Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 18 din 27 februarie 2007  pentru aprobarea   Normei nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor in sistemul pensiilor administrate privat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 18 din 27 februarie 2007 pentru aprobarea Normei nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor in sistemul pensiilor administrate privat

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 199 din 22 martie 2007

În baza prevederilor art. 3 alin. (1), art. 16 şi ale <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile <>cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza Hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 27 februarie 2007,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate privat, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre şi norma prevãzutã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Departamentul autorizare-reglementare împreunã cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea

Bucureşti, 27 februarie 2007.
Nr. 18.

ANEXĂ

<>NORMA Nr. 2/2007
privind autorizarea administratorilor în sistemul
pensiilor administrate privat

Având în vedere prevederile <>cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. a) şi f) şi ale <>art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta normã reglementeazã procesul de autorizare a constituirii societãţii de pensii şi a administratorului unui fond de pensii administrat privat, denumit în continuare administrator.
ART. 2
Societatea de pensii, persoanã juridicã românã, poate administra un fond de pensii administrat privat numai în baza deciziei de autorizare de administrare, emisã de Comisie.
ART. 3
(1) Procesul de autorizare a unui administrator de cãtre Comisie cuprinde douã etape:
a) autorizarea constituirii societãţii de pensii;
b) autorizarea ca administrator al unui fond de pensii administrat privat.
(2) Obţinerea autorizaţiei de constituire a unei societãţi de pensii nu garanteazã şi obţinerea autorizaţiei de administrare.
ART. 4
Orice entitate care a fost autorizatã, avizatã sau supusã unei proceduri similare în vederea funcţionãrii ca administrator de scheme de pensii într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European poate fi administrator, în sensul prezentei norme, şi este exceptatã de la cerinţa autorizãrii de cãtre Comisie.
ART. 5
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţia prevãzutã la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege.
(2) De asemenea, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) act constitutiv - contractul şi statutul ori înscrisul unic purtând aceastã denumire, în baza cãruia se constituie societatea de pensii;
b) situaţii financiare - bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificãrilor capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politici contabile, note explicative şi raportul de gestiune;
c) conducãtori - persoanele care, potrivit actelor constitutive şi/sau hotãrârii organelor statutare ale unei societãţi, sunt împuternicite sã conducã şi sã coordoneze activitatea curentã a acesteia şi sunt învestite cu competenţa de a angaja rãspunderea societãţii. În aceastã categorie nu se includ persoanele care asigurã conducerea nemijlocitã a sediilor secundare. În cazul sediilor secundare ale unei societãţi, persoanã juridicã strãinã, care desfãşoarã activitãţi pe teritoriul României, conducãtorii sunt persoanele împuternicite de societatea-mamã, persoanã juridicã strãinã, sã conducã activitatea sediului secundar şi sã angajeze legal, în România, persoana juridicã strãinã;
d) grup - ansamblu de societãţi comerciale compus dintr-o societate-mamã, filialele sale şi entitãţi în care societatea-mamã sau filialele sale deţin o participare, precum şi societãţile comerciale legate una de alta printr-o relaţie care face necesarã consolidarea conturilor şi consolidarea raportului anual.

CAP. II
Autorizarea constituirii societãţii de pensii

ART. 6
Pentru eliberarea deciziei de autorizare de constituire a societãţii de pensii, Comisia analizeazã cererea şi documentaţia depuse de fondatori sau de reprezentanţii lor legali şi verificã dacã sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevãzute de Lege şi în prezenta normã.

SECŢIUNEA 1
Condiţii generale

ART. 7
Societatea de pensii trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii generale:
a) sã se constituie sub forma unei societãţi pe acţiuni;
b) sã aibã ca obiect unic de activitate administrarea fondurilor de pensii şi, opţional, furnizarea de pensii private;
c) denumirea societãţii de pensii sã conţinã obligatoriu sintagma "fond de pensii";
d) capitalul social este reprezentat prin acţiuni emise de societatea de pensii, care sunt nominative, nu pot fi transformate în acţiuni la purtãtor şi nu pot fi acţiuni preferenţiale;
e) actul constitutiv al societãţii de pensii trebuie sã prevadã cã acţionarii nu pot beneficia de drepturi preferenţiale sau de alte privilegii şi cã este interzisã limitarea drepturilor sau impunerea de obligaţii suplimentare;
f) participaţia cumulatã a persoanelor fizice nu poate depãşi 5% din capitalul social al societãţii de pensii.

SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii privind fondatorii

ART. 8
(1) Fondatorii societãţii de pensii trebuie sã dispunã de o situaţie financiarã stabilã, aptã sã susţinã entitatea în caz de necesitate.
(2) Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie sã fi înregistrat, potrivit ultimei situaţii financiare şi, dupã caz, ultimei balanţe de verificare, capital propriu pozitiv.
(3) Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie sã fi funcţionat minimum 3 ani, cu excepţia celor rezultate în urma fuziunii sau divizãrii unei alte persoane juridice care, înainte de fuziune sau de divizare, a funcţionat minimum 3 ani.
(4) Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie sã nu fie în procedurã de reorganizare judiciarã sau de faliment, sã nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice, dupã caz, şi sã nu fi fost implicate în niciun fel de scandaluri financiare.
(5) Nu pot participa ca fondator la capitalul social al unei societãţi de pensii persoanele juridice ori alte entitãţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizãrii şi ţinerii contabilitãţii şi/sau publicãrii situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care permit pãstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/asociaţilor şi a administratorilor.
(6) Organismele de plasament colectiv fãrã personalitate juridicã nu pot participa ca fondator la capitalul social al unei societãţi de pensii.
ART. 9
Persoanele fizice care au calitatea de fondator trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sã dispunã de venituri personale, neafectate îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale faţã de terţi, şi care, prin nivelul lor, sã justifice în mod corespunzãtor provenienţa fondurilor destinate participaţiei la capitalul social al societãţii de pensii;
b) fondurile destinate participaţiei la capitalul social al societãţii de pensii sã nu aibã ca surse venituri obţinute din activitãţi desfãşurate în statele sau jurisdicţiile prevãzute la art. 8 alin. (5);
c) sã nu fie membri în consiliul de administraţie/conducãtori ai unui alt administrator de fond de pensii administrat privat ori ai instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fondul de pensii administrat privat, sã nu fie membri în consiliul de administraţie/conducãtori ai unei societãţi de servicii de investiţii financiare cu care societatea de pensii a încheiat contract şi sã nu fie angajaţi sau sã aibã orice fel de relaţie contractualã, directã ori indirectã, cu un alt administrator.

SECŢIUNEA a 3-a
Condiţii privind membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducãtori

ART. 10
Membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducãtori trebuie sã nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice şi sã nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare.
ART. 11
(1) Membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducãtori trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã pregãtirea şi experienţa profesionalã necesare funcţiei pe care urmeazã sã o îndeplineascã, conform prevederilor Legii;
b) sã nu fi fãcut parte din conducerea unei societãţi care nu şi-a respectat obligaţiile materiale şi financiare faţã de terţi la momentul încetãrii activitãţii societãţii respective;
c) sã nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducãtori ai unui alt administrator ori ai instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fondul de pensii administrat privat sau persoanelor afiliate acestuia din urmã;
d) sã nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducãtori ai societãţii de servicii de investiţii financiare cu care societatea de pensii a încheiat contract;
(2) Calitatea membrilor propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducãtori garanteazã gestiunea corectã şi prudenţialã a fondului de pensii administrat privat.
ART. 12
(1) Comisia are calitatea sã evalueze în ce mãsurã experienţa acumulatã de cãtre membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie/conducãtori este relevantã pentru specificul şi volumul activitãţii care va fi desfãşuratã de societatea de pensii.
(2) Evaluarea fiecãrui membru propus pentru consiliul de administraţie sau pentru comitetul de direcţie/conducãtor se va face, în fiecare caz, luându-se în considerare informaţii legate de activitatea, experienţa şi reputaţia persoanei în cauzã, precum şi de orice alte circumstanţe. În acest sens, vor fi avute în vedere, în mãsura în care prezintã relevanţã, situaţii cum ar fi:
a) persoana respectivã a fost sancţionatã ori i s-a refuzat o autorizaţie de cãtre o autoritate de supraveghere din domeniul financiar-bancar din România sau din strãinãtate ori s-a aflat în altã situaţie care, prin aspectele relevate, ar putea avea efecte negative asupra imaginii societãţii de pensii la care persoana în cauzã este propusã în calitate de membru al consiliului de administraţie sau al comitetului de direcţie/conducãtor, dupã caz;
b) persoana respectivã a exercitat fãrã acordul autoritãţii menţionate la lit. a) o activitate pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevãzutã obligativitatea obţinerii unui astfel de acord;
c) în perioada în care persoana respectivã a deţinut calitatea de conducãtor sau de administrator al unei entitãţi, aceasta a fãcut obiectul unor mãsuri de supraveghere specialã, de administrare specialã ori al altor mãsuri similare instituite de autoritatea competentã;
d) entitãţile la care persoana respectivã exercitã sau a exercitat atribuţii de conducere ori de administrare sau la care este ori a fost acţionar sau asociat au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o autoritate din România ori din strãinãtate, însãrcinatã cu supravegherea în domeniul financiar-bancar, sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie.
ART. 13
(1) Nu pot deţine calitatea de fondator, membru în consiliul de administraţie, conducãtor sau auditor financiar al unei societãţi de pensii persoanele nominalizate în anexa la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea şi combaterea utilizãrii sistemului financiar-bancar în scopul finanţãrii de acte de terorism, aprobatã prin <>Legea nr. 466/2002 , şi în lista întocmitã în conformitate cu prevederile <>art. 27 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificãrile ulterioare.
(2) Nu pot deţine calitatea de fondator, acţionar, administrator, conducãtor sau auditor financiar al unei societãţi de pensii persoanele care au fost condamnate, printr-o sentinţã rãmasã definitivã, pentru infracţiuni de corupţie, spãlare de bani, infracţiuni contra patrimoniului, abuz în serviciu, luare sau dare de mitã, fals şi uz de fals, deturnare de fonduri, evaziune fiscalã, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţã, mãrturie mincinoasã ori alte fapte de naturã sã conducã la concluzia cã nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sãnãtoase şi prudente a societãţii de pensii.
(3) Interdicţia prevãzutã la alin. (1) şi (2) se aplicã şi în cazul fondatorilor, acţionarilor şi auditorilor financiari, persoane juridice, la care unul sau mai mulţi dintre acţionarii, administratorii ori persoanele care asigurã conducerea activitãţii curente a acestora se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2).

SECŢIUNEA a 4-a
Documentaţia necesarã pentru obţinerea autorizaţiei de constituire a societãţii de pensii

ART. 14
(1) Decizia de autorizare de constituire a unei societãţi de pensii se elibereazã în baza cererii pentru autorizarea de constituire a societãţii de pensii, întocmitã conform anexei nr. 2.
(2) Cererea, însoţitã de documentaţia completã, se depune şi se înregistreazã la Comisie de cãtre fondatori sau reprezentanţii lor legali.
ART. 15
Cererea prevãzutã la art. 14 alin. (1) este însoţitã de urmãtoarele documente:
a) procurã specialã şi autenticã sau, dupã caz, delegaţie avocaţialã, semnatã de toţi membrii fondatori, prin care aceştia desemneazã una ori mai multe persoane pentru a-i reprezenta în relaţia cu Comisia, pe parcursul instrumentãrii cererii de autorizare de constituire;
b) proiectul actului constitutiv, care sã conţinã denumirea societãţii de pensii, conform rezervãrii eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, şi care sã fie întocmit cu respectarea prevederilor Legii;
c) documentaţia privind fondatorii, prevãzutã la art. 16;
d) documentaţia privind candidaţii pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducãtori, dacã este cazul, prevãzutã la art. 17;
e) documente privind fondatorii, referitoare la eventuala lor calitate de persoane afiliate, precum şi natura legãturilor dintre ei, conform Declaraţiei nr. 1 pe propria rãspundere privind afilierea, denumitã în continuare Declaraţia nr. 1, prevãzutã în anexa nr. 6;
f) specimene de semnãturã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
g) proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societãţii de pensii, precum şi proceduri interne, întocmite în conformitate cu art. 18;
h) plan organizatoric şi financiar, întocmit în conformitate cu art. 19;
i) actul juridic în baza cãruia societatea în curs de înfiinţare deţine spaţiul destinat sediului social şi sediilor secundare, precum şi documente din care sã reiasã cã acestea îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 20.
ART. 16
(1) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane juridice, se vor prezenta urmãtoarele documente:
a) certificat constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similarã din ţara de origine, care sã ateste cel puţin denumirea, numãrul şi data înmatriculãrii, obiectul de activitate al acesteia, persoanele împuternicite legal sã reprezinte persoana juridicã şi structura acţionariatului acesteia pânã la nivel de persoanã fizicã. Structura acţionariatului pânã la nivel de persoanã fizicã trebuie detaliatã inclusiv pentru persoanele juridice care deţin indirect participaţii la capitalul social al fondatorului;
b) ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de o societate de audit financiar extern, membrã a Camerei Auditorilor Financiari din România, cele mai recente situaţii financiare interimare şi ultima balanţã de verificare ale fondatorului şi, dupã caz, cele întocmite la nivelul perimetrului de consolidare contabilã din care face parte fondatorul. În cazul fondatorilor rezultaţi dintr-o fuziune sau divizare, persoana juridicã din care acestea provin trebuie sã fi funcţionat minimum 3 ani înainte şi trebuie sã prezinte dovada cã nu a înregistrat pierderi în ultimele douã exerciţii financiare;
c) în cazul fondatorilor, persoane juridice strãine, situaţiile financiare anuale prevãzute la lit. b) vor fi auditate de o societate de audit financiar autorizatã, membru activ al unui organism profesional recunoscut de Federaţia Internaţionalã a Contabililor şi care a asimilat Codul de eticã emis de aceasta. Comisia poate solicita documente care sã ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate;
d) la solicitarea Comisiei, curriculum vitae, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, certificat de cazier judiciar şi certificat de cazier fiscal, cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor art. 17 alin. (1) lit. f), respectiv alin. (2), (3) şi (4), şi specimene de semnãturã pentru membrii consiliului de administraţie şi/sau pentru persoanele care asigurã conducerea activitãţii curente a fondatorului, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
e) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2 pe propria rãspundere privind deţinerile reprezentând cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societãţi, denumitã în continuare Declaraţia nr. 2, prevãzute în anexele nr. 6 şi 7.
(2) Pentru fiecare dintre fondatorii, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 5% din capitalul social al societãţii de pensii, dar nu mai mult de 10% cumulat, se va prezenta numai documentaţia prevãzutã la alin. (1) lit. a).
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplicã fondatorilor, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 5% din capitalul social al societãţii de pensii, dar care deţin participaţii la capitalul social al altui fondator al aceleiaşi societãţi de pensii, indiferent de cota de participare.
(4) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane fizice, se vor prezenta urmãtoarele documente:
a) copie a actului de identitate, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate;
b) curriculum vitae, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 1;
c) certificatul de cazier judiciar, cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor art. 17 alin. (2), (3) şi (4);
d) declaraţie de venit, întocmitã în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizatã de autoritatea fiscalã sau, dupã caz, certificatã conform legislaţiei din ţara respectivã; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va prezenta un document oficial care sã ateste acest fapt;
e) date despre fondatorii societãţii de pensii, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
f) specimen de semnãturã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
g) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2, prevãzute în anexele nr. 6 şi 7;
h) cazier fiscal sau declaraţie din care sã rezulte natura şi cuantumul datoriilor existente la data depunerii cererii.
(5) Sunt exceptaţi de la prevederile alin. (4) şi ale art. 9 lit. a) fondatorii, persoane fizice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societãţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat.
ART. 17
(1) Pentru fiecare dintre membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi pentru comitetul de direcţie/conducãtori va fi transmisã urmãtoarea documentaţie:
a) copie a actului de identitate, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate;
b) curriculum vitae, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 1;
c) copie a actului care atestã cã au studii superioare de lungã duratã, absolvite cu examen de licenţã sau de diplomã, dupã caz;
d) chestionarul al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 4, completat şi semnat de aceste persoane;
e) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã persoana în cauzã nu se aflã în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute de Lege;
f) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, cu respectarea prevederilor alin. (2), (3) şi (4);
g) specimen de semnãturã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
h) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2, prevãzute în anexele nr. 6 şi 7.
(2) Pentru persoanele care nu au reşedinţa în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi/sau din ţara în care au reşedinţa în prezent, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.
(3) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au reşedinţa în România se vor prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritãţile române şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridicã eliberat de autoritãţile din ţara de origine şi/sau din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacã aceasta este alta decât ţara de origine.
(4) Pentru persoanele care au domiciliul în România se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autoritãţile române.
ART. 18
(1) Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societãţii de pensii va conţine cel puţin urmãtoarele:
a) proiectul structurii organizatorice a societãţii de pensii, care va conţine obligatoriu o direcţie de audit intern şi o direcţie distinctã responsabilã cu analiza oportunitãţilor investiţionale şi plasarea activelor;
b) atribuţiile consiliului de administraţie, întocmite conform alin. (2);
c) atribuţiile fiecãrui compartiment al societãţii de pensii şi relaţiile dintre acestea;
d) atribuţiile sediilor secundare ale societãţii de pensii, inclusiv proceduri privind evidenţa şi controlul activitãţii, arhivarea documentelor şi transmiterea situaţiilor şi/sau a documentelor la sediul social/central;
e) competenţele conducãtorilor societãţii de pensii/ înlocuitorilor acestora, ale persoanelor care asigurã conducerea compartimentelor din cadrul societãţii de pensii şi din cadrul sediilor secundare, precum şi pe cele ale altor persoane care efectueazã operaţiuni în numele şi pe contul societãţii de pensii.
(2) Atribuţiile consiliului de administraţie sunt urmãtoarele:
a) stabilirea direcţiilor principale de activitate şi de dezvoltare ale societãţii;
b) stabilirea sistemului contabil şi de control financiar şi aprobarea planificãrii financiare;
c) numirea şi revocarea directorilor şi stabilirea remuneraţiei lor;
d) supravegherea activitãţii directorilor;
e) pregãtirea raportului anual, organizarea adunãrii generale a acţionarilor şi implementarea hotãrârilor acesteia;
f) introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolvenţei societãţii, potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare.
(3) Procedurile interne vor conţine cel puţin urmãtoarele:
a) descrierea sistemului de control intern, a gradului de adecvare a sistemului informatic preconizat a fi utilizat la specificul activitãţii ce urmeazã a fi desfãşuratã, avându-se în vedere aspecte precum: capacitatea de a desfãşura activitãţile propuse, gradul de securitate a informaţiei, capacitatea de a furniza raportãrile solicitate de Comisie, îndeplinirea de cãtre sistemele de prelucrare automatã a datelor a criteriilor minimale prevãzute de reglementãrile financiar-contabile în vigoare;
b) reguli privind prevenirea şi combaterea spãlãrii banilor, emise în aplicarea <>Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 19
Planul organizatoric şi financiar va fi întocmit pentru o perioadã de minimum 5 ani.
ART. 20
(1) Spaţiul destinat sediului social trebuie sã îndeplineascã cel puţin urmãtoarele condiţii:
a) sã se afle în folosinţa exclusivã a societãţii de pensii;
b) sã fie corespunzãtor structurii organizatorice şi activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
c) sã fie în suprafaţã utilã de cel puţin 100 mp;
d) sã fie compartimentat corespunzãtor, astfel încât sã se asigure separarea efectivã a activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
e) sã nu fie amplasat la subsolurile clãdirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;
f) sã dispunã de o dotare tehnicã adecvatã desfãşurãrii activitãţii, astfel încât sã se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entitãţii.
(2) Spaţiul destinat sediilor secundare trebuie sã îndeplineascã cel puţin urmãtoarele condiţii:
a) sã se afle în folosinţa exclusivã a societãţii de pensii;
b) sã fie corespunzãtor structurii organizatorice şi activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
c) sã fie în suprafaţã utilã de cel puţin 25 mp;
d) sã fie compartimentat corespunzãtor, astfel încât sã se asigure separarea efectivã a activitãţilor ce urmeazã a fi desfãşurate;
e) sã nu fie amplasat la subsolurile clãdirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;
f) sã dispunã de o dotare tehnicã adecvatã desfãşurãrii activitãţii, astfel încât sã se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entitãţii.

