Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul <>art. 40 alin. (2) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, Guvernul României hotãrãşte: ART. 1 Se aproba Programul de participare a României la manifestãrile promotionale internaţionale din anul 2000, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre, care include: - organizarea pavilioanelor naţionale la târguri şi expoziţii internaţionale; - acţiuni de promovare a exportului romanesc, care se vor organiza în tari cu potenţial de import, în afarã targurilor internaţionale la care participa România; - acţiuni pentru promovarea exportului de produse şi servicii în cadrul programelor de reconstrucţie şi dezvoltare din Europa de Sud-Est. Programul va fi realizat de Ministerul Industriei şi Comerţului, potrivit atribuţiilor legale care îi revin. ART. 2 Se aproba fondurile necesare pentru acoperirea unor cheltuieli în lei şi în valuta, ocazionate de participarea României la manifestãrile promotionale din strãinãtate, dupã cum urmeazã: a) echivalentul în lei al sumei de 1.867 mii dolari S.U.A., reprezentând contribuţia statului pentru plãţile în devize, necesare în vederea închirierii spaţiilor, construcţiei şi/sau amenajãrii acestora, transportului materialelor aferente, cheltuielilor generale pe perioada de desfãşurare a acţiunilor promotionale şi de reprezentare, precum şi pentru unele acţiuni de protocol; b) suma de 3.670 milioane lei, reprezentând cheltuieli pentru pregãtirea în ţara a manifestãrilor promotionale, cum sunt: elaborarea proiectelor pavilioanelor, contravaloarea materialelor şi a transportului acestora pe teritoriul României, construcţia şi amenajarea pavilioanelor, transportul persoanelor pentru organizarea acţiunilor, precum şi alte cheltuieli pentru realizarea unor materiale publicitare de prezentare, promovare şi cu caracter economic general. ART. 3 Sumele menţionate la art. 2 constituie contribuţia statului la promovarea exportului României şi vor fi prevãzute distinct în bugetul Ministerului Industriei şi Comerţului pe anul 2000. ART. 4 Agenţii economici participanţi la manifestãrile promotionale, indiferent de natura capitalului social, vor suporta integral cheltuielile în lei şi în valuta legate de transportul mostrelor, exponatelor şi al materialelor de promovare proprii, pentru acţiunile de protocol la nivel de firma, precum şi pentru deplasarea delegaţilor proprii (transport, cazare, diurna) în strãinãtate. ART. 5 Ministerul Industriei şi Comerţului poate efectua atât majorãri sau diminuari ale sumelor estimate sa fie cheltuite pentru fiecare acţiune, cat şi modificarea sau completarea programului cu alte manifestãri de interes pentru promovarea exporturilor româneşti, cu încadrarea în plafonul maxim de cheltuieli prevãzut la art. 2. ART. 6 Organizarea manifestãrilor promotionale se va face pe baza de contracte încheiate între Ministerul Industriei şi Comerţului şi agenţi economici prestatori de servicii, specializaţi în organizarea unor astfel de acţiuni, desemnaţi în conformitate cu legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii. PRIM-MINISTRU MUGUR CONSTANTIN ISARESCU Contrasemneazã: --------------- p. Ministrul industriei şi comerţului, Ioan Roman, secretar de stat Ministrul finanţelor, Decebal Traian Remes p. Ministru de stat, ministrul afacerilor externe, Mihai Razvan Ungureanu, secretar de stat ANEXA 1 PROGRAMULde participare a României la manifestãri promotionale internaţionale în anul 2000, cu finanţare de la bugetul de stat
A. Târguri şi expoziţii internaţionale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Ţara Caracterul Perioada Cheltuieli estimate
crt. targului targului ───────────────────
dolari mii lei
S.U.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Hanovra Germania Informatica februarie 35.000 40.000
2. Cairo Egipt General martie 45.000 50.000
3. Hanovra Germania Construcţii de
maşini martie 40.000 40.000
4. Morges Elvetia Vinuri aprilie 35.000 40.000
5. Moscova Federaţia Incaltaminte aprilie 25.000 50.000
Rusa
6. Osaka Japonia Bunuri de consum aprilie-mai 20.000 40.000
7. Budapesta Ungaria Tehnic mai 65.000 125.000
8. Belgrad Iugoslavia Tehnic mai 35.000 40.000
9. Beirut Liban Construcţii mai 32.000 50.000
10. Bangkok Thailanda Construcţii de
maşini mai 25.000 60.000
11. Istanbul Turcia Materiale şi mai 35.000 50.000
tehnologii de
construcţii
12. Alger Algeria General iunie 40.000 50.000
13. Bratislava Slovacia Chimie iunie 35.000 40.000
14. Poznan Polonia Tehnic iunie 15.000 25.000
15. Farnborough Anglia Aviatie iulie 65.000 85.000
16. Dusseldorf Germania Confecţii august 50.000 40.000
17. Wood Land S.U.A. Confecţii august-
Hills septembrie 60.000 90.000
18. Damasc Siria General august-
septembrie 35.000 95.000
19. Zagreb Croatia Tehnic septembrie 25.000 45.000
20. Plovdiv Bulgaria Tehnic septembrie 25.000 40.000
21. Milano Italia Bunuri de consum septembrie 35.000 60.000
22. Salonic Grecia General septembrie 65.000 70.000
23. Bogota Columbia General septembrie 30.000 60.000
24. Tel Aviv Israel Mase plastice septembrie 35.000 40.000
25. Alma Ata Kazahstan Petrol şi gaze octombrie 35.000 55.000
26. Chisinau Republica
Moldova General octombrie 60.000 50.000
27. Kiev Ucraina Chimie octombrie 35.000 50.000
28. Jeddah Arabia
Saudita Bunuri de consum octombrie 35.000 50.000
29. Teheran Iran General octombrie 50.000 60.000
30. Santiago Chile General octombrie- 30.000 60.000
de Chile noiembrie
31. Rotterdam Olanda Naval noiembrie 40.000 125.000
32. Lagos Nigeria General noiembrie 25.000 60.000
33. Paris Franta Subcontractare noiembrie 36.000 50.000
34. Havana Cuba General noiembrie 25.000 70.000
35. New Delhi India General noiembrie 45.000 60.000
36. Beijing China Mobila noiembrie 40.000 75.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 1.363.000 2.090.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Acţiuni de promovare a exportului romanesc, care se vor organiza în tari cu potenţial de import, în afarã targurilor internaţionale la care participa România (burse de afaceri, zilele României, miniexpozitii, seminarii economice etc.), editare de materiale promotionale, acţiuni de informare a societãţilor româneşti şi strãine
Cheltuieli estimate
────────────────────────
dolari S.U.A. mii lei
────────────────────────
TOTAL acţiuni: 434.000 1.480.000
C. Acţiuni pentru promovarea exportului de produse şi servicii în cadrul programelor de reconstrucţie şi dezvoltare din Europa de Sud-Est
Cheltuieli estimate
────────────────────────
dolari S.U.A. mii lei
────────────────────────
TOTAL acţiuni în zona Europei de Sud-Est: 70.000 100.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL (A + B + C): 1.867.000 3.670.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.