Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 168 din 9 martie 2005  privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 168 din 9 martie 2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 25 martie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul Sãnãtãţii este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian Popişteanu nr. 1-3, sectorul 1.
ART. 2
Ministerul Sãnãtãţii exercitã urmãtoarele funcţii principale:
a) elaborarea politicii generale sanitare;
b) elaborarea şi gestionarea programelor de sãnãtate;
c) asigurarea controlului calitãţii serviciilor medicale prin direcţiile de sãnãtate publicã;
d) elaborarea reglementãrilor specifice domeniului sanitar;
e) asigurarea asistenţei medicale de urgenţã;
f) dotarea cu aparaturã în profil teritorial;
g) colectarea şi difuzarea informaţiei;
h) coordonarea negocierilor şi promovarea contractuluicadru al acordãrii îngrijirilor medicale în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate;
i) aprobarea tarifelor minime şi a celor recomandabile ce pot fi practicate în sistemul social de îngrijiri de sãnãtate;
j) sprijinirea cercetãrii medicale şi a educaţiei medicale;
k) finanţarea cheltuielilor neprevãzute, determinate de situaţii precum dezastre naturale, epidemii etc.
ART. 3
În activitatea sa Ministerul Sãnãtãţii vizeazã realizarea urmãtoarelor obiective generale:
a) îmbunãtãţirea permanentã a stãrii de sãnãtate a populaţiei;
b) prevenirea şi combaterea practicilor care dãuneazã sãnãtãţii;
c) educarea populaţiei în scopul evitãrii îmbolnãvirilor;
d) formarea şi specializarea resurselor umane din sectorul sanitar;
e) realizarea reformei în domeniul sanitar.
ART. 4
(1) În îndeplinirea funcţiilor şi a obiectivelor sale generale Ministerul Sãnãtãţii are urmãtoarele atribuţii:
1. organizeazã, coordoneazã şi controleazã, dupã caz, activitãţi de: asistenţã de sãnãtate publicã, promovare a sãnãtãţii şi medicinei preventive, asistenţã medicalã de urgenţã, curativã, de recuperare medicalã, asistenţã medicalã la domiciliu, care se acordã prin unitãţile sanitare publice sau private, precum şi asistenţã de medicinã legalã şi de medicinã sportivã;
2. stabileşte principalele obiective pe termen scurt, mediu şi lung în domeniul sãnãtãţii populaţiei şi al reformei în sectorul sanitar;
3. asigurã supravegherea şi controlul aplicãrii legislaţiei de cãtre instituţiile şi organismele care au responsabilitãţi în domeniul sãnãtãţii publice şi al asigurãrilor sociale de sãnãtate şi de cãtre unitãţile sanitare din sectorul privat de asistenţã medicalã, colaborând în acest scop cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmaciştilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România, Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, autoritãţile publice locale şi cu alte instituţii abilitate;
4. asigurã realizarea programelor naţionale de sãnãtate publicã; aprobã şi stabileşte modul de finanţare a acestora;
5. aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, normele tehnice în domeniul asistenţei de sãnãtate publicã;
6. aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, normele tehnice de organizare şi funcţionare a unitãţilor care asigurã asistenţã de sãnãtate publicã;
7. elaboreazã norme privind organizarea şi funcţionarea inspecţiei sanitare de stat şi împuterniceşte personalul sanitar care efectueazã inspecţia sanitarã de stat;
8. coordoneazã activitatea de inspecţie sanitarã de stat de la nivelul ministerelor cu reţea sanitarã proprie;
9. organizeazã sistemul informaţional din domeniul asistenţei de sãnãtate publicã şi modul de raportare a datelor de cãtre unitãţile sanitare, pentru evaluarea stãrii de sãnãtate a populaţiei; analizeazã şi evalueazã periodic indicatorii stãrii de sãnãtate a populaţiei şi criteriile de performanţã a unitãţilor sanitare;
10. organizeazã sistemul informatic al activitãţii de ocrotire a sãnãtãţii populaţiei;
11. prezintã rapoarte periodice pentru informarea Guvernului privind starea de sãnãtate a populaţiei;
12. fundamenteazã necesarul de resurse financiare pentru asigurarea asistenţei de sãnãtate a populaţiei;
13. îndrumã şi controleazã modul de aplicare a normelor de igienã şi sanitar-antiepidemice în mediul de viaţã al populaţiei şi la locul de muncã;
14. stabileşte şi urmãreşte, împreunã cu organele competente, folosirea energiei nucleare în scopuri medicale;
15. organizeazã, coordoneazã şi controleazã, dupã caz, activitatea unitãţilor de ocrotire şi asistenţã medicalã a mamei şi copilului, asistenţã medicalã de urgenţã şi asistenţã medicalã la locul de muncã;
16. colaboreazã cu Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi cu consiliile judeţene sau locale, dupã caz, pentru coordonarea metodologicã a activitãţii instituţiilor specializate care asigurã servicii de asistenţã medicosocialã;
17. coordoneazã şi controleazã activitatea de asistenţã medicalã în staţiunile balneare, climatice şi balneoclimatice; elibereazã autorizaţia de funcţionare din punct de vedere medico-balnear şi al valorificãrii terapeutice a factorilor sanogeni, naturali, pentru unitãţile medico-balneare şi de recuperare;
18. avizeazã sau, dupã caz, elaboreazã şi propune spre aprobare Guvernului contractul-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului asigurãrilor sociale de sãnãtate, elaborat de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu consultarea asociaţiilor profesionale din domeniu şi a ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitarã proprie;
19. elaboreazã anual, împreunã cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, cu consultarea Colegiului Farmaciştilor din România, lista medicamentelor de care beneficiazã asiguraţii cu sau fãrã contribuţie personalã;
20. emite avize şi autorizaţii sanitare de funcţionare, abilitãri şi acorduri scrise pentru importul deşeurilor şi reziduurilor de orice naturã, precum şi al altor mãrfuri periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi mediul înconjurãtor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
21. aprobã tarife pentru actele pe care este abilitat sã le elibereze în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
22. emite reglementãri privind regimul substanţelor stupefiante şi toxice, precum şi autorizaţii pentru culturile de mac;
23. emite autorizaţii de funcţionare şi norme tehnice pentru organizarea şi funcţionarea unitãţilor farmaceutice, îndrumã şi controleazã activitatea în reţeaua farmaceuticã;
24. stabileşte şi avizeazã preţurile medicamentelor din ţarã şi din import, cu excepţia medicamentelor care se elibereazã fãrã prescripţie medicalã;
25. autorizeazã furnizorii de dispozitive medicale şi asigurã certificarea şi inspecţia aparaturii şi echipamentelor medicale;
26. stabileşte, creeazã şi pãstreazã capacitãţi şi rezerve de mobilizare în domeniul ocrotirii sãnãtãţii;
27. constituie, pentru situaţii speciale, cu implicaţii asupra sãnãtãţii publice, rezerva de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide şi alte materiale specifice şi aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, normele metodologice de constituire, pãstrare şi utilizare a rezervei;
28. elaboreazã şi organizeazã, împreunã cu Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti, strategia de cercetare ştiinţificã medicalã şi asigurã resursele materiale şi financiare pentru buna funcţionare a acestei activitãţi;
29. elaboreazã sau, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative din domeniul sãu de activitate, armonizate cu reglementãrile Uniunii Europene; urmãreşte şi rãspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitãţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altã parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993 şi ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 , cu modificãrile ulterioare, şi din Strategia naţionalã de pregãtire pentru aderarea României la Uniunea Europeanã;
30. iniţiazã, negociazã şi încheie, din împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţionalã în domeniul ocrotirii sãnãtãţii şi reprezintã statul român în relaţiile cu organismele internaţionale din domeniul sãnãtãţii publice;
31. sprijinã informarea şi documentarea personalului sanitar în probleme de specialitate;
32. aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, metodologia privind angajarea, transferarea şi detaşarea medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor, biochimiştilor, biologilor şi chimiştilor, precum şi a altui personal cu studii superioare din unitãţile sanitare publice;
33. asigurã, potrivit legii, numirea, transferarea, detaşarea, promovarea, eliberarea personalului propriu, precum şi evidenţa acestuia;
34. aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, Nomenclatorul de specialitãţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice şi Normele cu privire la specialitãţile medico-sanitare şi paramedicale, atestatele de pregãtire complementarã pentru reţeaua de asistenţã medicalã;
35. stabileşte criterii pentru angajarea şi promovarea personalului de specialitate medico-sanitar din unitãţile sanitare;
36. organizeazã, în condiţiile legii, concursuri şi examene pentru obţinerea specialitãţii şi promovarea în grade profesionale pentru medici, medici dentişti, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti şi pentru asistenţii medicali din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii şi a ministerelor cu reţea sanitarã proprie;
37. organizeazã concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de medici, medici dentişti, farmacişti, chimişti, biologi şi biochimişti din unitãţile aflate în reţeaua Ministerului Sãnãtãţii;
38. stabileşte anual numãrul optim pe ţarã de medici rezidenţi şi specialişti;
39. elaboreazã strategiile şi organizeazã activitatea privind formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului medico-sanitar, instruirea, evaluarea profesionalã şi certificarea programelor de educaţie medicalã continuã; elaboreazã criterii pentru desfãşurarea activitãţii de învãţãmânt integrat;
40. elaboreazã metodologia de colaborare între spitale şi instituţii de învãţãmânt superior medical;
41. aprobã cuantumul taxelor pentru organizarea şi realizarea activitãţilor prevãzute la pct. 36 şi 37, în condiţiile legii;
42. aprobã structura organizatoricã, normele de organizare şi funcţionare, precum şi procedurile de încadrare a personalului unitãţilor publice din subordinea sa, în condiţiile legii;
43. avizeazã structura organizatoricã a unitãţilor sanitare din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie;
44. emite aviz de oportunitate pentru înfiinţarea sau desfiinţarea unitãţilor sanitare private, reorganizarea, modificarea structurii, sediului, precum şi a denumirii acestora;
45. avizeazã funcţionarea şi supravegheazã activitatea tuturor formelor de prestare a serviciilor medicale private pe întregul teritoriu al ţãrii, conform dispoziţiilor legale;
46. iniţiazã proiecte de hotãrâri ale Guvernului pentru înfiinţarea sau desfiinţarea spitalelor publice;
47. aprobã reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unitãţilor sanitare publice;
48. elaboreazã norme pentru asigurarea condiţiilor de cazare, igienã, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale pentru unitãţile sanitare;
49. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului planul naţional de paturi din unitãţile sanitare publice;
50. elaboreazã normativele de personal ale unitãţilor sanitare publice, care se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii, în condiţiile legii;
51. înfiinţeazã sau desfiinţeazã, în condiţiile legii, filiale ale institutelor din domeniul asistenţei de sãnãtate publicã, de interes naţional sau local;
52. avizeazã şi aprobã, dupã caz, proiectarea şi realizarea investiţiilor în domeniul sanitar în unitãţile din subordinea sa;
53. avizeazã activitãţile bazate pe libera iniţiativã în domeniul sanitar şi farmaceutic şi vegheazã asupra climatului de concurenţã loialã;
54. negociazã, contracteazã în sistem direct şi asigurã plata din bugetul de stat pentru efectuarea de studii, activitãţi şi lucrãri aferente programelor/subprogramelor de sãnãtate de cãtre instituţiile de cercetare-dezvoltare din coordonarea sa;
55. îndeplineşte activitãţi de audit public intern, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
56. coordoneazã aplicarea de cãtre Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate a politicilor şi programelor în domeniul sanitar, elaborate de Ministerul Sãnãtãţii;
57. aplicã mãsuri corespunzãtoare în unitãţile sanitare, în situaţiile în care se constatã nerespectarea prevederilor legale;
58. elaboreazã norme metodologice pentru proiectarea bugetului de venituri şi cheltuieli de cãtre unitãţile sanitare publice;
59. avizeazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor de interes naţional finanţate integral din venituri proprii;
60. exercitã drepturile şi obligaţiile statului, ca acţionar la societãţile comerciale şi companiile naţionale din portofoliul sãu, pânã la finalizarea procesului de privatizare;
61. asigurã aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de restructurare şi privatizare a societãţilor comerciale şi/sau a companiilor naţionale din portofoliul sãu;
62. realizeazã controlul postprivatizare al îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni;
63. colaboreazã cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la fundamentarea politicilor şi la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul privatizãrii şi restructurãrii;
64. elaboreazã şi promoveazã, cu respectarea cadrului specific, proceduri de vânzare de acţiuni, de vânzare de active şi alte proceduri ori instrucţiuni privind domeniul sãu de activitate;
65. elaboreazã elementele contractului de mandat ce se încheie cu agenţii de privatizare în vederea vânzãrii participaţiilor statului la societãţile comerciale şi/sau la companiile naţionale din portofoliul sãu;
66. aprobã modelul contractului de administrare a unitãţilor sanitare, pe bazã de indicatori de performanţã;
67. îndeplineşte orice alte atribuţii care decurg din dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor publice implicate în procesul de privatizare sau în legãturã cu exercitarea calitãţii de acţionar al statului la societãţile şi/sau la companiile naţionale aflate în portofoliul sãu;
68. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare profesionalã;
69. organizeazã, împreunã cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, licitaţii în vederea derulãrii programelor naţionale;
70. organizeazã licitaţii pentru achiziţia de medicamente, vaccinuri, materiale sanitare şi reactivi, în numele şi pentru instituţiile sanitare din reţeaua proprie;
