Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor:
- <>art. 6 alin. (3) şi <>art. 40 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>art. 24 şi <>26 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004,
Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 24 iunie 2010, hotãrãşte:
ART. 1
Se aprobã Normele privind autorizarea firmelor de audit, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihãilescu
Baia Mare, 24 iunie 2010.
Nr. 165.
ANEXÃ
NORME
privind autorizarea firmelor de audit
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Prezentele norme stabilesc cadrul legislativ privind autorizarea firmelor de audit la Camera Auditorilor Financiari din România, în conformitate cu prevederile reglementãrilor în vigoare.
ART. 2
Autoritatea competentã responsabilã pentru autorizarea firmelor de audit este Camera Auditorilor Financiari din România, denumitã în continuare Camera.
ART. 3
Responsabilitatea finalã pentru aprobarea firmelor de audit revine organismului de supraveghere publicã.
ART. 4
În contextul prezentelor norme, firma de audit este persoana juridicã sau orice altã entitate, indiferent de forma juridicã a acesteia, care este autorizatã de autoritatea competentã, respectiv Camera, sã efectueze audit financiar.
CAP. II
Autorizarea firmelor de audit
ART. 5
(1) Camera poate autoriza ca firme de audit doar entitãţile care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) persoanele fizice care efectueazã auditul financiar în numele firmei de audit trebuie sã fie autorizate ca auditori financiari de cãtre Camerã şi sã aibã o bunã reputaţie;
b) majoritatea drepturilor de vot în firma de audit trebuie sã fie deţinutã de firme de audit care sunt autorizate în oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene sau de persoane fizice care sunt autorizate de cãtre Camerã;
c) majoritatea membrilor organului administrativ sau de conducere al firmei de audit, dar nu mai mult de 75%, trebuie sã fie reprezentatã de firme de audit autorizate în oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene sau de persoane fizice autorizate de cãtre Camerã. În cazul în care organul administrativ sau de conducere al firmei de audit nu are mai mult de 2 membri, unul dintre aceştia trebuie sã îndeplineascã cel puţin condiţiile menţionate în prezentul articol;
d) firma de audit trebuie sã aibã o bunã reputaţie;
e) sã aibã inclus în obiectul de activitate exercitarea activitãţii de audit financiar.
(2) Pentru autorizarea firmelor de audit, membre ale unui organism profesional dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau din terţe ţãri, se vor aplica normele emise de Camerã în acest sens.
ART. 6
(1) Persoana juridicã care solicitã sã fie autorizatã ca firmã de audit în România potrivit prezentelor norme trebuie sã depunã la Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari, la sediul Camerei, un dosar care va conţine urmãtoarele documente:
- cerere-tip pentru autorizarea ca firmã de audit, conform modelului prezentat în anexa care face parte integrantã din prezentele norme, care va fi semnatã de reprezentantul legal al persoanei juridice;
- copia actului constitutiv şi toate documentele de modificare a acestuia care atestã structura organului administrativ sau de conducere al firmei de audit, precum şi repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia;
- copia certificatului de înmatriculare;
- copiile carnetelor de membru al Camerei ale tuturor auditorilor financiari din firma de audit, cu viza la zi;
- lista cu persoanele fizice sau juridice care efectueazã auditul financiar în numele firmei de audit;
- dovada privind achitarea tarifului de înscriere.
(2) Tariful de înscriere se va stabili prin hotãrâre a Consiliului Camerei.
ART. 7
(1) Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari verificã dosarele depuse şi notificã solicitanţilor, în termen de 30 de zile de la data depunerii acestora, dacã documentele înaintate sunt corespunzãtoare sau nu.
(2) În cazul în care documentele depuse nu sunt corespunzãtoare, termenul pentru completarea dosarului este de cel mult 15 zile de la data primirii notificãrii prevãzute la alin. (1).
(3) Dacã dosarul nu a fost completat în termenul prevãzut la alin. (2), cererea este consideratã respinsã, iar Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari comunicã în scris solicitantului aceastã situaţie şi îi restituie jumãtate din taxa de înscriere.
(4) În cazul aprobãrii cererii de autorizare, Camera, prin Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari, îi elibereazã firmei de audit o adeverinţã de autorizare provizorie.
(5) Lunar, Departamentul de admitere, pregãtire continuã şi stagiari va trimite Consiliului pentru supravegherea publicã a activitãţii de audit statutar (CSPAAS), în vederea aprobãrii, lista firmelor de audit autorizate.
(6) Firmele de audit autorizate de Camerã şi aprobate de CSPAAS se vor adresa Departamentului de servicii pentru membri în vederea înregistrãrii în Registrul public şi a eliberãrii autorizaţiei de membru al Camerei.
CAP. III
Dispoziţii finale
ART. 8
Prezentele norme se aplicã începând cu data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 9
La data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 2/2001, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 192 din 17 aprilie 2001, cu modificãrile ulterioare, se abrogã.
ANEXÃ
la norme
CERERE
pentru autorizarea ca firmã de audit
- model -
Subsemnatul/Subsemnata, ...................................., auditor financiar, carnetul nr. ............, în calitate de reprezentant legal al Societãţii Comerciale ............................, solicit autorizarea acesteia ca firmã de audit.
Anexez la prezenta urmãtoarele:
● copia actului constitutiv şi toate documentele de modificare a acestuia care atestã structura organului administrativ sau de conducere al firmei de audit, precum şi repartizarea drepturilor de vot în cadrul acesteia;
● copia certificatului de înmatriculare;
● copiile carnetelor de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România ale tuturor auditorilor financiari din firma de audit, cu viza la zi;
● lista cu persoanele fizice sau juridice care efectueazã auditul financiar în numele firmei de audit;
● dovada privind achitarea tarifului de înscriere.
Subsemnatul confirm cã informaţiile furnizare sunt corecte şi complete.
Auditor financiar - administrator, L.S. Data ................
.............................
Date de contact ale firmei de audit:
Telefon fix/mobil: ..................
Fax: ...................
Adresã de e-mail: ........................
Adresa de corespondenţã (alta decât sediul social, dacã este cazul): localitatea ................., str. .................... nr. ....., bl. ....., sc. ....., et. ...., ap. ....., judeţul/sectorul ................ .
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: