Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 150 din 5 martie 1999  privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite pentru personalul de specialitate medico-sanitar si personalul auxiliar sanitar, incadrat in unitati sanitare si de asistenta sociala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 150 din 5 martie 1999 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite pentru personalul de specialitate medico-sanitar si personalul auxiliar sanitar, incadrat in unitati sanitare si de asistenta sociala

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 103 din 11 martie 1999

În temeiul prevederilor <>art. 12 alin. (1) din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica şi în aplicarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 510/1998 privind aprobarea Metodologiei-cadru pentru gestionarea resurselor umane în administraţia publica centrala,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Metodologia pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite pentru personalul de specialitate medico-sanitar şi personalul auxiliar sanitar, încadrat în unitãţi sanitare şi de asistenta socialã, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
-----------------
Ministrul sãnãtãţii,
Hajdu Gabor

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Simona Marinescu,
secretar de stat

ANEXA 1


METODOLOGIE
pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite pentru personalul de specialitate medico-sanitar şi personalul auxiliar sanitar, încadrat în unitãţi sanitare şi de asistenta socialã

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Metodologia pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite pentru personalul de specialitate medico-sanitar şi personalul auxiliar sanitar, încadrat în unitãţi sanitare şi de asistenta socialã, denumita în continuare metodologie, se aplica personalului salarizat potrivit anexei nr. VII/2 la <>Legea nr. 154/1998 , cu modificãrile ulterioare.

CAP. 2
Evaluarea posturilor în funcţie de caracteristicile descriptive privind exigenţele şi performanţele pe care acestea le impun angajaţilor
ART. 2
Postul reprezintã un ansamblu de operaţiuni sau de activitãţi prin care se realizeazã atribuţiile specifice medico-sanitare ce se îndeplinesc într-o unitate sanitarã şi de asistenta socialã. Postul se caracterizeazã, în principal, prin funcţia ocupantului acestuia.
ART. 3
Evaluarea posturilor din fiecare unitate sanitarã şi de asistenta socialã se face pe baza criteriilor de evaluare prevãzute în anexa nr. 1, care reprezintã cerinţele de ocupare a acestora.
ART. 4
Pentru fiecare criteriu de evaluare a posturilor se acorda un calificativ, notat de la 1 la 5, în raport cu importanta şi cu semnificatia acestuia.
ART. 5
Corespunzãtor fiecãrui post se stabilesc standardele de performanta ale postului, care se exprima prin indicatori cuantificati în raport cu activitãţile şi operaţiunile specifice fiecãrui post, dupã cum urmeazã:
a) cantitate;
b) calitate;
c) cost;
d) timp;
e) utilizarea resurselor;
f) mod de realizare.
ART. 6
Pe baza criteriilor de evaluare a posturilor şi a activitãţilor specifice corespunzãtoare fiecãrui post, compartimentele de resurse umane elaboreazã fişa postului, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 7
Pentru fiecare post se determina un punctaj minim şi un punctaj maxim, în funcţie de punctajul acordat şi de ponderea stabilitã pentru fiecare criteriu, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 8
Performanta profesionalã individualã a ocupantului postului, evaluatã potrivit art. 10, se compara cu intervalul determinat de punctajul minim şi maxim al postului, punctaj calculat potrivit art. 6. În funcţie de rezultat se disting urmãtoarele situaţii:
a) performanta profesionalã individualã a angajatului se înscrie între limita minima şi maxima de punctaj a postului ocupat: angajatul corespunde cerinţelor postului şi va beneficia de prevederile art. 12;
b) performanta profesionalã individualã a angajatului se înscrie sub limita minima a punctajului postului: angajatul nu corespunde cerinţelor postului;
c) performanta profesionalã individualã a angajatului se situeaza peste limita maxima a punctajului postului: angajatul este promovabil.
Promovarea poate deveni efectivã cu respectarea prevederilor art. 16, iar salariul de baza se va stabili conform prevederilor art. 17.

CAP. 3
Criterii de stabilire a salariilor de baza individuale
ART. 9
Salariile de baza individuale, stabilite pe baza normelor de evaluare a performantei profesionale individuale prevãzute la cap. IV, trebuie sa reflecte performanţele obţinute în activitatea desfasurata.
ART. 10
Consiliul de administraţie sau, dupã caz, organele de conducere similare din fiecare unitate sanitarã şi de asistenta socialã vor asigura condiţiile necesare pentru evaluarea activitãţii personalului medico-sanitar şi a celui auxiliar sanitar pe baza normelor prevãzute la cap. IV. În funcţie de rezultatul evaluãrii şi în raport cu fondul de salarii aprobat pentru anul 1999 acestea stabilesc persoanele care pot beneficia de o creştere a salariului de baza în primul an de aplicare a legii.
ART. 11
Evaluarea performantei profesionale a fiecãrui angajat se face anual, dupã aprobarea bugetului, iar creşterea salariului de baza se face în condiţiile prevãzute la art. 10, în limitele coeficientului de multiplicare minim şi maxim, prevãzute pentru funcţia, gradul sau treapta profesionalã în care acesta este încadrat.
ART. 12
Creşterea salariilor de baza individuale se stabileşte în funcţie de punctajul realizat, corespunzãtor valorii ponderate totale a criteriilor de evaluare, calculat potrivit fisei de apreciere prevãzute în anexa nr. 3, şi poate fi de:
a) 20% pentru cei care obţin un punctaj între 3 şi 3,4;
b) 40% pentru cei care obţin un punctaj între 3,5 şi 3,9;
c) 60% pentru cei care obţin un punctaj între 4 şi 4,4;
d) 80% pentru cei care obţin un punctaj între 4,5 şi 4,9;
e) 100% pentru cei care obţin punctajul maxim 5.
ART. 13
La angajarea într-o funcţie de execuţie încadrarea se face de regula la salariul de baza stabilit la limita minima a coeficientului de multiplicare pentru funcţia, gradul profesional sau treapta profesionalã respectiva. În cazul în care angajarea se face în aceeaşi funcţie, cu aceeaşi grila de salarizare, iar persoana angajata provine dintr-o unitate sanitarã care utilizeazã aceleaşi funcţii şi grile de salarizare, salariul de baza avut se menţine.
Dupã o perioada de 6 luni de la angajare se procedeazã la evaluarea performantei profesionale individuale a angajatului respectiv. În funcţie de punctajul obţinut, se aplica prevederile art. 11.
ART. 14
Salariile de baza individuale, stabilite potrivit art. 12 şi 13, nu vor depãşi limita maxima a coeficientului de multiplicare prevãzutã pentru funcţia, gradul sau treapta profesionalã avutã.
ART. 15
Salariile de baza individuale rezultate ca urmare a evaluãrii performantei profesionale individuale, respectiv a cresterilor salariale prevãzute la art. 12-14, se vor rotunji din o mie în o mie lei în favoarea salariatului.
ART. 16
Criteriile specifice de ocupare a funcţiilor, gradelor sau treptelor profesionale se stabilesc prin norme elaborate de Ministerul Sãnãtãţii, Colegiul Medicilor din România şi Colegiul Farmacistilor din România, cu consultarea sindicatelor reprezentative, potrivit <>Legii nr. 130/1996 , republicatã, şi a ministerelor cu reţea sanitarã proprie.
ART. 17
La promovarea în funcţii de execuţie, grade sau trepte profesionale cu grile de salarizare superioare se asigura o creştere a salariului de baza avut anterior promovãrii cu pana la 25%, fãrã a se depãşi salariul de baza corespunzãtor coeficientului de multiplicare maxim.
ART. 18
În cazul persoanelor cu funcţii de conducere, stabilirea indemnizaţiei de conducere se face avându-se în vedere ca aceasta, împreunã cu salariul de baza al funcţiei de execuţie, sa asigure o salarizare corespunzãtoare, diferenţiatã în raport cu complexitatea şi cu rãspunderea ce revin funcţiei de conducere ocupate.
ART. 19
Salariile de baza individuale se stabilesc între limitele prevãzute de lege, pe baza evaluãrii performantei profesionale individuale, în raport cu cerinţele postului şi cu respectarea încadrãrii în resursele financiare alocate anual pentru cheltuielile cu salariile.

CAP. 4
Norme de evaluare a performantei profesionale individuale
ART. 20
(1) Evaluarea performantei profesionale individuale consta în aprecierea gradului în care angajaţii îşi îndeplinesc atribuţiile şi responsabilitãţile ce le revin, în raport cu cerinţele postului ocupat.
(2) Evaluarea performantei profesionale individuale se face o data pe an pentru toţi angajaţii cãrora li se aplica prezenta metodologie.
ART. 21
(1) Criteriile pe baza cãrora se face evaluarea performantei profesionale individuale pentru primul an de aplicare a prezentei metodologii sunt urmãtoarele:
a) rezultatele obţinute;
b) asumarea responsabilitãţii;
c) adaptarea la complexitatea muncii;
d) initiativa şi creativitatea.
(2) Pentru o apreciere cat mai exactã a nivelului performantei profesionale individuale a angajatului criteriile de evaluare vor fi cotate în funcţie de importanta care se acorda fiecãrui criteriu şi vor fi dezvoltate pe componente, potrivit fisei de apreciere prevãzute în anexa nr. 3.
(3) Aprecierea performantei profesionale individuale se face în funcţie de punctajul realizat, astfel:
a) 5 puncte - foarte buna;
b) 4 puncte - buna;
c) 3 puncte - la nivelul standardului de performanta stabilit pentru postul respectiv;
d) 2 puncte - satisfãcãtoare;
e) 1 punct - nesatisfacatoare.
ART. 22
La angajarea sau promovarea într-o funcţie de conducere, în afarã de evaluarea performantei profesionale individuale obţinute în activitatea desfasurata, va fi evaluatã şi capacitatea de conducere a celor care opteazã pentru ocuparea postului respectiv, pe baza criteriilor prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 23
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta metodologie.