71. poate împuternici unitãţile aflate în subordinea sa pentru îndeplinirea unor activitãţi, în vederea realizãrii obiectivelor sale.
(2) Ministerul Sãnãtãţii îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sãu de activitate.
ART. 5
Pentru realizarea obiectivelor şi pentru îndeplinirea atribuţiilor sale generale şi specifice privind conceperea şi punerea în aplicare de acţiuni intersectoriale şi de parteneriate public-privat şi central-local, Ministerul Sãnãtãţii va colabora cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii publice de specialitate, cu structurile societãţii civile şi ale mediului de afaceri, din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 6
În vederea exercitãrii atribuţiilor sale Ministerul Sãnãtãţii este abilitat sã solicite şi sã primeascã, în condiţiile legii, informaţii de la autoritãţile administraţiei publice, instituţiile publice şi persoanele juridice de drept privat cu activitate în domeniul sãu de competenţã.
ART. 7
(1) Conducerea Ministerului Sãnãtãţii se exercitã de cãtre ministrul sãnãtãţii.
(2) Ministrul sãnãtãţii conduce întreaga activitate a Ministerului Sãnãtãţii şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţarã ori din strãinãtate.
(3) Ministrul sãnãtãţii este ordonator principal de credite.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul sãnãtãţii emite ordine şi instrucţiuni.
(5) În îndeplinirea atribuţiilor sale ministrul sãnãtãţii este ajutat de 4 secretari de stat, de un secretar general şi de un secretar general adjunct.
(6) În cazul în care ministrul sãnãtãţii nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemneazã prin ordin un secretar de stat care exercitã aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru.
ART. 8
(1) Secretarii de stat se subordoneazã ministrului sãnãtãţii şi îndeplinesc atribuţiile şi sarcinile stabilite de acesta.
(2) Secretarii de stat coordoneazã domeniile de specialitate din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi exercitã şi alte atribuţii delegate prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 9
Secretarul general şi secretarul general adjunct sunt înalţi funcţionari publici, subordonaţi ministrului sãnãtãţii, şi îndeplinesc atribuţiile prevãzute prin lege şi sarcinile stabilite de acesta.
ART. 10
(1) Pe lângã ministrul sãnãtãţii funcţioneazã ca organ consultativ Colegiul ministerului.
(2) Componenţa şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(3) Preşedintele Colegiului ministerului este ministrul sãnãtãţii.
(4) Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea ministrului sãnãtãţii, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea Ministerului Sãnãtãţii.
ART. 11
Structura organizatoricã a Ministerului Sãnãtãţii este prevãzutã în anexa nr. 1
ART. 12
(1) În cadrul structurii organizatorice prevãzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului sãnãtãţii se pot organiza şi alte servicii, birouri, compartimente sau colective temporare, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, în condiţiile legii.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 225, exclusiv demnitarii şi posturile aferente Cabinetului ministrului.
(3) Ministerul Sãnãtãţii funcţioneazã pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 13
(1) Unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã a unitãţilor subordonate Ministerului Sãnãtãţii se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(3) Criteriile de constituire a structurilor organizatorice şi de elaborare a statelor de funcţii pentru unitãţile publice subordonate, precum şi atribuţiile şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale acestora se aprobã de ministrul sãnãtãţii.
ART. 14
Pentru realizarea obiectivelor sale, Ministerul Sãnãtãţii, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, poate constitui, pe perioade determinate, comisii de specialitate, consilii de experţi sau colective de lucru formate din specialişti, pentru elaborarea unor proiecte specifice.
ART. 15
(1) Ministerul Sãnãtãţii are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu şi pentru activitãţile specifice, un numãr de autoturisme stabilit conform legii, prevãzut în anexa nr. 3.
(2) Consumul lunar mediu de carburanţi pentru aceste autoturisme este cel prevãzut de normele legale în vigoare.
ART. 16
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti funcţioneazã direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridicã, ale Ministerului Sãnãtãţii, în subordinea cãrora funcţioneazã alte unitãţi cu sau fãrã personalitate juridicã, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare, organigrama direcţiilor de sãnãtate publicã şi condiţiile specifice ocupãrii funcţiilor publice de conducere din direcţiile de sãnãtate publicã se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 17
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 743/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 8 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Cintezã

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 9 martie 2005.
Nr. 168.

ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi: 225
exclusiv demnitarii şi posturile aferente
Cabinetului ministrului

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII





┌──────────┐
│ MINISTRU │
└────┬─────┘
┌─────────────────────┐ │ ┌────────────────┐
│Colegiul ministerului├────┼──────┤Cabinet ministru│
└─────────────────────┘ │ └────────────────┘
┌─────────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐
│ Serviciul achizitii ├────┼──────┤Directia generala buget│
│ publice │ │ │ si credite externe │
└─────────────────────┘ │ └───────────────────────┘
┌─────────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐
│Directia de audit si │ │ │ Serviciul privatizare │
│ control ├────┼──────┤ │
└─────────────────────┘ │ └───────────────────────┘
┌─────────────────────┐ │ ┌───────────────────────────┐
│ Directia generala │ │ │Directia de resurse umane │
│ farmaceutica si ├────┼──────┤si dezvoltare profesionala │
│ aparatura medicala │ │ │ │
└─────────────────────┘ │ └───────────────────────────┘
┌──────────────┬───────────┼──────────────┬──────────────────┐
│ │ │ │ │
┌──┴─────┐ ┌───┴────┐ │ ┌───┴────┐ ┌─────────┴──────────┐
│Secretar│ │Secretar│ ┌───┴────┐ │Secretar│ │ Secretar de stat │
│ de │ │ de │ │Secretar│ │ de │ │Presedintele C.N.A.S│
│ stat │ │ stat │ │ general│ │ stat │ └────────────────────┘
└──┬─────┘ └───┬────┘ └───┬────┘ └───┬────┘ .
│ │ │ │ . ┌──────────────┐
│ ┌─┐ │ ┌─┐ ┌───┴────┐ │ ┌─┐ . │Casa Nationala│
├──┤A│ ├──┤C│ │Secretar│ ├──┤E│ . │ de Asigurari │
│ └─┘ │ └─┘ │ general│ │ └─┘ .....│ de Sanatate │
│ │ │ adjunct│ │ └──────────────┘
│ ┌─┐ │ ┌─┐ └────────┘ │ ┌─┐
└──┤B│ └──┤D│ └──┤F│
└─┘ └─┘ └─┘

Legenda:
────────
A = Directia de sanatate publica
B = Directia generala de asistenta medicala,
structuri sanitare si salarizare

C = Inspectia sanitar de stat
D = Directia generala integrare europeana
si relatii externe

E = Serviciul juridic
F = Serviciul relatii publice si administrativ




ANEXA 2

LISTA
cuprinzând unitãţile aflate în subordinea,
sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii

A. Unitãţi aflate în subordinea Ministerului Sãnãtãţii

I. Unitãţi finanţate integral de la bugetul de stat:

1. direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate*)
2. Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti
3. Institutul de Sãnãtate Publicã "Prof. dr. Iuliu Moldovan" Cluj-Napoca
4. Institutul de Sãnãtate Publicã Iaşi
5. Institutul de Sãnãtate Publicã "Prof. dr. Leonida Georgescu" Timişoara
6. Centrul de Sãnãtate Publicã Târgu Mureş
7. Centrul de Sãnãtate Publicã Sibiu
8. Institutul Naţional de Medicinã Sportivã Bucureşti
9. Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã "Prof. dr. C.T. Nicolau" Bucureşti
10. Centrul de Calcul şi Statisticã Sanitarã Bucureşti
11. Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti
12. Agenţia Naţionalã de Transplant Bucureşti
13. Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale Bucureşti.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1 este de 5.798**), din care:
- Sanatoriul de Boli Profesionale Avrig 29
- Spitalul Tichileşti (leprozerie) 28
______________
*) În subordinea direcţiilor de sãnãtate publicã funcţioneazã unitãţi sanitare cu paturi, finanţate din contractele încheiate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, cu un numãr maxim de posturi de 144.978, precum şi servicii de ambulanţã, centre de diagnostic şi tratament, centre medicale şi ambulatorii de specialitate ale spitalelor, cu un numãr maxim de posturi de 24.712.
**) În anul 2005 numãrul maxim de posturi este diminuat cu 133 de posturi, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 86/2005 privind redistribuirea de posturi în vederea desfãşurãrii activitãţii de recalculare a pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurãrilor sociale de stat, stabilite anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi a activitãţii privind asigurarea pentru accidente de muncã şi boli profesionale.


Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 2-12 este de 1.976*).
Numãrul maxim de posturi la unitatea prevãzutã la pct. 13 este de 136.

