Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 163 din 4 mai 2005  pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 163 din 4 mai 2005 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 420 din 18 mai 2005
Având în vedere dispoziţiile art. 155 alin. (2) din Constituţia României, republicatã,
în temeiul dispoziţiilor art. 39 alin. (1) şi ale <>art. 63 din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii, aprobat prin <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 166 din 30 septembrie 2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 890 din 30 septembrie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Activitatea de secretariat a Consiliului este asiguratã de Serviciul sinteze şi pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Lucrãrile fiecãrei şedinţe se înregistreazã şi se consemneazã într-un proces-verbal întocmit de o persoanã din cadrul serviciului prevãzut la alin. (1), semnat de magistratul care a prezidat şedinţa."
2. Articolul 60 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 60 - Din aparatul tehnic administrativ al Consiliului fac parte:
1. Direcţia resurse umane şi organizare, alcãtuitã din:
a) Serviciul resurse umane pentru instanţele judecãtoreşti;
b) Serviciul resurse umane pentru parchete;
c) Serviciul organizarea instanţelor şi parchetelor;
d) Serviciul recrutare, formare şi perfecţionare profesionalã.
2. Direcţia economicã şi administrativ, alcãtuitã din:
a) Serviciul salarizare şi buget;
b) Serviciul administrativ şi aprovizionare.
3. Direcţia inspecţiei generale
4. Direcţia legislaţie, contencios, documentare şi relaţii cu publicul, alcãtuitã din:
a) Serviciul legislaţie, contencios şi documentare;
b) Biroul de relaţii cu publicul.
5. Serviciul sinteze şi pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii
6. Serviciul de integrare europeanã şi relaţii internaţionale
7. Biroul de audit public intern
8. Biroul de informare publicã şi relaţii cu presa
9. Biroul de informaticã."
3. La articolul 62, litera a) se abrogã.
4. La articolul 63, litera a) se abrogã.
5. Articolul 67 se completeazã cu literele p), r), s) şi ş), cu urmãtorul cuprins:
"p) ţine evidenţa posturilor vacante din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
r) efectueazã lucrãri privind acordarea unor drepturi de personal celor care îşi desfãşoarã activitatea în aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
s) efectueazã lucrãrile necesare în vederea numirii personalului în aparatul tehnic administrativ al Consiliului şi asigurã ţinerea la zi a dosarelor personale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
ş) efectueazã lucrãrile necesare în vederea promovãrii personalului din aparatul tehnic administrativ al Consiliului."
6. Punctul 3 al capitolului VII va avea urmãtorul cuprins:
"Direcţia inspecţiei generale".
7. Articolul 70 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 70. - (1) Direcţia inspecţiei generale îndeplineşte, potrivit legii, atribuţii de verificare, inspecţie şi control în toate domeniile specifice de activitate, sub coordonarea şi controlul Consiliului, ale preşedintelui şi ale vicepreşedintelui acestuia.
(2) În cadrul Direcţiei inspecţiei generale funcţioneazã inspectori generali numiţi de Plenul Consiliului dintre magistraţii care au cel puţin 10 ani vechime în magistraturã şi care îndeplinesc celelalte condiţii prevãzute de lege pentru promovarea în funcţii de conducere."
8. Punctul 4 al capitolului VII va avea urmãtorul cuprins:
"Direcţia legislaţie, contencios, documentare şi relaţii cu publicul".
9. Articolul 73 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 73. - Biroul de relaţii cu publicul are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte, înregistreazã, soluţioneazã petiţiile şi expediazã rãspunsurile cãtre petiţionari;
b) înainteazã petiţiile cãtre compartimentele de specialitate ale Consiliului sau alte instituţii, în funcţie de obiectul acestora;
c) întocmeşte raportul semestrial privind activitatea de soluţionare a petiţiilor;
d) desfãşoarã activitãţi de audienţã şi colaboreazã cu celelalte compartimente în vederea rezolvãrii problemelor ridicate de petenţi."
10. Punctul 5 al capitolului VII va avea urmãtorul cuprins:
"Serviciul sinteze şi pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii".
11. Articolul 74 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 74. - Serviciul sinteze şi pregãtirea lucrãrilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã organizarea şedinţelor Plenului şi secţiilor Consiliului;
b) asigurã redactarea şi comunicarea în vederea publicãrii pe pagina de Internet a Consiliului a ordinii de zi a şedinţelor Consiliului;
c) întocmeşte şi redacteazã referatele privind îndeplinirea condiţiilor legale pentru ocuparea de cãtre magistraţi a funcţiilor de conducere;
d) asigurã redactarea şi comunicarea hotãrârilor adoptate de Plen şi de secţii, precum şi comunicarea acestora în vederea publicãrii pe pagina de Internet a Consiliului, conform legii;
e) asigurã, întocmeşte şi comunicã rãspunsurile la cererile şi plângerile adresate Consiliului, care constituie punct pe ordinea de zi a Plenului şi secţiilor;
f) asigurã redactarea stenogramelor şi a proceselor-verbale de şedinţã;
g) înainteazã, în cel mult 20 de zile, Preşedintelui României, hotãrârile privind propunerile de numire în funcţia de magistrat şi de eliberare din funcţia de magistrat, în vederea emiterii decretului de numire, respectiv de eliberare din funcţie;
h) înainteazã, în cel mult 3 luni de la data validãrii examenului de capacitate, Preşedintelui României, hotãrârea Consiliului privind propunerile de numire în funcţie a magistraţilor declaraţi reuşiţi la examenul de capacitate;
i) asigurã arhivarea în registre speciale a evidenţei lucrãrilor Plenului şi ale secţiilor;
j) asigurã redactarea şi transmiterea hotãrârilor luate de Consiliu cu privire la punctele de vedere solicitate pe probleme juridice de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice interesate, precum şi de compartimentele Consiliului;
k) transmite Regiei Autonome «Monitorul Oficial» hotãrârile Consiliului, în vederea publicãrii, potrivit legii;
l) întocmeşte statistici cu privire la activitatea Plenului şi secţiilor;
m) elaboreazã raportul anual privind activitatea Consiliului;
n) îndeplineşte rolul de colegiu redacţional al Buletinului Oficial al Consiliului;
o) colaboreazã cu Biroul de informaticã în vederea conceperii de programe care sã permitã exploatarea bazei de date privind activitatea Consiliului."
12. Punctul 6 al capitolului VII va avea urmãtorul cuprins:
"Serviciul de integrare europeanã şi relaţii internaţionale".
13. Articolul 75 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 75. - Serviciul de integrare europeanã şi relaţii internaţionale are urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã relaţia cu instituţiile Uniunii Europene, pe domeniile specifice de activitate ale Consiliului;
b) monitorizeazã îndeplinirea angajamentelor externe în procesul de aderare la Uniunea Europeanã, în domeniul sãu de competenţe;
c) centralizeazã datele statistice primite de la instanţe şi parchete, în vederea întocmirii unor rapoarte de progrese realizate în procesul de aderare;
d) dezvoltã relaţii bilaterale ale Consiliului, ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri cu structuri similare din alte ţãri şi organizeazã schimburi de experienţã pentru magistraţi şi personalul tehnic;
e) organizeazã conferinţe şi seminarii pe probleme de reforma justiţiei, cu participare internaţionalã;
f) elaboreazã lucrãri (discursuri, alocuţiuni şi alte materiale) pentru pregãtirea participãrii preşedintelui, vicepreşedintelui, membrilor Consiliului, secretarului general, secretarului general adjunct şi personalului din aparatul propriu al Consiliului la reuniuni şi vizite internaţionale, precum şi pentru pregãtirea vizitelor şi reuniunilor internaţionale pe care preşedintele Consiliului le gãzduieşte;
g) elaboreazã materiale de promovare a imaginii Consiliului în alte state;
h) elaboreazã studii de drept comparat, având posibilitatea înfiinţãrii unei reviste de relaţii internaţionale, cu participarea unor experţi strãini, care sã asigure o mai bunã înţelegere a rolului Consiliului;
i) avizeazã propuneri de deplasãri în strãinãtate ale membrilor Consiliului, ale personalului din aparatul tehnic, precum şi ale judecãtorilor şi procurorilor;
j) deruleazã procedurile de programe finanţate prin PHARE, ce au ca beneficiar Consiliul;
k) deruleazã procedurile de programe finanţate prin Banca Mondialã şi alţi donatori internaţionali, ce au ca beneficiar Consiliul;
l) efectueazã lucrãrile necesare asigurãrii managementului proiectelor PHARE prin intermediul Unitãţii de implementare a proiectelor."
14. Punctul 7 al capitolului VII va avea urmãtorul cuprins:
"Biroul de audit public intern".
15. Articolul 73 devine articolul 76.
16. Articolul 74 devine articolul 77.
17. Articolul 75 devine articolul 78.
18. Punctul 8 al capitolului VII va avea urmãtorul cuprins:
"Biroul de informare publicã şi relaţii cu presa".
19. Articolul 76 devine articolul 79 şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 79. - Biroul de informare publicã şi relaţii cu presa funcţioneazã în subordinea preşedintelui Consiliului şi are urmãtoarele atribuţii:
a) soluţioneazã cererile formulate în temeiul <>Legii nr. 544/2001 ;
b) comunicã din oficiu informaţiile de interes public prevãzute de lege;
c) organizeazã puncte de informare-documentare;
d) redacteazã şi asigurã publicarea buletinului informativ anual;
e) redacteazã şi asigurã publicarea raportului periodic de activitate;
f) informeazã preşedintele Consiliului cu privire la aspecte semnificative ce vizeazã justiţia, difuzate prin mass-media, iar din însãrcinarea preşedintelui comunicã presei puncte de vedere oficiale;
g) redacteazã comunicate de presã pe probleme de interes care sunt de competenţa Consiliului, organizând conferinţe de presã ori de câte ori este necesar;
h) furnizeazã ziariştilor prompt şi complet orice informaţie de interes public care priveşte activitatea Consiliului;
i) efectueazã sau participã la elaborarea unor studii, evaluãri, lucrãri de sintezã privind reflectarea activitãţii Consiliului în mass-media;
j) elaboreazã prognoze privind aspecte din activitatea Consiliului ce urmeazã sã fie reflectate în mass-media;
k) acordã acreditãri ziariştilor şi reprezentanţilor mijloacelor de informare în masã;
l) informeazã şi asigurã accesul ziariştilor la activitãţile şi acţiunile de interes public organizate de Consiliu."
20. Dupã punctul 8 al capitolului VII se introduce punctul 9, care va avea urmãtorul cuprins:
"Biroul de informaticã".
21. Articolul 80 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80. - Biroul de informaticã are urmãtoarele atribuţii:
a) participã la punerea în practicã şi la actualizarea strategiei de informatizare a sistemului judiciar, în concordanţã cu dezvoltarea tehnologiei informaţiei şi cu sarcinile care revin Consiliului, potrivit legii;
b) colaboreazã cu compartimentele din cadrul Consiliului pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin;
c) aplicã în practicã tehnici şi metode noi de exploatare, administrare şi întreţinere a produselor şi serviciilor informatice, în vederea dezvoltãrii unui sistem informatic juridic eficient;
d) elaboreazã norme, proceduri de utilizare, protecţie şi securitate şi coordoneazã administrarea şi exploatarea eficientã, sigurã şi securizatã a produselor şi serviciilor informatice;
e) proiecteazã şi elaboreazã specificaţiile tehnice şi propune spre achiziţionare aplicaţii informatice şi baze de date, implementeazã şi coordoneazã exploatarea acestora în sistemul informatic al Consiliului;
f) ţine evidenţa specificã a dotãrii cu produse şi servicii informatice în cadrul Consiliului (locaţie echipamente, utilizatori, licenţe, versiuni ale sistemelor de operare şi ale aplicaţiilor informatice etc.);
g) face propuneri în vederea stabilirii obiectivelor de investiţii privind produsele şi serviciile informatice, în conformitate cu strategia de informatizare a sistemului juridic;
h) participã la elaborarea specificaţiilor tehnice din cadrul documentaţiei de achiziţie şi la evaluarea tehnicã a ofertelor în procedurile de achiziţionare de produse şi servicii informatice pentru sistemul informatic al Consiliului;
i) participã la recepţionarea produselor şi serviciilor achiziţionate şi la derularea contractelor de achiziţie a produselor şi serviciilor informatice pentru sistemul informatic al Consiliului;
j) asigurã legãtura cu unitãţile de service şi reprezintã instituţia în relaţiile cu acestea, pentru menţinerea în stare de funcţionare a produselor şi serviciilor informatice din sistemul informatic al Consiliului;
k) asigurã asistenţã tehnicã de specialitate pentru eficientizarea exploatãrii produselor şi serviciilor informatice în cadrul Consiliului;
l) intervine operativ, împreunã cu unitãţile de service, şi ţine evidenţa intervenţiilor acestora pentru a asigura funcţionarea permanentã a produselor şi serviciilor informatice din cadrul Consiliului;
m) asigurã asistenţa tehnicã pentru publicarea pe pagina de Internet a Consiliului a informaţiilor şi a documentelor a cãror publicare este prevãzutã de lege sau de regulamente, elaborate de diverse compartimente ale Consiliului şi aprobate spre publicare de conducerea Consiliului."
22. Articolul 83 devine articolul 81.
23. Articolul 84 devine articolul 82.
24. Articolul 85 devine articolul 83.
25. Articolul 86 devine articolul 84.
26. Articolele 87 şi 88 se abrogã.
ART. II
<>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 166/2004 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecãtor dr. Dan Lupaşcu

Bucureşti, 4 mai 2005.
Nr. 163.
_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016