ANEXA 1
-------
la metodologie
----------------

CRITERII
de evaluare a posturilor


1. Pregãtirea profesionalã impusa 1.1. Pregãtirea de baza (corespunzãtoare
ocupantului postului studiilor absolvite, potrivit
prevederilor legale):
1.1.1. şcoala generalã
1.1.2. medie-liceala
1.1.3. medie-postliceala
1.1.4. superioarã de scurta durata
1.1.5. superioarã de lungã durata
1.2. Pregãtire de specialitate:
1.2.1. calificare medicalã sau de alta
specialitate, necesarã postului
(medie, superioarã)
1.2.2. perfectionari (specializãri)
periodice necesare pentru menţinerea
competentei cerute de post
2. Experienta necesarã pentru 2.1. Experienta în munca
executarea operaţiunilor 2.2. Experienta în specialitatea cerutã de
specifice postului post
2.3. Perioada necesarã initierii în vederea
executãrii operaţiunilor specifice
postului
3. Dificultatea operaţiunilor 3.1. Complexitatea postului, în sensul
specifice postului diversitatii operaţiunilor de efectuat
3.2. Gradul de autonomie în acţiune
3.3. Efortul intelectual caracteristic
efectuãrii operaţiunilor specifice
postului
3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite
3.5. Tehnologii speciale care trebuie
cunoscute
4. Responsabilitatea implicata 4.1. Responsabilitatea de conducere şi
şi post coordonare a structurilor, echipelor,
proiectelor
4.2. Responsabilitatea pregãtirii luãrii
unor decizii, pãstrarea
confidenţialitãţii
5. Sfera de relaţii 5.1. Gradul de solicitare din partea
structurilor interne ale instituţiei
publice
5.2. Gradul de solicitare din partea
structurilor externe ale instituţiei
publice
5.3. Gradul de solicitare din partea
cetãţenilor şi/sau subiectilor
serviciilor oferite de instituţia
publica




ANEXA 2
--------
la metodologie
---------------

FIŞA POSTULUI Nr. ....



Unitatea sanitarã:
Compartimentul:
Denumirea postului:
Gradul profesional al ocupantului postului:

Nivelul postului: a) de execuţie

Punctajul postului: b) de conducere
(calculat conform a) minim =
prezentei anexe) b) maxim =
--------------------------------------------------------------------------------

Descrierea postului*):
*) Se vor avea în vedere criteriile de evaluare a postului, prevãzute în anexa nr. 1, şi alte criterii şi elemente stabilite de conducãtorul compartimentului

Descrierea activitãţilor corespunzãtoare postului



Criterii Calificativul (de la 1 la 5) Punctajul rezultat
de evaluare Ponderea ------------------------------------------------
a postului % minim maxim minim maxim
--------------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4 5=2x3 6=2x4
--------------------------------------------------------------------------------
1. Pregãtirea profesi-
onala impusa ocupan-
tului postului
2. Experienta necesarã
pentru executarea
operaţiunilor speci-
fice postului
3. Dificultatea opera-
tiunilor specifice
postului
4. Responsabilitatea
implicata de post
5. Sfera de relaţii
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 100 - -
--------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 3
--------
la metodologie
---------------


UNITATEA.......................
(denumirea)

FIŞA DE APRECIERE
în anul .......
Numele .................. Prenumele .......................
Funcţia .................

