Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 183 din 29 martie 2007 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Scolii Nationale de Grefieri
În temeiul art. 134 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având în vedere dispoziţiile art. 17 şi <>art. 94 alin. (1) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:
ART. 1 Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de Grefieri, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 94/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 31 martie 2005, se abrogã. ART. 3 Prezenta hotãrâre va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, judecãtor Anton Pandrea
Bucureşti, 29 martie 2007. Nr. 183.
ANEXĂ REGULAMENT de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de Grefieri
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 Şcoala Naţionalã de Grefieri, denumitã în continuare Şcoala, este organizatã şi funcţioneazã potrivit <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi potrivit prevederilor prezentului regulament. ART. 2 (1) Şcoala Naţionalã de Grefieri este instituţie publicã aflatã sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii. (2) Şcoala are personalitate juridicã şi sediul în municipiul Bucureşti. (3) Consiliul Superior al Magistraturii poate înfiinţa sedii secundare ale Şcolii şi în alte localitãţi. (4) Şcoala realizeazã formarea iniţialã a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, precum şi formarea profesionalã continuã a acestora, în condiţiile legii.
CAP. II Structura organizatoricã
ART. 3 Şcoala are urmãtoarea structurã organizatoricã: a) organele de conducere; b) departamentul de formare profesionalã iniţialã; c) departamentul de formare profesionalã continuã; d) departamentul de formare a formatorilor; e) departamentul relaţii internaţionale; f) departamentul economico-financiar şi administrativ.
CAP. III Conducerea şcolii
ART. 4 (1) Şcoala este condusã de consiliul de conducere. (2) Conducerea curentã a Şcolii este asiguratã de un director, 2 directori adjuncţi şi un director economic. ART. 5 (1) Consiliul de conducere al Şcolii este format din 9 membri, dupã cum urmeazã: un judecãtor şi un procuror desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii, 2 reprezentanţi aleşi ai personalului de instruire al Şcolii, directorul Institutului Naţional al Magistraturii, un reprezentant al Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii; 2 reprezentanţi aleşi ai cursanţilor, unul pentru cursanţii cu studii juridice superioare şi unul pentru cursanţii cu studii medii. Directorul Şcolii face parte de drept din consiliul de conducere. (2) Durata mandatului membrilor consiliului de conducere este de 4 ani, cu excepţia mandatului reprezentanţilor cursanţilor, care sunt aleşi pe durata studiilor. (3) Consiliul de conducere este convocat de cãtre directorul Şcolii sau de o treime din numãrul membrilor sãi. (4) Şedinţele consiliului sunt prezidate de cãtre directorul Şcolii iar în lipsa acestuia, de cãtre unul dintre membrii consiliului, desemnat de acesta. (5) La şedinţele consiliului de conducere pot participa, fãrã drept de vot, reprezentanţi ai sindicatelor grefierilor, la invitaţia acestuia. ART. 6 (1) Desemnarea judecãtorilor şi procurorilor în consiliul de conducere se face de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Şcolii. (2) Cu 30 de zile anterior expirãrii mandatului membrilor în funcţie, Şcoala anunţã pe pagina de internet vacanţa posturilor şi o comunicã Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi parchetului de pe lângã aceasta, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, precum şi curţilor de apel şi parchetelor de pe lângã acestea. (3) Persoanele interesate depun în termen de 15 zile de la data afişãrii sau comunicãrii o scrisoare de intenţie şi un curriculum vitae la instanţele şi parchetele menţionate la alin. (2). (4) Colegiile de conducere ale instanţelor şi parchetelor menţionate la alin. (2) evalueazã candidaturile şi înainteazã câte o propunere Şcolii în termen de 5 zile de la expirarea termenului prevãzut la alin. (3). ART. 7 (1) Reprezentanţii personalului de instruire din cadrul Şcolii sunt aleşi prin vot secret, în adunarea generalã a acesteia, convocatã şi prezidatã de directorul sau de unul din directorii adjuncţi ai Şcolii, fãrã drept de vot, cu majoritatea voturilor celor prezenţi. (2) Reprezentanţii cursanţilor cu studii superioare juridice şi cu studii medii sunt aleşi separat prin vot secret, în adunarea generalã a acestora, convocatã de directorul Şcolii în termen de cel mult 30 de zile de la începutul anului de învãţãmânt. Adunarea generalã este prezidatã de directorul sau de unul din directorii adjuncţi ai Şcolii, fãrã drept de vot. Hotãrârea se ia cu majoritatea voturilor celor prezenţi. ART. 8 (1) Consiliul de conducere exercitã, potrivit legii, urmãtoarele atribuţii: a) stabileşte direcţiile de studiu ale Şcolii; b) propune spre aprobare Consiliului Superior al Magistraturii programele de studiu pentru cursurile de formare profesionalã iniţialã şi continuã a grefierilor şi a celorlalte categorii de personal auxiliar de specialitate, organizate de Şcoalã; c) propune Consiliului Superior al Magistraturii numãrul anual de cursanţi ai Şcolii, tematica, bibliografia, calendarul, data şi locul organizãrii concursului de admitere la Şcoalã; d) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea comisiilor pentru concursul de admitere la Şcoalã, precum şi comisiile examenului de absolvire al Şcolii; e) propune Consiliului Superior al Magistraturii reţeaua de formatori pentru formare profesionalã iniţialã şi continuã; f) propune Consiliului Superior al Magistraturii candidaturile pentru funcţiile de director şi director adjunct, precum şi revocarea din funcţie a acestora; g) propune Consiliului Superior al Magistraturii candidaturile pentru desemnarea judecãtorului şi a procurorului în consiliul de conducere al Şcolii; h) aprobã derularea programelor de cooperare internaţionalã ale Şcolii; i) propune Consiliului Superior al Magistraturii proiectul de buget al Şcolii; j) propune Consiliului Superior al Magistraturii anual, sau când intervin modificãri, statele de funcţii şi statele de personal ale Şcolii; k) propune Consiliului Superior al Magistraturii Regulamentul de organizare şi funcţionare al Şcolii Naţionale de Grefieri, Regulamentul de organizare a concursului de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri, precum şi strategiile privind activitatea Şcolii. (2) Consiliul hotãrãşte asupra oricãror alte probleme care privesc organizarea şi funcţionarea Şcolii, stabilite de lege, regulamente ori de Consiliul Superior al Magistraturii. ART. 9 (1) Consiliul de conducere al Şcolii îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor care îl compun şi adoptã hotãrâri cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi. (2) În caz de paritate a voturilor, votul directorului este decisiv. ART. 10 (1) Lucrãrile fiecãrei şedinţe sunt consemnate într-un proces-verbal întocmit de secretarul consiliului de conducere, desemnat de director. (2) Hotãrârile şi avizele consiliului de conducere, precum şi procesele-verbale de şedinţã sunt semnate de directorul Şcolii. ART. 11 (1) Consiliul pedagogic este un organ consultativ al consiliului de conducere al Şcolii. (2) Din consiliul pedagogic fac parte directorul, directorii adjuncţi şi formatorii din cadrul departamentului de formare profesionalã iniţialã. (3) Consiliul pedagogic se întruneşte la iniţiativa unei treimi din numãrul membrilor sãi ori a directorului şcolii şi îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa majoritãţii membrilor sãi. (4) La cererea consiliului de conducere, consiliul pedagogic formuleazã propuneri referitoare la: a) direcţiile de studiu ale Şcolii; b) planul de învãţãmânt şi programele analitice întocmite pentru fiecare disciplinã în cadrul formãrii profesionale iniţiale; c) modul de organizare a activitãţii de formare profesionalã iniţialã; d) orice alte aspecte privind activitatea didacticã a Şcolii. ART. 12 (1) Directorul