Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 176 din 22 septembrie 2010 privind aprobarea Procedurilor pentru acreditarea societatilor de audit organizatoare de cursuri de pregatire profesionala
EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 8 din 5 ianuarie 2011
În temeiul:
- <>art. 6 alin. (3) şi al <>art. 40 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>art. 24 şi <>26 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 22 septembrie 2010, hotãrãşte:
ART. 1
Se aprobã Procedurile pentru acreditarea societãţilor de audit organizatoare de cursuri de pregãtire profesionalã, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari şi Compartimentul secretariat vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.
ART. 3
La data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 123/2008 privind aprobarea Procedurilor pentru acreditarea societãţilor de audit organizatoare de cursuri de pregãtire profesionalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 511 din 8 iulie 2008, se abrogã.
ART. 4
Prezenta hotãrâre se comunicã Consiliului pentru Supravegherea Publicã a Activitãţii de Audit Statutar şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Camerei Auditorilor
Financiari din România,
Ion Mihãilescu
Bucureşti, 22 septembrie 2010.
Nr. 176.
ANEXÃ
PROCEDURI
pentru acreditarea societãţilor de audit
organizatoare de cursuri de pregãtire profesionalã
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Potrivit prevederilor legale, Camera Auditorilor Financiari din România organizeazã anual programul de pregãtire profesionalã continuã pentru auditorii financiari şi stagiarii în activitatea de audit financiar, pentru a menţine un nivel de competenţã profesionalã ridicat în vederea realizãrii activitãţii de audit financiar, conform cerinţelor standardelor, normelor şi regulilor din domeniu.
ART. 2
Prezentele proceduri urmãresc instituirea unei proceduri transparente, obiective şi flexibile de acreditare a societãţilor care vor organiza cursuri de pregãtire profesionalã în colaborare cu Camera Auditorilor Financiari din România, denumitã în continuare CAFR sau Camera.
CAP. II
Procedura de acreditare a societãţilor care organizeazã cursuri de pregãtire profesionalã
ART. 3
Societãţile membre ale Camerei, precum şi entitãţile acreditate internaţional în domeniu, care doresc sã organizeze în colaborare cu Camera programul de pregãtire profesionalã trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã solicite CAFR dreptul de organizare a cursurilor de pregãtire profesionalã pânã la data stabilitã;
b) sã aibã în obiectul de activitate codul CAEN care include organizarea de cursuri;
c) lectorii contractaţi în vederea organizãrii cursurilor trebuie sã îndeplineascã condiţiile agreate de Consiliul CAFR prin procedura specificã adoptatã;
d) firma trebuie sã aibã experienţã în domeniul auditului financiar sau experienţã în ceea ce priveşte organizarea de cursuri;
e) locul de desfãşurare al cursului şi dotarea logisticã sã fie corespunzãtoare cerinţelor CAFR;
f) firma trebuie sã fi obţinut calificativul A sau B la ultima inspecţie efectuatã de cãtre departamentul de specialitate al CAFR, unde este cazul;
g) firma de audit, respectiv auditorii financiari membri activi ai Camerei, care au calitatea de asociaţi sau de administratori în cadrul firmei de audit, trebuie sã nu fi suferit nicio sancţiune acordatã de Camerã.
ART. 4
Societãţile care doresc sã organizeze cursuri de pregãtire profesionalã vor depune la Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari din cadrul Camerei un dosar care sã cuprindã:
1. cerere prin care solicitã dreptul de organizare a cursurilor de pregãtire profesionalã;
2. copie de pe actul constitutiv care sã ateste includerea în obiectul de activitate a codului CAEN pentru organizarea de cursuri;
3. lista cu lectorii societãţii împreunã cu CV-urile acestora (Se vor alege dintre formatorii acreditaţi de CAFR.);
4. o prezentare a activitãţii societãţii;
5. descrierea locului unde va organiza cursul, precum şi logistica pe care o va asigura firma.
ART. 5
Dosarul va fi analizat de cãtre Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari, care va înainta o propunere de aprobare sau respingere Consiliului CAFR.
ART. 6
Hotãrârea Consiliului CAFR se comunicã celor interesaţi de cãtre Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari şi se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform <>art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
CAP. III
Organizarea cursurilor
ART. 7
Societãţile aprobate de Consiliul CAFR vor trimite confirmarea lor privind disponibilitatea de a organiza cursuri pentru anul respectiv.
ART. 8
Societãţile aprobate îşi vor putea realiza propriul program de organizare a cursurilor, pe tot parcursul anului, în concordanţã cu Programul de pregãtire profesionalã continuã aprobat de Consiliul CAFR pentru anul respectiv. Programul va fi transmis Camerei şi publicat pe site.
CAP. IV
Retragerea sau anularea acreditãrii unei societãţi organizatoare
ART. 9
O societate se poate retrage la cerere de pe lista societãţilor aprobate pentru organizarea programului de pregãtire profesionalã.
ART. 10
Anularea acreditãrii unei societãţi organizatoare se poate realiza în urmãtoarele condiţii:
(i) dacã nu respectã cerinţele de organizare impuse de CAFR şi transmise anual prin Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari;
(ii) dacã nu trimit în termenul prevãzut de CAFR datele necesare pentru organizarea cursurilor (de exemplu: lectori, locaţie, perioadã, prezenţã etc.);
(iii) dacã obţin un calificativ insuficient în urma analizãrii chestionarelor de sugestii şi propuneri transmise participanţilor la curs;
(iv) dacã nu mai respectã condiţiile prevãzute la art. 3;
(v) dacã nu organizeazã timp de 2 ani consecutivi cursuri de pregãtire profesionalã în colaborare cu Camera.
ART. 11
Dacã se constatã îndeplinirea uneia sau mai multor condiţii prevãzute la art. 10, Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari va înainta Consiliului Camerei o propunere de anulare a acreditãrii unei societãţi organizatoare de cursuri.
ART. 12
Hotãrârea Consiliului se comunicã celor interesaţi de cãtre Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari şi se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform <>art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
O societate a cãrei acreditare a fost anulatã poate solicita o nouã aprobare începând cu anul urmãtor de pregãtire profesionalã, dacã face dovada respectãrii condiţiilor prevãzute la art. 3.
CAP. V
Dispoziţii finale
ART. 14
Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari va publica anual pe site-ul CAFR lista societãţilor organizatoare.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: