Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 102/2000 privind statutul şi regimul refugiaţilor în România, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 737/2001 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 8 august 2001.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi Internelor,
Vasile Blaga
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 3 februarie 2006.
Nr. 150.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Oficiul Naţional pentru Refugiaţi, denumit în continuare Oficiul, funcţioneazã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi este instituţia publicã responsabilã de implementarea politicilor României în domeniul refugiaţilor, precum şi de aplicarea dispoziţiilor legale care reglementeazã statutul, regimul şi integrarea în societate a persoanelor care solicitã sau au obţinut o formã de protecţie în România.
(2) Oficiul constituie o structurã specializatã, iar activitatea sa se realizeazã în interesul persoanei şi al comunitãţii, în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii.
ART. 2
Activitatea Oficiului este coordonatã de un secretar de stat desemnat de ministrul administraţiei şi internelor.
ART. 3
În executarea atribuţiilor ce îi revin, Oficiul coopereazã cu alte unitãţi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi cu instituţii ale statului care au atribuţii în asigurarea ordinii de drept şi în domeniul social, în condiţiile legii.
ART. 4
Oficiul este responsabil, împreunã cu Autoritatea pentru strãini din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, de implementarea politicilor cuprinse în Strategia naţionalã privind migraţia, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 616/2004 .
CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Oficiului
ART. 5
Oficiul are personalitate juridicã şi sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 6
(1) Oficiul se organizeazã la nivel central şi teritorial.
(2) Structura organizatoricã şi statul de funcţii ale Oficiului se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
ART. 7
Conducerea Oficiului este asiguratã de un director general numit prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, ajutat de doi directori generali adjuncţi.
ART. 8
Finanţarea cheltuielilor Oficiului se asigurã din bugetul de stat prin bugetul Ministerul Administraţiei şi Internelor. Directorul general are calitatea de ordonator secundar de credite. Directorii structurilor teritoriale pot avea calitatea de ordonatori terţiari de credite, în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Atribuţiile compartimentelor şi sarcinile concrete ale personalului, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu, care se aprobã, potrivit competenţei, de cãtre conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Pentru centrele teritoriale, regulamentele de organizare şi funcţionare se aprobã de cãtre conducerea Oficiului.
CAP. III
Atribuţiile Oficiului
ART. 10
(1) Oficiul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. primeşte, înregistreazã şi soluţioneazã, în etapa administrativã, cererile de acordare a statutului de refugiat depuse la structurile sale teritoriale sau la alte organe ale Ministerului Administraţiei şi Internelor;
2. întreprinde mãsurile necesare pentru constatarea şi verificarea identitãţii reale a solicitanţilor statutului de refugiat;
3. primeşte şi transmite instanţelor judecãtoreşti competente plângerile formulate de solicitanţii statutului de refugiat, în temeiul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul şi regimul refugiaţilor în România, republicatã, denumitã în continuare ordonanţã;
4. pune la dispoziţie instanţelor judecãtoreşti, în copie, actele care au stat la baza pronunţãrii hotãrârilor atacate;
5. este parte în procesele care au ca obiect cereri de acordare a unei forme de protecţie;
6. iniţiazã procedura prevãzutã de legea românã pentru numirea unui reprezentant legal, în cazul solicitanţilor de azil/statutului de refugiat minori neînsoţiţi, şi le asigurã acestora protecţia necesarã pânã la numirea unui reprezentant legal;
7. ţine evidenţa solicitanţilor statutului de refugiat şi a persoanelor care au dobândit o formã de protecţie, constituind o arhivã proprie, întocmeşte şi elibereazã documentele de identitate şi documentele de trecere a frontierei de stat pentru aceştia, în condiţiile prevãzute de lege;