Şcolii şi directorii adjuncţi sunt numiţi pentru un mandat de 3 ani de Consiliul Superior al Magistraturii, cu posibilitatea reînvestirii o singurã datã, la propunerea consiliului de conducere, din rândul personalului de instruire care are calitatea de judecãtor sau procuror. (2) Directorul Şcolii şi adjuncţii acestuia pot fi revocaţi din funcţie în conformitate cu dispoziţiile <>art. 51 din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care se aplicã în mod corespunzãtor. (3) Directorul economic este numit prin concurs organizat de Consiliul Superior al Magistraturii. (4) Directorul economic poate fi revocat din funcţie în condiţiile legii. ART. 13 (1) Directorul Şcolii are urmãtoarele atribuţii principale: a) asigurã conducerea curentã a activitãţii Şcolii; b) reprezintã Şcoala în relaţiile cu instituţiile şi autoritãţile publice din ţarã şi din strãinãtate; c) convoacã consiliul de conducere de regulã în şedinţe lunare sau ori de câte ori este necesar şi stabileşte proiectul ordinii de zi; d) informeazã consiliul de conducere cu privire la activitatea curentã a Şcolii; e) propune consiliului de conducere componenţa comisiilor pentru concursurile şi examenele organizate de Şcoalã; f) coordoneazã activitatea de formare a formatorilor; g) coordoneazã activitatea departamentului relaţii internaţionale; h) are calitatea de ordonator terţiar de credite; i) numeşte şi elibereazã din funcţiile de execuţie funcţionarii publici şi personalul contractual al Şcolii; j) semneazã şi duce la îndeplinire hotãrârile consiliului de conducere al Şcolii. (2) Directorul Şcolii exercitã orice alte atribuţii ce îi revin prevãzute de lege sau regulamente ori stabilite de Consiliul Superior al Magistraturii sau de consiliul de conducere. ART. 14 (1) Directorii adjuncţi ai Şcolii au urmãtoarele atribuţii principale, ce sunt prevãzute pentru fiecare prin fişa postului: a) coordoneazã organizarea şi desfãşurarea activitãţii de formare profesionalã iniţialã, respectiv continuã a Şcolii; b) realizeazã, cu colaborarea formatorilor, şi propune anual consiliului de conducere planul de învãţãmânt şi structura anului şcolar pentru formarea profesionalã iniţialã, respectiv programul pentru formarea profesionalã continuã; c) face propuneri directorului privind reţeaua de formatori pentru departamentul pe care îl coordoneazã; d) asigurã respectarea şi realizarea planului de învãţãmânt, a programelor de studiu, respectiv a programului de formare continuã; e) asigurã respectarea normelor de disciplinã interioarã; f) coordoneazã activitatea cursanţilor în timpul cursurilor şi în stagiile de practicã; g) asigurã, alãturi de director, recrutarea, formarea şi evaluarea formatorilor; h) înainteazã directorului propuneri pentru alcãtuirea comisiilor pentru concursurile şi examenele organizate de Şcoalã; i) asigurã ducerea la îndeplinire a hotãrârilor consiliului de conducere al Şcolii; j) asigurã, în lipsa directorului, ducerea la îndeplinire a atribuţiilor acestuia. (2) Directorii adjuncţi exercitã orice alte atribuţii prevãzute de lege sau de regulamente ori stabilite de Consiliul Superior al Magistraturii sau de consiliul de conducere, precum şi pe cele din dispoziţia directorului, în condiţiile legii. ART. 15 (1) Directorul economic al Şcolii are urmãtoarele atribuţii principale: a) coordoneazã activitatea departamentului economico-financiar şi administrativ; b) asigurã buna funcţionare a instituţiei, alãturi de directorii adjuncţi; c) participã la activitatea curentã a Şcolii. (2) Directorul economic exercitã orice alte atribuţii prevãzute de lege sau de regulamente ori stabilite de Consiliul Superior al Magistraturii sau consiliul de conducere, precum şi pe cele din dispoziţia directorului, în condiţiile legii.
CAP. IV Departamentul de formare profesionalã iniţialã
SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale ART. 16 Formarea profesionalã iniţialã a personalului auxiliar de specialitate constã în: a) însuşirea cunoştinţelor teoretice necesare desfãşurãrii activitãţii de grefier, grefier arhivar sau grefier registrator; b) dobândirea deprinderilor practice necesare pentru a deveni grefier, grefier arhivar sau grefier registrator; c) efectuarea de stagii de practicã în cadrul instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor, sub îndrumarea personalului de instruire al Şcolii. ART. 17 Departamentul de formare iniţialã al Şcolii îndeplineşte urmãtoarele activitãţi principale: a) organizeazã, sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii, concursul de admitere la Şcoalã; b) organizeazã şi realizeazã formarea profesionalã iniţialã a grefierilor conform planului de învãţãmânt; c) coordoneazã organizarea şi realizarea stagiului de formare a grefierilor arhivari şi a grefierilor registratori.
SECŢIUNEA a 2-a Admiterea şi desfãşurarea cursurilor ART. 18 Admiterea se desfãşoarã potrivit dispoziţiilor Regulamentului privind concursul de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri, aprobat prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii. ART. 19 (1) Planul de învãţãmânt şi curriculele disciplinelor se întocmesc anual, avându-se în vedere propunerile formatorilor, ale cursanţilor şi ale personalului din instanţe şi parchete. (2) Planul de învãţãmânt şi structura anului şcolar se întocmesc de directorul adjunct coordonator al departamentului de formare iniţialã şi se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere. ART. 20 (1) Durata cursurilor de formare profesionalã iniţialã a grefierilor şi a celuilalt personal de specialitate este de 6 luni pentru grefierii cu studii superioare juridice şi de 1 an pentru grefierii cu studii superioare de altã specialitate sau cu studii medii. (2) Durata cursurilor constituie vechime în muncã şi în specialitate, cu condiţia absolvirii Şcolii. ART. 21 (1) Pentru buna desfãşurare a cursurilor şi a stagiilor de practicã, în cadrul fiecãrei serii de cursanţi se organizeazã grupe de studii. (2) Cursanţii sunt înscrişi în catalogul alfabetic al anului de formare profesionalã iniţialã. (3) Catalogul cuprinde rubrici pentru mediile notelor obţinute la fiecare materie de studiu, precum şi pentru rezultatele obţinute în stagiul de practicã. ART. 22 (1) Pe durata cursurilor de formare profesionalã iniţialã, inclusiv a stagiului de practicã, personalul de instruire realizeazã evaluarea continuã, pe fişe individuale, pentru fiecare cursant, prin note sau calificative, în ceea ce priveşte nivelul de asimilare a cunoştinţelor şi dobândirea deprinderilor, precum şi alte criterii stabilite la propunerea directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesionalã iniţialã, de consiliul de conducere al şcolii, pentru fiecare disciplinã. (2) Notarea se face cu note de la 1,00 (unu) la 10,00 (zece). (3) Pentru note mai mici sau egale cu nota 1,00 (unu) se acordã nota 1,00 (unu). (4) Notele se centralizeazã la sfârşitul fiecãrei perioade de studiu şi se iau în considerare la calcularea mediei finale de absolvire, alãturi de rezultatele examenelor de absolvire a Şcolii. (5) Nota minimã de promovare la fiecare disciplinã este 5,00 (cinci). (6) Cursantul care nu obţine nota de promovare la o disciplinã are dreptul la o singurã reexaminare, data acesteia fiind fixatã înainte de sfârşitul cursurilor. (7) Nepromovarea dupã reexaminare atrage exmatricularea de drept, cu plata cheltuielilor de şcolarizare. ART. 23 (1) În perioada cursurilor, sub îndrumarea personalului de instruire şi a judecãtorilor şi procurorilor din instanţe şi parchete, cursanţii efectueazã stagii de practicã în cadrul instanţelor şi parchetelor de pe lângã acestea. (2) Stagiile de practicã constau, în principal, în efectuarea de activitãţi specifice grefei, inclusiv asistare la şedinţele de judecatã, precum şi în efectuarea altor lucrãri în cadrul celorlalte compartimente auxiliare. ART. 24 Periodic, consiliul de conducere şi directorul Şcolii fac o analizã a modului de desfãşurare a procesului de învãţãmânt şi de practicã, luând, dacã se impune, mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii.
SECŢIUNEA a 3-a Drepturile şi obligaţiile cursanţilor ART. 25 (1) Cursanţii Şcolii au, în principal, urmãtoarele drepturi: a) sã beneficieze de o pregãtire adecvatã pentru funcţia de grefier; b) sã utilizeze baza didactico-materialã a Şcolii; c) sã primeascã indemnizaţia lunarã de cursant, în raport cu nivelul studiilor absolvite; d) sã beneficieze de vacanţe, potrivit structurii anului şcolar; e) sã participe la elaborarea revistei Şcolii sau altor publicaţii ori studii de specialitate, lucrãri literare ori ştiinţifice sau la emisiuni audiovizuale, cu excepţia celor cu caracter politic; f) sã fie repartizaţi pe posturi de grefier corespunzãtoare nivelului studiilor, în ordinea mediilor de absolvire. (2) Cursanţii au orice alte drepturi prevãzute de lege sau regulamente. ART. 26 (1) Cursanţii Şcolii au, în principal, urmãtoarele obligaţii: a) sã îşi îndeplineascã în mod corespunzãtor îndatoririle ce le revin cu privire la formarea profesionalã; b) sã respecte regulamentul Şcolii şi regulamentul bibliotecii; c) sã respecte normele de conduitã prevãzute de lege; d) sã respecte orarul fixat de conducerea Şcolii şi sã participe la cursuri; e) sã încheie contractul de şcolarizare la intrarea în Şcoalã; f) sã nu dezvãluie sau sã foloseascã pentru alte scopuri decât cele legate direct de exercitarea profesiei informaţiile pe care le-au obţinut în aceastã calitate; g) în cazul în care, potrivit legii, lucrãrile au caracter confidenţial, sã pãstreze materialele respective în incinta Şcolii, instanţei sau parchetului şi sã nu permitã consultarea lor decât în cadrul prevãzut de lege sau regulamente; h) sã foloseascã resursele şi mijloacele materiale care le sunt puse la dispoziţie conform destinaţiei lor, exclusiv în interesul dobândirii de cunoştinţe şi aptitudini profesionale. (2) Cursanţii au orice alte obligaţii prevãzute de lege sau regulamente. ART. 27 (1) Absenţele cursanţilor se consemneazã de personalul de instruire şi de coordonatorii de stagiu în foile de prezenţã şi se centralizeazã lunar. (2) Pentru 8 ore de absenţe nemotivate în decursul unei luni calendaristice, din indemnizaţia de cursant se deduce suma aferentã unei zile de muncã. ART. 28 (1) În cazul în care cursanţii sãvârşesc cu vinovãţie o abatere de la îndatoririle ce le revin potrivit dispoziţiilor legale sau regulamentare sunt sancţionaţi disciplinar. (2) Sancţiunile disciplinare ce pot fi aplicate cursanţilor sunt: a) avertismentul; b) diminuarea indemnizaţiei cu 5-15% pe o perioadã de la o lunã la 3 luni; c) exmatricularea din Şcoalã, cu restituirea cheltuielilor de şcolarizare avansate pânã la data exmatriculãrii. ART. 29 (1) Sancţiunile se aplicã de consiliul de conducere. (2) Hotãrârea de sancţionare poate fi atacatã la instanţa de contencios administrativ şi fiscal. ART. 30 (1) Aplicarea unei sancţiuni disciplinare este în mod obligatoriu precedatã de efectuarea unei cercetãri cu privire la faptele care constituie încãlcãri ale prevederilor legale sau regulamentare. (2) Cercetarea prealabilã se efectueazã de cãtre persoana desemnatã de consiliul de conducere. (3) În cursul acestei proceduri se stabilesc faptele şi urmãrile acestora, împrejurãrile în care au fost sãvârşite, existenţa sau inexistenţa vinovãţiei şi orice alte date concludente. (4) Sunt obligatorii ascultarea cursantului cercetat şi verificarea apãrãrilor acestuia. (5) Persoana cercetatã are dreptul sã cunoascã toate actele cercetãrii şi sã solicite probe în apãrare. (6) Cercetarea se finalizeazã printr-un referat în care se consemneazã rezultatul constatãrilor. (7) Hotãrârea consiliului de conducere se motiveazã şi se comunicã în termen de 10 zile de la emitere. ART. 31 Cursanţii rãspund material pentru pagubele produse în cadrul Şcolii, precum şi pentru degradarea sau pierderea obiectelor care le-au fost încredinţate.
SECŢIUNEA a 4-a Examenul de absolvire a Şcolii Naţionale de Grefieri ART. 32 (1) La absolvirea Şcolii, cursanţii susţin un examen care constã preponderent în probe practice. (2) Disciplinele la care se susţine examenul de absolvire sau la care cursanţii sunt evaluaţi pe parcursul anului, precum şi modalitãţile de evaluare sunt stabilite de cãtre consiliul de conducere al Şcolii. ART. 33 (1) Examenul se susţine în faţa unei comisii numite prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere al Şcolii, formatã din formatori din departamentul formãrii profesionale iniţiale pentru fiecare disciplinã de examen. (2) Notele obţinute la examenele finale, cu excepţia celor de la proba de dactilografie, pot fi contestate în termen de 48 de ore de la afişare. (3) Recorectarea lucrãrilor pentru care s-au formulat contestaţii se face de comisia de soluţionare a contestaţiilor, formatã din formatori din departamentul de formare profesionalã iniţialã, numitã de Consiliul Superior al Magistraturii în condiţiile alin. (1). (4) Pentru absolvirea Şcolii, candidaţii trebuie sã obţinã la examenele finale minimum nota 5,00 (cinci) la fiecare disciplinã. (5) Media minimã de absolvire a Şcolii este 6,00 (şase). (6) Absolvenţilor Şcolii li se elibereazã un atestat. ART. 34 (1) În cazul în care un cursant nu promoveazã examenul de absolvire în prima sesiune, are dreptul sã participe la cea de-a doua sesiune organizatã de Şcoalã. (2) Neprezentarea imputabilã sau respingerea acestuia la a doua sesiune atrage pierderea dreptului de a fi numit în postul de grefier, cu restituirea cãtre Şcoalã a cheltuielilor avansate pe perioada cursurilor. ART. 35 (1) Absolvenţii Şcolii care au obţinut cel puţin media 7,00 (şapte) la examenul de absolvire sunt încadraţi în treapta profesionalã imediat superioarã celei de debutant. (2) Absolvenţii care au obţinut medii între 6,00 (şase) şi 7,00 (şapte) sunt încadraţi ca debutanţi. ART. 36 (1) Absolvenţii Şcolii au obligaţia de a rãmâne 5 ani în cadrul instituţiilor autoritãţii judecãtoreşti, în caz contrar având obligaţia de a restitui Şcolii cheltuielile avansate cu şcolarizarea pe perioada cursurilor, proporţional cu durata rãmasã neefectuatã, în condiţiile legii. (2) Dispoziţiile alin. (1) nu se aplicã în situaţia în care plecarea din sistemul justiţiei se face din motive neimputabile absolvenţilor. (3) Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplicã şi în ipoteza renunţãrii la calitatea de cursant înainte de finalizarea Şcolii.
SECŢIUNEA a 5-a Pregãtirea profesionalã iniţialã a grefierilor arhivari şi a grefierilor registratori ART. 37 (1) Grefierii arhivari şi grefierii registratori recrutaţi prin concurs organizat în condiţiile legii pentru ocuparea posturilor vacante efectueazã un stagiu de specializare de douã luni în cadrul instanţelor sau parchetelor în care au fost încadraţi, sub îndrumarea şi controlul personalului de instruire al Şcolii şi ale unui îndrumãtor de stagiu numit de conducerea instanţei sau parchetului. (2) Evaluarea acestui stagiu se realizeazã de cãtre îndrumãtorii de stagiu din cadrul Şcolii, împreunã cu îndrumãtorii de stagiu din cadrul instanţelor sau parchetelor.
SECŢIUNEA a 6-a Atribuţiile personalului de execuţie al departamentului de formare profesionalã iniţialã ART. 38 (1) Personalul de instruire al departamentului de formare profesionalã iniţialã are în principal urmãtoarele atribuţii: a) face propuneri directorului adjunct coordonator privind tematica, bibliografia şi durata cursurilor pentru fiecare promoţie de cursanţi; b) participã, sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii, la organizarea şi desfãşurarea examenului de admitere la Şcoalã; c) realizeazã, împreunã cu colaboratorii externi, curriculele disciplinelor ce vor fi predate în cadrul formãrii iniţiale; d) realizeazã, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct sau ale persoanei desemnate pentru fiecare disciplinã materialele didactice şi asigurã tipãrirea acestora; e) asigurã realizarea periodicã a şedinţelor de catedrã şi faciliteazã colaborarea dintre membrii acestora; f) întocmeşte orarul, cu respectarea planului de învãţãmânt şi a programelor de studiu; g) întocmeşte anual catalogul alfabetic şi realizeazã repartizarea pe grupe a cursanţilor; h) realizeazã lunar situaţia prezenţei la cursuri, în vederea acordãrii indemnizaţiei; i) realizeazã lunar situaţia desfãşurãrii cursurilor, în vederea remunerãrii colaboratorilor externi; j) asigurã organizarea şi realizarea activitãţii de evaluare a cursanţilor; k) asigurã ţinerea evidenţei notelor şi calificativelor acordate cursanţilor la cursuri, stagiu practic, testãri periodice şi examene finale; l) face propuneri directorului adjunct coordonator privind disciplinele de examen, tematica şi data organizãrii examenului de absolvire a Şcolii; m) asigurã, alãturi de Consiliul Superior al Magistraturii, repartizarea cursanţilor fiecãrei promoţii, potrivit clasamentului final şi opţiunilor acestora; n) colaboreazã, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct coordonator, cu departamentul de formare a formatorilor pentru selecţia, formarea şi evaluarea formatorilor de la formarea profesionalã iniţialã; o) asigurã aplicarea normelor de disciplinã interioarã; p) asigurã, în colaborare cu instanţele judecãtoreşti şi parchetele, realizarea programului de stagiu al grefierilor arhivari şi al grefierilor registratori, precum şi evaluarea acestora; q) formuleazã propunerile privind necesarul de rechizite şi servicii necesare activitãţii de formare profesionalã iniţialã; r) formuleazã propunerile de buget pentru formarea profesionalã iniţialã pe baza numãrului de formatori, a planului de învãţãmânt, şi a numãrului de cursanţi. (2) Personalul de instruire exercitã orice alte atribuţii din dispoziţia directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesionalã iniţialã, în condiţiile legii. ART. 39 (1) Personalul auxiliar al departamentului de formare profesionalã iniţialã are în principal urmãtoarele atribuţii: a) realizeazã, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct sau al persoanei desemnate de acesta activitãţile administrative necesare pentru buna desfãşurare a activitãţii de formare profesionalã iniţialã; b) realizeazã, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct sau al persoanei desemnate de acesta, orarul şi pontajul formatorilor şi ale cursanţilor; c) asigurã multiplicarea materialelor de curs pentru formare profesionalã iniţialã; d) asigurã arhivarea documentelor primite sau elaborate de departamentul de formare profesionalã iniţialã; e) primeşte, distribuie şi redacteazã corespondenţa departamentului de formare profesionalã iniţialã; f) întocmeşte, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct sau ale persoanei desemnate de acesta, foile matricole, cataloagele şi alte evidenţe necesare privind activitãţile de învãţãmânt, frecventarea şi absolvirea cursurilor; g) asigurã eliberarea atestatelor pentru absolvenţi; h) comunicã celorlalte compartimente datele şi documentele necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin. (2) Personalul auxiliar exercitã orice alte atribuţii din dispoziţia directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesionalã iniţialã, în condiţiile legii.
CAP. V Departamentul de formare profesionalã continuã
SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale ART. 40 Formarea profesionalã continuã se organizeazã potrivit specificului activitãţii grefierilor şi a celorlalte categorii de personal auxiliar de specialitate şi constã în: a) consolidarea cunoştinţelor dobândite în Şcoalã şi în instanţe şi parchete; b) actualizarea cunoştinţelor în raport cu modificãrile legislative, cu evoluţia dotãrilor tehnice în instanţe şi parchete, precum şi cu atribuţiile stabilite. ART. 41 Departamentul de formare profesionalã continuã al Şcolii îndeplineşte urmãtoarele activitãţi principale: a) organizeazã şi realizeazã formarea profesionalã continuã a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate, conform programului de formare continuã; b) organizeazã şi realizeazã formarea personalului auxiliar de specialitate al instanţelor şi parchetelor, recrutat prin concurs de ocupare în mod direct a posturilor.
SECŢIUNEA a 2-a Realizarea activitãţii de formare profesionalã continuã ART. 42 (1) Programul de formare profesionalã continuã se întocmeşte de directorul adjunct coordonator al departamentului de formare profesionalã continuã, prin consultarea judecãtorilor, procurorilor şi grefierilor din instanţele judecãtoreşti şi de la parchete, a cursanţilor şi a formatorilor Şcolii. (2) Programul de formare continuã este aprobat de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere. ART. 43 Grefierii şi celãlalt personal auxiliar de specialitate sunt obligaţi sã efectueze cursuri de formare continuã cel puţin o datã la 5 ani, conform programãrii fãcute de conducerea instanţei sau parchetului, în baza opţiunilor exprimate. ART. 44 Grefierii şi celãlalt personal auxiliar de specialitate opteazã pentru una sau mai multe dintre temele propuse, la sfârşitul fiecãrui an calendaristic, în funcţie de programul care le-a fost comunicat de Şcoalã. ART. 45 Formarea profesionalã continuã este organizatã sub formã de seminarii, sesiuni de pregãtire, conferinţe, vizite de lucru şi stagii de formare în strãinãtate. ART. 46 (1) Cursurile de formare profesionalã continuã se organizeazã la sediul Şcolii sau la centrele de formare din ţarã. (2) Şcoala poate desemna şi câte un coordonator de pregãtire continuã în fiecare dintre centrele de perfecţionare din ţarã, dintre formatorii Şcolii, care are sarcina sã pregãteascã, sã coordoneze şi sã modereze cursurile de pregãtire continuã. ART. 47 (1) Şcoala verificã, prin coordonatorul de pregãtire continuã, prezenţa participanţilor pe toata durata cursurilor. (2) Eventualele renunţãri din partea grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate trebuie motivate şi trimise la sediul Şcolii, într-un termen rezonabil. ART. 48 (1) La finalul fiecãrui curs, participanţii primesc adeverinţe în care sunt consemnate rezultatele obţinute în urma evaluãrii cunoştinţelor acumulate. (2) Personalul auxiliar de specialitate care participã la cursurile de formare profesionalã continuã în calitate de formator sau cursant se considerã delegat în interesul serviciului pe toatã durata cursurilor, beneficiind de drepturile prevãzute de dispoziţiile legale. (3) Formarea profesionalã continuã a personalului auxiliar de specialitate se realizeazã din fonduri bugetare prevãzute în bugetele Şcolii şi ale instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor, precum şi din fonduri provenite din programe de cooperare internaţionalã. ART. 49 Şcoala sprijinã activitatea de formare profesionalã continuã a personalului auxiliar, organizatã în cadrul instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor de pe lângã acestea, prin furnizarea materialelor documentare şi formarea formatorilor.
