Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 188 din 26 noiembrie 2010  privind adoptarea procedurilor Departamentului de servicii pentru membri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 188 din 26 noiembrie 2010 privind adoptarea procedurilor Departamentului de servicii pentru membri

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 13 ianuarie 2011

    În temeiul prevederilor:
    - art. 6 alin. (3) şi ale <>art. 40 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 24 şi 26 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor anuale consolidate, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 278/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 26 noiembrie 2010, hotãrãşte:

    ART. 1
    Se aprobã urmãtoarele proceduri ale Departamentului de servicii pentru membri:
    - Proceduri privind actualizarea informaţiilor din Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, potrivit anexei nr. 1;
    - Proceduri privind actualizarea informaţiilor din Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, potrivit anexei nr. 2;
    - Proceduri privind actualizarea şi publicarea anualã în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, potrivit anexei nr. 3;
    - Proceduri privind publicarea trimestrialã în Monitorul Oficial al României, Partea I, a modificãrilor operate în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, potrivit anexei nr. 4;
    - Proceduri privind actualizarea lunarã a informaţiilor din Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, potrivit anexei nr. 5.
    ART. 2
    Departamentul de servicii pentru membri va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.
    ART. 3
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 4
    Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se avizeazã de cãtre Consiliul pentru Supravegherea Publicã a Activitãţii de Audit Statutar.

                        Preşedintele Camerei Auditorilor
                            Financiari din România,
                                 Ion Mihãilescu

    Iaşi, 26 noiembrie 2010.
    Nr. 188.

    ANEXA 1

                                   PROCEDURI
                     privind actualizarea informaţiilor din
             Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice

    Principalele acte normative aplicabile:
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;
    - <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 278/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedaţi şi sunt scoşi din Registrul public electronic;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitãţii de membru al Camerei persoanelor care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate.
    Departamente/Compartimente implicate:
    - Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari (DAPCS);
    - Departamentul de servicii pentru membri (DSM);
    - Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii (DECPI);
    - Compartimentul IT;
    - Compartimentul secretariat.

    ART. 1
    Procedura de lucru pentru înregistrarea auditorilor financiari persoane fizice este urmãtoarea:
    1. Pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) şi înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari, candidaţii declaraţi admişi la examenele de aptitudini profesionale trebuie sã depunã la DSM urmãtoarele documente:
    a) cerere pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice;
    b) copia documentului care face dovada achitãrii tarifului pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari;
    c) declaraţia privind încadrarea în categoria auditorilor financiari activi sau non-activi, pe formularul aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;
    d) copia actului de identitate;
    e) cazierul judiciar, aflat în termenul legal de valabilitate.
    2. În baza unei note de fundamentare, DSM înainteazã Consiliului Camerei propunerile pentru atribuirea calitãţii de membru al acesteia.
    3. Consiliul Camerei poate aproba cererile pentru atribuirea calitãţii de membru al acesteia şi dispune înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari prin emiterea unei hotãrâri privind atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari.
    4. În baza hotãrârii Consiliului Camerei pentru atribuirea calitãţii de membru al acesteia şi înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari, DSM:
    a) pregãteşte documentaţia necesarã şi întreprinde demersurile necesare emiterii certificatului, carnetului şi parafei de membru al Camerei;
    b) înregistreazã noul membru în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice;
    c) comunicã Consiliului pentru Supravegherea Publicã a Activitãţii de Audit Statutar (CSPAAS) hotãrârea Consiliului Camerei pentru aprobarea membrilor.
    ART. 2
    Procedura de lucru pentru înregistrarea modificãrilor ulterioare intervenite în informaţiile din evidenţa auditorilor financiari persoane fizice este urmãtoarea:
    Modificãrile intervenite în evidenţele auditorilor financiari persoane fizice trebuie comunicate DSM pentru a actualiza în termen de 10 zile de la primire Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice. Astfel:
    a) schimbarea calitãţii declarate de auditorul financiar activ sau non-activ se va comunica în scris Camerei de cãtre persoana în cauzã, în termen de 15 zile de la modificarea situaţiei existente anterior;
    b) membrii Camerei, persoane fizice, sunt obligaţi sã transmitã, în termen de 10 zile lucrãtoare, notificãri în legãturã cu: schimbarea numelui; schimbarea adresei ori a adresei de corespondenţã; orice modificare privind statutul de angajat, asociat sau administrator al unei societãţi de audit financiar ori de persoanã fizicã autorizatã; orice alte date care se referã la calitatea de membru al Camerei;
    c) membrii Camerei, persoane fizice, sunt obligaţi sã notifice Camerei, în termen de 10 zile, producerea unor evenimente în activitatea acestora, menţionând toate informaţiile corespunzãtoare cu privire la: aplicarea unor sancţiuni disciplinare auditorului financiar persoanã fizicã de cãtre o autoritate legalã sau de un alt organism profesional al cãrui membru este persoana în cauzã; orice condamnare definitivã pronunţatã de o instanţã competentã; existenţa unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile prin care i se interzice auditorului financiar exercitarea funcţiei de administrator al unei societãţi comerciale sau, în general, exercitarea de funcţii care privesc gestiunea ori conducerea unei societãţi comerciale; orice alte informaţii pentru evaluarea reputaţiei profesionale şi etice a auditorului financiar;
    d) în cazul în care apar modificãri ale informaţiilor cuprinse în Registrul public al auditorilor financiari, auditorii statutari au obligaţia notificãrii Camerei în termen de 10 zile lucrãtoare de la apariţia acestora;
    e) auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane fizice, care doresc sã renunţe la calitatea de membru al Camerei notificã acest lucru Consiliului Camerei. Notificarea se face în scris şi se transmite cu preaviz de 15 zile lucrãtoare.
    ART. 3
    Procedura de lucru pentru radierea la cerere a auditorilor financiari, membri ai Camerei, persoane fizice, care doresc sã renunţe la calitatea de membru al Camerei este urmãtoarea:
    1. Auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane fizice, care doresc sã renunţe la calitatea de membru al Camerei notificã acest lucru Consiliului Camerei. Notificarea se face în scris şi se transmite cu preaviz de 15 zile lucrãtoare.
    2. DSM va analiza situaţia financiarã şi disciplinarã a solicitantului şi va pregãti pentru Consiliul Camerei proiectul de hotãrâre privind radierea la cerere a auditorilor financiari.
    3. În baza hotãrârii Consiliului Camerei privind radierea la cerere a auditorilor financiari, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.
    4. Consiliul Camerei poate hotãrî amânarea încetãrii calitãţii de membru şi, implicit, a radierii persoanei respective din Registrul public al auditorilor financiari în urmãtoarele situaţii: existenţa unor datorii ale auditorului financiar faţã de Camerã; existenţa unor mãsuri disciplinare împotriva auditorului financiar, aflate în curs de soluţionare, potrivit legii, existenţa unor mãsuri de monitorizare conform Procedurilor privind revizuirea calitãţii activitãţii de audit financiar şi a altor activitãţi desfãşurate de auditorii financiari, aprobate prin <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 182/2010, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 856 din 21 decembrie 2010, ca urmare a obţinerii calificativelor D, C, B.
    ART. 4
    Procedura de lucru pentru retragerea calitãţii de membru al Camerei prin hotãrâre a Consiliului este urmãtoarea:
    1. Calitatea de membru al Camerei se retrage prin hotãrâre a Consiliului în una dintre urmãtoarele situaţii: pierderea calitãţii de auditor financiar; neachitarea cotizaţiilor şi tarifelor datorate, precum şi neîndeplinirea altor obligaţii faţã de Camerã, la termenele stabilite prin hotãrâri ale Consiliului Camerei, deşi au fost notificaţi despre aceste situaţii şi li s-a acordat un termen pentru conformare; aplicarea sancţiunii de retragere a calitãţii de membru al Camerei prin hotãrâre rãmasã definitivã; reorganizarea persoanei juridice, în condiţiile prevederilor legale.
    2. În baza hotãrârii Consiliului Camerei privind retragerea calitãţii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.
    ART. 5
    Procedura pentru actualizarea Bazei de date a auditorilor financiari persoane fizice cu auditorii financiari decedaţi este urmãtoarea:
    Prin aplicarea Hotãrârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedaţi şi sunt scoşi din Registrul public electronic, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.
    ART. 6
    Procedura pentru reatribuirea calitãţii de membru al Camerei unor persoane fizice care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate este urmãtoarea:
    Prin aplicarea Hotãrârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitãţii de membru al Camerei persoanelor care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate, DSM:
    1. va înştiinţa, în scris, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, cu 60 de zile înainte de expirarea celor 3 ani de la retragerea calitãţii de membru al Camerei, despre posibilitatea reatribuirii calitãţii de membru al Camerei;
    2. ca rãspuns la înştiinţarea emisã de DSM sau din proprie iniţiativã, membrii Camerei persoane fizice care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate, în intervalul de 3 ani de la retragerea calitãţii, pot solicita reînscrierea în Registrul public al auditorilor financiari;
    3. dosarul de reînscriere va fi analizat de DSM, va fi avizat juridic şi va fi supus spre aprobare Consiliului Camerei;
    4. pe baza hotãrârii Consiliului Camerei de redobândire a calitãţii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice.
    ART. 7
    Procedura de lucru pentru identificarea auditorilor financiari din terţe ţãri şi actualizarea Bazei de date a auditorilor financiari persoane fizice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice, este urmãtoarea:
    Sunt consideraţi auditori financiari din terţe ţãri auditorii financiari care solicitã acordarea calitãţii de membru al Camerei în baza unui acord de reciprocitate cu organisme profesionale, membre ale Federaţiei Internaţionale a Contabililor (IFAC), din alte ţãri decât cele din Uniunea Europeanã.

    ANEXA 2

                                   PROCEDURI
              privind actualizarea informaţiilor din Baza de date
                   a auditorilor financiari persoane juridice

    Principalele acte normative aplicabile:
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;
    - <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 278/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedaţi şi sunt scoşi din Registrul public electronic;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitãţii de membru al Camerei persoanelor care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate.
    Departamente/Compartimente implicate:
    - Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari (DAPCS);
    - Departamentul de servicii pentru membri (DSM);
    - Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii (DECPI);
    - Compartimentul IT;
    - Compartimentul secretariat.
    ART. 1
    Procedura de lucru pentru înregistrarea auditorilor financiari persoane juridice este urmãtoarea:
    1. Pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) şi înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari persoane juridice, candidaţii, persoane juridice, înainteazã DAPCS urmãtoarele documente:
    a) cerere de înscriere semnatã de reprezentantul legal al persoanei juridice;
    b) dovada achitãrii tarifului de înscriere;
    c) act constitutiv cu coduri CAEN compatibile (copie);
    d) certificat de înmatriculare (copie);
    e) copia carnetelor de membru al Camerei ale tuturor auditorilor financiari din societate, cu viza la zi;
    f) acte adiţionale la actul constitutiv şi certificatele de înscriere a menţiunilor aferente (copie).
    2. DAPCS va analiza documentaţia aferentã cererii şi va înainta, în baza unei note de fundamentare, Consiliului Camerei propunerile pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei.
    3. Ca urmare a propunerilor DAPCS, Consiliul Camerei poate aproba cererile pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi dispune înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari persoane juridice a persoanelor juridice respective printr-o hotãrâre privind atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari persoane juridice.
    4. Pe baza hotãrârii Consiliului Camerei pentru atribuirea calitãţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul public al auditorilor financiari, DSM:
    a) pregãteşte documentaţia necesarã şi întreprinde demersurile necesare emiterii autorizaţiei de membru;
    b) înregistreazã noul membru în Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice;
    c) comunicã Consiliului pentru Supravegherea Publicã a Activitãţii de Audit Statutar hotãrârea Consiliului Camerei privind atribuirea calitãţii de membru al Camerei persoanelor juridice.
    ART. 2
    Procedura pentru înregistrarea modificãrilor ulterioare intervenite în informaţiile din evidenţa auditorilor financiari persoane juridice este urmãtoarea:
    Modificãrile intervenite în evidenţele auditorilor financiari persoane juridice trebuie comunicate DSM pentru a actualiza, în termen de 10 zile de la primire, Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice. Astfel:
    a) membrii Camerei, persoane juridice, sunt obligaţi sã notifice Camerei, în termen de 10 zile, în legãturã cu: schimbarea denumirii sub care este înregistratã persoana juridicã; schimbarea sediului social ori a adresei de corespondenţã; deschiderea sau închiderea unei filiale ori a unei subunitãţi; orice modificare privind statutul angajaţilor, asociaţilor, acţionarilor sau administratorilor societãţii de audit financiar; orice alte date care se referã la calitatea de membru al Camerei;
    b) membrii Camerei, persoane juridice, sunt obligaţi sã transmitã, în termen de 10 zile, notificãri în legãturã cu: demisia sau demiterea unui administrator ori retragerea, excluderea sau decesul unui acţionar ori asociat al societãţii de audit financiar; aplicarea unor sancţiuni disciplinare societãţii de audit financiar ori luarea de mãsuri împotriva acesteia de cãtre o autoritate sau de un alt organism profesional al cãrui membru este persoana juridicã în cauzã; orice condamnare definitivã pronunţatã de o instanţã competentã din ţarã sau din strãinãtate împotriva reprezentantului legal al societãţii de audit financiar; existenţa unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile prin care i se interzice reprezentantului legal al societãţii de audit financiar exercitarea funcţiei de administrator sau exercitarea de funcţii care privesc gestiunea ori conducerea unei societãţi; orice modificãri survenite în conţinutul informaţiilor furnizate anterior Camerei; numirea unui lichidator de cãtre autoritatea competentã;
    c) în cazul în care apar modificãri ale informaţiilor cuprinse în Registrul public al auditorilor financiari, auditorii statutari au obligaţia notificãrii Camerei în termen de 10 zile lucrãtoare de la apariţia acestora.
    ART. 3
    Procedura pentru radierea la cerere a auditorilor financiari, membri ai Camerei, persoane juridice, care doresc sã renunţe la calitatea de membru al Camerei este urmãtoarea:
    1. Auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane juridice, care doresc sã renunţe la calitatea de membru al Camerei notificã acest lucru Consiliului Camerei. Notificarea se face în scris şi se transmite cu preaviz de 15 zile lucrãtoare.
    2. DSM va analiza situaţia financiarã şi disciplinarã a solicitantului şi va pregãti pentru Consiliul Camerei proiectul de hotãrâre privind radierea la cerere a auditorilor financiari.
    3. În baza hotãrârii Consiliului Camerei privind radierea la cerere a auditorilor financiari, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari on line, Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice.
    4. Consiliul Camerei poate hotãrî amânarea încetãrii calitãţii de membru şi, implicit, a radierii persoanei respective din Registrul public al auditorilor financiari în urmãtoarele situaţii: existenţa unor datorii ale auditorului financiar faţã de Camerã; existenţa unor mãsuri sancţionatorii disciplinare împotriva auditorului financiar aflate în curs de soluţionare, potrivit legii; existenţa unor mãsuri de monitorizare conform Procedurilor privind revizuirea calitãţii activitãţii de audit financiar şi a altor activitãţi desfãşurate de auditorii financiari, aprobate prin <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 182/2010, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 856 din 21 decembrie 2010, ca urmare a obţinerii calificativelor D, C, B.
    ART. 4
    Procedura pentru retragerea calitãţii de membru al Camerei prin hotãrâre a Consiliului este urmãtoarea:
    1. Calitatea de membru al Camerei se retrage prin hotãrâre a Consiliului în una dintre urmãtoarele situaţii: pierderea calitãţii de auditor financiar de cãtre administratorul sau acţionarii/asociaţii firmei de audit, neachitarea cotizaţiilor şi tarifelor datorate, precum şi neîndeplinirea altor obligaţii faţã de Camerã, la termenele stabilite prin hotãrâri ale Consiliului, deşi au fost notificaţi despre aceste situaţii şi li s-a acordat un termen pentru conformare; aplicarea sancţiunii de excludere din Camerã prin hotãrâre rãmasã definitivã; reorganizarea persoanei juridice, în condiţiile prevederilor legale.
    2. În baza hotãrârii Consiliului Camerei privind retragerea calitãţii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice.
    3. Consiliul Camerei poate hotãrî amânarea încetãrii calitãţii de membru şi, implicit, a radierii persoanei respective din Registrul public al auditorilor financiari în urmãtoarele situaţii: existenţa unor datorii ale auditorului financiar faţã de Camerã; existenţa unor mãsuri sancţionatorii disciplinare împotriva auditorului financiar aflate în curs de soluţionare, potrivit legii; existenţa unor mãsuri de monitorizare conform Procedurilor privind revizuirea calitãţii activitãţii de audit financiar şi a altor activitãţi desfãşurate de auditorii financiari, aprobate prin <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 182/2010, ca urmare a obţinerii calificativelor D, C, B.
    ART. 5
    Procedura pentru actualizarea Bazei de date a auditorilor financiari persoane juridice suspendaţi este urmãtoarea:
    1. Auditorii financiari persoane juridice a cãror activitate a fost suspendatã de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului pot solicita Camerei suspendarea din Registrul public al auditorilor financiari persoane juridice, pe baza copiei legalizate a hotãrârii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului privind suspendarea.
    2. În baza hotãrârii Consiliului Camerei privind suspendarea calitãţii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice.
    ART. 6
    Procedura pentru reatribuirea calitãţii de membru al Camerei auditorilor financiari persoane juridice care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate este urmãtoarea:
    Prin aplicarea Hotãrârii Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitãţii de membru al Camerei persoanelor care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate, DSM:
    a) va înştiinţa, în scris, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, cu 60 de zile înainte de expirarea celor 3 ani de la retragerea calitãţii de membru al Camerei, despre posibilitatea reatribuirii calitãţii de membru al Camerei;
    b) ca rãspuns la înştiinţarea emisã de DSM sau din proprie iniţiativã, membrii Camerei persoane juridice care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate, în intervalul de 3 ani de la retragerea calitãţii, pot solicita reînscrierea în Registrul public al auditorilor financiari;
    c) dosarul de reînscriere va fi analizat de DSM, va fi avizat juridic şi va fi supus spre aprobare Consiliului Camerei;
    d) pe baza hotãrârii Consiliului Camerei de redobândire a calitãţii de membru al Camerei, DSM va actualiza Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, care stã la baza generãrii Registrului public al auditorilor financiari persoane juridice şi Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice.

    ANEXA 3

                                   PROCEDURI
                  privind actualizarea şi publicarea anualã în
                    Monitorul Oficial al României, Partea I,
                 a Registrului public al auditorilor financiari
                      persoane fizice şi persoane juridice

    Principalele acte normative aplicabile:
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;
    - <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 278/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedaţi şi sunt scoşi din Registrul public electronic;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitãţii de membru al Camerei persoanelor care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate.
    Departamente/Compartimente implicate:
    - Departamentul de servicii pentru membri (DSM);
    - Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii (DECPI);
    - Compartimentul IT;
    - Compartimentul secretariat.

     ARTICOL UNIC
    Procedura pentru publicarea anualã a Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice în Monitorul Oficial al României, Partea I, este urmãtoarea:
    1. Compartimentul IT, în prima zi lucrãtoare a lunii ianuarie a fiecãrui an, va lansa în execuţie şi va rula programele de actualizare a Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, pe baza informaţiilor la zi aflate în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, şi va transmite electronic DSM Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice actualizat, în vederea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    2. DSM va verifica corectitudinea şi completitudinea informaţiilor primite şi, dacã sunt corecte, va lista Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice şi va pregãti forma electronicã a acestuia pe CD în vederea transmiterii pentru publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    3. DECPI va emite proiectul de hotãrâre a Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) pentru aprobarea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, care va fi supusã aprobãrii Consiliului Camerei la şedinţa de consiliu din luna ianuarie a fiecãrui an. Dupã aprobarea hotãrârii de cãtre Consiliul Camerei, Compartimentul secretariat va întreprinde demersurile necesare publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va trimite Consiliului pentru Supravegherea Publicã a Activitãţii de Audit Statutar, pentru informare în vederea monitorizãrii, documentele transmise la Regia Autonomã "Monitorul Oficial".
    4. Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, dupã publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, va fi arhivat electronic.

    ANEXA 4

                                   PROCEDURI
              privind publicarea trimestrialã în Monitorul Oficial
               al României, Partea I, a modificãrilor operate în
              Registrul public al auditorilor financiari persoane
                          fizice şi persoane juridice

    Principalele acte normative aplicabile:
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;
    - <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 278/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedaţi şi sunt scoşi din Registrul public electronic;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitãţii de membru al Camerei persoanelor care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate.
    Departamente/Compartimente implicate:
    - Departamentul de servicii pentru membri (DSM);
    - Departamentul de eticã, conduitã profesionalã şi investigaţii (DECPI);
    - Compartimentul IT;
    - Compartimentul secretariat.

     ARTICOL UNIC
    Procedura pentru publicarea trimestrialã a modificãrilor operate în Registrului public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice în Monitorul Oficial al României, Partea I, este urmãtoarea:
    1. În prima zi lucrãtoare a lunilor aprilie, iulie şi octombrie ale fiecãrui an, Compartimentul IT va lansa în execuţie şi va rula programele de extragere şi listare a modificãrilor intervenite în trimestrele I-III în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, pe baza informaţiilor la zi aflate în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, şi va transmite electronic DSM modificãrile intervenite în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, în vederea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    2. DSM va verifica corectitudinea şi completitudinea informaţiilor primite şi, dacã sunt corecte, va lista modificãrile intervenite în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice şi va pregãti forma electronicã a acestora pe CD în vederea transmiterii pentru publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    3. DECPI va emite proiectul de hotãrâre a Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) pentru aprobarea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a modificãrilor intervenite în Registrul public al auditorilor financiari persoane fizice şi persoane juridice, care va fi supusã aprobãrii Consiliului Camerei la şedinţa de consiliu din lunile aprilie, iulie şi octombrie. Dupã emiterea hotãrârii de cãtre Consiliul Camerei, Compartimentul secretariat va întreprinde demersurile necesare publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va trimite Consiliului pentru Supravegherea Publicã a Activitãţii de Audit Statutar, pentru informare în vederea monitorizãrii, documentele transmise la Regia Autonomã "Monitorul Oficial".

    ANEXA 5

                                   PROCEDURI
                  privind actualizarea lunarã a informaţiilor
                 din Registrul public electronic al auditorilor
                financiari persoane fizice şi persoane juridice

    Principalele acte normative aplicabile:
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor din România nr. 3/2001 pentru încadrarea membrilor acesteia în categoria de auditori financiari neactivi;
    - <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situaţiilor financiare anuale şi al situaţiilor financiare anuale consolidate, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 278/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind adoptarea Procedurilor prin care se aduce un ultim omagiu auditorilor financiari decedaţi şi sunt scoşi din Registrul public electronic;
    - Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România privind aprobarea Procedurilor de reatribuire a calitãţii de membru al Camerei persoanelor care au renunţat sau cãrora li s-a retras aceastã calitate.
    Departamente/Compartimente implicate:
    - Departamentul de servicii pentru membri (DSM);
    - Compartimentul IT.

    ART. 1
    Procedura pentru actualizarea informaţiilor din Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane fizice este urmãtoarea:
    1. Compartimentul IT, în ultima zi lucrãtoare a fiecãrei luni, va lansa în execuţie şi va rula programele de actualizare a Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane fizice, pe baza informaţiilor la zi aflate în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice, şi va posta pe site-ul Camerei Auditorilor Financiari din România (Camera) Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane fizice actualizat.
    2. DSM va verifica dacã în prima zi lucrãtoare a fiecãrei luni Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane fizice este actualizat pe baza datelor la zi existente în Baza de date a auditorilor financiari persoane fizice din ultima zi lucrãtoare a lunii precedente şi va informa în scris conducerea executivã asupra rezultatului.
    ART. 2
    Procedura pentru actualizarea informaţiilor din Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane juridice este urmãtoarea:
    1. Compartimentul IT, în ultima zi lucrãtoare a fiecãrei luni, va lansa în execuţie şi va rula programele de actualizare a Registrului public electronic al auditorilor financiari persoane juridice, pe baza informaţiilor la zi aflate în Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice, şi va posta pe site-ul Camerei Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane juridice actualizat.
    2. DSM va verifica dacã în prima zi lucrãtoare a fiecãrei luni Registrul public electronic al auditorilor financiari persoane juridice este actualizat pe baza datelor la zi existente în Baza de date a auditorilor financiari persoane juridice din ultima zi lucrãtoare a lunii precedente şi va informa în scris conducerea executivã asupra rezultatului.

                                ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016