Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 15 din 30 iunie 2010  pentru aprobarea Normei nr. 8/2010  privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private, preluarea administrarii fondurilor de pensii facultative si organizarea activelor si pasivelor la nivelul administratorilor de fonduri de pensii private    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 15 din 30 iunie 2010 pentru aprobarea Normei nr. 8/2010 privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private, preluarea administrarii fondurilor de pensii facultative si organizarea activelor si pasivelor la nivelul administratorilor de fonduri de pensii private

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 471 din 8 iulie 2010

În baza Notei de fundamentare nr. 514 din 24 iunie 2010 a Direcţiei reglementare, prezentatã în cadrul şedinţei Consiliului din data de 30 iunie 2010,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. f) şi ale <>art. 24 lit. a) şi o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
în baza <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private şi a <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 26/2010 privind numirea unui membru al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile art. 11 alin. (2), art. 57 alin. (2)-(4), art. 78 alin. (1) şi ale <>art. 84 lit. b) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 3 alin. (1), art. 14 şi art. 15 alin. (2)-(4), art. 30 alin. (2) şi ale <>art. 41 lit. a) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 8/2010 privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private, preluarea administrãrii fondurilor de pensii facultative şi organizarea activelor şi pasivelor la nivelul administratorilor de fonduri de pensii private, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Direcţia secretariat şi directorul general asigurã ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.


Preşedintele Comisiei de Supraveghere
a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea


Bucureşti, 30 iunie 2010.
Nr. 15.


ANEXĂ

<>NORMA Nr. 8/2010
privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private,
preluarea administrãrii fondurilor de pensii facultative şi
organizarea activelor şi pasivelor la nivelul administratorilor
de fonduri de pensii private

În temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. f) şi ale <>art. 24 lit. a) şi o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
având în vedere prevederile art. 11 alin. (2), art. 57 alin. (2)-(4), art. 78 alin. (1) şi ale <>art. 84 lit. b) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 3 alin. (1), art. 14 şi art. 15 alin. (2)-(4), ale art. 30 alin. (2) şi ale <>art. 41 lit. a) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta normã reglementeazã procedura de autorizare a administratorilor de fonduri de pensii private, procedura de obţinere a autorizaţiei de preluare a administrãrii unui fond de pensii facultative, etapele şi documentele aferente operaţiunii de preluare a administrãrii unui fond de pensii facultative, precum şi organizarea şi evidenţa separatã a activelor şi pasivelor la nivelul societãţilor de administrare a fondurilor de pensii private.
ART. 2
Un administrator de fonduri de pensii private poate prelua administrarea unuia sau mai multor fonduri de pensii facultative, cu respectarea prevederilor prezentei norme.
ART. 3
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv la <>art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) De asemenea, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) administrator de fonduri de pensii private - societate de pensii autorizatã de Comisie atât ca administrator al unui fond de pensii administrat privat, cât şi ca administrator de fonduri de pensii facultative;
b) administrator ofertant - administratorul de fonduri de pensii private şi/sau administratorul de fonduri de pensii facultative care elaboreazã oferta de preluare a administrãrii unui fond de pensii facultative;
c) administrator acceptant - administratorul de fonduri de pensii private şi/sau administratorul de fonduri de pensii facultative care acceptã oferta de preluare a administrãrii fondului/fondurilor de pensii facultative din partea administratorului ofertant;
d) notificare publicã - document elaborat de administratorii de fonduri de pensii private implicaţi în preluare prin care se aduc la cunoştinţa participanţilor fondului de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã informaţiile cu privire la condiţiile de derulare a procesului de preluare a administrãrii, la modalitãţile şi termenele de obţinere a acordului participanţilor asupra ofertei de preluare sau de solicitare a transferului la un alt fond de pensii facultative, dupã caz;
e) ofertã de preluare - oferta elaboratã şi transmisã de cãtre administratorul ofertant unui administrator de fonduri de pensii facultative pentru preluarea administrãrii unui fond/unor fonduri de pensii facultative, dupã caz;
f) preluarea administrãrii unui fond de pensii facultative - transferul activitãţii de administrare a unui fond de pensii facultative de la un administrator la altul, având ca efect schimbarea administratorului.

