriei şi Resurselor are un secretar general care este funcţionar public de cariera, numit prin concurs sau examen, organizat şi desfãşurat în condiţiile legii. Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor functionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general al ministerului poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Industriei şi Resurselor ori încredinţate de ministru.
(3) În realizarea atribuţiilor ce îi revin secretarul general al ministerului poate fi ajutat de unul sau doi secretari generali adjuncţi.
(4) Secretarii generali adjuncţi sunt funcţionari publici de cariera numiţi prin concurs sau examen.

CAP. 2
Structura organizatoricã şi atribuţiile Ministerului Industriei şi Resurselor

ART. 6
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Industriei şi Resurselor este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În structura organizatoricã a Ministerului Industriei şi Resurselor funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi oficii. Prin ordin al ministrului se pot organiza servicii, birouri şi oficii.
(3) Înfiinţarea de oficii sau de agenţii teritoriale, fãrã personalitate juridicã, care sa reprezinte activitatea industriala în plan regional, se face potrivit prevederilor legale în funcţie de resursele financiare alocate în acest sens prin bugetul anual.
(4) Numãrul maxim de posturi pentru Ministerul Industriei şi Resurselor, împreunã cu unitãţile subordonate (Institutul de Management şi Informatica, Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei şi Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor) este de 489, exclusiv demnitarii şi funcţiile aferente cabinetului ministrului. Numãrul de posturi necesar pentru fiecare direcţie şi compartiment din structura organizatoricã a ministerului se stabileşte prin ordin al ministrului.
(5) Ministrul este ordonator principal de credite pentru unitãţile din subordinea ministerului, şi pentru unitãţile din coordonarea ministerului, societãţile comerciale cu capital de stat şi regiile din domeniile industriei şi resurselor, pentru care sunt prevãzute fonduri în bugetul de stat.
(6) Atribuţiile şi competentele secretarilor de stat şi ale secretarului general se stabilesc prin ordin al ministrului industriei şi resurselor.
(7) Atribuţiile, normele de constituire şi competentele compartimentelor din aparatul propriu al ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului şi se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor.
(8) Statul de funcţii al ministerului se aproba de cãtre ministru, în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Ministerul Industriei şi Resurselor, cu avizul Curţii de Conturi, poate infiinta în subordinea sa organe de specialitate, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) În cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor funcţioneazã, în condiţiile legii, un cabinet medical de asistenta medicalã la locul de munca pentru personalul propriu.
ART. 8
(1) Unitãţile subordonate Ministerului Industriei şi Resurselor şi unitãţile coordonate de acesta sunt prevãzute în anexa nr. 2. Unitãţile din subordine sunt finanţate, dupã caz, integral din venituri bugetare sau extrabugetare ori din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat.
(2) Structura organizatoricã a unitãţilor din subordinea Ministerului Industriei şi Resurselor şi a celor coordonate de Ministerul Industriei şi Resurselor se aproba prin ordin al ministrului.
(3) Agenţii economici de sub autoritatea Ministerului Industriei şi Resurselor sunt prevãzuţi în anexa nr. 3.
ART. 9
În realizarea obiectului sau de activitate Ministerul Industriei şi Resurselor are urmãtoarele atribuţii:
1. organizeazã, coordoneazã şi controleazã aplicarea legilor şi hotãrârilor Guvernului, a ordinelor şi instrucţiunilor emise potrivit legii pentru activitãţile din domeniile industriei şi resurselor, precum şi al cooperãrii economice internaţionale;
2. fundamenteazã, promoveazã şi asigura aplicarea politicii stabilite în conformitate cu Programul de guvernare în domeniile specifice ale activitãţii proprii, prevãzute la art. 1, participa la fundamentarea şi la elaborarea strategiei şi a programului de reforme economico-sociale ale Guvernului;
3. elaboreazã şi promoveazã proiecte de acte normative privind reglementarea activitãţilor din domeniile specifice şi avizeazã propunerile legislative ale altor organe de specialitate, ale administraţiei publice centrale, care influenţeazã aceste activitãţi;
4. iniţiazã şi negociaza, din împuternicirea Preşedintelui României sau a Guvernului, în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune întocmirea formelor de aderare la cele existente;
5. urmãreşte şi controleazã aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale în vederea integrãrii în structurile europene sau în alte organisme internaţionale;
6. participa la negocierile privind aderarea României la Uniunea Europeanã şi asigura armonizarea reglementãrilor legislative din domeniile specifice cu cele ale Uniunii Europene;
7. reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop şi dezvolta relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii regionale şi internaţionale ce intereseazã domeniul sau de activitate, inclusiv pentru eliminarea barierelor tarifare şi netarifare din calea schimburilor comerciale cu produse industriale;
8. coordoneazã şi urmãreşte elaborarea şi implementarea de politici şi strategii în domeniile de activitate ale ministerului, potrivit strategiei generale a Guvernului;
9. elaboreazã prognoze referitoare la restructurarea şi la ajustarea structuralã a industriei pe domenii de activitate, dezvoltarea regionala, orientarea forţei de munca şi urmãreşte implementarea lor;
10. asigura implementarea programelor rezultate din acordurile cu organisme internaţionale, bi- şi multilaterale;
11. implementeaza politicile energetice, tehnologice şi de creştere a eficientei energetice a resurselor minerale;
12. implementeaza politicile referitoare la restructurarea regiilor autonome şi la restructurarea şi privatizarea societãţilor comerciale care funcţioneazã sub autoritatea sa;
13. asigura monitorizarea administrãrii proprietãţii publice din domeniul resurselor minerale, precum şi a valorificãrii produselor rezultate din prelucrarea acestora, prin structurile economice autonome de sub autoritatea sa;
14. sprijinã înfiinţarea asociaţiilor profesionale din domeniile specifice activitãţii sale şi asigura dialogul permanent cu acestea, cu asociaţii sindicale, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi al perfecţionãrii cadrului legislativ aferent;
15. promoveazã activitãţi în domeniile industriei, în plan regional, prin înfiinţarea de oficii, fãrã personalitate juridicã, în domeniile specifice, în condiţiile legii;
16. colaboreazã, împreunã cu factorii de rãspundere, la dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii în profil regional şi naţional în domeniile industriei şi resurselor;
17. stimuleaza relaţiile cu camerele de comerţ şi industrie şi cu asociaţiile profesionale, în domeniile specifice de activitate;
18. urmãreşte implementarea politicilor de cercetare şi inovare în domeniile industriei şi resurselor; coordoneazã direct sau împreunã cu ministerul de resort din domeniul cercetãrii, institutele naţionale de cercetare din sfera sa de activitate, potrivit legii; acrediteazã şi elaboreazã politica privind infrastructura calitãţii produselor industriale;
19. implementeaza în sectorul industrial mãsurile privind apãrarea nationala din programele Guvernului şi al Consiliului Suprem de Apãrare a Tarii;
20. participa, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, la dezvoltarea parteneriatului şi a colaborãrii pe linia producţiei militare cu state membre ale Uniunii Europene şi NATO;
21. stabileşte şi asigura aplicarea mãsurilor de protecţie civilã în cazul situaţiilor deosebite, în condiţiile legii;
22. elaboreazã norme, în conformitate cu prevederile legale, şi aplica mãsuri privind regimul materialelor explozive pentru agenţii economici din industrie; editeazã, dupã caz, publicaţii de specialitate şi informare;
23. iniţiazã şi avizeazã programe de refacere ecologica a zonelor afectate de exploatãri miniere şi petroliere, urmãrind realizarea mãsurilor de protecţie a mediului, în condiţiile legii;
24. realizeazã şi gestioneazã baza de date şi sistemul informaţional în domeniile industriei şi resurselor, participând la sistemul informaţional, naţional şi internaţional;
25. negociaza direct sau participa la negocierea şi la încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic necesar dezvoltãrii schimburilor comerciale cu produse industriale;
26. fundamenteazã propuneri privind proiectul de buget şi urmãreşte execuţia bugetului pentru activitãţile din domeniile specifice; urmãreşte proiectarea şi realizarea investiţiilor din sistemul sau;
27. gestioneazã mijloacele financiare care sunt alocate ministerului şi controleazã modul de utilizare a mijloacelor respective de cãtre unitãţile din subordine;
28. participa la elaborarea politicii vamale a României;
