Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 144 din 13 martie 2012  privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 144 din 13 martie 2012 privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2012

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 174 din 19 martie 2012

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 125 alin. (2) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    (1) Pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerii autoritãţilor administraţiei publice locale, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiilor prefectului, se constituie Comisia tehnicã centralã, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
    (2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
    ART. 2
    Prefecţii, primarii şi preşedinţii tribunalelor iau mãsurile necesare pentru întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând persoanele care pot fi desemnate, potrivit legii, membri ai birourilor electorale.
    ART. 3
    (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor dispune mãsuri pentru menţinerea şi asigurarea ordinii şi liniştii publice în localitãţile ţãrii, pe întreaga perioadã electoralã şi, în mod deosebit, în ziua votãrii, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile.
    (2) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã, conform competenţelor, protecţia secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi mãsurile specifice de protecţie cu personal înarmat pe timpul tipãririi, transportului şi depozitãrii buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare votãrii.
    ART. 4
    (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi Oficiul Român pentru Imigrãri, asigurã prelucrarea şi selectarea datelor privind cetãţenii cu drept de vot, tipãreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente, listele electorale complementare, copiile de pe listele electorale permanente şi copiile de pe listele electorale complementare.
    (2) Dotarea cu echipamente şi tehnicã de calcul destinate prelucrãrii şi selectãrii datelor, precum şi materialele consumabile necesare tipãririi listelor electorale permanente, listelor electorale complementare, copiilor de pe listele electorale permanente şi copiilor de pe listele electorale complementare se asigurã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, respectiv prin Oficiul Român pentru Imigrãri, dupã caz.
    ART. 5
    (1) Institutul Naţional de Statisticã asigurã numãrul de statisticieni, informaticieni şi personalul tehnic auxiliar, precum şi dotarea necesarã cu echipamente şi tehnicã de calcul.
    (2) Institutul Naţional de Statisticã organizeazã instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statisticã privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor.
    ART. 6
    (1) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi Ministerul Sãnãtãţii dispun mãsurile necesare pentru a pune la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzãtoare în unitãţile din subordine, în vederea organizãrii de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
    (2) Spaţiile puse la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale în conformitate cu prevederile alin. (1) nu fac parte din unitãţile de asistenţã medicalã cu paturi sau de asistenţã medicalã primarã şi ambulatorie de specialitate.
    ART. 7
    Ministerul Sãnãtãţii ia mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare.
    ART. 8
    Ministerul Afacerilor Externe propune Biroului Electoral Central acreditarea observatorilor strãini, precum şi a delegaţilor strãini ai mass-mediei.
    ART. 9
    (1) În termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se constituie comisiile tehnice judeţene şi Comisia tehnicã a municipiului Bucureşti, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autoritãţilor administraţiei publice locale şi serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prevãzute în legislaţia în vigoare, în domeniul alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale.
    (2) La şedinţele Comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
    (3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din circumscripţia electoralã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, pe lângã comisia tehnicã se constituie un grup tehnic de lucru, condus de subprefect, respectiv de cãtre unul dintre subprefecţii municipiului Bucureşti, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru fac parte şi 2 - 3 specialişti din aparatul de specialitate al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
    (4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.
    (5) Condiţiile materiale necesare funcţionãrii grupului tehnic de lucru se asigurã prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite personalului delegat în grupul tehnic de lucru se achitã de unitãţile de la care aceştia provin.
    ART. 10
    (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Autoritatea Electoralã Permanentã organizeazã, în termen de cel mult 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
    (2) Prefecţii, cu sprijinul Autoritãţii Electorale Permanente, organizeazã în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
    (3) În termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, prefecţii stabilesc, prin ordin, numãrul membrilor fiecãrui consiliu local şi al fiecãrui consiliu judeţean, conform prevederilor Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuire a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii, în funcţie de asigurarea condiţiilor de pãstrare în siguranţã a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
    (5) În situaţia în care prefectul este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, precum şi în cazurile în care aceastã funcţie este vacantã, subprefectul asigurã îndeplinirea sarcinilor ce îi revin prefectului, potrivit legii, în vederea organizãrii şi desfãşurãrii corespunzãtoare a alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
    (6) În perioada desfãşurãrii procesului electoral, Ministerul Administraţiei şi Internelor împreunã cu Autoritatea Electoralã Permanentã acordã sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor, în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
    ART. 11
    (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã dotarea tehnicã şi materialã a Biroului Electoral Central. Personalul tehnic auxiliar necesar funcţionãrii acestuia este asigurat de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Autoritatea Electoralã Permanentã.
    (2) Sediul Biroului Electoral Central este asigurat de Secretariatul General al Guvernului.
    (3) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale asigurã, în condiţiile legii, serviciile şi echipamentele de comunicaţii speciale, închirierea de la operatorii publici a elementelor de infrastructurã pentru servicii de comunicaţii, crearea de aplicaţii specifice şi funcţionarea sistemului de colectare a datelor privind participarea la vot, necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale de circumscripţie judeţeanã, Biroului Electoral de Circumscripţie a Municipiului Bucureşti şi birourilor electorale de circumscripţie de sector al municipiului Bucureşti.
    (4) La întocmirea raportului prevãzut de art. 65 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Autoritatea Electoralã Permanentã utilizeazã, dupã caz, şi informaţiile furnizate de autoritãţile publice centrale cu atribuţii în organizarea şi desfãşurarea alegerilor locale.
    (5) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigurã condiţiile corespunzãtoare pentru funcţionarea birourilor electorale de circumscripţie.
    ART. 12
    (1) Autoritatea Electoralã Permanentã sprijinã instruirea prefecţilor, primarilor, membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral.
    (2) Autoritatea Electoralã Permanentã realizeazã materiale, broşuri şi acţiuni de informare a prefecţilor, primarilor, membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral.
    (3) Autoritatea Electoralã Permanentã asigurã tipãrirea de broşuri conţinând materiale de informare şi variante actualizate ale actelor normative în vigoare privind alegerile locale şi distribuirea acestora în judeţe şi municipiul Bucureşti, prin intermediul prefecţilor, cãtre autoritãţile şi organismele cu atribuţii în domeniul electoral.
    (4) Monitorizarea şi controlul finanţãrii campaniei electorale, instruirea şi informarea mandatarilor financiari ai partidelor politice se realizeazã de Autoritatea Electoralã Permanentã.
    (5) Autoritatea Electoralã Permanentã asigurã achiziţia pachetelor de servicii informatice pentru stabilirea şi centralizarea rezultatelor alegerilor locale.
    ART. 13
    (1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor informa sãptãmânal Comisia tehnicã centralã în legãturã cu stadiul pregãtirii şi organizãrii alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale.
    (2) Comisia tehnicã centralã va informa sãptãmânal Guvernul în legãturã cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale.
    ART. 14
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                             MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU

                                Contrasemneazã:
                                 --------------
                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                                 Gabriel Berca

               p. Preşedintele Autoritãţii Electorale Permanente,
                                 Marian Muhuleţ

                       Secretarul general al Guvernului,
                                  Dezsi Attila

                              Ministrul sãnãtãţii,
                                 Ritli Ladislau

           Ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului,
                              Cãtãlin Ovidiu Baba

                        p. Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Gherghina,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 13 martie 2012.
    Nr. 144.


    ANEXA 1

                      Componenţa Comisiei tehnice centrale

    Preşedinte:
    Ministrul administraţiei şi internelor

    Membrii:
    - secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului din Ministerul Administraţiei şi Internelor;
    - secretarul de stat pentru comunitãţile locale din Ministerul Administraţiei şi Internelor;
    - secretarul de stat şef al Departamentului ordine şi siguranţã publicã din Ministerul Administraţiei şi Internelor.
    a) Reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai:
    - Secretariatului General al Guvernului;
    - Ministerului Finanţelor Publice;
    - Ministerului Justiţiei;
    - Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
    - Ministerului Sãnãtãţii;
    - Autoritãţii Electorale Permanente;
    - Institutului Naţional de Statisticã;
    - Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
    - Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.
    b) Reprezentanţi ai:
    - Agenţiei Naţionale de Presã "Agerpres";
    - Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.;
    - Societãţii Române de Televiziune;
    - Societãţii Române de Radiodifuziune;
    - Departamentului pentru relaţii interetnice.

    NOTE:
    - Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale sunt asigurate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
    - Componenţa nominalã a Comisiei tehnice centrale se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor formulate de conducãtorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societãţi menţionate.


    ANEXA 2

       Componenţa comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti

    - prefectul;
    - subprefectul;
    - secretarul judeţului, respectiv secretarul general al municipiului Bucureşti;
    - directorul direcţiei regionale/judeţene de statisticã;
    - directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti;
    - inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti;
    - şeful structurii judeţene de administrare a bazelor de date de evidenţã a persoanelor, respectiv a municipiului Bucureşti;
    - şeful serviciului public comunitar judeţean de evidenţã a persoanelor;
    - inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi judeţean, respectiv directorul general al Direcţiei Generale de Jandarmi a Municipiului Bucureşti;
    - inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
    - directorul direcţiei de sãnãtate publicã a judeţului, respectiv al Direcţiei de Sãnãtate Publicã a Municipiului Bucureşti;
    - reprezentantul teritorial al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
    - reprezentantul teritorial al Autoritãţii Electorale Permanente*);
--------
    *) În judeţele în care îşi au sediul filialele regionale ale Autoritãţii Electorale Permanente.

    - reprezentantul teritorial al Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A.;
    - corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de Presã "Agerpres".

    NOTE:
    - Lucrãrile de secretariat tehnic ale comisiei tehnice judeţene sunt asigurate de personalul din cadrul instituţiei prefectului.
    - Componenţa nominalã a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin.

                                       -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016