____________
*) În anul 2005 numãrul maxim de posturi este diminuat cu 133 de posturi, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 86/2005 privind redistribuirea de posturi în vederea desfãşurãrii activitãţii de recalculare a pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurãrilor sociale de stat, stabilite anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi a activitãţii privind asigurarea pentru accidente de muncã şi boli profesionale.


II. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate:

1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu" Bucureşti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuţã" Cluj-Napoca
3. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie "Ana Aslan" Bucureşti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu" Bucureşti
6. Institutul Naţional de Recuperare, Medicinã Fizicã şi Balneoclimatologie Bucureşti
7. Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucureşti
8. Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" Bucureşti
9. Institutul de Boli Cerebrovasculare "Prof. dr. Vlad Voiculescu" Bucureşti
10. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C.C. Iliescu" Bucureşti
11. Institutul Inimii "Prof. dr. Nicolae Stãncioiu" ClujNapoca
12. Institutul de Boli Infecţioase "Prof. dr. Matei Balş" Bucureşti
13. Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţionalã O.R.L. "Prof. dr. Dorin Hociotã" Bucureşti
14. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara
15. Institutul Clinic Fundeni Bucureşti
16. Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca
17. Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş
18. Institutul de Gastroenterologie şi Hepatologie Iaşi
19. Centrul de Cardiologie Iaşi
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul de Patologie Neuromuscularã "Dr. Radu Horia" Vâlcele
22. Centrul Medical Clinic de Evaluare şi Recuperare pentru Copii şi Adolescenţi "Cristian Şerban" Buziaş
23. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna
24. Spitalul de Recuperare Borşa
25. Spitalul Clinic de Recuperare Medicalã Bãile Felix
26. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Ştei
27. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Sãpoca
28. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare
29. Spitalul de Psihiatrie Zam
30. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Pãdureni-Grajduri
31. Spitalul de Psihiatrie Gãtaia
32. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Jebel
33. Spitalul Clinic de Psihiatrie "Socola" Iaşi
34. Spitalul de Cardiologie Covasna
35. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicinã Fizicã şi Balneologie Eforie-Nord
36. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol
37. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Mangalia
38. Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Buşteni
39. Sanatoriul de Nevroze Predeal
40. Sanatoriul Balnear Slãnic Moldova
41. Centrul Naţional de Acupuncturã şi Homeopatie Bucureşti
42. Staţia Centralã de Transport Sanitar şi Ambulanţã Aerianã Bucureşti.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-40 este de 15.145.

NOTĂ :
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 41 şi 42, precum şi pentru ambulatoriile de specialitate care funcţioneazã în structura unitãţilor sanitare cu paturi, subordonate Ministerului Sãnãtãţii, este de 1.097.
Unitãţile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în condiţiile legii.

III. Unitãţi finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:
1. Institutul Naţional de Medicinã Legalã "Mina Minovici" Bucureşti
2. Institutul de Medicinã Legalã Iaşi
3. Institutul de Medicinã Legalã Cluj-Napoca
4. Institutul de Medicinã Legalã Timişoara
5. Institutul de Medicinã Legalã Craiova
6. Institutul de Medicinã Legalã Târgu Mureş.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-6 este de 380.

IV. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii:
1. Agenţia Naţionalã a Medicamentului Bucureşti
2. Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1 şi 2 este de 740.

B. Unitãţi aflate sub autoritatea Ministerului Sãnãtãţii:

1. Compania Naţionalã "Unifarm" - S.A. Bucureşti
2. Societatea Comercialã "Antibiotice" - S.A. Iaşi
3. Societatea Comercialã "Sanevit" - S.A. Arad.

C. Unitãţi aflate în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii:

1. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate Bucureşti
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei şi Ştiinţelor Biomedicale "Victor Babeş" Bucureşti
3. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino" Bucureşti
4. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sãnãtate Bucureşti
5. Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucureşti.


ANEXA 3

PARCUL AUTO
al Ministerului Sãnãtãţii pentru activitãţi specifice


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consumul maxim
Nr. Activitatea specificã Numãrul de
crt. de autoturisme carburant pe
lunã (litri)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Programul comunitar de sãnãtate publicã 1 300
2. Programul de prevenire şi control al
bolilor netransmisibile 1 300
3. Programul de sãnãtate a copilului şi familiei 1 300
4. Programul de strategii şi politici de sãnãtate 1 300
5. Activitatea de inspecţie sanitarã de stat 1 300
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016