29. participa la elaborarea reglementãrilor privind eliberarea licenţelor de import şi export, în conformitate cu interesele României şi cu angajamentele internaţionale asumate de aceasta;
30. elaboreazã programe privind promovarea exporturilor româneşti de produse industriale şi participa la definitivarea programului anual privind prezenta României la târgurile şi expoziţiile naţionale şi internaţionale;
31. urmãreşte evoluţia preţurilor bunurilor de consum;
32. elaboreazã norme, implementeaza şi controleazã politica în materie de recuperare şi conservare a energiei, de securitate a instalaţiilor din industrie, de reciclare a materialelor, precum şi în materie de metrologie;
33. organizeazã efectuarea controlului aplicãrii actelor normative în vigoare din domeniu, de cãtre agenţii economici cu activitãţi în domeniile specifice;
34. colaboreazã cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din sistemul sau;
35. abiliteaza operatorii economici în vederea efectuãrii importurilor de produse periculoase pentru populaţie şi pentru mediul înconjurãtor;
36. participa la negocierea şi derularea de acorduri cu ţãrile debitoare şi/sau cu firmele intermediare, specializate în recuperarea creanţelor externe ale statului, rezultate din operaţiuni comerciale şi de cooperare;
37. examineazã şi prezintã propuneri de valorificare a soldurilor de cliring existente;
38. organizeazã şi participa la misiuni economice în scopul promovãrii exporturilor de produse industriale româneşti;
39. participa la sesiunile comisiilor mixte de cooperare economicã internationala, care se desfãşoarã în ţara sau în strãinãtate, conform programului aprobat de Guvern;
40. asigura operatorilor economici informaţii de piata şi acorda asistenta de specialitate în procesul negocierilor unor operaţiuni de cooperare şi de obiective complexe în ţara şi în strãinãtate;
41. urmãreşte mediatizarea şi aplicarea în practica a acordurilor guvernamentale în care sunt prevãzute acţiuni de cooperare economicã internationala, la care ministerul este parte;
42. iniţiazã acţiuni de cooperare internationala şi de colaborare economicã externa, în plan bilateral sau pe terţe pieţe;
43. coopereazã cu reprezentantele economice ale României în strãinãtate şi cu cele acreditate în România pentru identificarea unor proiecte şi promovarea relaţiilor economice şi a cooperãrii internaţionale;
44. acţioneazã pentru atragerea instituţiilor financiare internaţionale, a unor investitori strãini şi romani pentru relansarea unor proiecte şi programe naţionale, regionale sau internaţionale de interes pentru România;
45. în exercitarea drepturilor ce decurg din calitatea de acţionar al statului în domeniile industriei şi resurselor:
a) administreazã participatiile la societãţile comerciale (companiile naţionale), imputernicind reprezentanţii sãi în adunarea generalã a actionarilor sa acţioneze pentru sporirea atractivitatii acestora, pentru restructurarea şi pregãtirea pentru privatizare;
b) desfãşoarã activitãţile de privatizare potrivit legii;
c) iniţiazã, dupã caz, lichidarea societãţilor neprofitabile;
46. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege, care sunt de competenta sa.
ART. 10
Încadrarea în numãrul de posturi aprobat conform art. 6 alin. (4) se va realiza în termen de maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 11
Personalul care în urma desfiinţãrii Ministerului Industriei şi Comerţului trece la Ministerul Industriei şi Resurselor se considera transferat în interesul serviciului, în condiţiile legii.
ART. 12
(1) Ministerul Industriei şi Resurselor poate avea în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme şi consumul de carburanţi aferent, stabilite potrivit normelor legale în vigoare, precum şi un autovehicul pentru transport de marfa şi persoane, un autovehicul pentru transport de marfa şi un numãr de 5 autovehicule de intervenţie pentru domeniile: mine, petrol, gaze, energie şi altele.
(2) Autovehiculele destinate transporturilor specifice, aprobate prin <>hotãrârile Guvernului nr. 351/1995 şi nr. 955/1995, se utilizeazã în continuare.
(3) Repartizarea în cadrul ministerului a autoturismelor şi a autovehiculelor destinate transporturilor specifice la unitãţile subordonate se face prin ordin al ministrului.
ART. 13
Ministerul Industriei şi Resurselor asigura gospodãrirea bunurilor imobile aflate în administrarea sa.
ART. 14
Pentru efectuarea lucrãrilor de întreţinere şi menţinere a instalaţiilor în stare de funcţionare, precum şi a curãţeniei în sediile Ministerului Industriei şi Resurselor se pot contracta servicii de la unitãţi specializate, în condiţiile legii, contra cost.

CAP. 3
Dispoziţii finale

ART. 15
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 16
Ministerul Industriei şi Resurselor preia obligaţiile asumate de Ministerul Industriei şi Comerţului cu privire la implementarea proiectelor în domeniul industriei şi resurselor, finanţate din împrumuturi rambursabile şi nerambursabile, acordate României de cãtre instituţiile financiare internaţionale, corespunzãtoare acordurilor la care acesta a fost parte.
ART. 17
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 864/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Comerţului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 532 din 1 noiembrie 1999, şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu



ANEXA 1

Nr. total de posturi 489
Inclusiv unitãţile din subordinea ministerului
Exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului


MINISTERUL INDUSTRIEI ŞI RESURSELOR

┌───────────┐ ┌────────────────┐ ┌────────────────────┐
│ COLEGIUL ├─────────┤ MINISTRU ├───┬────┤DIRECŢIA PURTĂTOR DE│
│MINISTRULUI│ ├────────────────┤ │ │ CUVÂNT │
└───────────┘ │CABINET DEMNITAR│ │ │RELAŢII MASS-MEDIA │
└───────┬────────┘ │ └────────────────────┘
│ │ ┌────────────────────┐
│ ├────┤CONSILIER DIPLOMATIC│
│ │ └────────────────────┘
│ │ ┌────────────────────┐
│ │ │ CORPUL DE CONTROL │
│ └────┤ AL MINISTRULUI*) │
│ └────────────────────┘

┌───────────┬──────────┬───────────┼─────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
┌┴──┐ ┌──┴──┐ ┌──┴──┐ │ ┌──┴──┐ ┌──┴──┐ ┌──┴──┐ ┌──┴──┐
│ A │ │ B │ │ C │ │ │ D │ │ E │ │ F │ │ G │
└───┘ └─────┘ └─────┘ │ └─────┘ └─────┘ └──┬──┘ └─────┘
│ │
┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬───┬───┴┬──┬───┬───┬───┐ ┌─────┼───┬───┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴─┐┌┴─┐┌─┴┐┌┴─┐┌┴─┐┌┴─┐┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐┌┴─┐
│1││2││3││4││5││6││7││8││9││10││11││12││13││14││15││16│ │F1│ │F2│ │F3││F4│
└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└─┘└──┘└──┘└──┘└──┘└──┘└──┘└──┘ └──┘ └──┘ └──┘└──┘



A - SECRETAR DE STAT - PARLAMENTAR - RELAŢII SOCIALE - PATRONAT
B - SECRETAR DE STAT - INTEGRARE EUROPEANĂ - RELAŢII EXTERNE
C - SECRETAR DE STAT - RESURSE MINERALE
D - SECRETAR DE STAT - ENERGIE, PETROL ŞI GAZE
E - SECRETAR DE STAT - DEZVOLTARE INDUSTRIALA
F - SECRETAR GENERAL
F1 - DIRECŢIA GENERALĂ - Sinteze, Strategii, Politica industriala, Programe dezvoltare
F2 - DIRECŢIA GENERALĂ - Buget, Contabilitate interna
F3 - DIRECŢIA - Administrativã
F4 - DIRECŢIA - Resurse umane - Pregãtire profesionalã
G - OFICIUL PARTICIPATIILOR STATULUI ÎN INDUSTRIE

1 - DIRECŢIA - Relaţii cu parlamentul
2 - DIRECŢIA - Relaţii cu sindicate, patronate şi informaţii publice
3 - DIRECŢIA GENERALĂ - Legislaţie, Contencios, Management
4 - DIRECŢIA GENERALĂ - Integrare europeanã şi regionala, Negocieri
5 - DIRECŢIA GENERALĂ - Programe cu organizaţii internaţionale
6 - DIRECŢIA - Acreditari, Calitate, Protecţia mediului
7 - DIRECŢIA GENERALĂ - Cooperare, investiţii
8 - DIRECŢIA GENERALĂ - Mine, Geologie
9 - DIRECŢIA - Conversie capacitãţi, Programe ecologice în sectorul minier
10 - DIRECŢIA - Programe de dezvoltare, Exploatare resurse
11 - DIRECŢIA GENERALĂ - Energie
12 - DIRECŢIA GENERALĂ - Petrol şi Gaze
13 - DIRECŢIA GENERALĂ - Produse primare
14 - DIRECŢIA GENERALĂ - Produse industriale
15 - DIRECŢIA GENERALĂ - Bunuri de consum
16 - DIRECŢIA GENERALĂ - Producţia de apãrare

-------------
*) Se organizeazã ca direcţie generalã

ANEXA 2

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Industriei şi Resurselor
şi în coordonarea acestuia

A. Unitãţi aflate în subordinea Ministerului Industriei şi Resurselor

I. Cu finanţare de la bugetul de stat:

1. Institutul de Management şi Informatica*)
2. Agenţia Romana pentru Conservarea Energiei*)
3. Comisia Nationala pentru Reciclarea Materialelor*)

II. Cu finanţare extrabugetara:

1. I.S.C.I.R.
2. Biroul de Metrologie Legalã Bucureşti

III. Cu finanţare mixtã:

- Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Busteni

IV. Cu finanţare externa şi de la bugetul de stat:

1. Unitatea de management a proiectului U.M.P. (inchideri de mine)
2. Unitatea de implementare a proiectului U.I.P. (închidere de mine)
3. Agenţia Nationala pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere

NOTA:
Numãrul de personal pentru unitãţile finanţate de la bugetul de stat se stabileşte anual prin ordin al ministrului, în funcţie de fondurile aprobate.

B. Unitãţile aflate în coordonarea Ministerului Industriei şi Resurselor

1. Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale
2. Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei
3. Autoritatea Nationala pentru Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale
4. Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci

-----------
*) Se organizeazã ca direcţii generale.

ANEXA 3

UNITĂŢILE
care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Industriei şi Resurselor

1. Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucureşti
2. Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Medias
3. Societatea Comercialã de Explorare şi Producţie a Gazelor Naturale "Exprogaz" - S.A. Medias
4. Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. Targu Mures
5. Societatea Comercialã de Distribuţie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. Bucureşti
6. Societatea Nationala de Depozitare Subterana a Gazelor Naturale "Depogaz" - S.A. Ploiesti
7. Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice "Transelectrica" - S.A. Bucureşti
8. Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. Bucureşti
9. Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice "Hidroelectrica" - S.A. Bucureşti
10. Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A. Bucureşti
11. Compania Nationala a Lignitului "Oltenia" - S.A. Targu Jiu
12. Compania Nationala a Huilei - S.A. Petrosani
13. Compania Nationala a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" - S.A. Deva
14. Compania Nationala a Uraniului - S.A. Bucureşti
15. Compania Nationala a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" - S.A. Baia Mare
16. Regia Autonomã "Zirom" Giurgiu
17. Societatea Nationala a Carbunelui - S.A. Ploiesti
18. Societatea Nationala a Sarii - S.A. Bucureşti
19. Societatea Nationala "Nuclearelectrica" - S.A.
20. Regia Autonomã pentru Activitãţi Nucleare Drobeta-Turnu Severin
21. Societatea Nationala a Apelor Minerale Bucureşti
22. Compania Nationala "Romarm" Bucureşti
23. Societatea Comercialã "Conpet" - S.A. Ploiesti
24. Societatea Comercialã "Oil Terminal" - S.A. Constanta
25. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecanicã Fina - CEFIN Bucureşti
26. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova
27. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industriala - ECOIND Bucureşti
28. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara
29. Institutul de Proiectari pentru Industria Uşoarã - IPIU Bucureşti
30. Institutul de Cercetãri Chimice - ICECHIM Bucureşti
31. Institutul de Proiectari Utilaj Petrolier Ploiesti
32. Institutul pentru Cercetãri în Domeniul Metalelor Preţioase

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016