SECŢIUNEA a 5-a
Procedura de acordare sau respingere a autorizãrii de constituire a societãţii de pensii

SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea autorizãrii de constituire a societãţii de pensii

ART. 21
(1) Comisia hotãrãşte cu privire la eliberarea unei decizii de autorizare de constituire în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
(2) Decizia de aprobare a cererii de autorizare de constituire a societãţii de pensii se comunicã solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de cãtre Comisie.
ART. 22
(1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 21 alin. (1), un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de constituire a societãţii de pensii.
(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare ori înlocuire, dupã caz.

SUBSECŢIUNEA a 2-a
Respingerea autorizãrii de constituire a societãţii de pensii

ART. 23
(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute în Lege şi în prezenta normã duce la respingerea cererii pentru autorizarea de constituire a societãţii de pensii.
(2) Decizia de respingere, scrisã şi motivatã, se comunicã solicitantului în ziua lucrãtoare urmãtoare adoptãrii acesteia, dar nu mai târziu de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de cãtre Comisie.
(3) Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
ART. 24
O nouã cerere de autorizare de constituire a societãţii de pensii poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAP. III
Autorizarea de administrare

SECŢIUNEA 1
Condiţii generale

ART. 25
Pentru a deveni administrator, societatea de pensii înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului trebuie sã obţinã de la Comisie autorizarea de administrare a fondului de pensii administrat privat.
ART. 26
(1) Pentru eliberarea deciziei de autorizare de administrare, Comisia analizeazã cererea şi documentaţia prevãzutã de Lege, depuse de societatea de pensii prin reprezentanţii sãi legali, şi verificã dacã sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevãzute în Lege şi în cap. II al prezentei norme.
(2) Pe lângã documentaţia prevãzutã la alin. (1), societatea de pensii are obligaţia de a depune la Comisie şi proiectul contractului de audit.
ART. 27
În situaţia apariţiei oricãrei modificãri faţã de condiţiile avute în vedere la autorizarea de constituire a societãţii de pensii, se vor transmite documentele prevãzute la art. 15, necesare Comisiei în vederea evaluãrii modificãrilor apãrute.

SECŢIUNEA a 2-a
Procedura de acordare sau de respingere a autorizãrii de administrare a fondului de pensii administrat privat

SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea autorizãrii de administrare

ART. 28
(1) Comisia hotãrãşte cu privire la eliberarea unei decizii de administrare în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
(2) Decizia de aprobare a cererii de autorizare de administrare se comunicã solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de cãtre Comisie.
ART. 29
(1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 28 alin. (1), un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de administrare.
(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare ori înlocuire, dupã caz.

SUBSECŢIUNEA a 2-a
Respingerea autorizãrii de administrare

ART. 30
(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute în Lege şi în prezenta normã duce la respingerea cererii pentru autorizarea de administrare.
(2) Decizia de respingere, scrisã şi motivatã, se comunicã solicitantului în ziua lucrãtoare urmãtoare adoptãrii acesteia, dar nu mai târziu de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de cãtre Comisie.
(3) Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
ART. 31
O nouã cerere de autorizare de administrare poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 32
Toate documentele depuse la Comisie în scopul obţinerii autorizaţiei de constituire a societãţii de pensii şi a autorizaţiei de administrare vor fi numerotate şi semnate, pentru conformitate, de cãtre reprezentanţii legali ai solicitantului şi vor fi însoţite de un opis în care acestea vor fi menţionate.
ART. 33
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezenta normã.


ANEXA 1
----------
la norma
---------



┌────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│Curriculum vitae │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Informatii personale │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Nume/Prenume │Nume Prenume │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Adresa │Numarul imobilului, numele strazii, │
│ │codul postal, localitatea, tara │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Telefon │Fix: Mobil: │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Cetatenia │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Data nasterii │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Sex │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Experienta profesionala │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Perioada │Mentionati pe rand fiecare experienta │
│ │profesionala relevanta, incepand cu │
│ │cea mai recenta dintre acestea. │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Functia sau postul ocupat │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Principalele activitati si │ │
│responsabilitati │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Numele si adresa angajatorului │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Tipul activitatii sau sectorul │ │
│de activitate │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Educatie si formare │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Perioada │Mentionati pe rand fiecare forma de │
│ │invatamant si program de formare │
│ │profesionala urmat, incepand cu cel │
│ │mai recent. │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Calificarea / diploma obtinuta │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Domenii principale studiate / │ │
│competente dobandite │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Numele si tipul institutiei │ │
│de invatamant │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Nivelul de clasificare a formei │ │
│de invatamant │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini si competente │ │
│personale │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limba materna │Precizati limba materna │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limba(i) straina(e) cunoscute │ │
├────────────────────────────────┼───────────────────┬─────────────┬───────┤
│Autoevaluare │ Inteles │ Vorbit │ Scris │
├────────────────────────────────┼─────────┬─────────┼───────┬─────┼───────┤
│ │Abilitati│Abilitati│Interac│Expri│ │
│ │ de │de citire│tiune │mare │ │
│ │ascultare│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────┴─────────┴───────┴─────┴───────┤
│Limba │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limba │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Competente si cunostinte de │Descrieti competentele si indicati │
│utilizare a calculatorului │contextul in care au fost dobandite. │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Alte competente si aptitudini │Descrieti competentele si indicati │
│ │contextul in care au fost dobandite. │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Informatii suplimentare │Indicati alte informatii utile care nu │
│ │au fost mentionate anterior, de exemplu: │
│ │persoane de contact, referinte etc. │
└────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘



ANEXA 2
-------
la norma
--------


┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│ Pagina 1/1 │ │
│ │ CERERE PENTRU AUTORIZAREA CA SOCIETATE DE PENSII/ │
│ DATE DE │ ADMINISTRATOR AL FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT │
│ IDENTIFICARE │ PRIVAT │
│ ALE SOCIETATII │ │
├────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│Subsemnatul (a) ....................................................... │
│ (numele si prenumele) │
│ │
│ │
│In calitate de imputernicit/imputerniciti ............................. │
│ (nr. si data procurii speciale si │
│ autentice/delegatiei avocatiale) │
│ │
│Solict autorizarea de constituire a societatii de pensii/de administrare │
│a fondului de pensii administrat privat │
│....................................................................... │
│ (denumirea societatii) │
│ │
│avand: │
│ │
│Sediul social: ..................... ............................... │
│ (localitate) (strada si numarul) │
│ │
│ ..................... ............................... │
│ (judetul) (codul postal) │
│ │
│Sediul secundar:.................... ............................... │
│ (localitate) (strada si numarul) │
│ │
│ ..................... ............................... │
│ (judetul) (codul postal) │
│ │
│ │
│ Forma de inregistrare a sediului secundar: │
│ ....................................................................... │
│ (sucursala, reprezentanta, agentie, punct de lucru) │
│ │
│ │
│Numarul de telefon: ............. Numarul de fax: ................... │
│ │
│ │
│Adresa de posta electronica: ......................................... │
│ │
│Prezenta cerere este insotita de un numar de ...... documente, totalizand │
│un numar de ..... file. │
│ │
│ │
│ │
│Semnatura imputernicit: .......................... │
│ │
│Data: ............................. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ │
│ FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE │
│ POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 3
-------
la norma
--------



┌───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│Pagina 1/1 │ DATE DESPRE ACTIONARII ADMINISTRATORULUI FONDULUI │
│ │ DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT │
├───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────┤
│Actionarii administratorului - prsoane fizice │
├────┬───────────────┬──────────┬─────────────────────────────┬────────────┤
│Nr. │ Fondatori/ │ Statul │ Detinere │Cod numeric │
│crt.│ Actionari │ rezident ├────────────┬────────────────┤personal*1) │
│ │Nume si prenume│ │Nr. actiuni │% din capitalul │ │
│ │ │ │ │ social │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┴───────────────┴──────────┴────────────┴────────────────┴────────────┤
│Actionarii administratorului - prsoane juridice*2) │
├────┬───────────────┬──────────┬─────────────────────────────┬────────────┤
│Nr. │ Fondatori/ │ Statul │ Detinere │Cod unic de │
│crt.│ Actionari*3) │ rezident ├────────────┬────────────────┤inregis- │
│ │ Denumire │ │Nr. actiuni │% din capitalul │ trare*4) │
│ │ │ │ │ social │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼────────────┼────────────────┼────────────┤
└────┴───────────────┴──────────┴────────────┴────────────────┴────────────┘

Numele si prenumele imputernicit:...........................

Semnatura imputernicitului: ................................

Data: ...............



*1) Pentru persoanele fizice straine se va completa seria si numarul
pasaportului.
*2) Se vor inscrie numai actionarii societatii cu detineri de minimum 5%
din capitalul social, ultima linie fiind completata cu "alti
actionari persoane fizice/juridice cu detineri sub 5%" si, respectiv
totalul detinerilor acestora.
*3) Se va completa incepand cu structura actionariatului societatii care
solicita autorizarea. Pentru fiecare actionar semnificativ, persoana
juridica, se va completa o noua pagina precizandu-se structura
actionariatului acestuia pana la nivel de actionar persoana fizica
inclusiv. Nu se completeaza in cazul societatilor admise la
tranzactionare pe o piata reglementata si al celor la care statul sau
o autoritate a administratiei publice este actionar sau asociat,
precizandu-se aceasta situatie.
*4) Pentru persoanele juridice straine se va completa numarul de
inregistrare la institutia similara Oficiului Registrului Comertului
din statul de origine.


FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE


ANEXA 4
-------
la norma
--------


┌────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
│ Pagina 1/3 │ INFORMATII DESPRE MEMBRII CONSILIULUI DE │
│ │ADMINISTRATIE/COMITETULUI DE DIRECTIE/CONDUCATORI│
├────────────────────────┼────────────────────┬────────────────────────────┤
│Numele si prenumele │ Functia*1) │ Codul numeric personal │
├────────────────────────┼────────────────────┼──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
├────────────────────────┼────────────────────┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼──┼─┤
└────────────────────────┴────────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴─┘


Numele si prenumele imputernicitului:....................

