Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 144 din 23 februarie 2010  privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 144 din 23 februarie 2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 139 din 2 martie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 144 din 23 februarie 2010
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 139 din 2 martie 2010

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul Sãnãtãţii este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian Popişteanu nr. 1-3, sectorul 1, şi reprezintã autoritatea centralã în domeniul asistenţei de sãnãtate publicã.
ART. 2
Ministerul Sãnãtãţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã politici, strategii şi programe de acţiune în domeniul sãnãtãţii populaţiei, în acord cu Programul de guvernare, coordoneazã şi controleazã implementarea politicilor, strategiilor şi programelor din domeniul sãnãtãţii populaţiei, la nivel naţional, regional şi local;
b) evalueazã şi monitorizeazã starea de sãnãtate a populaţiei, ia mãsuri pentru îmbunãtãţirea acesteia şi informeazã Guvernul referitor la indicatorii de sãnãtate, tendinţele de evoluţie şi despre mãsurile necesare pentru îmbunãtãţirea acestora;
c) reglementeazã modul de organizare şi funcţionare a sistemului de sãnãtate;
d) monitorizeazã, controleazã şi evalueazã activitatea instituţiilor sanitare şi ia mãsuri pentru îmbunãtãţirea calitãţii asistenţei medicale acordate populaţiei;
e) asigurã, în colaborare cu instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, resursele umane, materiale şi financiare necesare funcţionãrii instituţiilor din sistemul public de sãnãtate;
f) colaboreazã cu reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale, cu cei ai societãţii civile şi cu massmedia în scopul educaţiei pentru sãnãtate a populaţiei şi adoptãrii unui stil de viaţã sãnãtos;
g) participã la limitarea efectelor apãrute în urma dezastrelor, calamitãţilor şi epidemiilor în domeniul sãu de competenţã;
h) reprezintã Guvernul României în relaţiile cu Organizaţia Mondialã a Sãnãtãţii şi cu alte organisme internaţionale, în domenii de interes;
i) elaboreazã, implementeazã şi coordoneazã programe naţionale de sãnãtate, în scopul realizãrii obiectivelor politicii de sãnãtate publicã;
j) gestioneazã, prin structuri specializate, programele internaţionale de asistenţã financiarã pentru susţinerea reformei în sãnãtate şi pentru creşterea calitãţii asistenţei medicale acordate populaţiei;
k) colaboreazã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi implementeazã proiecte şi programe.
ART. 3
În activitatea sa, Ministerul Sãnãtãţii urmãreşte îndeplinirea urmãtoarelor obiective generale:
a) realizarea unui sistem de sãnãtate modern şi performant, adaptat nevoilor populaţiei şi compatibil cu cel din statele membre ale Uniunii Europene;
b) reorganizarea sistemului de sãnãtate, cu descentralizare organizaţionalã şi decizionalã;
c) îmbunãtãţirea permanentã a stãrii de sãnãtate a populaţiei şi accesul echitabil la servicii de sãnãtate pentru toate categoriile de populaţie, inclusiv pentru cea din mediul rural;
d) dezvoltarea sistemului calitãţii actului medical şi a siguranţei pacientului;
e) dezvoltarea unui sistem de alocare a resurselor în sãnãtate bazat pe criterii de transparenţã, calitate şi evidenţe medicale;
f) diversificarea şi utilizarea de noi metode de finanţare a serviciilor spitaliceşti care sã aibã ca bazã performanţa şi calitatea serviciilor oferite pacienţilor;
g) dezvoltarea asigurãrilor private de sãnãtate;
h) definirea unor noi reguli de compensare şi de stabilire a preţului la medicamente pentru asigurarea utilizãrii în condiţii de cost/eficienţã a resurselor publice;
i) dezvoltarea unor politici sectoriale coerente de formare, dezvoltare şi alocare a resurselor umane în sectorul sanitar;
j) dezvoltarea sistemului de sãnãtate publicã la nivel naţional, regional şi local în vederea eficientizãrii supravegherii şi controlului bolilor transmisibile, netransmisibile şi impactului factorilor de mediu asupra sãnãtãţii populaţiei;
k) educaţia pentru sãnãtate a populaţiei în scopul deprinderii comportamentelor preventive şi al îmbunãtãţirii indicatorilor demografici, creşterii calitãţii vieţii şi reducerii nevoilor de îngrijiri medicale;
l) perfecţionarea managementului sistemului informatic al sistemului de sãnãtate.
ART. 4
