Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 159 din 9 martie 2012  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru numirea in functie a inspectorului-sef si a inspectorului-sef adjunct ai Inspectiei Judiciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 159 din 9 martie 2012 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru numirea in functie a inspectorului-sef si a inspectorului-sef adjunct ai Inspectiei Judiciare

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 184 din 21 martie 2012

    Având în vedere dispoziţiile art. V alin. (3) din Legea nr. 24/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor şi a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
    în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

    ART. 1
    Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorului-şef şi a inspectorului-şef adjunct ai Inspecţiei Judiciare, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

              Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                         judecãtor Alina Nicoleta Ghica

    Bucureşti, 9 martie 2012.
    Nr. 159.


    ANEXĂ

                                   REGULAMENT
             privind organizarea şi desfãşurarea concursului pentru
                  numirea în funcţie a inspectorului-şef şi a
               inspectorului-şef adjunct ai Inspecţiei Judiciare

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Inspecţia Judiciarã este condusã de un inspector-şef, ajutat de un inspector-şef adjunct, funcţii denumite în continuare şi funcţii de conducere ale Inspecţiei Judiciare.
    (2) Inspectorul-şef şi inspectorul-şef adjunct sunt numiţi de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii în urma unui concurs organizat în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
    ART. 2
    (1) Concursul pentru numirea în funcţiile de inspector-şef şi inspector-şef adjunct se organizeazã, ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii.
    (2) Organizarea concursului pentru ocuparea posturilor de inspector-şef şi inspector-şef adjunct se anunţã cu cel puţin 3 luni înaintea primei probe de concurs.
    (3) Data, locul, tematica şi bibliografia concursului se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare, cu consultarea Institutului Naţional al Magistraturii, şi se afişeazã pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, la aceeaşi datã cu anunţul de organizare a concursului.
    (4) Concursul constã în susţinerea urmãtoarelor probe:
    a) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei pentru care se candideazã;
    b) probã scrisã privind managementul, comunicarea şi resursele umane, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres şi un test psihologic.
    (5) Proba prevãzutã la alin. (4) lit. b) are douã componente:
    1. testarea psihologicã, evaluarea capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea, precum şi verificarea rezistenţei la stres, denumitã în continuare testarea psihologicã;
    2. testarea scrisã a cunoştinţelor privind managementul, comunicarea şi resursele umane, denumitã în continuare testarea scrisã.

    CAP. II
    Înscrierea la concurs

    ART. 3
    Pot participa la concursul prevãzut la art. 2 alin. (1) inspectorii în funcţie.
    ART. 4
    (1) Inspectorii îşi depun candidaturile în termen de 15 zile de la publicarea datei concursului, la Consiliul Superior al Magistraturii.
    (2) Modificarea opţiunii în ceea ce priveşte funcţia pentru care inspectorii candideazã poate fi realizatã pânã la data expirãrii termenului de depunere a candidaturilor.
    (3) Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune în 6 exemplare identice, pe suport hârtie, la Consiliul Superior al Magistraturii, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfãşurãrii primei probe a concursului. Proiectul se depune şi în format electronic, pe suport specific - CD. Depãşirea din motive imputabile candidatului a termenului de depunere a proiectului atrage decãderea din dreptul de a mai participa la concurs.

    CAP. III
    Organizarea şi desfãşurarea concursului

    SECŢIUNEA 1
    Comisiile de concurs

    ART. 5
    (1) Comisia de organizare a concursului se numeşte de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare.
    (2) Comisia de organizare a concursului se compune din:
    - preşedinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau un director al Direcţiei resurse umane şi organizare;
    - vicepreşedinte: secretarul general adjunct sau un director al Direcţiei resurse umane şi organizare;
    - membri: personal de specialitate juridicã asimilat judecãtorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu funcţii de conducere şi execuţie, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
    ART. 6
    (1) Comisia de organizare a concursului are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
    1. centralizeazã cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verificã îndeplinirea de cãtre candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi afişeazã lista finalã a candidaţilor;
    2. controleazã şi îndrumã acţiunile privind organizarea şi desfãşurarea concursului, constând, în principal, în: identificarea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, asigurarea pazei necesare pentru pãstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi a asistenţei medicale pe parcursul desfãşurãrii concursului, dacã este cazul, în funcţie de numãrul candidaţilor, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea cheltuielilor de cazare, transport şi diurnã pentru membrii comisiilor, în condiţiile legii;
    3. asigurã securizarea subiectelor şi a lucrãrilor scrise la sediul Consiliului Superior al Magistraturii şi în timpul transportului acestora, precum şi pãstrarea ordinii publice la centrul de concurs;
    4. asigurã confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs, numerotate;
    5. instruieşte, cu 24-48 de ore înaintea datei concursului, responsabilii de salã numiţi prin hotãrâre a preşedintelui acesteia;
    6. repartizeazã candidaţii, în ordine alfabeticã, pentru testarea psihologicã şi testarea scrisã şi pentru susţinerea proiectului şi dispune afişarea listelor pe uşile sãlilor în care se desfãşoarã probele, precum şi publicarea acestora pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probelor;
    7. preia de la comisia de elaborare a subiectelor subiectele pentru proba scrisã şi baremele de notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
    8. pãstreazã, în condiţii de deplinã siguranţã, subiectele şi baremele de notare la sediul Consiliului Superior al Magistraturii;
    9. coordoneazã multiplicarea subiectelor pentru proba scrisã, imediat dupã extragerea variantei de concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor, sigilând apoi plicurile care conţin necesarul de subiecte pentru fiecare salã;
    10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru proba scrisã;
    11. afişeazã baremul de notare la centrul de concurs, dupã încheierea probei scrise, şi asigurã publicarea acestuia, precum şi a subiectelor de concurs pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii;
    12. organizeazã transportul lucrãrilor scrise de la centrul de concurs la centrul de corectare şi rãspunde de securitatea acestora;
    13. predã comisiei de corectare, în ziua desfãşurãrii concursului, lucrãrile scrise, precum şi subiectele şi baremele de notare;
    14. ia mãsuri pentru ca în spaţiile în care îşi desfãşoarã activitatea comisiile de concurs ori se desfãşoarã probele de concurs sã nu pãtrundã persoane strãine, neautorizate de comisie sau neprevãzute de prezentul regulament;
    15. primeşte de la comisia de corectare lucrãrile scrise, borderourile individuale de notare şi borderoul centralizator;
    16. asigurã publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;
    17. calculeazã mediile generale şi întocmeşte listele finale;
    18. analizeazã desfãşurarea şi rezultatele concursului şi prezintã concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
    19. informeazã de îndatã Plenul Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
    20. propune Plenului Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificãri în modul de organizare şi desfãşurare a concursului;
    21. îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfãşurãri a concursului.
    (2) Preşedintele comisiei de organizare a concursului ia toate mãsurile necesare îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la alin. (1). În acest scop, preşedintele comisiei de organizare a concursului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii şi membrii comisiei.
    ART. 7
    (1) Comisiile de concurs sunt numite de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare. Pentru probele al cãror rezultat poate fi contestat, prin aceeaşi hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii sunt numite şi comisiile corespunzãtoare de soluţionare a contestaţiilor.
    (2) În comisiile de concurs vor fi desemnaţi şi membri supleanţi, care vor înlocui de drept, în baza hotãrârii preşedintelui comisiei, pânã la finalizarea probei de concurs, în ordinea stabilitã de Consiliul Superior al Magistraturii, membrii comisiei care nu îşi pot exercita atribuţiile.
    (3) Din comisiile de concurs nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii, persoanele din conducerea Institutului Naţional al Magistraturii şi formatorii Institutului Naţional al Magistraturii care au calitatea de inspector judiciar.
    (4) Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţãmântului scris exprimat anterior şi are loc cu cel puţin 5 zile înaintea datei de desfãşurare a probei pentru care s-a constituit comisia.
    (5) Nu pot fi numite în comisia de organizare a concursului sau în comisiile de concurs persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini pânã la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Dacã incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, membrul în cauzã are obligaţia sã se retragã şi sã îi comunice de îndatã aceastã situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
    (6) Aceeaşi persoanã nu poate face parte din mai mult de o comisie din cadrul aceluiaşi concurs.
    (7) Modalitãţile de platã şi atribuţiile ce revin membrilor comisiilor de concurs se stabilesc prin contracte de participare încheiate în 3 exemplare între aceştia şi Consiliul Superior al Magistraturii.
    (8) Declaraţiile şi contractele de participare în comisii se centralizeazã de comisia de organizare a concursului şi se pãstreazã alãturi de celelalte documente de concurs.
    ART. 8
    (1) Comisia de concurs pentru proba constând în prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei pentru care se candideazã, numitã în continuare comisia de examinare, este formatã din 3 formatori ai Institutului Naţional al Magistraturii, specialişti în management, organizare judiciarã şi comunicare, propuşi de Institutul Naţional al Magistraturii, şi dintr-un judecãtor de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi un procuror de la Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, desemnaţi de colegiile de conducere.
    (2) Comisia de examinare este condusã de un preşedinte, numit de Plenul Consiliul Superior al Magistraturii dintre membrii comisiei.
    (3) În cazul în care, din cauza incompatibilitãţii sau a altor situaţii obiective, comisia de examinare nu se poate constitui cu formatorii Institutului Naţional al Magistraturii, specialişti în management, organizare judiciarã şi comunicare, Institutul Naţional al Magistraturii propune Plenului Consiliului Superior al Magistraturii alţi specialişti în materia respectivã, care nu au calitatea de formatori ai Institutul Naţional al Magistraturii, în vederea desemnãrii în comisie.
    ART. 9
    (1) Comisia de elaborare a subiectelor pentru testarea scrisã, denumitã în continuare comisia de elaborare a subiectelor, este formatã din 3 formatori ai Institutului Naţional al Magistraturii, specialişti în management, organizare judiciarã şi comunicare. Prevederile art. 8 alin. (2) şi (3) se aplicã în mod corespunzãtor.
    (2) Comisia de corectare a lucrãrilor elaborate în cadrul testãrii scrise, denumitã în continuare comisia de corectare, şi comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva rezultatelor obţinute la testarea scrisã, denumitã în continuare comisia de soluţionare a contestaţiilor pentru testarea scrisã, se constituie potrivit prevederilor alin. (1).
    ART. 10
    (1) Comisia de elaborare a subiectelor are, în principal, urmãtoarele atribuţii:1. elaborarea subiectelor de concurs şi a baremelor, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
    a) asigurarea concordanţei cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii;
    b) asigurarea cuprinderii echilibrate a materiei studiate şi a gradului de complexitate corespunzãtor conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
    c) evitarea repetãrii subiectelor de la concursurile anterioare;
    d) timpul necesar rezolvãrii subiectelor sã nu depãşeascã timpul alocat desfãşurãrii probei de concurs;
    e) indicarea, pentru fiecare subiect, atât a punctajului prevãzut în barem, cât şi a timpului recomandat pentru rezolvare;
    f) evitarea, pe cât posibil, a subiectelor ce conţin probleme controversate în doctrinã şi în practicã sau, în cazul unor astfel de situaţii, punctarea tuturor soluţiilor a cãror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentatã logic şi coerent;
    g) punerea accentului în notarea lucrãrilor pe motivarea soluţiei alese de candidat; în barem pot sã fie punctate modalitãţi alternative de motivare a soluţiei alese de candidat;2. predarea cãtre comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfãşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de notare în plicuri distincte, închise şi sigilate;
    3. elaborarea pentru testarea scrisã a 3 variante de subiecte.
    (2) Comisia de corectare examineazã, sub coordonarea preşedintelui comisiei, contestaţiile la barem şi adoptã baremul definitiv, care va fi publicat pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, şi corecteazã lucrãrile scrise.
    ART. 11
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor pentru testarea scrisã are, în principal, atribuţiile de recorectare a lucrãrilor şi de stabilire a rezultatului definitiv la testarea scrisã.
    ART. 12
    (1) Comisia pentru testarea psihologicã este formatã din 2 psihologi, desemnaţi de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii din rândul specialiştilor cuprinşi în tabelul psihologilor acreditaţi de Colegiul Psihologilor din România, având prioritate psihologii care sunt angajaţi ai Consiliului Superior al Magistraturii, Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi ai curţilor de apel.
    (2) Comisia pentru testarea psihologicã participã, fãrã dreptul de a pune întrebãri, la susţinerea oralã a proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei, în vederea evaluãrii capacitãţii candidatului de a lua decizii şi de a-şi asuma rãspunderea şi a verificãrii rezistenţei la stres, aplicã testele psihologice scrise şi realizeazã interviul psihologic al candidaţilor.
    (3) În comisia pentru testarea psihologicã vor fi desemnaţi şi membri supleanţi, care vor înlocui de drept, în baza hotãrârii preşedintelui comisiei de organizare a concursului, pânã la finalizarea probei de concurs, în ordinea stabilitã de Consiliul Superior al Magistraturii, membrii comisiei care nu îşi pot exercita atribuţiile.
    ART. 13
    (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva rezultatului obţinut la testarea psihologicã, denumitã în continuare comisia de soluţionare a contestaţiilor pentru testarea psihologicã, este compusã din 3 psihologi, desemnaţi de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii din rândul specialiştilor cuprinşi în tabelul psihologilor acreditaţi de Colegiul Psihologilor din România, alţii decât cei care au examinat iniţial candidaţii.
    (2) Prevederile art. 12 alin. (3) se aplicã în mod corespunzãtor.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Desfãşurarea concursului

    ART. 14
    (1) În termen de 10 zile de la data expirãrii termenului de depunere a candidaturilor, listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs se publicã pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la publicarea pe site, la Consiliul Superior al Magistraturii. Contestaţiile vor fi soluţionate de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, prin hotãrâre care se comunicã de îndatã contestatarului.
    (3) Dupã pronunţarea hotãrârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, se întocmeşte lista finalã a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, listã care se aduce la cunoştinţa publicã prin modalitatea prevãzutã la alin. (1).
    (4) În vederea evaluãrii proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere şi a publicãrii rezultatelor testãrii psihologice, fiecãrui candidat îi va fi atribuit un cod alcãtuit din 4 cifre.
    ART. 15
    (1) Proba constând în prezentarea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere constã în evaluarea proiectului de cãtre comisia de examinare şi în susţinerea oralã a acestuia.
    (2) Proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere nu va cuprinde în conţinutul sãu date care sã permitã identificarea candidatului, chiar şi în cazul în care candidatul a ocupat anterior o funcţie de conducere în cadrul Inspecţiei Judiciare sau face referire la persoanele care ocupã aceste funcţii.
    (3) Proiectul va fi verificat de cãtre comisia de organizare a concursului în vederea respectãrii prevederilor alin. (2), iar, în cazul în care se constatã posibilitatea identificãrii candidatului, va fi înştiinţat acesta în vederea modificãrii corespunzãtoare a proiectului. Proiectul modificat numai din perspectiva posibilitãţii identificãrii candidatului va fi depus la sediul Consiliului Superior al Magistraturii cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilitã pentru susţinerea probei.
    (4) Fiecare membru al comisiei de examinare evalueazã şi noteazã proiectul pe baza criteriilor prevãzute la alin. (6) şi predã procesul-verbal de notare, în plic închis, cu nota pentru fiecare proiect, comisiei de organizare a concursului. Notele acordate rãmân confidenţiale pânã dupã susţinerea oralã a proiectului şi notarea acesteia.
    (5) Candidaţii susţin oral, în faţa comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere. Dispoziţiile alin. (4) teza I se aplicã în mod corespunzãtor.
    (6) Pentru notarea proiectului şi a susţinerii orale vor fi avute în vedere, în principal, urmãtoarele criterii:
    a) capacitatea de organizare, capacitatea rapidã de decizie, autoperfecţionarea, capacitatea de analizã, sintezã, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativa şi capacitatea de adaptare rapidã;
    b) îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege şi regulamente şi respectarea principiului repartizãrii aleatorii, cunoaşterea şi aplicarea corectã a normelor de tehnicã legislativã, iniţiativele în ceea ce priveşte atribuţiile normative ale inspectorului-şef;
    c) comportamentul şi comunicarea în interiorul instituţiei, cu alte persoane şi instituţii, cu mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public şi transparenţa actului de conducere;
    d) folosirea adecvatã a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesitãţilor, gestionarea situaţiilor de crizã, raportul resurse investite - rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregãtirii şi perfecţionãrii profesionale şi repartizarea sarcinilor cãtre inspectori şi personalul Inspecţiei Judiciare;
    (7) Fiecare criteriu valoreazã 2,5 puncte din totalul punctajului pentru aceastã probã.
    (8) Comisia de organizare a concursului calculeazã media obţinutã de fiecare candidat ca urmare a notãrii efectuate de fiecare membru al comisiei conform alin. (4) şi, respectiv, alin. (5).
    (9) Nota obţinutã la proba constând în prezentarea proiectului referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere este media aritmeticã a celor douã medii calculate conform alin. (8).
    (10) Rezultatele susţinerii proiectului se publicã pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, dupã susţinerea probei de cãtre toţi candidaţii.
    (11) Rezultatele sunt definitive şi nu pot fi contestate.
    ART. 16
    Susţinerea oralã a proiectului se înregistreazã cu mijloace audiovideo. Înregistrãrile se pãstreazã o perioadã de un an de la data desfãşurãrii probei, dupã care se distrug.
    ART. 17
    (1) Testarea psihologicã constã în aplicarea unui test scris şi în susţinerea unui interviu al candidaţilor în faţa comisiei pentru testarea psihologicã.
    (2) Rezultatele testãrii psihologice vor fi concretizate într-un raport care va cuprinde profilul psihologic al fiecãrui candidat în raport cu funcţia pentru care candideazã, precum şi calificativul "admis" sau "respins"; calificativul acordat se aduce la cunoştinţã prin publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Candidaţii nemulţumiţi de calificativul acordat pot formula, în termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, contestaţii care se transmit prin fax la Consiliul Superior al Magistraturii.
    (4) Contestaţiile vor fi soluţionate de comisia de soluţionare a contestaţiilor pentru testarea psihologicã în termen de maximum 5 zile de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, inclusiv prin aplicarea de teste psihologice suplimentare.
    (5) La solicitarea comisiei de soluţionare a contestaţiilor pentru testarea psihologicã, rezultatele testãrii psihologice, concretizate în raportul care cuprinde profilul psihologic al candidatului în raport cu funcţia pentru care candideazã şi calificativul obţinut, sunt aduse la cunoştinţa membrilor acestei comisii.
    ART. 18
    Testarea scrisã constã în verificarea cunoştinţelor privind managementul, comunicarea şi resursele umane, pe baza unor subiecte cu rãspunsuri de tip sintezã, comune pentru funcţia de inspector-şef şi inspector-şef adjunct.
    ART. 19
    (1) Cu 48 de ore înainte de desfãşurarea testãrii scrise, comisia de elaborare a subiectelor stabileşte un set de 3 variante de subiecte.
    (2) Subiectele şi baremele de notare se predau în plicuri distincte, închise şi sigilate de cãtre comisia prevãzutã la alin. (1) comisiei de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de data şi ora susţinerii testãrii scrise. Plicurile se deschid în ziua concursului, în prezenţa reprezentanţilor candidaţilor, dupã expirarea termenului de acces în sãlile de concurs.
    ART. 20
    (1) Accesul candidaţilor în sala de concurs este permis pe baza actului de identitate, în ordinea afişatã, la ora stabilitã, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probelor. În mod excepţional, pot fi admişi candidaţi în salã şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu şi dupã deschiderea plicului cu subiecte.
    (2) Înainte de aducerea subiectelor în sãli, responsabilii de salã aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfãşurare a probelor şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizatã.
    ART. 21
    (1) Se interzice candidaţilor sã deţinã asupra lor pe timpul desfãşurãrii testãrii scrise orice fel de lucrãri care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaţii pot folosi în timpul concursului acele materiale a cãror posibilitate de utilizare este menţionatã explicit în bibliografia de concurs. Supraveghetorii verificã respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în sãli. Nerespectarea acestor dispoziţii duce la eliminarea din salã a candidatului, indiferent dacã materialele interzise au fost folosite sau nu.
    (2) Candidaţii se aşazã în ordine alfabeticã, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate, pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completeazã citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmeazã sã fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila de concurs.
    (3) Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampileazã la momentul predãrii lucrãrii, numai dupã ce persoanele care supravegheazã în salã au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectã a tuturor datelor prevãzute şi dupã ce responsabilii de salã semneazã în interiorul porţiunii din paginã care urmeazã sã fie sigilatã.
    (4) Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigileazã şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrãrii atrag anularea lucrãrii scrise respective.
    (5) Frauda doveditã atrage eliminarea candidatului din concurs. Se considerã fraudã şi încãlcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã întrun proces-verbal faptele constatate şi mãsurile luate, iar lucrarea scrisã se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv.
    ART. 22
    (1) Prin tragere la sorţi, un reprezentant al candidaţilor alege varianta de subiecte dintre cele 3 variante stabilite de comisia de elaborare a subiectelor.
    (2) Dupã extragerea variantei de subiecte, preşedintele comisiei de organizare a concursului şi persoana care a efectuat extragerea semneazã pe subiectul extras.
    (3) Niciun membru al comisiei de elaborare a subiectelor nu poate pãrãsi centrul de concurs şi nu poate comunica conţinutul subiectelor de concurs pânã la încheierea testãrii scrise.
    (4) Responsabilii de sãli primesc plicurile cu subiecte de la preşedinte, vicepreşedinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, verificã integritatea acestora, le deschid şi distribuie subiectele multiplicate fiecãrui candidat.
    (5) Pe parcursul desfãşurãrii testãrii scrise membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de sãli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificãri ale subiectelor sau baremelor. Orice nelãmurire legatã de subiecte se discutã direct cu comisia de elaborare a subiectelor. Pe toatã durata desfãşurãrii testãrii scrise, în sãlile de concurs au acces numai membrii comisiilor de elaborare a subiectelor şi de organizare a concursului, care supravegheazã desfãşurarea concursului.
    (6) Punctajul acordat şi timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, stabilite de comisia de elaborare a subiectelor, se transmit candidaţilor odatã cu subiectele, iar baremul de notare se afişeazã la centrul de concurs, la încheierea testãrii scrise.
    (7) În termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţioneazã în 48 de ore. Soluţia se motiveazã în termen de 3 zile de la expirarea termenului de 48 de ore prevãzut pentru soluţionarea contestaţiilor. Baremul de notare definitiv, stabilit în urma soluţionãrii contestaţiilor, se publicã de îndatã pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    ART. 23
    (1) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra în salã şi niciun candidat nu poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea scrisã şi semneazã de predarea acesteia. Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine testarea scrisã.
    (2) În cazuri excepţionale, dacã un candidat solicitã pãrãsirea temporarã a sãlii, el este însoţit de una dintre persoanele care supravegheazã, pânã la înapoierea în sala de concurs.
    (3) Timpul destinat elaborãrii lucrãrii scrise, stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, nu poate depãşi 4 ore şi se socoteşte din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
    (4) Pentru elaborarea lucrãrii scrise candidaţii folosesc numai cernealã sau pastã de culoare neagrã. Nu se foloseşte altã hârtie decât cea distribuitã candidaţilor de cãtre supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizatã, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
    (5) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornã câte îi sunt necesare.
    (6) Candidaţii care doresc sã corecteze o greşealã taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontalã.
    (7) În cazul în care unii candidaţi, din diferite motive, cum ar fi corectãri numeroase şi greşeli care ar putea fi interpretate drept semne de recunoaştere, doresc sã îşi transcrie lucrarea fãrã sã depãşeascã timpul stabilit, aceştia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de responsabilul de salã în procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor scrise. Colile folosite iniţial se anuleazã pe loc de responsabilul de salã, menţionându-se pe ele "anulat", se semneazã şi se pãstreazã în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.
    ART. 24
    (1) Pe mãsurã ce îşi încheie lucrãrile, candidaţii le predau supraveghetorilor.
    (2) La expirarea timpului acordat, candidaţii predau lucrãrile în faza în care se aflã, sub semnãturã, fiind interzisã depãşirea timpului stabilit. Dacã sunt mai mulţi candidaţi, ultimii 2 rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
    (3) La predarea lucrãrilor, supraveghetorii bareazã spaţiile nescrise, verificã numãrul de pagini şi îl trec în procesele-verbale de predare-primire de salã, pe care le semneazã candidaţii, precum şi în rubrica prevãzutã pe prima paginã a lucrãrii.
    (4) Pentru fiecare salã se întocmeşte un proces-verbal.
    (5) Lucrãrile anulate se strâng separat şi se pãstreazã de comisia de organizare a concursului alãturi de celelalte documente de concurs.
    (6) Supraveghetorii predau lucrãrile scrise, sub semnãturã, preşedintelui sau vicepreşedintelui comisiei de organizare a concursului, care le amestecã şi le numeroteazã, dupã care le predau preşedintelui comisiei de organizare a concursului, pe bazã de proces-verbal de predare-primire.
    ART. 25
    (1) Fiecare lucrare va fi corectatã de toţi membrii comisiei de corectare şi se apreciazã de cãtre fiecare dintre aceştia, separat, cu note de la 0 la 10, cu douã zecimale, respectându-se baremul de notare. Corectarea şi notarea pe baza baremului se înregistreazã în borderouri de notare separate de cãtre corectori, semnate de aceştia pe fiecare paginã.
    (2) Nota la testarea scrisã reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare dintre membrii comisiei. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrii notãri între 0 şi 1 va fi 1.
    (3) Pe timpul corectãrii, colţul lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare, în rubrica specialã a foii de concurs, cu cernealã neagrã, sub semnãturã, de cãtre un membru al comisiei de organizare a concursului. Dupã efectuarea acestor operaţiuni, colţul sigilat al lucrãrii se desface în prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui comisiei de organizare a concursului şi se coreleazã numãrul lucrãrii cu numele candidatului. Notele finale se înregistreazã imediat în borderourile de concurs.
    (4) Rezultatele obţinute la testarea scrisã se publicã pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii. Ora publicãrii pe site, menţionatã pe borderoul de concurs, reprezintã momentul de la care curge termenul de contestaţii.
    ART. 26
    (1) Candidatul nemulţumit de nota obţinutã la testarea scrisã poate formula contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii. Contestaţiile se depun personal sau se transmit prin fax Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrãri.
    (3) Lucrãrile scrise se recorecteazã de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor pentru testarea scrisã.
    (4) În vederea soluţionãrii contestaţiilor, lucrãrile scrise vor fi renumerotate şi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat. Fiecare lucrare va fi corectatã de toţi membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor pentru testarea scrisã. Nota finalã este reprezentatã de media aritmeticã a notelor acordate de cãtre fiecare dintre membrii comisiei. Nota lucrãrilor care au primit în urma corectãrilor notãri între 0 şi 1 va fi 1.
    (5) Nota obţinutã în urma contestaţiei este definitivã şi nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
    (6) Rezultatele în urma contestaţiilor se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii şi se publicã pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    ART. 27
    (1) Media generalã a candidatului reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la proba prevãzutã la art. 2 alin. (4) lit. a) şi la alin. (5) pct. 2.
    (2) Pe baza mediei generale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişeazã la sediul Consiliului Superior al Magistraturii şi se publicã pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Funcţia de conducere vacantã va fi ocupatã de candidatul care a obţinut cea mai mare medie generalã.
    (4) În caz de medii generale egale, departajarea candidaţilor se face în funcţie de nota obţinutã la testarea scrisã, iar dacã şi acestea sunt egale, vor fi avute în vedere, în ordine, urmãtoarele criterii: gradul profesional cel mai mare, vechimea cea mai mare în funcţia de judecãtor sau procuror, titlul de doctor în drept, calitatea de doctorand.
    (5) Pentru a ocupa funcţia pentru care candideazã, inspectorul trebuie sã obţinã cel puţin media generalã 7 (şapte), iar notele, atât la proba constând în prezentarea proiectului, cât şi la testarea scrisã, trebuie sã fie cel puţin 5 (cinci).
    ART. 28
    (1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii valideazã rezultatul concursului pentru numirea în funcţiile de conducere ale Inspecţiei Judiciare.
    (2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul în cazurile în care constatã cã nu au fost respectate condiţiile prevãzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau cã existã dovada sãvârşirii unei fraude.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 29
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 2 alin. (2), pentru primul concurs în vederea numirii în funcţiile de inspector-şef şi inspector-şef adjunct, anunţul privind organizarea concursului se publicã cu 30 de zile înaintea primei probe, iar termenul de depunere a candidaturilor este de 5 zile de la publicarea acestuia.
    (2) Pentru concursul prevãzut la alin. (1), prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (3), proiectul referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune cel mai târziu cu 3 zile înainte de data stabilitã pentru susţinerea oralã a acestuia, iar termenul de verificare a condiţiilor de înscriere la concurs este de douã zile. Prin derogare de la prevederile art. 15 alin. (3), proiectul modificat referitor la exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere se depune cel mai târziu cu 24 ore înainte de data stabilitã pentru susţinerea oralã a acestuia.
    ART. 30
    (1) Toate documentele întocmite pentru concurs se pãstreazã în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.
    (2) Lucrãrile de concurs se pãstreazã în original la dosarele profesionale ale candidaţilor.
    (3) Originalele documentelor în privinţa cãrora prezentul regulament dispune cã se înainteazã prin fax se transmit în maximum 5 zile de la transmiterea prin fax Direcţiei resurse umane şi organizare şi se arhiveazã la mapele de concurs.
    ART. 31
    Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculeazã potrivit art. 101 şi urmãtoarele din Codul de procedurã civilã.

                                       -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016