8. poate stabili reşedinţa solicitanţilor statutului de refugiat şi poate dispune transportarea acestora cu însoţitor pânã la reşedinţa stabilitã în condiţiile prevãzute de art. 10 alin. (5) din ordonanţã;
9. decide cu privire la acordarea dreptului de intrare în România a solicitanţilor statutului de refugiat, potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) lit. a) şi b) din ordonanţã;
10. poate decide cu privire la retrimiterea strãinului într-o ţarã terţã sigurã, în condiţiile prevãzute de art. 11 din ordonanţã;
11. asigurã cazarea, asistenţa materialã necesarã pentru întreţinere şi igienã şi suportã cheltuielile pentru asistenţa medicalã primarã şi spitaliceascã de urgenţã a solicitanţilor statutului de refugiat şi cazarea refugiaţilor în condiţiile stabilite de lege;
12. elaboreazã, în colaborare cu structurile specializate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, normele de întreţinere, consum materiale şi scãdere din gestiune, care se vor aproba prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor;
13. întocmeşte şi transmite Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei documentele necesare pentru plata ajutoarelor materiale ce se acordã persoanelor ce au primit o formã de protecţie în România;
14. consultã Ministerul Afacerilor Externe pentru stabilirea ţãrilor în care în general nu existã risc serios de persecuţie şi a ţãrilor terţe sigure;
15. primeşte, analizeazã, prelucreazã şi gestioneazã informaţiile referitoare la situaţia din ţãrile de origine ale solicitanţilor statutului de refugiat;
16. solicitã instituţiilor competente furnizarea de informaţii necesare în vederea exercitãrii atribuţiilor sale;
17. coopereazã şi promoveazã schimbul de informaţii şi de experienţã cu instituţiile strãine care au atribuţii similare;
18. trimite şi analizeazã cererile de preluare/reprimire a unor solicitanţi de azil şi efectueazã, în colaborare cu Autoritatea pentru strãini şi cu Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã, transferul solicitanţilor de azil cãtre ţãrile terţe sigure;
19. desfãşoarã activitãţi operative de culegere de informaţii specifice domeniului sãu de activitate, pe care le pune la dispoziţie, pentru valorificare, structurilor specializate din sistemul de ordine publicã şi securitate naţionalã;
20. verificã în bazele de date ale structurilor din sistemul de ordine publicã şi securitate naţionalã cu care are încheiate protocoale de colaborare situaţia strãinilor care au solicitat protecţia statului român;
21. desfãşoarã activitãţi de sprijin, îndrumare şi control ale structurilor aflate în subordine;
22. urmãreşte aplicarea unitarã a dispoziţiilor legale din sfera sa de activitate;
23. colaboreazã şi coopereazã cu Înaltul Comisariat al Naţiunilor Unite pentru Refugiaţi - reprezentanţa din România, în condiţiile stabilite de acordul încheiat între aceastã organizaţie şi Guvernul României;
24. colaboreazã şi coopereazã cu Organizaţia Internaţionalã pentru Migraţie - biroul din România;
25. colaboreazã cu alte organizaţii neguvernamentale cu atribuţii în domeniul refugiaţilor şi migraţilor;
26. desfãşoarã activitãţi de management al resurselor umane pentru personalul din subordine, activitãţi financiar-contabile şi de logisticã pentru funcţionarea în bune condiţii şi îndeplinirea obiectului sãu de activitate;
27. elaboreazã, contracteazã, implementeazã şi monitorizeazã proiecte cu finanţare externã, prin intermediul structurii proprii create în acest scop şi cu sprijinul compartimentelor de specialitate;
28. desfãşoarã activitãţi specifice stabilite de Strategia naţionalã privind migraţia, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 616/2004 ;
29. coordoneazã, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socialã a strãinilor care au dobândit o formã de protecţie în România, activitatea instituţiilor statului, a autoritãţilor administraţiei publice locale şi a organizaţiilor neguvernamentale implicate în integrarea strãinilor care au dobândit o formã de protecţie în România;
30. organizeazã sesiuni de acomodare culturalã şi activitãţi de consiliere, având ca scop familiarizarea persoanelor adulte care au dobândit o formã de protecţie în România.
(2) Oficiul exercitã şi alte atribuţii prevãzute de lege.
CAP. IV
Dispoziţii finale
ART. 11
În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament se vor actualiza şi se vor supune aprobãrii, conform regulamentelor în vigoare, atribuţiile compartimentelor şi sarcinile concrete ale personalului.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: