Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 23 alin. (4) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. 1 (1) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul se organizeazã şi funcţioneazã ca structurã cu personalitate juridicã în aparatul de lucru al Guvernului. (2) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul are rolul de a asigura buna desfãşurare a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament. ART. 2 Pentru asigurarea bunei desfãşurãri a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament, Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele funcţii: a) funcţia de strategie, prin care se creeazã sistemul de relaţii pentru fundamentarea şi elaborarea Programului legislativ al Guvernului, în concordanţã cu Programul de guvernare acceptat de Parlament; b) funcţia de reglementare, prin care se asigurã participarea la elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru organizarea şi funcţionarea întregului sistem de promovare a iniţiativelor legislative şi de urmãrire a lor în toate fazele procesului legislativ, pânã la publicarea actelor normative în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor Constituţiei, celorlalte acte normative şi procedurii parlamentare; c) funcţia de reprezentare, prin care se asigurã, în domeniul sãu de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a Guvernului României. ART. 3 (1) În realizarea rolului sãu Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: a) întocmeşte, pe baza Programului de guvernare acceptat de Parlament, proiectul Programului legislativ al Guvernului şi asigurã, în funcţie de prioritãţi, actualizarea anualã a acestuia; b) prezintã Guvernului, la începutul fiecãrei sesiuni parlamentare, lista proiectelor de acte normative ce se constituie în prioritãţi legislative şi urmãreşte dezbaterea şi adoptarea acestora de cãtre Parlament; c) urmãreşte transmiterea proiectelor de legi iniţiate de Guvern cãtre Camera Parlamentului care, potrivit art. 75 alin. (1) din Constituţia României, republicatã, urmeazã sã fie sesizatã prima şi trecerea acestora prin fazele procedurii legislative, pânã la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I; d) susţine prioritãţile Guvernului la întocmirea proiectului ordinii de zi şi a programului de activitate în şedinţele birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului; e) susţine cererile Guvernului cu privire la adoptarea unor proiecte de legi în procedurã de urgenţã de cãtre Parlament; f) transmite comisiilor permanente, care examineazã în fond proiectele de legi sau propunerile legislative, amendamentele formulate de Guvern; g) asigurã participarea reprezentanţilor Guvernului la şedinţele comisiilor permanente ale celor douã Camere ale Parlamentului, precum şi la şedinţele în plen ale Camerei Deputaţilor şi Senatului de fiecare datã când prezenţa membrilor Guvernului în Parlament este obligatorie; h) asigurã susţinerea guvernamentalã a proiectelor de legi în comisiile permanente şi în cadrul dezbaterilor din şedinţele celor douã Camere ale Parlamentului; i) transmite cãtre elaboratori proiectele de legi în forma adoptatã de Guvern, rapoartele asupra acestor proiecte elaborate de comisiile permanente, precum şi formele adoptate de cãtre fiecare dintre cele douã Camere ale Parlamentului; j) elaboreazã proiectul legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, precum şi alte proiecte de acte normative solicitate de Guvern; k) avizeazã, din punct de vedere al oportunitãţii, proiectele de ordonanţe de urgenţã ale Guvernului; l) primeşte şi distribuie întrebãrile şi interpelãrile adresate de parlamentari Guvernului ori membrilor acestuia; asigurã transmiterea rãspunsurilor şi prezentarea acestora în termenele stabilite de regulamentele parlamentare; m) ia mãsurile necesare pentru pregãtirea şi susţinerea poziţiei Guvernului în cazul moţiunilor simple şi al moţiunilor de cenzurã; n) asigurã prezentarea punctului de vedere al Guvernului în cazul propunerilor legislative în general şi al informãrii prevãzute la art. 111 din Constituţia României, republicatã, în cazul în care o iniţiativã legislativã implicã modificarea prevederilor bugetului de stat sau ale bugetului asigurãrilor sociale de stat; o) prezintã informaţiile şi documentele cerute Guvernului şi celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice, în cadrul controlului parlamentar, de cãtre Camera Deputaţilor, de cãtre Senat sau de cãtre comisiile parlamentare, prin intermediul preşedinţilor acestora; p) asigurã depunerea spre dezbatere de cãtre Parlament sau de cãtre una dintre Camerele acestuia a rapoartelor şi declaraţiilor primului-ministru cu privire la politica Guvernului; q) efectueazã studii asupra legislaţiei şi propune mãsuri pentru modificarea, completarea sau abrogarea unor acte normative; r) prezintã Guvernului informãri, la sfârşitul sesiunilor ordinare