Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 140 din 14 aprilie 2009  privind aprobarea cotizatiilor si tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din Romania si pentru stagiarii in activitatea de audit financiar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 140 din 14 aprilie 2009 privind aprobarea cotizatiilor si tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din Romania si pentru stagiarii in activitatea de audit financiar

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2009

Având în vedere dezbaterile pe marginea materialelor prezentate în şedinţa Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România din data de 14 aprilie 2009,
în temeiul prevederilor:
a) <>art. 6 alin. (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, cu modificãrile ulterioare; şi
b) art. 26 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 983/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 14 aprilie 2009, hotãrãşte:

Se aprobã cotizaţiile şi tarifele pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR) şi pentru stagiarii în activitatea de audit financiar, dupã cum urmeazã:
A. Cotizaţii fixe
ART. 1
(1) Cotizaţiile fixe anuale reprezintã sumele în lei ce trebuie achitate de cãtre toţi membrii CAFR, persoane fizice şi firme de audit, active sau nonactive, în vederea menţinerii în Registrul auditorilor financiari şi a asigurãrii accesului la serviciile gratuite acordate de CAFR membrilor acesteia.
(2) Cotizaţiile fixe anuale se stabilesc dupã cum urmeazã: a) pentru auditorii financiari persoane fizice active: 300 lei;
b) pentru auditorii financiari persoane fizice nonactive: 150 lei;
c) pentru firmele de audit: 600 lei.
ART. 2
(1) Plata cotizaţiilor fixe anuale se face pânã la data de 31 ianuarie a fiecãrui an.
(2) În cazul auditorilor financiari persoane fizice şi firme de audit, care se înscriu în Registrul auditorilor financiari dupã data de 31 ianuarie, cotizaţia fixã anualã se plãteşte în termen de 30 de zile calendaristice de la acordarea calitãţii de membru al CAFR.
(3) Auditorii financiari, membri ai CAFR, sunt obligaţi la plata dobânzilor de întârziere pentru fiecare zi de întârziere la plata acestor cotizaţii/tarife.
a) Modul de calcul al dobânzilor de întârziere în cazul neachitãrii cotizaţiilor/tarifelor în termenul legal este:
Cotizaţia fixã restantã *Procentul de calcul* Perioada de întârziere (în zile calendaristice)/365
b) Procentul de calcul al dobânzilor de întârziere este dobânda de referinţã a Bãncii Naţionale a României (BNR) înmulţitã cu 150 de puncte procentuale.
c) Nivelul dobânzii de referinţã a BNR, în funcţie de care se stabilesc dobânzile de întârziere, este cel din prima zi lucrãtoare a anului, pentru dobânda legalã cuvenitã pe semestrul I al anului în curs, şi cel din prima zi lucrãtoare a lunii iulie, pentru dobânda legalã cuvenitã pe semestrul II al anului în curs.
Perioada de întârziere reprezintã numãrul de zile calendaristice pentru care se datoreazã dobânzile de întârziere. Aceasta începe cu prima zi lucrãtoare dupã scadenţã şi se terminã cu ziua lucrãtoare dinaintea datei plãţii.
În cazul în care perioada de întârziere cuprinde douã sau mai multe semestre, dobânzile de întârziere se vor calcula în funcţie de dobânda de referinţã a BNR aferentã fiecãrui semestru.
d) Membrii CAFR au obligaţia transmiterii cãtre aceasta a copiei documentului plãţii şi, dacã este cazul, a modului de calcul al acestor dobânzi de întârziere.
B. Cotizaţii variabile
ART. 3
(1) Cotizaţiile variabile anuale reprezintã contribuţiile auditorilor financiari, membri ai CAFR, calculate prin aplicarea unor cote specificate mai jos la totalul onorariilor calculat conform alin. (3).
(2) Cotizaţiile variabile anuale se calculeazã prin aplicarea unei singure cote procentuale asupra totalului onorariilor, în funcţie de mãrimea acestora, astfel:
- se aplicã un procent de 0,5% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mic sau egal cu 50.000 lei;
- se aplicã un procent de 0,8% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 50.000 lei şi mai mic sau egal cu 200.000 lei;
- se aplicã un procent de 0,9% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 200.000 lei şi mai mic sau egal cu 600.000 lei;
- se aplicã un procent de 1,0% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 600.000 lei şi mai mic sau egal cu 1.000.000 lei;
- se aplicã un procent de 1,2% la totalul onorariilor, dacã acesta este mai mare de 1.000.000 lei.
(3) Totalul onorariilor la care se va aplica procentul de calcul pentru cotizaţia variabilã se calculeazã însumând onorariile obţinute din activitatea de audit financiar cu onorariile obţinute din activitatea de audit intern, precum şi cu alte onorarii obţinute din exercitarea profesiei de auditor financiar (cum ar fi, spre exemplu, dar fãrã sã se limiteze la: auditul programelor cu fonduri provenite de la Uniunea Europeanã, PHARE, alte organizaţii; auditul situaţiilor financiare al cooperativelor de credit; audit de conformitate privind obligaţiile din contractele de privatizare a societãţilor comerciale potrivit solicitãrilor Autoritãţii pentru Valorificarea Activelor Statului; rapoarte de revizuire cu scop limitat; asistenţã în vederea retratãrii situaţiilor financiare; organizarea de cursuri de specialitate; servicii de consultanţã şi alte lucrãri care necesitã calitatea de auditor financiar) pentru perioada de raportare.
Onorariile luate în calcul sunt cele facturate în cursul perioadei de raportare din care se scad sumele care au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, auditori financiari membri ai CAFR, şi nu includ taxa pe valoarea adãugatã.
(4) Prin excepţie de la alin. (3), pentru misiunile de audit la care onorariul orar declarat de cãtre auditori se situeazã sub nivelul onorariului mediu orar, calculat ca urmare a inspecţiilor de calitate efectuate de cãtre reprezentanţii CAFR în exerciţiul anterior, onorariul aferent acestei activitãţi se determinã prin înmulţirea numãrului de ore declarate de auditor ca fiind efectuate pentru finalizarea fiecãrei misiuni de audit, în conformitate cu <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 44/2005 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea numãrului mediu minim de ore pentru finalizarea unei misiuni de audit financiar, cu onorariul mediu orar calculat ca urmare a inspecţiilor de calitate efectuate în exerciţiul anterior şi publicat conform alin. (5).
(5) Pânã la data de 15 februarie a fiecãrui an, CAFR va publica pe site-ul propriu nivelul mediu al onorariului orar rezultat din inspecţiile de calitate efectuate în exerciţiul anterior, care sã fie avut în vedere de cãtre auditori la calcularea cotizaţiilor variabile datorate CAFR.
ART. 4
(1) Membrii CAFR, auditori financiari activi, persoane fizice sau firme de audit, trebuie sã achite în cursul anului cotizaţiile variabile anuale, sub formã de avans, pânã pe data de 30 septembrie, în funcţie de modalitãţile de calcul prevãzute de art. 2 alin.(2)-(4), pânã la data de 30 iunie, mai puţin sumele care au fost cedate subcontractorilor şi colaboratorilor, auditori financiari membri ai CAFR, cu obligaţia menţionãrii ulterioare a sumelor respective şi a beneficiarilor acestora în Raportul anual al membrilor.
(2) Pe baza situaţiilor financiare întocmite pentru exerciţiul financiar care se încheie la 31 decembrie, se va stabili cuantumul definitiv al cotizaţiei variabile datorate de membrii CAFR, aferente totalului onorariilor raportate, rezultate din cumularea veniturilor obţinute din activitatea de audit financiar, audit intern, precum şi a altor venituri realizate din exercitarea profesiei de auditor financiar, respectiv prin evaluarea numãrului de ore declarate de auditor ca efectuate pentru finalizarea fiecãrei misiuni de audit, în conformitate cu <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 44/2005 , luându-se în considerare, ca sumã de referinţã, onorariul mediu orar calculat ca urmare a inspecţiilor de calitate efectuate în exerciţiul anterior.
Din cuantumul definitiv al cotizaţiei se va scãdea avansul achitat de membrii CAFR pânã la data de 30 septembrie, diferenţa urmând a fi regularizatã (achitatã de membrii CAFR sau rambursatã de cãtre aceasta, dupã caz) pânã la data de 31 martie a anului urmãtor.
(3) Acordarea vizei anuale pe carnetul de auditor financiar pentru exercitarea profesiei se va face numai în condiţiile îndeplinirii obligaţiilor, inclusiv a celor de platã a cotizaţiilor fixe şi variabile anuale, de cãtre membrii CAFR. Viza este valabilã din momentul acordãrii pânã la data de 31 martie a anului urmãtor acordãrii acesteia.
(4) Pentru veniturile obţinute sub formã de salariu din activitatea de audit financiar, audit intern, precum şi pentru alte venituri realizate din exercitarea profesiei de auditor financiar, persoanele în cauzã nu vor datora cotizaţie variabilã cãtre CAFR.
(5) Prevederile art. 2 alin. (3) se aplicã şi în cazul plãţii cu întârziere a cotizaţiilor variabile.
C. Tarife
ART. 5
Tarifele pentru auditorii financiari sunt urmãtoarele:
a) tariful pentru atribuirea calitãţii de membru al CAFR şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane fizice este în sumã de 650 lei.
Achitarea acestuia se poate face în numerar, la sediul CAFR, sau prin transfer bancar;
b) tariful pentru atribuirea calitãţii de membru al CAFR şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - firme de audit este în suma de 1.300 lei.
Achitarea acestuia se poate face în numerar, la sediul CAFR, sau prin transfer bancar.
ART. 6
Tarifele pentru stagiarii în activitatea de audit financiar sunt urmãtoarele:
a) tarif pentru înscrierea la stagiul în activitatea de audit financiar: 250 lei.
Tariful se achitã la înscrierea în vederea efectuãrii stagiului;
b) tarif pentru monitorizarea activitãţii de pregãtire practicã a stagiarilor: 100 lei/an.
Tariful se achitã corespunzãtor perioadei de stagiu, pânã la data de 31 martie a fiecãrui an de stagiu.
ART. 7
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare începând cu data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I. La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã urmãtoarele hotãrâri:
- <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari nr. 77/2006 privind aprobarea cotizaţiilor şi tarifelor pentru membrii Camerei Auditorilor Financiari din România şi pentru stagiarii în activitatea de audit financiar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52 din 23 ianuarie 2007, cu modificãrile ulterioare;
- <>Hotãrârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari nr. 104/2007 , privind modificarea nivelului cotizaţiilor fixe, precum şi al unor tarife ale Camerei Auditorilor Financiari din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 188 din 12 martie 2008.
ART. 8
Prezenta hotãrâre se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
Ion Mihãilescu

Bucureşti, 14 aprilie 2009.
Nr. 140.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016