Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 143 din 5 martie 1999  privind infiintarea Societatii Nationale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 143 din 5 martie 1999 privind infiintarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 110 din 17 martie 1999
În temeiul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 207/1997 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se înfiinţeazã Societatea Nationala "Plafar" - S.A., societate comercialã pe acţiuni cu capital integral de stat, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 202 A, sectorul 6, prin reorganizarea Regiei Autonome "Plafar" care se desfiinţeazã.
ART. 2
(1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este persoana juridicã romana, se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutul propriu prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Capitalul social al Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. este deţinut în întregime de statul roman, reprezentat de Ministerul Industriei şi Comerţului, în calitate de acţionar unic, şi este vãrsat integral la data constituirii acesteia.
ART. 3
(1) Capitalul social al Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., calculat la data de 31 decembrie 1998, este de 12.740.700 mii lei, împãrţit în 127.407 acţiuni nominative în valoare nominalã de 100.000 lei.
(2) Capitalul social iniţial al Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. se constituie prin preluarea activului şi pasivului Regiei Autonome "Plafar" care se desfiinţeazã, pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie 1998.
(3) Capitalul social al Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. nu cuprinde bunuri proprietate publica, prevãzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie.
ART. 4
Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are drept scop îndeplinirea strategiei naţionale privind exploatarea plantelor medicinale şi aromatice din flora spontana şi cultivatã.
ART. 5
(1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are ca obiect principal de activitate producţia, industrializarea şi comercializarea la intern şi la export a plantelor medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante din culturi şi din flora spontana.
(2) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. poate desfasura complementar şi alte activitãţi conexe pentru realizarea obiectului sau de activitate.
ART. 6
(1) La data infiintarii sale Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are în structura 12 subunitati cu statut de sucursala fãrã personalitate juridicã, prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Sucursalele Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. vor efectua operaţiuni contabile pana la nivelul balantelor de verificare, în condiţiile <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 7
Societatea Nationala "Plafar" - S.A. poate participa cu capital, în condiţiile legii, la constituirea de societãţi comerciale cu obiect de activitate similar, împreunã cu persoane fizice şi/sau juridice, romane şi/sau strãine.
ART. 8
(1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. se afla în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului.
(2) Acţiunile Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. sunt deţinute în totalitate de cãtre stat, care îşi exercita drepturile şi obligaţiile, în calitatea sa de acţionar unic, prin Ministerul Industriei şi Comerţului.
ART. 9
(1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este condusã de adunarea generalã a actionarilor, constituitã din reprezentanţii statului, şi de cãtre un consiliu de administraţie format din 7 membri.
(2) Reprezentanţii statului în adunarea generalã a actionarilor şi membrii Consiliului de administraţie ai Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului industriei şi comerţului.
(3) Conducerea executivã a Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. este asigurata de un director general, care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
(4) Atribuţiile adunãrii generale a actionarilor şi ale consiliului de administraţie sunt prevãzute în statutul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Societatea Nationala "Plafar" - S.A. preia toate drepturile şi va fi ţinuta de toate obligaţiile Regiei Autonome "Plafar", în mãsura în care, potrivit reglementãrilor legale sau contractuale, acestea nu se sting, şi se substituie în toate litigiile în curs ale Regiei Autonome "Plafar".
ART. 11
Finanţarea programelor de investiţii şi de retehnologizare ale Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. se asigura din surse proprii, din credite bancare şi din alte surse atrase.
ART. 12
(1) Personalul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. se preia prin transfer de la Regia Autonomã "Plafar" şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
(2) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va negocia un nou contract colectiv de munca potrivit legii.
ART. 13
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.362/1990 privind înfiinţarea Regiei Autonome "Plafar", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 6 din 14 ianuarie 1991.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriei
şi comerţului,
Radu Berceanu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1

STATUTUL
Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea
(1) Denumirea societãţii comerciale este Societatea Nationala "Plafar" - S.A.
(2) În toate actele, facturile, scrisorile sau publicaţiile şi în alte acte emanând de la Societatea Nationala "Plafar" - S.A. se menţioneazã denumirea acesteia, precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de initialele S.A., capitalul social, din care cel efectiv vãrsat potrivit ultimului bilanţ contabil aprobat, sediul, numãrul de înmatriculare în registrul comerţului şi codul fiscal.
ART. 2
Forma juridicã
Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este persoana juridicã romana cu capital de stat, având forma juridicã de societate pe acţiuni, şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut.
ART. 3
Sediul
(1) Sediul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. este în municipiul Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 202 A, sectorul 6.
(2) Sediul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. poate fi schimbat în alta localitate din România, pe baza hotãrârii adoptate de adunarea generalã a actionarilor, potrivit legii.
(3) La data infiintarii Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are în structura sa 12 sucursale fãrã personalitate juridicã.
(4) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va putea infiinta subunitati fãrã personalitate juridicã, cu aprobarea adunãrii generale a actionarilor.
ART. 4
Durata
Durata Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. este nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii ei în registrul comerţului.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 5
Scopul
Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are ca scop îndeplinirea strategiei naţionale privind exploatarea ecologica a plantelor medicinale şi aromatice din flora spontana şi cultivatã.
ART. 6
Obiectul de activitate
Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are urmãtorul obiect de activitate:
a) producţia de plante medicinale cultivate şi colectarea lor din flora spontana;
b) obţinerea de produse secundare, frunze, vreji, tulpini, gozuri şi seminţe din plantele medicinale şi aromatice din culturi şi din flora spontana;
c) efectuarea lucrãrilor de pregãtire a solului şi a lucrãrilor de întreţinere a plantelor medicinale şi aromatice, toxice şi stupefiante în timpul vegetatiei;
d) efectuarea de lucrãri de semanat-plantat pentru plantele medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante din fermele proprii;
e) efectuarea de lucrãri de chimizare a solului: administrarea ingrasamintelor, amendamentelor, erbicidelor, insecto-fungicidelor şi a altor produse chimice;
f) prelucrarea ceaiului alimentar şi medicinal;
g) producerea condimentelor, inclusiv a mustarului şi a fainii de mustar;
h) producerea sucurilor din legume şi fructe şi din plantele medicinale şi aromatice;
i) asigurarea prelucrãrii primare a plantelor toxice şi stupefiante, în vederea extragerii de alcaloizi vegetali;
j) producerea uleiurilor eterice, rasinilor termoactive, produselor terpenice, a amestecurilor de substanţe aromate, care se folosesc ca materie prima în industrie;
k) achiziţionarea de plante medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante, în scopul revânzãrii lor;
l) achiziţionarea de plante medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante, pentru export;
m) efectuarea activitãţii de depozitare, aferentã comerţului, pentru plantele medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante, obţinute din fermele proprii sau de la alţi producãtori;
n) efectuarea operaţiunilor de comision şi de intermediere în comerţul cu materii prime provenite de la plantele medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante;
o) efectuarea comerţului cu ridicatã pentru plantele medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante;
p) efectuarea comerţului cu amãnuntul cu produse cosmetice şi de toaleta;
r) efectuarea comerţului cu amãnuntul, în magazine specializate, cu plante medicinale şi aromatice, seminţe şi produse derivate din acestea, precum şi cu alte produse alimentare şi nealimentare n.c.a.;
s) efectuarea de vânzãri cu amãnuntul ale ceaiurilor şi bãuturilor racoritoare în standuri, chioscuri, de-a lungul drumurilor publice sau în locuri fixe, în pieţe;
s) efectuarea de servicii de închiriere sau leasing imobiliar, pentru bunurile imobiliare proprii sau închiriate;
t) efectuarea de studii sistematice şi tehnologice şi întreprinderea de eforturi creative în domeniul biologiei şi agronomiei pentru ameliorarea şi menţinerea în cultura a unor specii de plante medicinale şi aromatice, toxice şi stupefiante cu un potenţial biologic ridicat;
t) publicarea de lucrãri tehnico-ştiinţifice pentru management, specifice domeniului sau de activitate, în calitate de societate nationala de tip holding;
u) colaborarea cu instituţiile specializate pentru cartarea geobotanica a speciilor; propunerea de standarde în acest domeniu;
v) acţioneazã împreunã cu Academia Romana şi cu Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului pentru protecţia şi dezvoltarea rezervaţiilor naţionale de plante medicinale şi aromatice;
w) efectuarea de activitãţi cu privire la comerţul exterior;
x) prestarea de activitãţi referitoare la sãnãtatea umanã, respectiv terapie naturista pe baza de plante medicinale şi aromatice;
y) participarea, în calitate de membru, la alte activitãţi asociative profesionale;
z) gestionarea colectiilor de lucrãri specializate: brevete, mãrci, invenţii, inovaţii, retete de fabricaţie etc.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 7
Capitalul social
(1) Capitalul social iniţial al Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. se constituie prin preluarea activului şi pasivului Regiei Autonome "Plafar" care se desfiinţeazã, evaluat la 12.740.700 mii lei conform bilanţului contabil încheiat la data de 31 decembrie 1998 şi împãrţit în 127.407 acţiuni nominative în valoare nominalã de 100.000 lei.
(2) Capitalul social iniţial al Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. este în întregime subscris de statul roman în calitate de acţionar unic şi este vãrsat integral la data constituirii acesteia.
(3) Pana la transmiterea acţiunilor statului cãtre terţe persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, în condiţiile legii, drepturile şi obligaţiile aferente acţiunilor aflate în proprietatea statului sunt exercitate de Ministerul Industriei şi Comerţului.
ART. 8
Reducerea sau majorarea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurilor prevãzute de lege.
ART. 9
Acţiunile
(1) Acţiunile nominative ale Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. vor cuprinde toate elementele prevãzute de lege.
(2) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va tine evidenta acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se pãstreazã la sediul acesteia.
ART. 10
Obligaţiuni
Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este autorizata sa emita obligaţiuni în condiţiile legii.
ART. 11
Drepturi şi obligaţii decurgând din acţiuni
(1) Fiecare acţiune subscrisã şi vãrsatã de acţionari, potrivit legii, conferã acestora dreptul la un vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere, dreptul de a participa la repartizarea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv alte drepturi prevãzute în statut.
(2) Deţinerea acţiunii certifica adeziunea de drept la statut.
(3) Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
(4) Când o acţiune nominativã devine proprietatea mai multor persoane, nu se va înscrie transmiterea decât în condiţiile în care acestea desemneazã un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultând din acţiuni.
(5) Obligaţiile Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii rãspund în limita acţiunilor pe care le deţin.
(6) Patrimoniul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale actionarilor.
ART. 12
Cesionarea acţiunilor
(1) Acţiunile sunt indivizibile cu privire la Societatea Nationala "Plafar" - S.A., care nu recunoaşte decât un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
(2) Cesionarea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari sau cãtre terţi se efectueazã în condiţiile şi cu procedura prevãzute de lege.
ART. 13
Pierderea acţiunilor
(1) În cazul pierderii unor acţiuni proprietarul va trebui sa anunţe consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa, în cel puţin doua ziare de larga circulaţie.
Acţiunile pierdute se anuleazã. Anularea lor va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a.
(2) Dupã 6 luni acţionarul va putea obţine un duplicat al acţiunilor pierdute.

CAP. 4
Adunarea generalã a actionarilor

ART. 14
(1) Reprezentanţii statului în adunarea generalã a actionarilor şi membrii consiliului de administraţie se numesc şi se revoca dupã caz, prin ordin al ministrului industriei şi comerţului.
(2) Adunarea generalã a actionarilor Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. este organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitãţii şi politicii ei economice.
(3) Adunãrile generale ale actionarilor sunt ordinare şi extraordinare.
(4) Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii:
a) aproba propunerile privind strategia globalã de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiarã a Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.;
b) aproba structura organizatoricã a Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. şi numãrul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie;
c) alege 3 cenzori şi 3 cenzori supleanţi, dintre care unul trebuie sa fie expert contabil autorizat sau contabil autorizat;
d) alege consiliul de administraţie conform prevederilor <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, îl descarca de gestiune şi îl revoca;
e) stabileşte, dupã caz, nivelul salariilor sau al indemnizaţiilor lunare ale membrilor consiliului de administraţie, precum şi indemnizaţiile lunare ale cenzorilor;
f) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi, dupã caz, programul de activitate pentru exerciţiul financiar urmãtor;
g) aproba bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, dupã analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi cenzorilor;
h) aproba repartizarea profitului conform legii;
i) hotãrãşte cu privire la folosirea dividendelor aferente acţiunilor gestionate, pentru restructurare şi dezvoltare;
j) hotãrãşte cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, stabileşte competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi a garanţiilor acestora, inclusiv prin gajarea acţiunilor, potrivit legii;
k) analizeazã rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele referitoare la profit şi la dividende, poziţia pe piata interna şi internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii;
l) se pronunţa asupra gestiunii administratorilor şi asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse de aceştia Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.;
m) hotãrãşte cu privire la ipotecarea, gajarea şi închirierea unor active;
n) aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.;
o) încheie contractul de administrare cu membrii consiliului de administraţie;
p) hotãrãşte asupra constituirii comisiei de selecţie a managerului general.
(5) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor hotãrãşte:
a) schimbarea formei juridice;
b) mutarea sediului;
c) schimbarea obiectului de activitate;
d) prelungirea duratei;
e) majorarea capitalului social;
f) reducerea capitalului social sau reîntregirea lui prin emisiuni de noi acţiuni;
g) fuziunea cu alte societãţi sau divizarea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.;
h) dizolvarea anticipata;
i) conversia unei categorii de obligaţiuni în alte categorii;
j) emisiunea de obligaţiuni;
k) orice alta modificare a actului constitutiv sau oricare alte hotãrâri pentru care este cerutã aprobarea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
ART. 15
Convocarea adunãrii generale a actionarilor
(1) Adunarea generalã a actionarilor se convoacã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie.
(2) Adunãrile generale ordinare ale actionarilor au loc cel puţin o data pe an, în cel mult 3 luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs.
(3) Convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi într-un ziar de larga circulaţie.
(4) Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii generale a actionarilor, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul acesteia.
(5) Când pe ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea trebuie sa cuprindã textul integral al propunerilor.
(6) Adunarea generalã a actionarilor se întruneşte la sediul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. sau în alt loc indicat în convocare.
ART. 16
Organizarea adunãrii generale a actionarilor
(1) În ziua şi la ora menţionate în convocare, şedinţa adunãrii generale a actionarilor se va deschide de cãtre preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa lui, de cel desemnat de acesta.
(2) Adunarea generalã a actionarilor va alege, dintre actionarii prezenţi 1-3 secretari care vor verifica lista de prezenta a actionarilor, indicând capitalul social pe care îl reprezintã fiecare şi îndeplinirea tuturor formalitãţilor cerute de lege şi de statut pentru ţinerea şedinţei.
(3) Procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar.
(4) Procesul-verbal va fi inseriat într-un registru sigilat şi parafat.
(5) La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum şi listele de prezenta a actionarilor.
(6) La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunãrii generale a actionarilor, în care se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu personalul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., pot fi invitaţi şi reprezentanţii sindicatelor şi/sau ai salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
ART. 17
Reprezentare
În perioada în care statul este acţionar unic al Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. interesele acestuia vor fi reprezentate de cãtre Ministerul Industriei şi Comerţului.
ART. 18
Exercitarea drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor
(1) Hotãrârile adunãrii generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
(2) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrârilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
(3) La propunerea persoanei care prezideazã adunarea generalã a actionarilor sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentanţi care deţin cel puţin o pãtrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
(4) Pentru a fi opozabile terţilor, hotãrârile adunãrii generale a actionarilor vor fi depuse în termen de 15 zile la oficiul registrului comerţului, pentru a fi menţionate în extras în registru, şi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
(5) Hotãrârile nu vor putea fi executate înainte de aducerea la îndeplinire a formalitãţilor menţionate mai sus.
(6) Hotãrârile luate de adunãrile generale ale actionarilor în limitele legii şi ale prezentului statut sunt obligatorii chiar şi pentru actionarii care nu au luat parte la adunare sau care au votat impotriva.
(7) Actionarii care nu sunt de acord cu hotãrârile luate de adunãrile generale cu privire la schimbarea obiectului de activitate, a sediului sau a formei juridice, au dreptul de a se retrage din Societatea Nationala "Plafar" - S.A. şi de a obţine contravaloarea acţiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.

CAP. 5
Consiliul de administraţie

ART. 19
Organizare
(1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este administratã de un consiliu de administraţie compus din 7 membri dintre care, în mod obligatoriu, unul este reprezentant al Ministerului Finanţelor.
(2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pentru o perioada de 4 ani.
(3) Conducerea executivã a Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. este asigurata de un director general.
(4) În situaţia în care se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generalã a actionarilor va alege un nou administrator, în vederea ocupãrii locului devenit vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul devenit vacant va fi egala cu perioada care a rãmas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
(5) Componenta consiliului de administraţie se stabileşte de adunarea generalã a actionarilor.
(6) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar la sediul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui ori a cel puţin 3 membri.
(7) Consiliul de administraţie este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru, în baza mandatului dat de preşedinte. Preşedintele numeşte un secretar dintre membrii consiliului de administraţie sau din afarã acestuia.
(8) Pentru valabilitatea deciziilor este necesarã prezenta a cel puţin 3 membri ai consiliului de administraţie, iar deciziile se iau în unanimitate.
(9) Dezbaterile se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie.
(10) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite şi comunicate de preşedinte cu cel puţin 7 zile înainte de data ţinerii şedinţei.
(11) Procesul-verbal se semneazã de cãtre toţi membrii consiliului de administraţie şi de secretar.
(12) Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administraţie redacteazã hotãrârea acestuia, care se semneazã de cãtre preşedinte.
(13) Consiliul de administraţie poate delega prin regulamentul sau de organizare şi funcţionare o parte din atribuţiile sale comitetului de direcţie şi poate recurge, de asemenea, la experţi pentru soluţionarea anumitor probleme.
(14) Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea absolutã a voturilor membrilor sãi.
(15) În relaţiile cu terţii Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este reprezentatã de cãtre manager, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de consiliul de administraţie, care semneazã actele ce o angajeazã fata de aceştia.
(16) Preşedintele consiliului de administraţie este obligat sa punã la dispoziţie actionarilor şi cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.
(17) Membrii consiliului de administraţie rãspund individual sau solidar, dupã caz, fata de Societatea Nationala "Plafar" - S.A. pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau pentru abateri de la prevederile legale, de la prezentul statut ori pentru greşeli în administrarea societãţii.
(18) În astfel de situaţii ei vor putea fi revocaţi prin hotãrâre a adunãrii generale a actionarilor.
(19) Membrii consiliului de administraţie vor depune o garanţie conform prevederilor legale.
(20) Sunt incompatibile cu activitatea de membru în consiliul de administraţie persoanele prevãzute de <>Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(21) Nu pot fi directori ai Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. şi ai subunitatilor acesteia persoanele care sunt incompatibile potrivit <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(22) Administratorii sunt reeligibili pentru încã un mandat.
ART. 20
Atribuţiile consiliului de administraţie
(1) Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) aproba regulamentul sau de organizare şi funcţionare;
b) negociaza şi încheie contractul de management cu managerul sau cu echipa managerialã desemnatã câştigãtoare a concursului de selecţie;
c) numeşte şi revoca directorii executivi ai Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., atunci când aceştia nu fac parte din echipa managerialã;
d) aproba nivelul garanţiilor şi modul de constituire a acestora pentru directorul general, directorii executivi ai Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., pentru directorii subunitatilor acesteia şi pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
e) aproba constituirea comitetului de direcţie, desemneazã membrii acestuia şi propune adunãrii generale a actionarilor remuneraţia acestora;
f) încheie acte juridice prin care sa dobândeascã, sa înstrãineze, sa închirieze, sa schimbe sau sa constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., cu aprobarea adunãrii generale a actionarilor, atunci când legea impune aceasta condiţie;
g) aproba delegarea de competenta pentru directorul general, directorii executivi şi pentru persoanele din conducerea subunitatilor Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., în vederea executãrii operaţiunilor acesteia;
h) aproba încheierea oricãror contracte pentru care nu a delegat competenta directorilor din conducerea executivã a Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.
i) supune anual adunãrii generale a actionarilor, în termen de 90 de zile de la încheierea exerciţiului financiar, raportul cu privire la activitatea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul programului de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli ale acesteia pe anul în curs;
j) convoacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor ori de câte ori este necesar;
k) rezolva orice alte probleme cu care a fost însãrcinat de adunarea generalã a actionarilor.

CAP. 6
Comitetul de direcţie

ART. 21
(1) Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale unui comitet de direcţie.
(2) Deciziile comitetului de direcţie se iau cu majoritatea absolutã a voturilor membrilor sãi.

CAP. 7
Gestiunea

ART. 22
Cenzorii
(1) Gestiunea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. este controlatã de acţionari şi de 3 cenzori aleşi de cãtre adunarea generalã a actionarilor. Cel puţin unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil.
(2) În perioada în care statul deţine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finanţelor.
(3) Adunarea generalã alege, de asemenea, 3 cenzori supleanţi care îi vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
(4) Pentru a putea exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., la situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor.
(5) Cenzorii au urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie despre neregulile constatate;
b) la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarierii, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie, în legatura cu conturile Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., cu bilanţul contabil şi cu contul de profit şi pierderi, prezentând adunãrii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. controleazã operaţiunile de lichidare;
d) prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului de activitate ale Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.
(6) Cenzorii sunt obligaţi, de asemenea:
a) sa facã în fiecare luna şi inopinat inspecţii ale casei şi sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietate a Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. ori care au fost primite în gaj, cauţiune sau depozit;
b) sa ia parte la adunãrile generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor, urmãrind inserarea în ordinea de zi a propunerilor pe care le vor considera necesare;
c) sa constate depunerea garanţiei din partea administratorilor;
d) sa vegheze ca dispoziţiile legii, ale contractului de societate sau ale prezentului statut sa fie îndeplinite de administratori şi lichidatori.
(7) Cenzorii se întrunesc la sediul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. şi iau decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, raportul cu divergenţe se înainteazã adunãrii generale a actionarilor.
(8) Cenzorii pot convoca adunarea generalã a actionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de cãtre consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., sau ori de câte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
(9) Atribuţiile cenzorilor, precum şi drepturile şi obligaţiile acestora se completeazã cu dispoziţiile legale în domeniu.
(10) Cenzorii şi cenzorii supleanţi se numesc pe o perioada de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numãrul cenzorilor trebuie sa fie impar.
(11) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta prevederilor <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(12) Cenzorii sunt obligaţi sa depunã înainte de începerea activitãţii o garanţie egala cu o treime din garanţia prevãzutã pentru membrii consiliului de administraţie.
(13) În caz de deces, împiedicare fizica sau legalã, încetare sau renunţare la mandat a unui cenzor, cenzorul supleant cel mai în varsta îl înlocuieşte.
(14) Dacã, în acest mod, numãrul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii rãmaşi numesc alta persoana în locul devenit vacant, pana la prima întrunire a adunãrii generale a actionarilor.
(15) În cazul în care nu mai rãmâne în funcţie nici un cenzor, consiliul de administraţie va convoca adunarea generalã a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
(16) Cenzorii vor consemna într-un registru special deliberãrile, precum şi constatãrile fãcute în exerciţiul mandatului lor.
(17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de cãtre adunarea generalã a actionarilor.

CAP. 8
Activitatea

ART. 23
Finanţarea activitãţii proprii
Pentru îndeplinirea obiectului sau de activitate şi în conformitate cu atribuţiile stabilite, Societatea Nationala "Plafar" - S.A. utilizeazã sursele de finanţare constituite în conformitate cu legea, credite bancare şi alte surse financiare.
ART. 24
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.
ART. 25
Personalul
(1) Directorii subunitatilor, celelalte persoane din conducerea acestora şi personalul de execuţie din aparatul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. sunt numiţi şi concediati de cãtre directorul general.
(2) Angajarea şi concedierea personalului din subunitatile Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A., cu excepţia celui din conducerea acestora, se fac de cãtre conducãtorul subunitatii, în limita delegarii de competenta care i-a fost acordatã.
(3) Plata salariilor şi a impozitelor aferente, a cotelor de asigurãri sociale, precum şi a altor obligaţii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
(4) Drepturile şi obligaţiile personalului Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. se stabilesc de cãtre consiliul de administraţie prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi prin regulamentul de ordine interioarã ale acesteia.
(5) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de munca sau de cãtre consiliul de administraţie pentru personalul pe care îl numeşte acesta.
ART. 26
Amortizarea mijloacelor fixe
Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
ART. 27
Evidenta contabila şi bilanţul contabil
(1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va tine evidenta contabila în lei şi va întocmi anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, având în vedere normele metodologice elaborate de cãtre Ministerul Finanţelor.
(2) Bilanţul contabil şi contul pe profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
ART. 28
Calculul şi repartizarea profitului
(1) Profitul Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. se stabileşte pe baza bilanţului contabil aprobat de cãtre adunarea generalã a actionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii. Profitul rãmas dupã plata impozitului va fi repartizat, conform hotãrârilor adunãrii generale a actionarilor şi dispoziţiilor legale în vigoare, pentru constituirea de fonduri destinate dezvoltãrii, investiţiilor, modernizãrii, cercetãrii sau altor asemenea fonduri, precum şi pentru fondul cuvenit actionarilor pentru plata dividendelor.
(2) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. îşi constituie fondul de rezerva şi alte fonduri în condiţiile legii.
(3) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de cãtre Societatea Nationala "Plafar" - S.A., în condiţiile legii, dupã aprobarea bilanţului contabil de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
(4) În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinta.
(5) Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se va face proporţional cu aportul la capitalul social şi în limita capitalului subscris.
ART. 29
Registrele
Societatea Nationala "Plafar" - S.A. tine registrele prevãzute de lege.

CAP. 9
Asocierea

ART. 30
Societatea Nationala "Plafar" - S.A. poate constitui, singura sau împreunã cu alte persoane juridice sau fizice, alte societãţi comerciale sau alte persoane juridice, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul statut.
ART. 31
Societatea Nationala "Plafar" - S.A. poate încheia contracte de asociere cu alte persoane juridice sau fizice, fãrã constituirea de noi persoane juridice, dacã asocierea este destinatã realizãrii scopului şi obiectului sau de activitate.
ART. 32
Condiţiile de participare a Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. la constituirea de noi persoane juridice sau în contracte de asociere vor fi stabilite prin actele constitutive sau prin contractul de asociere, care vor fi aprobate de adunarea generalã a actionarilor.
ART. 33
Modificarea formei juridice
(1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va putea fi transformata în alta forma de societate comercialã prin hotãrâre a adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
(2) În perioada în care statul este acţionar unic, transformarea formei juridice a Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. se va putea face numai cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului, prin împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
(3) Noua societate comercialã va îndeplini formalitãţile legale de înregistrare şi publicitate cerute la înfiinţarea societãţilor comerciale.
ART. 34
Dizolvarea
(1) Urmãtoarele situaţii duc la dizolvarea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.:
a) imposibilitatea realizãrii obiectului sau de activitate;
b) declararea nulitãţii;
c) hotãrârea adunãrii generale a actionarilor;
d) hotãrârea tribunalului, la cererea oricãrui asociat, pentru motive temeinice, precum neînţelegerile grave dintre asociaţi, care impiedica funcţionarea acesteia;
e) falimentul;
f) în cazul şi în condiţiile prevãzute la <>art. 153 din Legea nr. 31/1990 , republicatã;
g) când capitalul social se micşoreazã sub minimul legal;
h) când numãrul actionarilor scade sub minimul legal;
i) alte cauze prevãzute de lege sau de prezentul statut.
(2) Dizolvarea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. trebuie sa fie înscrisã în registrul comerţului şi va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 35
Lichidarea
(1) Dizolvarea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. are ca efect deschiderea procedurii lichidãrii judiciare.
(2) Lichidarea Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A. şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.
ART. 36
Litigii
(1) Litigiile de orice fel apãrute între Societatea Nationala "Plafar" - S.A. şi persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti din România.
(2) Litigiile nãscute din raporturile dintre Societatea Nationala "Plafar" - S.A. şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legii.

CAP. 10
Dispoziţii finale

ART. 37
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale referitoare la societãţile comerciale cu capital de stat, cu dispoziţiile <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu cele ale Codului comercial.


ANEXA 2




LISTA
cuprinzând sucursalele Societãţii Naţionale "Plafar" - S.A.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea
crt. sucursalei Localitatea/Judeţul Sediul
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Sucursala Plafar Botosani/Botosani Str. Octav Bancila nr. 10
Botosani
2. Sucursala Plafar Brãila/Brãila Str. Baldovinesti nr. 20
Brãila
3. Sucursala Plafar Braşov/Braşov Str. Michael Weiss nr. 13
Braşov
4. Sucursala Plafar Buzau/Buzau Str. Independentei nr. 14
Buzau
5. Sucursala Plafar Galaţi/Galaţi Str. Brailei nr. 10, bloc
Galaţi BR 1C
6. Sucursala Plafar Constanta/Constanta Str. Interioarã nr. 3
Constanta
7. Sucursala Plafar Craiova/Dolj Str. Vlad Tepes nr. 2
Craiova
8. Sucursala Plafar Cluj-Napoca/Cluj Str. Brassay nr. 7
Cluj
9. Sucursala Plafar Ramnicu Valcea/Valcea Str. Timis nr. 4
Ramnicu Valcea
10. Sucursala Plafar Roman/Neamt Str. Tirului nr. 3
Roman
11. Sucursala Plafar Rosiori de Vede/ Str. Mihai Bravu nr. 60
Rosiori Teleorman
12. Sucursala Plafar Timişoara/Timis Calea Martirilor nr. 98
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016