Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 182 din 15 martie 2000  pentru infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Comunicare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 182 din 15 martie 2000 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Comunicare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 16 martie 2000


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Departamentul pentru Comunicare ca structura în aparatul de lucru al Guvernului României, subordonat primului-ministru, prin reorganizarea Departamentului Informaţiilor Publice şi a Departamentului Purtatorului de Cuvânt al Guvernului şi Relaţiilor cu Presa, care se desfiinţeazã.
ART. 2
(1) Departamentul pentru Comunicare are urmãtoarele atribuţii principale:
1. asigura şi coordoneazã producerea integrata şi unitarã a mesajului public guvernamental şi coordoneazã rãspândirea informaţiilor publice prin toate mijloacele specifice;
2. pune la dispoziţie mijloacelor de informare în masa informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activitãţii Guvernului, prin informãri şi conferinţe de presa organizate sãptãmânal sau ori de câte ori este nevoie;
3. asigura acreditarea jurnalistilor romani şi strãini la biroul de presa al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afarã sediului, organizate de acesta;
4. asigura informaţiile necesare mediatizarii corespunzãtoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în strãinãtate şi ale delegatiilor strãine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al ziaristilor care însoţesc aceste delegaţii;
5. asigura consultanţa tehnica şi, dupã caz, coordoneazã, în limitele competentelor, gestionarea crizelor şi conflictelor de comunicare, care pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legatura cu programele şi acţiunile Guvernului;
6. asigura asistenta de specialitate primului-ministru, altor demnitari şi înalţi funcţionari publici din cadrul Guvernului în domeniul comunicãrii;
7. iniţiazã şi avizeazã proiecte de acte normative care, prin conţinutul lor, reglementeazã activitãţi din sfera atribuţiilor departamentului;
8. realizeazã analize privind imaginea României peste hotare şi propune Guvernului mãsuri corective, inclusiv de contracarare, în cazurile de denigrare a României;
9. coopereazã, pentru îndeplinirea activitãţilor, cu colectivul de informatica al Guvernului, în vederea exploatãrii şi actualizãrii informaţiilor din banca de date a Guvernului şi a departamentului;
10. asigura şi gestioneazã receptionarea şi comunicarea prin sistemul Internet;
11. coordoneazã activitãţile grupului de comunicare interministeriala şi toate activitãţile de informare publica ale ministerelor, prefecturilor şi altor instituţii subordonate direct Guvernului;
12. menţine legãturi permanente cu ambasadele strãine în România şi cu organismele internaţionale reprezentate în ţara, în scopul informãrii acestora asupra aspectelor care privesc gestionarea treburilor publice şi imaginea tarii;
13. coordoneazã elaborarea şi difuzarea în ţara şi în strãinãtate a pliantelor, ghidurilor, materialelor documentare, articolelor informative destinate presei, altor informaţii destinate celorlalte mijloace de comunicare în masa, care sa contribuie la alcãtuirea unei imagini corecte despre realitatile din România şi despre activitatea Guvernului;
14. iniţiazã şi organizeazã colocvii, dezbateri, simpozioane, mese rotunde, precum şi acţiuni cu mass-media pe teme privind guvernarea, în scopul deschiderii unor canale de comunicare şi al cunoaşterii realitatilor din România;
15. asigura participarea personalului departamentului la acţiuni cu caracter ştiinţific şi cultural, la reuniuni şi expoziţii internaţionale, precum şi la acţiuni având ca scop integrarea europeanã şi euroatlantica;
16. aproba organizarea şi funcţionarea Redactiei Publicaţiilor pentru Strãinãtate şi coordoneazã activitatea acesteia;
17. asigura activitatea de relaţii cu publicul şi organizeazã un sistem flexibil de comunicare între Guvern şi cetãţeni;
18. primeşte petiţii şi urmãreşte modul de soluţionare a acestora.
(2) Departamentul pentru Comunicare îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniu, care sunt conferite prin acte cu caracter normativ, inclusiv prin decizii ale primului-ministru.
ART.3
(1) Departamentul pentru Comunicare este condus de purtatorul de cuvânt al Guvernului, care are rang de secretar de stat, numit prin decizie a primuluiministru.
(2) Purtatorul de cuvânt al Guvernului, în calitate de şef al departamentului, emite, în limitele atribuţiilor sale, ordine şi dispoziţii şi participa la toate şedinţele Guvernului.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã a Departamentului pentru Comunicare este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În structura direcţiilor Departamentului pentru Comunicare pot fi organizate servicii şi birouri, care se aproba prin ordin al şefului departamentului.
(3) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor, serviciilor şi birourilor din cadrul Departamentului pentru Comunicare se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al şefului departamentului.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Departamentului pentru Comunicare se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.
(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Departamentului pentru Comunicare se va adopta în termen de cel mult 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 5
(1) Numãrul maxim de posturi al Departamentului pentru Comunicare se stabileşte prin decizie a primului-ministru, cu respectarea încadrãrii în numãrul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(2) În vederea încadrãrii în numãrul maxim de posturi corespunzãtor structurii organizatorice prevãzute în anexa, actualul personal al Departamentului Informaţiilor Publice şi al Departamentului Purtatorului de Cuvânt al Guvernului şi Relaţiilor cu Presa va fi preluat ţinându-se seama de dispoziţiile legale aplicabile în cazul reorganizãrii instituţiilor publice.
(3) Personalul de conducere şi de execuţie al Departamentului pentru Comunicare este salarizat potrivit <>Legii nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, cu modificãrile ulterioare.
ART. 6
Resursele financiare necesare pentru funcţionarea Departamentului pentru Comunicare sunt cuprinse în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 7
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 42/1998 privind reorganizarea Departamentului Informaţiilor Publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 9 februarie 1998, cu modificãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 77/1998 privind înfiinţarea Departamentului Purtatorului de Cuvânt al Guvernului şi Relaţiilor cu Presa, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 25 februarie 1998.


PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:


──────────────
Ministrul funcţiei publice,
Vlad Rosca

Secretarul general al Guvernului,
Radu Stroe






ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului pentru Comunicare

┌─────────────────────┐
│Purtatorul de cuvânt │
│ al Guvernului │
│ Secretar de stat │
└─────────┬───────────┘

┌─────────┐ │
│ Cabinet ├─────┤
└─────────┘ │


┌───────────────────────────┼────────────────────────────┐
│ │ │
┌─────┴──────────────┐ ┌───────┴──────────┐ ┌────────┴───────────┐
│Direcţia de imagine │ │Direcţia de presa │ │ Direcţia pentru │
│şi relaţii externe │ └──────────────────┘ │relaţii cu publicul │
└────────────────────┘ └────────────────────┘







───────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016