Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 151 din 13 martie 2012  privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 151 din 13 martie 2012 privind aprobarea Statutului propriu de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 23 martie 2012

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 22 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plãţi şi Inspecţie Socialã,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Se aprobã Statutul propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plãţi şi Inspecţie Socialã, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 717 din 22 octombrie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se abrogã.
    ART. 3
    În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, la propunerea directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Plãţi şi Inspecţie Socialã, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale se aprobã regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia.


                PRIM-MINISTRU
            MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU

                     Contrasemneazã:


                     ────────────────
               Ministrul muncii, familiei
                şi protecţiei sociale,
                 Claudia Boghicevici

               Ministrul administraţiei
                    şi internelor,
                    Gabriel Berca

            p. Ministrul finanţelor publice,
                Gheorghe Gherghina,
                 secretar de stat


    Bucureşti, 13 martie 2012.
    Nr. 151.


    ANEXĂ

                             STATUT PROPRIU
           de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru
                        Plãţi şi Inspecţie Socialã

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Agenţia Naţionalã pentru Plãţi şi Inspecţie Socialã, denumitã în continuare Agenţia, este organizatã şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plãţi şi Inspecţie Socialã.
    ART. 2
    (1) Agenţia are în subordine agenţii pentru plãţi şi inspecţie socialã judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, ca servicii publice deconcentrate cu personalitate juridicã.
    (2) Agenţiile teritoriale, în funcţie de nevoile locale şi pentru eficientizarea activitãţii proprii, pot organiza în subordine agenţii locale.

    CAP. II
    Atribuţiile Agenţiei şi ale agenţiilor teritoriale

    ART. 3
    (1) În realizarea obiectivelor sale, Agenţia îndeplineşte, în principal, atribuţiile prevãzute de art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2011.
    (2) Pentru realizarea obiectivelor sale în domeniul inspecţiei sociale, Agenţia îndeplineşte şi urmãtoarele atribuţii specifice:
    a) asigurã exercitarea activitãţilor de inspecţie la nivel naţional în domeniul sistemului naţional de asistenţã socialã, în scopul respectãrii drepturilor sociale ale cetãţenilor;
    b) desfãşoarã activitãţi de monitorizare pentru aplicarea unitarã a prevederilor legale referitoare la administrarea fondurilor pentru plata beneficiilor de asistenţã socialã, precum şi a celor alocate pentru susţinerea şi dezvoltarea serviciilor sociale, a proiectelor, programelor şi politicilor din domeniu;
    c) formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii, organizãrii şi a metodei de acordare a beneficiilor de asistenţã socialã şi serviciilor sociale;
    d) controleazã furnizorii de servicii sociale publici şi privaţi din punctul de vedere al eficienţei şi performanţei acestora în îndeplinirea obiectivelor stabilite în conformitate cu standardele de calitate şi de cost, conform reglementãrilor în vigoare;
    e) dispune, în condiţiile legii, suspendarea ori încetarea temporarã sau definitivã a serviciului social în cazul încãlcãrii grave a prevederilor legale în domeniu şi urmãreşte îndeplinirea mãsurilor dispuse;
    f) solicitã comisiilor de acreditare retragerea acreditãrii şi urmãreşte îndeplinirea mãsurilor dispuse în cazul în care constatã neconformitãţi în funcţionarea serviciilor sociale;
    g) elaboreazã şi difuzeazã metodologii, proceduri de inspecţie socialã, instrucţiuni şi ghiduri specifice activitãţii de inspecţie socialã;
    h) elaboreazã planul anual de inspecţie pentru implementarea politicii sistemului naţional de beneficii de asistenţã socialã;
    i) controleazã respectarea standardelor de calitate în acordarea serviciilor sociale publice şi private;
    j) acţioneazã la nivel naţional pentru prevenirea şi înlãturarea efectelor oricãror acte sau fapte care încalcã principiile şi normele din domeniul asistenţei sociale stabilite prin convenţiile internaţionale la care România este parte sau prin reglementãrile Uniunii Europene;
    k) efectueazã analize de risc în vederea eficientizãrii activitãţii de inspecţie socialã;
    l) înregistreazã, centralizeazã şi sintetizeazã informaţiile referitoare la furnizorii de servicii sociale şi la serviciile sociale acordate de aceştia;
    m) propune autoritãţilor administraţiei publice, precum şi persoanelor fizice şi juridice, publice şi private controlate, luarea mãsurilor pentru respectarea prevederilor legale încãlcate, stabilirea rãspunderii juridice a persoanelor vinovate, dupã caz, precum şi remedierea deficienţelor constatate în urma activitãţii de inspecţie;
    n) dispune în cazul autoritãţilor administraţiei publice, precum şi în cazul persoanelor fizice şi juridice, publice şi private controlate, în condiţiile legii, acordarea, suspendarea sau încetarea, dupã caz, a drepturilor sociale atunci când se constatã cã acestea nu au fost acordate în conformitate cu prevederile legale;
    o) constatã şi sancţioneazã neîndeplinirea mãsurilor dispuse în urma activitãţii de inspecţie socialã, în condiţiile legii.
    (3) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse prin lege în domeniul sãu de competenţã.
    ART. 4
    (1) În exercitarea atribuţiilor prevãzute la art. 16 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2011, agenţiile teritoriale îndeplinesc urmãtoarele atribuţii specifice:
    a) asigurã exercitarea activitãţilor de inspecţie la nivel teritorial în domeniul sistemului naţional de asistenţã socialã, în scopul respectãrii drepturilor sociale ale cetãţenilor;
    b) desfãşoarã activitãţi de control, precum şi de monitorizare a modului în care sunt stabilite şi acordate beneficiile de asistenţã socialã la nivel teritorial;
    c) promoveazã acţiuni de informare şi conştientizare a cetãţenilor asupra drepturilor sociale şi stabilesc programe de colaborare cu societatea civilã;
    d) controleazã respectarea prevederilor legale privind accesul egal şi nediscriminatoriu al cetãţenilor la drepturile sociale;
    e) propun suspendarea ori încetarea temporarã sau definitivã a serviciului social în cazul încãlcãrii grave a prevederilor legale în domeniu şi urmãresc îndeplinirea mãsurilor dispuse;
    f) propun autoritãţilor administraţiei publice, precum şi persoanelor fizice şi juridice, publice şi private controlate, luarea mãsurilor pentru respectarea prevederilor legale încãlcate, stabilirea rãspunderii juridice a persoanelor vinovate, dupã caz, precum şi remedierea deficienţelor constatate în urma activitãţii de inspecţie;
    g) dispun în cazul autoritãţilor administraţiei publice, precum şi în cazul persoanelor fizice şi juridice, publice şi private controlate, acordarea, suspendarea sau încetarea, dupã caz, a drepturilor sociale atunci când se constatã cã acestea nu au fost acordate în conformitate cu prevederile legale;
    h) constatã şi sancţioneazã neîndeplinirea mãsurilor dispuse în urma activitãţii de inspecţie socialã;
    i) constatã contravenţiile şi, dupã caz, aplicã sancţiunile prevãzute de lege, prin inspectorii sociali;
    j) sesizeazã organele competente, în cazul în care se constatã sãvârşirea faptelor care încalcã prevederile legale a cãror cercetare nu se aflã în sfera proprie de competenţã;
    k) desfãşoarã activitãţi de cercetare şi analizã socialã, pentru cunoaşterea realitãţii sociale, ca urmare a controlului sau a rezultatelor acestuia, şi formuleazã propuneri de îmbunãtãţire a activitãţii, organizãrii şi a metodei de acordare a beneficiilor de asistenţã socialã şi a serviciilor sociale;
    l) elaboreazã situaţii statistice şi analize specifice activitãţii de control desfãşurate la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti.
    (2) Agenţiile teritoriale îndeplinesc orice alte atribuţii dispuse prin lege în domeniul lor de competenţã.
    (3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, agenţiile teritoriale coopereazã cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu organizaţiile guvernamentale, cu societatea civilã, precum şi cu partenerii sociali.

    CAP. III
    Structura organizatoricã şi numãrul maxim de posturi ale Agenţiei, la nivel central şi local

    ART. 5
    (1) Structura organizatoricã a aparatului central al Agenţiei este prevãzutã în anexa nr. 1.
    (2) Structura organizatoricã cadru a agenţiilor teritoriale este prevãzutã în anexa nr. 2.
    (3) Atribuţiile compartimentelor constituite potrivit structurilor organizatorice prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, la propunerea directorului general al Agenţiei.
    ART. 6
    Prin decizie a directorului general al Agenţiei, în cadrul structurilor organizatorice prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, se pot organiza servicii, birouri sau compartimente, conform legii, în funcţie de necesitãţile care se impun în vederea îndeplinirii atribuţiilor.
    ART. 7
    (1) Agenţia funcţioneazã cu un numãr maxim de 1438 de posturi, finanţate de la bugetul de stat, funcţionari publici şi personal contractual, din care 87 de posturi pentru aparatul central şi 1351 de posturi pentru agenţiile teritoriale.
    (2) Statul de funcţii pentru aparatul central al Agenţiei se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
    (3) Repartizarea numãrului de posturi şi statul de funcţii pentru agenţiile teritoriale se aprobã prin decizie a directorului general al Agenţiei.

    CAP. IV
    Conducerea Agenţiei

    ART. 8
    (1) Agenţia este condusã de un director general, funcţie publicã de conducere, având, în principal, atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la art. 15 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2011.
    (2) În exercitarea atribuţiilor prevãzute la art. 15 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 113/2011, directorul general îndeplineşte urmãtoarele funcţii specifice:
    a) organizeazã, controleazã şi îndrumã metodologic activitatea Agenţiei şi a structurilor sale subordonate, exercitând toate prerogativele stabilite de lege;
    b) elaboreazã propuneri de îmbunãtãţire a cadrului legislativ din domeniul de competenţã al Agenţiei şi le înainteazã Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, pentru promovare;
    c) coordoneazã elaborarea proiectelor şi programelor internaţionale în domeniul de activitate al Agenţiei, în limita competenţelor prevãzute de lege;
    d) asigurã şi urmãreşte punerea în aplicare şi respectarea deciziilor adoptate pe baza raportului anual de activitate al Agenţiei, aprobat de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale;
    e) prezintã ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale rapoarte şi analize cu privire la indicatorii statistici aferenţi domeniului de competenţã al Agenţiei;
    f) aprobã regulamentele de organizare şi funcţionare ale agenţiilor teritoriale şi locale;
    g) aprobã metodologia, procedurile de inspecţie socialã, instrucţiunile, manualele operaţionale şi ghidurile specifice activitãţii de inspecţie socialã;
    h) aprobã componenţa şi repartizarea echipelor de inspectori sociali care realizeazã activitãţile de inspecţie la nivel naţional;
    i) aprobã planul anual de audit intern şi evaluare anualã a activitãţii agenţiilor teritoriale şi ia toate mãsurile legale pentru îmbunãtãţirea activitãţii acestora;
    j) reprezintã Agenţia în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice şi fizice publice sau private, cu organismele internaţionale în domeniu, precum şi în relaţiile cu mass-media şi cu societatea civilã;
    k) îndeplineşte orice altã atribuţie prevãzutã de lege sau, dupã caz, delegatã de ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale.
    (3) Directorul general al Agenţiei poate delega calitatea de ordonator secundar de credite, în condiţiile legii, directorului general adjunct sau, dupã caz, unuia dintre ceilalţi directori. Prin actul de delegare se precizeazã limitele şi condiţiile delegãrii.
    (4) În situaţia în care directorul general al Agenţiei nu poate sã îşi exercite temporar atribuţiile, acestea sunt exercitate de directorul general adjunct sau, dupã caz, de un director desemnat prin decizie a directorului general.

    CAP. V
    Dispoziţii speciale privind activitatea de inspecţie socialã

    ART. 9
    Constatãrile rezultate în urma activitãţii de inspecţie socialã şi mãsurile propuse de cãtre inspectorii sociali sunt consemnate de cãtre aceştia în procese-verbale de control. Modelul procesului-verbal de control se aprobã de cãtre directorul general al Agenţiei.
    ART. 10
    Nerespectarea dispoziţiilor legale din domeniul asistenţei sociale rezultate în urma activitãţii de inspecţie şi sancţiunile dispuse de cãtre inspectorii sociali sunt consemnate de cãtre aceştia în procese-verbale de constatare a contravenţiei şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale. Modelul procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale se aprobã prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale.
    ART. 11
    (1) Contestaţiile formulate împotriva proceselor-verbale de control încheiate de inspectorii sociali sunt soluţionate potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Contestaţiile formulate împotriva proceselor-verbale de constatare a contravenţiei şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale încheiate de inspectorii sociali sunt soluţionate potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    CAP. VI
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 12
    Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru Agenţie şi pentru agenţiile teritoriale este prevãzut în anexa nr. 3.
    ART. 13
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul statut.


    ANEXA 1
    la statut


                          STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
          a aparatului central al Agenţiei Naţionale pentru Plãţi
                            şi Inspecţie Socialã





┌──────────────────────────┐
│Numãr total de posturi: 87│
└──────────────────────────┘
                       ╔════════════════╗
                       ║Director General║- - - - - - - - - - - - - --
                       ╚══════╤═════════╝ │
                              │
              ┌───────────────┤ │
  ┌───────────┴────────────┐ │
  │Director General Adjunct│ │ │
  └────────────────────────┘ │
                              │ │
              ┌───────────────┼───────────┐
  ┌───────────┴────────────┐ │ ┌─────────┴─────────────┐ │
  │Proceduri, regumalente │ │ │ Audit public intern │ ┌──────────┴─────────┐
  │comunitare şi lucrãtori │ │ └───────────────────────┘ │Agenţii pentru plãţi│
  │ migranţi │ │ │şi inspecţie socialã│
  └────────────────────────┘ │ │ judeţene şi a │
                              │ │ Municipiului │
                              │ │ Bucureşti │
              ┌───────────────┼───────────┐ └────────────────────┘
  ┌───────────┴────────────┐ │ ┌─────────┴─────────────┐
  │ Juridic şi relaţii │ │ │Managementul calitãţii │
  │ publice │ │ │monitorizare şi control│
  └────────────────────────┘ │ │ intern │
                              │ └───────────────────────┘
                              │
              ┌───────────────┼───────────────────────────┐
  ┌───────────┴──────────┐ ┌─┴──────────┐ ┌──────────┴──────────────────┐
  │Direcţia management │ │ Direcţia de│ │Direcţia finanţare gestionare│
  │resurse umane, formare│ │ inspecţie │ │ şi management financiar │
  │ profesioanalã şi │ │ socialã │ │ │
  │ incluziune socialã │ │ │ └─────────────────────────────┘
  └──────────────────────┘ └────────────┘




    ANEXA 2
    la statut


                     STRUCTURA ORGANIZATORICĂ CADRU
       a agenţiilor pentru plãţi şi inspecţie socialã judeţene şi a
                        municipiului Bucureşti



┌────────────────────────────────────┐
│Numãr maxim de posturi repartizat │
│agenţiilor pentru plãţi şi inspecţie│
│socialã judeţene şi a municipiului │
│Bucureşti: 1351 │
└────────────────────────────────────┘

                                  ┌───────────┐
                                  │ Director │
                                  │ executiv │
                                  └─────┬─────┘
         ┌───────────────────┐ │ ┌─────────────────────┐
         │Audit public intern├──────────┼─────────┤Juridic şi contencios│
         └───────────────────┘ │ └─────────────────────┘
                                        │ ┌─────────────────────┐
                                        ├─────────┤ Autorizare formare │
                                        │ └─────────────────────┘
                                        │ ┌─────────────────────┐
                                        ├─────────┤ Director executiv │
                                        │ │ adjunct*) │
                                        │ └─────────────────────┘
            ┌───────────────────────────┼───────────────────┐
 ┌──────────┴───────────┐ │ │
 │Beneficii de asistenţã│ ┌────────────┴──────┐ ┌─────────┴──────┐
 │socialã, programe de │ │Economic, financiar│ │ │
 │servicii sociale, │ │şi contabilitate, │ │ │
 │incluziune socialã, │ │resurse umane, │ │ Inspecţie │
 │egalitate de şanse │ │administrativ şi │ │ socialã │
 │ │ │achizitii publice │ │ │
 └──────────────────────┘ └───────────────────┘ └────────────────┘



____________
    *) Postul de director executiv adjunct este înfiinţat la Agenţia pentru Plãţi şi Inspecţie Socialã a municipiului Bucureşti, numit prin decizie a directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Plãţi şi Inspecţie Socialã, în condiţiile legii.


    ANEXA 3
    la statut


                               PARCUL NORMAT
          de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru
              Agenţia Naţionalã pentru Plãţi şi Inspecţie Socialã



┌────┬─────────────────────┬────────────────┬───────────────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ │ │ │ Consumul lunar │
│crt.│Denumirea instituţiei│Tipul mijlocului│ │ de carburanţi -│
│ │ │ de transport │ Parcul normat │litri/lunã/mijloc│
│ │ │ │ │ de transport │
├────┼─────────────────────┼────────────────┼───────────────────────────┼─────────────────┤
│1. │Agenţia Naţionalã │- autoturism │- aparat central - 6*) │ 150 │
│ │pentru Plãţi şi │ │- agenţii judeţene de plãţi│ 100 │
│ │Inspecţie Socialã │ │şi inspecţie socialã şi │ │
│ │ │ │Agenţia de Plãţi şi │ │
│ │ │ │Inspecţie Socialã a │ │
│ │ │ │Municipiului Bucureşti - 85│ │
│ │ │ │(câte douã pentru fiecare │ │
│ │ │ │agenţie judeţeanã şi 3 │ │
│ │ │ │pentru cea a municipiului │ │
│ │ │ │Bucureşti) │ │
│ │ │ │ │ │
│ │- activitate de │- autoturism │- câte un autoturism la │ 150 │
│ │inspecţie socialã │ │nivelul fiecãrei agenţii │ │
│ │ │ │judeţene şi un autoturism │ │
│ │ │ │la nivelul municipiului │ │
│ │ │ │Bucureşti │ │
└────┴─────────────────────┴────────────────┴───────────────────────────┴─────────────────┘


_________
    *) 3 autoturisme se folosesc pentru activitatea de inspecţie socialã.

                  _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016