Nivelul performantei profesionale realizate


Punctajul Valoarea
acordat ponderatã
Nr. Denumirea criteriului Componentele de baza pentru a
crt. de evaluare şi ale criteriului de fiecare criteri-
ponderea acestuia evaluare criteriu ului de
de evalua-
evaluare*) re**)
--------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------------
1. Rezultatele obţinute (55%) a) gradul de realizare a
atribuţiilor de serviciu
prevãzute în fişa postului
b) promptitudine şi opera-
tivitate
c) calitatea lucrãrilor
executate şi a activita-
tilor desfãşurate
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL 1:
--------------------------------------------------------------------------------
2. Asumarea responsabilitãţilor a) receptivitate, disponi-
(20%) bilitate la efort supli-
mentar, perseverenta,
obiectivitate, disciplina
b) intensitatea implicarii
în realizarea atribuţiilor
de serviciu, utilizarea
echipamentelor şi a mate-
rialelor, încadrarea în
normativele de consum,
utilizarea cunoştinţelor
de limbi strãine, utili-
zarea calculatorului.
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL 2:
--------------------------------------------------------------------------------
3. Adaptarea la complexitatea a) executarea de lucrãri
muncii (15%) complexe
b) activitate de rutina.
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL 3:
--------------------------------------------------------------------------------
4. Initiativa şi creativitate a) propuneri de soluţii
(10%) noi, motivarea acestora
şi evaluarea consecinţelor
b) propuneri de schimbãri,
motivarea acestora şi
evaluarea consecinţelor.
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL 4:
--------------------------------------------------------------------------------
VALOAREA PONDERATĂ TOTALĂ A CRITERIILOR DE EVALUARE:
--------------------------------------------------------------------------------
1. Numele, prenumele, funcţia şi semnatura persoanei care a fãcut aprecierea:
....................................................................................................................................................................
2. Am luat cunostinta de aprecierea activitãţii profesionale desfãşurate.
................................................................................................................................................................
(semnatura salariatului apreciat şi data la care acesta semneazã)
3. Contestaţia celui apreciat:
................................................................................................................................................................
(motivatia, semnatura acestuia şi data)
4. Modificarea aprecierii (DA, NU):
- numele şi prenumele persoanei care a modificat aprecierea:
- funcţia acesteia:
- modificarea adusã aprecierii:
- semnatura şi data
Am luat cunostinta de modificarea, menţinerea aprecierii
................................................................................................................................................................
(semnatura celui apreciat şi data la care acesta a luat cunostinta)
5. Avizul consultativ al organizaţiei sindicale:
...............................................................................................................................................................


NOTA:
*) Punctajul pentru fiecare criteriu de evaluare, corespunzãtor calificativelor:
(1 = nesatisfãcãtor, 2 = satisfãcãtor, 3 = la nivelul standardului de performanta, 4 = bun, 5 = foarte bun), se obţine prin însumarea punctelor acordate pentru fiecare criteriu din coloana 2 (numãrul de puncte/numãrul de componente) pe rândul TOTAL.
**) Valoarea ponderatã a fiecãrui criteriu de evaluare se obţine prin înmulţirea punctajului total acordat (coloana 3, rândul TOTAL) cu valoarea procentualã a criteriului de evaluare, iar rezultatul se împarte la 100.
Valoarea ponderatã totalã a criteriilor de evaluare se calculeazã prin însumarea valorilor ponderate ale celor patru criterii de evaluare (coloana 4, TOTAL 1 + TOTAL 2 + TOTAL 3 + TOTAL 4).
1. Activitatea de evaluare este coordonata de o comisie numita de conducãtorul unitãţii din care fac parte şefii de secţie, de laborator şi al compartimentului de resurse umane.
2. Contestaţiile în legatura cu evaluarea performantei profesionale individuale se fac în termen de 5 zile de la comunicarea rezultatului evaluãrii şi se depun la compartimentul de resurse umane.
3. Conducãtorul imediat superior, împreunã cu liderul sindicatului reprezentativ sau, dupã caz, cu reprezentantul salariaţilor, din unitate, potrivit <>Legii nr. 130/1996 , republicatã, vor lua mãsurile necesare pentru analizarea contestaţiilor şi vor comunica rezultatul acesteia în termen de 5 zile de la depunerea contestaţiei.


ANEXA 4
----------
la metodologie
----------------



Nr. Punctajul
crt. Denumirea criteriului de evaluare maxim*)
--------------------------------------------------------------------------------
1. Cunoştinţe despre scopul, obiectivele şi rolul compartimentului
ce urmeazã a fi condus în ansamblul unitãţii 5/4
2. Capacitatea de a lua decizii optime şi asumarea rãspunderii
în legatura cu acestea 5/4
3. Capacitatea de organizare şi de coordonare a activitãţii din
compartimentul ce urmeazã a fi condus 5/4
4. Capacitatea de a crea în compartimentul condus un climat
stimulativ, neconflictual şi de buna colaborare cu alte
compartimente 5/4
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL PUNCTAJ: 5
--------------------------------------------------------------------------------

*) Se obţine prin însumarea punctajului exprimat sub forma de fractie, obţinut la fiecare criteriu de evaluare.

NOTA:
Pot fi admise pentru ocuparea unei funcţii de conducere persoanele care obţin în urma evaluãrii cel puţin 3,5 puncte.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016