Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 174 din 20 februarie 2002  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 174 din 20 februarie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 18 martie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 129 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.010/2001 privind declararea lunarã a obligaţiilor de plata la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 649 din 17 octombrie 2001.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE

de aplicare a <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul
asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca

Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme reglementeazã punerea în aplicare a dispoziţiilor <>Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca.

ART. 1
Sistemul de indicatori statistici prevãzuţi la <>art. 6 din Legea nr. 76/2002 , denumita în continuare lege, şi metodologia de calcul a acestora se stabilesc de Institutul Naţional de Statistica, în colaborare cu Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, şi se aproba prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistica, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme.
ART. 2
Tematica cercetãrilor statistice speciale prevãzutã la art. 7 alin. (2) din lege, precum şi metodologia de realizare a cercetãrilor statistice speciale se avizeazã, potrivit legii, de Institutul Naţional de Statistica şi se aproba prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca.
ART. 3
(1) Prin locuri de munca vacante, potrivit art. 10 alin. (1) din lege, se înţelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a încetãrii raporturilor de munca sau de serviciu, precum şi locurile de munca nou-create.
(2) Comunicarea de cãtre angajatori a locurilor de munca vacante se va face conform formularului prezentat în anexa nr. 1.
ART. 4
Furnizorii de servicii prevãzuţi la art. 10 alin. (2) din lege vor comunica în scris agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau, dupã caz, a municipiului Bucureşti, pana la data de 5 a fiecãrei luni pentru luna expiratã, date privind somerii mediati şi încadraţi în munca, potrivit formularului prezentat în anexa nr. 2.
ART. 5
Prin încetarea raportului de munca sau a raportului de serviciu din motive neimputabile, prevãzutã la art. 17 alin. (1) din lege, se înţelege:
a) încetarea raportului de munca în temeiul art. 130 alin. (1) lit. a)-f) din Codul muncii;
b) încetarea raportului de munca, potrivit art. 129 din Codul muncii, la expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de munca;
c) încetarea raportului de munca prin acordul pãrţilor, în temeiul art. 129 din Codul muncii;
d) încetarea raportului de serviciu, în temeiul <>art. 92 lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin eliberarea din funcţia publica, în situaţia în care autoritatea sau instituţia publica şi-a încetat activitatea ori a fost mutata în alta localitate, iar funcţionarul public nu vrea sa o urmeze;
e) încetarea raportului de serviciu prin eliberarea din funcţia publica, în temeiul <>art. 92 lit. c) din Legea nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în condiţiile art. 62 alin. (2) din aceeaşi lege;
f) încetarea raportului de serviciu prin eliberarea din funcţia publica, în temeiul <>art. 92 lit. d) din Legea nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în situaţia în care autoritatea sau instituţia publica şi-a redus personalul ca urmare a reorganizãrii, prin reducerea unor posturi de natura celui ocupat de funcţionarul public, iar acesta refuza oferta Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 6
Veniturile prevãzute la art. 17 alin. (1) lit. f) din lege sunt venituri lunare realizate şi se certifica de cãtre organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 7
Reintegrarea în munca, dispusã prin hotãrâre judecãtoreascã definitiva, nu mai este posibila, potrivit art. 17 alin. (1) lit. j) din lege, la unitatea care a preluat patrimoniul unitãţii la care persoana a fost incadrata în munca anterior, în situaţia în care postul ocupat de aceasta a fost desfiinţat.
ART. 8
(1) Persoanele prevãzute la art. 17 alin. (2) lit. a) şi c) din lege se considera ca nu au reuşit sau nu au putut sa se încadreze în munca dacã fac dovada ca în perioadele prevãzute de lege s-au prezentat pentru a solicita un loc de munca la cel puţin 2 angajatori ori s-au înregistrat la agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti în vederea medierii pentru încadrare în munca.
(2) Dovada prezentãrii la angajatori se poate face cu cereri înregistrate, curriculum vitae, transmise prin posta, sau cu dovezi eliberate în urma sustinerii interviurilor ori concursurilor.
ART. 9
Procedura privind declararea lunarã de cãtre angajatori a obligaţiilor de plata cãtre bugetul asigurãrilor pentru şomaj, precum şi modelul declaraţiei lunare privind obligaţiile de plata cãtre bugetul asigurãrilor pentru şomaj, prevãzute la art. 21 din lege, se aproba prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10
Pentru a se asigura în sistemul asigurãrilor pentru şomaj, în condiţiile legii, persoanele prevãzute la art. 20 din lege pot încheia cu agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti, în a carei raza îşi au domiciliul sau resedinta, un contract de asigurare pentru şomaj conform modelului prezentat în anexa nr. 3.
ART. 11
(1) În vederea încheierii contractelor de asigurare pentru şomaj cu persoanele prevãzute la art. 20 din lege, agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti pot imputernici agenţiile locale pentru ocuparea forţei de munca în a cãror raza persoanele îşi au domiciliul sau, dupã caz, resedinta.
(2) Împuternicirea de reprezentare se va da şefului agenţiei locale pentru ocuparea forţei de munca prin dispoziţie a directorului executiv al agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti.
ART. 12
Salariul de baza minim brut pe ţara prevãzut la art. 22 alin. (2) din lege, ca limita inferioarã a venitului lunar la care se pot asigura persoanele prevãzute la art. 20 din lege şi la care se calculeazã contribuţia datoratã bugetului asigurãrilor pentru şomaj, este salariul de baza minim brut pe ţara stabilit prin hotãrâre a Guvernului, în vigoare în luna pentru care se plãteşte aceasta contribuţie.
ART. 13
Fondul total de salarii brute lunare prevãzut la art. 26 alin. (1) din lege, realizate de asiguraţii mentionati la art. 19 din lege, include:
a) salariile de baza;
b) indemnizaţiile, ca unica forma de remunerare a activitãţii;
c) salariile de baza aferente personalului roman trimis în misiune permanenta în strãinãtate, corespunzãtoare funcţiilor în care persoanele respective sunt încadrate în ţara;
d) sporurile, adaosurile şi indemnizaţiile;
e) salariile de merit;
f) sumele realizate prin plata cu ora, garzile, indemnizaţiile clinice;
g) stimulentele şi premiile de orice fel care se plãtesc din fondul de salarii;
h) indemnizaţiile pentru concediul de odihna;
i) indemnizaţiile pentru perioadele de incapacitate temporarã de munca, suportate de unitãţi, conform legii, din fondul de salarii;
j) drepturile bãneşti plãtite din fondul de salarii angajaţilor cu convenţie civilã de prestãri de servicii, cu excepţia cazului în care aceştia au încheiat şi un contract individual de munca;
k) alte sume plãtite din fondul de salarii.
ART. 14
(1) Dovada încadrãrii în prevederile art. 13 lit. i) se face pe baza unei declaraţii pe propria rãspundere date angajatorului de cãtre persoana în cauza, conform modelului prezentat în anexa nr. 4, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme sau, dupã caz, o data cu încheierea convenţiei civile pentru persoanele care, dupã data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, desfãşoarã activitãţi pe baza de convenţii civile de prestãri de servicii.
(2) Obligaţia prevãzutã la alin. (1) revine, în mod corespunzãtor, şi persoanelor care desfãşoarã activitãţi exclusiv pe baza de convenţie civilã de prestãri de servicii şi care realizeazã un venit brut pe an calendaristic echivalent cu 9 salarii de baza minime brute pe ţara.
(3) Contribuţia individualã la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, prevãzutã la art. 27 din lege, se calculeazã prin aplicarea cotei de 1% asupra:
a) salariului de baza brut lunar, corespunzãtor funcţiei îndeplinite, la care se adauga, dupã caz, indemnizaţia de conducere, salariul de merit şi alte drepturi salariale care, potrivit actelor normative, fac parte din salariul de baza, pentru persoanele prevãzute la art. 19 lit. a) şi b) din lege;
b) indemnizaţiilor brute lunare ca unica forma de remunerare, în cazul magistraţilor şi al altor categorii de personal pentru care indemnizaţia lunarã este unica forma de remunerare, precum şi pentru persoanele care ocupa funcţii de natura celor prevãzute la art. 19 lit. c) din lege;
c) soldei brute lunare pentru militarii angajaţi pe baza de contract, prevãzuţi la art. 19 lit. d) din lege.
ART. 15
(1) Somerii prevãzuţi la art. 17 din lege, care realizeazã venituri din activitãţi autorizate potrivit legii, vor beneficia de indemnizaţie de şomaj, în condiţiile art. 34 alin. (1) din lege, dacã dovedesc ca acele venituri nu depãşesc cuantumul indemnizaţiei de şomaj, stabilit, potrivit legii, în luna pentru care se face dovada.
(2) Prin activitãţi autorizate potrivit legii se înţelege activitãţile desfãşurate de persoane fizice în mod independent şi de asociaţiile familiale în baza autorizaţiei de funcţionare eliberate conform legii sau exercitarea profesiilor liberale potrivit dispoziţiilor legale speciale, precum şi activitãţile desfãşurate în calitate de asociat în cadrul societãţilor comerciale.
ART. 16
Prin nu îndeplinesc condiţiile de pensionare conform legii, potrivit art. 34 alin. (1) lit. c) din lege, se înţelege:
a) neîndeplinirea condiţiilor legale de pensionare pentru limita de varsta;
b) situaţia în care pensia de invaliditate este revizuibila, potrivit legii;
c) nesolicitarea pensionãrii anticipate, dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de lege.
ART. 17
Persoanele prevãzute la art. 17 alin. (1) lit. g)-j) din lege, care înainte de întreruperea activitãţii nu au realizat stagiul minim de cotizare în condiţiile prevãzute la art. 34 alin. (1) lit. a) din lege, îşi pot completa stagiul minim de cotizare conform prevederilor art. 35 din lege.
ART. 18
În vederea certificãrii stagiilor de cotizare pentru perioadele lucrate la angajatorii aflaţi în situaţiile prevãzute la art. 34 alin. (2) din lege, aceşti angajatori au obligaţia de a depune la agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti, în a cãror raza teritorialã îşi desfãşoarã activitatea, dovada ca se gãsesc într-o astfel de situaţie, precum şi o declaraţie din care sa rezulte perioada pentru care nu s-au plãtit contribuţiile la bugetul asigurãrilor pentru şomaj şi suma aferentã acestei perioade.
ART. 19
Certificarea stagiilor de cotizare se va face în baza certificatului întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 5.
ART. 20
(1) Prin a cauta activ un loc de munca, potrivit art. 41 alin. (1) lit. d) din lege, se înţelege a dovedi ca persoana s-a prezentat pentru a solicita un loc de munca la cel puţin 2 angajatori ori la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti, la care se afla în evidenta pentru gãsirea unui loc de munca, în afarã datei programãrii lunare.
(2) Dovada prezentãrii la angajatori se poate face în modul prevãzut la art. 8 alin. (2).
ART. 21
Casele teritoriale de pensii au obligaţia, potrivit art. 41 alin. (3) din lege, de a comunica agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti beneficiarii indemnizaţiilor de şomaj cãrora li s-a stabilit dreptul la pensie, în termen de 3 zile de la data stabilirii acestui drept, cu menţionarea datei privind punerea în plata a pensiei.
ART. 22
Respingerea cererii privind acordarea indemnizaţiei de şomaj, pentru motivele prevãzute la art. 42 alin. (1) din lege, se face prin dispoziţie de respingere semnatã de directorul executiv al agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti.
ART. 23
(1) Indemizatia de şomaj prevãzutã la art. 39 alin. (2) şi la art. 40 alin. (1) din lege se acorda integral dacã beneficiarul s-a aflat în şomaj pe intreaga perioada a lunii respective.
(2) Indemnizaţia de şomaj pentru fracţiuni de luna, prevãzutã la art. 43 alin. (2) din lege, se calculeazã prin raportarea cuantumului stabilit conform art. 39 alin. (2) şi art. 40 alin. (1) din lege la numãrul de zile calendaristice din luna respectiva, iar rezultatul se înmulţeşte cu numãrul de zile din luna respectiva pentru care somerul beneficiazã de indemnizaţia de şomaj.
ART. 24
(1) Încetarea plãţii indemnizaţiei de şomaj în situaţia prevãzutã la art. 44 lit. b) din lege se aplica persoanelor care detineau autorizaţia de funcţionare sau certificatul de înmatriculare al unei societãţi comerciale anterior datei înregistrãrii cererii pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj.
(2) Încetarea plãţii indemnizaţiilor de şomaj pentru motivul prevãzut la art. 44 lit. b) din lege se va face cu data de întâi a lunii în care beneficiarul a realizat venituri mai mari decât indemnizaţia de şomaj acordatã.
(3) În cazul persoanelor cãrora le-a încetat plata indemnizaţiei de şomaj pentru motivul prevãzut la art. 44 lit. b) din lege şi care încheie un nou contract de asigurare, perioada de cotizare realizatã anterior acordãrii indemnizaţiei de şomaj se ia în calcul la realizarea stagiului minim de cotizare prevãzut la art. 34 alin. (1) lit. a) din lege.
(4) Prevederile art. 44 lit. c) din lege se aplica beneficiarilor indemnizaţiei de şomaj care dobândesc autorizaţia de funcţionare sau certificatul de înmatriculare al unei societãţi comerciale dupã data înregistrãrii cererii pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj.
ART. 25
Prin refuz nejustificat, prevãzut la art. 44 lit. d) şi e) din lege, se înţelege situaţia în care beneficiarul indemnizaţiei de şomaj nu accepta soluţiile legate de încadrarea în munca sau, dupã caz, calificarea ori recalificarea sa, oferite pe baza consilierii sau medierii.
ART. 26
Prevederile art. 44 lit. h) din lege se aplica numai dacã beneficiarul indemnizaţiei de şomaj a anuntat în scris agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti în a carei evidenta se afla despre plecarea sa în strãinãtate.
ART. 27
(1) Mãsura suspendãrii plãţii indemnizaţiei de şomaj, prevãzutã la art. 45 alin. (1) lit. a) din lege, pentru neîndeplinirea obligaţiei prevãzute la art. 41 alin. (1) lit. a) din lege, se revoca în situaţia în care beneficiarul probeazã cu acte justificative ca nu şi-a îndeplinit aceasta obligaţie din motive neimputabile lui.
(2) Se considera motive neimputabile beneficiarului urmãtoarele situaţii:
a) naşterea unui copil;
b) cãsãtorie;
c) imbolnavire;
d) decesul soţului, sotiei sau al rudelor pana la gradul al doilea inclusiv;
e) forta majorã.
(3) Beneficiarul trebuie sa prezinte actele justificative prevãzute la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data prevãzutã la art. 45 alin. (1) lit. a) din lege.
ART. 28
Mãsura suspendãrii, a revocãrii suspendãrii şi a încetãrii plãţii indemnizaţiei de şomaj se stabileşte prin dispoziţie a directorului executiv al agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti.
ART. 29
În sensul prevederilor art. 46 din lege, drepturile bãneşti cuvenite şomerilor cu titlu de indemnizaţie de şomaj pot face obiectul executãrii silite pentru debite provenite din plata necuvenita a acestora, pentru sumele datorate cu titlu de obligaţie de întreţinere ori pentru sumele datorate cu titlu de despãgubiri pentru repararea daunelor cauzate prin moarte sau prin vãtãmãri corporale, precum şi în cazurile prevãzute de dispoziţii legale speciale.
ART. 30
Prin modificãri substanţiale ale numãrului şi structurii profesionale a personalului, prevãzute la art. 49 din lege, se înţelege disponibilizarea unui numãr de persoane dupã cum urmeazã:
a) cel puţin 10 persoane, dacã angajatorul care disponibilizeaza are între 20 şi 100 de salariaţi;
b) cel puţin 10% din personal, dacã angajatorul care disponibilizeaza are între 101 şi 300 de salariaţi;
c) cel puţin 30 de persoane, dacã angajatorul care disponibilizeaza are peste 300 de salariaţi.
ART. 31
(1) Agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene şi a municipiului Bucureşti pot acorda, la cerere, servicii de preconcediere, prevãzute la art. 51 din lege, oricãrei persoane asigurate, amenintate de riscul de a deveni somer.
(2) Cererea privind acordarea serviciilor de preconcediere se va completa conform modelului prezentat în anexa nr. 6.
ART. 32
Pentru aplicarea prevederilor art. 55 alin. (1) din lege contractele dintre agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti şi furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocupãrii forţei de munca se încheie conform modelului prezentat în anexa nr. 7.
ART. 33
Pentru aplicarea art. 59 alin. (3) lit. c) din lege preselecţia candidaţilor în scopul stabilirii raportului de munca sau de serviciu se va face la cererea angajatorului care a comunicat locul de munca vacant, în funcţie de criteriile impuse de acesta şi cu respectarea prevederilor legale.
ART. 34
(1) Pentru a fi luati în evidenta în vederea medierii somerii prevãzuţi la art. 61 alin. (2) din lege depun la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti o cerere conform modelului prezentat în anexa nr. 8, urmând ca, în cazul neincadrarii lor în munca, cererea sa fie reînnoitã la un interval de 6 luni.
(2) În aplicarea prevederilor art. 61 alin. (3) din lege beneficiazã de serviciile de mediere gratuite şi persoanele prevãzute la art. 16 lit. c), d) şi f) din lege, dacã depun la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti o cerere conform modelului prezentat în anexa nr. 9.
ART. 35
(1) Programele de formare profesionalã prevãzute la art. 63 alin. (1) din lege, prin care pot fi iniţiate, calificate, recalificate, perfectionate sau specializate persoanele aflate în cãutarea unui loc de munca, se organizeazã ţinându-se seama de profilurile profesionale, profilurile şi standardele ocupationale, dupã cum urmeazã:
a) la cererea expresã a angajatorilor care doresc sa încadreze persoane aflate în cãutarea unui loc de munca;
b) la cererea persoanelor care doresc sa presteze o activitate autorizata conform legii;
c) pe baza analizelor şi studiilor de specialitate privind necesarul actual şi prognozat de forta de munca.
(2) Pentru aplicarea art. 63 alin. (1) din lege se vor corela programele de formare profesionalã şi cu programele de şcolarizare ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în vederea adaptãrii pregãtirii profesionale la cerinţele reale ale pieţei muncii.
ART. 36
(1) Pentru aplicarea art. 64 alin. (2) din lege, la formele de pregãtire profesionalã, organizate în condiţiile legii, sunt admise persoane apte de munca, având nivelul de pregãtire necesar şi care au beneficiat de informare şi consiliere privind cariera, prin centrele de informare şi consiliere profesionalã din cadrul agentiilor pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti.
(2) Pentru stabilirea formei, grupului şi tipului de program de formare profesionalã se va tine seama de nivelul general de pregãtire, dovedit prin acte de studii.
(3) La formarea profesionalã pentru meserii sau activitãţi simple pot fi admise şi persoane care nu au absolvit învãţãmântul general obligatoriu, dar care poseda aptitudinile necesare însuşirii meseriilor.
(4) Lista cuprinzând meseriile şi activitãţile simple se aproba prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
(5) Agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene şi a municipiului Bucureşti pot organiza programe de formare profesionalã speciale pentru persoanele cu capacitate de munca diminuata sau pentru persoanele cu handicap.
(6) Persoanele cu capacitate de munca diminuata sau persoanele cu handicap vor fi cuprinse în programele de formare profesionalã la recomandarea medicului specialist, potrivit legii.
ART. 37
(1) Persoanele aflate în cãutarea unui loc de munca, prevãzute la art. 16 lit. a), b), d) şi f) din lege, care urmeazã programele de formare profesionalã, au urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
A. drepturi:
a) sa beneficieze de pregãtire teoreticã şi practica pe toatã durata cursului;
b) sa beneficieze de rechizite şi materiale de instruire şi sa primeascã în folosinta manuale;
c) sa beneficieze, dacã este cazul, de echipament de protecţie pe timpul instruirii practice;
d) sa beneficieze de abonament gratuit pe mijloacele de transport în comun, pe traseul de la domiciliu la locul de pregãtire;
e) sa beneficieze de consultaţii medicale, analize medicale şi teste necesare frecventarii cursului;
B. obligaţii:
a) sa participe la toate activitãţile cuprinse în programul de formare profesionalã şi sa îndeplineascã toate cerinţele prevãzute de acesta;
b) sa restituie cheltuielile efectuate de agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti pentru serviciile de formare profesionalã prevãzute la lit. A.a)-e), dacã, dupã absolvire, refuza nejustificat încadrarea în munca oferitã de agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti.
(2) Costurile aferente acordãrii drepturilor prevãzute la alin. (1) lit. A.a)-e) se suporta din bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
(3) Procedurile privind modul de acordare a drepturilor prevãzute la alin. (1) lit. A.b)-e) se elaboreazã de Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca şi se aproba prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Persoanele care urmeazã programe de formare profesionalã finanţate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj se pot retrage de la aceste programe, fãrã a suporta cheltuielile efectuate cu pregãtirea lor, pentru a se încadra în munca, pentru a începe o activitate autorizata potrivit legii sau în cazul în care starea sãnãtãţii nu le permite continuarea programului, dacã dovedesc ca se afla în una dintre aceste situaţii cu actul privind încadrarea în munca, autorizaţia de funcţionare sau certificatul de înmatriculare, respectiv cu acte medicale.
(5) Dacã numãrul absentelor nemotivate depãşeşte 10% din totalul orelor prevãzute în programa de pregãtire, cursantul va fi exmatriculat, fãrã a mai avea dreptul de a urma un curs gratuit, fiind obligat sa restituie cheltuielile de şcolarizare efectuate pana la data exmatricularii sale, urmând, dupã caz, sa îi fie incetata plata indemnizaţiei de şomaj conform art. 44 lit. e) din lege.
ART. 38
(1) În cazul în care formarea profesionalã se realizeazã, potrivit art. 67 alin. (2) din lege, de agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti, prin furnizori de servicii de formare profesionalã, selectarea acestora se va face prin licitaţie publica, în condiţiile legii.
(2) Licitaţia se organizeazã de regula o singura data pe an pentru fiecare program de formare profesionalã, în ocupatiile, meseriile şi profesiile cuprinse în Planul naţional de formare profesionalã.
ART. 39
În aplicarea prevederilor art. 68 alin. (2) din lege, pentru organizarea de cursuri de calificare, recalificare, perfecţionare şi specializare pentru ocupaţii sau meserii neincluse în Clasificarea ocupatiilor din România este necesar ca cei interesaţi sa solicite avizul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
ART. 40
Pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 72 din lege persoanele îndreptãţite vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti unde se afla în evidenta urmãtoarele documente:
a) cerere conform modelului prezentat în anexa nr. 10;
b) înştiinţarea emisã de angajator privind încadrarea în munca.
ART. 41
(1) Beneficiarul drepturilor prevãzute la art. 72 din lege va depune lunar, pana la data de 15 a fiecãrei luni pentru luna expiratã, la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti unde se afla în evidenta dovada emisã de angajator din care sa reiasã ca a fost încadrat în munca.
(2) În situaţia în care beneficiarul nu prezintã în termenul prevãzut la alin. (1) dovada încadrãrii în munca, plata drepturilor prevãzute la art. 72 din lege se va face o data cu achitarea indemnizaţiilor de şomaj cuvenite şomerilor pentru luna în care beneficiarul a prezentat dovada.
ART. 42
Nu beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 72 din lege persoanele care, în perioada pentru care erau îndreptãţite sa primeascã indemnizaţie de şomaj, îşi pierd calitatea de angajat, cu excepţia persoanelor aflate în situaţia prevãzutã la art. 73 alin. (1) din lege.
ART. 43
Calculul pentru fracţiuni de luna al drepturilor menţionate la art. 72 din lege se face conform regulii prevãzute pentru indemnizaţia de şomaj la art. 23 alin. (2) din prezentele norme.
ART. 44
Drepturile prevãzute la art. 72 din lege se prescriu în termenul legal general de prescripţie.
ART. 45
(1) Pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 74 şi 75 din lege persoanele îndreptãţite vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti, unde se afla în evidenta, urmãtoarele documente:
a) o cerere conform modelului prezentat în anexa nr. 11, respectiv în anexa nr. 12;
b) actul de identitate, în copie, care sa ateste domiciliul stabil;
c) dovada încadrãrii în munca printr-un act eliberat de angajator, cu precizarea locului de munca unde persoana urmeazã sa îşi desfãşoare activitatea;
d) angajament pentru respectarea art. 76 alin. (1) din lege, conform modelului prezentat în anexa nr. 13, care va sta la baza emiterii deciziei de imputare pentru recuperarea sumelor necuvenite.
(2) Beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 74 şi 75 din lege persoanele care se încadreazã în munca pe o perioada de cel puţin 12 luni.
(3) În cazul încadrãrii în munca într-o localitate din alt judeţ, drepturile prevãzute la art. 74 sau 75 din lege vor fi acordate de agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau, dupã caz, a municipiului Bucureşti unde beneficiarul s-a aflat în evidenta, urmând ca dosarul acestuia sa fie transferat la agenţia pentru ocuparea forţei de munca în a carei raza îşi stabileşte noul domiciliu, care va acorda şi celelalte drepturi prevãzute de lege şi va urmãri respectarea obligaţiilor ce decurg din acordarea drepturilor.
(4) Drepturile prevãzute la art. 72 din lege se cumuleazã cu cele prevãzute la art. 74 din lege sau cu drepturile prevãzute la art. 75 din lege.
ART. 46
Nu constituie schimbare de domiciliu într-o alta localitate, în situaţia prevãzutã la art. 75 din lege, dacã localitatea unde persoana se încadreazã în munca aparţine aceleiaşi unitãţi administrativ-teritoriale: comuna, oraş, municipiu sau sectoarele municipiului Bucureşti.
ART. 47
Prin încetarea raporturilor de munca sau de serviciu din initiativa sau din motive imputabile angajatului, prevãzutã la art. 76 din lege, se înţelege:
A. pentru raporturile de munca:
a) desfacerea contractului individual de munca din initiativa angajatului, potrivit art. 135 din Codul muncii;
b) desfacerea contractului individual de munca din initiativa angajatorului, în temeiul art. 130 alin. (1) lit. i), j), k) şi l) din Codul muncii;
B. pentru raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici:
a) demisia, conform <>art. 90 din Legea nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) destituirea din funcţie, conform <>art. 94 din Legea nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 48
Potrivit art. 78 din lege, în programele care au ca scop ocuparea temporarã a forţei de munca pentru executarea de lucrãri şi activitãţi de interes pentru comunitatile locale pot fi cuprinse persoanele neocupate, înregistrate la agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti, indiferent dacã beneficiazã sau nu beneficiazã de indemnizaţie de şomaj.
ART. 49
(1) Pentru acordarea subvenţiilor prevãzute la art. 78 din lege agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti vor încheia convenţii, conform modelului prezentat în anexa nr. 14, cu angajatorii persoanelor încadrate în munca din rândul şomerilor, pentru prestarea categoriilor de servicii publice prevãzute la art. 78 alin. (2) lit. a) din lege, organizate de autoritãţile administraţiei publice locale, de firme private sau organizaţii neguvernamentale, cu avizul administraţiei publice locale, precum şi pentru serviciile sociale, prevãzute la art. 78 alin. (2) lit. b) din lege, organizate de autoritãţile administraţiei publice locale, de organizaţii neguvernamentale şi alte organisme.
(2) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (1) sunt consiliile locale, comunale, orãşeneşti şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi consiliile judeţene şi, dupã caz, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, ca autoritãţi publice deliberative, respectiv primarul sau, dupã caz, primarul general al municipiului Bucureşti, ca autoritate executivã, şi preşedintele consiliului judeţean, potrivit <>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 .
ART. 50
(1) În baza convenţiei prevãzute la art. 49 alin. (1) agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti va asigura, din rândul şomerilor, forta de munca solicitatã de angajatori.
(2) Angajatorii sunt obligaţi sa încheie cu persoanele încadrate în munca din rândul şomerilor contracte individuale de munca.
ART. 51
(1) Pentru finanţarea cheltuielilor cu forta de munca în cuantumul prevãzut la art. 79 alin. (2) din lege angajatorii vor depune lunar la primar sau, dupã caz, la preşedintele consiliului judeţean ori la primarul general al municipiului Bucureşti urmãtoarele documente:
a) cerere de finanţare;
b) statele de plata;
c) raport tehnic privind execuţia lucrãrii.
(2) Primarul sau, dupã caz, preşedintele consiliului judeţean ori primarul general al municipiului Bucureşti avizeazã cererile de finanţare, iar angajatorii le depun la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti.
(3) Cuantumul subventiei prevãzut la art. 79 alin. (2) din lege se acorda proporţional cu timpul efectiv lucrat în fiecare luna de persoana incadrata, din rândul şomerilor, cu contract individual de munca.
(4) Documentaţia prevãzutã la alin. (1) va fi depusa de angajator la autoritatea administraţiei publice locale pana la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicita finanţarea.
(5) Autoritatea administraţiei publice locale va depune la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau, dupã caz, a municipiului Bucureşti solicitarea pentru acordarea subventiei prevãzute la art. 79 alin. (2) din lege, cel mai târziu pana la data de 10 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicita finanţarea.
(6) Agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti va vira angajatorilor sumele aferente subvenţiilor cel târziu pana la data de 15 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicita finanţarea.
ART. 52
(1) Angajatorii care încadreazã în munca absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt în condiţiile art. 80 din lege vor încheia cu agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti convenţie conform modelului prezentat în anexa nr. 15.
(2) Convenţia prevãzutã la alin. (1) se încheie anual pentru fiecare promotie de absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt.
ART. 53
(1) Încadrarea în munca pe perioada nedeterminatã, potrivit art. 80 din lege, a absolvenţilor se va face numai pe posturi vacante.
(2) Nu sunt considerate posturi vacante posturile care au fost reinfiintate dupã mai puţin de 6 luni de la data încetãrii raporturilor de munca sau de serviciu pe motivul reducerii personalului.
ART. 54
(1) Mãsurile de stimulare prevãzute la art. 80 alin. (1) şi (2) din lege se acorda angajatorilor pe o perioada de 12 luni şi, respectiv, 18 luni de la data încheierii convenţiei prevãzute la art. 52 alin. (1).
(2) Suma lunarã se acorda angajatorilor proporţional cu timpul efectiv lucrat de absolvenţi în luna respectiva.
(3) Pentru stabilirea sumei lunare prevãzute la alin. (2) angajatorii vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti, o data cu declaraţia lunarã privind obligaţiile de plata cãtre bugetul asigurãrilor pentru şomaj, şi un tabel nominal întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 16.
ART. 55
Prevederile art. 47 din prezentele norme se aplica şi în situaţia prevãzutã la art. 83 alin. (3) din lege, referitoare la încetarea raporturilor de munca sau de serviciu din initiativa sau din motive imputabile angajatului.
ART. 56
Persoanele cu handicap prevãzute la art. 80 alin. (2) şi la art. 85 alin. (2) din lege sunt persoanele care îşi dovedesc handicapul cu certificat eliberat de comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap.
ART. 57
(1) Prin forma de pregãtire profesionalã organizatã de cãtre angajator, potrivit art. 84 din lege, se înţelege una dintre formele de pregãtire profesionalã prevãzute la art. 63 din lege, care se desfãşoarã prin programe de formare profesionalã realizate de angajator sau contractate de acesta cu furnizorii de servicii de pregãtire profesionalã, autorizaţi în condiţiile legii.
(2) Angajatorii care organizeazã o forma de pregãtire profesionalã pentru absolvenţii încadraţi în munca în condiţiile legii vor încheia un act adiţional la convenţia prevãzutã la art. 52 din prezentele norme, conform modelului prezentat în anexa nr. 17.
ART. 58
În baza actului adiţional prevãzut la art. 57 alin. (2) din prezentele norme, angajatorii vor solicita agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti suportarea cheltuielilor aferente pregãtirii profesionale a absolvenţilor şi vor depune în acest sens urmãtoarele documente:
a) tabel nominal conform modelului prezentat în anexa nr. 18;
b) actul de absolvire a formei de pregãtire profesionalã (copie);
c) devizul cheltuielilor pe cursant.
ART. 59
(1) Pentru acordarea drepturilor prevãzute la art. 85 din lege angajatorii vor încheia cu agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti o convenţie conform modelului prezentat în anexa nr. 19 şi totodatã vor depune urmãtoarele documente:
A. pentru persoanele cu handicap:
a) certificat eliberat de comisia de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap (copie);
b) act de identitate (copie);
c) actul în baza cãruia au fost încadrate în munca (copie);
B. pentru someri în varsta de peste 45 de ani:
a) act de identitate (copie);
b) actul în baza cãruia au fost încadraţi în munca (copie);
C. pentru someri intretinatori unici de familie:
a) act de identitate (copie);
b) actul în baza cãruia au fost încadraţi în munca (copie);
c) declaraţie pe propria rãspundere ca este intretinator unic de familie;
d) declaraţie pe propria rãspundere din care sa rezulte ca membrii adulti de familie nu au venituri sau au venituri mai mici decât venitul minim garantat prevãzut de lege;
e) actele de stare civilã ale membrilor de familie aflaţi în întreţinere, fata de care au obligaţia legalã de întreţinere (copie);
f) hotãrârea judecãtoreascã definitiva sau, dupã caz, actul de deces al soţului/sotiei, pentru persoanele care au rãmas intretinatori unici ai copiilor aflaţi în întreţinere (copie).
(2) Nu beneficiazã de facilitãţile prevãzute la art. 85 din lege angajatorul care a fost în raporturi de munca sau de serviciu cu persoana angajata din categoriile prevãzute la alin. (1) şi (2) din acelaşi articol.
ART. 60
(1) Pentru verificarea sumelor cuvenite conform art. 85 din lege angajatorii vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti, o data cu declaraţia lunarã privind obligaţiile de plata cãtre bugetul asigurãrilor pentru şomaj, şi un tabel nominal conform modelului prezentat în anexa nr. 20, pana la data de 20 a lunii urmãtoare celei pentru care se solicita sumele.
(2) Cazurile de încetare a raporturilor de munca sau de serviciu din initiativa ori din motive imputabile angajaţilor sunt cele prevãzute la art. 47.
ART. 61
(1) Sumele cuvenite conform art. 80 şi 85 din lege vor fi deduse din contribuţia pe care angajatorul este obligat, conform legii, sa o vireze în contul bugetului asigurãrilor pentru şomaj.
(2) În cazul în care suma cuvenitã va fi mai mare, diferenţa se va recupera prin intermediul agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene sau a municipiului Bucureşti, din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, în termen de 5 zile de la data depunerii documentelor prevãzute la art. 60.
ART. 62
(1) Pentru a beneficia de reducerea sumei reprezentând contribuţia de 5% datoratã bugetului asigurãrilor pentru şomaj în condiţiile art. 93 din lege, angajatorii vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana sau a municipiului Bucureşti o cerere conform modelului prezentat în anexa nr. 21, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) tabel nominal cu persoanele încadrate în munca din rândul şomerilor, pe care le-a menţinut în activitate o perioada de cel puţin 6 luni;
b) contractele individuale de munca, în copie, ale persoanelor cuprinse în tabelul nominal prevãzut la lit. a).
(2) Prin numãrul mediu scriptic de personal la care se face referire la art. 93 alin. (2) din lege se înţelege numãrul mediu lunar de salariaţi.
(3) Reducerea contribuţiei acordate angajatorilor care încadreazã în munca persoane din rândul şomerilor şi le menţin în activitate o perioada de cel puţin 6 luni, prevãzutã la art. 93 alin. (2) din lege, se calculeazã astfel:
a) se determina numãrul mediu lunar de salariaţi din fiecare luna ca medie aritmetica simpla rezultatã din suma efectivelor zilnice de salariaţi din luna respectiva (inclusiv zilele de repaus sãptãmânal, zilele de sarbatori legale şi alte zile în care potrivit dispoziţiilor legale nu se lucreazã), împãrţitã la numãrul total de zile calendaristice. În efectivele zilnice nu vor fi incluşi salariaţii aflaţi în concediu fãrã plata, cei aflaţi în greva, cei detasati la lucru în strãinãtate şi nici cei ale cãror contracte individuale de munca sunt suspendate. Pentru fiecare zi de repaus sãptãmânal sau de sãrbãtoare legalã se vor lua în calcul efectivele de salariaţi din ziua lucrãtoare precedenta, cu excepţia persoanelor al cãror contract individual de munca a încetat în acea zi. Salariaţii care nu sunt angajaţi cu norma intreaga vor fi incluşi în numãrul mediu, proporţional cu timpul de lucru prevãzut în contractul individual de munca;
b) se aduna numãrul mediu lunar de salariaţi pe cele 12 luni ale anului şi se împarte la 12 pentru a se calcula numãrul mediu lunar de salariaţi la nivelul anului:


Nml 1 + Nml 2 + .................. + Nml 12
Nma = ─────────────────────────────────────────────,
12


unde:
Nml 1...12 = numãrul mediu lunar de salariaţi;
Nma = numãrul mediu lunar de salariaţi la nivelul anului;
c) numãrul persoanelor încadrate în munca din rândul şomerilor, cuprins şi în tabelul nominal prevãzut la alin. (1) lit. a), se împarte la numãrul mediu lunar la nivelul anului şi se înmulţeşte cu 100 pentru a se obţine ponderea personalului nou-angajat din rândul şomerilor:

Nsi


P% = ──── x 100,
Nma

unde:
P% = ponderea numãrului de someri încadraţi în timpul anului în numãrul mediu lunar de salariaţi din anul respectiv;
Nsi = numãrul de someri încadraţi pentru cel puţin 6 luni;
d) ponderea calculatã potrivit prevederilor lit. c) se înmulţeşte cu 0,5% pentru a se determina cuantumul reducerii procentuale a contribuţiei datorate de angajator;

Cr% = P% x 0,5,
unde:
Cr% = cuantumul reducerii procentuale a contribuţiei datorate.
(4) Calculul se face de angajator, care îşi asuma rãspunderea pentru datele comunicate.
ART. 63
(1) Persoanele prevãzute la art. 120 din lege beneficiazã de mãsurile pentru stimularea ocupãrii forţei de munca cuprinse în cap. V din lege.
(2) În cazul persoanelor prevãzute la alin. (1), în vederea acordãrii mãsurilor pentru stimularea ocupãrii forţei de munca, stabilite la pct. 5 şi 6 din secţiunea a 2-a a cap. V din lege, ajutorul de şomaj, ajutorul de integrare profesionalã şi alocaţia de sprijin se asimileazã cu indemnizaţia de şomaj.
ART. 64
Procedura de primire şi de soluţionare a cererilor de loc de munca sau de indemnizaţie de şomaj se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 65
Anexele nr. 1-21 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.





ANEXA 1


la norme
--------

Angajator - persoana juridicã ............
Adresa....................................
Codul fiscal..............................
Telefon/fax/e-mail .......................
Nr. ......................................

SITUAŢIE
privind locurile de munca vacante


┌───┬─────────────────┬────────┬───────────┬──────────────────────────┬────────┐
│Nr.│ Ocupaţia │Numãrul │Localitatea│ Condiţii minime de munca │Durata │
│crt├─────────┬───────┤locuri- │şi judeţul ├──────────┬──────┬────────┤încadra-│
│ │Denumirea│Cod COR│lor de │în care se │ Vechime │Studii│ Alte │rii în │
│ │ │(6 ca- │ munca │afla locul │în domeniu│ │condiţii│ munca │
│ │ │ractere│vacante │ vacant │ │ │ │ │
├───┼─────────┼───────┼────────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼────────┤
├───┼─────────┼───────┼────────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼────────┤
├───┼─────────┼───────┼────────┼───────────┼──────────┼──────┼────────┼────────┤
└───┴─────────┴───────┴────────┴───────────┴──────────┴──────┴────────┴────────┘

Director general
sau alta persoana autorizata,
.............................




ANEXA 2


la norme
---------

Firma*) ........................
Adresa..........................
Codul fiscal....................
Telefon/fax/e-mail .............
Nr. ............................

SITUAŢIE
privind somerii mediati şi încadraţi în munca



┌──┬──────┬─────┬─────────────┬──────┬──────┬─────────────────────────┬────────┐
│N │ │ │ Ocupaţia │Natura│Durata│ Angajator │Locali- │
│r.│Numele│Codul├─────┬───────┤rapor-│încã- ├─────────┬──────┬────────┤tatea şi│
│ │ şi │nume-│Denu-│Cod COR│turi- │drarii│Denumirea│ Cod │Forma de│ judeţul│
│c │prenu-│ ric │mirea│(6 ca- │lor de│ în │ │ CAEN │proprie-│în care │
│r │mele │per- │ │ractere│munca │ munca│ │ │tate a │a fost │
│t.│ │sonal│ │ │ │ **) │ │ │capita- │încadrat│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ lului │în munca│
├──┼──────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼─────────┼──────┼────────┼────────┤
├──┼──────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼─────────┼──────┼────────┼────────┤
├──┼──────┼─────┼─────┼───────┼──────┼──────┼─────────┼──────┼────────┼────────┤
└──┴──────┴─────┴─────┴───────┴──────┴──────┴─────────┴──────┴────────┴────────┘

Data .............. Director general
sau alta persoana autorizata,
..............................


*) Firma furnizoare de servicii de ocupare a forţei de munca.
**) Determinata sau nedeterminatã.


ANEXA 3
--------
la norme
---------

AGENŢIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORŢEI DE MUNCA
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului
................ /municipiului Bucureşti

CONTRACT DE ASIGURARE PENTRU ŞOMAJ
Nr. ......../...........

Încheiat între:
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului ........../municipiului Bucureşti, denumita în continuare agenţie, reprezentatã prin ........., având funcţia de .........., în calitate de asigurator, cu sediul în localitatea ........., str. ........ nr. ......., judeţul/sectorul ............., şi
Domnul/Doamna ............, în calitate de asigurat, posesor al codului numeric personal ............., actul de identitate ....... seria .... nr. ......., cu domiciliul sau resedinta în localitatea ............, str. ........... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ......., Oficiul poştal ........., telefon ..........

1. Obiectul contractului este asigurarea în sistemul asigurãrilor pentru şomaj, reglementatã prin <>Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca.
2. Prezentul contract produce efecte începând cu data de ............... .
3. Condiţii de asigurare:
3.1. Venitul lunar asigurat este de ........................ lei (în cifre).
3.2. Cota de contribuţie este de 6%.
3.3. Cuantumul contribuţiei lunare la bugetul asigurãrilor pentru şomaj este de ............. lei.
3.4. Contul în care se plãteşte contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj, deschis la Trezoreria ........... pe seama agenţiei, este ...................... .
3.5. Plata se poate face în numerar la casieriile agenţiei sau prin orice alte mijloace de plata prevãzute de lege.
3.6. Plata contribuţiei la bugetul asigurãrilor pentru şomaj se face lunar pana la data de*)..... .
-------------
*) Termenul de plata prevãzut la pct. 3.6 poate fi în cadrul lunii pentru care se datoreazã contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj sau cel mai târziu pana la data de 15 a lunii urmãtoare acesteia.
3.7. Neplata contribuţiei la bugetul asigurãrilor pentru şomaj la termenul prevãzut la pct. 3.6 genereazã plata de majorãri de intarzire datorate pentru fiecare zi calendaristicã, stabilite potrivit legii.
4. Obligaţiile agenţiei:
4.1. certificarea stagiului de cotizare;
4.2. plata indemnizaţiilor din bugetul asigurãrilor pentru şomaj, conform legii;
4.3. asigurarea accesului la mãsurile de prevenire a somajului şi de stimulare a ocupãrii forţei de munca, prevãzute de lege;
4.4. plata contribuţiilor de asigurãri sociale de stat şi de asigurãri sociale de sãnãtate în condiţiile legii, în perioada în care asiguratul beneficiazã de indemnizaţie pentru şomaj.
5. Obligaţiile asiguratului:
5.1. achitarea contribuţiei la bugetul asigurãrilor pentru şomaj în cuantumul şi la termenul stabilit la pct. 3;
5.2. înştiinţarea agenţiei despre modificãrile survenite în situaţia sa;
5.3. sa se prezinte la sediul agenţiei atunci când este solicitat, respectând termenul prevãzut în invitaţie.
6. Durata contractului:
Prezentul contract se încheie pe perioada nedeterminatã.
7. Încetarea contractului:
7.1. Contractul de asigurare pentru şomaj înceteazã la data la care asiguratul îndeplineşte condiţiile pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj şi solicita acordarea acestui drept.
7.2. Contractul de asigurare pentru şomaj înceteazã din initiativa asiguratului, dacã acesta înştiinţeazã agenţia înainte cu cel puţin 30 de zile de la expirarea termenului limita de plata a contribuţiei la bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
7.3. Contractul de asigurare pentru şomaj înceteazã din initiativa agenţiei, dacã asiguratul nu achitã contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj pe o perioada de 3 luni consecutive. Agenţia notifica asiguratului încetarea contractului de asigurare pentru şomaj, precizând stagiul de cotizare realizat.
7.4. Stagiul de cotizare realizat în cadrul prezentului contract este luat în considerare în cazul încheierii unui nou contract de asigurare.
8. Alte clauze:
8.1. Perioada pentru care nu s-a plãtit contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj nu constituie stagiu de cotizare.
8.2. Stagiul de cotizare se constituie din însumarea lunilor pentru care s-a achitat contribuţia la bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
8.3. Venitul lunar asigurat prevãzut la pct. 3.1 se actualizeazã dacã ulterior încheierii contractului se modifica salariul de baza minim brut pe ţara, conform <>art. 22 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 .
8.4. În caz de forta majorã pãrţile contractante sunt exonerate de rãspundere pentru neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare ori cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Cazul de forta majorã se dovedeşte de partea care o invoca.
8.5. Modificarea oricãror prevederi ale prezentului contract se poate face numai cu acordul scris al ambelor pãrţi, prin act adiţional. Când una dintre pãrţi nu este de acord cu modificarea solicitatã de cealaltã parte, contractul se considera încetat.
9. Litigiile în legatura cu executarea prezentului contract, nesolutionate între pãrţi pe cale amiabila, sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti.

Asigurator, Asigurat,
................. ................


ANEXA 4
--------
la norme
--------

DECLARAŢIE
Nr. ....... din ziua ....... luna ..... anul ..........

