Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 140 din 27 februarie 1991 (*republicata*)  privind metodologia atribuirii in locatie a gestiunii sau inchirierii unor subunitati prin licitatie directa    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 140 din 27 februarie 1991 (*republicata*) privind metodologia atribuirii in locatie a gestiunii sau inchirierii unor subunitati prin licitatie directa

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 202 din 18 august 1992
-----------
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 279/1992 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 22 iunie 1992, dîndu-se articolelor o nouã numerotare şi actualizîndu-se unele denumiri. <>Hotãrîrea Guvernului nr. 140 din 27 februarie 1991 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 11 martie 1991.

Guvernul României hotãrãşte:

ART 1
Toate subunitãţile comerciale din comerţul interior şi turism, cu capital de stat, precum şi subunitãţile de producţie, prestatoare de servicii sau spaţiile disponibile cu destinaţie de birouri, aparţinlnd regiilor autonome înfiinţate prin decizii ale prefecturilor şi Primãriei municipiului Bucureşti, care "vor fi atribuite în locaţia gestiunii sau închiriate persoanelor fizice sau juridice, române sau strãine, vor fi scoase la licitaţie directã.
Sînt exceptaţi de la licitaţia directã în vederea închirierii, din fondul de stat, a unor mici spaţii disponibile în suprafaţã de pînã la 50 m2, pentru activitãţi de producţie sau prestãri de servicii, pensionarii de invaliditate care şi-au pierdut total sau parţial capacitatea de muncã în lupta pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989 **).
---------
**) Alineat introdus prin <>Hotãrîrea Guvernului nr. 174 din 9 aprilie 1992 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr, 81 din 4 mai 1992.

ART. 2
Organizarea licitaţiei este de competenţa societãţii comerciale în structura" cãreia se aflã subunitatea care se atribuie în locaţie a gestiunii sau închiriere.
In cazul în care spaţiul în care funcţioneazã subunitatea ce urmeazã a fi atribuitã în locaţie a gestiunii sau închiriere este proprietatea unei regii autonome sau a altei societãţi comerciale, se organizeazã o singurã licitaţie de cãtre societatea comercialã care îl utilizeazã, de comun acord cu proprietarul spaţiului.
În aceastã situaţie, se - vor încheia separat, pentru aceeaşi perioadã, un contract pentru locaţie a gestiunii cu societatea comercialã în structura cãreia funcţioneazã subunitatea şi un contract de închiriere cu proprietarul spaţiului.
La expirarea contractelor, atît în situaţia prelungirii acestora, cît şi în cazul încheierii altor contracte ca urmare a unor licitaţii directe - se vor avea în vedere prevederile prezentului articol.
ART. 3
Profilul subunitãţilor comerciale care vor fi scoase la licitaţie va fi stabilit de prefecturi sau Primãria municipiului Bucureşti, cu consultarea Ministerului Comerţului şi Turismului - Departamentul Reglementãrii Comerţului şi Turismului, urmãrindu-se asigurarea necesarului de suprafeţe1 comerciale, diversificarea şi amplasarea raţionalã a reţelei comerciale.
Pentru subunitãţile din domeniul turismului (hoteluri, moteluri, vile, cabane, campinguri, bungalowuri, sate de vacanţã şi altele, cu unitãţile de alimentaţie publicã şi de prestaţii aferente - restaurante, baruri, unitãţi de agrement etc), participarea la licitaţie implicã asumarea de cãtre ofertant a respectãrii criteriilor de clasificare şi a realizãrii integrale a prevederilor din caietul de sarcini stabilit de societãţile comerciale, al cãrui conţinut-cadru va fi elaborat de Departamentul Reglementãrii Comerţului şi Turismului.
Caietul de sarcini va face parte integrantã din contractul de locaţie a gestiunii sau de închiriere.
ART. 4
Organizarea licitaţiei, inclusiv îndeplinirea formalitãţilor de publicitate, se realizeazã de cãtre o comisie numitã de consiliul de administraţie al societãţii comerciale.
ART. 5
Comisia de organizare va elabora documentaţia licitaţiei, care va fi distribuitã ofertanţilor contra cost şi care va cuprinde menţiuni referitoare la descrierea obiectului licitaţiei, preţul de la care aceasta începe, durata locaţiei gestiunii, criteriile şi punctajul pe baza cãrora va fi desemnat cîştigãtorul.
Aceasta va asigura publicitatea licitaţiei prin întocmirea unor publicaţii, care vor cuprinde :
a) obiectul licitaţiei şi locul de amplasare unde poate fi vizitat;
b) locul unde poate fi procuratã documentaţia licitaţiei ;
c) garanţia de participare şi contul de platã ;
d) ziua, ora şi locul* desfãşurãrii licitaţiei. Publicaţiile de licitaţie vor fi afişate la locul unde aceasta se va desfãşura şi vor fi publicate în presa localã, precum şi într-un ziar cu difuzare la nivelul întregii ţãri. Licitaţia se va desfãşura dupã trecerea a 15 zile de la data apariţiei anunţului în presã.
La adjudecare pot fi prezenţi reprezentanţi ai prefecturilor sau consiliilor locale, ai Departamentului Reglementãrii Comerţului şl Turismului şi al sindicatelor, pentru a supraveghea ca licitaţia sã se desfãşoare conform legii.
ART. 6
Fiecare ofertant va achita o garanţie de participare, reprezentind o cotã procentualã din valoarea obiectului licitaţiei, stabilitã de comisia de organizare.
Sumele vor fi consemnate la C.E.C. pe numele societãţii comerciale sau regiei autonome? dupã caz, chitanţa fiind depusã de ofertant la secretariatul organizatorului cu cel puţin 3 zile înainte de data ţinerii licitaţiei. O datã cu chitanţa, ofertantul va depune actele doveditoare privind bonitatea sau garanţiile materiale de care dispune.
Garanţia de participare depusã de cîştigãtorul licitaţiei i se restituie acestuia dupã încetarea contractului de locaţie a gestiunii sau de închiriere.
Celelalte garanţii se restituie depunãtorilor dupã adjudecare.
ART. 7
În ziua stabilitã pentru licitaţie, concurenţii vor prezenta comisiei de organizare ofertele lor, care vor cuprinde toate elementele prevãzute în documentaţie, în plic sigilat.
Comisia de organizare va deschide plicurile în prezenţa concurenţilor şi va adjudeca obiectul licitaţiei în favoarea concurentului care a întrunit cel mai mare punctaj.
În caz de balotaj în aceeaşi zi se desfãşoarã o nouã licitaţie numai cu ofertanţii în cauzã.
Criteriile de evaluare a ofertelor, pentru determinarea câştigãtorului licitaţiei, sînt cele prevãzute în anexã, epre face parte integranta, din prezenta hotãrîre.
ART. 8
Competenţa de rezolvare a contestaţiilor privind organizarea şi desfãşurarea licitaţiei aparţine consiliului de administraţie al societãţii organizatoare a licitaţiei.
Contestaţiile se depun în termen de 5 zile de la data adjudecãrii şi vor fi soluţionate în 10 zile de la data înregistrãrii acestora.
Consiliul de administraţie poate hotãrî anularea licitaţiei, în cazul în care se constatã cã aceasta a fost organizatã şi s-a desfãşurat fãrã respectarea prevederilor prezentei hotãrîri sau refacerea punctajului, în cazul în care acesta a fost calculat eronat.
ART. 9
Nerespectarea prevederilor prezentei ho-tãrîri atrage rãspunderea disciplinarã, materialã sau penalã, dupã caz, a celor vinovaţi.
ART. 10
Ministerele de resort sau organele administraţiei publice locale vor aplica sau adapta criteriile pentru, efectuarea licitaţiei din anexa la prezenta hotãrîre pentru celelalte societãţi comerciale cu capital integral sau majoritar de stat care desfãşoarã activitate de comerţ sau turism.
ART. 11
Prevederile prezentei, faotãrîri se completeazã cu cele din <>Hotãrîrea Guvernului nr. 1228/1990 .
ART. 12
Fe data prezentei hotãrîri se abrogã Hotãrîrea Guvernului nr. 84/1991 , precum şi orice alte dispoziţii contrare.

ANEXĂ
CRITERII PENTRU EFECTUAREA LICITAŢIEI


Punctajul acordat
- puncte
────────────────────
1. Menţinerea profilului de activitate existent
Ia data licitaţiei 25

2. Preluarea integralã a personalului din unitate
existent Ia data licitaţiei şi menţinerea
acestuia, în condiţiile legislaţiei m vigoare,
inclusiv cele âin contractul colectiv de muncã 25

3. Criterii de profesionalitate : 10
3.1. Pentru persoane fizice :
a) cu pregãtire sau activitate
in comerţ şi turism
dupã caz, inclusiv
pensionari 10
b) cu pregãtire şi activitate
în alte domenii 5
3.2. Pentru persoane juridice :
a) au prevãzut în statut şi practicã
activitate corespunzãtoare profilului
unitãţii licitate 10
b) au prevãzut în statut activitate
corespunzãtoare profilului unitãţii
licitate, dar nu o practicã 5
4. Ofertantul este salariatul societãţii
comerciale din comerţ şi turism, deţinãtoare
a activitãţii licitate 10
5. Preţul licitat pentru locaţia gestiunii
sau chiria licitatã în cazul închirierii 15
6. Dezvoltarea şi modernizarea unitãţii licitate : 15
a) pentru persoanele fizice sau juridice
care se prezintã la licitaţie, dar nu au
avut unitatea in cauzã în locaţie sau
închiriere şi prezintã un program concret
de dezvoltare şR modernizare a acesteia 10
b) pentru persoanele fizice sau juridice
care au deţinut unitatea în locaţie sau
închiriere şi au efectuat asemenea lucrãri
(dovedite cu documente legale) 15



NOTĂ :
1. Stabilirea punctajului acordat pentru valoarea locaţiei gestiunii sau chiriei se va face procentual de la valoarea maximã spre valoarea minimã.
2. Criteriile 1, 2, 5 şi 6 a) vor fi incluse obligatoriu în contract. Nerespectarea oricãruia dintre acestea atrage, dupã sine, rezilierea de drept a contractului.
3. Punctajul prevãzut la criteriul 4 se acordã numai persoanelor fizice care participã la licitaţie în nume propriu.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016