Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 166 din 25 martie 1998  pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 166 din 25 martie 1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 130 din 30 martie 1998
În temeiul <>art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul turismului,
Akos Birtalan

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu



ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

CAP. 1
Definiţii

ART. 1
În sensul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, se definesc urmãtorii termeni:
a) Agenţi economici deţinãtori de capacitãţi de cazare reprezintã persoanele fizice şi juridice care au în proprietate sau administreazã structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare clasificate, indiferent de forma de proprietate.
Agenţi economici deţinãtori de capacitãţi de cazare pot fi: societãţi comerciale, regii autonome, societãţi naţionale, organizaţii sindicale, unitãţi cooperatiste, alte instituţii centrale şi locale.
Prin structura de primire turistica clasificata se înţelege: hotel, motel, vila, pensiune turistica, pensiune agroturistica, cabana, camping, sat de vacanta, ponton plutitor, nave fluviale şi maritime, care dispun de spaţii de cazare, şi este clasificata conform legislaţiei în vigoare.
b) Venit încasat de agenţii economici deţinãtori de capacitãţi de cazare pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentaţie publica, reprezintã sumele încasate de prestator pentru serviciile turistice oferite în pachet pe baza de bilet.
c) Venit propriu încasat sub forma de comision de agenţia de turism reprezintã diferenţa dintre preţul/tariful total, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã, plãtit de clienţi agentiilor de turism, şi preţul, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã, facturat de prestatorii serviciilor turistice, din care se exclude taxa pe valoarea adãugatã aferentã comisionului, prin aplicarea cotei de taxa pe valoarea adãugatã recalculata.
d) Pachetul reprezintã o combinatie prestabilita, formatã din cazare şi servicii de alimentaţie publica pentru turişti, la care se pot adauga şi alte servicii turistice elementare, oferite la un tarif global pe baza de bilet, de cãtre agenţia de turism.
Sunt considerate servicii elementare urmãtoarele:
- transport pentru turişti;
- alte servicii turistice: agrement, ghizi, translatori, închirierea de autoturisme, de spaţii pentru congrese, centre de presa şi afaceri, recepţii şi banchete, club etc.
e) Biletul reprezintã documentul emis de agenţia de turism din ţara sau din strãinãtate, prin intermediul cãruia este vândut turistului pachetul de servicii turistice.
Biletul va cuprinde obligatoriu urmãtoarele elemente:
- datele de identificare a emitentului, inclusiv numãrul de autorizare şi codul fiscal;
- denumirea prestatorului de servicii;
- beneficiarul serviciilor;
- componentele pachetului de servicii, nominalizarea serviciilor turistice elementare.
Biletele pot fi:
- de odihna;
- de tratament;
- de odihna şi tratament.
f) Programul reprezintã:
- Programul anual de marketing şi promovare;
- Programul anual de dezvoltare a produselor turistice.
Acestea sunt un ansamblu de acţiuni şi obiective cuprinse în strategia de dezvoltare a turismului, care se deruleazã pe perioada unui an calendaristic.
g) Proiectul reprezintã:
- o componenta, una sau mai multe acţiuni, a Programului anual de marketing şi promovare sau a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;
- o propunere de proiecte acceptate de Ministerul Turismului, în cazul în care sunt iniţiate de solicitantul finanţãrii.

CAP. 2
Bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

ART. 2
Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se constituie şi se gestioneazã de cãtre Ministerul Turismului, în condiţiile prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 şi potrivit bugetului aprobat ca anexa la bugetul de stat.
Acest fond se constituie din sursele prevãzute la <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 .
ART. 3
Ministerul Turismului, pe baza Programului anual de dezvoltare a produselor turistice şi a Programului anual de marketing şi promovare aprobate de Guvern, elaboreazã bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, la termenele şi în condiţiile stabilite prin norme de cãtre Ministerul Finanţelor.
ART. 4
În structura bugetului se cuprind:
- veniturile stabilite de reglementãrile în vigoare, care reprezintã surse de constituire a Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului;
- cheltuielile ce se înscriu pe subdiviziunile clasificatiei Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului şi se fundamenteazã pe elementele prevãzute în programele menţionate mai sus.
ART. 5
La elaborarea programelor anuale se au în vedere obiectivele stabilite de Ministerul Turismului prin Strategia de dezvoltare a turismului pe termen mediu şi lung, cat şi prioritãţile identificate cu ministerele interesate şi autoritãţile locale, urmãrindu-se:
- creşterea calitãţii serviciilor turistice;
- crearea de noi locuri de munca în turism;
- creşterea veniturilor valutare din turism;
- crearea sau reabilitarea de programe turistice reprezentative pentru România;
- sprijinirea dezvoltãrii locale şi regionale;
- stimularea parteneriatului în domeniu;
- creşterea eficientei utilizãrii resurselor.
ART. 6
Programul anual de marketing şi promovare se elaboreazã de cãtre Oficiul de Promovare a Turismului, în colaborare cu asociaţiile profesionale din turism şi cu autoritãţile locale, şi se avizeazã de cãtre Ministerul Turismului.
Programul anual de dezvoltare a produselor turistice se elaboreazã de cãtre Ministerul Turismului, în colaborare cu asociaţiile profesionale din turism, cu autoritãţile locale, şi se aproba prin hotãrâre a Guvernului, împreunã cu Programul anual de marketing şi promovare.
Propunerile consiliilor locale, ale agenţilor economici, ale asociaţiilor şi/sau fundaţiilor al cãror scop îl constituie promovarea şi/sau dezvoltarea turismului, ale persoanelor fizice se vor transmite Ministerului Turismului pana la data de 31 martie a anului anterior celui pentru care se elaboreazã proiectului legii bugetului de stat.
ART. 7
Dupã aprobarea prin lege a bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, Ministerul Turismului procedeazã la repartizarea cheltuielilor pe baza bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pentru:
a) cheltuielile care se efectueazã la nivelul Ministerului Turismului conform Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;
b) Oficiul de Promovare a Turismului;
c) Oficiul de Autorizare şi Control în Turism.
Cheltuielile se stabilesc în funcţie de Programul anual de dezvoltare a produselor turistice şi de Programul anual de marketing şi promovare şi privesc acţiunile şi destinatiile menţionate la <>art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 .
ART. 8
Bugetele se întocmesc pe structura bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, aprobat prin lege, şi se aproba, cu repartizare pe trimestre, de cãtre ordonatorul principal de credite.
Execuţia începe o data cu aprobarea şi primirea bugetelor de venituri şi cheltuieli.
În cazul în care bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului nu a fost aprobat pana la încheierea exerciţiului bugetar, se aplica aceeaşi procedura ca şi la bugetul de stat, respectiv cheltuielile se efectueazã potrivit bugetului din anul precedent.