ale Parlamentului, cu privire la procesul legislativ, controlul parlamentar şi la relaţiile dintre Guvern şi Parlament; s) asigurã accesul liber şi neîngrãdit al cetãţenilor la informaţiile de interes public pe care le gestioneazã, în conformitate cu reglementãrile în vigoare; t) asigurã transparenţa decizionalã în cadrul departamentului, prin supunerea spre dezbatere publicã a proiectelor de acte normative pe care le elaboreazã. (2) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau de hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãri date de primul-ministru. ART. 4 (1) În exercitarea atribuţiilor sale, Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice. (2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul are dreptul sã solicite informaţii de la ministere, de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de la alte instituţii publice. ART. 5 (1) Conducerea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se exercitã de cãtre ministrul delegat, membru al Guvernului, ordonator terţiar de credite. (2) Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul reprezintã departamentul în raporturile cu autoritãţile publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate. (3) Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul îndeplineşte, în domeniul de activitate al departamentului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (4) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii. (5) În activitatea de conducere a departamentului ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul este ajutat de un secretar de stat. (6) Atribuţiile secretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul. ART. 6 Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul rãspunde de întreaga activitate a departamentului în faţa Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului. ART. 7 (1) Structura organizatoricã a Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul, se pot organiza servicii şi birouri. (2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexã, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a departamentului, aprobat prin ordin al ministrului delegat. (3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare. (4) Numãrul maxim de posturi al Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul este de 58, inclusiv demnitarii şi personalul cabinetelor acestora. (5) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea ori încetarea raporturilor de serviciu sau, dupã caz, a raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul. (6) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţii Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul este numit sau angajat, dupã caz, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numãrului maxim de posturi stabilit. ART. 8 În structura Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit legii, cabinetul ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul şi cabinetul secretarului de stat, cu personal propriu. ART. 9 Finanţarea activitãţii Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se asigurã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. ART. 10 Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul dispune de spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii sale atât în sediul Guvernului, cât şi la sediile Senatului şi Camerei Deputaţilor. ART. 11 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 748/2003 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din 7 iulie 2003. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul, Bogdan Olteanu Ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, Mihai Alexandru Voicu Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Gheorghe Barbu Ministrul finanţelor publice, Ionel Popescu Bucureşti, 9 martie 2005. Nr. 177. ANEXĂ
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul
Numãrul maxim de posturi = 58
(inclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetelor acestora)
┌──────────────────────────────┐ ┌────────────────────────┐
│ Cabinetul ministrului delegat│ │ Compartimentul │
│ - personal de specialitate │ ┌─────────┐ ┌───┤ pentru audit intern │
│ - personal pentru activitãţi ├───┤MINISTRU │ │ └────────────────────────┘
│ de secretariat │ │DELEGAT ├─┤
└──────────────────────────────┘ └───┬─────┘ │
│ │
│ │
│ │
┌──────────────────────────────┐ │ │ ┌────────────────────────┐
│Cabinetul secretarului de stat│ ┌────┴────┐ └───┤Direcţia resurse umane, │
│ - personal de specialitate ├──┤SECRETAR │ │financiar, contabilitate│
└──────────────────────────────┘ │DE STAT │ └────────────────────────┘
└────┬────┘
│
┌──────────┴──────────────┐
│Direcţia generalã pentru │
│ activitãţi parlamentare│
└──────────┬──────────────┘
│
┌──────────┴──────────────┐
│ Direcţia pentru analizã,│
│ documentare, avizare, │
│ control parlamentar │
└─────────────────────────┘
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.