Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 182 din 29 martie 2007 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de promovare in functii de conducere a grefierilor
În temeiul dispoziţiilor art. 134 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile ulterioare, având în vedere <>art. 45-47 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:
ART. 1 Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului de promovare în funcţii de conducere a grefierilor, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii, judecãtor Anton Pandrea
Bucureşti, la 29 martie 2007. Nr. 182.
ANEXĂ
REGULAMENT privind organizarea şi desfãşurarea concursului de promovare în funcţii de conducere a grefierilor
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 Promovarea în funcţii de conducere de prim-grefier, grefier şef, grefier şef secţie sau de grefier informatician-şef se face prin concurs de verificare a pregãtirii profesionale şi a aptitudinilor manageriale ale candidaţilor. ART. 2 Concursul de promovare în funcţiile prevãzute la art. (1) se organizeazã anual sau ori de câte ori este nevoie la nivelul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Direcţiei Naţionale Anticorupţie, curţilor de apel şi parchetelor de pe lângã curţile de apel, potrivit dispoziţiilor <>art. 45-47 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi ale prezentului regulament. ART. 3 Concursul constã în susţinerea urmãtoarelor probe: a) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor manageriale specifice funcţiei pentru care candideazã; b) testare scrisã privind verificarea pregãtirii profesionale. ART. 4 Data concursului pentru promovarea în funcţii de conducere a grefierilor se anunţã cu 30 de zile înainte, prin afişare la sediul instanţelor sau parchetelor care organizeazã concursul şi publicarea anunţului pe pagina de internet a acestora. ART. 5 Tematica pentru concurs se stabileşte anual, de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care organizeazã concursul şi cuprinde subiecte din legislaţia care reglementeazã statutul personalului auxiliar de specialitate, regulamentele de ordine interioarã ale instanţelor şi parchetelor de pe lângã acestea, precum şi noţiuni generale de procedurã penalã şi/sau de procedurã civilã. ART. 6 (1) În cazul concursului pentru promovare în funcţia de grefier informatician-şef, tematica pentru concurs va cuprinde subiecte prin care sã se asigure verificarea cunoştinţelor în domeniul informatic. (2) Tematica pentru concursul organizat de curţile de apel şi parchetele de pe lângã acestea va fi stabilitã cu sprijinul Direcţiei de exploatare a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Justiţiei, respectiv al compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. (3) Pentru numirea în funcţia de informatician-şef în cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Direcţiei Naţionale Anticorupţie tematica va fi stabilitã cu sprijinul unor specialişti în domeniul informatic, desemnaţi de preşedintele instanţei sau conducãtorul parchetului.
CAP. II Condiţii pentru înscrierea la concurs
ART. 7 Poate participa la concursul pentru promovarea în funcţii de conducere a grefierilor şi grefierilor informaticieni persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii: a) are o vechime de cel puţin 3 ani în funcţia de grefier, respectiv de grefier informatician; în cazul grefierilor cu studii superioare juridice este necesarã o vechime de minimum 6 luni în funcţia de grefier; b) are o activitate profesionalã deosebitã, evaluatã cu calificativul "foarte bine" în ultimii 3 ani, respectiv 6 luni; c) nu a fost sancţionatã disciplinar dupã acordarea ultimului calificativ. ART. 8 Îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 7 se constatã prin raport întocmit de preşedintele instanţei ori de conducãtorul parchetului unde candidatul îşi desfãşoarã activitatea. ART. 9 (1) Candidaturile se depun la instanţele sau, dupã caz, la parchetele care organizeazã concursul cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului, însoţite de raportul prevãzut la art. 8, precum şi orice alte acte pe care candidatul le considerã ca fiind relevante. (2) Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor manageriale specifice funcţiei pentru care candideazã se depune la instanţa sau parchetul care organizeazã concursul, cu cel puţin 7 zile înainte de data desfãşurãrii concursului, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic.