(1) În îndeplinirea obiectivelor prevãzute la <>art. 3, Ministerul Sãnãtãţii exercitã atribuţiile prevãzute de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte atribuţii, dupã cum urmeazã:
1. organizeazã, coordoneazã şi controleazã, dupã caz, activitãţi de: asistenţã de sãnãtate publicã, promovare a sãnãtãţii şi medicinei preventive, asistenţã medicalã de urgenţã, curativã, de recuperare medicalã, asistenţã medicalã la domiciliu, care se acordã prin unitãţile sanitare publice sau private, precum şi asistenţã de medicinã legalã şi de medicinã sportivã;
2. asigurã supravegherea şi controlul aplicãrii legislaţiei de cãtre instituţiile şi organismele care au responsabilitãţi în domeniul sãnãtãţii publice, al asigurãrilor sociale de sãnãtate şi de cãtre unitãţile sanitare din sectorul privat de asistenţã medicalã, colaborând în acest scop cu organismele profesionale din domeniul medico-sanitar din România, autoritãţile publice locale şi cu alte instituţii abilitate;
3. organizeazã informatizarea sistemului de sãnãtate;
4. fundamenteazã necesarul de servicii medicale, precum şi resursele financiare pentru funcţionarea sistemului de sãnãtate;
5. stabileşte şi controleazã, împreunã cu instituţiile competente, folosirea energiei nucleare în scopuri medicale;
6. gestioneazã resursele colectate în conformitate cu prevederile <>art. 362 din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, asigurând cu prioritate îmbunãtãţirea infrastructurii sistemului sanitar şi finanţarea programelor naţionale de sãnãtate;
7. emite avize şi autorizaţii sanitare de funcţionare, abilitãri şi acorduri scrise pentru importul deşeurilor şi reziduurilor de orice naturã, precum şi al altor produse periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi mediul înconjurãtor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
8. emite reglementãri privind regimul substanţelor stupefiante şi toxice, precum şi autorizaţii pentru culturile de mac;
9. stabileşte şi avizeazã preţurile medicamentelor din ţarã şi din import, cu excepţia medicamentelor care se elibereazã fãrã prescripţie medicalã;
10. aprobã tarife pentru actele pe care este abilitat sã le elibereze, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
11. autorizeazã furnizorii de dispozitive medicale şi asigurã certificarea şi inspecţia aparaturii şi echipamentelor medicale prin Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucureşti;
12. urmãreşte, în baza normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii, examinarea, testarea şi controlul dispozitivelor medicale, precum şi evaluarea performanţelor dispozitivelor medicale, în condiţiile prevãzute de lege;
13. stabileşte, creeazã şi pãstreazã capacitãţi şi rezerve de mobilizare în domeniul ocrotirii sãnãtãţii;
14. constituie rezerva de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide şi alte materiale specifice pentru situaţii speciale, cu implicaţii asupra sãnãtãţii publice, şi aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, normele metodologice de constituire, pãstrare şi utilizare a acesteia;
15. elaboreazã şi organizeazã împreunã cu Academia de Ştiinţe Medicale strategia de cercetare ştiinţificã medicalã şi asigurã resursele materiale şi financiare pentru buna funcţionare a acestei activitãţi;
16. aprobã, la propunerea Agenţiei Naţionale a Medicamentului, norme, instrucţiuni şi alte reglementãri cu caracter obligatoriu vizând asigurarea calitãţii, eficacitãţii şi siguranţei medicamentelor de uz uman;
17. supravegheazã şi controleazã, prin Agenţia Naţionalã a Medicamentului, calitatea medicamentelor de uz uman în procesul de fabricaţie şi în toate situaţiile în care existã alerte privind calitatea şi efectul acestora, elaborarea şi editarea anualã a Nomenclatorului medicamentelor de uz uman;
18. urmãreşte eliberarea certificatului de bunã practicã de fabricaţie ca urmare a evaluãrii fãcute de inspectorii Agenţiei Naţionale a Medicamentului;
19. asigurã, prin intermediul Registrului Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice, coordonarea şi controlul activitãţii de donare de celule stem hematopoietice periferice şi centrale, crearea şi gestionarea unei baze de date informatice pe teritoriul României privind persoanele fizice care şi-au dat acceptul pentru a dona celule stem, precum şi interconectarea obligatorie cu organismele similare internaţionale;
20. realizeazã consilierea medicalã în domeniul consumului de droguri;
21. iniţiazã, negociazã şi încheie, cu împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţionalã în domeniul ocrotirii sãnãtãţii şi reprezintã statul român în relaţiile cu organismele internaţionale din domeniul sãnãtãţii;
22. aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, Nomenclatorul de specialitãţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice, Normele cu privire la specialitãţile medico-sanitare şi paramedicale şi atestatele de pregãtire complementarã pentru reţeaua de asistenţã medicalã;
23. în calitate de autoritate competentã, atestã titlurile româneşti de calificare în profesiile reglementate din domeniul sãnãtãţii şi aplicã procedurile de recunoaştere profesionalã a calificãrilor de medic, medic dentist, farmacist, asistent medical generalist şi moaşã, în condiţiile legii;
24. aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, metodologia privind angajarea, transferarea şi detaşarea medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor, biochimiştilor, biologilor şi chimiştilor din unitãţile sanitare publice;
25. stabileşte criterii pentru angajarea şi promovarea personalului din unitãţile sanitare publice;
26. coordoneazã programele de specializare prin rezidenţiat, în specialitãţile prevãzute în Nomenclatorul de specialitãţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţã medicalã, desfãşurate în centre universitare şi unitãţi sanitare acreditate, pe baza curriculumurilor aprobate de Ministerul Sãnãtãţii şi de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
27. asigurã coordonarea la nivel naţional a pregãtirii teoretice şi practice de rezidenţiat şi în a doua specialitate a medicilor, medicilor dentişti şi farmaciştilor, inclusiv editarea carnetelor de monitorizare a activitãţii rezidenţilor;
28. asigurã împreunã cu alte instituţii din domeniu elaborarea şi implementarea curriculumurilor de pregãtire în specialitate a medicilor, medicilor dentişti şi farmaciştilor şi a curriculumurilor programelor de studii complementare, în vederea obţinerii atestatelor de cãtre medici, medici dentişti şi farmacişti;
29. asigurã organizarea şi desfãşurarea examenelor de promovare şi evaluare profesionalã a medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor, biologilor, biochimiştilor, chimiştilor, asistenţilor medicali şi moaşelor;
30. organizeazã, în condiţiile legii, concursuri şi examene pentru obţinerea specialitãţii şi promovarea în grade profesionale pentru medici, medici dentişti, farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti şi pentru asistenţi medicali şi moaşe din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii şi a ministerelor cu reţea sanitarã proprie;
31. stabileşte anual numãrul necesar de medici rezidenţi pe specialitãţi pentru reţeaua de sãnãtate;
32. elaboreazã strategiile şi organizeazã activitatea privind formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului medico-sanitar, instruirea, evaluarea profesionalã şi certificarea programelor de educaţie medicalã continuã; elaboreazã criterii pentru desfãşurarea activitãţii de învãţãmânt integrat;
33. elaboreazã contractul-cadru şi metodologia de colaborare între spitale şi instituţii de învãţãmânt superior medical;
34. stabileşte şi aprobã cuantumul taxelor pentru organizarea şi realizarea activitãţilor prevãzute la pct. 30, precum şi pentru concursurile şi examenele organizate de unitãţile sanitare publice, în condiţiile legii;
35. aprobã structura organizatoricã şi normele de organizare şi funcţionare ale instituţiilor publice din reţeaua proprie, în condiţiile legii;
36. emite aviz privind înfiinţarea sau desfiinţarea unitãţilor sanitare private, reorganizarea, modificarea structurii, sediului, precum şi a denumirii acestora, monitorizeazã şi controleazã activitatea în domeniul medical privat al serviciilor medicale;
37. aprobã/avizeazã structura organizatoricã, restructurarea, reorganizarea, schimbarea sediului şi denumirii unitãţilor sanitare publice;
38. elaboreazã norme pentru asigurarea condiţiilor de cazare, igienã, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale pentru unitãţile sanitare;
39. elaboreazã normativele de personal ale instituţiilor publice din reţeaua proprie, care se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii, în condiţiile legii;
40. avizeazã şi aprobã, dupã caz, proiectarea şi realizarea investiţiilor în domeniul sanitar;
41. negociazã, contracteazã şi asigurã plata din bugetul Ministerului Sãnãtãţii pentru efectuarea de studii, activitãţi şi lucrãri aferente programelor/subprogramelor de sãnãtate de cãtre instituţii de cercetare-dezvoltare din coordonarea sa, precum şi de cãtre Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în condiţiile legii;
42. organizeazã activitãţi de audit public intern pentru instituţiile publice din reţeaua proprie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
43. avizeazã/aprobã, dupã caz, bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea sa;
44. exercitã drepturile şi obligaţiile statului, ca acţionar la societãţile comerciale şi companiile naţionale din portofoliul sãu, pânã la finalizarea procesului de privatizare;
45. asigurã aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de restructurare şi privatizare a societãţilor comerciale şi/sau companiilor naţionale din portofoliul sãu;
46. realizeazã controlul postprivatizare al îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni;
47. elaboreazã şi promoveazã, cu respectarea cadrului specific, proceduri de vânzare de acţiuni, de vânzare de active şi alte proceduri ori instrucţiuni privind domeniul sãu de activitate;
48. elaboreazã elementele contractului de mandat ce se încheie cu agenţii de privatizare în vederea vânzãrii participaţiilor statului la societãţile comerciale şi/sau companiile naţionale din portofoliul sãu;
49. îndeplineşte orice alte atribuţii care decurg din dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor publice implicate în procesul de privatizare sau în legãturã cu exercitarea calitãţii de acţionar al statului la societãţile şi/sau companiile naţionale aflate în portofoliul sãu;
50. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare profesionalã;
51. organizeazã, împreunã cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, licitaţii la nivel naţional şi alte proceduri de achiziţii publice pentru achiziţionarea medicamentelor şi materialelor specifice, pentru consumul în spitale şi în ambulatoriu, în vederea derulãrii programelor naţionale;
52. organizeazã licitaţii naţionale pentru achiziţia de bunuri şi servicii cu caracter medical şi nemedical, de aparaturã şi instrumente medicale, precum şi lucrãri de întreţinere, reparaţii şi investiţii pentru instituţiile publice din sectorul sanitar, în limita prevederilor bugetare aprobate;
53. împuterniceşte, dupã caz, unitãţile aflate în subordinea sa pentru îndeplinirea unor activitãţi, în vederea realizãrii obiectivelor sale.
(2) Ministerul Sãnãtãţii îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sãu de activitate.
ART. 5
Pentru realizarea obiectivelor şi pentru îndeplinirea atribuţiilor sale generale şi specifice privind conceperea şi punerea în aplicare de acţiuni intersectoriale şi de parteneriate public-privat şi central-local, Ministerul Sãnãtãţii colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii publice de specialitate, cu structurile societãţii civile şi ale mediului de afaceri din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 6
În vederea exercitãrii atribuţiilor sale, Ministerul Sãnãtãţii este abilitat sã solicite şi sã primeascã, în condiţiile legii, informaţii de la: autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice şi persoanele juridice de drept privat cu activitate în domeniul sãu de competenţã.
ART. 7
(1) Conducerea Ministerului Sãnãtãţii se exercitã de cãtre ministrul sãnãtãţii.
(2) Ministrul sãnãtãţii conduce activitatea ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice sau juridice din ţarã ori din strãinãtate.
(3) Ministrul sãnãtãţii este ordonator principal de credite şi poate delega prin ordin, în limitele şi în condiţiile prevãzute de lege, aceastã calitate.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul sãnãtãţii emite ordine, instrucţiuni şi alte acte cu caracter normativ, prevãzute de lege.
(5) În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul sãnãtãţii este ajutat de 3 secretari de stat, de un subsecretar de stat, de un secretar general şi de un secretar general adjunct.
(6) În cazul în care ministrul nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemneazã prin ordin un secretar de stat care sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru.
ART. 8
Secretarii de stat şi subsecretarul de stat se subordoneazã ministrului sãnãtãţii şi îndeplinesc atribuţiile stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 9
Secretarul general şi secretarul general adjunct sunt înalţi funcţionari publici, sunt subordonaţi ministrului sãnãtãţii şi îndeplinesc atribuţiile prevãzute prin lege sau stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii, precum şi alte sarcini stabilite de acesta.
ART. 10
(1) Pe lângã ministrul sãnãtãţii funcţioneazã ca organ consultativ Colegiul ministerului.
(2) Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(3) Preşedintele Colegiului ministerului este ministrul sãnãtãţii.
(4) Colegiul ministerului se întruneşte la cererea ministrului sãnãtãţii, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.
ART. 11
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul sãnãtãţii poate constitui organisme consultative dupã cum urmeazã: comisiile de specialitate, Comisia de strategie terapeuticã, Comisia naţionalã de transparenţã şi Comitetul naţional de vaccinologie.
(2) Componenţa, atribuţiile, modul de organizare şi funcţionare ale comisiilor consultative se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 12
Structura organizatoricã a Ministerului Sãnãtãţii este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 13
(1) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, se pot organiza servicii, birouri, compartimente sau colective temporare, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, în condiţiile legii, cu respectarea numãrului de posturi aprobat.
(2) Numãrul posturilor de conducere se stabileşte în condiţiile legii.
(3) Numãrul maxim de posturi este de 264, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(4) În numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (3) sunt incluse şi posturile aferente cabinetelor secretarilor de stat.
(5) Ministerul Sãnãtãţii funcţioneazã pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a regulamentului intern, care se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 14
(1) Unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã a instituţiilor publice din reţeaua proprie a Ministerului Sãnãtãţii se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare a acestora se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
(4) Organigrama şi statele de funcţii pentru instituţiile din subordinea Ministerului Sãnãtãţii se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 15
Pentru realizarea obiectivelor ministerului sau pentru elaborarea unor proiecte specifice, ministrul sãnãtãţii, prin ordin, poate numi consilieri onorifici şi poate constitui, pe perioade determinate, consilii de experţi sau colective de lucru formate din specialişti.
ART. 16
(1) Ministerul Sãnãtãţii are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme cu un consum lunar de carburant stabilit conform normelor legale în vigoare.
(2) Pentru îndeplinirea activitãţilor specifice, Ministerul Sãnãtãţii are în dotare un parc de autoturisme, cu un consum mediu de carburant pe lunã, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 17
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti funcţioneazã direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridicã, ale Ministerului Sãnãtãţii, în subordinea cãrora funcţioneazã alte unitãţi cu personalitate juridicã, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare, structura organizatoricã a direcţiilor de sãnãtate publicã şi condiţiile specifice ocupãrii funcţiilor publice de conducere din direcţiile de sãnãtate publicã se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
ART. 18
(1) Ministerul Sãnãtãţii organizeazã concursuri şi examene în vederea admiterii la rezidenţiat şi alte forme de pregãtire profesionalã, ca activitate finanţatã integral din venituri proprii.
(2) Cheltuielile curente şi de capital determinate de organizarea activitãţii prevãzute la alin. (1) se suportã din taxele de înscriere la respectivele examene şi concursuri.
ART. 19
(1) Aplicarea structurii organizatorice prevãzute în anexa nr. 1 se realizeazã în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Reîncadrarea personalului potrivit prevederilor alin. (1) se realizeazã cu respectarea prevederilor aplicabile personalului contractual şi funcţionarilor publici în cazul reorganizãrii instituţiei publice.
ART. 20
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 21
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 5 din 6 ianuarie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 23 februarie 2010.
Nr. 144.

ANEXA 1
-------

Numãrul maxim de posturi = 264,
exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului

STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Ministerului Sãnãtãţii



┌─────────────────────┐ ┌──────────┐ ┌────────────────┐
│Colegiul Ministerului├──────────┤ MINISTRU ├──────────┤Cabinet ministru│
│ Sãnãtãţii │ └─────┬────┘ └────────────────┘
└─────────────────────┘ │

┌─────────────────────┐ │ ┌────────────────┐
│ Direcţia generalã │ │ │Direcţia control│
│ resurse umane şi ├────────────────┼───────────────┤ şi audit │
│ certificare │ │ └────────────────┘
└─────────────────────┘ │
│ ┌─────────────┐
├───────────────┤ Consilier │
│ │ diplomatic │
┌─────────────────────┐ │ └─────────────┘
│ Serviciul de presã ├────────────────┤
└─────────────────────┘ │

┌────────────────────┬──────────┼───────────┬──────────────────┐
┌──────┴─────────┐ ┌──────┴─────────┐│ ┌────────┴───────┐ ┌───────┴──────┐
│Secretar de stat│ │Secretar de stat││ │Secretar de stat│ │Subsecretar de│
├────────────────┤ ├────────────────┤│ ├────────────────┤ │ stat │
│ Cabinet │ │ Cabinet ││ │ Cabinet │ └──────────────┘
│secretar de stat│ │secretar de stat││ │secretar de stat│
└────────────────┘ └────────────────┘│ └────────────────┘

│ ┌────────────────┐
├────────────┤Secretar general│
│ └───────┬────────┘
│ │ ┌───────────┐
│ ├──────┤ Unitatea │
│ ┌───────┴──┐ │de politici│
│ │Secretar │ │ publice*) │
│ │ general │ └───────────┘
│ │ adjunct │
│ └──────────┘
┌─────┬──────┬──────┬─────┬──────────┴───┬────┬──────┬─────┬─────┬──────┐
┌─┴┐ ┌─┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴─┐ ┌┴──┐ ┌─┴────┐
│M1│ │ M2│ │M3│ │M4│ │M5│ │M6│ │M7│ │M8│ │M9│ │M10│ │M11**)│
└──┘ └───┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └───┘ └──────┘



M1 - Direcţia generalã economicã
M2 - Direcţia politica medicamentului
M3 - Direcţia generalã implementare şi coordonare programe şi relaţii internaţionale
M4 - Direcţia organizare şi politici salariale
M5 - Direcţia juridicã şi contencios
M6 - Direcţia asistenţã medicalã
M7 - Direcţia sãnãtate publicã şi control în sãnãtate publicã
M8 - Serviciul patrimoniu şi informaticã
M9 - Serviciul achiziţii publice
M10 - Serviciul pentru programe de sãnãtate
M11 - Centrul operativ pentru situaţii de urgenţã


───────────
*) Funcţioneazã la nivel de serviciu.
**) Funcţioneazã la nivel de compartiment.

ANEXA 2



LISTA
cuprinzând unitãţile cu personalitate juridicã aflate în
subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii

A. UNITÃŢI AFLATE ÎN SUBORDINEA MINISTERULUI SÃNÃTÃŢII
I. Unitãţi finanţate integral de la bugetul de stat:
1. direcţiile de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate*);


───────────
*) În subordinea direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti funcţioneazã unitãţi cu personalitate juridicã, finanţate integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi serviciile de ambulanţã, centrele de diagnostic şi tratament, centrele medicale şi ambulatoriile de specialitate.

2. Institutul Naţional de Sãnãtate Publicã Bucureşti;
3. Institutul Naţional de Medicinã Sportivã Bucureşti;
4. Institutul Naţional de Hematologie Transfuzionalã "Prof. Dr. C.T. Nicolau" Bucureşti;
5. Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sãnãtãţii Bucureşti;
6. Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti;
7. Agenţia Naţionalã de Transplant Bucureşti;
8. Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii Speciale Bucureşti;
9. Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice;
10. Agenţia Naţionalã a Medicamentului Bucureşti;
11. Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucureşti.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-11 este de 8.337, din care:
- Spitalul Tichileşti (leprozerie) - 28;
- medici rezidenţi pe post - 282.
II. Unitãţi finanţate integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate:
1. Institutul Oncologic "Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu" Bucureşti;
2. Institutul Oncologic "Prof. Dr. I. Chiricuţã" Cluj-Napoca;
3. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie "Ana Aslan" Bucureşti;
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. Dr. Marius Nasta" Bucureşti;
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului "Prof. Dr. Alfred Rusescu" Bucureşti;
6. Institutul Naţional de Recuperare, Medicinã Fizicã şi Balneoclimatologie Bucureşti;
7. Institutul Naţional de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucureşti;
8. Institutul Naţional de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice "Prof. Dr. N. Paulescu" Bucureşti;
9. Institutul Naţional de Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti;
10. Institutul de Urgenţã pentru Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. C. C. Iliescu" Bucureşti;
11. Institutul Inimii de Urgenţã pentru Boli Cardiovasculare "Nicolae Stãncioiu" Cluj-Napoca;
12. Institutul Naţional de Boli Infecţioase "Prof. Dr. Matei Balş" Bucureşti;
13. Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţionalã O.R.L. "Prof. Dr. Dorin Hociotã" Bucureşti;
14. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;
15. Institutul Clinic Fundeni Bucureşti;
16. Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca;
17. Institutul de Urgenţã pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş;
18. Institutul de Gastroenterologie şi Hepatologie Iaşi;
19. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. Dr. G. I. M. Georgescu" Iaşi;
20. Institutul Regional de Oncologie Iaşi;
21. Institutul Clinic de Boli Digestive şi Transplant Hepatic Fundeni;
22. Institutul Clinic de Uronefrologie şi Transplant Renal Fundeni;
23. Institutul Regional de Oncologie Timişoara;
24. Centrul de Cardiologie Craiova;
25. Centrul de Patologie Neuromuscularã "Dr. Radu Horia" Vâlcele;
26. Centrul Medical Clinic de Evaluare şi Recuperare pentru Copii şi Tineri "Cristian Şerban" Buziaş;
27. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna;
28. Spitalul de Recuperare Borşa;
29. Spitalul Clinic de Recuperare Medicalã Bãile Felix;
30. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Ştei;
31. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Sãpoca;
32. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare;
33. Spitalul de Psihiatrie Zam;
34. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Pãdureni-Grajduri;
35. Spitalul de Psihiatrie Gãtaia;
36. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Mãsuri de Siguranţã Jebel;
37. Spitalul Clinic de Psihiatrie "Socola" Iaşi;
38. Spitalul de Cardiologie Covasna;
39. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicinã Fizicã şi Balneologie Eforie Nord;
40. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol;
41. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Mangalia;
42. Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Buşteni;
43. Sanatoriul de Nevroze Predeal;
44. Sanatoriul Balnear Slãnic-Moldova;
45. Institutul Naţional pentru Medicinã Complementarã şi Alternativã Bucureşti "Prof. Dr. Florin Brãtila" Bucureşti;
46. Centrul Medical Clinic de Recuperare Neuropsihomotorie pentru Copii "Dr. Nicolae Robãnescu" Bucureşti.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-46, precum şi pentru unitãţile sanitare publice din subordinea direcţiilor de sãnãtate publicã este de 186.815.
Unitãţile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în condiţiile legii.
III. Unitãţi finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:
1. Institutul Naţional de Medicinã Legalã "Mina Minovici" Bucureşti;
2. Institutul de Medicinã Legalã Iaşi;
3. Institutul de Medicinã Legalã Cluj-Napoca;
4. Institutul de Medicinã Legalã Timişoara;
5. Institutul de Medicinã Legalã Craiova;
6. Institutul de Medicinã Legalã Târgu Mureş;
7. Centrul Naţional de Sãnãtate Mintalã şi Luptã Antidrog Bucureşti.
Numãrul maxim de posturi la unitãţile prevãzute la pct. 1-7 este de 510.
B. UNITÃŢI AFLATE SUB AUTORITATEA MINISTERULUI SÃNÃTÃŢII:
1. Compania Naţionalã "Unifarm" - S.A. Bucureşti;
2. Societatea Comercialã "Sanevit 2003" - S.A. Arad;
3. Societatea Comercialã "Antibiotice" - S.A. Iaşi.
C. UNITÃŢI AFLATE ÎN COORDONAREA MINISTERULUI SÃNÃTÃŢII:
1. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei şi Ştiinţelor Biomedicale "Victor Babeş" Bucureşti;
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino" Bucureşti;
3. Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016