Semnatura imputernicitului: .........................

Data: ..........................


*1) Se va completa, dupa caz, cu: CA - membru in consiliul de
administratie, CD - membru al comitetului de directie,
C - conducator.


FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE


Pagina 2/3

CHESTIONAR
pentru membrii consiliului de administratie si
membrii comitetului de directie/conducatori

Acest chestionar va fi completat de fiecare dintre membrii consiliului de administratie si membrii comitetului de directie/conducatori ai societatii de administrare. Chestionarul se intocmeste potrivit acestui model; este obligatoriu a se raspunde la toate intrebarile. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.

1. Denumirea si adresa sediului societatii pentru care se comunica informatiile:
.................................................................
2. Identitatea membrului (numele si prenumele, CNP, seria si numarul actului de identitate, emitentul si data emiterii acestuia, data si locul nasterii, cetatenia si domiciliul). Pentru cetatenii straini se va preciza, daca este cazul, si data de la care au domiciliul/resedinta in Romania.
.................................................................
3. Functia pe care o exercitati in cadrul societatii. Se va prezenta si o scurta descriere a atributiilor si responsabilitatilor aferente.
.................................................................
4. Comunicati orice informatii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru aprecierea calificarii, experientei profesionale si a onorabilitatii dumneavoastra.
.................................................................
5. Ati fost sau sunteti actionar semnificativ (care detine cel putin 10% din capitalul social sau din drepturile de vot) ori asociat intr-o societate comerciala? In aceasta eventualitate, precizati denumirea societatii comerciale si nivelul participatiei dumneavoastra.
.................................................................
6. Ati exercitat activitati, pentru care, potrivit dispozitiilor legale aplicabile era prevazuta obligativitatea obtinerii unei aprobari de la o autoritate de reglementare, supraveghere si/sau control din domeniul financiar-bancar din Romania sau din strainatate?
.................................................................
7. Ati avut, dumneavoastra sau societatile la care ati exercitat ori exercitati responsabilitati de conducere si sau de administrare ori la care sunteti sau ati fost actionar semnificativ ori asociat, dificultati financiare majore sau v-ati aflat dumneavoastra ori respectivele entitati in alte situatii care sa fi condus la proceduri judiciare sau extrajudiciare, finalizate ori aflate in curs de desfasurare? Daca da, faceti orice precizare utila.
.................................................................

Pagina 3/3

8. Ati facut parte din Consiliul de Administratie sau din conducerea unei societati care a inregistrat o evolutie necorespunzatoare a indicatorilor de prudenta sau a facut obiectul unor masuri de supraveghere speciala, de administrare speciala ori al altor masuri similare instituite de catre o autoritate competenta?
.................................................................
9. Autoritatile insarcinate cu supravegherea in domeniul financiar-bancar din Romania sau din strainatate v-au refuzat vreo autorizatie ori v-au aplicat vreo sanctiune dumneavoastra personal? Dar vreuneia dintre entitatile la care ati exercitat ori exercitati responsabilitati de conducere si/sau de administrare ori la care sunteti sau ati fost actionar semnificativ ori asociat? Daca da, dati detalii, indiferent daca intre timp a intervenit reabilitarea (se vor indica: autoritatea care a dispus sanctionarea, fapta sanctionata, sanctiunea si data aplicarii sanctiunii).
.................................................................
10. Sunteti membru in consiliul de administratie sau conducator al unui alt administrator de fond de pensii administrat privat, al unei institutii de credit care indeplineste functie de depozitar sau al unei societati de servicii de investitii financiare? Daca da, faceti orice precizare utila.
.................................................................
11. Sunteti angajat sau aveti o relatie contractuala cu o alta societate de administrare a investitiilor, societate de asigurare, societate de servicii de investitii financiare sau institutie de credit care indeplineste functie de depozitar? Daca da, faceti orice precizare utila.
.................................................................


Semnatura:.....................

Data:............................


FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE

ANEXA 5
-------
la norma
--------



Specimene*1) de semnatura pentru membrii
Consiliului de administratie/Comitetului de directie/conducatori


................................................................
(denumirea societatii care solicita autorizare de de administrare
a fondului de pensii private)

inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului cu
numarul ......., avand Cod unic de inregistrare .........

┌─────┬──────────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │ Numele si prenumele │ Calitatea │ Semnatura │
│crt. │ descifrabil │ │ │
└─────┴──────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┘
┌───────┐
│ │
1)...........................................................└───────┘
┌───────┐
│ │
2)...........................................................└───────┘
┌───────┐
│ │
3)...........................................................└───────┘


*1) Prezenta anexa se va completa in fata reprezentantului Comisiei
de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
Daca unul dintre membrii consiliului de administratie/comitetului
de directie/conducatori nu poate semna, in aceste conditii se va
depune o declaratie notariala privind specimenul de semnatura.


ANEXA 6
-------
la norma
--------


DECLARATIE Nr. 1
pe propria raspundere privind afilierea

Declaratia se intocmeste potrivit acestui model. Nu sunt acceptate
declaratiile semnate prin imputerniciti.


Subsemnatul*1) ........., cu domiciliul in ......., posesor al actului de
identitate tip*2)..., seria ... nr. ...., eliberat de ........ la data de
......., valabil pana la data de ......., CNP ........ in calitate de*3)
......... al societatii de administrare a fondului de pensii private ......,
declar prin prezenta ca am/nu am calitatea de persoana afiliata, in raport
cu o persoana fizica sau juridica, asa cum este definita la art. 2 alin. 2
din <>Legea nr. 411/2004 .

Subsemnatul*4) ........., reprezentant legal al Societãţii Comerciale*5)
.........., cu sediul social în ........., înregistratã la oficiul
registrului comerţului sub nr. ......... (seria, numãrul şi data emiterii)
........... şi Codul unic de înregistrare ..........., declar cã Societatea
Comercialã*5) ............, în calitate de acţionar al societãţii de
administrare a fondului de pensii private .........., are/nu are calitatea
de persoanã afiliatã în raport cu o persoanã fizicã sau juridicã, aşa cum
este definitã la <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004 .

Relatii de afiliere*6):
┌───┬────────────────────┬──────────────┬─────────────────────┬──────────────┐
│Nr.│Numele si prenumele │ Felul │ Statul al carui │Participare la│
│crt│persoanei fizice/ │ afilierii │ cetatean este │ capitalul │
│ │Denumirea societatii│conform art. 2│persoana fizica si │ social al │
│ │cu care declarantul │ alin. (2) │statul de rezidenta │ societatii/ │
│ │ se afla in │ Legea nr. │al acesteia/Statul de│ drepturile │
│ │relatii de afiliere │ 411/2004 │ rezidenta al │ de vot(%) │
│ │ │ │societatii in care │ │
│ │ │ │sunt detinute actiuni│ │
├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤
├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤
├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤
├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤
├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤
├───┼────────────────────┼──────────────┼─────────────────────┼──────────────┤
└───┴────────────────────┴──────────────┴─────────────────────┴──────────────┘

Data..................

Semnatura ....................


FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE


*1) Se completeazã numai în cazul persoanelor fizice.
*2) Se completeazã BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte
de identitate sau PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice strãine.
*3) Se completeazã funcţia deţinutã: acţionar, membru al consiliului de
administraţie, membru în comitetul de direcţie/conducãtor.
*4) Se completeazã numai în cazul acţionarilor persoane juridice, de cãtre
persoana fizicã având calitatea de reprezentant legal al acţionarului
persoanã juridicã, în conformitate cu prevederile actului constitutiv al
acesteia.
*5) Se completeazã cu aceeaşi denumire.
*6) Se completeazã, dacã este cazul, atât de persoanele fizice, cât si
de persoanele juridice.


ANEXA 7
-------
la norma
--------


DECLARATIE Nr. 2
pe propria raspundere privind detinerile reprezentand cel
putin 5% din capitalul social sau din drepturile
de vot ale unei societati

Declaratia se intocmeste potrivit acestui model. Nu sunt acceptate
declaratiile semnate prin reprezentare.


Subsemnatul*1) ..........., cu domiciliul in .........., posesor
al actului de identitate tip*2) ...., seria ..... nr. ....., eliberat de
....... la data de ......., valabil pana la data de ......., CNP .........,
in calitate de*3) .............. al societatii de pensii/societatii de
administrare a fondului de pensii private ......., declar prin prezenta
ca am/nu am detineri care reprezinta cel putin 5% din capitalul social sau
al drepturilor de vot:

Subsemnatul*4) ........., reprezentant legal al Societãţii Comerciale*5)
.........., cu sediul social în ........., înregistratã la oficiul
registrului comerţului sub nr. ......... (seria, numãrul şi data emiterii)
........... şi Codul unic de înregistrare ..........., declar prin prezenta
cã Societatea Comercialã*5) ............, are/nu are detineri care
care reprezinta cel putin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot:

Detineri individuale*6):

┌────┬──────────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │Denumirea societatii/Numele │ Statul rezident al │Participare la │
│crt.│si prenumele persoanei fizice │ societatii │ capitalul │
│ │ │in care sunt detinute│ social al │
│ │ │ actiuni │ societatii/ │
│ │ │ │ drepturile │
│ │ │ │ de vot(%) │
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
└────┴──────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┘

Data..................

Semnatura ....................


FALSE DECLARATII SAU OMISIUNI INTENTIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI INCALCARI ALE LEGII PENALE


*1) Se completeazã numai în cazul persoanelor fizice.
*2) Se completeazã BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte
de identitate sau PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice strãine.
*3) Se completeazã funcţia deţinutã: acţionar, membru în consiliul de
administraţie, membru în comitetul de direcţie/conducãtor.
*4) Se completeazã numai în cazul persoanelor juridice de cãtre persoana
fizicã care are calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoanã
juridicã.
*5) Se completeazã cu aceeaşi denumire.
*6) Se completeazã, dacã este cazul, atât de persoanele fizice, cât şi
de persoanale juridice.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016