Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 152 din 1 martie 2006  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, precum si procedura de numire in functiile de judecator si procuror, fara concurs    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 152 din 1 martie 2006 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, precum si procedura de numire in functiile de judecator si procuror, fara concurs

EMITENT: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 230 din 14 martie 2006
În temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicatã, şi ale <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicatã,
având în vedere dispoziţiile art. 33 şi ale <>art. 106 lit. d) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare,

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotãrãşte:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului de admitere în magistraturã, precum şi procedura de numire în funcţiile de judecãtor şi procuror, fãrã concurs, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 321/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului de admitere în magistraturã, precum şi procedura de numire în funcţiile de judecãtor şi procuror, fãrã concurs, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 816 din 8 septembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.
ART. 3
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Consiliului
Superior al Magistraturii,
judecãtor Iulian Gîlcã

Bucureşti, 1 martie 2006.
Nr. 152.


ANEXĂ

REGULAMENTUL privind organizarea şi desfãşurarea concursului de admitere în magistraturã, precum şi procedura de numire în funcţiile de judecãtor şi procuror, fãrã concurs

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Admiterea în magistraturã se face, de regulã, prin concurs, pe baza competenţei profesionale, a aptitudinilor şi a bunei reputaţii, cu respectarea principiilor transparenţei şi egalitãţii.
(2) Concursul se organizeazã de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii, în condiţiile prezentului regulament.
ART. 2
La concursul de admitere în magistraturã pot participa persoanele care au îndeplinit funcţia de judecãtor sau de procuror şi care şi-au încetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate juridicã asimilat prin lege judecãtorilor şi procurorilor, avocaţii, notarii, asistenţii judiciari, consilierii juridici, persoanele care au îndeplinit funcţii de specialitate juridicã în aparatul Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului Poporului, Curţii de Conturi sau al Consiliului Legislativ, cadrele didactice din învãţãmântul juridic superior acreditat, cu o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani, precum şi magistraţii-asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cu o vechime de cel puţin 5 ani şi care şi-au încetat activitatea din motive neimputabile, dacã îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 14 alin. (2) şi, dupã caz, la <>art. 32 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
ART. 3
În mod excepţional pot fi numite în funcţia de judecãtor sau de procuror, fãrã concurs, persoanele care au îndeplinit funcţia de judecãtor, procuror şi magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cel puţin 10 ani şi a cãror activitate a încetat din motive neimputabile, precum şi avocaţii cu o vechime în profesie de cel puţin 10 ani, dacã îndeplinesc condiţiile prevãzute la <>art. 14 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.

CAP. II
Organizarea concursului

ART. 4
(1) Concursul de admitere se organizeazã, anual sau ori de câte ori este necesar, de Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii, pentru ocuparea posturilor vacante de la judecãtorii şi de la parchetele de pe lângã acestea.
(2) Data, locul, modul de desfãşurare a concursului, calendarul de desfãşurare, numãrul posturilor scoase la concurs, taxa de înscriere, tematica şi bibliografia de concurs se stabilesc prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii sau a Direcţiei de resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, dupã caz.
(3) Datele prevãzute la alin. (2) se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii cu cel puţin 60 de zile înainte de data stabilitã pentru concurs.
(4) Lista posturilor scoase la concurs se publicã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfãşurãrii concursului.
(5) Data, locul, modul de desfãşurare a concursului de admitere, numãrul de posturi scoase la concurs şi taxa de înscriere la concurs se aduc la cunoştinţã şi printr-un comunicat de presã, care se publicã în 3 cotidiene centrale.
(6) Cererile de înscriere tipizate, dupã aprobare de cãtre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, se înainteazã tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea odatã cu tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs.
(7) La înscriere candidaţii primesc cererea tipizatã şi un exemplar al prezentului regulament, precum şi tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs.
(8) Cererile pentru înscrierea la concurs se depun cu cel puţin 30 de zile înainte de data acestuia, la tribunale şi parchetele de pe lângã acestea, în ale cãror circumscripţii domiciliazã candidaţii.
(9) Candidatul va menţiona în cerere funcţia pentru care opteazã, judecãtor sau procuror, precum şi faptul cã a primit un exemplar al prezentului regulament.
(10) La cererea de înscriere se anexeazã urmãtoarele acte:
a) certificatul de naştere, în copie;
b) actul de identitate, în copie;
c) diploma de licenţã, în copie;
d) chitanţa de platã a taxei de înscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) declaraţia pe propria rãspundere cã nu a avut întreruperi în activitate;
h) curriculum vitae;
i) carnetul de muncã sau alte acte doveditoare ale vechimii în specialitate, în copie.
(11) Taxa de înscriere stabilitã de Consiliul Superior al Magistraturii se plãteşte la casieria tribunalului sau, dupã caz, a parchetului la care se face înscrierea. Pentru încasarea taxei se va utiliza chitanţier separat de cel folosit pentru activitatea curentã. Chitanţele se întocmesc în 3 exemplare, dintre care originalul şi al doilea exemplar se vor înmâna candidatului. Sumele astfel obţinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de platã.
(12) Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaţilor care au fost respinşi pentru neîndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, prevãzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d) şi la <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare. Cererea de restituire se depune la Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la înregistrare.
(13) Conducãtorii tribunalelor şi, dupã caz, ai parchetelor de pe lângã acestea vor transmite dosarele candidaţilor, cu cel puţin 25 de zile înainte de data concursului, la comisia de organizare a concursului.
ART. 5
(1) Consiliul Superior al Magistraturii numeşte comisia de organizare a concursului, comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare şi comisia de contestaţii.
(2) Nu vor fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude sau afini, pânã la gradul al patrulea inclusiv, în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor vor completa declaraţii în acest sens.
(3) Dacã incompatibilitatea prevãzutã la alin. (2) se iveşte ulterior desemnãrii membrilor comisiilor, membrul în cauzã are obligaţia sã se retragã şi sã comunice de îndatã aceastã situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
ART. 6
(1) Comisia de organizare a concursului se constituie prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Institutului Naţional al Magistraturii, şi coordoneazã organizarea şi desfãşurarea acţiunilor pentru concursul de admitere în magistraturã.
(2) Comisia de organizare a concursului se compune din:
- preşedinte: secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii, secretarul general adjunct sau directorul Direcţiei resurse umane şi organizare, dupã caz;
- vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, dupã caz;
- membri: directori, şefi de serviciu, judecãtori şi procurori detaşaţi în cadrul Consiliului Naţional al Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, consilieri asimilaţi magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 7
Comisia de organizare a concursului are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. transmite cererea tipizatã de înscriere cãtre tribunale şi parchetele de pe lângã acestea;
2. verificã îndeplinirea condiţiilor de înscriere, centralizeazã dosarele candidaţilor, întocmeşte şi afişeazã lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de înscriere, afişeazã lista finalã a candidaţilor;
3. controleazã şi îndrumã acţiunile privind organizarea şi desfãşurarea concursului - identificarea şi, dupã caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfãşurãrii concursului şi a pazei necesare pentru pãstrarea ordinii publice la centrele de examen şi de evaluare, asigurarea cheltuielilor de cazare şi masã pentru membrii comisiilor;
4. asigurã paza subiectelor şi a lucrãrilor scrise, la sediul comisiei şi în timpul transportului acestora, pentru pãstrarea ordinii publice la centrele de examen şi de evaluare;
5. asigurã confecţionarea ştampilelor-tip pentru examen, care sunt numerotate;
6. instruieşte, cu 24-48 de ore înaintea datei concursului, persoanele care asigurã supravegherea în sãlile de examen - responsabili de salã şi supraveghetori -, numite prin hotãrâre a preşedintelui comisiei de organizare;
7. preia de la comisia de elaborare a subiectelor, pe bazã de delegaţie nominalã, subiectele pentru probele scrise şi baremele de evaluare şi de notare, pe discipline de examen, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
8. pãstreazã, în condiţii de deplinã siguranţã, subiectele şi baremele de evaluare şi notare;
9. coordoneazã multiplicarea subiectelor pentru proba scrisã, imediat dupã extragerea variantei de concurs, în funcţie de numãrul candidaţilor, sigilând apoi plicurile conţinând necesarul de subiecte pentru fiecare salã;
10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru probele scrise;
11. repartizeazã candidaţii pe sãli, pentru probele scrise, în ordine alfabeticã, dispune afişarea listelor respective cu cel puţin 24 de ore înainte de prima probã, pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi pe uşile sãlilor în care se desfãşoarã probele;
12. predã comisiei de corectare lucrãrile scrise, precum şi baremele de evaluare şi de notare;
13. afişeazã baremul de evaluare şi notare la centrele de examen cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise şi asigurã publicarea acestuia pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
14. organizeazã transportul lucrãrilor scrise de la centrele de examen la centrul de evaluare şi rãspunde de securitatea acestora;
15. repartizeazã lucrãrile spre corectare, proporţional cu numãrul corectorilor;
16. ia mãsuri pentru ca în spaţiile în care îşi desfãşoarã activitatea comisia de corectare sau se desfãşoarã probele scrise de concurs sã nu pãtrundã persoane strãine neautorizate de comisie sau neprevãzute de prezentul regulament;
17. calculeazã mediile generale şi întocmeşte listele finale;
18. asigurã respectarea procedurii de evaluare şi notare;
19. analizeazã desfãşurarea şi rezultatele concursului şi prezintã concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
20. informeazã de îndatã Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;
21. asigurã afişarea şi publicarea simultanã pe paginile de Internet, de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii şi Institutul Naţional al Magistraturii, a rezultatelor concursului şi asigurã transmiterea rezultatelor cãtre tribunale şi parchetele de pe lângã acestea;
22. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificãri în modul de organizare şi desfãşurare a concursului;
23. exercitã orice alte atribuţii necesare bunei desfãşurãri a concursului.
ART. 8
(1) Preşedintele comisiei de organizare a concursului ia toate mãsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevãzute la art. 7.
(2) În acest scop preşedintele comisiei de organizare a concursului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii, membrii comisiei şi pentru supraveghetori, precum şi sarcinile ce revin tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea, în vederea bunei desfãşurãri a concursului.
(3) Preşedinţii tribunalelor şi prim-procurorii parchetelor de pe lângã acestea rãspund de ducerea la îndeplinire a acestor sarcini, sub coordonarea preşedintelui comisiei de organizare a concursului.
ART. 9
(1) Elaborarea subiectelor de concurs, a baremelor de evaluare şi notare şi a ghidurilor de corectare, respectiv evaluarea şi notarea lucrãrilor, se realizeazã de comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare a lucrãrilor scrise de sintezã, teoretice şi practice, şi comisia de contestaţii.
(2) Comisiile indicate la alin. (1) sunt numite prin hotãrâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi au un preşedinte comun. Preşedintele este membru al comisiei de elaborare a subiectelor, vegheazã la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor, stabileşte timpul de concurs, precum şi repartizarea lui între comisii şi coordoneazã activitatea comisiilor pe care le conduce. Preşedintele nu poate corecta lucrãri şi nici soluţiona contestaţii.
(3) Aceeaşi persoanã, cu excepţia preşedintelui comisiilor indicate la alin. (1), nu poate face parte din mai mult de o comisie.
(4) Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe baza consimţãmântului scris, exprimat anterior.
(5) Componenţa nominalã a acestor comisii se stabileşte în conformitate cu dispoziţiile legii şi ale prezentului regulament. Membrii comisiilor vor fi numiţi, de regulã, dintre persoanele care au fost înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi a Consiliului Superior al Magistraturii şi care au urmat cursurile Institutului Naţional al Magistraturii privind metodele şi tehnicile de evaluare.
(6) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, de corectare şi de contestaţii vor semna contracte de participare în comisii cu privire la modalitãţile de platã şi respectarea atribuţiilor ce le revin potrivit dispoziţiilor prezentului regulament.
(7) Declaraţiile şi contractele de participare în comisii vor fi centralizate de comisia de organizare a concursului şi se pãstreazã alãturi de celelalte documente de concurs.
(8) În comisiile prevãzute la alin. (1) vor fi numiţi şi membri supleanţi.
ART. 10
Numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor pentru proba scrisã de sintezã se face cu cel puţin 5 zile înaintea datei de desfãşurare a acestei probe.
ART. 11
Comisia de elaborare a subiectelor are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. elaborarea subiectelor de concurs, cu respectarea urmãtoarelor reguli:
a) sã fie în concordanţã cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul Naţional al Magistraturii;
b) sã evidenţieze operaţiile gândirii - analizã, sintezã, generalizare - în trãsãturi ale procesului de gândire - flexibilitate, dimensiunea criticã etc.;
c) sã fie astfel formulate încât tratarea lor sã angajeze cât mai multe posibilitãţi de analizã, de sintezã şi de generalizare din partea candidaţilor;
d) sã asigure o cuprindere echilibratã a materiei studiate, sã aibã grad de complexitate corespunzãtor conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
e) sã se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
f) timpul necesar rezolvãrii subiectelor sã nu depãşeascã timpul alocat desfãşurãrii probei de concurs;
g) sã anunţe/sã indice pentru fiecare subiect atât punctajul prevãzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;
h) sã se evite, pe cât posibil, subiectele ce conţin probleme controversate în doctrinã şi în practicã sau, în cazul unor astfel de situaţii, sã se puncteze toate soluţiile a cãror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentatã logic şi coerent;
i) sã se punã accentul în notarea lucrãrilor pe motivarea soluţiei alese de candidat; în barem pot sã fie punctate modalitãţi alternative de motivare a soluţiei alese de candidat;
j) sã se asigure unitatea de evaluare la nivel naţional;
2. predarea cãtre comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfãşurarea probei scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi de notare, pe discipline de examen, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
3. elaborarea, pentru proba scrisã de sintezã, teoreticã şi practicã, a câte trei variante de subiecte pentru fiecare materie, din care se alege prin tragere la sorţi numãrul subiectului probei scrise;
4. predarea cãtre comisia de corectare, cel târziu la momentul începerii corectãrii lucrãrilor, a ghidurilor de corectare pentru proba scrisã de sintezã.
ART. 12
(1) Comisia de corectare se constituie odatã cu numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor.
(2) Instruirea corectorilor se efectueazã de cãtre preşedintele comisiei de corectare.
(3) Comisia de corectare examineazã, sub coordonarea preşedintelui comisiei, contestaţiile la barem şi adoptã baremul definitiv, care va fi publicat pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 13
(1) Comisia de contestaţii se constituie prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Numirea membrilor comisiei de contestaţii pentru probele scrise va avea loc odatã cu numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor.
(3) Comisiile de contestaţii reevalueazã lucrãrile ale cãror note iniţiale au fost contestate şi acordã note, conform baremelor de evaluare şi notare şi ghidurilor de corectare.
ART. 14
(1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d), precum şi la <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, se realizeazã de comisia de organizare a concursului.
(2) Rezultatele verificãrii se afişeazã la sediul Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea şi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, cel mai târziu cu 15 zile înainte de data concursului.
(3) Candidaţii respinşi în urma verificãrii pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişarea listei la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea.
(4) Contestaţiile se depun la tribunale şi parchetele de pe lângã acestea şi se înainteazã de îndatã, prin fax, comisiei de organizare a concursului.
(5) Contestaţiile se soluţioneazã, prin hotãrâre definitivã, de secţia Consiliului Superior al Magistraturii corespunzãtoare opţiunii din cererea de înscriere, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului prevãzut la alin. (3).
(6) Lista finalã a candidaţilor se afişeazã la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea şi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.

CAP. III
Desfãşurarea concursului

ART. 15
Examinarea candidaţilor se va face prin susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi practice la urmãtoarele materii:
a) drept civil;
b) drept procesual civil;
c) drept penal;
d) drept procesual penal;
e) organizare judiciarã şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului.
ART. 16
(1) Cu 24 de ore înainte de desfãşurarea probei scrise, comisia de elaborare a subiectelor stabileşte câte trei varinte de subiecte pentru fiecare materie.
(2) Subiectele şi baremele de evaluare şi de notare, pe discipline de examen, vor fi puse în plicuri separate, sigilate, şi vor fi predate comisiei de organizare a concursului cu cel puţin 12 ore înainte de desfãşurarea probei scrise.
(3) Prin tragere la sorţi de cãtre un reprezentant desemnat de candidaţi vor fi stabilite subiectele pentru lucrãrile scrise, care vor fi multiplicate în numãr egal cu al candidaţilor la concurs, introduse în plicuri sigilate şi predate responsabililor din sãlile de concurs. Preşedintele comisiei de organizare a concursului şi persoana care a efectuat tragerea la sorţi semneazã pe versoul plicului ce conţine varianta extrasã.
(4) Dupã verificarea integritãţii plicurilor cu subiecte, supraveghetorii le vor distribui candidaţilor, comunicând ora începerii şi ora încheierii probei de concurs.
ART. 17
(1) Accesul candidaţilor în sãlile de concurs este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei.
(2) Se interzice candidaţilor sã deţinã asupra lor pe timpul desfãşurãrii probei orice fel de lucrãri care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Candidaţii pot folosi în timpul examenului acele materiale a cãror posibilitate de utilizare este menţionatã explicit în tematicã şi bibliografie.
(3) În vederea elaborãrii lucrãrii scrise candidaţii folosesc numai cernealã sau pix cu pastã de culoare neagrã.
(4) Candidaţii se aşazã în ordine alfabeticã, conform listelor afişate. Fiecare candidat primeşte o tezã de concurs tipizatã, cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii, pe care îşi scrie cu majuscule numele şi prenumele şi completeazã citeţ celelalte date de pe colţul ce urmeazã a fi lipit, precum şi coli obişnuite, marcate cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii, pentru ciorne. Colţul tezei de concurs va fi lipit şi ştampilat la momentul predãrii lucrãrii, numai dupã ce persoanele care supravegheazã în salã au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectã a tuturor datelor prevãzute şi dupã ce responsabilii de salã au semnat în interiorul porţiunii care urmeazã a fi sigilatã.
(5) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte nici un candidat nu mai poate intra în salã şi nici un candidat nu poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea scrisã şi semneazã de predarea acesteia. Candidaţii care nu se aflã în salã în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectivã.
(6) Pe toatã durata desfãşurãrii probei scrise este interzisã pãrãsirea sãlii de concurs de cãtre candidaţi. În cazuri excepţionale, dacã un candidat solicitã pãrãsirea temporarã a sãlii, el trebuie sã fie însoţit de una dintre persoanele care supravegheazã, pânã la înapoierea în sala de examen.
(7) Nici un membru al comisiei de organizare a concursului nu poate pãrãsi centrul de examen şi nu poate comunica în exterior conţinutul subiectelor de examen pânã la încheierea probei scrise.
ART. 18
(1) Timpul destinat elaborãrii lucrãrilor scrise este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor şi nu poate depãşi 4 ore, socotite din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat. Punctajul acordat şi timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, se transmit candidaţilor odatã cu subiectele.
(2) Pe parcursul desfãşurãrii probei membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de sãli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificãri ale subiectelor sau baremelor. Orice nelãmurire legatã de subiecte se discutã direct cu comisia de elaborare a subiectelor.
(3) Candidaţii care doresc sã corecteze o greşealã taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontalã. În cazul în care unii candidaţi, din diferite motive - corectãri numeroase şi greşeli care ar putea fi interpretate drept semn de recunoaştere -, doresc sã îşi transcrie lucrarea, fãrã sã depãşeascã timpul stabilit, aceştia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de cãtre supraveghetori în procesul-verbal de predare-primire a lucrãrilor scrise. Colile folosite iniţial se anuleazã pe loc de cãtre supraveghetori, menţionându-se pe ele "anulat", se semneazã de cei 2 supraveghetori şi se pãstreazã în condiţiile stabilite pentru lucrãrile scrise.
(4) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornã câte îi sunt necesare.
(5) La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrãrile în faza în care se aflã, sub semnãturã, fiind interzisã depãşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rãmân în salã pânã la predarea ultimei lucrãri.
(6) La predarea lucrãrilor supraveghetorii bareazã spaţiile nescrise, verificã numãrul de pagini şi îl trec în procesele-verbale de predare-primire pe care le semneazã candidaţii, precum şi în rubrica prevãzutã pe prima paginã a lucrãrii.
(7) Preşedintele şi un membru al comisiei de organizare a concursului, dupã ce preiau lucrãrile sub semnãturã de la supraveghetori, le amestecã şi le numeroteazã, dupã care le predau pe bazã de proces-verbal preşedintelui şi unui membru al comisiei de corectare.
(8) Frauda doveditã atrage eliminarea din concurs. Se considerã fraudã şi înscrierea numelui candidatului pe teza de concurs în afara rubricii care se sigileazã şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrãrii, precum şi nerespectarea dispoziţiilor art. 17 alin. (2). În aceste cazuri responsabilul de salã consemneazã într-un proces-verbal faptele şi mãsurile luate, iar lucrarea se anuleazã cu menţiunea "fraudã". Procesul-verbal se comunicã comisiei de organizare şi candidatului respectiv.
(9) Pentru fiecare salã de concurs se întocmeşte un proces-verbal.
ART. 19
(1) Baremul de evaluare şi notare stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, pentru fiecare subiect de concurs, se afişeazã, cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise, la centrele de examen. În termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţioneazã de comisia de corectare în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluţionãrii contestaţiilor se afişeazã pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(2) Lucrarea scrisã se noteazã cu note de la 10 la 0, cu douã zecimale. Nota 1 se acordã atunci când punctajul obţinut de candidat este mai mic sau egal cu aceastã notã. Nota finalã a lucrãrii de concurs o reprezintã media aritmeticã, cu douã zecimale, a notelor obţinute la fiecare dintre materiile de concurs prevãzute la art. 15 lit. a)-e). Organizarea judiciarã şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului constituie o singurã materie de concurs.
(3) Corectarea lucrãrilor se face separat de cãtre 2 membri ai comisiei de corectare, notarea acestora fiind trecutã în borderouri separate, semnate pe fiecare paginã. Nota finalã a lucrãrii o reprezintã media celor douã note acordate. Dacã între notele acordate diferenţa este mai mare de un punct, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat de cãtre preşedintele comisiei prin tragere la sorţi dintre ceilalţi corectori. Nota datã la reevaluare se consemneazã într-un borderou de notare distinct, sub semnãtura celor 3 membri ai comisiei de reevaluare, şi se trece pe lucrare, în rubrica specialã a foii de concurs, cu cernealã neagrã, sub semnãturã, de cãtre comisia de organizare a concursului.
(4) Pe timpul corectãrii colţul sigilat al lucrãrii nu se desigileazã. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnãtura celor care le-au acordat şi apoi pe lucrare de cãtre comisia de organizare a concursului. Dupã ce toate lucrãrile scrise au fost corectate şi notate, iar notele înscrise pe lucrãri, acestea se deschid în prezenţa preşedintelui comisiei de organizare a concursului, iar notele finale se înregistreazã imediat în borderourile de examen.
(5) Borderourile de examen, completate cu notele obţinute la probele scrise şi media generalã a probei scrise, se afişeazã la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea şi se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
ART. 20
(1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele concursului pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la afişarea acestora la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea. Contestaţiile se depun la sediul Institutului Naţional al Magistraturii sau la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea, caz în care se înainteazã de îndatã, prin fax, la Institutul Naţional al Magistraturii.
(2) În vederea soluţionãrii contestaţiilor lucrãrile scrise vor fi renumerotate şi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat.
(3) Fiecare lucrare a cãrei notã iniţialã a fost contestatã se recorecteazã de cãtre 2 membri ai comisiei de contestaţii. În cazul în care se constatã o diferenţã mai mare de un punct între notele celor 2 corectori sau dacã diferenţa dintre media stabilitã de comisia de corectare şi de comisia de contestaţii este mai mare de 1,5 puncte, nota finalã va fi stabilitã de o comisie formatã din cei 2 corectori şi un arbitru desemnat dintre ceilalţi corectori prin tragere la sorţi de cãtre preşedintele comisiei de contestaţii.
(4) Nota obţinutã în urma contestaţiei nu poate fi mai micã decât nota contestatã.
(5) Notarea comisiei de contestaţii este definitivã.
(6) Lista cuprinzând rezultatele finale ale probei scrise, dupã soluţionarea contestaţiilor, se publicã simultan pe paginile de Internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se afişeazã la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângã acestea.
(7) Pentru ocuparea unui post vacant de judecãtor sau de procuror candidatul trebuie sã obţinã cel puţin media generalã 7 (şapte), dar nu mai puţin de nota 5 (cinci) la fiecare dintre materiile de concurs.
(8) La medii egale departajarea candidaţilor se face în funcţie de vechimea în activitatea juridicã. În situaţia în care existã posturi vacante de judecãtori şi procurori, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate suplimenta numãrul de posturi scoase la concurs, astfel încât sã poatã fi repartizaţi toţi candidaţii care au obţinut medii egale cu cea a ultimului candidat declarat admis.
ART. 21
(1) Candidaţii admişi la proba scrisã vor fi verificaţi sub aspectul bunei reputaţii de cãtre inspectori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, şi vor fi programaţi pentru a se prezenta la vizita medicalã şi la testarea psihologicã.
(2) Candidaţii inapţi pentru exercitarea funcţiei din punct de vedere medical sau psihologic, precum şi cei care nu se bucurã de o bunã reputaţie sunt declaraţi respinşi.
ART. 22
Secţiile Consiliului Superior al Magistraturii verificã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 14 alin. (2) şi la <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, de cãtre candidaţii declaraţi admişi la concurs.

CAP. IV
Validarea concursului

ART. 23
(1) Tabelul cu rezultatele finale se supune spre validare Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Dupã validarea concursului de admitere în magistraturã, Consiliul Superior al Magistraturii efectueazã repartizarea candidaţilor declaraţi admişi pe posturile scoase la concurs, în ordinea descrescãtoare a mediilor obţinute, pe baza opţiunilor acestora.
(3) Candidaţii care nu au fost declaraţi admişi pentru funcţia pentru care au concurat, dar care îndeplinesc condiţiile de medie prevãzute la art. 20 alin. (7), pot opta pentru posturile rãmase neocupate în urma desfãşurãrii concursului.
(4) Repartizarea lor pe aceste posturi se va face, în ordinea descrescãtoare a mediilor obţinute, dupã încheierea repartizãrii candidaţilor care şi-au exprimat opţiunea pentru funcţiile respective prin cererea de înscriere.
ART. 24
În termen de cel mult 30 de zile de la data validãrii concursului de admitere în magistraturã, Consiliul Superior al Magistraturii propune Preşedintelui României numirea în funcţia de judecãtor sau, dupã caz, de procuror a candidaţilor admişi.

CAP. V
Procedura de numire în funcţia de judecãtor sau de procuror, fãrã concurs

ART. 25
(1) Pentru numirea în funcţia de judecãtor sau de procuror, fãrã concurs, a persoanelor prevãzute la art. 3, ori de câte ori este nevoie, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii stabileşte numãrul de posturi ce pot fi ocupate în condiţiile prezentului capitol, precum şi instanţele şi parchetele la care acestea pot funcţiona.
(2) Lista posturilor stabilite potrivit alin. (1) se publicã pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi se afişeazã la sediile instanţelor şi parchetelor.
ART. 26
(1) Cererile pentru ocuparea posturilor menţionate la art. 25 se depun la sediul Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de cel mult 30 de zile de la data afişãrii, însoţite de înscrisurile prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor prevãzute de <>art. 33 alin. (5), (7), (8) şi (10) din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, precum şi de orice alte înscrisuri considerate relevante de candidat.
(2) Fiecare candidat va opta în cerere pentru postul pe care doreşte sã îl ocupe.
ART. 27
(1) În termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererilor, Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte un referat privind îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 14 alin. (2) lit. a)-d) şi la <>art. 33 alin. (5), (7) şi (8), dupã caz, din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(2) Dupã întocmirea referatului se solicitã Inspecţiei judiciare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii verificarea îndeplinirii condiţiei bunei reputaţii.
(3) Condiţia bunei reputaţii se verificã de Inspecţia judiciarã, în termen de 30 de zile de la solicitarea prevãzutã la alin. (2), cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 677/2001 , aplicate în mod corespunzãtor.
ART. 28
(1) Dupã verificarea condiţiei bunei reputaţii, Inspecţia judiciarã înainteazã Direcţiei resurse umane şi organizare procesele-verbale din care rezultã îndeplinirea sau, dupã caz, neîndeplinirea condiţiei bunei reputaţii.
(2) Candidaţii care se bucurã de o bunã reputaţie vor fi programaţi pentru a se prezenta la testarea psihologicã şi la vizita medicalã. Rezultatul testãrii psihologice şi al vizitei medicale se transmite Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Direcţia resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii întocmeşte, în termen de 30 de zile de la primirea înscrisurilor prevãzute la alin. (1) şi (2), propunerile pentru numirea în posturile de judecãtor şi de procuror şi le înainteazã secţiei corespunzãtoare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Propunerile se întocmesc cu respectarea urmãtoarelor criterii:
- vechimea în funcţiile de judecãtor, procuror, magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau în activitatea de avocat;
- vechimea în alte funcţii ori activitãţi prevãzute la <>art. 86 din Legea nr. 303/2004 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, ca fiind vechime în magistraturã;
- calificativul acordat cu ocazia ultimei evaluãri a activitãţii judecãtorului, procurorului sau magistratului-asistent, precum şi aprecieri asupra activitãţii desfãşurate ca avocat, eliberate de secretarul Comisiei permanente a Uniunii Naţionale a Barourilor din România;
- deţinerea unor titluri ştiinţifice în domeniul juridic sau, dupã caz, participarea ori desfãşurarea unor activitãţi ştiinţifice în acest domeniu;
- absolvirea unor cursuri de specializare;
- alte aspecte relevante.
ART. 29
(1) În vederea numirii în funcţia de judecãtor sau de procuror, candidaţii apţi din punct de vedere medical şi psihologic pentru exercitarea funcţiei şi care se bucurã de o bunã reputaţie vor susţine un interviu în faţa secţiei corespunzãtoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Secţiile recomandã Plenului Consiliului Superior al Magistraturii numirea persoanelor selectate în funcţia de judecãtor, respectiv de procuror, precum şi postul pe care urmeazã sã îl ocupe.
(3) Candidaţii recomandaţi de secţii şi aprobaţi de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii vor fi propuşi Preşedintelui României pentru numirea în funcţia de judecãtor sau, dupã caz, de procuror.
(4) Persoanele care au funcţionat ca judecãtor sau procuror cel puţin 10 ani ori care îndeplinesc aceastã condiţie de vechime prin cumularea vechimii ca judecãtor, procuror şi avocat pot fi numite judecãtor sau procuror, fãrã concurs, la instanţele ori parchetele de acelaşi grad cu al celor la care au funcţionat, cu excepţia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
(5) Persoanele care au îndeplinit funcţia de magistrat-asistent la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cel puţin 10 ani, precum şi avocaţii cu aceeaşi vechime în profesie pot fi numiţi fãrã concurs numai la judecãtorii sau parchetele care funcţioneazã pe lângã acestea.

CAP. VI
Cursuri de formare profesionalã

ART. 30
(1) Dupã numirea în funcţia de judecãtor sau de procuror, persoanele prevãzute la art. 24 şi la art. 29 alin. (3) sunt obligate sã urmeze, pe o perioadã de 6 luni, un curs de formare profesionalã în cadrul Institutului Naţional al Magistraturii. Cursul va cuprinde în mod obligatoriu şi elemente de drept comunitar.
(2) La finalizarea cursului persoanele prevãzute la art. 29 alin. (3) vor susţine un examen pentru verificarea cunoştinţelor.
(3) Examenul prevãzut la alin. (2) constã în verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice, prin probe scrise şi orale.
(4) Tematica şi bibliografia pentru disciplinele care fac obiectul examenului se elaboreazã de Institutul Naţional al Magistraturii şi se aprobã de Consiliul Superior al Magistraturii, cu cel puţin 30 de zile înainte de data examenului.
(5) Elaborarea subiectelor de examen, a baremelor de evaluare şi notare şi a ghidurilor de corectare, respectiv evaluarea şi notarea lucrãrilor, se realizeazã de comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare, în cazul probelor scrise de sintezã, teoretice şi practice, şi de comisia de contestaţii, cu excepţia probelor orale. Aceste comisii sunt numite prin hotãrâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, şi au un preşedinte comun.
(6) Comisiile sunt formate în mod distinct pentru probele scrise, teoretice şi practice, la drept civil şi drept procesual civil, respectiv la drept penal şi drept procesual penal, din câte un membru al personalului de instituire din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii şi din câte 2 judecãtori sau, dupã caz, 2 procurori.
(7) Comisia de elaborare a subiectelor pentru probele orale constituie comisie de examinare în cazul acestora. Se constituie comisii de examinare, formate din câte un membru al personalului de instruire din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii şi din câte 2 judecãtori sau, dupã caz, 2 procurori, pentru fiecare dintre materiile de examen prevãzute la art. 31 alin. (1).
ART. 31
(1) Probele scrise teoretice constau în lucrãri scrise, cu subiecte comune pentru judecãtori şi procurori, din urmãtoarele materii:
a) drept civil;
b) drept procesual civil;
c) drept penal;
d) drept procesual penal.
(2) Probele scrise practice constau în soluţionarea unor speţe şi întocmirea unor acte procedurale, distincte pentru judecãtori şi procurori.
(3) Probele scrise teoretice şi practice se vor susţine pe parcursul a douã zile, dupã urmãtoarea repartizare:
- prima zi: proba teoreticã la dreptul civil, la dreptul procesual civil şi proba practicã constând în rezolvarea unei speţe şi întocmirea de acte procedurale;
- a douã zi: proba teoreticã la dreptul penal şi dreptul procesual penal, precum şi proba practicã constând în rezolvarea unei speţe şi întocmirea de acte procedurale.
(4) Timpul alocat pentru probele scrise este stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, în raport de complexitatea subiectelor, dar nu poate depãşi 4 ore.
(5) La proba practicã este permisã consultarea legislaţiei indicate în bibliografie, cu excepţia celei comentate sau adnotate.
(6) Nota probei scrise teoretice şi practice este media aritmeticã a notelor acordate de membrii comisiei de corectare pentru fiecare dintre materiile prevãzute la alin. (1).
(7) Nota generalã a probei scrise este rezultatul mediei aritmetice a notelor obţinute la materiile prevãzute la alin. (1).
(8) Mediile aritmetice vor fi calculate cu douã zecimale.
ART. 32
(1) Probele orale teoretice şi practice se susţin la urmãtoarele materii:
a) fundamentele constituţionale ale statului de drept şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului;
b) instituţiile de bazã din dreptul civil şi dreptul procesual civil;
c) instituţiile de bazã din dreptul penal şi dreptul procesual penal;
d) organizarea judiciarã şi Codul deontologic al judecãtorilor şi procurorilor;
e) elemente de drept comunitar.
(2) Examinarea se face pe bazã de bilete, care conţin atât subiecte teoretice, cât şi subiecte practice.
(3) Pentru pregãtirea subiectelor candidatul va beneficia de un timp de gândire de 30 de minute, înaintea fiecãrei comisii de examinare.
(4) Nota probei orale pentru fiecare materie reprezintã media aritmeticã a notelor acordate de fiecare membru al comisiei. Nota astfel acordatã este definitivã.
(5) Nota generalã a probei orale este rezultatul mediei aritmetice a notelor obţinute pentru fiecare materie de examen.
(6) Desfãşurarea probelor orale se înregistreazã cel puţin cu mijloace audio. Înregistrãrile se pãstreazã o perioadã de un an de la data desfãşurãrii probei, dupã care se distrug.
ART. 33
Notarea se face cu note de la 10 la 0, cu douã zecimale. Nota 1 se acordã atunci când punctajul obţinut de candidat este mai mic sau egal cu aceastã notã.
ART. 34
(1) Nota finalã a examenului reprezintã media aritmeticã a notelor generale obţinute la proba scrisã şi la proba oralã, determinate potrivit art. 31 alin. (7) şi, dupã caz, art. 32 alin. (5).
(2) Pentru absolvirea cursurilor de specializare candidatul trebuie sã obţinã cel puţin media generalã 7 (şapte), dar nu mai puţin de nota 5 (cinci) la fiecare dintre materiile de examen.
ART. 35
Rezultatul examenului poate fi contestat în termen de 48 de ore de la afişarea la sediul Institutului Naţional al Magistraturii. Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 3 zile de comisiile de contestaţii numite de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii, formate dintr-un membru al personalului de instruire din cadrul acestuia şi 2 judecãtori sau, dupã caz, 2 procurori, alţii decât membrii comisiei de examinare.
ART. 36
Nepromovarea examenului sau absenţa nejustificatã conduce la eliberarea din funcţie.

CAP. VII
Dispoziţii speciale privind testarea psihologicã

ART. 37
(1) Testarea psihologicã constã în susţinerea unor teste specifice, propuse de specialişti din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, şi se concretizeazã prin acordarea calificativului "admis" sau "respins".
(2) Rezultatele testãrii psihologice se comunicã Direcţiei resurse umane şi organizare, precum şi, în mod individual, fiecãrui candidat, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, în termen de cel mult 15 zile de la susţinerea probei.
(3) În termen de 3 zile de la primirea comunicãrii, candidaţii respinşi pot formula contestaţie, care se depune la Direcţia resurse umane şi organizare.
(4) Contestaţiile se soluţioneazã de cãtre comisia de reexaminare psihologicã, formatã din 2 psihologi cu gradul profesional de psiholog principal, desemnaţi de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare.
(5) Comisia de reexaminare va proceda la reevaluarea rezultatelor testului susţinut de candidat.
(6) Calificativul acordat de comisia de reexaminare psihologicã este definitiv şi se comunicã în mod individual candidatului în condiţiile alin. (2).

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 38
Termenele prevãzute de prezentul regulament se calculeazã potrivit dispoziţiilor art. 101 din Codul de procedurã civilã.
ART. 39
(1) Pentru cazurile în care prezentul regulament stipuleazã cã un document urmeazã sã fie afişat la sediile instanţelor sau ale parchetelor, anunţul se va afişa de îndatã pe sau lângã uşa de intrare a instanţei sau parchetului.
(2) Preşedinţii tribunalelor sau, dupã caz, prim-procurorii parchetelor de pe lângã acestea transmit documentele primului-grefier sau grefierului însãrcinat cu activitatea de registraturã, pentru a fi afişate, indicând perioada pentru care vor fi afişate. În momentul afişãrii, precum şi al retragerii documentului, grefierul va nota ora şi data afişãrii sau a retragerii pe document, însoţite de semnãtura sa. Grefierul transmite de îndatã documentul retras preşedintelui tribunalului sau conducãtorului parchetului.
ART. 40
(1) Lucrãrile de concurs ale candidaţilor declaraţi admişi se înainteazã, în original, la mapele profesionale întocmite acestora, dupã numirea în funcţie, în condiţiile legii.
(2) Restul lucrãrilor scrise, precum şi toate celelalte documente privind desfãşurarea concursului se arhiveazã şi se pãstreazã în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.
(3) Originalele documentelor în privinţa cãrora prezentul regulament dispune cã se înainteazã Direcţiei resurse umane şi organizare prin fax se transmit de cãtre tribunale sau parchetele de pe lângã acestea, prin grija preşedinţilor tribunalelor şi a prim-procurorilor parchetelor de pe lângã acestea, dupã caz, în cel mai scurt timp şi se arhiveazã la mapele de concurs.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016