Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 167 din 3 martie 2005  pentru aprobarea conditiilor privind conferirea Semnului onorific Rasplata Muncii in Serviciul Public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 167 din 3 martie 2005 pentru aprobarea conditiilor privind conferirea Semnului onorific Rasplata Muncii in Serviciul Public

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 222 din 16 martie 2005
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata, si al art. 8 din Regulamentul privind descrierea si modul de acordare a Semnului onorific Rasplata Muncii în Serviciul Public, prevazut în anexa nr. 1 la <>Legea nr. 391/2004 privind Semnul onorific Rasplata Muncii în Serviciul Public,

Guvernul României adopta prezenta hotarâre.

ART. 1
Semnul onorific Rasplata Muncii în Serviciul Public, denumit în continuare semnul onorific, se confera de Presedintele României prin decret, pe baza propunerilor centralizate de Agentia Nationala a Functionarilor Publici si avizate de Cancelaria Ordinelor.
ART. 2
(1) Semnul onorific cuprinde trei categorii:
a) semnul onorific pentru 20 de ani de activitate în functia publica;
b) semnul onorific pentru 25 de ani de activitate în functia publica;
c) semnul onorific pentru 30 de ani de activitate în functia publica.
(2) Semnul onorific se poate acorda nelimitat.
(3) Semnul onorific se poarta, de regula, cu prilejul urmatoarelor evenimente:
a) Ziua nationala a României;
b) sarbatori legale;
c) sarbatori religioase;
d) actiuni oficiale organizate de autoritatea sau institutia în cadrul careia persoana decorata îsi desfasoara activitatea;
e) reprezentarea intereselor autoritatii sau institutiei publice la conferinte nationale ori internationale.
ART. 3
(1) Pot fi propusi pentru a li se acorda semnul onorific functionarii publici care îndeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) au o vechime neîntrerupta de 20, 25, respectiv 30 de ani într-o functie publica;
b) au obtinut cel putin calificativul "bun" la evaluarea performantelor profesionale individuale din ultimii 5 ani premergatori anului în care urmeaza sa li se confere decoratia;
c) nu au fost sanctionati disciplinar cu una dintre sanctiunile prevazute de <>art. 65 alin. (3) lit. a)-d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile ulterioare, în ultimii 5 ani premergatori anului în care urmeaza sa li se confere decoratia;
d) nu au fost destituiti din functia publica în conditiile legii;
e) nu au fost condamnati penal prin hotarâre judecatoreasca definitiva, potrivit legii.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. b), pot fi propusi pentru a li se conferi semnul onorific si functionarii publici care au obtinut în ultimii 5 ani premergatori anului în care urmeaza sa li se confere decoratia calificative inferioare calificativului "bun". În aceasta situatie nu se iau în calcul anii în care au obtinut calificative inferioare calificativului "bun" din ultimii 5 ani premergatori anului în care urmeaza sa li se confere decoratia.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. c), pot fi propusi pentru a li se conferi semnul onorific functionarii publici care au fost sanctionati disciplinar cu una dintre sanctiunile prevazute de <>art. 65 alin. (3) lit. a)-d) din Legea nr. 188/1999 , republicata, cu modificarile ulterioare. În aceasta situatie nu se iau în calcul anul în care a fost aplicata sanctiunea disciplinara si perioada cuprinsa între data aplicarii sanctiunii disciplinare si radierea acesteia, în conditiile legii, din ultimii 5 ani premergatori anului în care urmeaza sa li se confere decoratia.
ART. 4
(1) La stabilirea vechimii prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) se ia în calcul inclusiv perioada în care functionarul public a desfasurat în administratia publica, anterior intrarii în vigoare a <>Legii nr. 188/1999 , activitati de natura celor prevazute la <>art. 2 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 , republicata, cu modificarile ulterioare.
(2) La stabilirea vechimii prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) nu se iau în calcul perioadele în care functionarii publici au fost suspendati din functia publica, în cazurile prevazute la <>art. 82 alin. (1) si (2) din Legea nr. 188/1999 , republicata, cu modificarile ulterioare.
(3) Functionarii publici suspendati din functia publica, în cazurile prevazute la alin. (2), pe o perioada mai mare de 12 luni, nu pot fi propusi pentru acordarea semnului onorific decât pentru o categorie inferioara.
(4) Nu se considera întrerupere a vechimii în functia publica perioadele în care:
a) functionarii publici au fost suspendati de drept din functia publica, în cazurile prevazute la <>art. 81 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 , republicata, cu modificarile ulterioare;
b) functionarii publici si-au încetat raporturile de serviciu pe motive politice, în perioada 1948-1989.
ART. 5
(1) Propunerile nominale pentru conferirea semnului onorific se formuleaza cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 391/2004 privind Semnul onorific Rasplata Muncii în Serviciul Public si ale prezentei hotarâri si se transmit Agentiei Nationale a Functionarilor Publici pâna la data de 1 iunie a fiecarui an, astfel:
a) de catre ministrii si conducatorii celorlalte organe de specialitate din administratia publica centrala, pentru functionarii publici din aparatul propriu;
b) de catre ministrul administratiei si internelor, pentru functionarii publici din serviciile deconcentrate ale ministerelor si ale altor organe centrale din unitatile administrativ-teritoriale, la propunerea prefectilor.
(2) Formularea propunerilor nominale are la baza urmatoarele documente:
a) carnetul de munca al functionarului public;
b) formularele de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici pentru ultimii 5 ani premergatori anului în care urmeaza sa li se confere decoratia;
c) cazierul administrativ;
d) cazierul judiciar.
ART. 6
Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica locala au obligatia de a comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici propunerile pentru conferirea semnului onorific pentru functionarii publici din aparatul propriu, însotite de documentele prevazute la art. 5 alin. (2), pâna la data de 1 iunie a fiecarui an.
ART. 7
Agentia Nationala a Functionarilor Publici centralizeaza si înainteaza Cancelariei Ordinelor propunerile nominale comunicate potrivit art. 5 alin. (1), respectiv propunerile formulate de presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici pentru functionarii publici din administratia publica locala, pâna la data de 30 iulie a fiecarui an.
ART. 8
(1) Brevetele pentru semnul onorific, validate de cancelarul Ordinelor, se transmit Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
(2) Agentia Nationala a Functionarilor Publici transmite persoanelor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a) si b) brevetele semnului onorific pentru functionarii publici propusi, în vederea validarii.
(3) Validarea brevetelor pentru functionarii publici din administratia publica locala se face de catre presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
(4) Functionarii publici carora li s-a conferit semnul onorific au obligatia de a înmâna o copie de pe brevet compartimentului de resurse umane din cadrul autoritatii sau institutiei publice în care îsi desfasoara activitatea.
(5) Copia brevetului se pastreaza la dosarul profesional al functionarului public.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:
---------------
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga

Presedintele Agentiei Nationale
a Functionarilor Publici,
Jozsef Birtalan

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016