Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 17 din 23 august 2006  pentru aprobarea   Normei nr. 5/2006 privind informatiile continute in materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii facultative si administratorii acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 17 din 23 august 2006 pentru aprobarea Normei nr. 5/2006 privind informatiile continute in materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii facultative si administratorii acestora

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 766 din 8 septembrie 2006

În baza prevederilor art. 3 alin. (1), art. 16, 21 şi ale <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile <>art. 98, 99 şi 125 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,
în baza hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 23 august 2006,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 5/2006 privind informaţiile conţinute în materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii facultative şi administratorii acestora, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Norma menţionatã la art. 1 intrã în vigoare la data publicãrii acesteia şi a prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi publicatã şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
ART. 3
Departamentul autorizare-reglementare împreunã cu secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea

Bucureşti, 23 august 2006.
Nr. 17.

ANEXĂ

<>NORMA Nr. 5/2006
privind informaţiile conţinute în materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii facultativeş şi administratorii acestora

Având în vedere prevederile art. 98, 99 şi ale <>art. 121 alin. (1) lit. h) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. f), j) şi q) şi ale <>art. 24 lit. o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta normã reglementeazã conţinutul materialelor publicitare referitoare la fondurile de pensii facultative şi administratorii acestora, precum şi procedura de avizare a acestora de cãtre Comisie.
ART. 2
Materialele publicitare în legãturã cu un fond de pensii facultative sau cu un administrator pot fi difuzate doar dupã ce administratorul obţine avizul Comisiei.
ART. 3
În înţelesul prezentei norme, prin material publicitar se înţelege orice informaţie sau document (cum ar fi: pliant, broşurã, scrisoare, comunicat etc.) transmis prin orice mijloace de comunicare (cum ar fi: radio, televiziune, telefon, fax, poştã, poştã electronicã, internet etc.), care are ca scop atât atragerea de participanţi având impact asupra deciziei acestora de aderare la un fond de pensii facultative, cât şi menţinerea calitãţii de participant la un fond de pensii facultative.
ART. 4
Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţia prevãzutã la <>art. 2 alin. (1) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, denumitã în continuare Lege.

CAP. II
Conţinutul materialelor publicitare

ART. 5
Informaţiile conţinute într-un material publicitar vor respecta urmãtoarele principii:
a) informaţiile cuprinse în materialele publicitare despre fondul de pensii facultative sau administrator vor fi clare, corecte şi conforme cu cele cuprinse în prospectul schemei de pensii facultative;
b) mesajul transmis prin intermediul materialului publicitar va fi formulat astfel încât sã nu inducã în eroare participanţii;
c) toate materialele publicitare vor fi difuzate în limba românã.
ART. 6
(1) Materialul publicitar va conţine cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) denumirea completã a fondului de pensii facultative şi a administratorului;
b) adresa poştalã sau adresa de website ori numãrul de telefon ale administratorului fondurilor de pensii;
c) denumirea depozitarului activelor financiare ale fondului de pensii facultative.
(2) Orice trimitere la performanţele anterioare ale fondului de pensii facultative sau ale administratorului va conţine în mod obligatoriu urmãtoarea declaraţie: "Performanţele anterioare nu reprezintã o garanţie a realizãrilor viitoare."
(3) Dacã sunt publicate performanţe anterioare ale fondului de pensii facultative sau ale administratorului, acestea vor fi aferente unei perioade de cel puţin un an, la data publicãrii. Pentru fondurile de pensii facultative autorizate de mai puţin de un an, performanţele publicate vor fi aferente unei perioade de cel puţin un semestru/trimestru, dupã caz.
(4) Dacã informaţiile prevãzute la alin. (3) sunt conţinute în materiale publicitare tipãrite, precum şi în cele difuzate prin intermediul televiziunii sau al internetului, se vor indica şi sursele de provenienţã ale acestora.
ART. 7
(1) În materialul publicitar tipãrit toate informaţiile vor fi scrise astfel încât mesajul sã fie lizibil.
(2) În materialul publicitar difuzat prin mijloace audio toate informaţiile vor fi prezentate cu aceeaşi vitezã şi acelaşi volum.
(3) Materialul publicitar difuzat prin intermediul televiziunii şi al internetului va fi realizat în conformitate cu prevederile alin. (1) şi (2).
ART. 8
În cuprinsul materialelor publicitare sunt interzise:
a) estimãri sau prognoze privitoare la performanţele viitoare ale fondului de pensii facultative sau ale administratorului;
b) comparaţii între diferite fonduri de pensii facultative sau între diferiţi administratori;
c) folosirea sintagmelor "rezultat garantat", "câştig garantat" sau a oricãror alte formulãri care pot crea aparenţa de garantare a unui câştig;
d) formulãrile de genul "cea mai mare societate de administrare a fondurilor de pensii", "cea mai bunã schemã facultativã de pensii", "cel mai performant fond" şi/sau altele asemãnãtoare;
e) utilizarea declaraţiilor participanţilor anteriori, prezenţi sau potenţiali.

CAP. III
Procedura de avizare a materialelor publicitare

SECŢIUNEA 1
Avizarea materialului publicitar

ART. 9
Materialul publicitar va fi depus, spre avizare, la Comisie înainte de transmiterea acestuia spre prima difuzare.
ART. 10
Administratorul va depune o cerere de avizare a materialului publicitar, al cãrei model este prevãzut în anexã, la care va anexa materialele publicitare în forma în care intenţioneazã sã le difuzeze.
ART. 11
Eliberarea avizului pentru difuzarea materialului publicitar se face în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea la Comisie a materialului publicitar complet al solicitantului.
ART. 12
Decizia de avizare se comunicã administratorului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptare.
ART. 13
(1) Difuzarea oricãrui material publicitar prevãzut la art. 3, în legãturã cu un fond de pensii facultative sau cu un administrator, înainte ca fondul de pensii facultative şi administratorul sã fie autorizaţi de cãtre Comisie, este interzisã.
(2) Difuzarea de materiale publicitare înainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii facultative autorizate de cãtre Comisie este interzisã.

SECŢIUNEA a 2-a
Respingerea avizãrii materialului publicitar

ART. 14
(1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a materialelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 11, care reîncepe sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri. Depunerea trebuie fãcutã în maximum 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii avizãrii materialului publicitar.
(2) În situaţia în care materialele depuse sunt ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, dupã caz.
ART. 15
(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute în prezenta normã duce la respingerea avizului pentru difuzarea materialului publicitar.
(2) Decizia de respingere, scrisã şi motivatã, se comunicã administratorului în termen de maximum 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
(3) Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
ART. 16
O nouã cerere de avizare poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a avizului iniţial.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 17
(1) Comisia interzice orice formã de publicitate în toate cazurile în care constatã cã informaţiile difuzate nu sunt avizate de Comisie.
(2) Comisia interzice orice formã de publicitate în toate cazurile în care constatã încãlcarea prevederilor art. 13.
ART. 18
Încãlcarea dispoziţiilor prezentei norme se sancţioneazã de Comisie conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 19
Anexa face parte integrantã din prezenta normã.

ANEXĂ
-----
la normã
--------


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CERERE PENTRU AVIZAREA INFORMAŢIILOR CONŢINUTE IN │
│ MATERIALE PUBLICITARE REFERITOARE LA FONDURILE DE │
│ PENSII FACULTATIVE SI ADMINISTRATORII ACESTORA │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. Denumirea fondului:.......................................................│
│ 2. Denumirea administratorului:..............................................│
│ 3. Reprezentantul legal:..../(numele, prenumele şi funcţia)..................│
│ ............................/(numãrul de telefon)............................│
│ 4. Persoana de contact:...../(numele, prenumele şi funcţia)..................│
│ ............................/(numãrul de telefon)............................│
│ 5. Certificat de inregistrare al administratorului eliberat de cãtre Oficiul │
│ Naţional al Registrului Comerţului: │
│ ............................/(seria, numãrul şi data emiterii)...............│
│ 6. Cod unic de inregistrare al administratorului la Oficiul Naţional al │
│ Registrului Comerţului: │
│ .............................................................................│
│ 7. Autorizaţia de administrare emisã de cãtre Comisie : │
│ .........................../(numãrul şi data emiterii).......................│
│ 8. Autorizaţia prospectului schemei de pensii facultative emisã de cãtre │
│ Comisie : │
│ .........................../(numãrul şi data emiterii).......................│
│ │
│ In cazul in care, la data depunerii cererii pentru avizarea informaţiilor │
│ conţinute in materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii │
│ facultative şi administratorii acestora solicitantul nu a primit autorizarea │
│ ca administrator sau autorizarea prospectului, punctele 7 şi 8 ale prezentei │
│ cereri se vor completa cu formula "In curs de autorizare ". │
│ │
│ Semnãtura reprezentantului legal:........... │
│ │
│ Data: .............. Stampila.............. │
│ │
│ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE │
│ _________________________________________________________ │
│ POT CONSTITUI INCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │
│ ________________________________________ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016