1. Numele şi prenumele .....................
2. Codul numeric personal ..................
3. Adresa:
Domiciliat în localitatea ........., str. ........... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., Oficiul poştal ........., judeţul/sectorul ........, telefon ..........
4. Actul de identitate ......... seria .......... nr. ..........
5. Declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea prevãzutã de Codul penal pentru fals în declaraţii, urmãtoarele*):
[] desfasor activitatea exclusiv pe baza de convenţie civilã de prestãri de servicii şi realizez un venit brut pe an calendaristic echivalent cu 9 salarii de baza minime brute pe ţara;
[] desfasor activitatea exclusiv pe baza de convenţie civilã de prestãri de servicii şi nu realizez un venit brut pe an calendaristic echivalent cu 9 salarii de baza minime brute pe ţara;
[] desfasor activitatea pe baza de convenţie civilã de prestãri de servicii şi am încheiat şi un contract individual de munca nr. ...... din data de ........, înregistrat la inspectoratul teritorial de munca sub nr. .... din ..., în funcţia de ..... la**) ...... .
6. Ma oblig sa aduc la cunostinta în termen de 3 zile orice modificãri intervenite în datele declarate mai sus.

.....................
(semnatura titularului)
---------------
*) Se va marca cu "x" situaţia în care se încadreazã persoana.
**) Se menţioneazã persoana juridicã/fizica şi adresa la care îşi are sediul/domiciliul.


ANEXA 5
--------
la norme
--------
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului
................... /municipiului Bucureşti

CERTIFICAT
privind stagiul de cotizare

Domnul/Doamna ...................., domiciliat/domiciliata în localitatea ........., str. ........ nr. ......., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ......., a realizat stagiul de cotizare de ..... ani, ..... luni, .... zile, dupã cum urmeazã:
- prin contract individual de munca, în perioada .....................
Total: ani ................, luni ........, zile ..........;
- în calitate de membru cooperator, în perioada ...................
Total: ani ................, luni ........, zile ..........;
- pe baza raporturilor de serviciu, realizate în perioada ...............
Total: ani ................, luni ........, zile ..........;
- pe baza altor acte prevãzute de lege, în perioada ...................
Total: ani ................, luni ........, zile ...........
Dovada vechimii în munca recunoscute pentru stabilirea drepturilor de şomaj, asimilatã cu stagiul de cotizare, s-a fãcut pe baza carnetului de munca/altor acte prevãzute de lege.

Director executiv,
.......................

Întocmit,
.........................
(numele şi prenumele)

..........................
(semnatura)

ANEXA 6
-------
la norme
--------

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a
judeţului ........../municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata .................., nãscut/nascuta la data de .........., domiciliat/domiciliata în localitatea .............., str. ............ nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul .............., posesor/posesoare al/a actului de identitate seria ........ nr. ......., codul numeric personal ........., având calitatea de asigurat prin efectul legii/prin contract de asigurare pentru şomaj, solicit sa beneficiez de serviciile de preconcediere prevãzute la <>art. 51 din Legea nr. 76/2002 , privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca.

Data Semnatura
............... ....................


ANEXA 7
-------
la norme
---------

CONTRACT
de presari de servicii pentru mãsuri
destinate stimulãrii ocupãrii forţei de munca
Nr. ......... din ..........

I. Pãrţile contractante:
A. Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului ............../municipiului Bucureşti, denumita în continuare client, reprezentatã prin .............., având funcţia de director executiv, şi ......, având funcţia de director buget, cu sediul în ........., str. ....... nr. ......, telefon ........., fax ........, e-mail ........, codul fiscal ........, cont trezorerie ............ .
B. Persoana juridicã .............., denumita în continuare furnizor, reprezentatã prin .........., având funcţia de ..........., şi .........., având funcţia de ......., cu sediul în ..........., str. .......... nr. ......, telefon ......., fax ........, e-mail ........, codul fiscal ........., cont nr. .........., deschis la ...........

II. Obiectul contractului
Obiectul acestui contract este prestarea de cãtre furnizor a urmãtoarelor servicii*):
[] 1. informare şi consiliere profesionalã;
[] 2. consultanţa şi asistenta pentru începerea unei activitãţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri, constând în:
[] 2.1. servicii juridice;
[] 2.2. servicii de marketing;
[] 2.3. servicii de finanţare;
[] 2.4. servicii de management;
[] 2.5. alte servicii de consultanţa.
-------------
*) Se vor marca cu "x" serviciile ce fac obiectul contractului.
III. Durata contractului
Durata contractului este de ......... luni.
Furnizorul va începe derularea acestui contract cel mai târziu la ...... zile de la data semnãrii lui şi înregistrãrii la client.
IV. Valoarea contractului
Clientul se obliga sa plãteascã furnizorului contravaloarea serviciilor prestate, dupã cum urmeazã:
Valoarea totalã a contractului este de .......... lei.
1. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul .............;
2. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul .............;
3. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul .............;
4. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul .............;
5. ............. lei/persoana beneficiara de serviciul ............. .
Valoarea contractului poate fi modificatã, cu acordul pãrţilor, prin acte adiţionale.
V. Obligaţiile pãrţilor**)
A. Clientul:
a) urmãreşte modul în care furnizorul îşi îndeplineşte obligaţiile contractuale;
b) plãteşte furnizorului costurile serviciilor.
B. Furnizorul:
a) presteazã serviciile prevãzute în prezentul contract cu profesionalism şi promptitudine;
b) asigura resursele umane, materiale, instalaţiile, echipamentele sau altele asemenea, necesare derulãrii activitãţii;
c) este responsabil atât de calitatea tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cat şi de calificarea personalului folosit pe toatã durata contractului.
-----------
**) Obligaţiile pãrţilor pot fi completate în funcţie de tipul serviciului prestat conform contractului.
VI. Modificarea, suspendarea şi încetarea contractului
A. Modificarea
Contractul poate fi modificat numai prin acordul de vointa al pãrţilor, prin act adiţional la prezentul contract.
B. Suspendarea
De comun acord pãrţile pot dispune suspendarea pe o durata limitatã a contractului, care va fi facuta în scris cu ........ zile înainte de data stabilitã pentru suspendare.
C. Încetarea
Prezentul contract poate inceta în urmãtoarele condiţii:
a) prin acordul de vointa al pãrţilor;
b) în cazul încetãrii finanţãrii;
c) prin reziliere.
În cazul în care una dintre pãrţi nu îşi respecta obligaţiile asumate prin contract, partea lezata îi pune în vedere, în scris, sa depunã toate diligenţele pentru executarea corespunzãtoare a clauzelor contractuale.
Dacã partea în culpa, în termen de ... zile de la primirea notificãrii, nu se conformeazã, partea lezata poate denunta unilateral contractul reziliindu-l.
VII. Cesiunea
Furnizorul are obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile sale asumate prin contract, fãrã sa obţinã în prealabil acordul scris al clientului.
Cesiunea nu va exonera furnizorul de nici o responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin contract.
VIII. Forta majorã
Forta majorã este constatatã de o autoritate competenta.
Forta majorã exonereaza pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada în care aceasta acţioneazã.
Partea care din cauza de forta majorã nu îşi poate respecta şi exercita obligaţiile contractuale va înştiinţa în scris cealaltã parte contractantã în cel mult 5 zile de la data apariţiei acestei situaţii.
Contractul se considera suspendat pe durata cauzelor care au determinat forta majorã.
Omisiunea de a anunta în scris apariţia forţei majore atrage rãspunderea civilã contractualã a partii aflate în aceasta situaţie.
IX. Rãspunderea
Pentru neexecutarea clauzelor prezentului contract partea vinovata rãspunde potrivit legii.
X. Soluţionarea litigiilor
Pãrţile contractante vor depune toate diligenţele pentru a rezolva pe cale amiabila neînţelegerile care se pot ivi între ele în legatura cu derularea contractului.
Dacã pãrţile nu reuşesc sa rezolve pe cale amiabila neînţelegerile ivite, se pot adresa instanţei de judecata.
XI. Comunicãri
Orice comunicare între pãrţi referitoare la îndeplinirea prezentului contract trebuie sa fie transmisã în scris.
Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cat şi în momentul primirii.

Client, Furnizor,
..................... .................

Data ........ Data ........


ANEXA 8
--------
la norme
---------

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a
judeţului ....../municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata .............., nãscut/nascuta la data de .............., domiciliat/domiciliata în localitatea ......., str. ........... nr. ...., bl. ...., sc. .., et. ...., ap. ..., judeţul/sectorul ............, posesor/posesoare al/a actului de identitate ..... seria ..... nr. ......, codul numeric personal ......, solicit înscrierea în evidenta în vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca în meseria/profesia ................ .
Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizaţie de şomaj şi am fost/nu am fost în evidenta Agenţiei pentru ocuparea forţei de munca a judeţului ........../municipiului Bucureşti.

Data Semnatura
............... ................


ANEXA 9
-------
la norme
---------

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a
judeţului ............./municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata ..............., nãscut/nascuta la data de ..........., domiciliat/domiciliata în localitatea ........., str. ........ nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ............, posesor/posesoare al/a actului de identitate ...... seria ..... nr. ...., codul numeric personal ......, aflându-ma în una dintre situaţiile prevãzute la <>art. 16 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca*):
------------
*) Se va marca cu "x" situaţia în care se încadreazã persoana.

[] ocup un loc de munca la unitatea ........ şi doresc schimbarea acestuia;
[] am obţinut statutul de refugiat;
[] beneficiez de alta forma de protecţie internationala .........;
[] nu am putut ocupa loc de munca dupã:
[]A - repatriere;
[]A - eliberarea din detenţie,
solicit înscrierea în evidenta în vederea medierii pentru ocuparea unui loc de munca în meseria/profesia .............. .
Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizaţie de şomaj şi am fost/nu am fost în evidenta Agenţiei pentru ocuparea forţei de munca a judeţului ......../municipiului Bucureşti.

Data Semnatura
............. .............


ANEXA 10
--------
la norme
--------

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a
judeţului ........./municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata ........, codul numeric personal ........, beneficiar/beneficiara al/a indemnizaţiei de şomaj, având carnetul de evidenta nr. ......., solicit acordarea drepturilor prevãzute la <>art. 72 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca, având în vedere ca începând cu data de ...... unt angajat/angajata în baza actului*) nr. .../.... la unitatea ....... din localitatea ..............., în meseria/profesia ............ .

Data Semnatura
................ ...............


ANEXA 11
--------
la norme
--------

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca
a judeţului .......... /municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata ............, codul numeric personal ............., beneficiar/beneficiara al/a indemnizaţiei de şomaj, având carnetul de evidenta nr. ......., solicit acordarea drepturilor prevãzute la <>art. 74 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca, având în vedere ca începând cu data de ........ sunt încadrat/incadrata în munca, pe durata .........., conform actului*) nr. ..../......, anexat în copie la prezenta, la unitatea ........ din localitatea ............, situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea ........... unde am domiciliul stabil.

Data Semnatura
............... ..................


ANEXA 12
--------
la norme
--------

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca
a judeţului ......../municipiului Bucureşti

Subsemnatul/Subsemnata ................, codul numeric personal ............., beneficiar/beneficiara al/a indemnizaţiei de şomaj, având carnetul de evidenta nr. ......, solicit acordarea dreptului prevãzut la <>art. 75 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca, având în vedere ca începând cu data de .......... sunt încadrat/incadrata în munca pe durata de ..........., conform actului*) nr. ...../...., anexat în copie la prezenta, la unitatea ......... din localitatea ........., şi ca urmare a acestui fapt mi-am schimbat domiciliul din localitatea ........... în localitatea ........... .

Data Semnatura
............. .................
------------
*) Se va scrie numãrul contractului individual de munca sau al deciziei de numire.

ANEXA 13
--------
la norme
--------

Nr. ......

ANGAJAMENT

În conformitate cu prevederile <>art. 76 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca, subsemnatul/subsemnata ................, posesor/posesoare al/a actului de identitate ..... seria .... nr. ..., codul numeric personal ........, având carnetul de evidenta nr. ......., în calitate de beneficiar/beneficiara al/a drepturilor prevãzute la art. 74 sau 75 din legea menţionatã, ma oblig sa restitui integral sumele acordate, în cazul încetãrii raportului de munca/de serviciu din initiativa mea sau din motive imputabile mie, într-o perioada mai mica de 12 luni de la data încadrãrii în munca.
Întocmit în*) ........ la data de ......., în doua exemplare dintre care am primit un exemplar.

Semnatura**) .................
Completat şi semnat în fata noastrã.
Semnatura***) ................. .
------------
*) Localitatea, judeţul.
**) Semnatura persoanei care îşi ia angajamentul.
***) Semnatura conducatorului agenţiei pentru ocuparea forţei de munca.


ANEXA 14
--------
la norme
--------

CONVENŢIE
Nr. .../.....

Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului ........../municipiului Bucureşti, reprezentatã prin ............, având funcţia de ........., denumita în continuare agenţie, şi autoritatea administraţiei publice locale/firma privatã/organizaţia neguvernamentala ......., reprezentatã prin ........., având funcţia de ........, denumita în continuare angajator, convin urmãtoarele:
1. Angajatorul se obliga sa încadreze în munca, pentru executarea de lucrãri şi activitãţi de interes pentru comunitatile locale, un numãr de ........ someri.
Tabelul nominal cu persoanele încadrate în munca din rândul şomerilor este prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta convenţie.
2. Agenţia se obliga sa subventioneze pe o perioada de*) ....... cheltuielile efectuate de angajator, pentru fiecare somer încadrat în munca, în cuantum de 70% din salariul de baza minim brut pe ţara pentru serviciul public/serviciul social**) ........... .
3. Agenţia îşi exercita dreptul de control asupra respectãrii de cãtre angajator a obligaţiilor prevãzute de prezenta convenţie.

Agenţia Angajator
Director executiv, Director general sau alta
..................... persoana autorizata,
.........................
---------------
*) Perioada poate fi de cel mult 12 luni de la data încadrãrii în munca a somerului.
**) Se va mentiona una dintre categoriile de servicii prevãzute la <>art. 78 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca.


ANEXA 1


la convenţie
------------

Judeţul ...................
Angajator..................
Sediul/adresa .............
Contul/Banca ..............
Codul fiscal...............
Telefon ...................

TABEL NOMINAL
cu persoanele încadrate în munca, conform
prevederilor <>art. 78 din Legea nr. 76/2002
privind sistemul asigurãrilor pentru
şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca

Convenţia nr. ......./........



┌────┬────────────┬────────┬──────────┬────────┬──────────┬────────────┬───────┐
│Nr. │ Numele şi │ Codul │Categoria │Ocupaţia│ Numãrul │ Durata │Semna- │
│crt.│ prenumele │numeric │ de │Cod COR │ şi data │contractului│ tura │
│ │ │personal│servicii*)│ │încheierii│ individual │angaja-│
│ │ │ │ │ │ contrac- │ de munca │ tului │
│ │ │ │ │ │ tului │ │ │
│ │ │ │ │ │individual│ │ │
│ │ │ │ │ │ de munca │ │ │
├────┼────────────┼────────┼──────────┼────────┼──────────┼────────────┼───────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼────────────┼────────┼──────────┼────────┼──────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴────────┴──────────┴────────┴──────────┴────────────┴───────┘


---------------
*) Coloana 3 se va completa dupã cum urmeazã:
. cod P - servicii publice: a) refacere şi întreţinere a infrastructurii;
b) ecologizare;
c) realizare a unor lucrãri edilitare;
. cod S - servicii sociale care cuprind activitãţi de îngrijire la domiciliu a copiilor, bolnavilor, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap.

Angajator

Director general sau alta persoana autorizata,
..............................................


ANEXA 15
--------
la norme
--------

CONVENŢIE
Nr. ........./............

Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului ............./municipiului Bucureşti, reprezentatã prin ..............., având funcţia de ..........., denumita în continuare agenţie, şi persoana juridicã (fizica) ........., reprezentatã prin ........., având funcţia de ........, denumita în continuare angajator, convin urmãtoarele:
1. Angajatorul încadreazã în munca pe perioada nedeterminatã un numãr de ... absolvenţi ai unor instituţii de învãţãmânt.
Tabelul nominal cu absolvenţii încadraţi în munca este prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta convenţie.
2. Angajatorul se obliga sa menţinã raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevãzute la pct. 1 pe o perioada de cel puţin 3 ani de la data încadrãrii în munca.
3. Agenţia se obliga sa efectueze plãţile în conformitate cu prevederile <>art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca.
4. Angajatorul care înceteazã din initiativa lui raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevãzute la pct. 1 anterior termenului de 3 ani este obligat sa restituie în totalitate agenţiei sumele încasate pentru fiecare absolvent plus dobanda aferentã, calculatã la nivelul celei acordate de trezoreria statului pentru bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
5. Obligaţia angajatorului prevãzutã la pct. 4 nu se aplica în situaţia în care încetarea raporturilor de munca sau de serviciu are loc din initiativa sau din motive imputabile angajatului.
6. Agenţia îşi exercita dreptul de control asupra respectãrii de cãtre angajator a obligaţiilor prevãzute de prezenta convenţie.

Agenţia Angajator

................. Director executiv, Director general
sau alta persoana autorizata,
....................................


ANEXA 1


la convenţie
------------

Judeţul .....................
Angajator....................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
Codul fiscal.................
Telefon .....................

TABEL NOMINAL
cu absolvenţii instituţiilor de învãţãmânt încadraţi în
munca, conform prevederilor <>art. 80 din Legea nr. 76/2002
privind sistemul asigurãrilor pentru
şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca

Convenţia nr. ......./.........



┌────┬────────────┬─────────┬─────────────────┬─────────┬────────┬───────────┐
│Nr. │ Numele şi │ Codul │Anul absolvirii/ │ Data │Ocupaţia│ Semnatura │
│crt.│ prenumele │ numeric │numãrul diplomei/│angajãrii│Cod COR │angajatului│
│ │ │personal │ adeverintei │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼────────────┼─────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴─────────┴─────────────────┴─────────┴────────┴───────────┘

Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
..............................................




ANEXA 16


la norme
---------

Judeţul .....................
Angajator....................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
Codul fiscal.................
Telefon .....................

TABEL NOMINAL
cu absolvenţii instituţiilor de învãţãmânt încadraţi în munca,
conform prevederilor <>art. 80 din Legea nr. 76/2002
privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de
munca, pentru stabilirea sumei lunare subvenţionate din bugetul asigurãrilor
pentru şomaj
Convenţia nr. ......./..........
Luna ........ anul ...........



