Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 19 din 20 octombrie 2010  pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 19 din 20 octombrie 2010 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, aprobat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 2/2005

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 752 din 11 noiembrie 2010

    În temeiul <>art. 76 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Plenul Curţii Constituţionale adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 2/2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 4 februarie 2005, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. Articolul 33 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 33. - Serviciul grefã, registraturã şi arhivã efectueazã operaţiunile privind primirea, înregistrarea, distribuirea, expedierea şi arhivarea corespondenţei, îndosarierea actelor, pãstrarea registrelor, precum şi alte lucrãri cu caracter auxiliar, necesare bunei desfãşurãri a activitãţii Curţii Constituţionale."
    2. Dupã articolul 33 se introduc 14 noi articole, articolele 33^1 - 33^14, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 33^1. - Serviciul grefã, registraturã şi arhivã este compus din personalul auxiliar, în sensul dispoziţiilor Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi curieri.
    Art. 33^2. - Personalul Serviciului grefã, registraturã şi arhivã este condus de grefierul-şef şi este coordonat de prim-magistratul-asistent.
    Art. 33^3. - Personalul Serviciului grefã, registraturã şi arhivã are urmãtoarele atribuţii:
    1. Grefierul-şef:
    a) coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitatea personalului din subordine, în conformitate cu atribuţiile din prezentul regulament şi cu fişa postului;
    b) asigurã organizarea şi desfãşurarea şedinţelor de judecatã, luând mãsuri pentru înregistrarea şi constituirea corespunzãtoare a dosarelor aflate pe rolul Curţii, pentru întocmirea şi transmiterea citaţiilor;
    c) verificã şi semneazã lista dosarelor care urmeazã a fi dezbãtute în şedinţa publicã, respectiv a celor aflate în pronunţare;
    d) asigurã realizarea corespunzãtoare a activitãţilor de grefã, registraturã şi arhivã, precum şi a celei de curierat şi de expediere a corespondenţei Curţii;
    e) întocmeşte adresa de comunicare şi trimite actele adoptate de Curte spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I;
    f) restituie documentele înaintate Curţii Constituţionale din eroare;
    g) propune Plenului Curţii aprobarea programului de lucru al serviciului cu publicul;
    h) întocmeşte şi semneazã referatele de necesitate, notele de fundamentare şi alte documente privind activitatea serviciului;
    i) certificã realitatea facturilor de platã care privesc serviciul;
    j) întocmeşte planificarea serviciului de permanenţã a personalului din subordine, cu avizul prim-magistratului-asistent, şi o supune spre aprobare preşedintelui Curţii;
    k) reprezintã serviciul în faţa conducerii Curţii;
    l) propune secretarului general, cu consultarea primmagistratuluiasistent, acordarea unor prime trimestriale şi anuale. Propune prim-magistratului-asistent calificativele pentru activitatea profesionalã desfãşuratã de cãtre personalul serviciului; activitatea profesionalã desfãşuratã de cãtre grefierul-şef este evaluatã de cãtre prim-magistratul-asistent, care propune secretarului general acordarea unor prime trimestriale şi anuale;
    m) realizeazã nemijlocit lucrãrile stabilite de preşedintele Curţii Constituţionale şi de prim-magistratul-asistent;
    n) executã şi alte atribuţii date de conducerea Curţii.
    2. Grefierii-registratori:
    a) primesc şi înregistreazã scrisorile şi adresele oficiale, petiţiile şi actele de sesizare a Curţii, le triazã pe categorii şi ţin evidenţa acestora la zi;
    b) completeazã zilnic datele în registrele Curţii prevãzute la art. 33^6 lit. a)-c) şi e);
    c) formeazã dosarele pentru sesizãrile nou-intrate şi le completeazã cu documentele sosite ulterior;
    d) organizeazã pãstrarea dosarelor şi a deciziilor pronunţate în arhiva curentã şi asigurã consultarea lor de cãtre pãrţi sau reprezentanţii acestora în incinta serviciului şi în timpul programului de lucru cu publicul;
    e) asigurã transferul dosarelor între arhivã şi cabinetele judecãtorilor şi magistraţilor-asistenţi;
    f) asigurã distribuirea la cabinetele judecãtorilor, la magistraţii-asistenţi şi la serviciile Curţii, prin intermediul curierului, a corespondenţei sosite pe adresa Curţii, precum şi a materialelor ce alcãtuiesc dosarele aflate pe rol, dupã consultarea magistratului-asistent desemnat în dosar;
    g) expediazã prin poştã actele Curţii şi restituie dosarele transmise Curţii;
    h) asigurã multiplicarea actelor adoptate de Curte şi le comunicã persoanelor sau autoritãţilor prevãzute de lege;
    i) executã şi alte atribuţii date de grefierul-şef.
    3. Grefierii:
    a) întocmesc conceptele de citare şi citaţiile şi le predau grefierului-registrator spre expediere cãtre pãrţi;
    b) ţin legãtura, prin telefon, fax, telegrame sau e-mail, cu pãrţile, cu instanţele judecãtoreşti sau cu alte autoritãţi în vederea completãrii actelor procedurale, întocmind notele doveditoare ale corespondenţei;
    c) realizeazã lucrãrile premergãtoare şedinţelor de dezbateri publice şi de deliberare, asigurând, cu ajutorul personalului care asigurã multiplicarea şi a curierului, dupã caz, multiplicarea/scanarea, respectiv distribuirea la cabinetele judecãtorilor şi la magistraţii-asistenţi a actelor şi documentelor care alcãtuiesc dosarele de judecatã;
    d) informeazã de îndatã magistraţii-asistenţi despre orice acte sosite la dosarele aflate pe rol;
    e) completeazã condica de şedinţã şi o aduc, împreunã cu dosarele aflate pe rol, la şedinţele de judecatã, la care asistã obligatoriu un grefier;
    f) întocmesc lista dosarelor care urmeazã a fi dezbãtute în şedinţa publicã, pe care o afişeazã la avizier şi o predau curierului spre difuzare la cabinetele judecãtorilor, la magistraţii-asistenţi în mod corespunzãtor, precum şi la magistraţii-asistenţi-şefi şi la prim-magistratul-asistent;
    g) întocmesc lista cu dosarele rãmase în pronunţare, pe care o predau spre difuzare la cabinetele judecãtorilor, la magistraţii-asistenţi în mod corespunzãtor, precum şi la magistraţii-asistenţi-şefi şi la prim-magistratul-asistent;
    h) completeazã datele în registrul de evidenţã a redactãrii actelor Curţii;
    i) executã şi alte atribuţii date de grefierul-şef.
    4. Grefierii-arhivari şi grefierii-documentarişti:
    a) preiau anual documentele create sau intrate în Curte, precum şi dosarele jurisdicţionale soluţionate, în vederea arhivãrii acestora;
    b) efectueazã preluarea arhivisticã a documentelor primite, selecţionarea, inventarierea şi depozitarea acestora conform prevederilor legale;
    c) ţin evidenţa sigiliilor;
    d) multiplicã actele adoptate de Curte;
    e) faciliteazã consultarea operativã a dosarelor şi a altor documente aflate în arhiva generalã;
    f) înregistreazã în registrele prevãzute la art. 33^6 lit. g)-i) şi pãstreazã ordinele emise de preşedintele Curţii, hotãrârile Plenului administrativ al Curţii, precum şi dispoziţiile secretarului general;
    g) verificã tehnoredactarea actelor Curţii înaintate de magistraţii-asistenţi;
    h) executã şi alte atribuţii date de grefierul-şef.
    5. Curierii:
    a) recepţioneazã corespondenţa sositã pe adresa Curţii Constituţionale;
    b) realizeazã transmiterea, în mod corespunzãtor, a actelor primite în acest scop, în interiorul Curţii, cabinetelor judecãtorilor, magistraţilor-asistenţi, personalului Secretariatului General, precum şi, când este cazul, altor autoritãţi;
    c) pregãtesc, pentru poşta militarã, citaţiile întocmite de grefieri pentru Ministerul Public şi, atunci când este cazul, duc personal citaţiile Ministerului Public ori altor autoritãţi;
    d) transmit la poştã citaţiile şi întreaga corespondenţã trecutã pe borderou, predatã de grefierii-registratori;
    e) executã şi alte atribuţii date de grefierul-şef.
    Art. 33^4. - Atribuţiile fiecãrui angajat din structura Serviciului grefã, registraturã şi arhivã sunt stabilite şi detaliate în fişa postului, întocmitã de grefierul-şef cu respectarea cadrului stabilit prin prezentul regulament şi aprobatã de prim-magistratul-asistent. Pentru grefierul-şef, fişa postului se întocmeşte de prim-magistratul-asistent.
    Art. 33^5. - În cadrul Serviciului grefã, registraturã şi arhivã se întocmesc şi se pãstreazã:
    a) registrele Curţii prevãzute la art. 33^6;
    b) borderouri pentru corespondenţa jurisdicţionalã şi administrativã, pentru expedieri prin poşta civilã şi militarã;
    c) evidenţa sigiliilor şi a registrelor pentru magistraţii-asistenţi;
    d) evidenţa Arhivei Curţii.
    Art. 33^6. - Registrele Curţii Constituţionale, întocmite şi pãstrate de Serviciul grefã, registraturã şi arhivã, sunt urmãtoarele:
    a) registrul de intrare-ieşire a corespondenţei cu caracter administrativ, în care se trec de cãtre grefierii-registratori, în ordine cronologicã, toate cererile şi celelalte acte care nu privesc activitatea jurisdicţionalã a Curţii, toate scrisorile, petiţiile şi adresele cu caracter administrativ;
    b) registrul de intrare-ieşire a dosarelor, în care se trec de cãtre grefierii-registratori, în ordine cronologicã, toate actele de sesizare a Curţii;
    c) registrul general de dosare, în care se trec de cãtre grefierii-registratori, în ordinea intrãrii, toate actele de sesizare a Curţii, precum şi toatã corespondenţa în legãturã cu acestea; numãrul de înregistrare din acest registru reprezintã numãrul de dosar, la care se adaugã litera corespunzãtoare încadrãrii sesizãrii în categoriile de atribuţii prevãzute la art. 146 din Constituţie; în dreptul fiecãrui dosar astfel înregistrat se vor trece: data solicitãrii şi transmiterii punctelor de vedere de cãtre autoritãţi, orice cerere legatã de dosar, data depunerii raportului, termenele de judecatã, data redactãrii deciziei, hotãrârii sau avizului, dupã caz, data transmiterii actelor Curţii la Regia Autonomã "Monitorul Oficial", instanţe, respectiv la diverse autoritãţi publice, în cazurile prevãzute de lege;
    d) condica şedinţelor de judecatã, în care se înscriu de cãtre grefier toate dosarele din fiecare şedinţã, în ordinea din lista dosarelor, numele judecãtorilor şi al magistraţilor-asistenţi participanţi la şedinţã;
    e) registrul de termene al arhivei, în care se înscriu dosarele pe termene de judecatã;
    f) registrul de evidenţã a redactãrii actelor Curţii, în care se trec în ordine şi separat, în funcţie de distincţia fãcutã la <>art. 11 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, toate deciziile şi hotãrârile pronunţate, precum şi avizele emise; data redactãrii se considerã data depunerii de cãtre magistratul-asistent la mapa preşedintelui Curţii Constituţionale a deciziei, hotãrârii sau avizului; se înregistreazã, de asemenea, data transmiterii actului la Regia Autonomã "Monitorul Oficial", precum şi numãrul şi data Monitorului Oficial al României în care se publicã actul;
    g) registrul hotãrârilor Plenului administrativ al Curţii Constituţionale;
    h) registrul de ordine emise de preşedintele Curţii Constituţionale;
    i) registrul dispoziţiilor secretarului general;
    j) registrul de corespondenţã secretã.
    Art. 33^7. - La sfârşitul fiecãrui an, dupã ultima operaţiune din fiecare registru, se va întocmi un proces-verbal de închidere, care va fi semnat de grefierul-şef şi de prim-magistratul-asistent, aplicându-se sigiliul. Dacã este cazul, înscrierile se vor face în aceleaşi registre, reîncepându-se cu o nouã numerotare.
    Art. 33^8. - Evidenţa din registrul general de dosare se ţine, simultan, şi pe suport electronic.
    Art. 33^9. - La propunerea prim-magistratului-asistent sau a secretarului general, preşedintele Curţii poate aproba şi ţinerea altor registre în afara celor prevãzute la art. 33^6, dacã sunt necesare activitãţii Curţii.
    Art. 33^10. - Modelul registrelor prevãzute la art. 33^6 se aprobã de Plenul Curţii.
    Art. 33^11. - (1) Înregistrarea în registrele corespunzãtoare, formarea dosarelor, multiplicarea şi distribuirea acestora cãtre cabinetele membrilor Curţii şi magistraţii-asistenţi se fac imediat dupã repartizarea acestora de cãtre preşedintele Curţii Constituţionale, care va fi datatã. Persoana care multiplicã actul de sesizare va face menţiune pe acesta despre data predãrii spre distribuire.
    (2) Întocmirea conceptelor de citare şi emiterea procedurilor de chemare în faţa Curţii se fac imediat dupã fixarea termenului de judecatã, pentru cauzele de naturã urgentã, sau cel mai târziu a doua zi lucrãtoare, în celelalte cauze. Persoana care întocmeşte procedurile va face menţiune, pe conceptul de citare, despre data predãrii acestora spre expediere.
    (3) Expedierea corespondenţei se va realiza prin poştã, agent procedural sau curier, prin fax ori e-mail sau prin orice alt mijloc de comunicare ce poate fi identificat şi supravegheat şi care sã asigure caracterul oficial al acesteia.
    Art. 33^12. - (1) Corespondenţa care poartã menţiunea "confidenţial" sau "personal" se înregistreazã numai cu aceastã menţiune, fãrã a fi desfãcutã, dupã care se predã destinatarului.
    (2) Corespondenţa cu caracter secret de stat se prezintã nedesfãcutã direct preşedintelui Curţii Constituţionale, fiind evidenţiatã într-un registru special.
    Art. 33^13. - (1) La formarea dosarelor Curţii, pe coperta acestora se vor menţiona: denumirea Curţii, numãrul dosarului, autorii sesizãrii şi obiectul sesizãrii.
    (2) Dosarul trebuie sã aibã toate filele cusute şi numerotate; dupã soluţionarea definitivã se va proceda la şnuruire şi la aplicarea sigiliului, iar pe faţa interioarã a ultimei coperţi grefierul-registrator va certifica numãrul filelor, în cifre şi în litere.
    (3) Scoaterea dosarelor din incinta Curţii este interzisã.
    (4) Dosarele vor fi puse la dispoziţia pãrţilor sau a reprezentanţilor legali ai acestora pentru studiu numai în arhivã, dupã identificarea şi notarea în registrul general de dosare a numelui şi a prenumelui persoanelor care le solicitã, verificându-se actele de identitate, procurile sau împuternicirile avocaţiale, precum şi integralitatea dosarului la restituire. Personalul arhivei supravegheazã studiul dosarelor.
    Art. 33^14. - (1) Serviciul grefã, registraturã şi arhivã asigurã eliberarea certificatelor întocmite de magistraţii-asistenţi şi a copiilor de pe actele din dosarele Curţii Constituţionale, precum şi restituirea înscrisurilor originale depuse la dosarele Curţii.
    (2) Cererile pentru eliberarea certificatelor se primesc de cãtre grefierul-şef, care le prezintã, împreunã cu dosarul cauzei, prim-magistratului-asistent. Prim-magistratul-asistent redacteazã şi semneazã, în baza rezoluţiei preşedintelui Curţii Constituţionale, certificatele solicitate. Copia certificatului se ataşeazã la dosarul Curţii.
    (3) Cererile de restituire a înscrisurilor originale depuse la dosarele Curţii se încuviinţeazã de preşedintele Curţii Constituţionale, la propunerea prim-magistratului-asistent. Restituirea înscrisurilor originale se face pe baza unei cereri motivate, formulatã de petiţionar, şi numai dacã actul poate fi pãstrat în copie, fãrã ca prin aceasta sã se producã o vãtãmare pãrţilor din proces. Copia de pe act se va verifica pentru conformitate de grefierul-şef, care va aplica ştampila Curţii pe fiecare filã. Cererea şi copia actului se vor pãstra la dosarul cauzei."
    3. Se abrogã secţiunea 1 "Registrele Curţii" din cadrul capitolului IV "Funcţionarea Curţii", precum şi orice alte dispoziţii contrare.
    ART. II
    Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2011.
    ART. III
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Curţii Constituţionale, aprobat prin <>Hotãrârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 2/2005, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se articolelor o nouã numerotare.

    Prezenta hotãrâre a fost adoptatã de Plenul Curţii Constituţionale, cu unanimitate de voturi, în şedinţa sa din 20 octombrie 2010.

                      PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
                                AUGUSTIN ZEGREAN

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                               Secretar general,
                               Ruxandra Sãbãreanu

    Bucureşti, 20 octombrie 2010.
    Nr. 19.
                                      ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016