CAP. II
Autorizarea unei societãţi de pensii ca societate de administrare a fondurilor de pensii private

ART. 4
O societate de pensii poate administra atât un fond de pensii administrat privat, cât şi unul sau mai multe fonduri de pensii facultative.
ART. 5
Pentru a administra atât un fond de pensii administrat privat, cât şi fonduri de pensii facultative, o societate de pensii trebuie sã obţinã decizia de autorizare de administrare atât în baza <>Legii nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cât şi în baza <>Legii nr. 204/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
Pentru a obţine decizia de autorizare de administrare atât în baza <>Legii nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cât şi în baza <>Legii nr. 204/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, o societate de pensii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie constituitã în conformitate cu prevederile <>art. 55 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) sã respecte cumulativ atât prevederile <>Legii nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cât şi ale <>Legii nr. 204/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi prevederile normelor emise de Comisie în aplicarea acestora;
c) sã depunã la Comisie, pentru fiecare cerere de autorizare, în mod separat, toate documentele necesare prevãzute atât în <>Legea nr. 204/2006 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cât şi de <>Legea nr. 411/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în normele emise de Comisie în aplicarea acestora;
d) sã deţinã un capital social minim, reprezentând echivalentul în lei al sumei de 5,5 milioane euro, calculat astfel: 1,5 milioane euro la cursul Bãncii Naţionale a României la data vãrsãrii capitalului social aferent autorizãrii pentru administrarea de fonduri de pensii facultative şi 4 milioane euro la cursul Bãncii Naţionale a României la data vãrsãrii capitalului social aferent autorizãrii pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat;
e) sã depunã la Comisie dovada plãţii taxei de autorizare de administrare a unui fond de pensii facultative;
f) sã depunã la Comisie orice alte documente solicitate.
ART. 7
Societãţile de pensii care deţin autorizaţie de administrare în baza <>Legii nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi care solicitã obţinerea autorizãrii administrãrii de fonduri de pensii facultative în baza <>Legii nr. 204/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nu mai depun la Comisie documentele care sunt identice, nu au suferit modificãri sau nu au expirat în raport cu documentele depuse pentru obţinerea deciziei de autorizare de administrare în baza <>Legii nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
În situaţiile prevãzute la art. 7, solicitantul depune la Comisie o declaraţie pe propria rãspundere, semnatã de reprezentantul legal, care sã confirme faptul cã informaţiile conţinute în documentele depuse pentru obţinerea deciziei de autorizare de administrare a unui fond de pensii administrat privat nu au suferit modificãri şi sunt în conformitate cu prevederile legale în vigoare la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare a fondurilor de pensii facultative.
ART. 9
(1) Societãţile de pensii care la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare a fondurilor de pensii private au un capital social care depãşeşte nivelul minim prevãzut la art. 6 lit. d) pentru desfãşurarea celor douã activitãţi nu sunt obligate sã procedeze la o majorare a capitalului social, cu condiţia alocãrii capitalul social pentru fiecare activitate în parte.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), societãţile de pensii anexeazã suplimentar o analizã financiarã, semnatã de reprezentantul legal al societãţii, care sã demonstreze cã alocarea de capital pentru desfãşurarea activitãţii pentru care solicitã autorizarea nu afecteazã capacitatea companiei de a desfãşura activitatea de administrare pentru care a fost autorizatã iniţial.

CAP. III
Preluarea administrãrii unui fond de pensii facultative de cãtre o societate de administrare a fondurilor de pensii private

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 10
Pentru fiecare fond de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã, administratorul de fonduri de pensii private trebuie sã respecte prevederile prezentei norme, ale <>Legii nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 204/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã caz, precum şi ale normelor emise în aplicarea acestora.
ART. 11
(1) Procesul de autorizare de cãtre Comisie a operaţiunii de preluare a administrãrii unui fond de pensii facultative cuprinde douã etape:
a) obţinerea deciziei de autorizare prealabilã a preluãrii administrãrii fondului de pensii facultative, emisã în baza cererii şi a documentelor depuse de administratorii implicaţi în preluare;
b) obţinerea deciziei de autorizare definitivã a preluãrii administrãrii fondului de pensii facultative, emisã în baza cererii şi a documentelor depuse de administratorii implicaţi în preluare dupã finalizarea tuturor operaţiunilor cu privire la preluarea administrãrii fondului de pensii facultative.
(2) Obţinerea deciziei de autorizare prealabilã a preluãrii nu garanteazã şi obţinerea deciziei de autorizare definitivã a acesteia.
(3) În cazul în care nu se obţine decizia de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, autorizarea prealabilã de preluare îşi pierde valabilitatea.

SECŢIUNEA a 2-a
Autorizarea prealabilã de preluare a administrãrii unui fond de pensii facultative

ART. 12
În cazul în care, prin hotãrârea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, un administrator de fonduri de pensii private decide preluarea administrãrii unui fond de pensii facultative, acesta formuleazã o ofertã de preluare pe care o supune atenţiei administratorului fondului de pensii facultative.
ART. 13
(1) Ca urmare a hotãrârii adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, administratorul fondului de pensii facultative poate accepta oferta de preluare a administrãrii din partea administratorului ofertant.
(2) În cazul în care administratorul fondului de pensii facultative acceptã oferta de preluare a administrãrii, administratorul ofertant depune la Comisie, pentru fiecare fond de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã, o cerere de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative, cu respectarea prevederilor <>Normei nr. 28/2007 privind prospectul schemei de pensii facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 60/2007 .
(3) Prospectul schemei de pensii facultative autorizat de Comisie intrã în vigoare şi produce efecte dupã obţinerea deciziei definitive de autorizare a preluãrii.
ART. 14
(1) Odatã cu cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative, administratorii implicaţi în preluare depun la Comisie o cerere de autorizare prealabilã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative de cãtre administratorul ofertant, semnatã de cãtre aceştia şi însoţitã de urmãtoarele documente:
a) hotãrârile adunãrilor generale extraordinare ale acţionarilor fiecãrui administrator în parte, prin care se aprobã/se acceptã oferta de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative;
b) oferta de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative;
c) actul adiţional la contractul de societate civilã care cuprinde schimbarea administratorului, denumirea şi datele de identificare ale noului administrator, dupã caz, precum şi menţiunea cã acesta intrã în vigoare dupã obţinerea deciziei de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative;
d) notificarea publicã a participanţilor la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrãrii, întocmitã în conformitate cu prevederile art. 25;
e) dovada plãţii taxei pentru autorizarea de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative.
(2) În situaţia în care, prin hotãrârea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, administratorul ofertant decide preluarea administrãrii mai multor fonduri de pensii facultative, documentele prevãzute la alin. (1) lit. b)-d) sunt depuse pentru fiecare fond de pensii pentru care se face oferta de preluare a administrãrii.
(3) Taxa pentru autorizarea de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative este suportatã de cãtre administratorul ofertant şi este plãtitã pentru fiecare fond de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã.
ART. 15
(1) Comisia analizeazã simultan cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative depusã de administratorul ofertant şi cererea pentru autorizarea prealabilã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, însoţite de toate documentele, şi emite concomitent, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrãrii cererilor solicitanţilor, decizii cu privire la:
a) autorizarea prospectului schemei de pensii facultative;
b) autorizarea prealabilã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative de cãtre administratorul ofertant.
(2) Comisia comunicã deciziile prevãzute la alin. (1) ambilor administratori implicaţi în preluare, în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acestora.
ART. 16
Comisia emite o decizie de respingere a cererii pentru autorizarea prealabilã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative în cazul în care constatã cã solicitarea nu este în interesul participanţilor, precum şi în urmãtoarele cazuri:
a) documentele depuse nu îndeplinesc condiţiile de formã sau de fond prevãzute la art. 14 alin. (1);
b) nu sunt respectate prevederile contractului de societate civilã, completate cu prevederile Codului civil, acolo unde contractul de societate civilã nu dispune;
c) Comisia a respins, prin decizie, cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative.
ART. 17
(1) De la data comunicãrii deciziei de autorizare prealabilã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, administratorului acceptant îi este permisã încheierea de noi acte de aderare la fondul a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã numai sub condiţia ca participantului sã i se aducã în prealabil la cunoştinţã faptul cã este în derulare procesul de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative şi sã primeascã, pe lângã toate documentele prevãzute de reglementãrile legale în vigoare, şi notificarea publicã a participanţilor.
(2) Administratorul acceptant poate încheia noi acte de aderare pentru fondul de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã, pânã la data depunerii la Comisie a raportului privind îndeplinirea obligaţiilor de informare a participanţilor, prevãzut la art. 20 alin. (1).
ART. 18
În termen de 5 zile lucrãtoare de la comunicarea de cãtre Comisie a deciziei de autorizare prealabilã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, administratorul acceptant procedeazã la notificarea participanţilor fondului de pensii facultative, în conformitate cu prevederile art. 25.
ART. 19
(1) Transferul participanţilor care nu sunt de acord cu oferta de preluare a administrãrii şi care au depus o cerere de transfer la un alt fond de pensii facultative se realizeazã cu îndeplinirea procedurilor prevãzute de <>Norma nr. 14/2006 privind transferul participanţilor între fondurile de pensii facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2006 .
(2) Prin excepţie de la prevederile <>art. 7 alin. (1) din Norma nr. 14/2006 , aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2006 , cererile de transfer sunt procesate în termen de 5 zile lucrãtoare de la întocmirea raportului prevãzut la art. 20 alin. (1) şi constatarea obţinerii acordului majoritãţii participanţilor cu privire la preluarea administrãrii fondului de pensii facultative.
ART. 20
(1) În termen de 5 zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la art. 25 alin. (3), administratorul acceptant întocmeşte un raport privind îndeplinirea obligaţiilor de informare a participanţilor, raport în care se menţioneazã şi numãrul participanţilor care şi-au exprimat dezacordul cu privire la preluarea administrãrii fondului de pensii facultative şi al celor care au depus o cerere de transfer la un alt fond de pensii facultative.
(2) În ziua urmãtoare întocmirii, administratorul acceptant transmite Comisiei şi administratorului ofertant, spre informare, raportul prevãzut la alin. (1).
ART. 21
(1) Dacã, în urma întocmirii raportului prevãzut la art. 20 alin. (1), se constatã cã nu s-a obţinut acordul majoritãţii participanţilor cu privire la preluarea administrãrii fondului de pensii facultative, administratorii implicaţi în preluare transmit Comisiei anunţul ce urmeazã a fi publicat pe paginile proprii de internet ale acestora prin care se aduce la cunoştinţa participanţilor faptul cã preluarea administrãrii fondului de pensii facultative nu mai are loc, iar cererile de transfer nu mai sunt procesate.
(2) Dacã, în urma întocmirii raportului prevãzut la art. 20 alin. (1), se constatã cã s-a obţinut acordul majoritãţii participanţilor cu privire la preluarea administrãrii fondului de pensii facultative de cãtre administratorul ofertant, în ziua lucrãtoare urmãtoare transmiterii raportului prevãzut la art. 20 alin. (1) cãtre Comisie, administratorii implicaţi în preluare demareazã operaţiunile de transfer al tuturor datelor şi documentelor deţinute de administratorul acceptant cãtre administratorul ofertant, în vederea preluãrii administrãrii fondului de pensii facultative.
ART. 22
(1) Documentele cu privire la fondul de pensii se predau în original cãtre administratorul ofertant, iar cele în format electronic se predau concomitent, sub semnãturã electronicã extinsã, iar administratorul acceptant este obligat sã pãstreze copii de pe toate documentele cu privire la fondul de pensii care s-au predat.
(2) Documentele cu privire la administrator, dar care au relevanţã asupra administrãrii fondului de pensii, se predau în copii certificate "conform cu originalul" pe fiecare paginã, iar cele în format electronic se predau concomitent, sub semnãturã electronicã extinsã.
(3) Operaţiunea de transfer se desfãşoarã pe o perioadã de maximum 30 de zile calendaristice.
(4) Administratorii implicaţi în preluare pot solicita Comisiei prelungirea perioadei de transfer cu încã 60 de zile calendaristice faţã de perioada prevãzutã la alin. (3), motivând aceastã solicitare.
ART. 23
(1) Transferul menţionat la art. 21 alin. (2) se finalizeazã prin întocmirea unui proces-verbal de predareprimire ce cuprinde urmãtoarele:
a) evidenţa privind documentele ce au stat la baza autorizãrii iniţiale a fondului de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã, precum şi modificãri ale acestora;
b) evidenţa privind numãrul de participanţi la fondul de pensii facultative, cu specificarea datelor de identificare şi a datelor de contact ale acestora;
c) evidenţa privind numãrul de unitãţi de fond alocate fiecãrui participant de la momentul iniţial pânã la data respectivã;
d) evidenţa privind existenţa tuturor documentelor ce constituie arhiva fondului de pensii facultative, inclusiv a actelor individuale de aderare ale participanţilor, însoţite de toate documentele aferente;
e) evidenţa privind transferurile participanţilor pânã la momentul începerii procesului de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative;
f) evidenţa privind contribuţiile încasate;
g) evidenţa privind plata activului net în cazurile speciale, prevãzute în normele şi deciziile emise de Comisie în acest sens;
h) evidenţa privind comisioanele de administrare încasate de administratorul acceptant;
i) evidenţa privind calculul valorii activului net şi al valorii activului unitar net pe toatã perioada desfãşurãrii activitãţii fondului de pensii facultative;
j) evidenţa privind activele şi datoriile fondului de pensii facultative;
k) evidenţe referitoare la situaţiile financiare ale fondului de pensii facultative;
l) evidenţe privind calculul ratei de rentabilitate;
m) evidenţa privind calculul provizionului tehnic pentru fondul de pensii facultative;
n) evidenţe privind întocmirea şi transmiterea raportãrilor, conform prevederilor legale, cãtre Comisie;
o) informaţiile existente în baza de date, în format electronic;
p) evidenţe privind transferul oricãror documente ce au stat la baza funcţionãrii fondului de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Evidenţele menţionate la alin. (1) lit. a)-p) cuprind:
a) tipul/denumirea documentului transferat;
b) starea documentului - integritate, integralitate;
c) numãrul de pagini al fiecãrui document sau tip de document transferat.
(3) În cazul în care se identificã lipsa unor documente, acest aspect se menţioneazã în procesul-verbal, cu specificarea documentului care lipseşte.
(4) Administratorul acceptant este obligat ca în 30 de zile de la constatarea lipsei unui document sã îl reconstituie şi sã îl transmitã în 5 zile de la reconstituire, cu confirmare de primire, administratorului ofertant. Documentele reconstituite vor purta în mod obligatoriu şi vizibil menţiunea "Reconstituit".
(5) În cazurile excepţionale în care reconstituirea unui document nu este posibilã, administratorul dã o declaraţie pe propria rãspundere cu privire la conţinutul documentului şi motivele întemeiate pentru care nu a putut fi reconstituit.

SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de notificare publicã

ART. 24
(1) În vederea informãrii participanţilor la fondul de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã, administratorii de fonduri de pensii private implicaţi în preluare elaboreazã şi semneazã notificarea publicã, în conformitate cu prevederile art. 25.
(2) Notificarea publicã este transmisã participanţilor de cãtre administratorul acceptant numai dupã obţinerea deciziei de autorizare prealabilã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative.
ART. 25
(1) Notificarea publicã conţine oferta de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, modalitatea şi perioada de desfãşurare a procesului de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, precum şi noul prospect al schemei de pensii propus de administratorul ofertant.
(2) În notificarea publicã a participanţilor la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrãrii se menţioneazã datele de identificare ale reprezentanţilor legali ai fondului de pensii, conform contractului de societate civilã, care semneazã actele adiţionale la contractul de administrare şi la contractul de societate civilã, dupã caz, în vederea schimbãrii administratorului.
(3) În notificarea publicã se precizeazã faptul cã, în termen de 30 de zile calendaristice de la data publicãrii notificãrii publice conform alin. (7), participanţii care nu sunt de acord cu oferta de preluare aduc la cunoştinţa administratorului, în scris, acest fapt şi pot solicita transferul la un alt fond de pensii facultative, fãrã penalitãţi de transfer, toate cheltuielile aferente transferului fiind în sarcina administratorului acceptant.
(4) În notificarea publicã se precizeazã faptul cã neexprimarea obiecţiilor din partea participantului este consideratã ca acord tacit asupra schimbãrii administratorului, modificãrii contractului de administrare, prospectului schemei de pensii şi contractului de societate civilã, dupã caz.
(5) Prin notificarea publicã, participanţilor le este adus la cunoştinţã faptul cã, în cazul în care nu se obţine acordul majoritãţii participanţilor cu privire la preluarea administrãrii fondului de pensii facultative, solicitãrile de transfer depuse ca exprimare a dezacordului cu privire la preluarea administrãrii fondului de pensii facultative nu îşi produc efecte, iar preluarea administrãrii fondului de pensii nu are loc.
(6) Notificarea publicã se transmite participanţilor fondului de pensii facultative, prin servicii poştale, la ultima adresã de corespondenţã cunoscutã a acestora, se publicã în cel puţin douã cotidiene de circulaţie naţionalã, pe o perioadã de cel puţin 3 zile consecutive, şi pe pagina proprie de internet a ambilor administratori.
(7) Prima publicare a notificãrii publice în cele douã cotidiene de circulaţie naţionalã, publicarea pe pagina proprie de internet a ambilor administratori şi transmiterea scrisorilor cãtre participanţi se efectueazã în aceeaşi zi.

SECŢIUNEA a 4-a
Autorizarea definitivã de preluare a administrãrii unui fond de pensii facultative

ART. 26
În termen de 10 zile calendaristice de la data expirãrii termenului prevãzut la art. 22 alin. (3) sau (4), dupã caz, administratorii de fonduri de pensii implicaţi în preluare depun la Comisie o cerere de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, semnatã de cãtre cei 2 administratori şi însoţitã de urmãtoarele documente:
a) procesul-verbal prevãzut la art. 23 alin. (1);
b) contractul de administrare încheiat între administratorul ofertant şi reprezentanţii legali ai fondului de pensii facultative, cu specificaţia cã acesta intrã în vigoare de la data obţinerii deciziei de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative;
c) contractul de depozitare, încheiat între administratorul ofertant şi depozitarul fondului de pensii facultative, dupã caz, cu specificaţia cã acesta intrã în vigoare de la data obţinerii deciziei de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative;
d) act adiţional la contractul de audit pentru modificarea administratorului în calitate de reprezentant al fondului de pensii, cu specificaţia cã acesta intrã în vigoare de la data obţinerii deciziei de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative;
e) prospectul schemei de pensii facultative propus de administratorul ofertant şi autorizat de Comisie;
f) confirmarea depozitarului activelor fondului de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã, cu privire la existenţa dematerializatã şi evidenţa activelor fondului de pensii facultative pãstrate în custodie, nu mai veche de 5 zile faţã de data depunerii cererii de autorizare definitivã a preluãrii;
g) situaţiile financiare ale fondului de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã, auditate începând cu data de 1 ianuarie a anului în care se deruleazã operaţiunea de preluare pânã la finalul lunii anterioare datei de finalizare a transferului prevãzute la art. 22 alin. (3) sau (4), dupã caz;
h) orice alte documente solicitate de cãtre Comisie.
ART. 27
Odatã cu depunerea cererii de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, administratorul acceptant depune la Comisie urmãtoarele:
a) cerere de retragere a autorizaţiei prospectului schemei de pensii a fondului de pensii facultative a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã;
b) cerere de retragere a autorizaţiei de administrare a fondurilor de pensii facultative şi radiere din Registrul Comisiei, dupã caz;
c) cerere de retragere a avizului agenţilor de marketing persoane fizice care desfãşoarã activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a fondului de pensii a cãrui administrare urmeazã a fi preluatã şi de radiere a acestora din Registrul Comisiei, dupã caz.
ART. 28
(1) Comisia analizeazã simultan cererile prevãzute la art. 26 şi 27 şi, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrãrii cererilor, emite, concomitent, decizii cu privire la:
a) autorizarea definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative de cãtre administratorul ofertant;
b) retragerea autorizaţiei prospectului schemei de pensii facultative, conform cererii depuse de administratorul acceptant;
c) retragerea autorizaţiei de administrare a fondurilor de pensii facultative a administratorului acceptant, dupã caz, şi radierea acestuia din Registrul Comisiei, conform cererii depuse de administratorul acceptant;
d) retragerea avizului agenţilor de marketing persoane fizice, dupã caz, şi radierea acestora din Registrul Comisiei.
(2) În termen de 5 zile calendaristice de la data adoptãrii, deciziile prevãzute la alin. (1) se comunicã administratorului ofertant şi administratorului acceptant.
(3) La data comunicãrii deciziei de autorizare definitivã a preluãrii din partea Comisiei, administratorii implicaţi în preluare au obligaţia de a notifica depozitarul şi auditorul fondului de pensii facultative a cãrui administrare se preia asupra schimbãrii administratorului acestuia.
(4) Comisia emite o decizie de respingere a cererii pentru autorizarea definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, în cazul în care documentele depuse, prevãzute la art. 26 şi 27, nu îndeplinesc condiţiile de formã sau de fond.
(5) În cazul prevãzut la alin. (4) toate documentele transferate conform prevederilor art. 22 se returneazã administratorului acceptant pe bazã de proces-verbal de predare-primire, în termen de 20 de zile calendaristice de la primirea deciziei de respingere a autorizãrii definitive a preluãrii administrãrii fondului de pensii facultative.
ART. 29
Contractele administratorului acceptant cu agenţii de marketing înceteazã de drept la data comunicãrii deciziei de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative.
ART. 30
În cazul în care administratorul ofertant solicitã schimbarea depozitarului fondului de pensii facultative a cãrui administrare a fost preluatã, operaţiunea de schimbare a depozitarului se realizeazã dupã finalizarea operaţiunilor de preluare, cu respectarea prevederilor <>Normei nr. 11/2006 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2006 .
ART. 31
(1) La data comunicãrii deciziei de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative din partea Comisiei, administratorii implicaţi în preluare publicã simultan pe paginile proprii de internet şi în cel puţin douã cotidiene de circulaţie naţionalã decizia de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative.
(2) Administratorul ofertant publicã pe pagina de internet noul prospect al schemei de pensii facultative, în forma autorizatã de Comisie, la data comunicãrii deciziei de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative.
ART. 32
Din ziua urmãtoare comunicãrii deciziei de autorizare definitivã de preluare a administrãrii fondului de pensii facultative, administratorul ofertant devine administratorul fondului de pensii facultative preluat, transferul activitãţii de administrare, respectiv investirea activelor fondului, obligaţiile de evidenţã şi raportare, inclusiv raportarea valorii unitare a activului net cãtre Comisie, precum şi orice alte activitãţi aferente administrãrii fondului de pensii facultative fiind realizate fãrã sã fie necesarã îndeplinirea altor formalitãţi prealabile, administratorul ofertant având toate drepturile şi obligaţiile prevãzute de <>Legea nr. 204/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. IV
Organizarea şi evidenţa separatã a activelor şi pasivelor la nivelul societãţilor de administrare a fondurilor de pensii private

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 33
(1) Alocarea capitalului social necesar desfãşurãrii activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative şi a unui fond de pensii administrat privat se va face dupã cum urmeazã:
a) echivalentul în lei al sumei de 1,5 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României, exclusiv pentru administrarea de fonduri de pensii facultative;
b) echivalentul în lei al sumei de 4 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Bãncii Naţionale a României, exclusiv pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat.
(2) Capitalul social al administratorului se majoreazã cu 0,2% pentru echivalentul în lei al fiecãrui milion de euro care depãşeşte echivalentul în lei a 200 milioane euro active totale nete ale fondurilor de pensii private, aflate în administrare, pe fiecare segment în parte.
(3) Evidenţierea alocãrii de capital social necesar desfãşurãrii activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative şi a unui fond de pensii administrat privat, în contabilitatea administratorului, se va face dupã cum urmeazã:
a) echivalentul în lei destinat exclusiv administrãrii de fonduri de pensii facultative se reflectã în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii facultative;
b) echivalentul în lei destinat exclusiv administrãrii unui fond de pensii administrat privat se reflectã în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii administrate privat.
ART. 34
Activele şi pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidenţiate şi administrate distinct, separat de celelalte active şi pasive ale fondurilor de pensii facultative pe care le administreazã acelaşi administrator şi de contabilitatea proprie a administratorului, fãrã posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri şi administrator.
ART. 35
Societãţilor de pensii le este interzis orice transfer între activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile privind desfãşurarea activitãţii de administrare a unui fond de pensii administrat privat şi activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile aferente activitãţii de administrare a fondurilor de pensii facultative.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea şi evidenţa separatã a activelor şi pasivelor în contabilitatea societãţilor de administrare a fondurilor de pensii private

ART. 36
Societatea de administrare a fondurilor de pensii private organizeazã şi ţine distinct contabilitatea pentru fiecare fond de pensii pe care îl administreazã, precum şi faţã de propria contabilitate.
ART. 37
(1) Propria contabilitate a societãţii de administrare a fondurilor de pensii private evidenţiazã separat elementele de activ şi de pasiv, de venituri şi de cheltuieli, atât pentru segmentul aferent fondurilor de pensii facultative, cât şi pentru segmentul aferent fondului de pensii administrat privat.
(2) În cadrul segmentului aferent fondurilor de pensii facultative, cheltuielile şi veniturile vor fi evidenţiate distinct, la nivel de cont analitic, pentru fiecare fond de pensii facultative administrat.
(3) Pentru evidenţierea tranzacţiilor aferente fiecãrui segment de activitate, societatea de administrare a fondurilor de pensii private îşi va deschide cont bancar distinct pentru fiecare dintre acestea.
(4) Conturile prin care se efectueazã tranzacţiile aferente activitãţii de administrare a pensiilor administrate privat vor fi separate de conturile prin care se efectueazã tranzacţiile aferente activitãţii de administrare a pensiilor facultative, chiar dacã aceste conturi sunt deschise la aceeaşi instituţie de credit.
ART. 38
(1) Evidenţierea elementelor de activ şi de pasiv, de venituri şi de cheltuieli în contabilitatea societãţii de administrare a fondurilor de pensii private se va face direct, iar pentru elementele ce nu pot fi alocate prin aceastã metodã se va utiliza o normã internã privind cheile de repartiţie, aprobatã la nivelul consiliului de administraţie/directoratului.
(2) Dacã o cheltuialã este efectuatã în mod evident în beneficiul uneia dintre activitãţi, aceasta va fi recunoscutã în evidenţele contabile ale acelui segment, iar plata se efectueazã din contul bancar corespunzãtor segmentului de activitate.
(3) În cazul în care o cheltuialã este efectuatã în beneficiul ambelor activitãţi, societatea identificã, prin norma internã prevãzutã la alin. (1), cota de procent alocatã fiecãrui tip de activitate, iar plata se va executa din contul unuia dintre segmente, urmând ca suma sã fie decontatã ulterior din contul celuilalt segment.
(4) Norma internã prevãzutã la alin. (1) va fi elaboratã în termen de 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentei norme şi va fi comunicatã Comisiei în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii.
(5) Norma internã prevãzutã la alin. (1) va fi menţinutã cel puţin pe parcursul unui an de la data adoptãrii, cu excepţia cazului în care apar modificãri majore în structura veniturilor şi cheltuielilor companiei. În acest caz, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii modificãrilor la norma internã, administratorul comunicã Comisiei noua normã internã, motivele pentru care s-a impus un nou mod de calcul, precum şi cheile de repartiţie rezultate ca urmare a acestuia.
ART. 39
(1) Orice operaţiune economico-financiarã efectuatã se consemneazã în momentul efectuãrii acesteia într-un document justificativ care stã la baza înregistrãrilor în contabilitate.
(2) Documentele justificative care stau la baza înregistrãrilor în contabilitate angajeazã rãspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, dupã caz.
ART. 40
(1) Balanţa de verificare este documentul contabil utilizat pentru verificarea exactitãţii înregistrãrilor contabile.
(2) Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli, pentru fiecare segment de activitate, se realizeazã la sfârşitul lunii calendaristice.
(3) Profitul sau pierderea rezultatã pentru fiecare segment de activitate se stabileşte lunar.
(4) Balanţa de verificare a conturilor analitice se întocmeşte lunar şi ori de câte ori se considerã necesar, atât la nivel de segment de activitate, cât şi la nivel de societate.
ART. 41
Situaţiile financiare anuale se întocmesc la nivel de societate de administrare a fondurilor de pensii private, cumulat pentru cele douã segmente de activitate, conform reglementãrilor contabile emise de Comisie.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 42
Termenele prevãzute de prezenta normã care expirã într-o zi de sãrbãtoare legalã sau într-o zi nelucrãtoare se vor prelungi pânã la sfârşitul urmãtoarei zile lucrãtoare.
ART. 43
(1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor depuse la Comisie întrerupe termenul legal, care reîncepe sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri.
(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, se solicitã completarea sau înlocuirea lor, dupã caz.
ART. 44
Nerespectarea prevederilor prezentei norme constituie contravenţie şi se sancţioneazã conform prevederilor legale în vigoare, respectiv conform prevederilor art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g) şi alin. (2)-(11) şi <>art. 142 din Legea nr. 411/2004 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale art. 120, art. 121 alin. (1) lit. k) şi alin. (2)-(11), <>art. 122 şi 122^1 din Legea nr. 204/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 45
La data intrãrii în vigoare a prezentei norme se abrogã <>Norma nr. 24/2008 privind condiţiile de autorizare şi organizare a activelor şi pasivelor pentru societãţile de administrare a fondurilor de pensii private, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 44/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 891 din 29 decembrie 2008, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016