SECŢIUNEA a 3-a Atribuţiile personalului de execuţie al departamentului de formare profesionalã continuã ART. 50 (1) Personalul de instruire al departamentului de formare profesionalã continuã are în principal urmãtoarele atribuţii: a) înainteazã directorului adjunct coordonator propuneri privind programul de formare profesionalã continuã a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate; b) înainteazã directorului adjunct coordonator propunerile privind locaţia în care se vor desfãşura seminariile de formare profesionalã continuã, în funcţie de numãrul participanţilor şi de instanţa sau de parchetul în care aceştia funcţioneazã; c) realizeazã, împreunã cu colaboratorii externi, materialele de curs ce vor fi predate în cadrul fiecãrui seminar şi asigurã multiplicarea acestora; d) realizeazã, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct coordonator, agenda seminariilor de formare profesionalã continuã; e) realizeazã lunar situaţia desfãşurãrii seminariilor în vederea acordãrii remunerãrii colaboratorilor externi; f) asigurã organizarea şi evaluarea participanţilor la cursurile de formare profesionalã continuã; g) colaboreazã, sub îndrumarea şi controlul directorului adjunct coordonator, cu departamentul de formare a formatorilor pentru selecţia, formarea şi evaluarea formatorilor din cadrul formãrii profesionale continue; h) formuleazã propunerile privind necesarul de rechizite şi servicii utile activitãţii de formare profesionalã continuã; i) formuleazã propunerile de buget pe baza numãrului de formatori, a orelor de seminarii din programul de formare profesionalã continuã, a costurilor activitãţilor de formare continuã din centrele regionale. (2) Personalul de instruire exercitã orice alte atribuţii din dispoziţia directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesionalã continuã, în condiţiile legii. ART. 51 (1) Personalul auxiliar al departamentului de formare profesionalã continuã are în principal urmãtoarele atribuţii: a) pregãteşte desfãşurarea seminariilor, realizeazã corespondenţa cu instanţele şi parchetele, cu formatorii şi participanţii; b) ţine evidenţa activitãţii de formare profesionalã continuã prevãzutã în programul de formare continuã aprobat de Consiliul Superior al Magistraturii; c) asigurã rezervãrile de cazare pentru participanţii la seminariile de formare profesionalã continuã; d) ţine evidenţa rezultatelor obţinute de participanţi la evaluãrile seminariilor, precum şi evidenţa documentelor care atestã participarea la astfel de seminarii; e) elibereazã adeverinţe de participare la activitãţile de formare profesionalã continuã; f) asigurã multiplicarea materialelor de curs pentru formarea profesionalã continuã, precum şi transmiterea acestora în format electronic; g) asigurã administrarea bibliotecii din cadrul centrelor de perfecţionare; h) asigurã întocmirea de baze de date, statistici lunare, trimestriale şi anuale privind participarea la cursurile de formare profesionalã continuã; i) asigurã evidenţa persoanelor, a prezenţei la cursuri, a cataloagelor pentru cursanţii recrutaţi prin concurs direct, care beneficiazã de formare în cadrul centrelor de perfecţionare. (2) Personalul auxiliar exercitã orice alte atribuţii din dispoziţia directorului adjunct coordonator al departamentului de formare profesionalã continuã, în condiţiile legii.
CAP. VI Departamentul de formare a formatorilor
ART. 52 (1) Departamentul de formare a formatorilor realizeazã recrutarea şi formarea formatorilor, potrivit strategiei aprobate de Consiliul Superior al Magistraturii. (2) Formarea formatorilor se realizeazã cu ajutorul unor formatori cu experienţã şi rezultate bune în activitatea didacticã. ART. 53 Necesarul de formatori se stabileşte de consiliul de conducere, prin consultarea directorilor adjuncţi coordonatori ai departamentelor de formare profesionalã iniţialã şi continuã. ART. 54 (1) Selecţia candidaţilor care îşi anunţã intenţia de a deveni formatori ai Şcolii se realizeazã de cãtre o comisie numitã prin hotãrâre a consiliului de conducere, conform unei proceduri publice şi transparente, cu aplicarea unor criterii obiective, stabilite prin strategia de selecţie şi formare a formatorilor. (2) Anunţul privind selecţia candidaţilor se publicã pe pagina de internet a Şcolii cu cel puţin 30 de zile înainte de interviu. (3) Dosarul candidaţilor va cuprinde: - scrisoare de intenţie; - curriculum vitae; - un plan de seminar pe o temã la alegere, numai pentru candidaţii care nu au desfãşurat activitate de formator la Şcoalã. (4) Candidaţii susţin un interviu în faţa comisiei de selecţie. (5) Lista candidaţilor selectaţi este aprobatã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere. ART. 55 (1) Formatorii Şcolii pot beneficia de formare în domeniul tehnicilor pedagogice şi pregãtire de specialitate, care se realizeazã prin seminarii, conferinţe, stagii şi vizite de lucru la instituţii similare din strãinãtate. (2) La sfârşitul fiecãrui seminar de formare, fiecare formator primeşte un certificat de participare. ART. 56 Evidenţa formatorilor şi a activitãţii acestora este ţinutã de departamentele în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea.
CAP. VII Departamentul relaţii internaţionale
ART. 57 Şcoala poate avea relaţii de colaborare cu organisme sau organizaţii internaţionale, instituţii similare din alte ţãri şi reprezentanţe diplomatice din România, în scopul îmbunãtãţirii activitãţii acesteia. ART. 58 Programele internaţionale sunt aprobate de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea consiliului de conducere al Şcolii. ART. 59 (1) Atribuţiile departamentului relaţii internaţionale sunt: a) reprezintã instituţia, în limita mandatului acordat de director, în relaţiile cu partenerii strãini; b) coordoneazã realizarea activitãţilor cuprinse în programele de cooperare internaţionalã; c) identificã potenţialii parteneri externi în vederea extinderii relaţiilor de cooperare cu organisme internaţionale şi instituţii similare din alte ţãri; d) propune teme şi modalitãţi practice de realizare a cooperãrii cu partenerii externi; e) înainteazã Consiliului Superior al Magistraturii propuneri cu privire la persoanele care urmeazã sã se deplaseze în strãinãtate; f) întocmeşte situaţii, rapoarte şi baze de date cu privire la programele internaţionale desfãşurate; g) elaboreazã proiectele convenţiilor de înfrãţire cu instituţii similare din strãinãtate, precum şi alte documente referitoare la aceste programe; h) realizeazã corespondenţa necesarã derulãrii programelor internaţionale; i) asigurã traducerea documentelor şi materialelor aferente diferitelor programe. (2) Departamentul relaţii internaţionale îndeplineşte orice alte atribuţii privind cooperarea internaţionalã, prevãzute de lege sau încredinţate de conducerea Şcolii.
CAP. VIII Departamentul economico-financiar şi administrativ
ART. 60 În cadrul departamentului economico-financiar şi administrativ funcţioneazã: a) compartimentul financiar-contabil; b) compartimentul de achiziţii; c) biroul resurse umane, documentare şi perfecţionare profesionalã; d) compartimentul secretariat, protocol şi administrativ; ART. 61 (1) Compartimentul financiar-contabil are urmãtoarele atribuţii: a) asigurã şi rãspunde de buna desfãşurare a activitãţii financiar-contabile; b) organizeazã activitatea de control financiar preventiv; c) efectueazã plãţile, prin semnãtura directorului economic, iar în lipsa acestuia, a înlocuitorului sãu; d) efectueazã plata drepturilor salariale şi a indemnizaţiilor pe baza documentelor de prezenţã întocmite de compartimentele cu aceste sarcini; e) organizeazã şi rãspunde de efectuarea lucrãrilor de planificare financiarã, întocmirea lucrãrilor privitoare la veniturile şi cheltuielile Şcolii, planul de casã, cerute de Consiliul Superior al Magistraturii, sau, dupã caz, de Ministerul Finanţelor Publice; f) fundamenteazã fondul pentru salarii şi statul de funcţii, precum şi alte lucrãri financiar-contabile şi asigurã controlul gestiunilor şi efectuarea inventarierii patrimoniului Şcolii; g) pãstreazã registrele şi dosarele administrative privind activitatea financiar-contabilã; h) verificã documentele financiare primite şi întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile economico-financiare din activitatea Şcolii; i) organizeazã activitatea casieriei în conformitate cu prevederile legale, asigurând efectuarea tuturor plãţilor în numerar, precum şi operaţiunile curente cu bãncile finanţatoare; j) ţine evidenţa contabilã a consumurilor de materiale pentru activitatea Şcolii, pe baza evidenţei tehnico-operative. (2) Compartimentul îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter financiar-contabil încredinţate de conducerea Şcolii, în condiţiile legii. ART. 62 (1) Compartimentul achiziţii are urmãtoarele atribuţii principale: a) întocmeşte planul de achiziţii pentru bunuri, servicii sau lucrãri pe baza solicitãrilor formulate de compartimentele funcţionale ale Şcolii şi îl prezintã spre aprobare directorului Şcolii; b) urmãreşte actualizarea permanentã a planului de achiziţii; c) asigurã aprovizionarea Şcolii cu bunurile materiale necesare desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţii, potrivit procedurii stabilite; d) asigurã contractarea serviciilor şi a lucrãrilor necesare bunei funcţionãri a Şcolii; e) ţine evidenţa contractelor şi urmãreşte derularea lor; f) organizeazã activitatea magaziei şi asigurã depozitarea în bune condiţii a materialelor. (2) Compartimentul exercitã orice alte atribuţii din dispoziţia conducerii Şcolii, în condiţiile legii. ART. 63 (1) Biroul resurse umane, documentare şi perfecţionare profesionalã are urmãtoarele atribuţii: a) elaboreazã proiectul de stat de funcţii şi proiectul de stat de personal; b) redacteazã şi fundamenteazã propunerile de suplimentare a numãrului de posturi, de transformare sau modificare a nivelurilor acestora; c) rãspunde de respectarea condiţiilor cerute de lege pentru încadrarea personalului Şcolii; d) alcãtuieşte şi gestioneazã dosarele profesionale ale angajaţilor Şcolii şi asigurã confidenţialitatea acestora; e) primeşte şi rezolvã corespondenţa privind drepturile ce decurg din executarea raporturilor de muncã; f) asigurã ţinerea la zi a evidenţei personalului, cu modificãrile ce intervin în statutul acestuia; g) elaboreazã fişele postului, fişele şi rapoartele de evaluare pentru personalul încadrat; h) gestioneazã cãrţile de muncã şi celelalte documente care presupun cunoştinţe în domeniul resurselor umane; i) elaboreazã şi redacteazã deciziile de încadrare, evaluare, promovare şi încetare a raporturilor de muncã ale personalului; j) întocmeşte lunar foaia colectivã de prezenţã în vederea plãţii drepturilor bãneşti; k) elaboreazã proiectul Regulamentului de organizare şi funcţionare a Şcolii Naţionale de Grefieri în ceea ce priveşte atribuţiile biroului resurse umane, documentare şi perfecţionare profesionalã, proiectul Regulamentului de organizare şi desfãşurare a concursului de admitere la Şcoala Naţionalã de Grefieri; l) îndeplineşte atribuţiile referitoare la organizarea concursurilor privind selectarea şi recrutarea personalului auxiliar al Şcolii; m) elaboreazã şi redacteazã contractele individuale de muncã şi rãspunde de efectuarea operaţiunilor necesare în registrul general de evidenţã a salariaţilor; n) asigurã elaborarea tipizatelor, a borderourilor de notare, a proceselor-verbale, precum şi a altor acte necesare activitãţilor de corectare pentru concursul de admitere la Şcoalã; o) redacteazã contractele de instruire ale cursanţilor, asigurã evidenţa cursanţilor pe ani de studiu, redacteazã şi completeazã registrul matricol, elaboreazã şi ţine evidenţa atestatelor ce se elibereazã absolvenţilor Şcolii; p) asigurã gestionarea informaţiilor specifice resurselor umane pentru angajaţi, personal de instruire, cursanţi şi formatori ai Şcolii; q) asigurã confecţionarea legitimaţiilor pentru personalul angajat, detaşat, precum şi pentru cursanţii Şcolii; r) elibereazã, sub semnãtura conducerii, adeverinţe pentru cursanţi şi personalul încadrat; s) ţine evidenţa hotãrârilor Consiliului Superior al Magistraturii ce privesc Şcoala şi activitatea acesteia; t) asigurã actualizarea permanentã a informaţiilor de pe pagina de internet a Şcolii, publicarea anunţurilor privind declaraţiile de avere şi de interese pentru angajaţii proprii, precum şi pentru personalul detaşat, asigurã publicarea anunţurilor privind concursurile de ocupare a posturilor vacante în structura Şcolii, a anunţurilor privind concursurile organizate de instanţe şi parchete; u) gestioneazã fondul de carte şi de publicaţii, mijloacele informatice şi tehnice de care dispune Şcoala; v) propune programele de perfecţionare profesionalã ce trebuie urmate de angajaţi în vederea eficientizãrii activitãţii acestora şi urmãreşte derularea lor. (2) Biroul exercitã orice alte atribuţii din dispoziţia conducerii Şcolii, în condiţiile legii. ART. 64 (1) Compartimentul secretariat, protocol şi administrativ are urmãtoarele atribuţii: a) asigurã înregistrarea corespondenţei şi repartizarea acesteia departamentelor şi compartimentelor Şcolii, conform rezoluţiei directorului; b) asigurã multiplicarea materialelor de curs pentru departamentul de formare profesionalã iniţialã şi departamentul de formare profesionalã continuã; c) efectueazã activitãţile administrative necesare pentru buna desfãşurare a relaţiilor cu autoritãţile din ţarã şi strãinãtate, formatori, mass-media şi publicul care se adreseazã Şcolii; d) asigurã arhivarea documentelor primite sau elaborate de Şcoalã şi rãspunde de pãstrarea şi conservarea acestora; e) comunicã celorlalte departamente sau compartimente datele şi documentele necesare în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin; f) ţine la zi condica de prezenţã în vederea întocmirii foii colective de prezenţã; g) duce la îndeplinire mãsurile stabilite pentru asigurarea condiţiilor de lucru în Şcoalã, a pazei clãdirii, securitãţii bunurilor şi a pazei contra incendiilor; h) se ocupã de activitatea administrativ-gospodãreascã a Şcolii, asigurând buna întreţinere a imobilelor, instalaţiilor, mobilierului şi a celorlalte obiecte de inventar. (2) Compartimentul îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de conducerea Şcolii, în condiţiile legii. ART. 65 Atribuţiile şi rãspunderile fiecãrui salariat se stabilesc prin fişa postului, ce se întocmeşte sub coordonarea conducerii Şcolii.
CAP. IX Personalul Şcolii Naţionale de Grefieri
SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale ART. 66 Statul de personal şi statul de funcţii ale Şcolii se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii. ART. 67 Personalul de execuţie al Şcolii este compus din: a) personalul de instruire; b) funcţionari publici; c) personal contractual. ART. 68 (1) Personalul de instruire al Şcolii este format din: a) personalul propriu al Şcolii, care poate fi încadrat în condiţiile legii, recrutat, de regulã, din rândul judecãtorilor, procurorilor şi grefierilor cu studii superioare juridice sau al altor specialişti, detaşaţi, potrivit dispoziţiilor legii, în cadrul Şcolii; b) colaboratori externi/formatori ai Şcolii, recrutaţi, de regulã, din rândul judecãtorilor, procurorilor, grefierilor cu studii superioare juridice, cadrelor didactice universitare sau al altor specialişti români ori strãini. (2) Colaboratorii externi ai Şcolii sunt salarizaţi în raport cu numãrul de ore prestate, în condiţiile legii. (3) Personalul de instruire al Şcolii are obligaţia sã asigure desfãşurarea programelor de formare iniţialã şi continuã a grefierilor şi a celuilalt personal auxiliar de specialitate, a stagiilor de practicã, în conformitate cu orarul activitãţii Şcolii şi cu curriculele, a programelor de formare a formatorilor, precum şi realizarea programelor internaţionale de care beneficiazã Şcoala.
