Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile art. 18 alin. (2) şi <>art. 53 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşã şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,
Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, întrunit în şedinţa din data de 1 octombrie 2010, emite urmãtoarea hotãrâre:
ART. I
Metodologia de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali, aprobatã prin Hotãrârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 32/2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 26 ianuarie 2010, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 4 litera a) liniuţa a şaptea, sintagma "anexele nr. 1-8" se modificã şi se înlocuieşte cu sintagma "anexele nr. 1-8^1".
2. Dupã articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 6, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Pentru specialitãţile care nu se regãsesc în anexele la prezenta metodologie se va proceda la analizarea curriculei de formare a solicitantului şi dacã nu sunt diferenţe semnificative faţã de una dintre specialitãţile prevãzute în anexe se va folosi fişa de stagiu corespunzãtoare."
3. Anexa nr. 2 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
4. Dupã anexa nr. 8 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 8^1, având cuprinsul prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. II
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Ordinului Asistenţilor
Medicali Generalişti, Moaşelor şi
Asistenţilor Medicali din România,
Mircea Timofte
Bucureşti, 1 octombrie 2010.
Nr. 19.
ANEXA 1
-------
(Anexa nr. 2 la metodologie)
----------------------------
FIŞĂ DE STAGIU
Specialitatea Igienã şi sãnãtate publicã
Numele ..........................................................
Prenumele .......................................................
C.N.P. ..........................................................
Profesia ........................................................
Specialitatea ...................................................
Perioada de stagiu ..............................................
Unitatea sanitarã/Instituţia ....................................
Secţia ..........................................................
Asistent secţie/mentor ..........................................
Şef comisie judeţeanã de igienã .................................
Asistent secţie .................................................
Obiective .......................................................
1. Cunoaşterea şi implementarea mãsurilor de prevenire, supraveghere şi control al bolilor transmisibile
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
2. Cunoaşterea şi implementarea procedurilor de prelevare a probelor biologice în scopul efectuãrii de analize microbiologice, fizico-chimice şi toxicologice în vederea evaluãrii obiective a riscurilor pentru sãnãtate
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
3. Capacitatea de a identifica riscurile pentru sãnãtate şi de a stabili mãsurile ce se impun a fi luate în scopul protejãrii sãnãtãţii şi prevenirii îmbolnãvirilor asociate factorilor de risc în relaţie cu mediul de viaţã şi de muncã, alimentaţie şi nutriţie, aprovizionarea cu apã potabilã, radiaţii ionizante naturale şi profesionale şi unitãţile de învãţãmânt şi de îngrijire medicalã şi medico-socialã
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
4. Implicarea în efectuarea anchetelor epidemiologice şi în adoptarea mãsurilor necesare pentru limitarea focarelor de boalã transmisibilã în colectivitãţi
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
5. Capacitatea de culegere şi prelucrare de date pentru întocmirea de statistici, rapoarte şi studii epidemiologice
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
6. Calitatea comunicãrii informaţiilor
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
7. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor rezultate din activitatea medicalã, dezinfecţiei şi sterilizãrii, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
8. Planificarea activitãţii proprii
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
9. Abilitatea de a lucra în echipã
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
TOTAL PUNCTAJ: .................
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────-──┐
│ Media punctajului: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────-──┘
Recomandãrile mentorului: .............................................
.......................................................................
.......................................................................
Mentor Cursant
Numele ................... Numele ...................
Prenumele ................ Prenumele ................
Semnãtura ................ Semnãtura ................
Evaluarea cursantului va fi fãcutã de şeful comisiei judeţene de igienã a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de şeful comisiei judeţene de igienã a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
VALIDAREA STAGIULUI
┌──────────┬──────────┐
│ DA │ NU │
├──────────┼──────────┤
│ │ │
└──────────┴──────────┘
Şeful Comisiei judeţene de igienã a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
Numele ......................
Prenumele ...................
Semnãtura ...................
La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta la şeful comisiei judeţene de igienã a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
ANEXA 2
-------
(Anexa Nr. 8^1 la metodologie)
------------------------------
FIŞĂ DE STAGIU
Specialitatea asistent medico-social
Numele ..........................................................
Prenumele .......................................................
C.N.P. ..........................................................
Profesia ........................................................
Specialitatea ...................................................
Perioada de stagiu ..............................................
Unitatea sanitarã ...............................................
Secţia ..........................................................
Asistent-şef ....................................................
Director de îngrijiri ...........................................
Asistent-şef ....................................................
Obiective .......................................................
1. Capacitatea de identificare a domeniului de cuprindere a asistenţei sociale şi gãsirea unor soluţii în rezolvarea problemelor beneficiarului de servicii medico-sociale
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
2. Capacitatea de abordare, rezolvare a problematicii sociale şi întocmirea sesizãrilor cãtre autoritãţile competente
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
3. Aptitudini de implementare a legislaţiei sociale de prevenţie, profilaxie şi intervenţie socialã
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
4. Capacitatea de lucru în echipa multidisciplinarã
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
5. Aptitudini de relaţionare în comunicarea cu beneficiarii serviciilor medico-sociale
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
6. Planificarea activitãţii proprii şi stabilirea programelor sociale de prevenţie, profilaxie şi intervenţie socialã
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
7. Utilizarea tehnicilor şi metodelor de investigaţie specifice în identificarea şi soluţionarea nevoilor beneficiarului de servicii medico-sociale
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
8. Cunoaşterea şi respectarea drepturilor beneficiarului de servicii medico-sociale
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
9. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor rezultate în urma activitãţilor medicale, cunoaşterea codului de eticã şi deontologie profesionalã şi a normelor de securitate şi sãnãtate a muncii
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
10. Capacitatea de susţinere moralã şi sprijin afectiv a beneficiarului de servicii medico-sociale prin consiliere şi sfãtuire
┌───────────────────┬─────────────┬────────────────────┬────────────────────-──┐
│Foarte bine (10 p) │Bine (8-9 p) │ Satisfãcãtor (7 p) │Nesatisfãcãtor (1-6 p) │
├───────────────────┼─────────────┼────────────────────┼────────────────────-──┤
│ │ │ │ │
└───────────────────┴─────────────┴────────────────────┴────────────────────-──┘
TOTAL PUNCTAJ: .................
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────-──┐
│ Media punctajului: │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────-──┘
Recomandãrile mentorului: .............................................
.......................................................................
.......................................................................
Mentor Cursant
Numele ................... Numele ...................
Prenumele ................ Prenumele ................
Semnãtura ................ Semnãtura ................
Evaluarea cursantului va fi fãcutã de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor).
Stagiul practic se efectueazã integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramãrii aprobate de directorul de îngrijiri.
VALIDAREA STAGIULUI
┌──────────┬──────────┐
│ DA │ NU │
├──────────┼──────────┤
│ │ │
└──────────┴──────────┘
Director de îngrijiri
Numele ...........................
Prenumele ........................
Semnãtura ........................
La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta la directorul de îngrijiri.
Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioarã şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii.
Mentorul va întocmi rapoarte scrise sãptãmânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
--------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.