CAP. 3
Execuţia bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

ART. 9
Pe baza bugetului aprobat prin lege, Ministerul Turismului constituie şi gestioneazã Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului în condiţiile prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 .
ART. 10
Execuţia bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se deruleazã prin contul 64.93.001.22 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A., pe seama:
a) Ministerului Turismului, în care se evidenţiazã veniturile pentru constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, precum şi plãţile dispuse de ordonatorul principal de credite;
b) Oficiului de Promovare a Turismului şi Oficiului de Autorizare şi Control în Turism, în care se înregistreazã sumele alocate de Ministerul Turismului pentru finanţarea cheltuielilor şi plãţilor dispuse de ordonatorii terţiari de credite.
ART. 11
Agenţii economici prevãzuţi la <>art. 3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 au obligaţia sa calculeze şi sa vireze la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului contribuţia pentru turism în cota de 3% asupra veniturilor încasate din sursele definite la art. 1 lit. b) şi c) din prezentele norme metodologice, chiar dacã aceştia sunt scutiţi de plata taxei pe valoarea adãugatã, conform <>art. 6 lit. A k) 9 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
Contribuţia pentru turism de 3% se calculeazã prin aplicarea cotei recalculate asupra:
- veniturilor încasate de cãtre agenţii economici deţinãtori de capacitate de cazare pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentaţie publica;
- veniturilor proprii încasate sub forma de comision de cãtre agenţia de turism, realizate din activitatea turistica.
Recalcularea rezulta din:
(venit încasat - T.V.A.) X 3/103.
Se excepteazã de la plata contribuţiei pentru turism de 3%, agenţii economici care presteazã serviciile turistice pe baza de bilete de tratament, care cuprind, cumulat, cazare, masa şi tratament, eliberate de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi de agenţiile de turism, pe baza de recomandãri medicale de specialitate.
Se excepteazã de la plata contribuţiei pentru turism de 3% şi agenţii economici care presteazã servicii turistice în pensiuni turistice şi pensiuni agroturistice din mediul rural, în cazul în care nu sunt plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã.
ART. 12
Sumele datorate de cãtre agenţii economici se vireazã la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, astfel:
- lunar, pana la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care au fost stabilite, pentru contribuţia de 3% aferentã veniturilor încasate conform <>art. 3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 ;
- lunar, în ultima zi lucrãtoare, pentru veniturile încasate conform <>art. 3 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 ;
- trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, pentru veniturile datorate conform <>art. 3 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 .
Agenţii economici vireazã sumele datorate, la termenele prevãzute la alin. 1, cu ordin de plata tip "trezoreria statului", în contul Ministerului Turismului cod 64.93.001.22 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A.
În ordinul de plata agenţii economici vor mentiona expres: "Reprezintã contribuţia pentru turism de 3% aferentã lunii ......... 199....... pentru veniturile încasate, în suma de ......... mii lei".
Plãtitorii prevãzuţi la <>art. 3 lit. b) şi c) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 vor mentiona expres în ordinul de plata "Reprezintã veniturile încasate în perioada ............ 199......, în suma de .......... mii lei".
În cazul neachitarii la termen a sumelor datorate conform <>art. 3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 , agenţii economici nu beneficiazã de cota redusã de taxa pe valoarea adãugatã şi vor vira la bugetul de stat diferenţa de taxa datoratã prin aplicarea cotei normale de taxa pe valoarea adãugatã, precum şi o suma egala cu aceasta, conform <>Legii nr. 87/1994 .
Pentru diferenţa de taxa pe valoarea adãugatã ca urmare a aplicãrii cotei normale de taxa pe valoarea adãugatã se vor calcula majorãri de întârziere conform legislaţiei fiscale.
ART. 13
În baza prevederilor <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 , plãtitori ai Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, care pot beneficia de practicarea cotei reduse de taxa pe valoarea adãugatã în condiţiile stabilite de ordonanta, sunt: agenţii economici deţinãtori de capacitãţi de cazare şi agenţiile de turism, indiferent de forma de proprietate, care sunt înregistraţi ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã.
Unitãţile de alimentaţie publica pot beneficia de cota redusã de taxa pe valoarea adãugatã, dacã îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
- dispun de spaţii de cazare clasificate;
- cel puţin 50% din veniturile realizate sunt aferente serviciilor de cazare.
ART. 14
Baza de impozitare pentru calculul taxei pe valoarea adãugatã este:
a) în cazul agenţilor economici deţinãtori de capacitãţi de cazare, venitul încasat pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentaţie publica oferite în pachet pe baza de bilet, din care nu se exclude contribuţia pentru turism de 3%;
b) pentru agenţiile de turism, venitul propriu încasat sub forma de comision, din care nu se exclude contribuţia pentru turism de 3% .
Justificarea practicãrii cotei reduse de taxa pe valoarea adãugatã se efectueazã cu urmãtoarele documente:
- bilet emis de agenţiile de turism;
- documentul care atesta achitarea contribuţiei pentru turism de 3%;
- extrasul de cont în care se reflecta virarea sumei reprezentând contribuţia pentru turism.
ART. 15
Cheltuielile aprobate prin bugetele de venituri şi cheltuieli reprezintã limita maxima care nu poate fi depãşitã.
Modificãrile în cursul execuţiei bugetare ale prevederilor de cheltuieli în bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se efectueazã în condiţiile <>art. 29 alin. (4) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice.
Pentru cheltuielile angajate şi efectuate din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, ministrul turismului îndeplineşte atribuţiile ordonatorului principal de credite, iar conducãtorul Oficiului de Promovare a Turismului şi al Oficiului de Autorizare şi Control în Turism, pe cele ale ordonatorilor terţiari de credite, prevãzute de <>Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice.
ART. 16
Cheltuielile din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se efectueazã pe subdiviziunile clasificatiei acestui fond, pe baza documentelor justificative întocmite pentru acţiunile şi destinatiile prevãzute la <>art. 7 şi 8 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 , aprobate de cãtre ordonatorul de credite şi vizate pentru controlul financiar preventiv.
ART. 17
În vederea efectuãrii cheltuielilor aprobate prin buget, Oficiul de Promovare a Turismului şi Oficiul de Autorizare şi Control în Turism prezintã Ministerului Turismului cereri fundamentate de alocare de sume din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, din care sa rezulte: cheltuielile aprobate în buget, necesarul de cheltuieli pentru luna respectiva, categoriile principalelor cheltuieli care urmeazã a fi efectuate, disponibilul din cont etc., conform modelului din anexa nr. 1.
Dupã analiza, verificare şi aprobare de cãtre ordonatorul principal de credite, suma se vireazã în limita creditelor aprobate prin buget şi a disponibilului aflat în Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, din contul de disponibil al Ministerului Turismului în contul de disponibil al oficiului respectiv.
ART. 18
Cheltuielile pentru acţiunile şi proiectele cuprinse în programele anuale şi cele pentru investiţii se angajeazã pe baza de licitaţii, potrivit reglementãrilor în vigoare pentru achiziţii publice de bunuri şi servicii.
Finanţarea investiţiilor din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se efectueazã potrivit normelor metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.487/1996 , modificat şi completat prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.169/1997 .
ART. 19
Din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se poate solicita finanţare pentru realizarea de proiecte de cãtre:
a) persoanele juridice romane, indiferent de forma de proprietate şi de organizare, care au în obiectul lor de activitate şi turism, ori al cãror scop îl constituie promovarea şi/sau dezvoltarea turismului;
b) persoanele fizice, cetãţeni romani, autorizate în turism, conform legii, inclusiv asociaţiile familiale.
Nu pot fi finanţate proiecte propuse de persoane fizice şi persoane juridice romane, autorizate conform legii, care se afla într-una dintre urmãtoarele situaţii:
a) sunt declarate, conform legii, în incapacitate de plata;
b) au plãţile/conturile blocate conform unei hotãrâri judecãtoreşti definitive;
c) nu au achitat la termen contribuţia pentru turism de 3% la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, în cazul în care o datorau;
d) au restante de cel puţin 90 de zile la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale şi la fondurile speciale.
De asemenea, nu pot fi finanţate proiecte propuse de persoane fizice care:
a) se fac vinovate de declaraţii false cu privire la situaţia lor economicã;
b) au încãlcat cu buna ştiinţa prevederile unui alt contract finanţat din fondurile publice;
c) au fost condamnate pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasã, înşelãciune, delapidare, dare sau luare de mitã, mãrturie mincinoasã, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
Persoanele fizice sau persoanele juridice care solicita finanţarea din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului au obligaţia de a da o declaraţie pe propria rãspundere, conform modelului din anexa nr. 2.
ART. 20
Criteriile specifice de selecţionare a proiectelor şi condiţiilor generale pe baza cãrora se aloca sume din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului vor fi stabilite prin caietele de sarcini de persoana juridicã achizitoare.
ART. 21
Ministerul Turismului poate aloca din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului sume pentru cofinantarea proiectelor, în limita a 50% din valoarea acestora şi a plafoanelor aprobate prin programele anuale.
În cazuri temeinic justificate, pentru activitãţi de promovare, cota de finanţare poate fi marita cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
ART. 22
Creditele pentru investiţii în turism se acorda castigatorului licitaţiei, printr-o banca comercialã cu care Ministerul Turismului a încheiat convenţia, în care sunt cuprinse modalitãţile şi rãspunderile privind derularea creditelor respective.
ART. 23
Operaţiunile de încasãri şi plati privind execuţia bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se înregistreazã în contabilitatea Ministerului Turismului şi a agenţilor economici, conform anexei nr. 3.

CAP. 4
Controlul constituirii şi utilizãrii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

ART. 24
Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se realizeazã de cãtre Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi de alte persoane de specialitate, împuternicite de ministrul turismului, în baza unei delegaţii emise special în acest scop.
ART. 25
În cadrul acţiunii de control se vor verifica, în principal, urmãtoarele aspecte:
a) determinarea corecta a bazei de calcul şi a valorii contribuţiei pentru turism de 3% din sumele încasate;
b) virarea integrala şi în termen, la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, a sumei datorate;
c) reflectarea corecta în contabilitate a sumelor datorate şi virate la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului.
Pentru neplata în termen a contribuţiei pentru turism de 3%, datoratã de agenţii economici, se aplica prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 26
Controlul utilizãrii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se face de cãtre instituţiile abilitate, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 27
Monitorizarea proiectelor finanţate din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se face de cãtre comisii numite prin ordin al ministrului turismului, urmãrindu-se realizarea contractelor încheiate.
În aceste comisii vor fi atrasi reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale din turism şi alţi experţi din domeniu.
ART. 28
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------




MINISTERUL TURISMULUI
O.P.T. - O.A.C.T.


Aprobat


Ministrul turismului

CERERE JUSTIFICATIVĂ
privind sumele necesare din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Explicaţii Suma
crt.
-------------------------------------------------------------------------------
1. Buget alocat pe an
2. Buget repartizat, cumulat pana la finele lunii pentru care
se face solicitarea
3. Sumele cumulate de la începutul anului, alocate pana la
finele lunii precedente în care se face solicitarea
4. Cheltuieli - total
5. Disponibil în cont la finele lunii precedente
6. Sumele necesare (2-3)
7. Sumele de alocat
-------------------------------------------------------------------------------

Datele se confirma pe rãspunderea noastrã.

Director, Contabil-şef,




ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------




DECLARAŢIE

Subsemnatul ...............................................................
(numele şi adresa)
.............................................................................., în calitate de reprezentant al ................................................
(denumirea şi sediul)
..............................................................................., având funcţia de ..................., declar pe propria rãspundere ca nu ma aflu/persoana juridicã pe care o reprezint nu se afla/în nici una dintre urmãtoarele situaţii:
a) în incapacitate de plata;
b) cu plãţile/conturile blocate conform unei hotãrâri judecãtoreşti definitive;
c) vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economicã;
d) nu am (a) încãlcat cu buna ştiinţa prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;
e) cu contribuţia de 3% la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului neachitata la termen;
f) cu restante de cel puţin 90 de zile cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale şi fondurile speciale;
g) condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasã, înşelãciune, delapidare, dare sau luare de mitã, mãrturie mincinoasã, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, declar ca am verificat datele din prezenta declaraţie şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar completa şi corecta.


Data Semnatura
.......... ................



ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------


CONTABILITATEA
Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

(1) La nivelul Ministerului Turismului, care gestioneazã, potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 8/1998 , Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului:

a) Conturi contabile utilizate
- 144 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului";
- 220 "Debitori" (analitic "Debitori din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului");
- 213 "Alte decontãri";
- 344 "Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului";
- 444 "Cheltuieli din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului".

b) Înregistrãri contabile
- încasarea sumelor virate conform <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 de la agenţii economici, de la Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi de la Oficiul de Promovare a Turismului
144=344
- virarea sumelor cãtre persoanele juridice nominalizate la art. 19 din prezentele norme metodologice
220=144
- cãtre Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi Oficiul de Promovare a Turismului, în baza cererii, conform anexei nr. 1
213=144
Lunar, la prezentarea decontãrilor justificative, conform anexei nr. 3a), de cãtre persoanele juridice nominalizate la art. 19 din prezentele norme metodologice
444=220
- la sfârşitul anului, preluarea contului de cheltuieli de la Oficiul de Promovare a Turismului şi de la Oficiul de Autorizare şi Control în Turism
444=213
- la sfârşitul anului, închiderea contului de cheltuieli:
344=444
Acordarea de credite pe termen mediu pentru proiectele de investiţii în turism.
La Ministerul Turismului:
Înregistrãri contabile
- constituirea depozitului la Banca Comercialã Romana - S.A. pe baza de convenţie, în vederea acordãrii creditelor pentru proiectele de investiţii în turism.
144/analitic depozit pentru credite=144.cont(64.93)
- încasarea dobânzii aferente depozitului constituit la Banca Comercialã Romana - S.A.
144/analitic distinct=344.

(2) La nivelul Oficiului de Autorizare şi Control în Turism şi al Oficiului de Promovare a Turismului:

a) Conturi contabile utilizate
- 144 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului";
- 213 "Alte decontãri";
- 444 "Cheltuieli din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului".

b) Înregistrãri contabile
- încasarea venituri proprii;
144.01=231/Ministerul Turismului
- virarea veniturilor proprii Ministerului Turismului, potrivit legii;
231/Ministerul Turismului=144.01
- încasarea sumelor virate de Ministerul Turismului în baza "Cererii justificative", prezentatã şi aprobatã de ministrul turismului, în calitate de ordonator principal de credite, pana la data de 30 sau 31 a lunii, privind sumele necesare
144.02=213
- cheltuielile efectuate potrivit bugetului aprobat
444=144 etc.
- la sfârşitul anului, închiderea contului de cheltuieli:
213=444
Lunar, pana la data de 25, pe baza datelor rezultate din balantele de verificare contabile, Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi Oficiul de Promovare a Turismului vor depune la Ministerul Turismului "Contul de execuţie privind Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului" [anexa nr. 3b)].

(3) Agenţii economici care datoreazã sume în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 8/1998 înregistreazã lunar sumele destinate Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului în debitul contului "Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vãrsãminte asimilate" - analitic distinct, prin creditarea contului "Fonduri speciale - taxe şi vãrsãminte asimilate" - analitic: "Sume datorate Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului"
635/analitic distinct=447


ANEXA 3a)
---------
la normele metodologice
-----------------------





PERSOANE JURIDICE


DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului pentru luna ...... anul 199.....


Explicaţii Luna pentru Cumulat
care se justifica de la
sumele începutul
anului
-------------------------------------------------------------------------------
I. Venituri din sumele primite din Fondul special
pentru promovarea şi dezvoltarea turismului
II. Cheltuieli pentru rambursãri de credite interne,
plati de dobânzi şi comisioane, din care:
- rambursãri de credite interne
- plati de dobânzi şi comisioane
------------------------------------------------------------------------------

Datele se confirma pe rãspunderea noastrã.


Director general, Director economic,




ANEXA 3b)
---------
la normele metodologice
-----------------------




MINISTERUL TURISMULUI
O.P.T. - O.A.C.T.


DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului pentru luna ...... anul .....


Explicaţii Luna pentru Cumulat
care se justifica de la
sumele începutul
anului
-------------------------------------------------------------------------------
A. Venituri din sumele primite din Fondul special
pentru promovarea şi dezvoltarea turismului
B. Cheltuieli - total
B1. Cheltuieli curente
B2. Cheltuieli de personal
B1.3. Cheltuieli materiale
B2. Cheltuieli de capital
------------------------------------------------------------------------------

Datele se confirma pe rãspunderea noastrã.


Director, Contabil-şef,



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016