SECŢIUNEA a 2-a Funcţionarii publici ART. 69 (1) Funcţionarii publici din cadrul Şcolii îşi desfãşoarã activitatea în temeiul <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Ocuparea posturilor pentru personalul prevãzut la alin. (1) se face prin concurs sau examen organizat în condiţiile legii. ART. 70 Salarizarea funcţionarilor publici este reglementatã potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.
SECŢIUNEA a 3-a Personalul contractual ART. 71 (1) Personalul contractual din cadrul Şcolii îşi desfãşoarã activitatea în temeiul Codului muncii. (2) Ocuparea posturilor de personal contractual în cadrul Şcolii se realizeazã prin concurs sau examen organizat de aceastã instituţie. ART. 72 (1) Poate ocupa un post de personal contractual în cadrul Şcolii persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii: a) este cetãţean român cu domiciliul în România şi are capacitate deplinã de exerciţiu; b) are studii ce corespund funcţiei; c) nu are antecedente penale şi se bucurã de o bunã reputaţie; d) este aptã din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei; e) a promovat concursul sau examenul organizat potrivit prezentului regulament. (2) Numirea pe posturi de personal contractual a persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1) se face prin act administrativ al directorului Şcolii. ART. 73 (1) Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta: a) cerere-tip; b) copie de pe actul de identitate; c) copie de pe certificatul de naştere şi, dupã caz, copie de pe certificatul de cãsãtorie; d) copie de pe actul doveditor al studiilor urmate; e) certificatul de cazier judiciar; f) certificatul de cazier fiscal; g) curriculum vitae; h) copie de pe carnetul de muncã; i) chitanţa de platã a taxei de înscriere; j) douã fotografii color 2/3 cm. (2) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul loc de muncã. Candidaţii care nu au mai fost angajaţi anterior vor depune o recomandare de la ultima instituţie de învãţãmânt absolvitã. ART. 74 (1) Examinarea candidaţilor se face prin susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice sau, dupã caz, a unei probe practice, precum şi a unui interviu. (2) Tematica şi bibliografia de concurs/examen se propun de şefii compartimentelor în care se aflã postul vacant şi se înainteazã biroului resurse umane, documentare şi perfecţionare profesionalã, care le supune spre aprobare directorului Şcolii. (3) Data şi locul susţinerii concursului, numãrul posturilor vacante, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs, precum şi cuantumul taxei de înscriere se stabilesc de cãtre directorul Şcolii şi se aduc la cunoştinţa celor interesaţi prin afişare la sediu, prin intermediul mass-media şi prin publicarea pe pagina de internet a Şcolii cu cel puţin 30 de zile înainte de data concursului. (4) Cererile pentru înscrierea la concurs se adreseazã directorului Şcolii şi se depun cu cel puţin 5 zile înainte de data concursului la secretariatul Şcolii. ART. 75 (1) Pentru fiecare probã de concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor, prin decizie, directorul Şcolii numeşte comisia de examinare, comisia de interviu, precum şi comisia de soluţionare a contestaţiilor. (2) Comisia de examinare, comisia de interviu şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt alcãtuite din câte 3 membri. (3) Comisia de examinare elaboreazã subiectele şi baremele, corecteazã lucrãrile, examineazã candidaţii la proba practicã, iar comisia de interviu intervieveazã candidaţii. (4) Subiectele probei de verificare a cunoştinţelor teoretice se întocmesc cu o zi înainte de data desfãşurãrii concursului, în 3 variante, şi se depun în plicuri separate şi sigilate. (5) Cele 3 plicuri sigilate sunt prezentate de un membru al comisiei de examinare, în ziua concursului, în sala în care acesta se desfãşoarã. (6) Un reprezentant al candidaţilor procedeazã la tragerea la sorţi a plicului cu subiecte, care va fi desigilat. Membrii comisiei de examinare comunicã subiectele, ora de începere şi ora de încheiere a concursului. ART. 76 Timpul destinat pentru elaborarea lucrãrii scrise este stabilit de comisia de examinare, în funcţie de complexitatea subiectelor, fãrã a depãşi 3 ore. ART. 77 (1) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs se face pe baza listei nominale întocmite pentru fiecare salã şi a actului de identitate. Dupã verificarea identitãţii, fiecare candidat pãstreazã la vedere actul de identitate pânã la predarea lucrãrii scrise. Pe lista nominalã se va menţiona prezenţa fiecãrui candidat. (2) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisã. ART. 78 Înainte de a primi subiectele, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã a fi lipit, dupã care se aplicã ştampila Şcolii. ART. 79 Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare şi persoanele care supravegheazã desfãşurarea probei scrise. ART. 80 (1) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii vor primi coli de hârtie având ştampila de concurs. (2) Pentru elaborarea lucrãrii scrise, candidaţii vor putea folosi numai stilou cu cernealã de culoare albastrã sau pix cu pastã de culoare albastrã. La cerere, se pot pune la dispoziţie, în mod suplimentar, coli de hârtie, cernealã sau pixuri. ART. 81 (1) La expirarea timpului prevãzut la art. 76, lucrãrile candidaţilor sunt strânse în ordinea predãrii lor, sub semnãtura acestora şi cu consemnarea într-un borderou a numãrului de pagini pentru fiecare lucrare. (2) Dacã examinarea se face în mai multe sãli, se va întocmi un borderou pentru lucrãrile din fiecare salã. (3) Borderoul de predare a lucrãrilor şi lucrãrile candidaţilor vor fi predate comisiei de verificare a cunoştinţelor teoretice. ART. 82 Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se va putea face numai cu însoţitor. ART. 83 Orice fraudã sau tentativã de fraudã doveditã se sancţioneazã cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri se întocmeşte un proces-verbal, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã". ART. 84 (1) Lucrarea scrisã a fiecãrui candidat se noteazã cu note de la 1,00 (unu) la 10,00 (zece). Nota 1,00 (unu) se acordã atunci când punctajul obţinut este mai mic sau egal cu aceastã notã. (2) Nota lucrãrii scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice este media aritmeticã a notelor obţinute la fiecare dintre materiile de concurs. ART. 85 Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice candidaţii trebuie sã obţinã cel puţin media 6,00 (şase). ART. 86 (1) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba de verificare a cunoştinţelor teoretice pot depune contestaţie la biroul resurse umane, documentare şi perfecţionare profesionalã din cadrul Şcolii, în termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor. (2) Contestaţiile se soluţioneazã de comisia de contestaţii, în termen de 48 de ore de la înregistrare. Nota obţinutã la contestaţie este definitivã şi nu poate fi mai micã decât nota contestatã. (3) Notele finale ale candidaţilor sunt afişate la sediul Şcolii şi pe pagina sa de internet, dupã expirarea termenului prevãzut la alin. (2). ART. 87 Pentru posturile ce presupun desfãşurarea unei activitãţi de secretariat, administrative, de gospodãrire, de întreţinere-reparaţii şi de deservire, concursul va consta într-o probã practicã şi un interviu. ART. 88 (1) În urma susţinerii probei practice candidatul va fi declarat "admis" sau "respins". (2) Criteriile de evaluare a candidaţilor la proba practicã se stabilesc de comisia de examinare, în funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs. (3) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba practicã. ART. 89 (1) Candidaţii care au fost declaraţi admişi la proba de verificare a cunoştinţelor teoretice sau, dupã caz, la proba practicã susţin un interviu. (2) Interviul se noteazã cu note de la 1,00 (unu) la 10,00 (zece) de cãtre fiecare membru al comisiei de examinare. (3) Nota finalã la proba oralã o reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare membru al comisiei de examinare. (4) Notele obţinute la interviu nu pot fi contestate. ART. 90 (1) Media generalã de promovare a concursului este de cel puţin 6,00 (şase). (2) Media generalã a concursului este media aritmeticã a notelor obţinute la proba scrisã de verificare a cunoştinţelor teoretice, respectiv la proba practicã şi la proba oralã. (3) Repartizarea candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face în ordinea descrescãtoare a mediilor generale obţinute, în limita posturilor vacante pentru care s-a organizat concursul şi în funcţie de opţiunea candidaţilor şi de probele de concurs susţinute. (4) La medii egale, comisia va stabili candidatul declarat admis în ordine descrescãtoare a notelor obţinute la cele douã probe, în ordinea susţinerii acestora. ART. 91 În termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data finalizãrii concursului, comisia de examinare va preda întregul material de concurs biroului resurse umane, documentare şi perfecţionare profesionalã, care va lua mãsuri pentru afişarea rezultatelor concursului la sediul Şcolii şi va redacta deciziile de încadrare pentru candidaţii declaraţi admişi. ART. 92 Numirea candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face de cãtre directorul Şcolii. ART. 93 Lucrãrile scrise şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexeazã la dosarele profesionale ale candidaţilor declaraţi admişi. ART. 94 Dosarele, lucrãrile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrãri privind concursul se arhiveazã şi se pãstreazã potrivit nomenclatoarelor arhivistice. ART. 95 Taxa de înscriere se restituie candidaţilor care îşi anunţã retragerea, cu cel puţin 15 zile înainte de prima probã de concurs.
SECŢIUNEA a 4-a Drepturile şi obligaţiile personalului Şcolii Naţionale de Grefieri ART. 96 Personalul Şcolii are urmãtoarele drepturi: a) sã îşi desfãşoare activitatea în condiţii de lucru adecvate; b) sã beneficieze de drepturile salariale stabilite de lege; c) sã beneficieze de concediile prevãzute de lege; d) sã participe la activitãţi de formare profesionalã organizate de Şcoalã sau de instituţii specializate; e) sã beneficieze de toate celelalte drepturi specifice fiecãrei categorii de personal, în condiţiile legii. ART. 97 Personalul Şcolii are urmãtoarele obligaţii: a) sã respecte programul de lucru stabilit; b) sã cunoascã atribuţiile departamentului din care face parte, natura şi scopul activitãţii instituţiei, precum şi sarcinile ce îi revin în vederea îndeplinirii în mod corespunzãtor a acestora; c) sã execute la timp şi în bune condiţii sarcinile de serviciu, folosind în mod eficient şi integral timpul de lucru; d) sã-şi perfecţioneze pregãtirea profesionalã, în vederea realizãrii unor lucrãri cu un nivel ridicat al calitãţii; e) sã se preocupe de buna gospodãrire şi de pãstrarea în condiţii corespunzãtoare a bunurilor aflate în administrarea Şcolii; f) sã respecte dispoziţiile legale privind pãstrarea secretului de serviciu şi cele referitoare la documente, date sau informaţii care nu sunt destinate accesului publicului; g) sã respecte normele de protecţia muncii, securitatea muncii, precum şi celelalte norme privind securitatea bunurilor şi persoanelor.
SECŢIUNEA a 5-a Evaluarea personalului Şcolii Naţionale de Grefieri ART. 98 Pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţã şi de performanţã, personalul Şcolii, mai puţin judecãtorii şi procurorii detaşaţi, este supus anual unei evaluãri privind eficienţa, calitatea activitãţii, integritatea, obligaţia de formare profesionalã continuã. În cazul personalului numit în funcţii de conducere, evaluarea se face şi asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor manageriale. ART. 99 Indicatorii de evaluare, stabiliţi pe baza criteriilor menţionate la art. 98, pentru fiecare categorie de personal, se aprobã de consiliul de conducere al Şcolii. ART. 100 (1) Evaluarea personalului se face de cãtre comisii constituite prin hotãrârea consiliului de conducere, separat pentru fiecare categorie de personal. (2) Prin raportul de evaluare a activitãţii profesionale se poate acorda unul dintre urmãtoarele calificative: "foarte bine", "bine", "satisfãcãtor" sau "nesatisfãcãtor". (3) Personalul de execuţie nemulţumit de calificativul acordat poate face contestaţie la consiliul de conducere în termen de 30 zile de la comunicare. Contestaţia se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la înregistrare. (4) Calificativul acordat de consiliul de conducere este definitiv. ART. 101 Persoanele care în urma evaluãrii primesc calificativul "nesatisfãcãtor" sunt eliberate din funcţie pentru incapacitate profesionalã.
SECŢIUNEA a 6-a Rãspunderea disciplinarã a personalului Şcolii Naţionale de Grefieri ART. 102 (1) Personalul Şcolii Naţionale de Grefieri rãspunde disciplinar pentru abaterile de la îndatoririle de serviciu. (2) Sunt abateri disciplinare: a) absenţele nemotivate de la serviciu, precum şi încãlcarea dispoziţiilor referitoare la timpul de lucru; b) întârzierea sistematicã în efectuarea lucrãrilor; c) refuzul nejustificat de a îndeplini îndatoririle prevãzute de lege, de regulamente sau stabilite de conducerea Şcolii; d) nerespectarea confidenţialitãţii lucrãrilor care au acest caracter; e) neglijenţa gravã sau neglijenţe repetate în rezolvarea lucrãrilor; f) manifestãrile care aduc atingere demnitãţii sau probitãţii profesionale; g) încãlcarea interdicţiilor şi incompatibilitãţilor prevãzute de lege; h) intervenţiile pentru soluţionarea unor cereri, pretinderea sau acceptarea rezolvãrii intereselor personale sau ale membrilor familiei ori ale altor persoane, altfel decât în limita cadrului legal. ART. 103 Sancţiunile disciplinare ce se pot aplica în raport de gravitatea abaterilor sunt: a) avertismentul scris; b) diminuarea indemnizaţiei sau a salariului de încadrare cu 5-15% pe o perioadã de la o lunã la 3 luni; c) eliberarea din funcţie sau desfacerea disciplinarã a contractului de muncã. ART. 104 (1) Sancţiunile disciplinare se aplicã de consiliul de conducere al Şcolii. (2) Hotãrârea consiliului de conducere prin care se aplicã sancţiunea poate fi atacatã la instanţa competentã în termen de 30 de zile de la comunicare. ART. 105 (1) Aplicarea unei sancţiuni disciplinare este în mod obligatoriu precedatã de efectuarea unei cercetãri cu privire la faptele care constituie încãlcãri ale prevederilor legale sau regulamentare. (2) Cercetarea prealabilã se efectueazã de cãtre persoana desemnatã de consiliul de conducere. În cursul acestei proceduri se stabilesc faptele şi urmãrile acestora, împrejurãrile în care au fost sãvârşite, existenţa sau inexistenţa vinovãţiei şi orice alte date concludente. Sunt obligatorii ascultarea persoanei cercetate şi verificarea apãrãrilor acesteia. (3) Cercetarea se finalizeazã printr-un referat în care se consemneazã rezultatul constatãrilor. Persoana cercetatã are dreptul sã cunoascã toate actele cercetãrii şi sã solicite probe în apãrare. (4) Hotãrârea se motiveazã şi se comunicã în termen de 10 zile de la emiterea sa. ART. 106 Judecãtorii şi procurorii detaşaţi pot fi sancţionaţi în temeiul <>Legii nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 107 Grefierii detaşaţi pot fi sancţionaţi în temeiul <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. ART. 108 Funcţionarii publici pot fi sancţionaţi în temeiul <>Legii nr. 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email