Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere: a) prevederile art. 19 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, aprobată şi modificată prin Legea nr. 42/1995, potrivit cărora Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România asigura buna desfăşurare a activităţii experţilor contabili şi a contabililor autorizaţi; b) prevederile art. 36 din Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, aprobată şi modificată prin Legea nr. 42/1995, potrivit cărora Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România şi filialele sale îşi acoperă cheltuielile din venituri, în cadrul cărora se regăsesc cele referitoare la: - taxa de înscriere în evidenta Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România; - cotizaţiile membrilor stabilite pe transe de venituri; c) prevederile art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, aprobată şi modificată prin Legea nr. 42/1995, în baza cărora membrii Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România au obligaţia sa plătească cotizaţiile profesionale, neplata acestora pe o perioada de un an atragand radierea lor din Tabloul Corpului; d) Hotărârea Conferintei Naţionale a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România nr. 28 din 29 martie 1997, în baza prevederilor art. 31 din Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, aprobată şi modificată prin Legea nr. 42/1995, şi ale art. 18 lit. c) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului, Consiliul Superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România hotărăşte: ART. 1 Se aproba Normele nr. 2.120 din 24 iunie 1997 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei. ART. 2 Normele privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei vor fi publicate în Monitorul Oficial al României prin grija Secretariatului general al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România. Preşedintele Consiliului superior al Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, Marin Toma Bucureşti, 30 august 1997. Nr. 18/2. NORMELE Nr. 2.120 din 24 iunie 1997 privind acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei I. Atribuţiile şi răspunderile filialelor Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România În vederea organizării evidentei experţilor contabili, a contabililor autorizaţi şi a societăţilor comerciale de profil, precum şi pentru asigurarea condiţiilor bunei desfăşurări a activităţii acestora, filialele Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, denumit în continuare Corpul, au următoarele atribuţii: A. Cu privire la experţii contabili şi contabilii autorizaţi Pentru acordarea vizei anuale experţilor contabili şi contabililor autorizaţi, consiliile filialelor, preşedinţii şi secretarii acestora au următoarele obligaţii şi sarcini: 1. Difuzarea, sub luarea de semnătura, tuturor experţilor contabili şi contabililor autorizaţi din evidenta a formularului "Fişa pentru persoane fizice", potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme, pana la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte aceasta fişa. 2. In scopul evidenţierii şi urmăririi depunerii formularului "Fişa pentru persoane fizice", filiala va întocmi tabele nominale, separat pentru experţii contabili şi pentru contabilii autorizaţi, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme. 3. Termenul de depunere la filiala Corpului a formularului "Fişa pentru persoane fizice" de către experţii contabili şi contabilii autorizaţi este 15 ianuarie a anului următor celui pentru care se prezintă datele privind activitatea desfăşurata. 4. In cazuri justificate, atunci când experţii contabili şi contabilii autorizaţi anunţa, în termenul prevăzut la pct. 3, ca nu pot depune formularul "Fişa pentru persoane fizice", filiala este în drept sa acorde un alt termen de încă 5 zile. Dacă nici în acest termen nu a fost depusa fişa, preşedintele filialei nu va acorda viza anuala pentru exercitarea profesiei. 5. Viza anuala pentru exercitarea profesiei de către experţii contabili şi contabilii autorizaţi se acorda, dacă au fost îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii: a) achitarea în întregime a obligaţiilor fata de Corp, reprezentând cotizaţia fixa şi cea variabila, conform declaraţiilor de venit; b) plata la bugetul de stat, în cuantumul şi la termenul prevăzute de lege, a impozitelor cuvenite statului asupra onorariilor încasate de la beneficiari; c) dovada asigurării pentru riscul profesional ori prezentarea unui angajament din care sa rezulte ca se vor asigura legal; d) dovada ca nu au suferit nici o condamnare care, potrivit legislaţiei în vigoare, interzice dreptul de gestiune şi de administrare a societăţilor comerciale (prezentarea cazierului judiciar); e) nu au săvârşit fapte care sa încalce obligaţiile prevăzute de lege, precum şi regulile privind conduita şi etica profesională, pentru care au fost sancţionaţi de Comisia de disciplina, potrivit pct. 134 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului; f) depunerea fisei individuale prezentate în anexa nr. 1 la prezentele norme. 6. In baza datelor declarate pe propria răspundere de către experţii contabili şi contabilii autorizaţi, secretarul filialei va verifica exactitatea datelor şi a informaţiilor prezentate, va lua măsuri pentru încasarea taxelor şi a cotizaţiilor datorate şi va propune preşedintelui filialei acordarea vizei anuale. Acordarea vizei anuale se concretizează prin semnătura şi prin ştampila filialei pusă în căsuţa special rezervată în carnetul de membru al Corpului. 7. Acţiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfăşoară pana la data de 15 februarie, data după care filialele au obligaţia: a) sa afişeze la sediul filialei, la instanţele de judecata, la Camera de comerţ şi industrie etc. lista cuprinzând experţii contabili şi contabilii autorizaţi care au obţinut viza anuala şi care au dreptul sa exercite profesia; b) sa înainteze, pana la data de 1 martie, la Secretariatul general al Corpului o informare care sa cuprindă următoarele date: - numărul total al experţilor contabili în evidenta Corpului, din care, numărul celor cărora li s-a acordat viza anuala; - numărul total al contabililor autorizaţi în evidenta Corpului, din care, numărul celor cărora li s-a acordat viza anuala; - principalele aspecte, greutăţi şi propuneri în legătura cu activitatea desfăşurata în acest domeniu. B. Cu privire la societăţile comerciale autorizate 1. Pentru societăţile comerciale de profil, filialele transmit, sub luare de semnătura a reprezentantului legal al societăţii comerciale, fişa acesteia, întocmită după modelul prezentat în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentele norme, pana la data de 31 decembrie a anului pentru care se întocmeşte aceasta fişa. 2. In scopul evidenţierii şi urmăririi depunerii fisei societăţii comerciale, filiala Corpului va întocmi un tabel, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentele norme. 3. Prevederile cap. A pct. 3, 4 şi 5 se aplica în mod corespunzător şi societăţilor comerciale de profil care sunt în evidenta filialelor Corpului, cu excepţia dispoziţiilor pct. 5 lit. c), conform cărora societatea comercială, membra a Corpului, trebuie sa prezinte polita de asigurare a riscului profesional. În mod asemănător, societatea comercială trebuie sa facă dovada depunerii fisei prezentate în anexa nr. 3 la prezentele norme. 4. În baza datelor declarate de către societatea comercială pe propria răspundere, secretarul filialei va verifica exactitatea datelor prezentate în fişa şi va propune preşedintelui filialei acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei. Acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei se comunica de către filiala prin adresa, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezentele norme. 5. Acţiunea de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei se desfăşoară pana la data de 15 februarie, data după care filialele au obligaţia sa afişeze la sediul filialei, la Camera de comerţ şi industrie, la instanţele de judecata şi altele lista societăţilor comerciale care au obţinut viza anuala şi care au dreptul sa exercite profesia. II. Dispoziţii finale 1. Secretariatul general împreună cu secţiunile şi departamentele Corpului vor iniţia măsuri pentru îndrumarea, sprijinul şi controlul modului de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei. 2. Pe baza informarilor primite de la filiale, Secretariatul general împreună cu secţiunile Corpului vor prezenta Biroului permanent al Consiliului superior al Corpului rapoarte anuale cuprinzând rezultatele şi măsurile luate, precum şi direcţiile de acţiune în legătura cu acordarea vizei anuale pentru exercitarea profesiei. 3. Pentru perioada în care nu s-a acordat viza ca urmare a nesolicitarii sau neîndeplinirii condiţiilor, membrii Corpului nu sunt exoneraţi de plata obligaţiilor fata de acesta. 4. Contestaţiile la măsura luată de filiala Corpului, de neacordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei, se soluţionează în baza prevederilor art. 32 şi 35 din Ordonanţa Guvernului nr. 65/1994, aprobată şi modificată prin Legea nr. 42/1995, şi ale pct. 46-54 şi 124-140 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului. ANEXA 1
CECCAR
Filiala .................
FIŞA PENTRU PERSOANE FIZICE
1. Date de identificare
┌──────────────────────────────────────────────┐
1.1. Numele şi prenumele │ │
└──────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┐
1.2. Nr. carnetului emis de Corp │ │
└──────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────┐
1.3. Data naşterii │ │
└─────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────┐
1.4. Locul naşterii │ │
└──────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────┐
1.5. Domiciliul │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────┐
1.6. Telefon │ │
└──────────────────────────────────────────┘
2. Calitatea
┌────────────────────────┐ ┌─────────────────────────┐
2.1. │ Expert contabil │ │ 2.2. │ Contabil autorizat │ │
└────────────────────────┘ └─────────────────────────┘
3. Modul de desfăşurare a activităţii de expert contabil sau
contabil autorizat
┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
3.1. │ Prin cabinete proprii, cu angajare de colaboratori │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
3.2. │ Salariaţi în societăţi comerciale de expertiza contabila │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────┐
3.2.1. Denumirea cabinetului sau a societăţii comerciale │ │
└──────────────┘
┌──────────────┐
3.2.2. Sediul cabinetului sau al societăţii comerciale │ │
└──────────────┘
┌────────────────┐ ┌──────────────┐
3.2.3. Telefon │ │ 3.2.4. Fax │ │
└────────────────┘ └──────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
3.3. │ Salariat la alte unităţi patrimoniale în afară celor │ │
│ de expertiza contabila │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────┐
3.3.1. Locul de munca (fără prescurtări) │ │
└───────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────┐
3.3.2. Funcţia │ │
└───────────────────────────────┘
┌─────────────────────┐
3.3.3. Profilul unităţii*) │ │
└─────────────────────┘
-----------
*) Se completează conform codificării de mai jos:
I = industrie, agricultura, construcţii, transporturi, prestări de servicii,
comerţ;
S = societăţi de expertiza contabila şi de consultanţa;
A = funcţionari în aparatul financiar;
F = funcţionari (angajaţi la ministere şi la alte organe ale administraţiei
publice);
E = educaţie şi învăţământ;
P = pensionari.
┌────────────────────────────────────┐
3.4. │ Cu titlu independent │ │
└────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────┐
3.5. │ Cenzor │ │
└────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────┐
3.5.1. Denumirea societăţii comerciale │ 1/ 2/ 3/ │
└──────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐
3.5.2. Sediul societăţii comerciale │ 1/ 2/ 3/ │
└─────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────┐ ┌─────────────────┐
3.5.3. Telefon │ 1/ 2/ 3/ │ 3.5.4. Fax │ 1/ 2/ 3/ │
└─────────────────────┘ └─────────────────┘
┌────────────────────────────────────┐
3.6. │ Cenzor extern independent │ │
└────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────┐
3.6.1. Denumirea societăţii comerciale │ 1/ 2/ 3/ │
└──────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────┐
3.6.2. Sediul societăţii comerciale │ 1/ 2/ 3/ │
└─────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────┐ ┌─────────────────┐
3.6.3. Telefon │ 1/ 2/ 3/ │ 3.6.4. Fax │ 1/ 2/ 3/ │
└─────────────────────┘ └─────────────────┘
4. Activitatea extraprofesională remunerată*)
┌───────────────┐
4.1. Numărul de cenzorate Total, din care: │ │
├───────────────┤
4.1.1. în industrie, comerţ şi prestări servicii │ │
├───────────────┤
4.1.2. în bănci şi asigurări: │ │
├───────────────┤
4.2. Numărul de contracte de audit Total, din care: │ │
├───────────────┤
4.2.1. în industrie, comerţ şi prestări servicii │ │
├───────────────┤
4.2.2. în bănci şi asigurări │ │
├───────────────┤
4.3. Numărul de clienţi pentru lucrări contabile │ │
└───────────────┘
┌───────────────┐
4.4. Numărul de lucrări de Total, din care: │ │
expertiza contabila: ├───────────────┤
4.4.1. judiciare │ │
├───────────────┤
4.4.2. nejudiciare │ │
└───────────────┘
┌───────────────┐
4.5. Numărul de evaluări la care s-a participat │ │
├───────────────┤
4.6. Alte lucrări ─ numărul clienţilor │ │
├───────────────┤
4.7. Numărul de colaboratori în anul anterior │ │
└───────────────┘
─────────────────
*) Se completează şi de către pensionari.
5. Pregătire profesională realizată în anul anterior
┌───────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────────┬───────────┐
│ Cursuri sau │ Profilul │ Denumirea │ Organizatorul │ Durata │
│ seminarii*) │ │ │ │ (ore) │
├───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
├───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────────┴───────────┘
----------
*) In coloana respectiva veţi marca cu C pentru cursuri sau cu S pentru
seminarii.
6. Necesitaţi de pregătire profesională în viitor*)
┌────────┬───────┬───────────────┬─────────────┬──────────┬──────────┬────────┐
│\ Nivel │ Audit │ Contabilitate │ Fiscalitate │ Gestiune │ Evaluări │ Pieţe │
│ \ │ │ │ │ │ │ de │
│ \ │ │ │ │ │ │capital │
│Profil\ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───┬───┼────────┬──────┼──────┬──────┼─────┬────┼─────┬────┼───┬────┤
│ │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │
├────────┼───┼───┼────────┼──────┼──────┼──────┼─────┼────┼─────┼────┼───┼────┤
│Iniţiere│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───┼───┼────────┼──────┼──────┼──────┼─────┼────┼─────┼────┼───┼────┤
│Perfec- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tionare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───┼───┼────────┼──────┼──────┼──────┼─────┼────┼─────┼────┼───┼────┤
│Recicla-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ re │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───┴───┴────────┴──────┴──────┴──────┴─────┴────┴─────┴────┴───┴────┘
------------
*) In căsuţele corespunzătoare profilului şi nivelului pentru care optati,
completaţi:
─ în coloana 1 = "N" ─ dacă doriţi ca aceste acţiuni sa se desfăşoare la
nivel naţional; sau
"F" ─ dacă doriţi ca ele sa se desfăşoare la nivelul
filialei;
─ în coloana 2 = completaţi numărul de zile pe care sunteţi dispus sa îl
afectaţi pentru domeniul respectiv.
7. Achitarea obligaţiilor fata de Corp şi fata de stat
┌───────────────┐
7.1. Cotizaţie fixa: │ │
├───────────────┤
7.1.1. Suma achitată │ │
├───────────────┤
7.2. Cotizaţie variabila: │ │
├───────────────┤
7.2.1. Venitul net anual realizat │ │
├───────────────┤
7.2.2. 2% din venitul net anual realizat │ │
├───────────────┤
7.2.3. Suma achitată │ │
└───────────────┘
7.3. Impozite asupra onorariilor încasate de la
persoane fizice:
┌───────────────┐
7.3.1. Datorate │ │
├───────────────┤
7.3.2. Plătite │ │
├───────────────┤
7.4. Are polita de asigurare sau prezintă angajament │ DA │ NU │
ca se va asigura legal └───────────────┘
8. Alte informaţii
8.1. Limbi străine cunoscute:
┌──────────────┬────────┬─────────────┐
│ Satisfăcător │ Bine │ Foarte bine │
┌──────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ scris │ │ │ │
│ limba engleza ─────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ citit │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ scris │ │ │ │
│ limba franceza ─────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ citit │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ scris │ │ │ │
│ limba spaniola ─────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ citit │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ scris │ │ │ │
│ limba italiana ─────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ citit │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ scris │ │ │ │
│ limba arabă ─────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ citit │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ scris │ │ │ │
│ limba rusa ─────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ citit │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ scris │ │ │ │
│ alte limbi ─────────────────┼──────────────┼────────┼─────────────┤
│ ─ citit │ │ │ │
└──────────────────────────────────┴──────────────┴────────┴─────────────┘
Semnătura
ANEXA 2
CORPUL EXPERŢILOR CONTABILI
ŞI CONTABILILOR AUTORIZAŢI
DIN ROMÂNIA
Filiala ..................
TABEL
cuprinzând experţii contabili/contabilii autorizaţi
din evidenta Corpului, care au primit şi au depus fişa
personală privind activitatea desfăşurata în anul ....
┌─────┬────────┬───────────────┬───────────┬────────────────┬───────────┬──────┐
│ Nr. │ Numele │ Data primirii │ Semnătura │ Data depunerii │ Semnătura │ Data │
│ crt.│ şi │ fisei │ │ la filiala │ │ acor-│
│ │ prenu- │ personale │ │ Corpului │ │ dării│
│ │ mele │ │ │ │ │vizei │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────┼───────────────┼───────────┼────────────────┼───────────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────┴───────────────┴───────────┴────────────────┴───────────┴──────┘
Preşedinte, Secretar,
ANEXA 3
CECCAR
Filiala .................
FIŞA SOCIETĂŢII COMERCIALE
1. Date de identificare
┌─────────────────────────────────┐
1.1. Denumirea societăţii comerciale: │ │
└───────────────┬─────────────────┤
1.2. Nr. certificat CECCAR │ │
┌────────────────┴─────────────────┤
1.3. Sediul (str. nr., localitatea) │ │
┌──────────────────────┴──┬─────────────┬─────────────────┤
1.4. Telefon │ │ Fax │ │
└─────────────────────────┘ └─────────────────┘
─────── ───
1.5. Nr. de înmatriculare la Registrul comerţului │ │ Cod fiscal │ │
─────── ───
1.6. Birouri sau filiale
┌───────┬────────────────┬────────────┬─────────────────┐
│ Nr. │ Denumirea │ Adresa │ Telefon/Fax │
│ crt. │ │ │ │
├───────┼────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────┼────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────┼────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────┼────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────┼────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────┼────────────────┼────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │
└───────┴────────────────┴────────────┴─────────────────┘
────────────────── ────────────────
1.7. Statutul societăţii comerciale: │ în exerciţiu │ │ │ suspendată │ │
────────────────── ────────────────
────────────────
│ radiată │ │
────────────────
2. Repartiţia capitalului
────────────────────────────────────
2.1. Total capital (mii lei): │ │
────────────────────────────────────
─────────────────────────
2.2. Nr. total de acţionari sau de asociaţi, │ │
─────────────────────────
din care:
──────────────────────
experţi contabili si/sau contabili autorizaţi, │ │
membri ai Corpului ──────────────────────
2.3. Date de identificare a acţionarilor/asociaţilor (vezi anexa nr. 3A)
────────────── ────────────────
2.4. Acţiunile sunt nominative? │ DA │ │ │ NU │ │
────────────── ────────────────
3. Obiectul activităţii*)
┌───────────────┬──────────────────────┐
│ Prevăzut în │ Exercitat în ultimul │
│ statut │ an calendaristic │
├───────────────┼──────────────────────┤
│ │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│ │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│ │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│ │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│ │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│ │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│ │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│ │ │
└───────────────┴──────────────────────┘
---------
*) Pentru completarea tabelului de mai sus, folosiţi numai codurile din
anexa nr. 3B, fără a mai înscrie conţinutul activităţii.
4. Consiliul de administraţie
────────────
4.1. Numărul total de membri în consiliul de administraţie, │ │
────────────
din care:
────────────
acţionari/asociaţi, experţi contabili si/sau contabili │ │
autorizaţi, membri ai Corpului: ────────────
4.2. Date de identificare a membrilor consiliului de administraţie:
┌─────┬──────────┬────────────────┬────────┬─────────────┬────────────┬───────┐
│ Nr. │ Numele si│ Naţionalitatea │ Adresa │ Calitatea*) │Funcţia în │ Garan-│
│ crt.│prenumele │ │ │ │cadrul con- │tia de-│
│ │ │ │ │ │siliului de │pusă │
│ │ │ │ │ │administra- │ (mii │
│ │ │ │ │ │ tie │ lei) │
├─────┼──────────┼────────────────┼────────┼─────────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────────────────┼────────┼─────────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────────────────┼────────┼─────────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────────────────┼────────┼─────────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────────────────┼────────┼─────────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────────────────┼────────┼─────────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────────────────┼────────┼─────────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────────────────┼────────┼─────────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────┴────────────────┴────────┴─────────────┴────────────┴───────┘
------------
*) Pentru calitatea de expert contabil se va completa EC, iar pentru cea
de contabil autorizat CA.
4.3. Dacă membrii consiliului de administraţie sunt aleşi şi în alte
societăţi comerciale recunoscute de Corp (cu exemplificare: numele, prenumele
şi societatea comercială în care mai îndeplineşte aceasta funcţie):
..............................................................................
..............................................................................
5. Modificări statutare şi evoluţia societăţii comerciale
5.1. Modificarea sediului societăţii comerciale Data efectuării
(se va completa noul sediu) modificării
────────────────────────────────────────── ────────────────
│ │ │ │
────────────────────────────────────────── ────────────────
5.2. Modificarea repartiţiei capitalului social prin:
5.2.1. ─ cesionare de părţi sociale sau vânzare de acţiuni la alţi
asociaţi/acţionari din aceeaşi societate comercială:
┌──────┬─────────────────────┬─────────────────┬──────────┬───────────────┐
│ Nr. │ Numele şi prenumele │ Nr. de părţi │ Valoarea │ Data vânzării │
│ crt. │ │ sociale/acţiuni │ totală │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
└──────┴─────────────────────┴─────────────────┴──────────┴───────────────┘
5.2.2. ─ cesionare de părţi sociale sau vânzare de acţiuni la
persoane din afară societăţii comerciale:
┌──────┬─────────────────────┬─────────────────┬──────────┬───────────────┐
│ Nr. │ Numele şi prenumele │ Nr. de părţi │ Valoarea │ Data vânzării │
│ crt. │ │ sociale/acţiuni │ totală │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼─────────────────┼──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
└──────┴─────────────────────┴─────────────────┴──────────┴───────────────┘
5.3. Modificarea componentei consiliului de administraţie:
5.3.1. ─ persoane înlocuite
┌──────┬─────────────────────┬────────────────────────────┬───────────────┐
│ Nr. │ Numele şi prenumele │ Funcţia în consiliul de │ Data │
│ crt. │ │ administraţie │ înlocuirii │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
└──────┴─────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────┘
5.3.2. ─ membri noi
┌──────┬─────────────────────┬────────────────────────────┬───────────────┐
│ Nr. │ Numele şi prenumele │ Funcţia în consiliul de │ Data │
│ crt. │ │ administraţie │ validării │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
└──────┴─────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────┘
5.4. Modificarea formei juridice prin Data efectuării
transformare in:*) modificării:
───────────────── ───────────────────
─ S.R.L. │ │ │ │
───────────────── ───────────────────
───────────────── ───────────────────
─ S.A. │ │ │ │
───────────────── ───────────────────
───────────────── ───────────────────
─ S.N.C. │ │ │ │
───────────────── ───────────────────
───────────────── ───────────────────
─ alte forme │ │ │ │
───────────────── ───────────────────
────────────
*) Se va completa prin înscrierea semnului X pe rândul respectiv.
6. Efectivul personal angajat*)
┌──────┬─────────────────────┬────────────────────────────┬───────────────┐
│ Nr. │ Numele şi prenumele │ Partea în care este │ Achitat coti- │
│ crt. │ │ înscris în Tabloul │zatia pe anul │
│ │ │ Corpului │ anterior**) │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼─────────────────────┼────────────────────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │
└──────┴─────────────────────┴────────────────────────────┴───────────────┘
-----------
*) Nu se înscriu persoanele din aparatul administrativ.
**) Se referă numai la experţii contabili şi contabilii autorizaţi şi se
va marca cu P pentru plătit şi cu N pentru neplata.
7. Asigurarea societăţii comerciale
─────────────────
7.1. Societatea de asigurare la care s-a făcut asigurarea │ │
─────────────────
─────────────────────────────────────
7.1.2. Adresa societăţii de asigurare │ │
─────────────────────────────────────
──────────── ────────────
7.2. Numărul poliţei de asigurare │ │ Suma achitată │ │
──────────── ────────────
8. Achitarea obligaţiilor fata de Corp
───────────────────
8.1. Cotizaţia fixa │ │
───────────────────
───────────────────
8.1.1. Suma achitată │ │
───────────────────
─────────────────
8.2. Cotizaţia variabila (conform declaraţiei de venit) │ │
─────────────────
───────────────────
8.2.1. Suma achitată │ │
───────────────────
8.3. Impozite asupra onorariilor încasate de la persoane fizice:
───────────────────
8.3.1. datorate │ │
───────────────────
───────────────────
8.3.2. plătite │ │
───────────────────
────────
│ L.S. │ Semnătura
────────
ANEXA 3A
SITUAŢIA
acţionarilor (asociaţilor) la Societatea Comercială .......
┌────┬──────┬────────┬──────┬─────┬─────────┬───────┬────────┬────────┬────────┐
│Nr. │Numele│Nationa-│Adresa│Tele-│Calitatea│Data de│ Nr. de │Valoarea│% actiu-│
│crt.│ şi │litatea │(str.,│ fon │(cenzor │la care│acţiuni/│totală a│nilor in│
│ │prenu-│ │nr., │ │sau mem- │ este │ părţi │acţiuni-│valoarea│
│ │mele │ │loca- │ │bru în │asociat│sociale │lor │totală │
│ │ │ │lita- │ │consiliul│ sau │ │ │ │
│ │ │ │tea) │ │de admi- │ actio-│ │ │ │
│ │ │ │ │ │nistra- │ nar │ │ │ │
│ │ │ │ │ │tie) │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────┼────────┼──────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────┴────────┴──────┴─────┴─────────┴───────┴────────┴────────┴────────┘
────────
│ L.S. │ Semnătura
────────
ANEXA 3B
CODIFICAREA
lucrărilor ce se pot executa, fără a fi limitative,
de către societăţile de expertiza
1. Ţinerea sau supravegherea contabilităţii şi întocmirea bilanţului
contabil:
1.1. acordarea asistenţei privind organizarea şi ţinerea contabilităţii,
inclusiv în cazul sistemelor informatice;
1.2. elaborarea şi punerea în aplicare de: procedee contabile, planul de
conturi adaptat unităţii, contabilitatea de gestiune, tabloul de
bord, controlul de gestiune şi controlul prin buget, în baza şi cu
respectarea normelor generale.
2. Efectuarea de analize economico-financiare, ca de exemplu:
2.1. analiza structurilor financiare;
2.2. analiza gestiunii financiare şi a rentabilitatii capitalului social
investit;
2.3. tehnici de analiza şi de gestiune a fondului de rulment;
2.4. sisteme de credit-leasing, factoring etc.;
2.5. determinarea situaţiilor financiare şi de gestiune prin rapoarte
procentuale;
2.6. elaborarea de tablouri de finanţare şi planuri de trezorerie;
2.7. elaborarea de tablouri şi resurse;
2.8. asistenta în prevenirea şi înlăturarea dificultăţilor unităţilor.
3. Efectuarea de audit financiar-contabil, ca de exemplu:
3.1. diagnostic financiar ─ creşterea, rentabilitatea, echilibrul si
riscurile financiare;
3.2. audit intern ─ organizarea sau controlul regularitatii si
sinceritatii sistemului;
3.3. studii, asistenta pentru realizarea de investiţii financiare;
3.4. audit şi certificarea bilanţului contabil.
4. Efectuarea de evaluări patrimoniale:
4.1. evaluări de bunuri şi active patrimoniale;
4.2. evaluări de întreprinderi şi de valori mobiliare, pentru vânzări,
succesiuni, partaje, donaţii sau la cererea celor interesaţi;
4.3. evaluări elemente intangibile.
5. Efectuarea de expertize contabile dispuse de organele judiciare sau
solicitate de persoane fizice ori juridice în condiţiile prevăzute de lege,
ca de exemplu:
5.1. expertize amiabile;
5.2. expertize contabil-judiciare;
5.3. arbitraje în cauze civile;
5.4. expertize de gestiune.
6. Executarea de lucrări cu caracter financiar-contabil, ca de exemplu:
6.1. întocmirea de situaţii periodice;
6.2. consolidarea conturilor şi a bilanţului contabil;
6.3. întocmirea de planuri de finanţare pe termen mediu şi lung.
7. Executarea de lucrări cu caracter fiscal, ca de exemplu:
7.1. studii şi consultaţii pe probleme de ordin fiscal;
7.2. participarea la întocmirea şi depunerea declaraţiilor fiscale;
7.3. asistenta în probleme de T.V.A. şi impozite;
7.4. fiscalitate imobiliară;
7.5. asistenta în aplicarea tarifului vamal;
7.6. asistarea contribuabilului cu ocazia verificărilor.
8. Efectuarea de lucrări de organizare administrativă şi informatica,
cum ar fi:
8.1. organigrame, structuri, definiri de funcţii;
8.2. legături între servicii, circulaţia documentelor şi informaţiilor;
8.3. automatizarea prelucrării informaţiilor, alegerea echipamentelor;
8.4. analiza şi organizarea fluxului informaţional;
8.5. alegerea softurilor necesare;
8.6. formarea profesională continua;
8.7. contribuţii la protecţia patrimoniului unităţii.
9. Îndeplinirea atribuţiilor prevăzute în mandatul de cenzor la societăţile
comerciale, conform prevederilor legale.
ANEXA 4
CORPUL EXPERŢILOR CONTABILI
SI CONTABILILOR AUTORIZAŢI
DIN ROMÂNIA
Filiala ..................
TABEL
cuprinzând societăţile comerciale de expertiza din
evidenta Corpului, care au primit şi au depus fişa
privitoare la activitatea desfăşurata în anul ........
┌─────┬───────────┬────────┬────────┬────────┬─────────┬───────────┬───────────┐
│ Nr. │ Denumirea │ Sediul │ Data │ Semna- │ Data │ Semnătura │Data acor- │
│crt. │societăţii │ │primirii│ tura │depunerii│ │dării vizei│
│ │comerciale │ │ fisei │ │la filia-│ │si nr. co- │
│ │ │ │ │ │la Corpu-│ │municarii │
│ │ │ │ │ │ lui │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────┼────────┼────────┼────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────┴────────┴────────┴────────┴─────────┴───────────┴───────────┘
Preşedinte, Secretar,
ANEXA 5
CORPUL EXPERŢILOR CONTABILI
SI CONTABILILOR AUTORIZAŢI
DIN ROMÂNIA
Filiala .................. Nr. ........ din .........
AVIZ
Se acorda viza pentru exercitarea profesiei pe anul ........... Societăţii
Comerciale ........................, cu sediul în .............., codul fiscal
nr. ..........., înregistrată la Registrul comerţului sub nr. ........
Acordarea vizei anuale nu exonerează de răspundere .......................
pentru eventualele date nereale privitoare la raportarea veniturilor constatate
ulterior acordării vizei.
Preşedinte, Secretar,
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.