CAP. III Organizarea şi desfãşurarea concursului
ART. 10 (1) Colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care organizeazã concursul numeşte comisia de organizare, alcãtuitã din preşedinte şi 2 membri, judecãtori sau, dupã caz, procurori. În mãsura în care este posibil în comisiile de organizare vor fi numiţi şi formatori ai Şcolii Naţionale de Grefieri. (2) În cazul concursului pentru numirea în funcţie a grefierului informatician-şef organizat de curţile de apel şi parchetele de pe lângã acestea, unul din cei doi membri ai comisiei va fi un specialist în informaticã din cadrul Direcţiei de exploatare a tehnologiei informaţiei din Ministerul Justiţiei, respectiv al compartimentului informatic din Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, desemnat prin ordin al ministrului justiţiei sau, dupã caz, al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. (3) Pentru numirea în funcţia de grefier informatician-şef în cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi Direcţiei Naţionale Anticorupţie, unul din cei doi membri ai comisiei va fi un specialist în domeniul informatic, propus de preşedintele instanţei sau conducãtorul parchetului. ART. 11 Comisia de organizare are, în principal, urmãtoarele atribuţii: 1. centralizeazã cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verificã îndeplinirea de cãtre candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor care îndeplinesc şi a celor care nu îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs; 2. controleazã şi îndrumã acţiunile privind organizarea şi desfãşurarea concursului; 3. primeşte de la comisia de examinare lucrãrile scrise, borderourile individuale de notare, borderoul centralizator şi procesele-verbale cuprinzând notele acordate de aceastã comisie atât la proba scrisã cât şi la susţinerea proiectului; 4. calculeazã mediile generale şi întocmeşte listele finale; 5. ia mãsuri pentru afişarea la sediile instanţelor şi parchetelor organizatoare, precum şi pentru publicarea pe paginile de internet ale acestora a listelor cu rezultatele concursului. ART. 12 (1) Intrarea candidaţilor în sãlile de concurs, pentru proba scrisã, se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare salã şi a actului de identitate. (2) Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisã. (3) Înainte de comunicarea subiectelor, candidaţii înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmeazã sã fie lipit la predarea lucrãrii, dupã care se aplicã ştampila instanţei sau a parchetului care organizeazã concursul. (4) Plicul cu subiectele de concurs este desfãcut de un candidat care semneazã şi procesul-verbal încheiat în ziua susţinerii probei scrise. (5) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiei de organizare şi persoanele care supravegheazã desfãşurarea concursului. (6) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila instanţei sau a parchetului. Redactarea lucrãrilor se va face numai cu cernealã sau cu pastã de culoare albastrã. (7) La expirarea timpului prevãzut pentru susţinerea probei scrise, candidaţii predau lucrarea, sub semnãturã, comisiei de organizare a concursului. (8) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, pãrãsirea temporarã a sãlii de concurs se face numai cu însoţitor. (9) Orice fraudã doveditã se sancţioneazã cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri se întocmeşte un proces-verbal cu privire la constatãrile fãcute şi la mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã preşedintelui comisiei de organizare a concursului. ART. 13 (1) Corectarea lucrãrilor scrise se efectueazã de o comisie de examinare constituitã potrivit dispoziţiilor art. 10, care se aplicã în mod corespunzãtor. (2) Membrii comisiei de organizare a concursului nu pot fi membri ai comisiei de examinare. ART. 14 (1) Proba scrisã se noteazã cu note de la 1 la 10. Nota 1 se acordã în situaţia în care punctajul obţinut este mai mic sau egal cu aceastã notã. (2) Pe timpul corectãrii, colţul lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare. Nota finalã a probei scrise o reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la fiecare subiect. (3) Lucrãrile corectate se predau comisiei de organizare a concursului în vederea alcãtuirii listei de clasificare a candidaţilor la proba scrisã. ART. 15 (1) Rezultatele probei scrise se afişeazã la sediul instanţei sau al parchetului care a organizat concursul, şi se publicã pe paginile de internet ale acestora. (2) În termen de 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor, candidaţii nemulţumiţi pot formula contestaţie cu privire la nota obţinutã la proba scrisã. (3) Contestaţiile se depun la sediul instanţei sau al parchetului care a organizat concursul şi se soluţioneazã de o comisie de contestaţii desemnatã de colegiul de conducere al instanţei sau parchetului care a organizat concursul. Dispoziţiile art. 10 şi 13 privind componenţa, numãrul membrilor comisiei şi incompatibilitatea acestora se aplicã în mod corespunzãtor. Nota obţinutã la contestaţie nu poate fi mai micã decât nota contestatã. (4) Rezultatele contestaţiilor se afişeazã la sediul instanţei sau al parchetului care a organizat concursul şi se publicã pe paginile de internet ale acestora. ART. 16 (1) Candidaţii susţin oral, în faţa comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor manageriale specifice funcţiei pentru care candideazã. (2) În aprecierea susţinerii proiectului vor fi avute în vedere, în principal, urmãtoarele criterii: a) capacitatea de organizare, capacitatea rapidã de decizie, autoperfecţionarea, capacitatea de analizã, sintezã, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidã; b) îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege şi regulamente, cunoaşterea acestora şi capacitatea de a le pune în practicã; c) comportamentul şi comunicarea cu judecãtorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, alte instituţii, mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul instanţei şi transparenţa actului de conducere; d) folosirea adecvatã a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesitãţilor, gestionarea situaţiilor de crizã, raportul resurse investite - rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregãtirii şi perfecţionãrii profesionale şi repartizarea sarcinilor personalului auxiliar de specialitate din subordine. (3) Nota finalã la susţinerea proiectului reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de examinare. (4) Rezultatele susţinerii proiectului se publicã pe paginile de internet ale instanţelor sau ale parchetelor care au organizat concursul, şi se afişeazã la sediile acestora. (5) Rezultatele susţinerii proiectului sunt definitive şi nu pot fi contestate. ART. 17 (1) În termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor la susţinerea proiectului, comisia de organizare a concursului stabileşte media finalã obţinutã de candidaţi, care este media aritmeticã a notelor obţinute la cele douã probe şi întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, pe care îl afişeazã la sediul instanţelor şi parchetelor organizatoare şi îl transmite spre publicare pe paginile de internet ale acestora. (2) Sunt declaraţi admişi, în limita posturilor scoase la concurs, candidaţii care au obţinut cel puţin media 7, fãrã ca la vreuna dintre probe sã fi obţinut o notã mai micã de 5. (3) La medii egale vor fi declaraţi admişi candidaţii care au obţinut nota mai mare la proba scrisã.
CAP. IV Dispoziţii finale
ART. 18 Candidaţii declaraţi admişi la concursul de promovare sunt numiţi în funcţiile de conducere pentru care au candidat, în condiţiile legii, prin decizie a preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a preşedintelui curţii de apel sau, dupã caz, a procurorului general al parchetului de pe lângã curtea de apel. ART. 19 Lucrãrile scrise şi rezultatele concursului se anexeazã la dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi. _________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email