┌────┬────────────┬─────────┬──────────────────┬──────────────────┬────────────┐
│Nr. │ Numele şi │ Codul │ Numãrul orelor │ Suma cuvenitã │ │
│crt.│ prenumele │ numeric │ efectiv lucrate │ pentru │Observaţii*)│
│ │ │personal │ │ timpul efectiv │ │
│ │ │ │ │ lucrat │ │
├────┼────────────┼─────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├────┼────────────┼─────────┼──────────────────┼──────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴─────────┴──────────────────┴──────────────────┴────────────┘


*) Se vor mentiona, dupã caz, motivele încetãrii raporturilor de munca
sau de serviciu.

Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
..............................................


ANEXA 17
--------
la norme
--------

ACT ADIŢIONAL
la Convenţia nr. ......./.........

Încheiat la data de .................
între Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului ........./municipiului Bucureşti, reprezentatã prin .........., având funcţia de ........., şi angajatorul ........., reprezentat prin ........., având funcţia de .........., prin care se stabilesc urmãtoarele:
1. Angajatorul va organiza forma de pregãtire profesionalã prin*) ........... pentru un numãr de ............ absolvenţi, încadraţi în munca în condiţiile <>art. 80 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca.
2. Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului ..................../municipiului Bucureşti se obliga sa suporte cheltuielile aferente pregãtirii profesionale a absolvenţilor, în suma de ........... lei, conform devizului anexat.
3. Dupã încheierea programului de formare profesionalã suma poate fi recalculata în funcţie de evoluţia preţurilor şi tarifelor care s-au avut în vedere la întocmirea devizului.
4. Pentru decontarea cheltuielilor efectuate cu pregãtirea profesionalã a absolvenţilor angajatorul va prezenta documentaţia prevãzutã la <>art. 58 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 .

Agenţia Angajator
............... Director executiv,
Director general sau alta persoana autorizata,
............................................
---------------
*) Se va mentiona: program de formare profesionalã realizat de angajator sau denumirea furnizorului de servicii de pregãtire profesionalã cu care angajatorul a încheiat contract.


ANEXA 18


la norme
---------

Judeţul .....................
Angajator....................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
Codul fiscal.................
Telefon .....................

TABEL NOMINAL
cu absolvenţii de învãţãmânt care au urmat o forma de
pregãtire profesionalã organizatã de
angajator în baza <>art. 84 alin. (1) din Legea nr. 76/2002 privind
sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca



┌─┬─────────┬───────┬─────┬─────────┬─────────┬─────────┬──────┬───────┬───────┐
│N│Numele şi│ Codul │Data │Forma de │Ocupaţia/│ Data │ Data │Numãrul│Cheltu-│
│r│prenumele│numeric│anga-│pregãtire│ meseria │începerii│inche-│şi data│ ieli │
│ │ │perso- │jarii│profesio-│în care │pregati- │ierii │actului│ pe │
│c│ │ nal │ │ nala │s-a pre- │rii pro- │prega-│ de │cursant│
│r│ │ │ │ │ gãtit │fesionale│tirii │absol- │ │
│t│ │ │ │ │profesi- │ │profe-│ vire │ │
│ │ │ │ │ │ onal │ │siona-│ │ │
│ │ │ │ │ │Cod COR │ │ le │ │ │
├─┼─────────┼───────┼─────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────┼───────┼───────┤
│0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├─┼─────────┼───────┼─────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────┼───────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼─────────┼───────┼─────┼─────────┼─────────┼─────────┼──────┼───────┼───────┤
│ │TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │CHELTU- │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │IELI: │ X │ X │ X │ X │ X │ X │ X │ │
└─┴─────────┴───────┴─────┴─────────┴─────────┴─────────┴──────┴───────┴───────┘

Angajator

Director general,
.................



ANEXA 19
---------
la norme
---------

CONVENŢIE
Nr. ......../..........

Agenţia pentru ocuparea forţei de munca a judeţului ........./municipiului Bucureşti, reprezentatã prin ................, având funcţia de .........., denumita în continuare agenţie, şi persoana juridicã (fizica) ........, reprezentatã prin .........., având funcţia de ............., denumita în continuare angajator, având un numãr de*) ......... angajaţi, convin urmãtoarele:
1. Angajatorul încadreazã în munca pe perioada nedeterminatã un numãr de:
a) ............. someri în varsta de peste 45 de ani;
b) ............. someri intretinatori unici de familii;
c) ............. persoane cu handicap.
Tabelul nominal cu persoanele încadrate în munca este prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta convenţie.
2. Angajatorul se obliga sa menţinã raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevãzute la pct. 1 pe o perioada de cel puţin 2 ani de la data încadrãrii în munca.
3. Agenţia se obliga sa efectueze plãţile în conformitate cu prevederile <>art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca.
4. Angajatorul care înceteazã din initiativa lui raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor prevãzute la pct. 1 anterior termenului de 2 ani este obligat sa restituie în totalitate agenţiei sumele încasate pentru fiecare persoana şi dobânzile aferente, calculate la nivelul celor acordate de trezoreria statului pentru bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
5. Obligaţia angajatorului prevãzutã la pct. 4 nu se aplica în situaţia în care încetarea raporturilor de munca sau de serviciu are loc din initiativa sau din motive imputabile angajatului.
6. Agenţia îşi exercita dreptul de control asupra respectãrii de cãtre angajator a obligaţiilor prevãzute de prezenta convenţie.

Agenţia Angajator
Director executiv, Director general sau
alta persoana autorizata,
................... ...........................
---------------
*) Se va completa în cazul în care angajatorul încadreazã în munca persoane cu handicap.


ANEXA 1


la convenţie
------------

Judeţul .....................
Angajator....................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
Codul fiscal.................
Telefon .....................

TABEL NOMINAL

cu persoanele încadrate în munca,
conform prevederilor <>art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind
sistemul asigurãrilor de şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca

Convenţia nr. ........./........



┌────┬────────────┬─────────┬─────────────────┬─────────┬────────┬───────────┐
│Nr. │ Numele şi │ Codul │ Categoria │ Data │Ocupaţia│ Semnatura │
│crt.│ prenumele │ numeric │ de persoane*) │angajãrii│Cod COR │angajatului│
│ │ │personal │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼────────────┼─────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴─────────┴─────────────────┴─────────┴────────┴───────────┘


*) Coloana 3 se va completa dupã cum urmeazã:
cod A - someri în varsta de peste 45 de ani;
cod B - someri unici intretinatori de familii;
cod C - persoane cu handicap.

Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
..............................................




ANEXA 20


la norme
--------

Judeţul .....................
Angajator....................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
Codul fiscal.................
Telefon/fax .................

TABEL NOMINAL
cu persoanele încadrate în munca, conform prevederilor
<>art. 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor
pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de
munca, pentru stabilirea sumelor subvenţionate
din bugetul asigurãrilor pentru şomaj
Convenţia nr. ....../.......
Luna .......... anul ..........



┌────┬──────────┬─────────┬──────────┬────────┬──────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Numele şi│ Codul │Categoria │Numãrul │ Suma cuvenitã │ │
│crt.│prenumele │ numeric │ de │orelor │ pentru │Observaţii**)│
│ │ │personal │persoane*)│efectiv │ timpul efectiv │ │
│ │ │ │ │lucrate │ lucrat │ │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴──────────┴────────┴──────────────────┴─────────────┘


*) Coloana 3 se va completa dupã cum urmeazã:
cod A - someri în varsta de peste 45 de ani;
cod B - someri intretinatori unici de familii;
cod C - persoane cu handicap.
**) Se vor mentiona, dupã caz, motivele încetãrii raporturilor de munca
sau de serviciu.

Angajator
Director general sau alta persoana autorizata,
.............................................


ANEXA 21
--------
la norme
--------

Judeţul .....................
Angajator ...................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
codul fiscal ................
Telefon/fax .................

Cãtre
Agenţia pentru ocuparea forţei de munca
a judeţului ......../municipiului Bucureşti

.................../(angajatorul), reprezentat prin ................, având funcţia de ............., va solicit sa aprobaţi diminuarea sumei reprezentând contribuţia lunarã de 5% datoratã bugetului asigurãrilor pentru şomaj cu ............%, calculate conform <>art. 62 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca.
Anexãm tabelul nominal cu somerii încadraţi în munca în anul ........ şi contractele individuale de munca, în copie, ale persoanelor cuprinse în tabelul nominal.

Data Angajator
............ Director general sau alta persoana autorizata,
.............................................



ANEXA 1


la anexa nr. 21
---------------

Judeţul .....................
Angajator ...................
Sediul/adresa ...............
Contul/Banca ................
codul fiscal ................
Telefon/fax .................

TABEL NOMINAL
cu somerii încadraţi în munca, conform
prevederilor <>art. 93 din Legea nr. 76/2002
privind sistemul asigurãrilor pentru
şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de munca



┌────┬────────────┬─────────┬─────────────────┬─────────┬────────┬───────────┐
│Nr. │ Numele şi │ Codul │Numãrul şi data │ Durata │Ocupaţia│ Semnatura │
│crt.│ prenumele │ numeric │încheierii con- │contrac- │Cod COR │angajatului│
│ │ │personal │ tractului │tului în-│ │ │
│ │ │ │ individual │dividual │ │ │
│ │ │ │ de munca │de munca │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼────────────┼─────────┼─────────────────┼─────────┼────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴─────────┴─────────────────┴─────────┴────────┴───────────┘

Data Angajator
............ Director general sau alta persoana autorizata,
.............................................


--------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016